En hoeveel inwoners?quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
En ook een bevolking van 20 keer Nederland...quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.
'Geen kat die het antwoord weet'.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
En wat vinden we hier van?
Zijn de Corona maatregelen solidair?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)3U8xx-i1CTqK2kbNDCHo
Absoluut waar. Dacht even dat er wereldwijd naar een voorbeeld gezocht werd.quote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoeveel inwoners?Appels met peren vergelijken.
Spaanse griep? Op een Amerikaanse legerbasis of ergens in Frankrijk.quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?
MERS,SARS en zelfs Spaanse griep schijnbaar.
Swine Flu kwam uit Mexico toch?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Spaanse griep niet naar mijn weten?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.
Er zal wel wat veranderd zijn, maar niet volledig weg hoor.
De centrales werken nog, hoogovens staan aan, dsm produceert, de havens zijn open, het vrachtverkeer rijdt nog, vliegtuigen vliegen. Wat is er veranderd?
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.
Ik heb hier ooit gesteld maximum 25.000 doden overigens en daar lijkt het nog steeds naar.
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwenquote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Gewoon iedereen met een BMI < 25 naar buiten laten. Hebben al die viesdikke mensen een mooie incentive om af te vallen.
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ter bevestigingquote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...
Vooral symbolisch.quote:
Daar kan ik me ook goed in vinden.quote:Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwen
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?quote:Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef Red_85 het volgende:
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....
Niet Spanje.
Idem.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef D_A het volgende:
[..]
Ter bevestiging
https://www.weerplaza.nl/(...)-tuinmeubilair/6102/
Australiequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?
Australië heeft toch de meeste kamelen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee niet alles inderdaad. Is dat wat je wilde horen dan? Sjonge..quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%
Niet opeens dat alles weg is.
Ach beter dan uitlaatgassen me dunkt.quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
quote:De voorbije 24 uur zijn opnieuw 168 mensen overleden door het nieuwe coronavirus. Dat meldt het Crisiscentrum. 232 mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen.
62 mensen zijn overleden in het ziekenhuis. Dat zijn bevestigde gevallen. De woonzorgcentra hebben 103 sterfgevallen gemeld. Drie procent daarvan is bevestigd. De overige 97 procent zijn vermoedelijke gevallen.
In de laatste 24 uur werden 232 patiënten met covid-19 in het ziekenhuis opgenomen en 138 verlieten het ziekenhuis. In totaal zijn 4.920 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dat zijn negen mensen meer dan een dag geleden. 1.071 patiënten liggen op intensieve zorg. Dat is een daling van tien patiënten in vergelijking met de dag ervoor.
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.quote:
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
Dat heeft verder niets met het Corona virus te maken hoor, dat je het weetquote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
Dat zou goed kunnen, aangezien naast China alleen buurland Mongolië een grotere populatie heeft van de enige echt wilde kamelen op aardequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen? Alle zeurgroepjes die in dat artikel genoemd worden lopen ook gewoon de kans om dood te gaan op de stoep aan iets anders dan corona, als we de verspreiding niet afremmen. Ze schetst een alternatief dat helemaal niet bestaat.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef nirvana het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.
Alle bomen dood.quote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.
Ik geloof best dat het hoger kan zijn, maar waarop baseer je dat het ruim 3 keer zo hoog kan zijn?quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Ik ben ook wel benieuwd naar de snelheid van de verspreiding die we nu hebben. Het gaat toch wel door en als de R0 dicht tegen 1 aan ligt, dan moet er dus een lineare stijging zitten in de anti lichamen die we bij mensen ontdekken. Hoeveel dat zal zijn....quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Want? Je denkt dat China dit gaat betalen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
gewoon een begin van een onderhandelingspositiequote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.
Wat is de achterliggende geachte daarachter? Dat andere landen ook volgen? En dat China economisch kapot gemaakt wordt? Waarom? Tevens niet geheel zonder risico's dit.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!quote:Op maandag 20 april 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon een begin van een onderhandelingspositie
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.quote:Op maandag 20 april 2020 11:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen?
heb je pechquote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
Bron?quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
natuurlijk wel, gaat ook gebeurenquote:Op maandag 20 april 2020 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |