Stijgende lijn.quote:
quote:
Jawel. Ik dacht dat ik geen risico liep als een jong iemand maar als ik dit zo zie...quote:
Dat zou heel goed kunnen. Er zijn heel veel aanwijzingen dat vitamine D impact heeft op kans op krijgen en verloop van COVIDquote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Lopen mensen met vitamine d deficiëntie keer risico?
Ik slik normaal 800 ie vitamine d maar wil opschalen tot 10000 want dat is de stootkuur die ik van mijn huisarts moest nemen om het op peil te brengen.
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...quote:
Dat is natuurlijk niet zo zwart/wit.quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...
Stel je hebt een ziekte, niet in deze grafiek vermeldt, je krijgt corona...
Extreme obesitas, krijgt corona..
Aan deze grafiek te zien enkel corona, krijg je een mooie steile lijn, met 90% onderliggende klachten.
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.quote:
Ik snap dat je zoiets mist, maar natuurlijk gezelligheid met anderen... toch?quote:Op zondag 19 april 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.
Ik mis dit meer dan de horeca en feestjes enzo.
Dat hangt er vanaf waar je aan dood gaat.quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...
Stel je hebt een ziekte, niet in deze grafiek vermeldt, je krijgt corona...
Extreme obesitas, krijgt corona..
Vind je dit niet een beetje treurig worden?quote:Aan deze grafiek te zien enkel corona, krijg je een mooie steile lijn, met 90% onderliggende klachten.
Als ik even Nederland uitreken, 17.280.000 inwoners / 3864 doden = 1 op de 4.690, wat dan ook weer door de helft moet is 1 op de 2345 inwoners van Nederland zijn er al aan overleden, ok, is natuurlijk bij lange na niet zo slecht als NYC, maar als je het zo uitrekent zijn de getallen gewoon iets schokkender lijkend.quote:Op zondag 19 april 2020 17:32 schreef Daarnaast het volgende:
1 op 700 mensen in New York is inmiddels overleden aan corona. En dat gaat alleen om de bevestigde corona doden. Daadwerkelijke aantal is waarschijnlijk twee keer zo hoog. Dus in realiteit zijn er 1 op 350 mensen in New York overleden aan Corona. En het wordt alleen maar meer.
quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Er zijn heel veel aanwijzingen dat vitamine D impact heeft op kans op krijgen en verloop van COVID
Volg professor Martens maar eens, die is er overtuigd van geraakt:
https://twitter.com/profrobmartens
Ik moet zeggen dat de U-bocht constructies om dit soort doordrammerij te rechtvaardigen, weergaloos is en er geen speld tussen te krijgen is.quote:https://www.theguardian.c(...)in-bame-medic-deaths
I am convinced that the damage to health of an unhealthy lifestyle is being magnified by the pandemic. Healthy vitamin D levels might well make a difference. It might be useful if this, and other lifestyle advice, was given more prominence in the daily press briefings.
Dr Colin Bannon
Getallen zijn niet te vergelijken, elk land/regio/gebied houdt er al naar het bijgestelde belang, er eigen definities en criteria op na. Zelfs binnen een "systeem" worden de normen gaandeweg aangepast.quote:Op zondag 19 april 2020 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als ik even Nederland uitreken, 17.280.000 inwoners / 3864 doden = 1 op de 4.690, wat dan ook weer door de helft moet is 1 op de 2345 inwoners van Nederland zijn er al aan overleden, ok, is natuurlijk bij lange na niet zo slecht als NYC, maar als je het zo uitrekent zijn de getallen gewoon iets schokkender lijkend.
Ja en toch sprak ik afgelopen donderdag een klant wiens vrouw op de ic van Bernhoven werkt. Die gaf aan dat alles goed georganiseerd is, zij netjes haar 24 uur maakt maar ook niet meer en dat ze het prima kunnen handelen daar. Tuurlijk komt ze met schrijnende verhalen thuis over mensonterende omstandigheden qua afacheid nemen etc.quote:Op zondag 19 april 2020 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoop dat iedereen op1 kijkt nu en stopt met zeiken verder - plaatselijke tragedies zijn er geweest cq gaande.
Daym strong girl.quote:Op zondag 19 april 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.
Ik mis dit meer dan de horeca en feestjes enzo.
NEINquote:
Oki mevrouwquote:Op zondag 19 april 2020 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was voornamelijk duidelijk over Wuhan. Maar je moet maar kijken.
quote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ik slik normaal 800 ie vitamine d maar wil opschalen tot 10000 want dat is de stootkuur die ik van mijn huisarts moest nemen om het op peil te brengen.
https://www.healthline.co(...)onavirus#bottom-linequote:Vitamin D is known to enhance the function of immune cells, including T-cells and macrophages, that protect your body against pathogens (2Trusted Source).
In fact, the vitamin is so important for immune function that low levels of vitamin D have been associated with an increased susceptibility to infection, disease, and immune-related disorders (3Trusted Source).
For example, low vitamin D levels are associated with an increased risk of respiratory diseases, including tuberculosis, asthma, and chronic obstructive pulmonary disease (COPD), as well as viral and bacterial respiratory infections (4Trusted Source, 5Trusted Source, 6Trusted Source, 7Trusted Source).
What’s more, vitamin D deficiency has been linked to decreased lung function, which may affect your body’s ability to fight respiratory infections (8Trusted Source, 9Trusted Source).
Dit geeft niet aan dat een (extreem) hoge dosis je imuunsysteem boost.quote:Op zondag 19 april 2020 22:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.healthline.co(...)onavirus#bottom-line
En we weten nu wat een pangolin isquote:Op zondag 19 april 2020 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was voornamelijk duidelijk over Wuhan. Maar je moet maar kijken.
Nee, maar een laag gehalte vitamine D maakt je wel vatbaarder voor infecties etc.quote:Op zondag 19 april 2020 22:56 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit geeft niet aan dat een (extreem) hoge dosis je imuunsysteem boost.
Prima, lekker dichtblijven en in de zomervakantie de achterstand inhalen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Oekelele het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)Sw5f?ocid=spartanntp
Leraren in Actie: scholen moeten dicht blijven.
quote:Tsjechische president: grenzen een jaar dicht
PRAAG - De Tsjechische president Milos Zeman wil de Tsjechische grenzen zeker een jaar gesloten houden. Zo wil hij voorkomen dat er een nieuwe uitbraak van het coronavirus komt in zijn land.
geen spuiten?quote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ben nu dus ook echt spieren kwijt aan het raken.quote:
Heeft hij daar total lock down 0 besmettingen ofzo?quote:
Ik heb wel gedichten liggen thuis. Je mag bij mij komen trainen 😏quote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben nu dus ook echt spieren kwijt aan het raken.
Hardlopen lukt wel. Maar liften niet.
Ach, het komt allemaal wel weer.
Zo mist iedereen wel een ding nu. Of het nu stappen is, of een festival of de sportschool.
Gedichtenquote:Op zondag 19 april 2020 23:29 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik heb wel gedichten liggen thuis. Je mag bij mij komen trainen 😏
Achja jij traint wss om sterk wijffie te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo mist iedereen wel een ding nu. Of het nu stappen is, of een festival of de sportschool.
Het is gewoon lekker om te liften. En te eten.quote:Op zondag 19 april 2020 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Achja jij traint wss om sterk wijffie te worden.
Maar beetje sterk is ook mooi op een vrouw dus qua looks zul je wel goed zitten.
Not that you give a rats ass bout my opinion, jij denkt wss "lul"![]()
Even serieus. Er is bekend dat vitamine D een positieve impact heeft op het immuumsysteem. Daar is geen discussie over. Dat is basiskennis, dus ik ga dat niet onderbouwen met bronnen. Wel is er discussie/onduidelijkheid/onzekerheid over de mate van de impact en de juiste aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.quote:Op zondag 19 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]"Ik denk dat vooral mensen met een koelkast, het risico van een corona besmetting lopen."
"Ook behandeling schijnt fataal te zijn, door artsen die dan Covid19 als doodsoorzaak kunnen vaststellen".
Levensgevaarlijk dus.
Dit maar even als beware of charlatans riding-their-hill , enne het helpt het verhaal niet echt om een Twitter re-tweet als bron te gebruiken voor:
[..]
Ik moet zeggen dat de U-bocht constructies om dit soort doordrammerij te rechtvaardigen, weergaloos is en er geen speld tussen te krijgen is.
Voor de duidelijkheid.... ONZIN met dit soort zaken maar wel leuk om na een Lubachdebunkershot, het te ontwrichten en ook zeer nuttig om @:daarnaast het advies van de huisarts te volgen.
Maandje, langer nietquote:Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef Vallon het volgende:
Hoe lang zal het nog houdbaar zijn om geliefden die zijn opgesloten, niet te mogen bezoeken ?
veel vita D heeft een licht anabole werkingquote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Thorquote:Op zondag 19 april 2020 23:43 schreef heywoodu het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig, de idioten in Brazilië.
Brazilianen protesteren vóór militaire dictatuur
Potentiële moordenaar is deze man!quote:Op zondag 19 april 2020 23:55 schreef maan_man het volgende:
Rutte zei tijdens het laatste debat dat wij tennissen voorlopig wel uit ons hoofd konden zetten. Met daarbij een idioot verhaal dat als het al veilig zou kunnen, het drukker wordt op straat en in de bus.
Drukker op straat prima. Maar ik kom ook niet op de meubelboulevard, de bouwmarkt en de vuilstort. Iets dat de afgelopen weken voor veel meer verkeer heeft gezorgd, dan een paar mensen op weg naar de sportclub. Daarnaast ken ik werkelijk niemand die met de bus naar het tennis gaat.
En wat het tennis zelf betreft. Deze leraar heeft het al redelijk weten in te passen in de 1,5 meter economie:
Ik zeg waarom niet. Rutte geef het volk brood en spelen!
OK serieus.... Vitamine-D staat en is bekend vanwege de onstekingsremmende bijdrage in het "afweersysteem". Dat staat los van de oorzaak van luchweginfecties, al of niet door virussen.quote:Op zondag 19 april 2020 23:35 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Even serieus. Er is bekend dat vitamine D een positieve impact heeft op het immuumsysteem. Daar is geen discussie over. Dat is basiskennis, dus ik ga dat niet onderbouwen met bronnen. Wel is er discussie/onduidelijkheid/onzekerheid over de mate van de impact en de juiste aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Het is niet voor niets dat griep een winterhalfjaar iets is. Vitamine D is een van de factoren die daarbij een rol speelt. Ik deel de link omdat een professor van mening (geen dwaas dus) is dat vitamine D een van de oplossingsrichtingen is die we kunnen kiezen om de impact van Covid te verminderen
Goed dat jij dat artikel van Guardian hebt opgezocht. Het enige wat je daar denk ik kan uithalen dat onder britten met een Aziatische achtergrond of Afrikaanse achtergrond de sterfte veel hoger is. Dat is in de VS zo, dat is in Stockholm zo. Dit kan wellicht als secundair bewijs dienen, want deze groepen staan bekend om hun vitamine D tekort
Dat zijn wij in potentie allemaal. Dus dat is geen argument dat mij van mening doet veranderen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:00 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Potentiële moordenaar is deze man!
Was ook niet serieus. Binnenkort lekker tennissen, terrassen. Kop eraf zuipen in de kroegen!quote:Op maandag 20 april 2020 00:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat zijn wij in potentie allemaal. Dus dat is geen argument dat mij van mening doet veranderen.
Maandje, denk ik, hou vol@Ruttequote:Op maandag 20 april 2020 00:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Was ook niet serieus. Binnenkort lekker tennissen, terrassen. Kop eraf zuipen in de kroegen!
Mja dat is niet wat de meeste tennissers - die ik ken - zich bij een potje voorstellen.quote:Op zondag 19 april 2020 23:59 schreef hooibaal het volgende:
Als je de kleedkamers en de kantine dichthoudt dan is tennis inderdaad wel te doen.
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.quote:Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker om te liften. En te eten.![]()
Wat mis jij het meest?
ik ook wel alleen is dat achteraf wat makkelijker dan voorafquote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
Ik had liever een Zweedse aanpak gehad. We slaan een beetje door hier.
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:17 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik geef het nog een maandje voordat wij allemaal de quarantaine zat zijn en zelf ons leven beginnen op te pikken.
Dat lijkt mij een enorm slecht plan. Die beesten zijn nuttiger dan de mens.quote:Op maandag 20 april 2020 00:09 schreef Daarnaast het volgende:
Kunnen we niet gewoon een vleermuizen genocide plegen
in wat voor zin?quote:Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.
Inderdaad, wie bewaakt anders onze grotten?quote:Op maandag 20 april 2020 00:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een enorm slecht plan. Die beesten zijn nuttiger dan de mens.
BBq kan toch wel met 1.5mquote:Op maandag 20 april 2020 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.
Wil weer gaan gymen / fietsen / beetje bbqen en chille.
twitter:JamesMelville twitterde op zondag 19-04-2020 om 21:11:34Well played Denmark 🇩🇰
The Danish Government has become the first to announce that companies that are registered in tax havens won’t be eligible for Coronavirus crisis bailouts. https://t.co/lAMs0fTQUW reageer retweet
Hun onderneming klaar maken voor de 1 1/2 meter samenleving (*burp), ik heb daar bewondering voor. Creatieve mensen die het beste maken van deze kutsituatie, wat ik daar ook van vind.quote:
als je dat bedoelt met heft in handen nemenquote:Op maandag 20 april 2020 00:33 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hun onderneming klaar maken voor de 1 1/2 meter samenleving (*burp), ik heb daar bewondering voor. Creatieve mensen die het beste maken van deze kutsituatie, wat ik daar ook van vind.
Ja, dat bedoel ikquote:Op maandag 20 april 2020 00:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat bedoelt met heft in handen nemen
Kun je allemaal gewoon doen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.
Wil weer gaan gymen / fietsen / beetje bbqen en chille.
Valt wel mee toch? We mogen nog zo veel hier. In Belgie is het veel lastiger.quote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
Donald is tegen globalisme. Whutquote:
Eensquote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
En terecht, jaren bloed zweet en tranen in je zaak en het dan dood zien gaan is echt geen optiequote:Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.
Klopt, maar er is echt wel een probleem, dus moeten onze ondernemers creatief zijn en dat zijn ze.quote:Op maandag 20 april 2020 01:15 schreef EnterToets het volgende:
[..]
En terecht, jaren bloed zweet en tranen in je zaak en het dan dood zien gaan is echt geen optie
twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:14:43Mehr als 1000 Infizierte an Bord – Virus verbreitete sich wohl nach Stopp in Brest https://t.co/ypOpQYAtXl https://t.co/AgrNckkeMQ reageer retweet
Oeps.twitter:spectatorindex twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:31:25JUST IN: US crude oil falls to $16.7, the lowest in almost two decades. reageer retweet
Mooi bewijs hoe besmettelijk het kan zijn, ben benieuwd hoe lang ze daar bij elkaar hebben gezeten.quote:Op maandag 20 april 2020 02:26 schreef polderturk het volgende:
Meer dan 1000 geïnfecteerden aan boord van een vliegdekschip.twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:14:43Mehr als 1000 Infizierte an Bord – Virus verbreitete sich wohl nach Stopp in Brest https://t.co/ypOpQYAtXl https://t.co/AgrNckkeMQ reageer retweet
https://www.parool.nl/ned(...)eft-advies~b5996abc/quote:Kabinet weegt ook maatschappelijke schade lockdown mee, SCP geeft advies
Het kabinet weegt bij het besluit of en hoe de coronamaatregelen worden versoepeld de maatschappelijke schade ook mee. Het gaat dan bijvoorbeeld over gezondheidsschade die ontstaat door armoede, minder beweging en sporten, eenzaamheid en huiselijk geweld.
Hanneke Keultjes19 april 2020, 17:05
Daarvoor was tijdens het zondagse Catshuisberaad dit keer voor het eerst ook directeur Kim Putters van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) aanwezig, melden bronnen rond het kabinet. Hij vroeg aandacht voor ‘de sociaal-economische consequenties’ van de lockdown en hoe het kabinet met deze nadelige effecten om kan gaan.
De focus van het kabinet lag tot nu toe op het indammen van het virus, hoe de ziekenhuizen de toestroom van patiënten aankonden, of de intensive cares voldoende capaciteit hadden en op de economische schade van het virus. Nu de cijfers langzaam een dalende trend laten zien in het aantal sterfgevallen, ziekenhuis- en ic-opnames, is er ‘ruimte’ om aandacht te hebben voor de gevolgen van de lockdown op samenleving.
Maatregelenpakket
Het kabinet beslist dinsdag of de huidige maatregelen op 28 april versoepeld kunnen worden. Premier Mark Rutte temperde afgelopen week de verwachtingen al: hij zei ‘niet optimistisch’ te zijn over ‘wat er kan na 28 april’. Als het maatregelenpakket al kan worden versoepeld, zal het mondjesmaat zijn. Mogelijk gaan de kinderdagverblijven en basisscholen na de meivakantie weer open.
Tijdens het Catshuisberaad zijn zondag wel scenario’s besproken, maar nog geen knopen doorgehakt. Daarvoor wacht het kabinet op het nieuwste advies van de experts van het Outbreak Management Team, dat ook zondag samenkomt.
Op het Catshuis, de ambtswoning van de premier, komen elke zondag de meest betrokken ministers, RIVM-baas Jaap van Dissel en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg samen om de coronacrisis te bespreken.
twitter:Bry_Mac twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 22:12:51Did previous civilizations deal with whiners like this?
"Man, we've gotta open the gates."
"We've been through this, Phil. The Mongols are still outside."
"But I've gotta harvest my turnips"
"MONGOLS"
"Ugh. But we've been in here or WEEKS."
"That's how sieges work, Phil." reageer retweet
twitter:Bry_Mac twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 22:17:14"But the Mongols have barely killed anyone in days."
"That's because of the walls, Phil."
"Are you sure? Maybe the Mongols aren't that dangerous."
"..."
"I'm just saying, how bad could it be. They can't kill ALL of us"
"That is literally the thing they do."
"But my turnips..." reageer retweet
de experts denken dat het in onze genen/dna zit of je er wel of niet gevoelig voor bent, maar ze zijn er niet zeker van, gaat nog een tijd duren voordat ze daar achter zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 03:16 schreef raptorix het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat we nog steeds iets essentieel over het hoofd zien, statisch klopt erg gewoon geen zak van, hoe kan het dat er enorme brandhaarden zijn zoals Noord Italië, Brabant en Eindhoven, terwijl het dan in andere delen relatief overwaait. Het zou mij niet verbazen dat een relatief klein aantal mensen een relatief groot aandeel besmet, en dus een groot deel helemaal niet.
In het Nederlands?quote:Op maandag 20 april 2020 05:10 schreef THEFXR het volgende:
Rather than primarily V/Q mismatch or shunt physiology, could COVID19 disease be a DIFFUSION hypoxemia triggering maladaptive pulmonary vasoconstrictive responses?
Iedereen komt of zit in de problemen.quote:Op maandag 20 april 2020 05:55 schreef quirina het volgende:
https://www.linda.nl/nieu(...)akantie-coronavirus/
Hopelijk gaan ze open 28 april.
twitter:mjrijn twitterde op maandag 20-04-2020 om 07:13:42Geweldig nieuws dat er nu een luchtbrug voor beschermingsmiddelen is met China. Vannacht op Schiphol de eerste vlucht hiervan verwelkomd met oa honderdduizenden maskers, 30000 jassen en 30000 veiligheidsbrillen. Komende dagen volgt meer, waaronder miljoenen maskers.
#AlleenSamen https://t.co/y7aOiC7xtn reageer retweet
Makkelijk een paar jaar.quote:Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef Vallon het volgende:
Hoe lang zal het nog houdbaar zijn om geliefden die zijn opgesloten, niet te mogen bezoeken ?
quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Makkelijk een paar jaar.
Vraag het de mensen maar die ondergedoken zaten.
quote:Exitstrategie? Niet te snel: het virus slaat terug
Verwacht niet te veel, was de afgelopen week de boodschap van premier Rutte over het leven na 28 april. Zo legde hij in de week wat hij deze dinsdag waarschijnlijk zal vertellen: dat Nederland de maatregelen tegen het coronavirus slechts stapje voor stapje kan afbouwen, in een tempo dat steeds opnieuw moet worden bepaald.
Bij de uitbraak van de pandemie hebben veel westerse landen de kans laten liggen om snel te leren van de ervaringen in Azië, dat een maand eerder met het virus te maken kreeg. Nu iedereen nadenkt over exitstrategieën, kan het geen kwaad nog eens naar Singapore, Zuid-Korea, Japan en Taiwan te kijken. De afgelopen weken hebben daar laten zien dat het virus geen genade kent als de bestrijding ervan niet potdicht zit. Vijf praktijklessen.
1 Ook als de situatie veilig lijkt, kan het virus snel weer opduiken
Op het noordelijke Japanse eiland Hokkaido gingen half maart de scholen weer open, na een lockdown van drie weken. Omdat er nog maar een enkele nieuwe besmetting per dag werd gemeld, kon de noodtoestand worden opgeheven, dachten de lokale autoriteiten. Hokkaido werd geprezen omdat het de uitbraak met grondige contactonderzoeken en isolatie van besmette personen klein had weten te houden.
Vorige week moesten de scholen toch weer dicht. In een week waren er meer dan honderd besmettingen geconstateerd, alle bij mensen die níet recent in het buitenland waren geweest.
De situatie in Hokkaido is een praktijkvoorbeeld bij de modelleerstudie van Harvard University die vorige week verscheen in Science. Op basis van Amerikaanse datasets berekenden onderzoekers dat dit coronavirus tot na 2024 in golven kan blijven uitbreken, ook nadat het bedwongen lijkt te zijn. Om die golven af te vlakken zal er – tot er een vaccin breed beschikbaar is – elke paar maanden een periode van sociale afstand gehouden moeten worden, concluderen de onderzoekers.
2 Zelfs met veel testen en strenge controle wordt niet alles gevonden
Japan en buurland Zuid-Korea voeren tegenovergesteld beleid op het gebied van testen. Japan, het land met het hoogste percentage 65-plussers ter wereld, test alleen mensen met symptomen van de ziekte. Omdat het aantal vastgestelde gevallen de laatste weken rap is opgelopen tot boven de 10.000, geldt sinds donderdag in heel Japan de noodtoestand.
Zuid-Korea heeft na zijn eerste grote uitbraak juist massaal getest en mede daardoor de aantallen heel sterk weten terug te dringen. Van positief geteste mensen werden locatiegegevens gepubliceerd en ook hun contactpersonen moesten in quarantaine.
Zelfs met deze grondige aanpak zijn er nog dagelijks nieuwe meldingen, al is dat aantal zondag onder de tien gezakt. Volgens de premier, die rekening houdt met een „stilte voor de storm”, gaat het veelal om overdracht door asymptomatische dragers, die makkelijker plaatsvinden nu sommige Koreanen de regels voor sociale afstand beginnen te negeren. Zuid-Korea heeft de start van het nieuwe schooljaar, gepland voor begin maart, viermaal uitgesteld. Inmiddels is het land overgegaan op thuisonderwijs.
Het ruime testbeleid in Zuid-Korea vestigt ook de aandacht op een nog onaangetoonde, maar mogelijke eigenschap van het virus: reactivering binnen een drager. Ruim 160 besmette Koreanen die tweemaal negatief getest zijn en genezen zijn verklaard, kregen gemiddeld twee weken later toch weer symptomen en testten positief.
3 Zeer strenge grensmaatregelen werken
Arriverende reizigers op Schiphol moeten sinds zaterdag een gezondheidsverklaring invullen als zij uit een hoogrisicogebied (onder andere de VS en veel Europese landen) komen. Ook wordt hen „dringend verzocht” om in thuisquarantaine te gaan. In Taiwan zijn de maatregelen aan de grens veel strenger, en met effect: er komen daar nauwelijks nieuwe gevallen bij.
Taiwan geldt als hét voorbeeld van vroegtijdig ingrijpen. Al in januari besloot de regering om het virus te behandelen als een nieuw soort sars en nam een lange lijst maatregelen. Dat betekende onder andere dat reizigers uit Wuhan en later de rest van China het eiland niet meer op kwamen.
Half maart leek het toch mis te gaan, toen andere buitenlanders en terugkerende Taiwanezen dagelijks besmettingen het land in brachten. Hierop besloot de regering om de meeste buitenlanders te weren. Alleen mensen met een verblijfsvergunning, diplomaten en arbeidsmigranten zijn nog welkom. Zij moeten in thuisquarantaine en worden dagelijks gecontroleerd op de naleving ervan. Zo heeft Taiwan zijn tweede golf bedwongen.
4 Traceerapp komt in Singapore nog niet van de grond
Het soort traceerapp waarmee het Nederlandse kabinet de verspreiding van het virus wil tegengaan, is in Singapore al op 20 maart gelanceerd. Een succes is het daar nog niet te noemen. Volgens de laatste beschikbare cijfers (wel al tien dagen oud) heeft 20 procent van de inwoners de app gedownload. Onbekend is welk deel daarvan de app ook echt gebruikt. Volgens het Nederlandse kabinet is toepassing van een app pas zinvol als minstens 60 procent van de bevolking meedoet.
De Singaporese app, TraceTogether, werkt net als de voor Nederland beoogde variant met bluetooth, waardoor locatiegegevens niet hoeven te worden gedeeld. Een belangrijk verschil zit hem in de rol van de overheid. In Nederland kunnen mensen met het virus via de app anderen met wie zij in contact geweest zijn waarschuwen. In Singapore neemt de overheid die rol over en moeten er dus persoonsgegevens worden gedeeld.
Het is maar de vraag of het gebrek aan privacy de reden is waarom Singaporezen niet massaal meedoen met de app; in taxi’s, hotels en wooncomplexen vinden de meesten het geen probleem om contactgegevens achter te laten.
