Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.quote:
Oh ja, als het al in de verzorgingshuizen zitten kunnen we net zo goed niets meer doen om de verspreiding te voorkomen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar is het nu wel redelijk te laat voor. Het zit al in de verzorgingshuizen.
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is "fear mongering". Er is geen enkele aanwijzing in andere landen die op ons voorliggen dat dit gaat gebeuren.
Kan niet wachten om weer naar buiten te gaan en weer normaal te sportenquote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.05.20054361v1
[..]
[..]
Iedereen onder de 65 zonder problemen weer naar buiten.
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hebben wel ervaring met herstelbetalingen![]()
![]()
![]()
Nog volledig terecht ook.
En hoeveel inwoners?quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
En ook een bevolking van 20 keer Nederland...quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.
'Geen kat die het antwoord weet'.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
En wat vinden we hier van?
Zijn de Corona maatregelen solidair?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)3U8xx-i1CTqK2kbNDCHo
Absoluut waar. Dacht even dat er wereldwijd naar een voorbeeld gezocht werd.quote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoeveel inwoners?Appels met peren vergelijken.
Spaanse griep? Op een Amerikaanse legerbasis of ergens in Frankrijk.quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?
MERS,SARS en zelfs Spaanse griep schijnbaar.
Swine Flu kwam uit Mexico toch?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Spaanse griep niet naar mijn weten?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.
Er zal wel wat veranderd zijn, maar niet volledig weg hoor.
De centrales werken nog, hoogovens staan aan, dsm produceert, de havens zijn open, het vrachtverkeer rijdt nog, vliegtuigen vliegen. Wat is er veranderd?
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.
Ik heb hier ooit gesteld maximum 25.000 doden overigens en daar lijkt het nog steeds naar.
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwenquote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Gewoon iedereen met een BMI < 25 naar buiten laten. Hebben al die viesdikke mensen een mooie incentive om af te vallen.
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ter bevestigingquote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...
Vooral symbolisch.quote:
Daar kan ik me ook goed in vinden.quote:Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |