Zij staan nu op de tweede plek in Europa qua dodenaantal.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat ze vanaf vandaag de mensen in verzorgingstehuizen etc. mee gaan tellen
Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
Hoezo heeft de UK ruim 4000 doden op een dag? Dat is nogal veel namelijk.
Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Wie heeft dat gedaan? Zo'n zulke berekeningen zijn nooit echt vertrouwen als je niet echt betrouwbaar bent in rekenen.
Ja denk het ook. Die fout zou bij hem liggen of zaken anders verloopt.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Iemand bij de NVIC lijkt me. Had er een willekeurige capaciteitsmanager bij gevraagd, van welk ziekenhuis dan ook, en de berekening zou er heel anders uitzien.
Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest".
Correct!quote:Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze periode gebruikt wordt om het bij de zorg wat te stabiliseren en ook te kijken wat voor een effect de maatregelen op langere termijn hebben.
Dat er wat losser wordt omgegaan met de regels weten ze daar ook wel en nu kunnen we zien wat dat voor effect heeft voordat er serieus afgebouwd wordt.
quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk waren ze vergeten dat er ergens in de bossen ook nog een bejaardentehuis stond.
Volgens het bericht wel, en er staat zelfs letterlijk in het bericht dat hij het ook een dubieuze berekening vindt:quote:Op woensdag 29 april 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze berekening heeft Gommers niet zelf gedaan lijkt me. Maar zo bereken je niet de capaciteit.
En wat stond er in na de fantastische titel?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Ik zat bij de kapper en las dit!
Oh nee, wacht..
Maar Jaap made it. Jaap Fame Dissel
[ afbeelding ]
Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zettenquote:Op woensdag 29 april 2020 22:39 schreef Noek het volgende:
Ik zat bij de kapper en las dit!
Oh nee, wacht..
Maar Jaap made it. Jaap Fame Dissel
[ afbeelding ]
Story is echt een roddelblad, dus je moet korrel zout mee nemen.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha, hoe typisch van een poepblaadje als Story om er zo'n overduidelijk foute headline op te zetten![]()
Ik had gedacht dat dat van die zwarte lijst bij een post van een of andere wappie hier zou blijven
Yup.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:48 schreef HarrieKeen het volgende:
Komt op mij over alsof Rutte vooral redenen zoekt om niet te versoepelen. Laatste weekenden is het overal druk. Vooralsnog zijn de effecten daar nauwelijks/niet zichtbaar van. Toch blijft die elke keer hetzelfde riedeltje zeggen. Mocht het alsnog tot een stijging zorgen kan die zeggen van "ja ik zei het toch, de mensen hebben het zelf verpest".
Dat die cijfers door oplopen klopt, maar dat doen ze in andere landen ook. Ik vind vooral de vergelijking met andere landen interessant. Om te zien of de maatregelen werken en nodig zijn of dat het allemaal niet zo nodig blijkt en wij de economie onnodig aan het beschadigen zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:23 schreef RipCity het volgende:
Die cijfers blijven wel goed oplopen zo daar.twitter:SharonCarty6 twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 18:17:38?@:districtline? #mileEnd no social distancing. Please can people stay at home. It's so busy. https://t.co/iDmiEiiZoo reageer retweet
Welk verhaal met die kids?quote:Op woensdag 29 april 2020 23:01 schreef RipCity het volgende:
Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Daarbij moeten we de cijfers uit Rusland met een korrel zout nemen, laatst werd een gouverneur de laan uit gestuurd omdat hij het aandurfde om al te zorgwekkende cijfers publiekelijk te maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Rusland, UK en Spanje blijven wel hard gaan...
https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-door-coronavirusquote:
Rusland? Welke cijfers?quote:Op woensdag 29 april 2020 22:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Rusland, UK en Spanje blijven wel hard gaan...
Hoezo sluit @Lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!quote:Op woensdag 29 april 2020 23:17 schreef Salina het volgende:
[..]
COR / UK waarschuwt voor mogelijk (nieuw) corona virus dat kinderen treft.
Open maar een nieuw topic als het blijkbaar toch enige grond heeft.quote:Op woensdag 29 april 2020 23:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hoezo sluit @:lavenderr dat topic. Staat in alle officiële media. Komt van officieel gezondheidbureau in Uk (pics/nhs) en hij beslist dat het stemmingsmakerij is?!!
Alles wat rivm post is dus ook stemmingmakerij?!!
Volgens mij zagen ze die symptonen in Italie, Spanje, Zwitserland, Belgie ook...... en in Frankrijk ontstekingen rond het hart.quote:Net al dat verhaal met die kids in Engeland gisteren vreemde gang van zaken...
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 21:21 schreef Vallon het volgende:
Wanneer 1.5m onmogelijk is en dat dan wel "mag" worden opgevangen door een mondmasker, wil ik nog steeds weten in hoeverre risico op "besmetting en verspreiding" vergroot of verkleind.
quote:Op woensdag 29 april 2020 23:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaad het niet zou ik zeggen.
Het staat iedereen vrij om zo'n maskertje op te zetten als hij/zij naar buiten gaat hoor. Maakt het dan nog uit of het helpt? En waarom zou je denken dat het niet helpt? Als het niet hielp dan hadden zorgmedewerkers dat ding ook niet op. Period.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |