Volgens mij zagen ze die symptonen in Italie, Spanje, Zwitserland, Belgie ook...... en in Frankrijk ontstekingen rond het hart.quote:Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...

Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef Vallon het volgende:
Wanneer 1.5m onmogelijk is en dat dan wel "mag" worden opgevangen door een mondmasker, wil ik nog steeds weten in hoeverre risico op "besmetting en verspreiding" vergroot of verkleind.

quote:Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.
Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.

Een wat?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Die maskers worden een nieuwe rage.. een mode-asseciore waar je je mee kan onderscheiden.

Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest".

Mijn zus is vandaag voor de tweede keer getest. Maand geleden, ongeveer, ook al.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef Oekelele het volgende:
Iemand al iets gehoord onderzoek besmette zorgverplegers uitslag??

Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."quote:Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.

Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."
Dat werkt niet.

Portugal doet het goed. Geen doden onder 40 ooktwitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 29-04-2020 om 14:11:01Portugal. Leeftijdsopbouw van de overledenen #Covid19pt https://t.co/IUOlZItOMx reageer retweet

En wat is daar niet duidelijk aan?quote:Op donderdag 30 april 2020 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.

Ik zeg niet dat het de manier is, maar als jij zegt als wij maximaal x mensen op de IC hebben en het aantal ziekenhuisopnames per dag y op een volgende dagen zijn gedaald, dan kan z weer. Dan lijkt mij dat niet echt een motivatie om de polonaise te gaan lopen, want dan weet je zeker dat dat niet haalbaar is, maar mensen krijgen wel een stip op de horizon.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En wat is daar niet duidelijk aan?
Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.

quote:Op donderdag 30 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Remdesivir was al genoemd vandaag.. denk ik?
twitter:laoneill111 twitterde op woensdag 29-04-2020 om 22:12:38Tony Fauci being positive about the Remdesivir trial- says it will now be ‘standard of care’ which means it sets the bar on something that works against COVID19. https://t.co/RpaIcmqD8j reageer retweet

https://www.theguardian.c(...)tions-pass-1-millionquote:In the Amazon city of Manaus, where the overloaded health system has collapsed, reports from Yahoo News said many people were dying at home without being tested and others in ambulances as they drove around the city looking for beds in intensive care. Relatives of some victims were even opening the sealed coffins of relatives being buried in mass graves to ensure they were really inside.
Talking privately, one Manaus doctor working in the public health sector said there are about 100 people on the waiting list for intensive care beds. Hospitals are also struggling to remove bodies.
There’s no room and nowhere to put them. The refrigerated containers fill up occasionally.
In Rio de Janeiro, a doctor also speaking anonymously said one hospital was running out of sedatives and neuromuscular blockers used for intubating and managing intubated patients. Local media has published photos of the vertical structures cemeteries are building to stack coffins up to eight high.
https://www.theguardian.c(...)a-mountain-of-deathsquote:Brazil coronavirus: medics fear official tally ignores 'a mountain of deaths'
Brazil is bracing for a surge in coronavirus cases as doctors and researchers warn that underreporting and a lack of testing mean nobody knows the real scale of Covid-19's spread.
"What's happening is enormous underreporting," said Isabella Rêllo, a doctor working in emergency and intensive care in Rio de Janeiro hospitals, in a widely shared Facebook post challenging official numbers. "There are MANY more," she wrote.
As Latin America's worst hit country, Brazil officially has 9,056 coronavirus cases - including actors, singers, government ministers and Fabio Wajngarten, press secretary of the president, Jair Bolsonaro.
With 14 million Brazilians living in densely populated favelas where basic sanitation is frequently lacking, informal workers are struggling from lost income during lockdown, and social isolation is challenging or impossible. The first case has already been reported in an Amazon indigenous community.
Bolsonaro called the pandemic a "little flu" and insisted Brazilians would be immune because they were used to jumping in sewage. His government has distributed just 54,000 tests for a population of about 210 million. Last month the health ministry stopped releasing the numbers of suspected cases.
"In Brazil that's certainly a critical issue, if not a crisis," said Albert Ko, department chair and professor of epidemiology at the Yale School of Medicine, noting that widespread testing helped Taiwan, South Korea and Germany blunt the epidemic's rise.
"It is clear we have to improve the issue of tests, and improve a lot," health minister Luiz Mandetta told reporters this week.
[..]

Dat valt reuze mee.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En wat is daar niet duidelijk aan?
Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.

Heb al bloedverdunners...gelukkig...?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:
Het coronavirus veroorzaakt, naast infecties, nog andere levensbedreigende complicaties zo blijkt uit onderzoek onder 184 patiënten op de intensive care. De helft van hen vertoont tromboseverschijnselen. Mensen met zulke complicaties hebben een grotere kans om te overlijden, meldt Nieuwsuur.
Wereldwijd merkten artsen al dat patiënten met Covid-19 ook tromboseverschijnselen hebben, maar dit onderzoek toont aan hoe groot het probleem is. De studie werd uitgevoerd in drie Nederlandse ziekenhuizen: het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), het Amphia Ziekenhuis in Breda en het Rotterdams Erasmus Medisch Centrum.
,,We wisten niet dat zoveel coronapatiënten een trombose-complicatie kregen", zegt hoogleraar Interne Geneeskunde Menno Huisman (LUMC). ,,De resultaten zijn wereldwijd met verbazing ontvangen. Men hield zich tot nu toe vooral bezig met infecties in de longen en de gevolgen daarvan, maar niet met trombose-complicaties."
______
Hadden ze deze info niet al kunnen krijgen van landen in Azië waar het virus al was?!
En hoezo reageren andere landen verrast? Doen ze daar totaal geen onderzoek of merken ze daar helemaal niets?!
Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...

Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikkenquote:

quote:
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijnquote:Half world’s workers ‘at risk of unemployment’.
The International Labour Organisation has warned that almost half the global workforce – 1.6 billion people – are in “immediate danger of having their livelihoods destroyed” by the economic impact of Covid-19, Philip Inman, a Guardian economics writer, reports.

Kan ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 00:20 schreef vosss het volgende:
Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikken

Yepquote:Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijn

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |