Stijgende lijn.quote:
quote:
Jawel. Ik dacht dat ik geen risico liep als een jong iemand maar als ik dit zo zie...quote:
Dat zou heel goed kunnen. Er zijn heel veel aanwijzingen dat vitamine D impact heeft op kans op krijgen en verloop van COVIDquote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Lopen mensen met vitamine d deficiëntie keer risico?
Ik slik normaal 800 ie vitamine d maar wil opschalen tot 10000 want dat is de stootkuur die ik van mijn huisarts moest nemen om het op peil te brengen.
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...quote:
Dat is natuurlijk niet zo zwart/wit.quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...
Stel je hebt een ziekte, niet in deze grafiek vermeldt, je krijgt corona...
Extreme obesitas, krijgt corona..
Aan deze grafiek te zien enkel corona, krijg je een mooie steile lijn, met 90% onderliggende klachten.
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.quote:
Ik snap dat je zoiets mist, maar natuurlijk gezelligheid met anderen... toch?quote:Op zondag 19 april 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.
Ik mis dit meer dan de horeca en feestjes enzo.
Dat hangt er vanaf waar je aan dood gaat.quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Stel je hebt kanker, en je krijgt dan corona, sta je dan onder kanker als je overlijdt, corona of beide? Stel je hebt een zwak hart, je krijgt dan corona...
Stel je hebt een ziekte, niet in deze grafiek vermeldt, je krijgt corona...
Extreme obesitas, krijgt corona..
Vind je dit niet een beetje treurig worden?quote:Aan deze grafiek te zien enkel corona, krijg je een mooie steile lijn, met 90% onderliggende klachten.
Als ik even Nederland uitreken, 17.280.000 inwoners / 3864 doden = 1 op de 4.690, wat dan ook weer door de helft moet is 1 op de 2345 inwoners van Nederland zijn er al aan overleden, ok, is natuurlijk bij lange na niet zo slecht als NYC, maar als je het zo uitrekent zijn de getallen gewoon iets schokkender lijkend.quote:Op zondag 19 april 2020 17:32 schreef Daarnaast het volgende:
1 op 700 mensen in New York is inmiddels overleden aan corona. En dat gaat alleen om de bevestigde corona doden. Daadwerkelijke aantal is waarschijnlijk twee keer zo hoog. Dus in realiteit zijn er 1 op 350 mensen in New York overleden aan Corona. En het wordt alleen maar meer.
quote:Op zondag 19 april 2020 21:39 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Er zijn heel veel aanwijzingen dat vitamine D impact heeft op kans op krijgen en verloop van COVID
Volg professor Martens maar eens, die is er overtuigd van geraakt:
https://twitter.com/profrobmartens
Ik moet zeggen dat de U-bocht constructies om dit soort doordrammerij te rechtvaardigen, weergaloos is en er geen speld tussen te krijgen is.quote:https://www.theguardian.c(...)in-bame-medic-deaths
I am convinced that the damage to health of an unhealthy lifestyle is being magnified by the pandemic. Healthy vitamin D levels might well make a difference. It might be useful if this, and other lifestyle advice, was given more prominence in the daily press briefings.
Dr Colin Bannon
Getallen zijn niet te vergelijken, elk land/regio/gebied houdt er al naar het bijgestelde belang, er eigen definities en criteria op na. Zelfs binnen een "systeem" worden de normen gaandeweg aangepast.quote:Op zondag 19 april 2020 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als ik even Nederland uitreken, 17.280.000 inwoners / 3864 doden = 1 op de 4.690, wat dan ook weer door de helft moet is 1 op de 2345 inwoners van Nederland zijn er al aan overleden, ok, is natuurlijk bij lange na niet zo slecht als NYC, maar als je het zo uitrekent zijn de getallen gewoon iets schokkender lijkend.
