ben erg benieuwd naar de cijfers van as woensdagquote:Op maandag 13 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
Positief geteste personen
26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames 8.729
(+147)
Overleden personen
2.823** (+86)
Jaap
Die man is drukker bezig met tweeten dan met het leiden van een crisis.quote:Op maandag 13 april 2020 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)or-fauci-to-be-fired
Nee.quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Worden die moderators nou iedere keer getagd wanneer er een nieuw draadje komt?
En dan nog zeggen dat ze geen contact met haar familie wil opnemen want die zouden zich alleen maar doodongerust maken. Maar wel filmpje maken en op social media neer pleuren.quote:
ik denk dat ze eerder kijken naar de cijfers van de IC beddenquote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Deze verdere afdaling gaat versoepeling betekenen
Je snapt wel dat je door dit soort kortzichtigheid mensenlevens in gevaar brengt?quote:Op maandag 13 april 2020 14:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja laten we een stel lokale ambtenaren laten beslissen over wat wij als vrije mensen wel en niet mogen doen.
Wees eens blij dat niet in staat leven waar iedereen verplicht binnen moet zitten.
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.quote:Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef Donna het volgende:
Welkoop hier is bewust nu op zondag (en vandaag dus ook) dicht om funshopping te voorkomen. Ik weet niet of het landelijk is, maar vind het erg slim.
Mijn schoonzusje werkt er en het is niet normaal druk al wekenlang.
Lekker naar de bouwmarkt met de andere halvetammen!quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Of gooi hem voor vandaag gewoon lekker dicht.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.
Precies, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.
Yes. In juli/augustus kunnen we weer het terras op!quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Die ook dalende zijn richting 1150, terwijl wij nu 2400 bedden al hebben opgesteldquote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk dat ze eerder kijken naar de cijfers van de IC bedden
Want?quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of gooi hem voor vandaag gewoon lekker dicht.
quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. In juli/augustus kunnen we weer het terras op!
Vanaf juli zullen bioscopen en sportscholen weer open kunnen. Yes! 😀😀👌
Beetje laat vriend. Heb in juni eerste festival @grapperhausquote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om naar bouwmarkten te gaan?quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lekker naar de bouwmarkt met de andere halvetammen!
En dan over een 2 maanden zeggen, hebben we ons zo zorgen gemaakt over dit virus.quote:Op maandag 13 april 2020 14:06 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die ook dalende zijn richting 1150, terwijl wij nu 2400 bedden al hebben opgesteld
Dat is zeker zo, maar deze cijfers zijn ook wel beter dan die van vorige maanden, en die van gister beter dan die van de vorige zondag.quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima cijfers, al vrees ik een beetje voor het weekend-effect.
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijvenquote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Precies, zo moeilijk is het allemaal niet.
Hoe meer er dicht gaan, hoe meer mensen naar de andere zaken gaan. Of hoe drukker het op andere dagen is.
Misschien volgens jouw beeld, maar vanuit de overheid is in mijn ogen gelukkig besloten dat we nu nog enige vorm van vrijheid hebben ipv iedereen thuis op te sluiten.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Arkai het volgende:
[..]
Je snapt wel dat je door dit soort kortzichtigheid mensenlevens in gevaar brengt?
En die dalen ook al een aantal dagen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Begin mei. Jammer jongen!quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we over-gereageerd hebben en dat de situatie meeviel achteraf, dan dat we gemakzuchtig deden en een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd hing.quote:Op maandag 13 april 2020 14:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En dan over een maand zeggen, hebben we ons zo zorgen gemaakt over dit virus.
Ik stem voor!
Tikkeltje overdreven vind je niet?quote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijven.
Je zou maar eens de deur uit gaan voor iets anders dan een zak noodzakelijke graan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet helemaal 100quote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijven.
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers. Hartstikke tof man!quote:Op maandag 13 april 2020 14:07 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat is er mis mee om naar bouwmarkten te gaan?
In principe geeft dit ook een indicatie van het aantal IC-bedden, maar dan over een dag of 10-14.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Dat zal ook wel eerder kunnen gezien de ''gelekte'' bronnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf pratenquote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we over-gereageerd hebben en dat de situatie meeviel achteraf, dan dat we gemakzuchtig deden en een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd hing.
Die zeggen alleen school toch open per mei?quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal ook wel eerder kunnen gezien de ''gelekte'' bronnen.
Per ongeluk keek ik naar boven om te genieten van de zon, zag ik jou opeens in je ivoren toren! Wat toevallig!quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers! Hartstikke tof man!
Het leger moet langs de huizen en een zak aardappels voor de deur droppen, iedereen thuis!quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou maar eens de deur uit gaan voor iets anders dan een zak noodzakelijke graan.
Ja en nee, er wordt ook aan andere zaken gedacht.quote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Die zeggen alleen school toch open per mei?
Niet iedereen is christen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers. Hartstikke tof man!
Waarom niet? Als je iets nodig hebt van de bouwmarkt zou ik gewoon ff gaan. Ben je er nog ff uit ook en met een beetje mazzel maak je nog een fittie mee.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zweden is helemaal niet dichtbevolkt, dus dat is een lastige vergelijking met de rest van Europa.quote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf praten
Onvergelijkbaarquote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf praten
quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
we hebben in Midden en Zuid Nederland het ergste al achter ons. Ik vermoed dat we al groeps immuniteit hebben in deze regio's. Scholen maar weer open na de mei-vakanties en als dat goed gaat Horeca en de rest. We hebben geen apps meer nodig (denk ik)
We beschuldigen China al jaren van alles en nog wat. Iedereen roept maar dat we hun nooit moeten vertrouwen. En nu achteraf met zijn allen zeuren dat ze niet eerlijk zijn geweest.quote:Op maandag 13 april 2020 14:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar blind vertrouwen op China en hun prijzen vanwege transparantie is achteraf gezien wel een beetje kolder gebleken.
Apps zijn sowieso kansloos als niemand wordt getest.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
we hebben in Midden en Zuid Nederland het ergste al achter ons. Ik vermoed dat we al groeps immuniteit hebben in deze regio's. Scholen maar weer open na de mei-vakanties en als dat goed gaat Horeca en de rest. We hebben geen apps meer nodig (denk ik)
Ik ook en ik vind dat programma's als Nieuwsuur ook per direct van de buis meoten en de makers opgepakt en opgesloten moeten worden.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
Mss wel eerst even flink testen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
Honderdduizenden is wat overdreven, maar je weet het overgrote deel van Nederland het virus nog moet krijgen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
een chaos, bij de gemeente neer leggenquote:Op maandag 13 april 2020 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nee, er wordt ook aan andere zaken gedacht.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
Ja, en dat terwijl er helemaal geen maatregelen zijn genomen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Je neemt dan nu dus alleen het percentage overlevend van de IC van de uitstroom. Dat kun je niet generaliseren over de gehele IC-populatie. Er is een groep langliggers die het beeld nog gaan beïnvloeden. Dat is dus inderdaad afwachten. Maar de langliggers kunnen het beeld nog wel eens verslechteren.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou dat cijfer niet kloppen ?
Ik tel die overleden, op die levend uit de IC komen. Dus 400 overleden met 700 overleefd = (400/1100) 63% die dan in de levende lijve dankzij de IC, hersteld van Covid19.
Van de rest die dan nog op de IC liggen of daar in komt; wordt het in principe toch afwachten of die het daar gaan overleven of zullen sterven?
Bij ons wordt ongeveer 30% op de Corona-IC bedden bezet door langliggers.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer je zegt dat die "langliggers" het qua de zorg "zo goed als zeker" zullen overleven; krijg ik wel een ander beeld van cijfers inzake de IC-(dis)kwalificatie.
Covid19 patiënten zijn dan vooral intensievere zorgnemers in het verlengde van de "reguliere" ziekenhuisopname.
Ik zou dan willen weten hoeveel van "IC" plaatsen bezet worden door die overlevende "langliggers". De term "IC" is dan v.w.b. "langliggers" vooral ... "aan de beademing" wat natuurlijk intensieve zorg vraagt en mits goed uitgevoerd levensreddend..
Crashcar categorie? Ik ben je hier een beetje kwijt. Iemand dialyseren is intensieve zorg? Oke. Maar wat heeft dat met de IC te maken?quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel interessant - voor mij - deze "langligger" perceptie als zorgwijze te overwegen. IC in dit verband dan vooral een plaats is van die extra zorgbehoefte, boven die van regulier en mits goed verricht niet perse levensbedreigend.
Vanuit de "media" - mijn fout - kreeg ik een indruk dat er een te kort was aann bedden van de zware IC dwz "crashcar" categorie waar er 1150 van waren en dat de gepubliceerde cijfers daar steevast aan refereren. Dat cijfer "1150" is dan vloeibare was geworden.
* Vallon opnieuw in de fuik van gekantelde cijfers die mogelijk ook t.a.v. "IC" betekenisloos zijn.
IC is dan puur zorgbehoefte en niet zo zeer gericht op het overleven als resulterende maatstaf.
iemand verzorgen met ondersteunende lichaamsfuncties, bv. dialyse, is dan ook intensieve zorg.
Dat deden we al vanaf het begin. Het is niet alsof dat nu ineens nieuw beleid is.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vwb stimulus (wel geen IC) : Mensen met een zwak gestel wordt actief de vraag gesteld of zij dat "zware" IC traject eventueel willen ondergaan. Dit i.c.m. onderwijl opgedane Covid19 ervaringen zal imho de instroom cq triage naar/op de IC kunnen verminderen.
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.quote:Op maandag 13 april 2020 14:14 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik ook en ik vind dat programma's als Nieuwsuur ook per direct van de buis meoten en de makers opgepakt en opgesloten moeten worden.
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Dan denk ik niet dat er plaats is voor een app in onze samenleving als de overheid niet kan garanderen dat data gedeeld wordt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een chaos, bij de gemeente neer leggen
"
Apps
Uit het verslag blijkt ook dat het kabinet serieus werk maakt van regels over het (al dan niet verplicht) gebruiken van apps om de coronabesmettingen in te dammen. Er wordt gewerkt aan een wetswijziging die het delen van dat soort gegevens makkelijker moet maken. Daarover is inmiddels ook gesproken met de privacywaakhond, de Autoriteit Persoonsgegevens.
De uiteindelijke beslissing of data delen doorgaat, legt het kabinet vooralsnog bij de gemeenten. "Er moet een duidelijk verzoek liggen vanuit de veiligheidsregio's", merken de ambtenaren op.
"
Als het aan jou ligt gaan we minimaal een jaar in lockdown.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.
Inderdaad, wat een treurnis dat ze de zorgen van experts hebben geuit.quote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.
Nieuwsuur en Eén vandaag waren het ergste idd. Wat een treurnis.
ah jij was een van de "is maar een griepje bro" users ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Jed1Gam het volgende:
2 Miljoen doden in Nederland heb ik hier gisteren nog gelezen.
hahahaha !! voor in zijn stickerboekquote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:
[ afbeelding ]
Dat denk ik niet, ik ben bang dat dat tegen kan vallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.
Liegen over nationale aangelegenheden zoals massale onderdrukking van het volk, massa-surveillance, dictatoriale en regelrecht autocratische straffen en beloningen is uiteraard anders als een pandemie veroorzaken waar letterlijk de hele wereld door in brand staat, zowel medisch gezien als economisch/financieel.quote:Op maandag 13 april 2020 14:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
We beschuldigen China al jaren van alles en nog wat. Iedereen roept maar dat we hun nooit moeten vertrouwen. En nu achteraf met zijn allen zeuren dat ze niet eerlijk zijn geweest.
Je gaat nu percentages beoordelen op de mate waarin ze stroken met jouw onderbuikgevoel?quote:
Praat geen poep. Er zijn 2823 doden door Corona. Geen 5000.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens waren de voorspellingen vrij accuraat. Het lijkt dat ongeveer 10% het gehad heeft in Nederland en er zijn ca. 5000 sterfgevallen. Totaal dus 50.000 doden wanneer uiteindelijk iedereen het gehad heeft.
Ik denk dat het nog lager ligtquote:Op maandag 13 april 2020 14:20 schreef kol7680 het volgende:
[..]
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.
Je verwart de realiteit met het aantal bevestigde gevallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Praat geen poep. Er zijn 2823 doden door Corona. Geen 5000.
helemaal mee eens, tevens sportwedstrijden met publiek gaat hem ook niet worden dit jaar.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik ben bang dat dat tegen kan vallen.
Wel hebben de dalende cijfers gevolg dat een aantal maatregelen versoepeld moet worden. Terecht dat hoogste prio basisonderwijs en kinderopvang is. Kinderopvang zorgt er namelijk voor dat ouders weer beter thuis kunnen werken, net als basisonderwijs.
HBO en WO blijven tot september dicht, prima. MBO en VO zou je dat ook op kunnen toepassen, die groep is immers prima in staat te begrijpen wat er ongeveer gebeurt.
Je kan kijken wat er gebeurt dan. Dit zou het aantal besmettingen kunnen doen stijgen maar niet zozeer dat de zorg overbelast raakt.
Volgende stap is horeca en consorten, omdat die de meeste impact hebben. Wel in een 1,5 meter samenleving.
Thuiswerken is een maatregel die je moet houden tot er een vaccin is. Misschien kan je adviseren hoe hiermee om te gaan met roosters, maar dit is een maatregel met veel effect en relatief weinig gevolgen. Bovendien goed voor de spits waardoor er niemand kan klagen over de 100 km p/u maatregel. Tevens lege treinen wat ook een broeinest is.
Liefhebbers van festivals en grote feesten en evenementen hebben echter dit jaar pech. Ik zie geen optie dat dat kan, tenzijn vaccin/groepsimmuniteit/virus bestaat niet meer.
Ook voor pretparken en dierentuinen is dat een grote zorg!
Basisonderwijs is tot daar aan toe, maar waarom hecht je zo aan kinderopvang? Een positieve bijkomstigheid aan deze corono-crisis is dat ouders eindelijk weer eens echt ouder zijn en kinderen eindelijk weer eens worden opgevoed door hun eigen ouders, in plaats van door dat 20-jarige kind dat net drie maanden van het MBO af is.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik ben bang dat dat tegen kan vallen.
Wel hebben de dalende cijfers gevolg dat een aantal maatregelen versoepeld moet worden. Terecht dat hoogste prio basisonderwijs en kinderopvang is. Kinderopvang zorgt er namelijk voor dat ouders weer beter thuis kunnen werken, net als basisonderwijs.
Maar mensen moeten er ook naartoe en vandaan en alles. Je wil mensen gewoon niet te veel onderweg hebben nu.quote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Injetta het volgende:
Keukenhof, musea, etc. Die kunnen toch een soort van ticketsysteem invoeren met een max. Per dag? Je kunt toch uitrekenen hoeveel mensen je binnen kunt hebben waarbij iedereen met voldoende ruimte kan rondlopen? De winkels leveren op dit moment echt meer gevaar op. In mijn AH is het zelfs voller dan normaal met lange rijen. Voor de Corona kon ik redelijk ongestoord winkelen, nu ben je omgeven door karretjes en mensen die tegen je opbotsen.
Dus een keukenhof kan best een paar honderd mensen binnen hebben. Dan kun je zelfs met 10 meter afstand er doorheen. Hebben ze toch wat inkomsten en mensen hoeven niet massaal naar die paar bouwmarkten en stukjes strand/bos waar ze nog terecht kunnen. Geldt ook voor musea. Afhankelijk van de grootte van de zalen ook een max. Aantal mensen. Volgens mij kan er best wel wat open met dit soort regels. Het is de keuze tussen 0 inkomen over toch wat inkomen.
Een kwestie van slim spreiden. En uiteraard wel mensen die alsnog bovenop iemands lip gaan staan terwijl er overal ruimte genoeg is.
Dus?quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Jed1Gam het volgende:
2 Miljoen doden in Nederland heb ik hier gisteren nog gelezen.
keukenhof blijft al dicht dit jaarquote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Injetta het volgende:
Keukenhof, musea, etc. Die kunnen toch een soort van ticketsysteem invoeren met een max. Per dag? Je kunt toch uitrekenen hoeveel mensen je binnen kunt hebben waarbij iedereen met voldoende ruimte kan rondlopen? De winkels leveren op dit moment echt meer gevaar op. In mijn AH is het zelfs voller dan normaal met lange rijen. Voor de Corona kon ik redelijk ongestoord winkelen, nu ben je omgeven door karretjes en mensen die tegen je opbotsen.
Dus een keukenhof kan best een paar honderd mensen binnen hebben. Dan kun je zelfs met 10 meter afstand er doorheen. Hebben ze toch wat inkomsten en mensen hoeven niet massaal naar die paar bouwmarkten en stukjes strand/bos waar ze nog terecht kunnen. Geldt ook voor musea. Afhankelijk van de grootte van de zalen ook een max. Aantal mensen. Volgens mij kan er best wel wat open met dit soort regels. Het is de keuze tussen 0 inkomen over toch wat inkomen.
Een kwestie van slim spreiden. En uiteraard wel mensen die niet alsnog bovenop iemands lip gaan staan terwijl er overal ruimte genoeg is.
Zie eerst maar zaken aan te tonen voordat we denken een claim neer te kunnen leggen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Liegen over nationale aangelegenheden zoals massale onderdrukking van het volk, massa-surveillance, dictatoriale en regelrecht autocratische straffen en beloningen is uiteraard anders als een pandemie veroorzaken waar letterlijk de hele wereld door in brand staat, zowel medisch gezien als economisch/financieel.
Dit is een open mogelijkheid om China te corrigeren in haar gedrag. Niet alleen de aanpak van deze pandemie, maar bijvoorbeeld ook de strafkampen voor Oegoeren.
Er zal een flinke correctie komen maar die kan eigenlijk nooit de boel helemaal terugdraaien.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef halfway het volgende:
Ik houd mijn hard vast als woensdag de cijfers komen, dat kantoorvolk werkt al 4 dagen niet en registreerd dus ook bijna niets.
Om een uitspraak over groeps-immuniteit te doen (en die info heb je nodig om beleid te bepalen), zal er getest moeten worden. Ik neem aan dat onze overheid nu ook flink inzet op die testen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:20 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn er al genoeg betrouwbare tests beschikbaar?
Dat werkt niet. Uiteindelijk wil toch iedereen bij de Nachtwacht zijn. En een keer naar de wc.quote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Injetta het volgende:
Een kwestie van slim spreiden. En uiteraard wel mensen die niet alsnog bovenop iemands lip gaan staan terwijl er overal ruimte genoeg is.
Dat hele afstandverhaal is dan vooral een twijfelachtig statistisch gemiddelde waarboven volgens de "experts" de kans duidelijk zou afnemen dat het virus bijdraagt in verdere besmetting.quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
ik heb weer een klapper, de schijnveiligheid van het RIVM en Jaap met hun 1,5m
Coronavirus found in air samples up to 13(4 meter) feet from patients
...
Nederland zal volgen.quote:Duitse wetenschappers: scholen open, mondkapjes in het ov
Duitse wetenschappers adviseren de bondsregering om de scholen zo snel mogelijk weer te openen, te beginnen met de basisscholen en een deel van het voortgezet onderwijs. Dat meldt de Duitse omroep ZDF. Het komt erop neer dat kinderen tot ongeveer 15 jaar weer naar school zouden gaan. Boven die leeftijd is onderwijs op afstand beter mogelijk, zeggen de wetenschappers.
Het advies komt van de Deutsche Akademie der Wissenschaften Leopoldina, te vergelijken met de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen bij ons. Bondskanselier Merkel heeft gezegd dat ze het advies van 'de Leopoldina' zwaar zou laten meewegen in haar beslissingen over de corona-aanpak.
Volgens de wetenschappers zouden kinderdagverblijven "in zeer beperkte mate" weer opengesteld kunnen worden. Ze vinden ook dat reizigers in het openbaar vervoer een mondmasker moeten dragen.
Stap voor stap kunnen ook andere onderdelen van het openbare leven weer op gang komen, zoals de detailhandel, de horeca en de overheid. Ook zakenreizen, het toerisme, het culturele leven en de sport kunnen onder bepaalde voorwaarden weer mogelijk worden, zeggen de wetenschappers. De belangrijkste voorwaarde is dat er voldoende capaciteit in de ziekenhuizen moet zijn, ook voor niet-coronapatiënten.
Paniekzaaiers doen alles er aan om getallen te verdraaien.quote:Op maandag 13 april 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwart de realiteit met het aantal bevestigde gevallen.
hoe weet jij dat ??? bron ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Praat geen poep. Er zijn 2823 doden door Corona. Geen 5000.
Het is dan ook vele malen makkelijker aan te tonen dan jij denkt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zie eerst maar zaken aan te tonen voordat we denken een claim neer te kunnen leggen.
Het is het RIVM zelf die zegt dat de oversterfte (zie getallen CBS) een betere inschatting zijn van het aantal coronaslachtoffers. Of zijn ze bij het RIVM ook paniekzaaiers volgens jou? In dat geval zou je de 2800 doden ook niet serieus mogen nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Paniekzaaiers doen alles er aan om getallen te verdraaien.
Feiten zijn dat er in totaal ruim 2800 mensen dood zijn gegaan aan het Covid-19 virus van 17 miljoen inwoners in Nederland tot nu toe anno midden April.
En de doden, lagen die op de IC? het is allemaal zo vaag.quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Er zal een flinke correctie komen maar die kan eigenlijk nooit de boel helemaal terugdraaien.
De IC loopt ook steeds 'betrouwbaarder' terug, zo lijkt het, en ook de opnamecijfers zijn hoopgevend.
AH.. hardliner... straffen - en jezelf daarmee ook terugraken - is de oplossing ?quote:Op maandag 13 april 2020 13:58 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
China vergelijken met een kind is al een eerste misser - sancties uitdelen vergelijken met klappen uitdelen de tweede.
Wij zitten helemaal niet in dezelfde boot overigens. Als China daadwerkelijk eerlijk was geweest, hadden wij veel minder problemen, waaronder minder sterfte en minder baanverlies. Wat te denken aan een krimpende economie? Dus houd jij je maar vast aan informatie-uitwisseling vanuit China, dan wens ik je alvast veel sterkte.
Bron: alle nieuws websites vandaag. Ad.nl:quote:Op maandag 13 april 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe weet jij dat ??? bron ?
is alles meegeteld dan ?
ik hoor berichten dat er heel veel uit verzorgingstehuizen niet zijn meegeteld en alle symtomen van corona hadden.
en die feiten kloppen niet........quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Paniekzaaiers doen alles er aan om getallen te verdraaien.
Feiten zijn dat er in totaal ruim 2800 mensen dood zijn gegaan aan het Covid-19 virus van 17 miljoen inwoners in Nederland tot nu toe anno midden April.
Mooi. Over een maandje op het terrasquote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Nederland zal volgen.
Ik heb zelf een kleine die 1 dag in de week erheen gaat. Bewuste keuze voor contacten met andere kinderen. Jongen mist zijn vriendjes die die daar had.quote:Op maandag 13 april 2020 14:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Basisonderwijs is tot daar aan toe, maar waarom hecht je zo aan kinderopvang? Een positieve bijkomstigheid aan deze corono-crisis is dat ouders eindelijk weer eens echt ouder zijn en kinderen eindelijk weer eens worden opgevoed door hun eigen ouders, in plaats van door dat 20-jarige kind dat net drie maanden van het MBO af is.
De feiten kloppen niet. Die mag op een tegeltjequote:Op maandag 13 april 2020 14:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en die feiten kloppen niet........
Een leeg terras van een gesloten café wellicht.quote:
met mondkapje op wordt dat lastig met het drankjequote:
Dat is prima, daar heb ik het ook niet over. Het gaat me meer om die ouders die de kinderen daar 5 dagen per week van 08:00-18:00 er heen sturen en net doen of het de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op maandag 13 april 2020 14:27 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik heb zelf een kleine die 1 dag in de week erheen gaat. Bewuste keuze voor contacten met andere kinderen. Jongen mist zijn vriendjes die die daar had.
Ik ben minder gaan werken en samen met vrouw kunnen we de zorg en opvoeding er prima bij doen op thuiswerkdagen, maar 1 dag zou ons al heel veel helpen. Zorg door opa's en oma's is toch spannend en wil je zo veel mogelijk voorkomen.
Die feiten kloppen inderdaad niet. Het zijn alleen het aantal officieel bevestigde gevallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:28 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De feiten kloppen niet. Die mag op een tegeltje
Ik ben 2 weken flink ziek geweest, bel je naar de huisarts zeggen ze je mag hier niet komen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe weet jij dat ??? bron ?
is alles meegeteld dan ?
ik hoor berichten dat er heel veel uit verzorgingstehuizen niet zijn meegeteld en alle symtomen van corona hadden.
sommige lui hebben echt een dikke stalen plaat voor hun kop en geloven alles wat in de media staat......quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die feiten kloppen inderdaad niet. Het zijn alleen het aantal officieel bevestigde gevallen.
Hoezo terugraken? Eindelijk zijn we dan verlost van het monster genaamd China, en kunnen we weer zelf produceren. Voor onze eigen economie zal het een zegen zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
AH.. hardliner... straffen - en jezelf daarmee ook terugraken - is de oplossing ?
Sws is her nergens spreken van (on)eerlijker... op dat kinderlijke niveau denken moeten we onze eigen regering ook naar huis sturen.
Het gaat niet om je vast te houden maar te zorgen dat je dit voorval hanteertt om te komen tot ene betere informatie uitwisseling. Hierbij ook opgemerkt dat China vrij vlotje kwam met het vrijgeven van het Gnoom. Dat de rest vand e wereld vervolgens daar niets mee deed, qua maatregelen, kan je China weer niet verwijten.
Prima, dat heb ik ook nooit begrepen en zou ik vreselijk jammer vinden van het zien opgroeien van mijn zoon. Wat dat betreft is de extra tijd een zegen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is prima, daar heb ik het ook niet over. Het gaat me meer om die ouders die de kinderen daar 5 dagen per week van 08:00-18:00 er heen sturen en net doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
aantal besmettingen ligt minimaal 10x zo hoog in nederland....maarja de feitelijke cijfers zeggen van niet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken flink ziek geweest, bel je naar de huisarts zeggen ze je mag hier niet komen.
Bel naar een ander nummer, nee meneer uw klachten zijn niet ernstig genoeg en tevens valt u niet in de risicogroep.
Kan ik dan getest worden? nee meneer wij hebben niet genoeg capaciteit.
Wat een chaos!
Volgens mij is het niet een kwestie van de media geloven, maar een kwestie van de eigen draai eraan geven door domweg niet te lezen wat er daadwerkelijk staat.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommige lui hebben echt een dikke stalen plaat voor hun kop en geloven alles wat in de media staat......
quote:Grote drukte lijkt maandag uit te blijven in de grote Nederlandse meubelboulevards, klusbedrijven en tuincentra. ,,Normaal gesproken hebben we op tweede paasdag een hele grote piek, nu is het in onze winkels gemoedelijk'', zegt een woordvoerder van tuincentrum Ranzijn.
Bij bouwmarktketen Hornbach verloopt maandag alles ordentelijk. ,,De communicatie vooraf heeft bij de mensen gezorgd voor een bepaalde verwachting. Ze hebben er vrede mee. Het is één iemand de winkel uit en één iemand de winkel weer in. Het is allemaal heel goed te reguleren, zowel qua auto's op de parkeerplaatsen als mensen in de winkels. Het is eigenlijk een hele goede sfeer, zondag ook al.''
Ook bij de vestigingen van Karwei en Gamma loopt het maandag niet storm. ,,Ik denk dat Nederlanders goed hebben geluisterd. Ze hebben eerder alles in huis gehaald en zijn vandaag lekker aan het klussen, denk ik", zegt een woordvoerster. ,,Dit paasweekeinde was het alleen zaterdag best druk en liep het flink door.''
Nee, daar kun je niet zo makkelijk een uitspraak over doen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
Kun je zeggen dat het grote verschil van de laatste dagen tussen de doden hier en in België komt doordat ze daar de verpleeghuisdoden meerekenen en hier niet? Of de Belgen zijn minder braaf met social distancing.
het blijkt dat ze elke dode in een verzorgingstehuis als corona dode tellen, ook zonder de symptomen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
Kun je zeggen dat het grote verschil van de laatste dagen tussen de doden hier en in België komt doordat ze daar de verpleeghuisdoden meerekenen en hier niet? Of de Belgen zijn minder braaf met social distancing.
105 mensen zijn in het ziekenhuis omgekomen en 195 in woonzorgcentra.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
ik doe je een voorstel, je gaat om 18.00 naar de AHquote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Injetta het volgende:
Die bouwmarkten hebben er zelf baat bij dat de berichtgeving is 'het was gemoedelijk en ordentelijk' want die zijn bang dat de overheid met strengere regels voor ze komt of zelfs sluiting, dus vertrouw ze niet op hun woordquote:
Alleen zonder mondkapjes. Jaap heeft gezegd dat die niet werken.quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Nederland zal volgen.
Nou succes jongen China ziet je claim graag tegemoet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is dan ook vele malen makkelijker aan te tonen dan jij denkt.
Eerst was het onder de 1.000 en schijnbaar was er toen iemand op zijn vingers getikt en even later werd er geroepen 600/700.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
In de auto kan nog wel, maar OV is wel een probleem inderdaad. Hoe gaan we dat überhaupt oplossen als scholen/kantoren ook weer opengaan. NS en aansluitende bussen zijn/waren een soort van veevervoer. Met alle wissel- en seinstoringen, kapotte treinen, treinspringers, werkzaamheden zijn er dagelijks overvolle treinen en perrons. Als dat zo blijft, dan zie ik niet hoe je scholen/kantoren open kunt doen...quote:Op maandag 13 april 2020 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen moeten er ook naartoe en vandaan en alles. Je wil mensen gewoon niet te veel onderweg hebben nu.
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alleen zonder mondkapjes. Jaap heeft gezegd dat die niet werken.
Dat heeft hij niet gezegdquote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 april 2020 14:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatchingquote:Op maandag 13 april 2020 14:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.
zwaai hem maar alvast uit.....zijn kop gaat eraf na de parlementaire enquêtequote:Op maandag 13 april 2020 14:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Kijk maar naar de cijfers, Jaap heeft de boel gewoon prima onder controle.
https://www.gov.uk/guidan(...)-of-cases-and-deathsquote:As of 5pm on 11 April, of those hospitalised in the UK who tested positive for coronavirus, 10,621 have died.
snap ik dus niet waarom ze die cijfers publiceren en dan zelf zeggen, die zijn niet betrouwbaar. dan schiet je jezelf in je voetquote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is het RIVM zelf die zegt dat de oversterfte (zie getallen CBS) een betere inschatting zijn van het aantal coronaslachtoffers. Of zijn ze bij het RIVM ook paniekzaaiers volgens jou? In dat geval zou je de 2800 doden ook niet serieus mogen nemen.
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijnquote:Op maandag 13 april 2020 14:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Kijk maar naar de cijfers, Jaap heeft de boel gewoon prima onder controle.
Er zijn leugens, grote leugens en er zijn mooiweerpraatjes van grootwinkelbedrijven.quote:Op maandag 13 april 2020 14:36 schreef 3rr0r het volgende:
Die bouwmarkten hebben er zelf baat bij dat de berichtgeving is 'het was gemoedelijk en ordentelijk' want die zijn bang dat de overheid met strengere regels voor ze komt of zelfs sluiting, dus vertrouw ze niet op hun woord
Het lijkt me eerder dat hij een welverdiend standbeeld krijgt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zwaai hem maar alvast uit.....zijn kop gaat eraf na de parlementaire enquête
Australië doet het wel even een heel stuk beter....quote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatching
Dat is overal zo waar zie niet iedereen kunnen testen. Het is niet zo dat ze dit verzwijgen, ze geven het zelf ook al aan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijn
wacht waar tot die erdoganlover aka polderturk komt met zijn geweldige turkije, en wat daar allemaal weer goed gegaan is in de laatste 24 uur.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Australië doet het wel even een heel stuk beter....
Dat is dan ook een totaal ander land.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zolang de IC’s het trekken doen Jaap en de zijnen fantastisch werkquote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijn
Haha... laat dat net nou de tijd zijn waarop ik nu 2 keer ben geweest... dacht ook dat het dan minder druk zou zijn, maar leek dus nóg drukker dan vorige keer. Wellicht ligt het aan mij AH? Het lijkt wel alsof ze geen maximum hebben. Echt.... het lijkt wel Kerst of Oud en nieuw zo druk. Ook twee keer zoveel vakkenvullers. En nog steeds lege vakken of vakken die eruit zijn of een stel wilden te keer is gegaan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik doe je een voorstel, je gaat om 18.00 naar de AH
Die theorie dat Turken allemaal immuun waren bleek toch niet helemaal te kloppenquote:Op maandag 13 april 2020 14:44 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
wacht waar tot die erdoganlover aka polderturk komt met zijn geweldige turkije, en wat daar allemaal weer goed gegaan is in de laatste 24 uur.
Bron? Of is het alleen omdat je zelf twee mensen in de rij bij de Praxis zag?quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er zijn leugens, grote leugens en er zijn mooiweerpraatjes van grootwinkelbedrijven.
kut excuus .....en de rest van de wereld keek toch naar NL ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is dan ook een totaal ander land.
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is dan ook een totaal ander land.
we worden beflikkerdquote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef capricia het volgende:
De UK is in elk geval duidelijk over welke doden ze wel en niet opnemen in hun statistiek:
[..]
https://www.gov.uk/guidan(...)-of-cases-and-deaths
Alleen de positief geteste doden uit het Ziekenhuis. Geen verzorgingshuizen etc.
gelul natuurlijk.......de grote steden in australië zijn minder druk wilde je zeggen ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.
Het is een bizar aantal doden daar.quote:
inwoners Sydney 5.2 miljoenquote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.
haha iddquote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Die theorie dat Turken allemaal immuun waren bleek toch niet helemaal te kloppen
dat doet het volk toch en niet Jaapquote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatching
Thx. Ik ben idd de draad van de naald aan het kwijtraken t.a.v. cijfers.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je neemt dan nu dus alleen het percentage overlevend van de IC van de uitstroom. Dat kun je niet generaliseren over de gehele IC-populatie. Er is een groep langliggers die het beeld nog gaan beïnvloeden. Dat is dus inderdaad afwachten. Maar de langliggers kunnen het beeld nog wel eens verslechteren.
[..]
Bij ons wordt ongeveer 30% op de Corona-IC bedden bezet door langliggers.
Ik zeg niet dat ze de zorg zo goed als zeker zullen overleven. Absoluut niet.
"aan de beademing" is trouwens iedereen op de IC.
[..]
Crashcar categorie? Ik ben je hier een beetje kwijt. Iemand dialyseren is intensieve zorg? Oke. Maar wat heeft dat met de IC te maken?
De zorg op de IC is nu juist heel makkelijk. Vrijwel alle CoViD-patienten op de IC zijn geintubeerd. De zorg voor deze patienten is heel vergelijkbaar.
[..]
Dat deden we al vanaf het begin. Het is niet alsof dat nu ineens nieuw beleid is.
ze hebben 150 mensen extern verhuisd, naar andere provincies en Duitsland.quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang de IC’s het trekken doen Jaap en de zijnen fantastisch werk
Je probeert, wild om je heen slaand, de werken van Jaap te bagatelliseren, maar je vindt het niet erg als ik daar niet intrap. De werken van Jaap brengen ons naar het beloofde land. De rest van de wereld kijkt met aversie naar Nederland.quote:Op maandag 13 april 2020 14:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul natuurlijk.......de grote steden in australië zijn minder druk wilde je zeggen ?
En je punt is?quote:Op maandag 13 april 2020 14:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben 150 mensen extern verhuisd, naar andere provincies en Duitsland.
ik ben gisteren geweest, vijf mensen in de winkel (jan Linders)quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef Injetta het volgende:
[..]
Haha... laat dat net nou de tijd zijn waarop ik nu 2 keer ben geweest... dacht ook dat het dan minder druk zou zijn, maar leek dus nóg drukker dan vorige keer. Wellicht ligt het aan mij AH? Het lijkt wel alsof ze geen maximum hebben. Echt.... het lijkt wel Kerst of Oud en nieuw zo druk. Ook twee keer zoveel vakkenvullers. En nog steeds lege vakken of vakken die eruit zijn of een stel wilden te keer is gegaan.
Ik heb besloten om eens een andere AH te proberen of een grote/ruime Lidl.
Dat onze IC capaciteit niet voldoende was/isquote:
Dude, domweg het aantal inwoners delen door het aantal vierkante meters?quote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik hoorde onlangs dat best veel collega’s van mij longontsteteking hebben (gehad) en collega’s met hoge koorts, hoesten en extreem benauwd. Slechts 1 van zeker 20 collega’s is getest (en positief) de rest is allemaal afgescheept met: is vast geen Corona of bel maar als het erger wordt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken flink ziek geweest, bel je naar de huisarts zeggen ze je mag hier niet komen.
Bel naar een ander nummer, nee meneer uw klachten zijn niet ernstig genoeg en tevens valt u niet in de risicogroep.
Kan ik dan getest worden? nee meneer wij hebben niet genoeg capaciteit.
Wat een chaos!
tijdstip maakt veel uitquote:Op maandag 13 april 2020 14:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben gisteren geweest, vijf mensen in de winkel (jan Linders)
Voorzorgsmaatregelen die achteraf bezien niet eens nodig warenquote:Op maandag 13 april 2020 14:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat onze IC capaciteit niet voldoende was/is
Regeren is vooruit zien, zeggen ze zo mooi. Je kunt zien dat Jaap die kwaliteiten tot in de vezels bezit.quote:Op maandag 13 april 2020 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Voorzorgsmaatregelen die achteraf bezien niet eens nodig waren
Wederom slim beleid
nou, per inwonersaantallen doen we het slecht met de doden.quote:Op maandag 13 april 2020 14:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je probeert, wild om je heen slaand, de werken van Jaap te bagatelliseren, maar je vindt het niet erg als ik daar niet intrap. De werken van Jaap brengen ons naar het beloofde land. De rest van de wereld kijkt met aversie naar Nederland.
dat die eerst terug moeten voordat de werkelijke IC capaciteit berekent kan worden en daarop dan pas beslissen of er iets open moet (SCHOLEN)quote:
Alsnog mooi om te zien dat niet elke pagina in dit topic meer volstaat met zinloos geschreeuw van FOK!-virologen die het allemaal beter denken te weten dan de expertsquote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Regeren is vooruit zien, zeggen ze zo mooi. Je kunt zien dat Jaap die kwaliteiten tot in de vezels bezit.
Terwijl we nu juist op een cruciaal punt zitten, het gaat even een paar dagen 'goed' en iedereen wil alles weer opengooien. Dan krijg je het over een paar weken tig keer zo hard weer terug waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef KingRadler het volgende:
Er zijn nog genoeg mensen die denken dat ze deze zomer nog naar Turkenland kunnen deze zomer.
Eind van de zomer is een vorm van reizen wel weer mogelijk gok ik. Voor bepaalde landen in ieder geval.quote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef KingRadler het volgende:
Er zijn nog genoeg mensen die denken dat ze deze zomer op vakantie kunnen deze zomer.
Ik hoorde van de week een verhaal van een hulpverleenster die met een (psychiatrisch) patiënt bij een huisarts was, en die lamlul zat gewoon te verkondigen dat we allemaal gekgemaakt werden en dat er eigenlijk niets aan de hand was... een fucking huisarts! En ja, dat was gewoon in NL.quote:Op maandag 13 april 2020 14:53 schreef banaantjeEE het volgende:
14:33
Klacht tegen huisarts
De 58-jarige Mechelaar Fons Rottiers overleed tijdens de nacht van zondag op maandag in het Lierse Heilig-Hartziekenhuis aan de gevolgen van COVID-19, ook al was er na twee bezoeken aan de huisarts geen vuiltje aan de lucht. De dochter van Fons’ vriendin heeft nu een klacht ingediend bij de Orde van geneesheren. “Niemand weet of dit onvermijdelijk was. Maar de arts kon wel sneller handelen”, klinkt het.
Triestig toch.
als dat waar is dan is die huisarts inderdaad de weg kwijt....quote:Op maandag 13 april 2020 14:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week een verhaal van een hulpverleenster die met een (psychiatrisch) patiënt bij een huisarts was, en die lamlul zat gewoon te verkondigen dat we allemaal gekgemaakt werden en dat er eigenlijk niets aan de hand was... een fucking huisarts! En ja, dat was gewoon in NL.![]()
Ik vind, dat ook al bén je misschien overtuigd van dat verhaal, je dat als huisarts gewoon niet zo kunt gaan lopen roeptoeteren. dan ben je wmb echt een beetje de weg kwijt.
Oh, dus Groningen doet het ook super op wereldniveau? Welnee, we doen overal hetzelfde maar in Groningen hebben ze geen pech met een uitbraak gehad.quote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, per inwonersaantallen doen we het slecht met de doden.
Omdat scholen met veel kids via het OV dichtblijven tot september en kantoren zo lang mogelijk dicht blijven , misschien wel tot een vaccin er is...quote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef Injetta het volgende:
[..]
In de auto kan nog wel, maar OV is wel een probleem inderdaad. Hoe gaan we dat überhaupt oplossen als scholen/kantoren ook weer opengaan. NS en aansluitende bussen zijn/waren een soort van veevervoer. Met alle wissel- en seinstoringen, kapotte treinen, treinspringers, werkzaamheden zijn er dagelijks overvolle treinen en perrons. Als dat zo blijft, dan zie ik niet hoe je scholen/kantoren open kunt doen...
Hij bezorgde Gommers slapeloze nachten en hij lijkt 10 jaar ouder zijn gewordenquote:Op maandag 13 april 2020 14:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Regeren is vooruit zien, zeggen ze zo mooi. Je kunt zien dat Jaap die kwaliteiten tot in de vezels bezit.
Wat is het beste tijdstip denk je?quote:
De kunst om je fouten toe te geven missen sommigen hier.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Je begint langzaam het idee te krijgen dat het een aantal mensen hier geweldig dwarszit dat er in Nederland niet veel meer doden zijn gevallen. Een heel naar en vies trekje vind ik dat.Dat het beleid en de adviezen van de experts van het RIVM de juiste zijn geweest, dat doet iets met ze. Om tot inkeer te komen, besluiten ze hier dan maar om de boel eens flink overhoop te gooien. Dat zou niet moeten kunnen, imo.
Gelukkig bepaal jij dat nietquote:Op maandag 13 april 2020 14:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat die eerst terug moeten voordat de werkelijke IC capaciteit berekent kan worden en daarop dan pas beslissen of er iets open moet (SCHOLEN)
Kreeg het first hand van die hulpverleenster, is een vriendin van me.. ze gaat ook een klacht indienen, vind dat écht niet kunnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als dat waar is dan is die huisarts inderdaad de weg kwijt....
Waarom vind je het niet kunnen dat ze een klacht gaat indienen?quote:Op maandag 13 april 2020 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kreeg het first hand van die hulpverleenster, is een vriendin van me.. ze gaat ook een klacht indienen, vind dat écht niet kunnen.
quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Je begint langzaam het idee te krijgen dat het een aantal mensen hier geweldig dwarszit dat er in Nederland niet veel meer doden zijn gevallen. Een heel naar en vies trekje vind ik dat.Dat het beleid en de adviezen van de experts van het RIVM de juiste zijn geweest, dat doet iets met ze. Om tot inkeer te komen, besluiten ze hier dan maar om de boel eens flink overhoop te gooien. Dat zou niet moeten kunnen, imo.
Dan verschilt mijn interpretatie omtrent de nodige sancties op China met de nodige impact die het zal hebben met die van jou dan. Dankjewel dat je me succes wenst, maar ik vermoed dat de Chinese overheid het meer nodig zal hebben.quote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nou succes jongen China ziet je claim graag tegemoet.
zo wordt het berekend,dat je het er niet mee eens bent is fijn, maar verkondig het niet als feitenquote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Oh, dus Groningen doet het ook super op wereldniveau? Welnee, we doen overal hetzelfde maar in Groningen hebben ze geen pech met een uitbraak gehad.
Zo werkt het niet. Ieder gebied land heeft te maken met pech of geluk, met betrekking tot dit soort dingen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat.
En hier is gewoon adequaat gehandeld. Als we geen carnaval hadden gehad, dan was het meer als Duitsland geweest, maar ja.
Tering, dat is wel om te janken jaquote:Op maandag 13 april 2020 14:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week een verhaal van een hulpverleenster die met een (psychiatrisch) patiënt bij een huisarts was, en die lamlul zat gewoon te verkondigen dat we allemaal gekgemaakt werden en dat er eigenlijk niets aan de hand was... een fucking huisarts! En ja, dat was gewoon in NL.![]()
Ik vind, dat ook al bén je misschien overtuigd van dat verhaal, je dat als huisarts gewoon niet zo kunt gaan lopen roeptoeteren. dan ben je wmb echt een beetje de weg kwijt.
Juist wel, zet het idd een beetje raar neer nu ik het zo leesquote:Op maandag 13 april 2020 15:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom vind je het niet kunnen dat ze een klacht gaat indienen?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Precies! Dit maakt het werk van Jaap alleen nog maar knapper.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Oh, dus Groningen doet het ook super op wereldniveau? Welnee, we doen overal hetzelfde maar in Groningen hebben ze geen pech met een uitbraak gehad.
Zo werkt het niet. Ieder gebied land heeft te maken met pech of geluk, met betrekking tot dit soort dingen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat.
En hier is gewoon adequaat gehandeld. Als we geen carnaval hadden gehad, dan was het meer als Duitsland geweest, maar ja.
joh, Jaap adoratie topics is hier nietquote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
In Nederland worden enkel de overlijdens meegenomen van mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen.quote:Gisteren zijn 303 nieuwe doden gemeld, 105 van hen overleden in het ziekenhuis, 195 in woonzorgcentra.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/13/liveblog-13-april/
Je hoeft toch niet in het Messi adoratietopic te zitten om op te merken dat hij op het veld goed bezig is?quote:Op maandag 13 april 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
joh, Jaap adoratie topics is hier niet
Mee eensquote:Op maandag 13 april 2020 15:02 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Precies! Dit maakt het werk van Jaap alleen nog maar knapper.
In Nederland alleen die van bevestigde gevallenquote:Op maandag 13 april 2020 15:03 schreef LTVDK het volgende:
Waarom het aantal doden in België zo hoog is:
[..]
In Nederland worden enkel de overlijdens meegenomen van mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen.
Klopt niet. Alleen mensen die positief getest zijn en in België ook die waarvan de arts het vermoedt.quote:Op maandag 13 april 2020 15:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In Nederland worden enkel de overlijdens meegenomen van mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen.
2823 doden op 17 miljoen Nederlanders. In Zuid Korea hebben ze 75 doden per 17 miljoen inwoners.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat verhoudingsgewijs het aantal doden hier niet zo meevallen. In de meeste lijstjes staan we hoog in de top 10 van het aantal doden per 1000 inwoners. En dat zijn alléén de geteste aantallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Je vergeet de quote over de telling in België.quote:Op maandag 13 april 2020 15:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:De overlijdens in de woonzorgcentra zijn vermoedelijke gevallen: ze zijn waarschijnlijk besmet met het virus, maar het virus is niet noodzakelijk de hoofdoorzaak van het overlijden.
Zullen we het even over de "het is maar een griepje" roepers van een paar maanden geleden hebben?quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
De hoeveelheid mensen die schreeuwen dat we in een volledige lockdown hadden moeten gaan zijn gelukkig wel afgenomen. Daar kreeg ik toen al een vieze smaak van in mijn mondquote:Op maandag 13 april 2020 15:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De paniekzaaiers waren niet aan te slepen hier. Maar dat zijn ook de mensen die genieten van een lockdown en opgesloten zitten binnen. Typisch.
Denk dat jij het nog knap lastig gaat krijgen als volgende week de onvermijdelijke aankondiging volgt dat de regels verder versoepeld wordenquote:Op maandag 13 april 2020 15:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zullen we het even over de "het is maar een griepje" roepers van een paar maanden geleden hebben?
Die zijn nu hier massaal bijeen gekomen om van de daken te schreeuwen dat naar de bouwmarkten gaan op tweede paasdag gewoon moet kunnen want het MAG.
Iedere keer weer wordt er opgeroepen om THUIS te blijven.
Als dat genegeerd wordt vinden velen dat hier doodnormaal wat het is toch niet verboden..
Eng volk
Of die huisarts is gewoon reëel voor vermoedelijk 90% is er ook weinig tot niks aan de hand plus een arts zit er midden in en schat ik niet zo dom inquote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ach ja, de ziekenhuizen hebben ook inderdaad helemaal geen problemen momenteel.quote:Op maandag 13 april 2020 15:12 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Of die huisarts is gewoon reëel voor vermoedelijk 90% is er ook weinig tot niks aan de hand plus een arts zit er midden in en schat ik niet zo dom in
Hahahaha waarom zou ik het lastig krijgen?quote:Op maandag 13 april 2020 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk dat jij het nog knap lastig gaat krijgen als volgende week de onvermijdelijke aankondiging volgt dat de regels verder versoepeld worden
Oh, ik heb ook wel zo'n gesprek gemaakt met een arts. 'Niets meer dan gewoon een griepje'.quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is er 21 april dan?quote:Op maandag 13 april 2020 15:15 schreef nostra het volgende:
Mooie cijfers, dat biedt hopelijk wat ruimte op de 21e en voor de mensen met kinderen thuis een stukje verlichting.
Dan gaat Rutte versoepeling van de maatregelen aankondigen na de 28equote:
21 april werd er toch besloten of er na de 28e iets aan de maatregelen kan gebeuren of niet? Of heb ik de verkeerde data in mijn hoofd zitten.quote:
ah, dus volgende week horen we al wat nieuws... dat was mij ontgaan, ik dacht dat het 28 april pas kwam.quote:Op maandag 13 april 2020 15:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan gaat Rutte versoepeling van de maatregelen aankondigen na de 28e
In vergelijking met Zuid Korea, Singapore, Hong Kong en Taiwan hebben de meeste landen gefaald.quote:Op maandag 13 april 2020 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Sommigen zijn helaas zo sensatiebelust, of willen zo graag in hun idee bevestigd worden dat het in Nederland door het (in hun ogen) falende overheidsbeleid hier helemaal uit de hand gaat lopen, dat ze de behoefte hebben om elke positieve trend direct de kop in te drukken.
Welke versoepelingen verwacht jij?quote:Op maandag 13 april 2020 15:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan gaat Rutte versoepeling van de maatregelen aankondigen na de 28e
Ik denk dat ze beginnen met de scholen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welke versoepelingen verwacht jij?
ik verwacht dat de basisscholen weer open gaan op 6 meiquote:Op maandag 13 april 2020 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Onderwijs vooralquote:Op maandag 13 april 2020 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kappers zou me verbazen. Dat is niet bepaald essentieel.quote:Op maandag 13 april 2020 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Onderwijs vooral
Hopelijk mogen de kappers weer open. Begin een Haags matje te ontwikkelen
Persconferentie maatregelen na 28 april.quote:
Gaat hard in het Rotterdamse.quote:
Juist een branche waar je met weinig risico weer kan opstartenquote:Op maandag 13 april 2020 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kappers zou me verbazen. Dat is niet bepaald essentieel.
Weinig risico, terwijl je lichamelijk contact hebt?quote:Op maandag 13 april 2020 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Juist een branche waar je met weinig risico weer kan opstarten
Waarom denk je dat daar 'weinig risico' bij is? Je staat nogal dicht op je klanten doorgaans als kapper lijkt mij.quote:Op maandag 13 april 2020 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kan een beperkt aantal mensen binnen laten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weinig risico, terwijl je lichamelijk contact hebt?
Dat kan overal. Waarom je juist een kapper waar je nog net niet op schoot zit bij je klanten als één van de eerste dingen open zou gooien ontgaat me echt totaal.quote:Op maandag 13 april 2020 15:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Je kan een beperkt aantal mensen binnen laten.
En knippen met een schaar van 1,5 meter.quote:Op maandag 13 april 2020 15:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat moet dan sowieso, maar toch vind ik een kapper nou niet het meest belangrijke om risico bij te gaan lopen terwijl tandartsen en fystiotherapeuten ook stil liggen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:28 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hoezo. Die kapper moet toch echt heel dicht bij je komen op ademsafstand. Lijkt me dus niet echt veilig.quote:Op maandag 13 april 2020 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe dik is die plaat?quote:Op maandag 13 april 2020 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik verwacht er niet veel van iigquote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat er volgende week helemaal niks versoepeld wordt, hoor.
quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Snowpea het volgende:
[..]
En knippen met een schaar van 1,5 meter.
Met haren wassen lig je achterover en kapper hangt met zijn/haar gezicht boven het jouwe. Uhuh!quote:Op maandag 13 april 2020 15:25 schreef Mortaxx het volgende:
Mee eens, ik denk het wel dat nog wel te vroeg is om gaan versoepelen. We willen echt geen risico's meer nemen als we met weer een grote golven virusaanvallen te maken krijgen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
IJdele mensen hebben een moeilijke tijd, dat wordt ook een tondeuse op coolblue bestellen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet dan sowieso, maar toch vind ik een kapper nou niet het meest belangrijke om risico bij te gaan lopen terwijl tandartsen en fystiotherapeuten ook stil liggen.
Ze zitten toch gewoon aan je ....
Je zou zelfs kunnen stellen, door nu naar de bouwmarkt te gaan, kun je wat spulletjes kopen en de rest van de week thuis klussen. Dat is ook een intelligente interpretatie van #blijfthuisquote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/z(...)euses?query=tondeusequote:Op maandag 13 april 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
IJdele mensen hebben een moeilijke tijd, dat wordt ook een tondeuse op coolblue bestellen.
Niet alleen daar schijnbaarquote:Op maandag 13 april 2020 15:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/z(...)euses?query=tondeuse
Helaas is daar alles uitverkocht
Het aantal patiënten op de IC moet eerst nog een heel stuk lager.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
Jij bent vast de deur niet veel uit geweest de afgelopen tijd.quote:Op maandag 13 april 2020 15:32 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe je haar zit, terwijl je toch nergens heen gaat? Echt, sommige mensen
Ik ga eigenlijk nog wel dagelijks de deur uitquote:Op maandag 13 april 2020 15:32 schreef Tijn het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe je haar zit, terwijl je toch nergens heen gaat? Echt, sommige mensen
Eensquote:Op maandag 13 april 2020 15:34 schreef Breekfast het volgende:
De kapper is een primaire levensbehoefte. Die kun je niet veel langer dicht laten.
Mondkapjes in het OV zou me op zich geen slechte zaak lijken. Dat is toch een plek waarbij je onvermijdelijk met heel veel mensen in contact komt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Maar zit je haar wel goed dan????quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk nog wel dagelijks de deur uit
Bron?quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Confetti het volgende:
Lachwekkend hoe de veiligheidsregio' over elkaar heen buitelen om te benadrukken hoe rustig het is, terwijl het veel drukker is dan twee weken geleden,
Kappers staan achter je. Tandarts en Fysio zijn maatschappelijk belangrijker dan een Kapper, maar wel risicovoller.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet dan sowieso, maar toch vind ik een kapper nou niet het meest belangrijke om risico bij te gaan lopen terwijl tandartsen en fystiotherapeuten ook stil liggen.
Je haalt betrouwbaarheid en validiteit door elkaar.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik dus niet waarom ze die cijfers publiceren en dan zelf zeggen, die zijn niet betrouwbaar. dan schiet je jezelf in je voet
In die bron staat dat het, behoudens wat bouwmarkten, overal rustig is, dus welk deel van die bron is precies bewijs dat het drukker dan twee weken terug is?quote:Op maandag 13 april 2020 15:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)wmarkt-den-haag.html
Oh zeker niet als eerste. Maar dat was iemand anders die dat aangaf.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat kan overal. Waarom je juist een kapper waar je nog net niet op schoot zit bij je klanten als één van de eerste dingen open zou gooien ontgaat me echt totaal.
Weet niet waar jij woont maar hier in Scheveningen is het zo goed als uitgestorven.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Confetti het volgende:
Lachwekkend hoe de veiligheidsregio' over elkaar heen buitelen om te benadrukken hoe rustig het is, terwijl het veel drukker is dan twee weken geleden, toen er net niet werd gescholden op televisie door politici. Ook de autoriteiten beginnen de teugels te laten vieren en dat is zorgwekkend.
Weet niet wat jullie allemaal met je kapper doen maar mijne zit niet continu in m'n nek te hijgenquote:Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef Injetta het volgende:
[..]
Hoezo. Die kapper moet toch echt heel dicht bij je komen op ademsafstand. Lijkt me dus niet echt veilig.
quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan wel overal een bron voor eisen die mensen 1 voor 1 hebt lopen tellen, maar ga naar buiten. Niemand kan ontkennen dat het drukker is dan toen de crisis op zijn hoogtepunt was en de IC's bijna overlopen waren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In die bron staat dat het, behoudens wat bouwmarkten, overal rustig is, dus welk deel van die bron is precies bewijs dat het drukker dan twee weken terug is?
Voor de kappers is hun vak best wel belangrijk om in hun primaire levensbehoeften te voorzien. Zitten veel zelfstandigen tussen die nu met veel minder inkomen zittenquote:Op maandag 13 april 2020 15:34 schreef Breekfast het volgende:
De kapper is een primaire levensbehoefte. Die kun je niet veel langer dicht laten.
Ja of het is echt rustigerquote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Confetti het volgende:
Lachwekkend hoe de veiligheidsregio' over elkaar heen buitelen om te benadrukken hoe rustig het is, terwijl het veel drukker is dan twee weken geleden, toen er net niet werd gescholden op televisie door politici. Ook de autoriteiten beginnen de teugels te laten vieren en dat is zorgwekkend.
Jouw bron klopt gewoon niet met jouw bewering. Integendeel, die beweert het tegenovergestelde.quote:Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan wel overal een bron voor eisen die mensen 1 voor 1 hebt lopen tellen,
Alle veiligheidsregio's zeggen dat het rustiger is, dus dat kan prima. De enige die ontkent dat het rustig is, ben jij. Op basis van wat foto's van drukke bouwmarkten.quote:Niemand kan ontkennen dat het drukker is dan toen de crisis op zijn hoogtepunt was en de IC's bijna overlopen waren.
Zeer triestquote:Op maandag 13 april 2020 14:53 schreef banaantjeEE het volgende:
14:33
Klacht tegen huisarts
De 58-jarige Mechelaar Fons Rottiers overleed tijdens de nacht van zondag op maandag in het Lierse Heilig-Hartziekenhuis aan de gevolgen van COVID-19, ook al was er na twee bezoeken aan de huisarts geen vuiltje aan de lucht. De dochter van Fons’ vriendin heeft nu een klacht ingediend bij de Orde van geneesheren. “Niemand weet of dit onvermijdelijk was. Maar de arts kon wel sneller handelen”, klinkt het.
Triestig toch.
Nou niet echt als ik het hoorquote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die problemen komen wel uit bepaalde groep mensen die in het risico profiel vallen dat zal die huisarts wel bedoelen dat de meeste patiënten zich geen zorgen hoeven te maken.quote:Op maandag 13 april 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ach ja, de ziekenhuizen hebben ook inderdaad helemaal geen problemen momenteel.
Dat is allang bekend en voor die 80 jarige die ik overigens 100 jaar gun daar niet van maar daarvoor leven we in paniek en een ontwrichte maatschapijquote:Op maandag 13 april 2020 15:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Zwitserland
Bejaarde-killervirus![]()
Die kleine blokjes tussen 30-40 zijn in totaal 4 personen.
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.quote:Op maandag 13 april 2020 15:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat is allang bekend en voor die 80 jarige die ik overigens 100 jaar gun daar niet van Maar daarvoor leven we is paniek en ontwrichte maatschapij
China heeft vrij vlot het DNA (genoom) onderzocht van het virus dat verteld hoe het prceis is opgebouwd en dat met de rest in de wereld gedeeld.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hoezo terugraken? Eindelijk zijn we dan verlost van het monster genaamd China, en kunnen we weer zelf produceren. Voor onze eigen economie zal het een zegen zijn.
Betere informatie-uitwisseling verwachten van China is hetzelfde als hopen dat een ezel wiskundige formules zal uitleggen. Het ligt niet in hun aard.
Het gebrek aan informatie vanuit China was mede de oorzaak van het gemakzucht van de westerse landen. China valt dus zeker iets te verwijten.
Die opmerking over die gnoom snap ik trouwens niet. Zal wel aan mij liggen.
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
#blijfbinnen https://t.co/As2Gm3T5Lz reageer retweet
Als dat zo is ga ik gauw even wat loten kopen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.
En dan één schroefje nodig hebben.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
Of een latje om verf mee te roeren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan één schroefje nodig hebben.
quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
#blijfthuis
#Coronavirusnl
We doen t niet voor de dode maar voor de overbelasting in ziekenhuizen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.
Dat hebben ze al en ook al beveiligers, maar het is gewoon niet voldoende. Mensen gaan in de rij staan, worden pissig op het personeel, staan/lopen andere mensen weer in de weg, gevaar op het parkeerterrein.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Weet niet wat jullie allemaal met je kapper doen maar mijne zit niet continu in m'n nek te hijgen
Als je allebei geen symptomen hebt kan dit echt prima
Triest volk.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
#blijfthuis
#Coronavirusnl
Moet je naar een fatsoenlijke kapper gaan niet naar ali baba en zijn 40 scharenquote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.
Doet er niet toe. Het is ontstaan in China dus China moet boeten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
China heeft vrij vlot het DNA (genoom) onderzocht van het virus dat verteld hoe het prceis is opgebouwd en dat met de rest in de wereld gedeeld.
Je kunt China wel denken te straffen of dat het een stout kolonie land is waarhij je niets zult opschieten. Hun goedkope poducten niet afnemen, betekent dan dat je het zelf duurder moet maken. Ook je eigen duurgemaakte producten raak je dan niet kwijt.
Wanneer je denkt dat het een complot is of dat China wezenlijk slecht is, heeft verdere discussie geen zin anders dan je stelling te handhaven. Ik denk wat flexibeler dat je elkaar nodig hebt en aan beide kanten van de scheidslijn mensen zijn die het beter willen (gaan) doen/hebben dan hun voorgangers. Het alternatief is eeuwige wraak en venijn van schuld geven.
Als je alleen op afspraak werkt dan hoeft er helemaal niemand binnen te wachten. Deed mijn kapper ook in de weken voordat hij dicht moest.quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.
Dit doen heel veel kappers gelukkig ik ga niet zonder afspraak zit je daar uur te wachtenquote:Op maandag 13 april 2020 15:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je alleen op afspraak werkt dan hoeft er helemaal niemand binnen te wachten. Deed mijn kapper ook in de weken voordat hij dicht moest.
Het is echt drukker dan ooit. Zelfs de Leidsestraat is niet zo druk op Koningsdag!quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Handhavers en politie in de gemeente Almere hebben dit weekend zowel op zaterdag als op zondag tussen de 30 en 150 mensen betrapt, die op een braakliggend terrein in de Flevolandse gemeente aan het motorcrossen waren of daarnaar keken. Burgemeester Franc Weerwind, tevens voorzitter van de Veiligheidsregio Flevoland, heeft het terrein per direct tot verboden gebied verklaard om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Volgens de toezichthouders kwamen er op verschillende momenten groepen motorcrossers en toeschouwers bij elkaar op het terrein bij de Blokkenmatweg. Er zijn nog geen boetes uitgedeeld, maar nu het gebied formeel afgesloten is kan dat wel gaan gebeuren volgens de gemeente.
Bron: AD.nl
Bij de tandarts kun je "gewoon"bellen voor een afspraak mits urgent. Ik vernam dat men dan een vragenlijst moet invullen omtrent eventuele besmettelijkheid. Ludiek vond ik daarvan dat iemand, creperend van de pijn imho sws dan geen "Ja" op vragen gaat invullen omdat je anders kunt fluiten naar een behandeling. Op de lijst stond iets dat bij een Ja, de afspraak niet kon doorgaan of werd verzet totdat de klachten over waren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
2 Miljoen toch?quote:Op maandag 13 april 2020 15:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
We doen t niet voor de dode maar voor de overbelasting in ziekenhuizen.
Anders vallen er 100.000 doden
Als er 40 miljoen Nederlanders besmet raken wel ja.quote:
Voor mij, prima als dat iemands gevoel geruststelt (wel FF de gezichtsbedekking wet opheffen) en dit niet ten koste gaat van de zorgbehoefte.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mondkapjes in het OV zou me op zich geen slechte zaak lijken. Dat is toch een plek waarbij je onvermijdelijk met heel veel mensen in contact komt.
Gewoon 1 klant per keer in de zaak, kapper handschoenen/mondkapje, desinfecterende zeep beschikbaar stellen en geen praatje tijdens je knipbeurt.quote:Op maandag 13 april 2020 16:07 schreef mark6791 het volgende:
Ik durf hier best te wedden dat de kappers op stap 1 óf op stap 2 open zullen gaan.
Het is gecontroleerd en beperkt contact. Een kapper heeft op een dag contact met hoogstens een paar tientallen mensen. Als je sommige gebouwen binnenloopt, dan heb je elke paar seconden wel iemand die vlak langs je heen loopt, of raak je een klink aan die minder dan een minuut geleden nog door verschillende personen is aangeraakt.
Klopt.quote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon 1 klant per keer in de zaak, kapper handschoenen/mondkapje, desinfecterende zeep beschikbaar stellen en geen praatje tijdens je knipbeurt.
Nieuwe Zomerlookquote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor mij, prima als dat iemands gevoel geruststelt (wel FF de gezichtsbedekking wet opheffen) en dit niet ten koste gaat van de zorgbehoefte.
Los daarvan vraag ik mij af in hoeverre dat gebruik van mondkapjes actief invloed heeft op de besmettingskans door overdracht wanneer dit in combinatie gaat met andere protocollen (hadwassen, 1.m afdtandf etc.).
Ik vind het nog al wat wanneer het nieuwe "normaal" qua regelgeving wordt dat je de deur uit gaat met een mondkapje of mijn part een sjaal voor je mond.
(FF geen liever discussie van het helpt iets dus dan is het goed. Op die manier kan alles worden gerechtvaardigd t/m een gecertificeerde HazMat uitrusting en dagelijkse speekseltest.)
In Amsterdam misschien. Buiten Amsterdam wil niemand met een antifa bandana gezien worden.quote:
quote:Op maandag 13 april 2020 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam misschien. Buiten Amsterdam wil niemand met een antifa bandana gezien worden.
Kan wel daarom doen we het.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |