abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2020 @ 22:29:07 #151
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192866016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:27 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat ze vanaf vandaag de mensen in verzorgingstehuizen etc. mee gaan tellen
Zij staan nu op de tweede plek in Europa qua dodenaantal.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 29 april 2020 @ 22:29:27 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192866027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoezo heeft de UK ruim 4000 doden op een dag? Dat is nogal veel namelijk.
Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.
  woensdag 29 april 2020 @ 22:30:34 #153
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192866053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192866076
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.
Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.
  woensdag 29 april 2020 @ 22:32:22 #155
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192866089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.
Ja denk het ook. Die fout zou bij hem liggen of zaken anders verloopt.
pi_192866115
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest". :')
Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.

Dat er wat losser wordt omgegaan met de regels weten ze daar ook wel en nu kunnen we zien wat dat voor effect heeft voordat er serieus afgebouwd wordt.
  woensdag 29 april 2020 @ 22:33:49 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192866131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.

Dat er wat losser wordt omgegaan met de regels weten ze daar ook wel en nu kunnen we zien wat dat voor effect heeft voordat er serieus afgebouwd wordt.
Correct!
  woensdag 29 april 2020 @ 22:34:42 #158
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192866151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.
:D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 29 april 2020 @ 22:36:22 #159
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192866186
Rusland, UK en Spanje blijven wel hard gaan...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192866202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
Volgens het bericht wel, en er staat zelfs letterlijk in het bericht dat hij het ook een dubieuze berekening vindt:

"Je moet je realiseren dat er natuurlijk veel aannames in deze berekening zitten. Verder is het ook zo dat je weinig aan een gemiddelde hebt
pi_192866263
Ik zat bij de kapper en las dit!
Oh nee, wacht..
Maar Jaap made it. Jaap Fame Dissel
Go hard or go home
  woensdag 29 april 2020 @ 22:42:24 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192866323
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Oh nee, wacht..
[ afbeelding ]
En wat stond er in na de fantastische titel?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 april 2020 @ 22:42:37 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192866329
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Oh nee, wacht..
[ afbeelding ]
Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zetten _O_ :D

Ik had gedacht dat dat van die zwarte lijst bij een post van een of andere wappie hier zou blijven :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 29 april 2020 @ 22:44:52 #164
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192866378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zetten _O_ :D

Ik had gedacht dat dat van die zwarte lijst bij een post van een of andere wappie hier zou blijven :D
Story is echt een roddelblad, dus je moet korrel zout mee nemen.
pi_192866619
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest". :')
Yup.
pi_192866720
Het coronavirus veroorzaakt, naast infecties, nog andere levensbedreigende complicaties zo blijkt uit onderzoek onder 184 patiënten op de intensive care. De helft van hen vertoont tromboseverschijnselen. Mensen met zulke complicaties hebben een grotere kans om te overlijden, meldt Nieuwsuur.

Wereldwijd merkten artsen al dat patiënten met Covid-19 ook tromboseverschijnselen hebben, maar dit onderzoek toont aan hoe groot het probleem is. De studie werd uitgevoerd in drie Nederlandse ziekenhuizen: het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), het Amphia Ziekenhuis in Breda en het Rotterdams Erasmus Medisch Centrum.

,,We wisten niet dat zoveel coronapatiënten een trombose-complicatie kregen", zegt hoogleraar Interne Geneeskunde Menno Huisman (LUMC). ,,De resultaten zijn wereldwijd met verbazing ontvangen. Men hield zich tot nu toe vooral bezig met infecties in de longen en de gevolgen daarvan, maar niet met trombose-complicaties."

______

Hadden ze deze info niet al kunnen krijgen van landen in Azië waar het virus al was?!

En hoezo reageren andere landen verrast? Doen ze daar totaal geen onderzoek of merken ze daar helemaal niets?!

Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192866794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:23 schreef RipCity het volgende:
SharonCarty6 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 18:17:38 ?@:districtline? #mileEnd no social distancing. Please can people stay at home. It's so busy. https://t.co/iDmiEiiZoo reageer retweet
Die cijfers blijven wel goed oplopen zo daar.
Dat die cijfers door oplopen klopt, maar dat doen ze in andere landen ook. Ik vind vooral de vergelijking met andere landen interessant. Om te zien of de maatregelen werken en nodig zijn of dat het allemaal niet zo nodig blijkt en wij de economie onnodig aan het beschadigen zijn.

Als ik België vergelijk met Zweden (min of meer gelijk qua populatie), dan heeft België vandaag weer meer doden dan Zweden. Dit terwijl ze nu in België hebben besloten om de teugels te laten vieren nu de cijfers het toelaten. Ook komt België uit een vrij strenge lockdown terwijl Zweden redelijk soepel is geweest.

Daarnaast als ik zie dat Zweden bijvoorbeeld 114 doden had op 7 april, dan is er van een exponentiële groei ook geen sprake.
pi_192866858
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:

Welk verhaal met die kids?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192866893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Daarbij moeten we de cijfers uit Rusland met een korrel zout nemen, laatst werd een gouverneur de laan uit gestuurd omdat hij het aandurfde om al te zorgwekkende cijfers publiekelijk te maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192866934
pi_192866957
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192867000
Filmpjes van ene Dr. Erickson, die op het Internet en ook hier rondgingen en waar het virus tamelijk werd gebagatelliseerd, blijken toch niet overal zo goed te vallen.

Dubious coronavirus claims by California doctors condemned by health experts

"A widely shared local television video of last week's news conference, which was posted on YouTube, reached more than 5 million views and was amplified by Elon Musk and Fox News, where Dr. Dan Erickson and Dr. Artin Massihi appeared on primetime shows two nights in a row.

The doctors, who are not epidemiologists and who own and operate urgent care centers in the Bakersfield area, held the news conference on April 22 to share their conclusions about the results of 5,213 coronavirus tests at their clinics, extrapolating their findings to the California population as a whole.

There is a lot to object to from a scientific point of view," Andrew Noymer, an epidemiologist, told CNN. He said one big problem is that the doctors made estimates based on their clinics' clients who were tested, not a sampling of the general population.
"What these doctors are doing is corrupting the process from the start to make it seem like they are doing an honest policy analysis," added Noymer, who is an associate professor of population health and disease prevention at the University of California, Irvine.
The video also prompted the American College of Emergency Physicians and American Academy of Emergency Medicine to issue a forceful joint statement on Monday calling the pair's claims "reckless and untested musings" that "are inconsistent with current science and epidemiology regarding COVID-19."
"As owners of local urgent care clinics, it appears these two individuals are releasing biased, non-peer reviewed data to advance their personal financial interests without regard for the public's health," the statement read, "COVID-19 misinformation is widespread and dangerous."

Shoddy statistics and false claims: Dr. Erickson dangerously misled the public on coronavirus

"Unfortunately, these doctors have no clue what they are talking about, badly blundered the statistics, made numerous false claims, and have enormous financial conflicts of interest (i.e., re-opening businesses would be tremendously financially beneficial for them). In short, they are emergency doctors, not virologists, microbiologists, immunologists, or epidemiologists, and they should leave the statistics to people who are properly trained to analyse them."

"Conclusion

In short, these doctors have no clue what they are talking about and seem to be motivated by money and politics, not science. Their statistics are bogus and their facts are faulty. ABC should be ashamed of itself for broadcasting their nonsense."

(erg lang artikel, voor wie het wil lezen).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 29 april 2020 @ 23:20:29 #173
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192867006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Rusland? Welke cijfers?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192867066
quote:
Hoezo sluit @Lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!

Alles wat rivm post is dus ook stemmingmakerij?!!
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 23:28:20 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_192867124
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:24 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hoezo sluit @:lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!

Alles wat rivm post is dus ook stemmingmakerij?!!
Open maar een nieuw topic als het blijkbaar toch enige grond heeft.
pi_192867144
quote:
Volgens mij zagen ze die symptonen in Italie, Spanje, Zwitserland, Belgie ook...... en in Frankrijk ontstekingen rond het hart.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nadelspiel op 29-04-2020 23:41:53 ]
pi_192867303
nvm
pi_192867480
quote:
12s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef Vallon het volgende:
Wanneer 1.5m onmogelijk is en dat dan wel "mag" worden opgevangen door een mondmasker, wil ik nog steeds weten in hoeverre risico op "besmetting en verspreiding" vergroot of verkleind.
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.

Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192867509
Die maskers worden een nieuwe rage.. een mode-asseciore waar je je mee kan onderscheiden.
  woensdag 29 april 2020 @ 23:56:22 #180
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192867510
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.

Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')