Ja en toch sprak ik afgelopen donderdag een klant wiens vrouw op de ic van Bernhoven werkt. Die gaf aan dat alles goed georganiseerd is, zij netjes haar 24 uur maakt maar ook niet meer en dat ze het prima kunnen handelen daar. Tuurlijk komt ze met schrijnende verhalen thuis over mensonterende omstandigheden qua afacheid nemen etc.quote:Op zondag 19 april 2020 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoop dat iedereen op1 kijkt nu en stopt met zeiken verder - plaatselijke tragedies zijn er geweest cq gaande.
Daym strong girl.quote:Op zondag 19 april 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Anderhalf keer lichaamsgewicht. Dus tegen de 100 kilo. Squat iets minder. Rond de 80 kg. BP rond lichaamsgewicht.
Ik mis dit meer dan de horeca en feestjes enzo.
NEINquote:
Oki mevrouwquote:Op zondag 19 april 2020 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was voornamelijk duidelijk over Wuhan. Maar je moet maar kijken.
quote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ik slik normaal 800 ie vitamine d maar wil opschalen tot 10000 want dat is de stootkuur die ik van mijn huisarts moest nemen om het op peil te brengen.
https://www.healthline.co(...)onavirus#bottom-linequote:Vitamin D is known to enhance the function of immune cells, including T-cells and macrophages, that protect your body against pathogens (2Trusted Source).
In fact, the vitamin is so important for immune function that low levels of vitamin D have been associated with an increased susceptibility to infection, disease, and immune-related disorders (3Trusted Source).
For example, low vitamin D levels are associated with an increased risk of respiratory diseases, including tuberculosis, asthma, and chronic obstructive pulmonary disease (COPD), as well as viral and bacterial respiratory infections (4Trusted Source, 5Trusted Source, 6Trusted Source, 7Trusted Source).
What’s more, vitamin D deficiency has been linked to decreased lung function, which may affect your body’s ability to fight respiratory infections (8Trusted Source, 9Trusted Source).
Dit geeft niet aan dat een (extreem) hoge dosis je imuunsysteem boost.quote:Op zondag 19 april 2020 22:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.healthline.co(...)onavirus#bottom-line
En we weten nu wat een pangolin isquote:Op zondag 19 april 2020 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was voornamelijk duidelijk over Wuhan. Maar je moet maar kijken.
Nee, maar een laag gehalte vitamine D maakt je wel vatbaarder voor infecties etc.quote:Op zondag 19 april 2020 22:56 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dit geeft niet aan dat een (extreem) hoge dosis je imuunsysteem boost.
Prima, lekker dichtblijven en in de zomervakantie de achterstand inhalen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Oekelele het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)Sw5f?ocid=spartanntp
Leraren in Actie: scholen moeten dicht blijven.
quote:Tsjechische president: grenzen een jaar dicht
PRAAG - De Tsjechische president Milos Zeman wil de Tsjechische grenzen zeker een jaar gesloten houden. Zo wil hij voorkomen dat er een nieuwe uitbraak van het coronavirus komt in zijn land.
geen spuiten?quote:Op zondag 19 april 2020 21:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ben nu dus ook echt spieren kwijt aan het raken.quote:
Heeft hij daar total lock down 0 besmettingen ofzo?quote:
Ik heb wel gedichten liggen thuis. Je mag bij mij komen trainen 😏quote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben nu dus ook echt spieren kwijt aan het raken.
Hardlopen lukt wel. Maar liften niet.
Ach, het komt allemaal wel weer.
Zo mist iedereen wel een ding nu. Of het nu stappen is, of een festival of de sportschool.
Gedichtenquote:Op zondag 19 april 2020 23:29 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik heb wel gedichten liggen thuis. Je mag bij mij komen trainen 😏
Achja jij traint wss om sterk wijffie te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo mist iedereen wel een ding nu. Of het nu stappen is, of een festival of de sportschool.
Het is gewoon lekker om te liften. En te eten.quote:Op zondag 19 april 2020 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Achja jij traint wss om sterk wijffie te worden.
Maar beetje sterk is ook mooi op een vrouw dus qua looks zul je wel goed zitten.
Not that you give a rats ass bout my opinion, jij denkt wss "lul"![]()
Even serieus. Er is bekend dat vitamine D een positieve impact heeft op het immuumsysteem. Daar is geen discussie over. Dat is basiskennis, dus ik ga dat niet onderbouwen met bronnen. Wel is er discussie/onduidelijkheid/onzekerheid over de mate van de impact en de juiste aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.quote:Op zondag 19 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]"Ik denk dat vooral mensen met een koelkast, het risico van een corona besmetting lopen."
"Ook behandeling schijnt fataal te zijn, door artsen die dan Covid19 als doodsoorzaak kunnen vaststellen".
Levensgevaarlijk dus.
Dit maar even als beware of charlatans riding-their-hill , enne het helpt het verhaal niet echt om een Twitter re-tweet als bron te gebruiken voor:
[..]
Ik moet zeggen dat de U-bocht constructies om dit soort doordrammerij te rechtvaardigen, weergaloos is en er geen speld tussen te krijgen is.
Voor de duidelijkheid.... ONZIN met dit soort zaken maar wel leuk om na een Lubachdebunkershot, het te ontwrichten en ook zeer nuttig om @:daarnaast het advies van de huisarts te volgen.
Maandje, langer nietquote:Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef Vallon het volgende:
Hoe lang zal het nog houdbaar zijn om geliefden die zijn opgesloten, niet te mogen bezoeken ?
veel vita D heeft een licht anabole werkingquote:Op zondag 19 april 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Thorquote:Op zondag 19 april 2020 23:43 schreef heywoodu het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig, de idioten in Brazilië.
Brazilianen protesteren vóór militaire dictatuur
Potentiële moordenaar is deze man!quote:Op zondag 19 april 2020 23:55 schreef maan_man het volgende:
Rutte zei tijdens het laatste debat dat wij tennissen voorlopig wel uit ons hoofd konden zetten. Met daarbij een idioot verhaal dat als het al veilig zou kunnen, het drukker wordt op straat en in de bus.
Drukker op straat prima. Maar ik kom ook niet op de meubelboulevard, de bouwmarkt en de vuilstort. Iets dat de afgelopen weken voor veel meer verkeer heeft gezorgd, dan een paar mensen op weg naar de sportclub. Daarnaast ken ik werkelijk niemand die met de bus naar het tennis gaat.
En wat het tennis zelf betreft. Deze leraar heeft het al redelijk weten in te passen in de 1,5 meter economie:
Ik zeg waarom niet. Rutte geef het volk brood en spelen!
OK serieus.... Vitamine-D staat en is bekend vanwege de onstekingsremmende bijdrage in het "afweersysteem". Dat staat los van de oorzaak van luchweginfecties, al of niet door virussen.quote:Op zondag 19 april 2020 23:35 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Even serieus. Er is bekend dat vitamine D een positieve impact heeft op het immuumsysteem. Daar is geen discussie over. Dat is basiskennis, dus ik ga dat niet onderbouwen met bronnen. Wel is er discussie/onduidelijkheid/onzekerheid over de mate van de impact en de juiste aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Het is niet voor niets dat griep een winterhalfjaar iets is. Vitamine D is een van de factoren die daarbij een rol speelt. Ik deel de link omdat een professor van mening (geen dwaas dus) is dat vitamine D een van de oplossingsrichtingen is die we kunnen kiezen om de impact van Covid te verminderen
Goed dat jij dat artikel van Guardian hebt opgezocht. Het enige wat je daar denk ik kan uithalen dat onder britten met een Aziatische achtergrond of Afrikaanse achtergrond de sterfte veel hoger is. Dat is in de VS zo, dat is in Stockholm zo. Dit kan wellicht als secundair bewijs dienen, want deze groepen staan bekend om hun vitamine D tekort
Dat zijn wij in potentie allemaal. Dus dat is geen argument dat mij van mening doet veranderen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:00 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Potentiële moordenaar is deze man!
Was ook niet serieus. Binnenkort lekker tennissen, terrassen. Kop eraf zuipen in de kroegen!quote:Op maandag 20 april 2020 00:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat zijn wij in potentie allemaal. Dus dat is geen argument dat mij van mening doet veranderen.
Maandje, denk ik, hou vol@Ruttequote:Op maandag 20 april 2020 00:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Was ook niet serieus. Binnenkort lekker tennissen, terrassen. Kop eraf zuipen in de kroegen!
Mja dat is niet wat de meeste tennissers - die ik ken - zich bij een potje voorstellen.quote:Op zondag 19 april 2020 23:59 schreef hooibaal het volgende:
Als je de kleedkamers en de kantine dichthoudt dan is tennis inderdaad wel te doen.
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.quote:Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon lekker om te liften. En te eten.![]()
Wat mis jij het meest?
ik ook wel alleen is dat achteraf wat makkelijker dan voorafquote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
Ik had liever een Zweedse aanpak gehad. We slaan een beetje door hier.
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:17 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik geef het nog een maandje voordat wij allemaal de quarantaine zat zijn en zelf ons leven beginnen op te pikken.
Dat lijkt mij een enorm slecht plan. Die beesten zijn nuttiger dan de mens.quote:Op maandag 20 april 2020 00:09 schreef Daarnaast het volgende:
Kunnen we niet gewoon een vleermuizen genocide plegen
in wat voor zin?quote:Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.
Inderdaad, wie bewaakt anders onze grotten?quote:Op maandag 20 april 2020 00:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een enorm slecht plan. Die beesten zijn nuttiger dan de mens.
BBq kan toch wel met 1.5mquote:Op maandag 20 april 2020 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.
Wil weer gaan gymen / fietsen / beetje bbqen en chille.
twitter:JamesMelville twitterde op zondag 19-04-2020 om 21:11:34Well played Denmark 🇩🇰
The Danish Government has become the first to announce that companies that are registered in tax havens won’t be eligible for Coronavirus crisis bailouts. https://t.co/lAMs0fTQUW reageer retweet
Hun onderneming klaar maken voor de 1 1/2 meter samenleving (*burp), ik heb daar bewondering voor. Creatieve mensen die het beste maken van deze kutsituatie, wat ik daar ook van vind.quote:
als je dat bedoelt met heft in handen nemenquote:Op maandag 20 april 2020 00:33 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hun onderneming klaar maken voor de 1 1/2 meter samenleving (*burp), ik heb daar bewondering voor. Creatieve mensen die het beste maken van deze kutsituatie, wat ik daar ook van vind.
Ja, dat bedoel ikquote:Op maandag 20 april 2020 00:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat bedoelt met heft in handen nemen
Kun je allemaal gewoon doen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik word vooral gewoon gek van thuiszitten maar mijn work - life balance is sowieso shitty.
Wil weer gaan gymen / fietsen / beetje bbqen en chille.
Valt wel mee toch? We mogen nog zo veel hier. In Belgie is het veel lastiger.quote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
Donald is tegen globalisme. Whutquote:
Eensquote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef KingRadler het volgende:
En terecht, jaren bloed zweet en tranen in je zaak en het dan dood zien gaan is echt geen optiequote:Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is nu al hoor en ik zie veel verhalen van ondernemers die het heft in eigen hand nemen.
Klopt, maar er is echt wel een probleem, dus moeten onze ondernemers creatief zijn en dat zijn ze.quote:Op maandag 20 april 2020 01:15 schreef EnterToets het volgende:
[..]
En terecht, jaren bloed zweet en tranen in je zaak en het dan dood zien gaan is echt geen optie
twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:14:43Mehr als 1000 Infizierte an Bord – Virus verbreitete sich wohl nach Stopp in Brest https://t.co/ypOpQYAtXl https://t.co/AgrNckkeMQ reageer retweet
Oeps.twitter:spectatorindex twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:31:25JUST IN: US crude oil falls to $16.7, the lowest in almost two decades. reageer retweet
Mooi bewijs hoe besmettelijk het kan zijn, ben benieuwd hoe lang ze daar bij elkaar hebben gezeten.quote:Op maandag 20 april 2020 02:26 schreef polderturk het volgende:
Meer dan 1000 geïnfecteerden aan boord van een vliegdekschip.twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:14:43Mehr als 1000 Infizierte an Bord – Virus verbreitete sich wohl nach Stopp in Brest https://t.co/ypOpQYAtXl https://t.co/AgrNckkeMQ reageer retweet
https://www.parool.nl/ned(...)eft-advies~b5996abc/quote:Kabinet weegt ook maatschappelijke schade lockdown mee, SCP geeft advies
Het kabinet weegt bij het besluit of en hoe de coronamaatregelen worden versoepeld de maatschappelijke schade ook mee. Het gaat dan bijvoorbeeld over gezondheidsschade die ontstaat door armoede, minder beweging en sporten, eenzaamheid en huiselijk geweld.
Hanneke Keultjes19 april 2020, 17:05
Daarvoor was tijdens het zondagse Catshuisberaad dit keer voor het eerst ook directeur Kim Putters van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) aanwezig, melden bronnen rond het kabinet. Hij vroeg aandacht voor ‘de sociaal-economische consequenties’ van de lockdown en hoe het kabinet met deze nadelige effecten om kan gaan.
De focus van het kabinet lag tot nu toe op het indammen van het virus, hoe de ziekenhuizen de toestroom van patiënten aankonden, of de intensive cares voldoende capaciteit hadden en op de economische schade van het virus. Nu de cijfers langzaam een dalende trend laten zien in het aantal sterfgevallen, ziekenhuis- en ic-opnames, is er ‘ruimte’ om aandacht te hebben voor de gevolgen van de lockdown op samenleving.
Maatregelenpakket
Het kabinet beslist dinsdag of de huidige maatregelen op 28 april versoepeld kunnen worden. Premier Mark Rutte temperde afgelopen week de verwachtingen al: hij zei ‘niet optimistisch’ te zijn over ‘wat er kan na 28 april’. Als het maatregelenpakket al kan worden versoepeld, zal het mondjesmaat zijn. Mogelijk gaan de kinderdagverblijven en basisscholen na de meivakantie weer open.
Tijdens het Catshuisberaad zijn zondag wel scenario’s besproken, maar nog geen knopen doorgehakt. Daarvoor wacht het kabinet op het nieuwste advies van de experts van het Outbreak Management Team, dat ook zondag samenkomt.
Op het Catshuis, de ambtswoning van de premier, komen elke zondag de meest betrokken ministers, RIVM-baas Jaap van Dissel en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg samen om de coronacrisis te bespreken.
twitter:Bry_Mac twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 22:12:51Did previous civilizations deal with whiners like this?
"Man, we've gotta open the gates."
"We've been through this, Phil. The Mongols are still outside."
"But I've gotta harvest my turnips"
"MONGOLS"
"Ugh. But we've been in here or WEEKS."
"That's how sieges work, Phil." reageer retweet
twitter:Bry_Mac twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 22:17:14"But the Mongols have barely killed anyone in days."
"That's because of the walls, Phil."
"Are you sure? Maybe the Mongols aren't that dangerous."
"..."
"I'm just saying, how bad could it be. They can't kill ALL of us"
"That is literally the thing they do."
"But my turnips..." reageer retweet
de experts denken dat het in onze genen/dna zit of je er wel of niet gevoelig voor bent, maar ze zijn er niet zeker van, gaat nog een tijd duren voordat ze daar achter zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 03:16 schreef raptorix het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat we nog steeds iets essentieel over het hoofd zien, statisch klopt erg gewoon geen zak van, hoe kan het dat er enorme brandhaarden zijn zoals Noord Italië, Brabant en Eindhoven, terwijl het dan in andere delen relatief overwaait. Het zou mij niet verbazen dat een relatief klein aantal mensen een relatief groot aandeel besmet, en dus een groot deel helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |