abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2020 @ 23:57:00 #181
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192867517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Die maskers worden een nieuwe rage.. een mode-asseciore waar je je mee kan onderscheiden.
Een wat?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 29 april 2020 @ 23:58:38 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192867539
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest". :')
Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 april 2020 @ 23:59:47 #183
3542 Gia
User under construction
pi_192867548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef Oekelele het volgende:
Iemand al iets gehoord onderzoek besmette zorgverplegers uitslag??
Mijn zus is vandaag voor de tweede keer getest. Maand geleden, ongeveer, ook al.
  woensdag 29 april 2020 @ 23:59:53 #184
445514 DonDruiper
pi_192867550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk heen wil. En daarnaast heeft hij zichzelf volkomen klem gezet door het OMT heilig te verklaren.
Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."

Dat werkt niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 april 2020 @ 00:01:10 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192867557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hij kan toch moeilijk zeggen, "Jongens, over twee weken versoepelen we de boel, maar nu nog even volhouden."

Dat werkt niet.
Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192867573
EWdeVlieger twitterde op woensdag 29-04-2020 om 14:11:01 Portugal. Leeftijdsopbouw van de overledenen #Covid19pt https://t.co/IUOlZItOMx reageer retweet
Portugal doet het goed. Geen doden onder 40 ook
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 30 april 2020 @ 00:03:30 #187
445514 DonDruiper
pi_192867577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij kan wel in plaats van een datum een voorwaarde of een set van voorwaarden noemen. Maar dat doet hij ook niet, hij beperkt zich alleen tot 'nu nog niet, tot datum x sowieso ook niet, en daarna geef ik nog steeds geen garanties'.
En wat is daar niet duidelijk aan?

Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 april 2020 @ 00:06:20 #188
445514 DonDruiper
pi_192867608
Remdesivir was al genoemd vandaag.. denk ik?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192867633
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Een wat?
Auto correct.. is kut
pi_192867653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als je de bevolking ook maar even de illusie geeft dat we binnen kort weer gedeeltelijk 'open' gaan, is het hek van de dam.
Ik zeg niet dat het de manier is, maar als jij zegt als wij maximaal x mensen op de IC hebben en het aantal ziekenhuisopnames per dag y op een volgende dagen zijn gedaald, dan kan z weer. Dan lijkt mij dat niet echt een motivatie om de polonaise te gaan lopen, want dan weet je zeker dat dat niet haalbaar is, maar mensen krijgen wel een stip op de horizon.
pi_192867670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Remdesivir was al genoemd vandaag.. denk ik?
laoneill111 twitterde op woensdag 29-04-2020 om 22:12:38 Tony Fauci being positive about the Remdesivir trial- says it will now be ‘standard of care’ which means it sets the bar on something that works against COVID19. https://t.co/RpaIcmqD8j reageer retweet
  donderdag 30 april 2020 @ 00:16:11 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192867677
quote:
In the Amazon city of Manaus, where the overloaded health system has collapsed, reports from Yahoo News said many people were dying at home without being tested and others in ambulances as they drove around the city looking for beds in intensive care. Relatives of some victims were even opening the sealed coffins of relatives being buried in mass graves to ensure they were really inside.

Talking privately, one Manaus doctor working in the public health sector said there are about 100 people on the waiting list for intensive care beds. Hospitals are also struggling to remove bodies.

There’s no room and nowhere to put them. The refrigerated containers fill up occasionally.

In Rio de Janeiro, a doctor also speaking anonymously said one hospital was running out of sedatives and neuromuscular blockers used for intubating and managing intubated patients. Local media has published photos of the vertical structures cemeteries are building to stack coffins up to eight high.
https://www.theguardian.c(...)tions-pass-1-million

quote:
Brazil coronavirus: medics fear official tally ignores 'a mountain of deaths'

Brazil is bracing for a surge in coronavirus cases as doctors and researchers warn that underreporting and a lack of testing mean nobody knows the real scale of Covid-19's spread.

"What's happening is enormous underreporting," said Isabella Rêllo, a doctor working in emergency and intensive care in Rio de Janeiro hospitals, in a widely shared Facebook post challenging official numbers. "There are MANY more," she wrote.

As Latin America's worst hit country, Brazil officially has 9,056 coronavirus cases - including actors, singers, government ministers and Fabio Wajngarten, press secretary of the president, Jair Bolsonaro.

With 14 million Brazilians living in densely populated favelas where basic sanitation is frequently lacking, informal workers are struggling from lost income during lockdown, and social isolation is challenging or impossible. The first case has already been reported in an Amazon indigenous community.

Bolsonaro called the pandemic a "little flu" and insisted Brazilians would be immune because they were used to jumping in sewage. His government has distributed just 54,000 tests for a population of about 210 million. Last month the health ministry stopped releasing the numbers of suspected cases.

"In Brazil that's certainly a critical issue, if not a crisis," said Albert Ko, department chair and professor of epidemiology at the Yale School of Medicine, noting that widespread testing helped Taiwan, South Korea and Germany blunt the epidemic's rise.

"It is clear we have to improve the issue of tests, and improve a lot," health minister Luiz Mandetta told reporters this week.

[..]
https://www.theguardian.c(...)a-mountain-of-deaths
are we infinite or am I alone
pi_192867682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee.
  donderdag 30 april 2020 @ 00:19:26 #194
3542 Gia
User under construction
pi_192867699
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:
Het coronavirus veroorzaakt, naast infecties, nog andere levensbedreigende complicaties zo blijkt uit onderzoek onder 184 patiënten op de intensive care. De helft van hen vertoont tromboseverschijnselen. Mensen met zulke complicaties hebben een grotere kans om te overlijden, meldt Nieuwsuur.

Wereldwijd merkten artsen al dat patiënten met Covid-19 ook tromboseverschijnselen hebben, maar dit onderzoek toont aan hoe groot het probleem is. De studie werd uitgevoerd in drie Nederlandse ziekenhuizen: het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), het Amphia Ziekenhuis in Breda en het Rotterdams Erasmus Medisch Centrum.

,,We wisten niet dat zoveel coronapatiënten een trombose-complicatie kregen", zegt hoogleraar Interne Geneeskunde Menno Huisman (LUMC). ,,De resultaten zijn wereldwijd met verbazing ontvangen. Men hield zich tot nu toe vooral bezig met infecties in de longen en de gevolgen daarvan, maar niet met trombose-complicaties."

______

Hadden ze deze info niet al kunnen krijgen van landen in Azië waar het virus al was?!

En hoezo reageren andere landen verrast? Doen ze daar totaal geen onderzoek of merken ze daar helemaal niets?!

Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Heb al bloedverdunners...gelukkig...?
pi_192867710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb al bloedverdunners...gelukkig...?
Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikken :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 30 april 2020 @ 00:30:12 #197
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192867788
quote:
9s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:22 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

WTF :o :'( ;(
Dat verrast jou?
pi_192867800
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:30 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat verrast jou?
quote:
Half world’s workers ‘at risk of unemployment’.

The International Labour Organisation has warned that almost half the global workforce – 1.6 billion people – are in “immediate danger of having their livelihoods destroyed” by the economic impact of Covid-19, Philip Inman, a Guardian economics writer, reports.
Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijn :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 30 april 2020 @ 00:35:28 #199
3542 Gia
User under construction
pi_192867825
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:20 schreef vosss het volgende:

Reden om voorlopig nog ff niet te stoppen met elke dag een paar pilsjes achterover te tikken :+
Kan ook.
  donderdag 30 april 2020 @ 00:35:40 #200
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192867827
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Dit mij in elk geval wel. Als de helft van de werkende wereld werkeloos raakt dan duurt het niet lang en hebben we hele andere problemen. Die nog veel vervelender dan corona gaan zijn :X
Yep
  donderdag 30 april 2020 @ 00:35:47 #201
445514 DonDruiper
pi_192867830
Nou ik ga maar weer eens. Wel weer klaar met alle doemdenkers en paniekzaaiers.

:W
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192868011
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yep
Dan krijgen we toestanden zoals in die corona-film uit 2011. Overvallen op supermarkten voor medicijnen en eten. mensen thuis overvallen voor voedsel. Etc..
Massale aanvallen op grenzen vanuit Afrika richting Europa en richting Amerika vanuit Mexico e.d.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 30 april 2020 @ 01:12:33 #203
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192868059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 01:07 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dan krijgen we toestanden zoals in die corona-film uit 2011. Overvallen op supermarkten voor medicijnen en eten. mensen thuis overvallen voor voedsel. Etc..
Massale aanvallen op grenzen vanuit Afrika richting Europa en richting Amerika vanuit Mexico e.d.
Dat is toch al zo? Volgens de media dan.
pi_192868281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 20:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, want dat personeel is er niet. Aan alleen bedden heb je niet zoveel.
Daarom zeg ik dat de regering goed moet nadenken over een manier hoe je snel gekwalificeerd personeel kunt opschalen als er een epidemie/pandemie uitbreekt. Amerika heeft met hun nationale garde een prima oplossing. Een leger dus niet om te vechten, maar om hulp te bieden aan ons burgers in tijd van nood. Corona is er een, maar je kunt ook denken aan een watersnoodramp, of een bosbrand. Voer direct de militaire dienstplicht in en ga onze studenten uitrusten met extra kennis zodat zij opgeroepen kunnen worden door de staat tijdens dit soort situaties. En nee militaire dienstplicht is niet vervelend. Heel veel oud gedienden hebben hier een geweldige tijd mee gehad als mannen onder elkaar, dat nu gemixt zou zijn. ( emancipatie )

Verder zou ik zo'n leger 4 keer in een jaar laten trainen of vaker op de bekende legerterreinen met alle hulpdiensten om zo de kennis er in te houden. Die trainingen kennen we nu ook al maar dat moet veel groter, veel serieuzer en veel ambitieuzer. Zo rekruteer je elk jaar de nieuwe 18 jarigen en de ouderen houden hun kennis bij door middel van de trainingen waardoor je elk jaar een steeds groter leger krijgt. En ja dit mag best wel wat geld kosten.
  donderdag 30 april 2020 @ 02:18:50 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192868380
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.

Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
Ik benader het iets fundamenteler en de vraag hier is niet of het mag; zo je het wilt dragen maar waarom het dan precies zou moeten (zoals nu in winkels/OV in Frankrijk, Duitsland en wellicht hier).

Zorgmedewerkers of zieken dragen een masker conform advies met een compleet ander doel nl. om vice versa niet besmet te raken. Zelf een masker dragen als bescherming is mij best mits het niet onttrokken wordt van/uit de zorg. Op gevoel met een masker lopen omdat het kan helpen zonder te weten of, wat en hoe (on)veilig het masker iets doet, vind ik een wat vreemde argumentatie.

Ik zou wat anders willen weten. Wat helpt een mondmasker dragen precies tegen verspreiding van het virus en zou het een vervanging kunnen zijn voor de 1.5m ?

NB; De 1,.5 regel is omdat druppels dan geen significante overdracht meer doen en dat zou technisch ook kunnen met een simpel masker die druppels tegenhoudt.
Ik heb begrepen dat het RIVM dat (of zoiets?) gaat onderzoeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 april 2020 @ 02:38:25 #206
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192868480
quote:
NYPD officers on Wednesday reportedly discovered dozens of bodies in unrefrigerated U-Haul trucks outside a Brooklyn funeral home.

Neighbors had called police about a foul odor they believed traced back to the Andrew Cleckley Funeral Home in the Flatlands neighborhood, according to PIX11.

Police sources told the outlet that at least 30 bodies had been stored in the trucks after the funeral home filled to capacity.

"[F]uneral directors are required to store decedents awaiting burial or other final disposition in appropriate conditions and to follow their routine infection prevention and control precautions,” a spokesperson for the New York State Health Department told PIX11, adding that the department has been informed of the “storage issues.”
https://thehill.com/blogs(...)ide-nyc-funeral-home
  donderdag 30 april 2020 @ 02:47:16 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192868513
quote:
18s.gif Op donderdag 30 april 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik benader het iets fundamenteler en de vraag hier is niet of het mag; zo je het wilt dragen maar waarom het dan precies zou moeten (zoals nu in winkels/OV in Frankrijk, Duitsland en wellicht hier).

Zorgmedewerkers of zieken dragen een masker conform advies met een compleet ander doel nl. om vice versa niet besmet te raken. Zelf een masker dragen als bescherming is mij best mits het niet onttrokken wordt van/uit de zorg. Op gevoel met een masker lopen omdat het kan helpen zonder te weten of, wat en hoe (on)veilig het masker iets doet, vind ik een wat vreemde argumentatie.

Ik zou wat anders willen weten. Wat helpt een mondmasker dragen precies tegen verspreiding van het virus en zou het een vervanging kunnen zijn voor de 1.5m ?

NB; De 1,.5 regel is omdat druppels dan geen significante overdracht meer doen en dat zou technisch ook kunnen met een simpel masker die druppels tegenhoudt.
Ik heb begrepen dat het RIVM dat (of zoiets?) gaat onderzoeken.
Als de 1.5 meter regel volstond, dan zou het RIVM niet zeggen dat wie ziek is thuis moet blijven.
Studies tonen dat besmette personen anderen besmet hebben 1 a 2 dagen voordat ze symptomen kregen. Die gaan niet thuis blijven want ze voelen zich niet ziek.
De WHO raadt het dragen van maskers aan voor besmette personen om verspreiding te voorkomen.

QED
  donderdag 30 april 2020 @ 03:24:20 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192868628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 01:07 schreef RipCity het volgende:

[..]

Komt dat Europees leger er uiteindelijk toch nog.. evenals 1000 andere zaken die ingevoerd gaan worden, zaken die eerst niet mogelijk waren, maar ja,....'t is crisis hé
Mai pben rai~!
  donderdag 30 april 2020 @ 05:10:32 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192868818
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:31 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

iig hebben die amerikanen genoeg wapens en kogels, wij hebben niks anders
  donderdag 30 april 2020 @ 05:27:33 #210
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192868856
quote:
South Korea reports no new domestic cases

South Korea reported on Thursday no new domestic coronavirus cases for the first time since its 29 February peak, the Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) said.

KCDC reported four new infections, all imported cases, taking the national tally to 10,765. The death toll rose by one to 247.
(Guardian live news)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')