5 Groepen negeren wreekt zich onmiddellijk
Singapore wist in maart een tweede golf te bedwingen, die net als in andere rijke Aziatische landen was veroorzaakt door landgenoten die westerse lockdowns ontvluchtten. Inmiddels is er een derde golf, die zo groot is dat het veelgeprezen Singaporese contactonderzoek niet meer volstaat en het land alsnog in lockdown is gegaan.
De derde uitbraak vindt plaats onder de honderdduizenden vooral Indiase en Bengaalse arbeidsmigranten die in krappe wooncomplexen zijn ondergebracht, vaak met twintig man op een slaapzaal. Afstand houden is voor deze mensen onmogelijk. „Als ik had geweten hoe makkelijk het virus zich verspreidt had ik de zaken anders aangepakt”, zegt de verantwoordelijke minister nu. Ook in Nederland klagen seizoensarbeiders dat werkgevers zich niet aan de richtlijnen voor sociale afstand houden.
Singapore laat verder zien dat ook scholen besmettingshaarden kunnen zijn. Op een kinderdagverblijf zijn negentien besmettingen geconstateerd, op een internationale school elf. In beide gevallen ging het virus voor zover bekend alleen rond onder medewerkers en ouders.
Longoedeem veroorzaakt V/Q mismatch, wat je een diffusieprobleem zou kunnen noemen, maar met "diffusion hypoxemia" wordt normaal het Fink effect bedoeld, wat optreedt wanneer een anesthesie gas als N2O gebruikt worden. Dat gas is nog aanwezig in het lichaam wanneer men overschakelt op lucht, diffundeert van het bloed naar de longblaasjes (omdat de concentratie daar plots gezakt is, in het bloed nog niet), waardoor de zuurstof daar verdund wordt en minder diffusie van zuustof naar het bloed plaatsvindt (diffusiesnelheid is evenredig met het verschil in concentratie).quote:Op maandag 20 april 2020 05:10 schreef THEFXR het volgende:
Rather than primarily V/Q mismatch or shunt physiology, could COVID19 disease be a DIFFUSION hypoxemia triggering maladaptive pulmonary vasoconstrictive responses?
quote:The "Fink effect", also known as "diffusion anoxia","diffusion hypoxia", or the "third gas effect" is a factor that influences the pO2 (partial pressure of oxygen) within the alveolus. When water-insoluble gases such as anesthetic agent N2O (nitrous oxide) are breathed in large quantities they can be dissolved in body fluids rapidly. This leads to a temporary increase in both the concentrations and partial pressures of oxygen and carbon dioxide in the alveolus.
The effect is named for Bernard Raymond Fink (1914–2000), whose 1955 paper first explained it. When a patient is recovering from N2O anaesthesia, large quantities of this gas cross from the blood into the alveolus (down its concentration gradient) and so for a short period of time, the O2 and CO2 in the alveolus are diluted by this gas. A sufficiently large decrease in the partial pressure of oxygen leads to hypoxia. The decrease in CO2 pressure can also potentiate this effect when ventilation is suppressed, leading to potential hypoxaemia. Nonetheless, this effect only lasts a couple of minutes and hypoxia can be avoided by increasing the fractional inspired oxygen concentration when recovering from N2O anaesthesia.
En 80 procent zure reacties.quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef Momo het volgende:
twitter:mjrijn twitterde op maandag 20-04-2020 om 07:13:42Geweldig nieuws dat er nu een luchtbrug voor beschermingsmiddelen is met China. Vannacht op Schiphol de eerste vlucht hiervan verwelkomd met oa honderdduizenden maskers, 30000 jassen en 30000 veiligheidsbrillen. Komende dagen volgt meer, waaronder miljoenen maskers.
Wat dit het zelfde onderzoek waaruit bleek dat beademen juist averechts kan werken in sommige gevallen?quote:Op maandag 20 april 2020 08:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Longoedeem veroorzaakt V/Q mismatch, wat je een diffusieprobleem zou kunnen noemen, maar met "diffusion hypoxemia" wordt normaal het Fink effect bedoeld, wat optreedt wanneer een anesthesie gas als N2O gebruikt worden. Dat gas is nog aanwezig in het lichaam wanneer men overschakelt op lucht, diffundeert van het bloed naar de longblaasjes (omdat de concentratie daar plots gezakt is, in het bloed nog niet), waardoor de zuurstof daar verdund wordt en minder diffusie van zuustof naar het bloed plaatsvindt (diffusiesnelheid is evenredig met het verschil in concentratie).
[..]
?quote:Op maandag 20 april 2020 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat dit het zelfde onderzoek waaruit bleek dat beademen juist averechts kan werken in sommige gevallen?
De toon op twitter is haast nog treuriger dan bij de vele betweters in dit topic.quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef Momo het volgende:
Denk dat het deels overlapt.quote:Op maandag 20 april 2020 08:30 schreef Caland het volgende:
[..]
De toon op twitter is haast nog treuriger dan bij de vele betweters in dit topic.
Twitter is dan ook de vuilnisbak van de samenleving.quote:Op maandag 20 april 2020 08:30 schreef Caland het volgende:
[..]
De toon op twitter is haast nog treuriger dan bij de vele betweters in dit topic.
Is heel makkelijk om anderen af te zeiken en denken dat je zelf alles beter weet. Gelukkig zouden die mensen op twitter eerder aan aan miljoenen mondkapjes komen.quote:Op maandag 20 april 2020 08:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Interessant stuk. Er wordt hier en daar de loftrompet gestoken over bepaalde landen en de manier waarop ze alles onder controle hebben, maar zo simpel is het dus nog niet. Ik neem aan dat het OMT hier in Nederland ook deze ervaringen meeneemt in hun adviezen.quote:Op maandag 20 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)slaat-terug-a3997212
[..]
Zijn ze al getest door TNO?quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef Momo het volgende:
Interessant stuk inderdaad...quote:Op maandag 20 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)slaat-terug-a3997212
[..]
Kunnen best goede redenen voor zijn toch? Iets afgeven/ophalen? Even aanbellen als je toch in de buurt aan het wandelen bent etc.quote:Op maandag 20 april 2020 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap dat elkaar opzoeken ook niet, van die mensen die bij elkaar op de stoep gaan staan om van een afstandje te gaan praten, ik zie de toegevoegde waarde niet tenopzichte van een schermgesprek...
De daling van de IC- bezetting is dus een kunstmatige. Niet omdat er minder mensen ernstig ziek worden, maar omdat we minder ernstig zieke mensen naar de IC sturen. Zo kun je ook een probleem oplossen.quote:Ouderen die ernstig ziek worden door het coronavirus worden minder snel doorverwezen naar de intensive care. Die keuze verklaart vermoedelijk de daling van het aantal patiënten op de IC's, schrijft Trouw op basis van cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE).
Die mensen zijn ervoor aan het zorgen dat we hier voorlopig nog niet vanaf zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
krijg toch een beetje nare gevoelens bij alle mensen die nu zo nodig weer van alles samen willen gaan doen.
Eens.quote:Op maandag 20 april 2020 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Interessant stuk inderdaad...
Hoop ten zeerste dat wij dinsdag niet voor versoepeling gaan... krijg toch een beetje nare gevoelens bij alle mensen die nu zo nodig weer van alles samen willen gaan doen.
Ik snap dat elkaar opzoeken ook niet, van die mensen die bij elkaar op de stoep gaan staan om van een afstandje te gaan praten, ik zie de toegevoegde waarde niet tenopzichte van een schermgesprek...
Vraag mij dan ook af of ze mensen minder snel opnemen voor een gewone ziekenhuisopname.quote:Op maandag 20 april 2020 09:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De daling van de IC- bezetting is dus een kunstmatige. Niet omdat er minder mensen ernstig ziek worden, maar omdat we minder ernstig zieke mensen naar de IC sturen. Zo kun je ook een probleem oplossen.
Even aanbellen om een coronabesmetting door te geven, heel goede reden.quote:Op maandag 20 april 2020 09:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kunnen best goede redenen voor zijn toch? Iets afgeven/ophalen? Even aanbellen als je toch in de buurt aan het wandelen bent etc.
als de overlevingskans laag is toch geen vreemde oplossing, IC overleving is nu 50%? Voor ouderen ligt dat nog veel lager.quote:Op maandag 20 april 2020 09:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De daling van de IC- bezetting is dus een kunstmatige. Niet omdat er minder mensen ernstig ziek worden, maar omdat we minder ernstig zieke mensen naar de IC sturen. Zo kun je ook een probleem oplossen.
jij komt nergens dan alleen in jouw eigen huis dus. Ok. Levensredder!quote:Op maandag 20 april 2020 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even aanbellen om een coronabesmetting door te geven, heel goede reden.
Dat kan wel zijn, maar de conclusie op basis van het dalende aantal IC-patiënten dat het virus aan terrein verliest is dus niet terecht.quote:Op maandag 20 april 2020 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de overlevingskans laag is toch geen vreemde oplossing, IC overleving is nu 50%? Voor ouderen ligt dat nog veel lager.
Onzin. Dit is gewoon beleid hier in Nederland en dat is gedurende de coronacrisis NIET veranderd.quote:Op maandag 20 april 2020 09:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Komt je nu heel stoer vertellen wat je wel allemaal hebt gedaan tegen de regels in? Liever iemand die thuis blijft zitten dan de risico's opzoekt nu.quote:Op maandag 20 april 2020 09:27 schreef Apotheose het volgende:
[..]
jij komt nergens dan alleen in jouw eigen huis dus. Ok. Levensredder!
die conclusie stond er niet bijquote:Op maandag 20 april 2020 09:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar de conclusie op basis van het dalende aantal IC-patiënten dat het virus aan terrein verliest is dus niet terecht.
Ik blijf het discutabel vinden dat in Nederland anderen jouw recht op leven bepalen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de overlevingskans laag is toch geen vreemde oplossing, IC overleving is nu 50%? Voor ouderen ligt dat nog veel lager.
Komkom, je bent toch een hele grote Jan als je op internet stoer jouw rebelsheid kan verkondigen?quote:Op maandag 20 april 2020 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Komt je nu heel stoer vertellen wat je wel allemaal hebt gedaan tegen de regels in? Liever iemand die thuis blijft zitten dan de risico's opzoekt nu.
nee dat maak jij ervan. Maar altijd dat moraalridderig geschreeuw van 'ik hou me wél aan de regels en kijk maar eens hoe goed' word ik moe van.quote:Op maandag 20 april 2020 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Komt je nu heel stoer vertellen wat je wel allemaal hebt gedaan tegen de regels in? Liever iemand die thuis blijft zitten dan de risico's opzoekt nu.
quote:Op maandag 20 april 2020 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even aanbellen om een coronabesmetting door te geven, heel goede reden.
ik vind er niets discutabels aan en "recht op leven" wat is dat voor iets?quote:Op maandag 20 april 2020 09:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik blijf het discutabel vinden dat in Nederland anderen jouw recht op leven bepalen.
Geen IC is sowieso dood. Dan is zelfs een kans van 10% gigantisch groot.
Dat doet eigenlijk altijd de familie, in samenspraak met de stervende wanneer dat nog mogelijk is.quote:Op maandag 20 april 2020 09:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik blijf het discutabel vinden dat in Nederland anderen jouw recht op leven bepalen.
Geen IC is sowieso dood. Dan is zelfs een kans van 10% gigantisch groot.
Daar gaat het in principe wel om dat we in deze periode zo min mogelijk andere mensen zien. Helaas dat er nog zoveel (domme) mensen zijn die deze o zo simpele regel niet snappen is dit juist een van de voornaamste redenen dat er nog veel verpsreiding plaats vind.quote:Op maandag 20 april 2020 09:27 schreef Apotheose het volgende:
[..]
jij komt nergens dan alleen in jouw eigen huis dus. Ok. Levensredder!
Ik gaf slechts aan dat ik niet begrijp waarom mensen nu ineens bij ons op de stoep staanquote:Op maandag 20 april 2020 09:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee dat maak jij ervan. Maar altijd dat moraalridderig geschreeuw van 'ik hou me wél aan de regels en kijk maar eens hoe goed' word ik moe van.
Doktoren die toch zo graag mogelijk de stekker er bij je uittrekken? Walgelijk.quote:Op maandag 20 april 2020 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind er niets discutabels aan en "recht op leven" wat is dat voor iets?
'Oudere minder vaak doorverwezen naar IC'quote:Op maandag 20 april 2020 09:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Dit is gewoon beleid hier in Nederland en dat is gedurende de coronacrisis NIET veranderd.
Het is niet waar dat er een daling is omdat we ineens besloten hebben om minder mensen dan voorheen op de IC toe te laten.
Meh, van dichtbij meegemaakt hoe hard ze kunnen pushen. Zélfs bij kinderen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doet eigenlijk altijd de familie, in samenspraak met de stervende wanneer dat nog mogelijk is.
Oh, ik heb ook van dichtbij juist hele andere ervaringen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Meh, van dichtbij meegemaakt hoe hard ze kunnen pushen. Zélfs bij kinderen.
quote:Op maandag 20 april 2020 00:32 schreef Tarado het volgende:
twitter:JamesMelville twitterde op zondag 19-04-2020 om 21:11:34Well played Denmark 🇩🇰
The Danish Government has become the first to announce that companies that are registered in tax havens won’t be eligible for Coronavirus crisis bailouts. https://t.co/lAMs0fTQUW reageer retweet
wat een onzin, is geen dokter die dat doetquote:Op maandag 20 april 2020 09:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Doktoren die toch zo graag mogelijk de stekker er bij je uittrekken? Walgelijk.
Dat zal, maar dat weerlegt dus niet dat het in Nederland voorkomt. Ook hedendaags met deze crisis vrij duidelijk dat ze ouderen toch op het hart willen drukken vooral maar dood te gaan.quote:Op maandag 20 april 2020 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik heb ook van dichtbij juist hele andere ervaringen.
ik ookquote:Op maandag 20 april 2020 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik heb ook van dichtbij juist hele andere ervaringen.
In Bulgarije vast nietquote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, is geen dokter die dat doet
Nee hoor, dat is wat jij ervan maakt.quote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal, maar dat weerlegt dus niet dat het in Nederland voorkomt. Ook hedendaags met deze crisis vrij duidelijk dat ze ouderen toch op het hart willen drukken vooral maar dood te gaan.
dat maak jij ervan, het is hetzelfde als een terminale kankerpatiënt voor te leggen of ze nog voor een bestraling/chemo willen gaan voor die extra maand in leven zijn ipv bewijze van nog een paar weken enigszins normaal te levenquote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zal, maar dat weerlegt dus niet dat het in Nederland voorkomt. Ook hedendaags met deze crisis vrij duidelijk dat ze ouderen toch op het hart willen drukken vooral maar dood te gaan.
Absoluut wel, tot rechtzaken aan toe. Kijk even naar de zaak van Sam Galesloot bijvoorbeeld. Vooral geen 'onzin' roepen als je je slechts baseert op je eigen mening.quote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, is geen dokter die dat doet
Heerlijk die backfire.quote:
dus is het het schering en inslag omdat jij een gevalletje aan kan wijzenquote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut wel, tot rechtzaken aan toe. Kijk even naar de zaak van Sam Galesloot bijvoorbeeld. Vooral geen 'onzin' roepen als je je slechts baseert op je eigen mening.
Ja, als ik dan naar mijn opa refereer een jaartje terug. Ging al wat langer slecht, kreeg een infectie aan zijn been. Artsen gaven hem een goede overlevingskans na amputeren maar hij wilde liever dood. Werd eerder nog gepusht om die operatie te doen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maak jij ervan, het is hetzelfde als een terminale kankerpatiënt voor te leggen of ze nog voor een bestraling/chemo willen gaan voor die extra maand in leven zijn ipv bewijze van nog een paar weken enigszins normaal te leven
quote:Op maandag 20 april 2020 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk die backfire.
NL begint de politiek niet meer serieus te nemen. Ga zo door.
quote:
En vooral je mening baseren op excessen. Dan kom je er wel.quote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut wel, tot rechtzaken aan toe. Kijk even naar de zaak van Sam Galesloot bijvoorbeeld. Vooral geen 'onzin' roepen als je je slechts baseert op je eigen mening.
Duidelijk niet bekend met de commissie Remmelink mbt onvrijwillige euthanasie en dat het in Nederland vrij voorkomend was dat artsen over de kwaliteit van leven beslissen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maak jij ervan, het is hetzelfde als een terminale kankerpatiënt voor te leggen of ze nog voor een bestraling/chemo willen gaan voor die extra maand in leven zijn ipv bewijze van nog een paar weken enigszins normaal te leven
Niet meer dan een voorbeeld om ongelijk van jou en Tarado aan te tonen. Dit soort simpele dooddoeners heb ik een broertje dood aan. Jij bent af.quote:Op maandag 20 april 2020 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
En vooral je mening baseren op excessen. Dan kom je er wel.
het is allemaal wat hoor pastoor Pumpalovquote:Op maandag 20 april 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met de commissie Remmelink mbt onvrijwillige euthanasie en dat het in Nederland vrij voorkomend was dat artsen over de kwaliteit van leven beslissen.
Oké man.quote:Op maandag 20 april 2020 09:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet meer dan een voorbeeld om ongelijk van jou en Tarado aan te tonen. Dit soort simpele dooddoeners heb ik een broertje dood aan. Jij bent af.
Mensen zijn voornamelijk kuddedieren, het is lastig om opeens alleen te zijn. Online contact vult dat gat niet.quote:Op maandag 20 april 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik gaf slechts aan dat ik niet begrijp waarom mensen nu ineens bij ons op de stoep staanEn waar die drang vandaan komt?
Bijvoorbeeld dat je afspreekt dat je niet op een verjaardag komt en dat dan de jarige zelf langskomt om een stukje taart te brengenik begrijp dat gewoon niet. Maar veel mensen vinden mij daarin "raar".
hoezo ongelijk, dus omdat er incidenten plaatsvinden is het gewoon altijd zoquote:Op maandag 20 april 2020 09:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vooral zo gaan doen ja wanneer je met voorbeelden, documentatie en feiten op je ongelijk gewezen wordt. Van Caland had ik zulk laag gedrag nog wel verwacht maar zeker van jou is het vrij teleurstellend.
Wat? Elke curve geeft het aantal doden per week.quote:Op maandag 20 april 2020 09:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Alle ziektes hier zijn zo ongeveer gemiddelden of dat wat er in die week/maand zijn overleden en dan is corona ineens een optel som van alle doden?Wat een amateuristische grafiek.
Ik vind het ernstiger dat jij reacties op Twitter serieus neemtquote:Op maandag 20 april 2020 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk die backfire.
NL begint de politiek niet meer serieus te nemen. Ga zo door.
quote:Adults are now buying breastmilk because some believes it can protect them from covid-19
- Do not buy breastmilk because of covid cause it is not going to help you.
De cijfers die hij gebruikt voor Nederland zijn waarschijnlijk niet helemaal correct. Sowieso de bloedtest is niet gebasseerd op 10.000 mensen en ook de hoeveelheid doden.quote:
niet?, bij hoeveel mensen hebben ze dan bloed getrokken?quote:Op maandag 20 april 2020 10:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De cijfers die hij gebruikt voor Nederland zijn waarschijnlijk niet helemaal correct. Sowieso de bloedtest is niet gebasseerd op 10.000 mensen en ook de hoeveelheid doden.
Dit zet de uitspraken van Van Dissel ook wel even in een ander licht trouwens. Hij houdt vast aan een IC-bezetting van onder de 600 als startpunt van het versoepelen van de maatregelen. Maar nu biljkt dat het aantal mensen op de Intensive Care dus niet (zo'n goede) graadmeter te zijn voor de verspreiding van het virus.quote:Op maandag 20 april 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Oudere minder vaak doorverwezen naar IC'
Ouderen die ernstig ziek worden door het coronavirus worden minder snel doorverwezen naar de intensive care. Die keuze verklaart vermoedelijk de daling van het aantal patiënten op de IC's, schrijft Trouw op basis van cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE).
Was in maart één op de drie coronapatiënten op de IC 70 jaar of ouder, nu is dat er één op de vier. In maart was de grootste leeftijdsgroep op de IC die tussen de 70 en 75 jaar oud, nu zijn de meeste patiënten tussen de 60 en 65 jaar oud. Van de ruim duizend 80-plussers die de afgelopen maanden in het ziekenhuis werden opgenomen zijn er slechts enkele tientallen doorverwezen naar de IC.
De daling duidt vermoedelijk niet op een afname van het aantal ouderen met corona, schrijft de krant. Zij worden waarschijnlijk vaker thuis behandeld.
https://nos.nl/liveblog/2(...)epelen-lockdown.html
https://www.sanquin.nl/ar(...)t-corona-antistoffenquote:Op maandag 20 april 2020 10:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet?, bij hoeveel mensen hebben ze dan bloed getrokken?
quote:Representatief voor Nederland
De 3% is een indicatief getal, op basis van ruim 4.000 donaties. De eerste meting wordt voortgezet tot er 7.000 metingen verricht zijn. Naar verwachting volgende week kan Sanquin een nog betere weerspiegeling geven van de immuniteit van de Nederlandse bevolking. “Het virus verspreidt zich via de lucht en direct contact, dus de mate van besmetting zal hetzelfde verlopen bij donors vergeleken met niet-donors,” licht Hans Zaaijer toe.
Precies versoepelen dus.quote:Op maandag 20 april 2020 10:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit zet de uitspraken van Van Dissel ook wel even in een ander licht trouwens. Hij houdt vast aan een IC-bezetting van onder de 600 als startpunt van het versoepelen van de maatregelen. Maar nu biljkt dat het aantal mensen op de Intensive Care dus niet (zo'n goede) graadmeter te zijn voor de verspreiding van het virus.
Wij (Belgische firma) verwachten begin mei weer alle werkzaamheden op te kunnen starten waar we momenteel enkel dringende werkzaamheden mogen uitvoerenquote:
Omdat het virus zich sneller verspreidt dan de IC-bezetting doet vermoeden? Lijkt me niet.quote:
de IC bezetting zegt in mijn ogen ook niet hoeveel er werkelijk besmet zijn. Want je test niemand die lichte klachten heeft of zelfs geen. Het laat alleen zien dat er minder mensen ernstig ziek worden lijkt mij. Tenminste, als je niet het verpleeghuis meerekent.......quote:Op maandag 20 april 2020 10:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit zet de uitspraken van Van Dissel ook wel even in een ander licht trouwens. Hij houdt vast aan een IC-bezetting van onder de 600 als startpunt van het versoepelen van de maatregelen. Maar nu biljkt dat het aantal mensen op de Intensive Care dus niet (zo'n goede) graadmeter te zijn voor de verspreiding van het virus.
Rustaaghquote:Op maandag 20 april 2020 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn de palletsorteerfabrieken daar in Bulgarije gesloten ofzo? Je bent alleen nog maar hier.
- test alleen als het niet anders kanquote:Op maandag 20 april 2020 10:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de IC bezetting zegt in mijn ogen ook niet hoeveel er werkelijk besmet zijn. Want je test niemand die lichte klachten heeft of zelfs geen. Het laat alleen zien dat er minder mensen ernstig ziek worden lijkt mij. Tenminste, als je niet het verpleeghuis meerekent.......
vind het nog altijd tasten in het pikkedonker
Gelukkig liegt de oversterfte niet, zeker omdat er geen griep heerst en andere doodsoorzaken verminderen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
- test alleen als het niet anders kan
- ontmoedig ziekenhuis/ic opname
- doe of verzorgingstehuizen niet bestaan
- test en tel doden niet mee.
En hey, alles daalt wekelijks.
Is dat standbeeld al af?
Dat wordt dan wel weer rechtgetrokken in de ondersterfte die erop volgt.quote:Op maandag 20 april 2020 10:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gelukkig liegt de oversterfte niet, zeker omdat er geen griep heerst en andere doodsoorzaken verminderen.
en huisartsen gaan ook alle mensen die gestorven zijn aan corona in kaart brengen. Bron: nosop3 op youtube. Verborgen doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gelukkig liegt de oversterfte niet, zeker omdat er geen griep heerst en andere doodsoorzaken verminderen.
Ik ook!quote:Op maandag 20 april 2020 09:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee dat maak jij ervan. Maar altijd dat moraalridderig geschreeuw van 'ik hou me wél aan de regels en kijk maar eens hoe goed' word ik moe van.
En dan van die nieuws reporters die 2d foto's maken waarop je dus helemaal niet kunt zien of mensen afstand nemen. Maar daardoor wel mensen tegen elkaar opzetten.quote:Op maandag 20 april 2020 10:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ook!
En buren die een praatje maken op gepaste afstand zijn opeens massamoordenaars en verpesten het land.
Niet te doen.
Dat is vooralsnog maar de vraag maar inderdaad wel interessant om te volgen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel weer rechtgetrokken in de ondersterfte die erop volgt.
Mwah vind het geen massamoordenaars snap alleen niet waarom je het zou willen doen. Maar ik denk dat dat gewoon mijn insteek is. Ik heb zoiets van als de maatregel is afstand houden dan hoef ik niet persee dichter bij mensen te zijn als normaal. Ik heb nu het idee dat er mensen zijn die elkaar juist meer opzoeken omdat het niet kan.quote:Op maandag 20 april 2020 10:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ook!
En buren die een praatje maken op gepaste afstand zijn opeens massamoordenaars en verpesten het land.
Niet te doen.
precies dat inderdaad!!quote:Op maandag 20 april 2020 10:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ook!
Niet te doen.
Zo jammer van die man in het Pippen-shirtje.quote:Op maandag 20 april 2020 10:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze foto's op 9gag van dit weekend, dit is een wel heel typisch beeld.
Ik wel en het is heel simpel.quote:Op maandag 20 april 2020 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mwah vind het geen massamoordenaars snap alleen niet waarom je het zou willen doen. Maar ik denk dat dat gewoon mijn insteek is. Ik heb zoiets van als de maatregel is afstand houden dan hoef ik niet persee dichter bij mensen te zijn als normaal. Ik heb nu het idee dat er mensen zijn die elkaar juist meer opzoeken omdat het niet kan.
Zal ook wel een normale reactie zijn als je iets afpakt (ook al deed je er niets mee) dan wil je het ineens gebruiken, en ga je het missen.
Ik denk dat er best veel mensen zijn die nu anderen meer opzoeken (op gepaste afstand) dan anders....
Als ik mijn moeder normaal één keer in de paar maanden zie hoef ik nu haar toch niet elke week op te zoeken. Mijn zus' eerste reactie was mijn moeder bezoeken terwijl ze anders ook niet zo vaak komt... lijkt me tegenovergesteld.
Informeren. Geen probleem toch om hier zaken te delen (zo lang het niet linkt naar propagandamateriaal als dat van polderturk).quote:Op maandag 20 april 2020 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat is relevantie van een link posten en zelf geen mening aandragen?
quote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?
https://www.wyniasweek.nl(...)al-ongekende-paniek/
hehe want sinds 1996 is de techniek helemaal niet veranderd, zijn er geen andere enzymen in gebruik geraakt, is real-time q-pcr wat uiterst quantitief is niet uitgevonden... Dit is ontzettend kort door de bocht mensen zand in de ogen gooien met een "moeilijke term" zonder zelf uti te leggen wat de techniek inhoudt en waarom die dan niet quantitatief zou zijn!quote:De techniek waarop de Coronatest is gebaseerd, is die van (RT) PCR ofwel ‘Reverse Transcription Polymerase Chain Reaction’. De uitvinder van- en in 1993 Nobelprijswinnaar voor Chemistry mét deze techniek, Karry Mullis, heeft zelf al in 1996 expliciet aangegeven dat deze techniek ‘by it’s very nature’ ongeschikt is voor de kwantitatieve ‘Gold Standard’ bepalingen die ermee worden gedaan.
Volgens mij was het punt vooral dat mensen elkaar juist meer gaan opzoeken dan in reguliere tijden. (althans dat werd gesuggereerd)quote:Op maandag 20 april 2020 10:30 schreef Red_85 het volgende:
Een mens is een kudde dier en zoekt steun bij een ander om sterker te staan. Ook wil je je ei kwijt bij anderen en het geeft een fijn gevoel dat je toch wat sociale interactie hebt.
Niet iedereen is een zolderkamer autist of een solitair persoon. Niet iedereen is een fok!'er.
Dat leg ik toch uit met dat kudde dier principe.quote:Op maandag 20 april 2020 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt vooral dat mensen elkaar juist meer gaan opzoeken dan in reguliere tijden. (althans dat werd gesuggereerd)
Op een verkeerde premisse kun je prachtige betogen opbouwen. Maar dan klopt er nog steeds natuurlijk geen hout van.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
En wat vinden we hier van?
Zijn de Corona maatregelen solidair?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)3U8xx-i1CTqK2kbNDCHo
Dit is wel heel erg downplayen zegquote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Anders kunnen we FOK! wel opdoekenquote:Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom reageren we überhaupt op zolderkamerblogs?
Een waardevolle bijdrage aan het debat. Te veel mensen zijn onnodig bang gemaakt, hoe je deze mensen weer on-bang maakt wordt nog een hele kunst.quote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Goed artikel imo, allemaal punten die ik zelf ook wel eens benoemd heb.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
De hele wereld profiteert aan de energietransitie. Miljarden gaat het opleveren aan winsten. Maar huiseigenaren mogen niet profiteren en moeten alles uitgeven om die winsten te bewerkstelligen?quote:Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Meneer wynia las ik laatst ook al een statement maken dat het duurzaam maken van je huis onzin is omdat het 500 jaar zou duren voordat je er winst op zou maken, alsof winst het enige argument is om je huis van andere energie voorziening te voorzien... heb mede daarom niet zo'n hoge pet van hem op.
Top dit. Overnemen en iets van een schema toevoegen dat bedrijven die over het laatste financiële jaar dividend hebben uitgekeerd alleen in aanmerking komen voor steun als aandeelhouders ook bijdragen. Lastiger gedaan dan gezegd overigens, vooral voor publieke bedrijven.quote:Op maandag 20 april 2020 00:32 schreef Tarado het volgende:
Ik denk eerder dat mensen onnodig bang geworden zijn. Niet persee gemaakt, er zijn zat gewoon goede duidelijke inhoudelijke bronnen over dit virus en ook de informatie over de in nederland genomen maatregelen zijn niet zozeer heel bangmakend.quote:Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Een waardevolle bijdrage aan het debat. Te veel mensen zijn onnodig bang gemaakt, hoe je deze mensen weer on-bang maakt wordt nog een hele kunst.
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.quote:
Welke verkeerde premisse staat er dan in?quote:Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op een verkeerde premisse kun je prachtige betogen opbouwen. Maar dan klopt er nog steeds natuurlijk geen hout van.
FOK! is zelf al een soort van zolderkamerblog.quote:Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Anders kunnen we FOK! wel opdoeken
Die Wynia..ik vind het een opruiier die vaak zaken verdraait.quote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Doe lief voor elkaar is oorlogstaal?quote:Op maandag 20 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.
Voor beide kanten valt wat te zeggen, maar het realisme is wederom totaal zoek.
Nee van covid 19 is het ook wekelijks aantal doden.quote:Op maandag 20 april 2020 09:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Alle ziektes hier zijn zo ongeveer gemiddelden of dat wat er in die week/maand zijn overleden en dan is corona ineens een optel som van alle doden?Wat een amateuristische grafiek.
Volgens mij hebben de Nederlandse beleidsmakers een mooi midden gevonden tussen oorlogsretoriek (Macron etc.) en kop-in-het-zand (Poetin etc.).quote:Op maandag 20 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.
Voor beide kanten valt wat te zeggen, maar het realisme is wederom totaal zoek.
Is dit nou een ad-hominem? De vraag was: wat vind je van het artikel. Daarnaast is het artikel niet door Wynia geschrevenquote:Op maandag 20 april 2020 10:45 schreef capricia het volgende:
Die Wynia..ik vind het een opruiier die vaak zaken verdraait.
2 maanden geleden moesten we opeens twitter serieus nemen met al die foto's en verhalen uit wuhan, maar nu er steeds grotere kritiek komt op het beleid van de overheid opeens niet meer?quote:Op maandag 20 april 2020 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het ernstiger dat jij reacties op Twitter serieus neemtEn dat kennelijk als maatstaf neemt voor mening van 17 miljoen andere Nederlanders.
Nogal kort door de bocht, veel informatie ontbreekt en gebruikmakend van achterhaalde bronnen o.a.quote:Op maandag 20 april 2020 10:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Is dit nou een ad-hominem? De vraag was: wat vind je van het artikel.
Er is een verschil tussen autist zijn en nu juist extra sociale contacten opzoeken.quote:Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit met dat kudde dier principe.
Vraag mij af alleen wat de definitie is van een tax heaven, zijn wij dat zelf niet dan?quote:Op maandag 20 april 2020 10:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Top dit. Overnemen en iets van een schema toevoegen dat bedrijven die over het laatste financiële jaar dividend hebben uitgekeerd alleen in aanmerking komen voor steun als aandeelhouders ook bijdragen. Lastiger gedaan dan gezegd overigens, vooral voor publieke bedrijven.
Wat je anders gaat krijgen is dat o.a. hedge funds korte termijn gaan speculeren op overheidssteun vanwege beurskoersen die op steun maatregelen gaan reageren. Dat kan niet de bedoeling zijn.
wel met je eens maar die intelligente lockdown is ook niet lang meer vol te houden financieel gezien, morgen zullen ze de meeste maatregelen nog wel een maand vooruit schuiven maar dan begint het wel een beetje op te houden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Nederlandse beleidsmakers een mooi midden gevonden tussen oorlogsretoriek (Macron etc.) en kop-in-het-zand (Poetin etc.).
zeker, dus benieuwd hoe ze dat hier gaan oplossenquote:Op maandag 20 april 2020 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af alleen wat de definitie is van een tax heaven, zijn wij dat zelf niet dan?
Dat we een keuze zouden hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 10:45 schreef nirvana het volgende:
[..]
Welke verkeerde premisse staat er dan in?
twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 10:50:34🔴 BREAKING: Bayern führt Maskenpflicht ab 27. April ein https://t.co/g2KWoFeB3X https://t.co/mYN90xXS8e reageer retweet
Ah joh niks aan het handje, gewoon lekker versoepelen vanaf mei en die oudjes laten creperen. Die gaan toch al dood en hoe eerder we er vanaf zijn hoe minder geld het ons kost. Rutte zal er blij mee zijn..quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als we uitgaan van het bevestigd aantal doden, en de opgebouwde immuniteit zoals gemeten door Sanquin, zitten we rond de 75.000 doden voordat we de 60% bereikt hebben.
En dan weten we ook dat we heel veel doden in verzorgingstehuizen niet meetellen, dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch. En dan gaat het echt iedereen raken, direct of indirect.
En dan maar hopen dat de immuniteit een beetje aanhoudt en dat de mensen die wel genezen niet dermate permanente schade er aan over houden dat ze bij de volgende golf wel het loodje leggen.
Hoe je dit nog durft te downplayen is mij een raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Ben benieuwd of de relatie met China gaat veranderen nu.quote:
Echte fokkerquote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin er wel aan te wennen zou het bijna jammer vinden als ze nu zouden gaan versoepelen
Dit is wel heel creatief boekhouden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als we uitgaan van het bevestigd aantal doden, en de opgebouwde immuniteit zoals gemeten door Sanquin, zitten we rond de 75.000 doden voordat we de 60% bereikt hebben.
En dan weten we ook dat we heel veel doden in verzorgingstehuizen niet meetellen, dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch. En dan gaat het echt iedereen raken, direct of indirect.
Ik weet niet of dat makkelijk is of zelfs vergelijkbaar.quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Makkelijk een paar jaar.
Vraag het de mensen maar die ondergedoken zaten.
quote:
Dat je karretje schoon wordt gemaakt in de supermarkt, mag van mij best blijven na dit gezeur.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin er wel aan te wennen zou het bijna jammer vinden als ze nu zouden gaan versoepelen
Niet echt, de oversterfte ligt redelijk in die lijn. Maar waarom vind je dat?quote:Op maandag 20 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is wel heel creatief boekhouden.
quote:OBJECTIVE:
To evaluate the relative risk of COVID-19 death in people <65 years old versus older individuals in the general population, to provide estimates of absolute risk of COVID-19 death at the population level, and to understand what proportion of COVID-19 deaths occur in non-elderly people without underlying diseases in epicenters of the pandemic.
Iedereen onder de 65 zonder problemen weer naar buiten.quote:CONCLUSIONS:
People <65 years old have very small risks of COVID-19 death even in the hotbeds of the pandemic and deaths for people <65 years without underlying predisposing conditions are remarkably uncommon. Strategies focusing specifically on protecting high-risk elderly individuals should be considered in managing the pandemic.
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.quote:Op maandag 20 april 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ah joh niks aan het handje, gewoon lekker versoepelen vanaf mei en die oudjes laten creperen. Die gaan toch al dood en hoe eerder we er vanaf zijn hoe minder geld het ons kost. Rutte zal er blij mee zijn.
Nu Nederland nogquote:
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.quote:Op maandag 20 april 2020 10:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat je karretje schoon wordt gemaakt in de supermarkt, mag van mij best blijven na dit gezeur.
Het massaal thuiswerken van kantoorpersoneel en ambtenaren ook.
De massale waardering voor beroepen als verpleger mag ook blijven.
De rest? Vaarwel en hopelijk tot nooit meer.
Omdat deze doden het gevolg zijn van een situatie waarin de kwetsbaren net zo goed (of slecht) beschermd waren als de rest van de bevolking. Naarmate er meer informatie komt kunnen we deze mensen steeds beter beschermen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet echt, de oversterfte ligt redelijk in die lijn. Maar waarom vind je dat?
Die hebben wel ervaring met herstelbetalingenquote:
Mij niet en hopelijk de beleidmakers ook niet. Als we toch alle evenementen cancellen t/m Augustus kun je net zo goed deze maatregelen minstens 4 - 8 weken verder doortrekken.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.
Daar is het nu wel redelijk te laat voor. Het zit al in de verzorgingshuizen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat deze doden het gevolg zijn van een situatie waarin de kwetsbaren net zo goed (of slecht) beschermd waren als de rest van de bevolking. Naarmate er meer informatie komt kunnen we deze mensen steeds beter beschermen.
Met een 0.4% fatality rate (Duitse schatting) en 70% besmetting kom je op pakweg 48000 doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
En dan maar hopen dat de immuniteit een beetje aanhoudt en dat de mensen die wel genezen niet dermate permanente schade er aan over houden dat ze bij de volgende golf wel het loodje leggen.
Dit is "fear mongering". Er is geen enkele aanwijzing in andere landen die op ons voorliggen dat dit gaat gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch.
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.quote:
Oh ja, als het al in de verzorgingshuizen zitten kunnen we net zo goed niets meer doen om de verspreiding te voorkomen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar is het nu wel redelijk te laat voor. Het zit al in de verzorgingshuizen.
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is "fear mongering". Er is geen enkele aanwijzing in andere landen die op ons voorliggen dat dit gaat gebeuren.
Kan niet wachten om weer naar buiten te gaan en weer normaal te sportenquote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.05.20054361v1
[..]
[..]
Iedereen onder de 65 zonder problemen weer naar buiten.
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hebben wel ervaring met herstelbetalingen![]()
![]()
![]()
Nog volledig terecht ook.
En hoeveel inwoners?quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
En ook een bevolking van 20 keer Nederland...quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.
'Geen kat die het antwoord weet'.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
Absoluut waar. Dacht even dat er wereldwijd naar een voorbeeld gezocht werd.quote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoeveel inwoners?Appels met peren vergelijken.
Spaanse griep? Op een Amerikaanse legerbasis of ergens in Frankrijk.quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?
MERS,SARS en zelfs Spaanse griep schijnbaar.
Swine Flu kwam uit Mexico toch?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Spaanse griep niet naar mijn weten?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.
Er zal wel wat veranderd zijn, maar niet volledig weg hoor.
De centrales werken nog, hoogovens staan aan, dsm produceert, de havens zijn open, het vrachtverkeer rijdt nog, vliegtuigen vliegen. Wat is er veranderd?
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.
Ik heb hier ooit gesteld maximum 25.000 doden overigens en daar lijkt het nog steeds naar.
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwenquote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Gewoon iedereen met een BMI < 25 naar buiten laten. Hebben al die viesdikke mensen een mooie incentive om af te vallen.
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ter bevestigingquote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...
Vooral symbolisch.quote:
Daar kan ik me ook goed in vinden.quote:Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwen
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?quote:Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef Red_85 het volgende:
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....
Niet Spanje.
Idem.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef D_A het volgende:
[..]
Ter bevestiging
https://www.weerplaza.nl/(...)-tuinmeubilair/6102/
Australiequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?
Australië heeft toch de meeste kamelen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee niet alles inderdaad. Is dat wat je wilde horen dan? Sjonge..quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%
Niet opeens dat alles weg is.
Ach beter dan uitlaatgassen me dunkt.quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
quote:De voorbije 24 uur zijn opnieuw 168 mensen overleden door het nieuwe coronavirus. Dat meldt het Crisiscentrum. 232 mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen.
62 mensen zijn overleden in het ziekenhuis. Dat zijn bevestigde gevallen. De woonzorgcentra hebben 103 sterfgevallen gemeld. Drie procent daarvan is bevestigd. De overige 97 procent zijn vermoedelijke gevallen.
In de laatste 24 uur werden 232 patiënten met covid-19 in het ziekenhuis opgenomen en 138 verlieten het ziekenhuis. In totaal zijn 4.920 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dat zijn negen mensen meer dan een dag geleden. 1.071 patiënten liggen op intensieve zorg. Dat is een daling van tien patiënten in vergelijking met de dag ervoor.
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.quote:
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
Dat heeft verder niets met het Corona virus te maken hoor, dat je het weetquote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
Dat zou goed kunnen, aangezien naast China alleen buurland Mongolië een grotere populatie heeft van de enige echt wilde kamelen op aardequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen? Alle zeurgroepjes die in dat artikel genoemd worden lopen ook gewoon de kans om dood te gaan op de stoep aan iets anders dan corona, als we de verspreiding niet afremmen. Ze schetst een alternatief dat helemaal niet bestaat.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef nirvana het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.
Alle bomen dood.quote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.
Ik geloof best dat het hoger kan zijn, maar waarop baseer je dat het ruim 3 keer zo hoog kan zijn?quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Ik ben ook wel benieuwd naar de snelheid van de verspreiding die we nu hebben. Het gaat toch wel door en als de R0 dicht tegen 1 aan ligt, dan moet er dus een lineare stijging zitten in de anti lichamen die we bij mensen ontdekken. Hoeveel dat zal zijn....quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Want? Je denkt dat China dit gaat betalen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
gewoon een begin van een onderhandelingspositiequote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.
Wat is de achterliggende geachte daarachter? Dat andere landen ook volgen? En dat China economisch kapot gemaakt wordt? Waarom? Tevens niet geheel zonder risico's dit.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!quote:Op maandag 20 april 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon een begin van een onderhandelingspositie
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.quote:Op maandag 20 april 2020 11:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen?
heb je pechquote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
Bron?quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
natuurlijk wel, gaat ook gebeurenquote:Op maandag 20 april 2020 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |