Die zit niet in de reeks.quote:
twitter:CNN twitterde op zondag 12-04-2020 om 21:30:07China has imposed restrictions on the publication of academic research on the origins of the novel coronavirus, according to a central government directive and online notices published by two Chinese universities, that have since been removed from the web. https://t.co/bguqr2tCDz reageer retweet
Wat een land is het ook he..quote:Op maandag 13 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
twitter:CNN twitterde op zondag 12-04-2020 om 21:30:07China has imposed restrictions on the publication of academic research on the origins of the novel coronavirus, according to a central government directive and online notices published by two Chinese universities, that have since been removed from the web. https://t.co/bguqr2tCDz reageer retweet
Kijk op zich kan zoiets natuurlijk gewoon gebeuren, maar ben dan in ieder geval open en laat onderzoekers in de oorzaak duiken zonder dat aan banden te leggen. Is weer teveel gevraagd van China natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2020 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja de wereld zou een grote claim bij ze neer moeten leggen voor geleden economische schade
Goh een Amerikaanse site schrijft iets slechts over China. Wat een stel kleuters zijn die 2 ook.quote:Op maandag 13 april 2020 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kijk op zich kan zoiets natuurlijk gewoon gebeuren, maar ben dan in ieder geval open en laat onderzoekers in de oorzaak duiken zonder dat aan banden te leggen. Is weer teveel gevraagd van China natuurlijk
ik ben blij dat ze (nog) niet de machtigste zullen zijn in mijn leven maar heb nu al medelijden met de toekomstige generaties wanneer het wel zo is.quote:Op maandag 13 april 2020 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kijk op zich kan zoiets natuurlijk gewoon gebeuren, maar ben dan in ieder geval open en laat onderzoekers in de oorzaak duiken zonder dat aan banden te leggen. Is weer teveel gevraagd van China natuurlijk
toch liever de ene kleuter dan de anderequote:Op maandag 13 april 2020 09:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Goh een Amerikaanse site schrijft iets slechts over China. Wat een stel kleuters zijn die 2 ook.
Het zijn allebei ratten.quote:Op maandag 13 april 2020 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch liever de ene kleuter dan de andere
Liever gewoon volwassen mensen op cruciale overheidsfuncties. Dus geen winnie de poeh die samen met een wortelkleurig persoon wat monologen houdt.quote:Op maandag 13 april 2020 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welk probleem? Ga jij maar vooral denken dat alles aan China ligt en je daar een claim neer kan leggen. Misschien verstandig om eens te kijken hoe onze en andere overheden de plank voorafgaand aan dit allemaal volledig hebben misgeslagen voordat je ergens een claim wil neerleggenquote:Op maandag 13 april 2020 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit toch een aardig verschil in maar als jij dat niet wilt zien is het jouw probleem
uiteraard, je kan China verwijten dat ze het onder de pet hebben willen houden en nog steeds niet open zijn met info en de VS kan je verwijten dat ze ondanks de info die ze hadden in november de boel hebben laten lopen waardoor ze zelf maar ook wij dieper in de shit zitten dan noodzakelijk.quote:Op maandag 13 april 2020 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liever gewoon volwassen mensen op cruciale overheidsfuncties. Dus geen winnie de poeh die samen met een wortelkleurig persoon wat monologen houdt.
OK Harrie maar zijn we het wel eens dat het daar begonnen is of niet?quote:Op maandag 13 april 2020 10:02 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Welk probleem? Ga jij maar vooral denken dat alles aan China ligt en je daar een claim neer kan leggen. Misschien verstandig om eens te kijken hoe onze en andere overheden de plank voorafgaand aan dit allemaal volledig hebben misgeslagen voordat je ergens een claim wil neerleggen
Ja dingen beginnen inderdaad altijd ergens.quote:Op maandag 13 april 2020 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK Harrie maar zijn we het wel eens dat het daar begonnen is of niet?
waarom niet? De schade is enorm, claim is een manier om te voorkomen dat het weer gebeurt.quote:Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja dingen gebeuren inderdaad altijd ergens.Gaan we over op een cultuur waar we claims bij een land neer gaan leggen waar iets is begonnen? Dan kan de VS nog genoeg claims verwachten. Hebben die Duitsers al alles terugbetaald?
Zou kunnen hoor maar wat denk je dat China gaat betalen? Daarnaast gaat dit een dossier worden wat 50 jaar gaat duren. Wat heeft een land er aan gedaan om de schade zoveel mogelijk te voorkomen? Konden ze eerder maatregelen treffen? Etc etc.. de hoogte van die zogenaamde claim blijft weinig meer van over.quote:Op maandag 13 april 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom niet? De schade is enorm, claim is een manier om te voorkomen dat het weer gebeurt.
Kan me niet voorstellen dat ze China hiermee weg laten komen maar we gaan het zien.
sancties zijn snel opgelegd hoor, dus je hoeft het niet eens te zijn over een claim maar als er iets van deze crisis geleerd is dan is het wel de afhankelijkheid van China op productiegebied, dus invoerrechten verhogen van alles wat uit China komt zal hun al pijn genoeg doen en creëert ook misschien weer wat mogelijkheden aan deze kant om die afhankelijkheid te verminderen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor maar wat denk je dat China gaat betalen? Daarnaast gaat dit een dossier worden wat 50 jaar gaat duren. Wat heeft een land er aan gedaan om de schade zoveel mogelijk te voorkomen? Konden ze eerder maatregelen treffen? Etc etc.. de hoogte van die zogenaamde claim blijft weinig meer van over.
het is toch leuk om elkaar de schuld te geven....quote:Op maandag 13 april 2020 09:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Goh een Amerikaanse site schrijft iets slechts over China. Wat een stel kleuters zijn die 2 ook.
het is wel moeilijk kiezen tussen de 2 kwaden... Allebei hebben ze mensen gemarteld in het korte verleden, en hebben ze mensen zomaar opgesloten in geheime gevangenissen op basis van uiterlijk en geloof in het korte verleden.quote:Op maandag 13 april 2020 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard... dat heet politiek bedrijvenquote:Op maandag 13 april 2020 10:26 schreef michiel_merk het volgende:
Het gaat wel lekker in China
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/coronavirus nu gaan ze geimporteerde virus besmettingen de schuld geven
dat je überhaupt nog moet discussiëren over de schuldvraag, de schuld ligt bij de bronquote:Op maandag 13 april 2020 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is toch leuk om elkaar de schuld te geven....
De schuldvraag is toch niet objectief maar vol met politiek eigenbelang.
Ja, het was me al opgevallen dat eigenlijk álle nieuwe besmettingen in China komen door mensen die uit het buitenland kwamen. Geloof jij het?quote:Op maandag 13 april 2020 10:26 schreef michiel_merk het volgende:
Het gaat wel lekker in China
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/coronavirus nu gaan ze geimporteerde virus besmettingen de schuld geven
laten we de vleermuis aanklagenquote:Op maandag 13 april 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat je überhaupt nog moet discussiëren over de schuldvraag, de schuld ligt bij de bron
nee is helemaal niet moeilijkquote:Op maandag 13 april 2020 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is wel moeilijk kiezen tussen de 2 kwaden... Allebei hebben ze mensen gemarteld in het korte verleden, en hebben ze mensen zomaar opgesloten in geheime gevangenissen op basis van uiterlijk en geloof in het korte verleden.
natuurlijk joh maar ga je me nou serieus vertellen dat ondanks dat het in China ontstaan is je twijfelt aan de schuldvraagquote:
Juist het ligt aan Batman.quote:Op maandag 13 april 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat je überhaupt nog moet discussiëren over de schuldvraag, de schuld ligt bij de bron
Aan de ene kant een megalomane dictator en aan de andere kant een megalomane gek.quote:Op maandag 13 april 2020 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit toch een aardig verschil in maar als jij dat niet wilt zien is het jouw probleem
Heb je het nou over schuld of aansprakelijkheid?quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk joh maar ga je me nou serieus vertellen dat ondanks dat het in China ontstaan is je twijfelt aan de schuldvraag
het ene is het gevolg van het anderequote:Op maandag 13 april 2020 10:32 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Heb je het nou over schuld of aansprakelijkheid?
En wat is volgens jou de bron?quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk joh maar ga je me nou serieus vertellen dat ondanks dat het in China ontstaan is je twijfelt aan de schuldvraag
Heb je het nou over schuld of aansprakelijkheid?quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ok stel China is verantwoordelijk voor Corona. Is het dan ook verantwoordelijk voor Corona in Nederland? Vlucht vanuit China werden pas midden maart geschrapt. Terwijl heel de wereld begin januari al van Corona af wist.quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar ze hebben wel de WHO direct geďnformeerd, maar niet de pers.quote:Op maandag 13 april 2020 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard, je kan China verwijten dat ze het onder de pet hebben willen houden en nog steeds niet open zijn met info en de VS kan je verwijten dat ze ondanks de info die ze hadden in november de boel hebben laten lopen waardoor ze zelf maar ook wij dieper in de shit zitten dan noodzakelijk.
Daar hebben ze de boel nooit onder controle gehad...ondertussen gaan de Chinezen kwetsbare bedrijven in Europa opkopen, het komt ze wel erg goed uit.quote:Op maandag 13 april 2020 10:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het was me al opgevallen dat eigenlijk álle nieuwe besmettingen in China komen door mensen die uit het buitenland kwamen. Geloof jij het?
Ik ben benieuwd, aangezien de eerste besmetting er al 2 maanden eerder was dan de eerste besmettingen in Wuhan.quote:Op maandag 13 april 2020 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet volgens mij en je weet het zelf ook lijkt me
en dat is buiten China?quote:Op maandag 13 april 2020 10:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, aangezien de eerste besmetting er al 2 maanden eerder was dan de eerste besmettingen in Wuhan.
https://m.jpost.com/Inter(...)rigins-report-624485
de schuldvraag is subjectief en politiek beladen. Daarnaast heeft het geen zin om daarover na te denken.quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, natuurlijk heeft dat zinquote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de schuldvraag is subjectief en politiek beladen. Daarnaast heeft het geen zin om daarover na te denken.
vind ik niet, ik wil die hogere prijzen niet.quote:Op maandag 13 april 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Sancties op China lijkt mij op meerdere vlakken een uitstekend idee.
waarom dan?quote:Op maandag 13 april 2020 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, natuurlijk heeft dat zin
zekerquote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Uitstekende foto, prima timing.
quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een ontzettende grafstad blijft het toch ook. Hopelijk boetes uitgeschreven.quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
verschrikkelijk, ik mag toch hopen dat ze nu elke instelling in het land aan het testen zijnquote:Op maandag 13 april 2020 10:49 schreef Nia het volgende:
Een onbekend aantal personeelsleden en bewoners besmet in een COSIS zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten in de stad Groningen:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ehandicapten-in-Stad
ja helaas dan houdt het opquote:Op maandag 13 april 2020 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je dat niet begrijpt dan houdt het wel een beetje op
de overburen hadden gebeld, wat een NSB land is het hier geworden, zegquote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die opkomen voor de volksgezondheid vergelijken met nazi's in de tweede wereldoorlogquote:Op maandag 13 april 2020 10:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de overburen hadden gebeld, wat een NSB land is het hier geworden, zeg
Die hogere prijzen zullen sowieso komen. Met of zonder China.quote:Op maandag 13 april 2020 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vind ik niet, ik wil die hogere prijzen niet.
quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de schuldvraag is subjectief en politiek beladen. Daarnaast heeft het geen zin om daarover na te denken.
Er zijn meerdere steden die zich niet aan de regels houden en lak hebben aan andere mensen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een ontzettende grafstad blijft het toch ook. Hopelijk boetes uitgeschreven.
Prachtige foto inderdaadquote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:ragipsoylu twitterde op maandag 13-04-2020 om 10:44:35Lol, Turkish police drone warns teenagers on social distancing and tells them to disperse
“Young men, what do you got to do on the roof? And you didn’t even abide by the social distancing. Get down at once”
https://t.co/jnAEXBScLw reageer retweet
het is in een huiselijke sfeer, waarschijnlijk hebben ze gebeld voor het lawaai van de muziekquote:Op maandag 13 april 2020 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen die opkomen voor de volksgezondheid vergelijken met nazi's in de tweede wereldoorlog
nee hoorquote:Op maandag 13 april 2020 10:57 schreef Grishenko_ het volgende:
Die hogere prijzen zullen sowieso komen. Met of zonder China.
Als ik 50 mensen uitnodig voor een feestje bij mij thuis is dat ook in huiselijke sferen?quote:Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is in een huiselijke sfeer, waarschijnlijk hebben ze gebeld voor het lawaai van de muziek
Oh nemen steden die beslissingen jaquote:Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn meerdere steden die zich niet aan de regels houden en lak hebben aan andere mensen.
Wie wordt dan de sterke? De EU zeker niet, die kan dat niet. Er is ook een machthebber of sterke persoon bij een groep invaliden namelijk.quote:Op maandag 13 april 2020 10:57 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die hogere prijzen zullen sowieso komen. Met of zonder China.
Maar voor meerdere dingen zal een zwakker China beter zijn voor de rest van de wereld. Net als het beter zal zijn als Amerika wat zwakker zal staan. Aangezien China zeker te verwijten valt dat de rest van de wereld de gevolgen van het coronavirus ondervindt, mogen zij als eerste op het strafbankje om de geleden schade te vergoeden. Zo zal in ieder geval de economie in het westen in ieder geval geen zware klappen te verduren krijgen (of het kan opgevangen worden door deze sancties).
Gelukkig geef je altijd een diepgaand antwoord, en daarbij behorende beargumentering dat ik niet heen kan om jou logica.quote:
ik geef hetzelfde antwoord als de statement, zonder enige onderbouwing.quote:Op maandag 13 april 2020 10:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig geef je altijd een diepgaand antwoord, en daarbij behorende beargumentering dat ik niet heen kan om jou logica.
O, wacht
Smeris staat volgens mij alleen aan de verkeerde deur te rammen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
ik zie 10 mensen, dus het kan best als je er met 5 woont.quote:Op maandag 13 april 2020 10:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik 50 mensen uitnodig voor een feestje bij mij thuis is dat ook in huiselijke sferen?
No way dat al die mensen in dat appartement wonen, al is het een studentenhuis.
Ik vermoed dat jongeren daar meer respect hebben voor de autoriteiten dan hier in Nederland en anders brengt de Turkse politie ze het daar wel bij of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Prachtige foto inderdaad
En een vergelijkbare situatie in Istanbul met een dronetwitter:ragipsoylu twitterde op maandag 13-04-2020 om 10:44:35Lol, Turkish police drone warns teenagers on social distancing and tells them to disperse
“Young men, what do you got to do on the roof? And you didn’t even abide by the social distancing. Get down at once”
https://t.co/jnAEXBScLw reageer retweet
Goed dat jouw aannames er toe kan leiden om het predicaat 'NSB' als sticker op iemand voorhoofd te plakken.quote:Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is in een huiselijke sfeer, waarschijnlijk hebben ze gebeld voor het lawaai van de muziek
5 mensen die daar niet horen dus, zie ze ook geen 1,5 meter afstand houdenquote:Op maandag 13 april 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie 10 mensen, dus het kan best als je er met 5 woont.
zullen wel jaloers geweest zijn op het dakterras maar ik vind het op zich wel grappig dat ze de man 400? moeten aftikkenquote:Op maandag 13 april 2020 10:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we moeten het met elkaar doen, dan blauwe ervoor bellen, vind ik over the top, zeg het die mensen eerst zelf.quote:Op maandag 13 april 2020 11:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Goed dat jouw aannames er toe kan leiden om het predicaat 'NSB' als sticker op iemand voorhoofd te plakken.
NSB’er in wording.quote:Op maandag 13 april 2020 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
zullen wel jaloers geweest zijn op het dakterras maar ik vind het op zich wel grappig dat ze de man 400? moeten aftikken
Wie wordt dan de sterke? Is dat serieus jouw vraag?quote:Op maandag 13 april 2020 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie wordt dan de sterke? De EU zeker niet, die kan dat niet. Er is ook een machthebber of sterke persoon bij een groep invaliden namelijk.
Gelukkig geef je zelf nog toe dat je niet onderbouwt. Desalniettemin neem ik mensen niet serieus als ze maar wat roepen zonder te onderbouwen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik geef hetzelfde antwoord als de statement, zonder enige onderbouwing.
je bedoelt zoiets als de VN?quote:Op maandag 13 april 2020 11:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wie wordt dan de sterke? Is dat serieus jouw vraag?
Wat dacht je van een internationaal samenwerkingsverband die op zichzelf sterker staat dan een paar kemphanen die hun best doen om verder te pissen dan de ander? Door wedstrijdje ver-plassen te doen, krijg je dingen als een pandemie. Hopelijk gaan ze in de toekomst beter samenwerken.
ik ook niet, daarom reageer ik ook zo.quote:Op maandag 13 april 2020 11:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig geef je zelf nog toe dat je niet onderbouwt. Desalniettemin neem ik mensen niet serieus als ze maar wat roepen zonder te onderbouwen.
Wie weet hebben ze dat ook gedaan? Weet jij veel. Jij weet evenmin over die situatie als ik, dus om dan meteen iemand NSB te noemen.....quote:Op maandag 13 april 2020 11:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we moeten het met elkaar doen, dan blauwe ervoor bellen, vind ik over the top, zeg het die mensen eerst zelf.
Nee, ik bedoel niet zoiets als de VN.quote:
O, gelukkig hoef ik je dus niet serieus te nemen. Goed om te weten!quote:Op maandag 13 april 2020 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ook niet, daarom reageer ik ook zo.
wat dan?quote:Op maandag 13 april 2020 11:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet zoiets als de VN.
je moet mij zeker niet serieus neme. Dat moet niemand doen. Ik zit hier ook niet om serieus genomen te worden.quote:Op maandag 13 april 2020 11:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
O, gelukkig hoef ik je dus niet serieus te nemen. Goed om te weten!
Lijkt me vrij logisch.quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
Volgens JP Morgan gaan we nog een paar keer een rebound krijgen met Corona door social distancing relaxtion.
[ afbeelding ]
JP Morgan valt niet serieus te nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
Volgens JP Morgan gaan we nog een paar keer een rebound krijgen met Corona door social distancing relaxtion.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 april 2020 11:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het geeft aan dat het simpelweg nog niet bekend is.
Tuurlijk mediteraanse culturen heh. Toch heel anders dan hier.quote:Op maandag 13 april 2020 11:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jongeren daar meer respect hebben voor de autoriteiten dan hier in Nederland en anders brengt de Turkse politie ze het daar wel bij of zie ik dat verkeerd?
Volgens mijn buurvrouw niet, op het gebied van Corona net zoveel autoriteit als JP Morgan.quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Ze baseren hun modellen op de uitbraak van de Spaanse griep maar ditmaal met social distancing erbij.quote:Op maandag 13 april 2020 11:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Volgens mijn buurvrouw niet, op het gebied van Corona net zoveel autoriteit als JP Morgan.
zij kunnen dus iets wat virologen niet kunnen?quote:Op maandag 13 april 2020 11:15 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ze baseren hun modellen op de uitbraak van de Spaanse griep maar ditmaal met social distancing erbij.
[ afbeelding ]
ja oke, denk dat er emo werd geladen over eerdere zakenquote:Op maandag 13 april 2020 11:06 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wie weet hebben ze dat ook gedaan? Weet jij veel. Jij weet evenmin over die situatie als ik, dus om dan meteen iemand NSB te noemen.....
Ik neem dit pas serieus als Jaap ermee komtquote:Op maandag 13 april 2020 11:18 schreef Arkai het volgende:
Volgens dezelfde JP Morgen zitten we nu hier:
[ afbeelding ]
En was dit de situatie 2 weken geleden:
[ afbeelding ]
Het is dus goed mogelijk dat China binnenkort al aan zijn eerste rebound gaat beginnen.
Als je een potlood aan een open deur plakt en er een vel papier onderdoor trekt krijg je dezelfde grafiek.quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
dat is toch een financieel instituut?quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Wie ie we? Nederland staat er niet eens tussen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:18 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is dus goed mogelijk dat China binnenkort al aan zijn eerste rebound gaat beginnen.
Er zitten bij het RIVM 3 mensen die aan modellen werken. Bij JP Morgen zullen dat er misschien 300 zijn. Daarnaast kun je over het algemeen verwachten dat de wat slimmere mensen een job in het bankwezen bemachtigen. Expliciete kennis over een virus hoef je trouwens niet te hebben om een model te maken. Dat wordt vaak overschat.quote:Op maandag 13 april 2020 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zij kunnen dus iets wat virologen niet kunnen?
ik weet niet of Jaap hier al mee gekomen is, maar onder virologe is er een algemene theorie dat je bij virusuitbraken altijd een 2de of zelfs 3de golf krijgt. Het hangt er vanaf wanneer je stopt met je maatregelen hoe groot en wanneer deze optreedt.quote:Op maandag 13 april 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem dit pas serieus als Jaap ermee komt
JP Morgan is een bijzonder controversiële investeringsbank. De enige reden dat ze nog nooit veroordeeld zijn voor hun vele schandalen is dat ze telkens de strafrechtelijke vervolging afkopen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is toch een financieel instituut?
Klopt, instituten die dus echt gigantisch veel geld kunnen verdienen als ze de uitbraak van dit virus goed kunnen inschattenquote:Op maandag 13 april 2020 11:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is toch een financieel instituut?
dan moeten ze het alleen niet openbaar maken....quote:Op maandag 13 april 2020 11:22 schreef Arkai het volgende:
[..]
Klopt, instituten die dus echt gigantisch veel geld kunnen verdienen als ze de uitbraak van dit virus goed kunnen inschatten
En altijd mooi dat ze met deze wijsheden achteraf komen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:22 schreef Arkai het volgende:
[..]
Klopt, instituten die dus echt gigantisch veel geld kunnen verdienen als ze de uitbraak van dit virus goed kunnen inschatten
In principe zijn ze er niet bij gebaat om die info met ons te delen. Sterker nog, dat zou ze alleen maar kunnen tegenwerken. Ga er maar van uit dat de data die ze inhouse hebben nog veel gedetailleerder is.quote:Op maandag 13 april 2020 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
En altijd mooi dat ze met deze wijsheden achteraf komen.
Ik ken dit soort bedrijven maar al te goed. Blackstone is er ook zo 1, die gasten zijn zo machtig dat ze nergens rekening mee hoeven te houden.quote:Op maandag 13 april 2020 11:25 schreef Arkai het volgende:
[..]
In principe zijn ze er niet bij gebaat om die info met ons te delen. Sterker nog, dat zou ze alleen maar kunnen tegenwerken. Ga er maar van uit dat de data die ze inhouse hebben nog veel gedetailleerder is.
Een model niet, inderdaad. Een goed model daarentegen is niet iets wat je aan leken kunt overlaten. Nee, ook niet als die leken toevallig weten hoe je dingen kunt modelleren. Mensen overschatten zichzelf nogal snel. Bij de Spaanse griep deden ze ook aan social distancing trouwens.quote:Op maandag 13 april 2020 11:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Er zitten bij het RIVM 3 mensen die aan modellen werken. Bij JP Morgen zullen dat er misschien 300 zijn. Daarnaast kun je over het algemeen verwachten dat de wat slimmere mensen een job in het bankwezen bemachtigen. Expliciete kennis over een virus hoef je trouwens niet te hebben om een model te maken. Dat wordt vaak overschat.
voor hun gelden geen regels en mocht er toch zeik over zijn, kopen ze het af.quote:Op maandag 13 april 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken dit soort bedrijven maar al te goed. Blackstone is er ook zo 1, die gasten zijn zo machtig dat ze nergens rekening mee hoeven te houden.
Jahoor, en je zal ze ook vast wel eens op 10 meter vinden. Alleen de kans op besmetting is lager op 1,5 meter, het is natuurlijk niet zo dat het helemaal onmogelijk is.quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
ik heb weer een klapper, de schijnveiligheid van het RIVM en Jaap met hun 1,5m
.
Coronavirus found in air samples up to 13(4 meter) feet from patients
.
A team tested surface and air samples from an intensive care unit and a general COVID-19 ward at Huoshenshan Hospital in Wuhan, housing a total of 24 patients, between February 19 and March 2 (AFP Photo/STR)
More
Washington (AFP) - A new study examining air samples from hospital wards with COVID-19 patients has found the virus can travel up to 13 feet (four meters) -- twice the distance current guidelines say people should leave between themselves in public.
The preliminary results of the investigation by Chinese researchers were published Friday in Emerging Infectious Diseases, a journal of the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
They add to a growing debate on how the disease is transmitted, with the scientists themselves cautioning that the small quantities of virus they found at this distance are not necessarily infectious.
The researchers, led by a team at the Academy of Military Medical Sciences in Beijing, tested surface and air samples from an intensive care unit and a general COVID-19 ward at Huoshenshan Hospital in Wuhan. They housed a total of 24 patients between February 19 and March 2.
They found that the virus was most heavily concentrated on the floors of the wards, "perhaps because of gravity and air flow causing most virus droplets to float to the ground."
High levels were also found on frequently touched surfaces like computer mice, trashcans, bed rails and door knobs.
"Furthermore, half of the samples from the soles of the ICU medical staff shoes tested positive," the team wrote. "Therefore, the soles of medical staff shoes might function as carriers."
- Airborne threat? -
The team also looked at so-called aerosol transmission -- when the droplets of the virus are so fine they become suspended and remain airborne for several hours, unlike cough or sneeze droplets that fall to the ground within seconds.
They found that virus-laden aerosols were mainly concentrated near and downstream from patients at up to 13 feet -- though smaller quantities were found upstream, up to eight feet.
Encouragingly, no members of the hospital staff were infected, "indicating that appropriate precautions could effectively prevent infection," the authors wrote.
https://news.yahoo.com/co(...)ients-231032581.html
Niet echt een representatieve omgeving.quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
.
.
A team tested surface and air samples from an intensive care unit and a general COVID-19 ward at Huoshenshan Hospital in Wuhan, housing a total of 24 patients, between February 19 and March 2 (AFP Photo/STR)
More
Washington (AFP) - A new study examining air samples from hospital wards with COVID-19 patients has found the virus can travel up to 13 feet (four meters) -- twice the distance current guidelines say people should leave between themselves in public.
The preliminary results of the investigation by Chinese researchers were published Friday in Emerging Infectious Diseases, a journal of the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
They add to a growing debate on how the disease is transmitted, with the scientists themselves cautioning that the small quantities of virus they found at this distance are not necessarily infectious.
The researchers, led by a team at the Academy of Military Medical Sciences in Beijing, tested surface and air samples from an intensive care unit and a general COVID-19 ward at Huoshenshan Hospital in Wuhan. They housed a total of 24 patients between February 19 and March 2.
They found that the virus was most heavily concentrated on the floors of the wards, "perhaps because of gravity and air flow causing most virus droplets to float to the ground."
High levels were also found on frequently touched surfaces like computer mice, trashcans, bed rails and door knobs.
"Furthermore, half of the samples from the soles of the ICU medical staff shoes tested positive," the team wrote. "Therefore, the soles of medical staff shoes might function as carriers."
- Airborne threat? -
The team also looked at so-called aerosol transmission -- when the droplets of the virus are so fine they become suspended and remain airborne for several hours, unlike cough or sneeze droplets that fall to the ground within seconds.
They found that virus-laden aerosols were mainly concentrated near and downstream from patients at up to 13 feet -- though smaller quantities were found upstream, up to eight feet.
Encouragingly, no members of the hospital staff were infected, "indicating that appropriate precautions could effectively prevent infection," the authors wrote.
https://news.yahoo.com/co(...)ients-231032581.html
Als je het kleinschalig opvoert hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Moet je alleen wel ver van te voren beginnen en vroeg signalen afvangen.quote:
Het zou vreemd zijn als de grootbanken niet een paar virologen in dienst hebben maar het is onzinnig om het modelwerk aan virologen over te laten. Dat moet je aan experts overlaten die dat dag in dag uit doen. Iets waar ze bij het RIVM nog van kunnen leren.quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef Viltje het volgende:
[..]
Een model niet, inderdaad. Een goed model daarentegen is niet iets wat je aan leken kunt overlaten. Nee, ook niet als die leken toevallig weten hoe je dingen kunt modelleren. Mensen overschatten zichzelf nogal snel. Bij de Spaanse griep deden ze ook aan social distancing trouwens.
dat maak je er nu te plekke van, het RIVM zegt dat niet.quote:Op maandag 13 april 2020 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jahoor, en je zal ze ook vast wel eens op 10 meter vinden. Alleen de kans op besmetting is lager op 1,5 meter, het is natuurlijk niet zo dat het helemaal onmogelijk is.
Of zat je te denken aan een 20 meter samenleving ofzo?
En zelfs dan kan er nog besmetting plaatsvinden.
Nee dat maak jij ervanquote:Op maandag 13 april 2020 11:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat maak je er nu te plekke van, het RIVM zegt dat niet.
het volk denk dat die 1,5m gewoon veilig is
Beweert het RIVM dan dat je op anderhalve meter niet besmet kunt raken?quote:Op maandag 13 april 2020 11:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Veel plezier.quote:Op maandag 13 april 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iig weer een extra reden om een masker te dragen
Dit grafiekje slaat helemaal nergens op maar okay.quote:Op maandag 13 april 2020 11:18 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet de impact van de parameters weten inderdaad. Dat is voortschrijdend inzicht.quote:Op maandag 13 april 2020 11:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Er zitten bij het RIVM 3 mensen die aan modellen werken. Bij JP Morgen zullen dat er misschien 300 zijn. Daarnaast kun je over het algemeen verwachten dat de wat slimmere mensen een job in het bankwezen bemachtigen. Expliciete kennis over een virus hoef je trouwens niet te hebben om een model te maken. Dat wordt vaak overschat.
JAquote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
Waarom liggen/lagen er eigenlijk enkele tientallen Nederlanders op de IC in Duitsland? Was de Nederlandse capaciteit nog niet genoeg opgeschroefd toen zij opgenomen moesten worden en was er dus nauwelijks plaats in Nederland?
Dat heb ik even gemist volgens mij.
Bij dit soort partijen geldt: Be first or the smartest.quote:Op maandag 13 april 2020 11:25 schreef Arkai het volgende:
[..]
In principe zijn ze er niet bij gebaat om die info met ons te delen. Sterker nog, dat zou ze alleen maar kunnen tegenwerken. Ga er maar van uit dat de data die ze inhouse hebben nog veel gedetailleerder is.
Welk land wel dan?quote:Op maandag 13 april 2020 11:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit grafiekje slaat helemaal nergens op maar okay.
China heeft dit virus niet met groepsimmuniteit gecombat. Maar hele streken praktisch plat gelegd.
Tis niet dat ze een dikke duim hebben waar ze op zuigen ze verifiëren hun info natuurlijk wel een beetje.quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef Viltje het volgende:
[..]
Een model niet, inderdaad. Een goed model daarentegen is niet iets wat je aan leken kunt overlaten. Nee, ook niet als die leken toevallig weten hoe je dingen kunt modelleren. Mensen overschatten zichzelf nogal snel. Bij de Spaanse griep deden ze ook aan social distancing trouwens.
zo, de staat haalt het geld wel op en dan exporteren naar Italië enzoquote:Op maandag 13 april 2020 11:40 schreef Ven1972 het volgende:
De politie in de Gelderse Bommelerwaard heeft zondagavond diverse groepjes jongeren een boete opgelegd vanwege samenscholing. In totaal werden zeventien bekeuringen uitgedeeld. In Kerkdriel waren zeven jongeren bijeengekomen op de gesloten voetbalvelden van de vereniging DSC. Volgens een bericht van de politie op Facebook hielden ze wel voldoende afstand maar hielden ze zich niet aan het verbod om samen te komen met drie personen of meer.
In Zaltbommel hadden zes jongens zich verzameld op de carpoolplaats. Ook zij waren hiermee in overtreding. Er kwam ook nog een kleine grijze auto aanrijden. Daar zaten vier mensen ingepropt die niet uit een huishouden bestonden, aldus de politie. Ook dit viertal kreeg een boete opgelegd.
Bron: AD.nl
En, staat er ook bij hoeveel % coronavirus er op 4 meter zit t.o.v. 50 cm, of 1,5 meter? En staat erbij wat de kans op besmetting dan is?quote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef THEFXR het volgende:
.
Altijd mooi, zelf niet lezen wat je post.quote:They add to a growing debate on how the disease is transmitted, with the scientists themselves cautioning that the small quantities of virus they found at this distance are not necessarily infectious.
quote:Op maandag 13 april 2020 10:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zie Nederland niet op de lijst.quote:Op maandag 13 april 2020 11:18 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat er veel virologen bij banken werken, maar zelfs als die er zijn dan denk ik niet dat die gespecialiseerd zijn in het modelleren van het SARS-virus. Modelleren moet je inderdaad aan experts overlaten die dat dag in dag uit doen. Die experts werken bij het RIVM.quote:Op maandag 13 april 2020 11:33 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het zou vreemd zijn als de grootbanken niet een paar virologen in dienst hebben maar het is onzinnig om het modelwerk aan virologen over te laten. Dat moet je aan experts overlaten die dat dag in dag uit doen. Iets waar ze bij het RIVM nog van kunnen leren.
Niemand is veilig helaas. Je kan het niet 100% uitsluiten.quote:Op maandag 13 april 2020 11:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Meerdere redenen. Ruimte vrijhouden op Nederlandse IC's om een eventuele piek om te vangen, de druk op het personeel niet tot het maximum opvoeren en het is ook vaak makkelijker om ze te verplaatsen net over de grens dan helemaal naar het noorden van het land. Vrijwel alle patiënten liggen in Noordrijn-Westfalen wat direct grenst aan de zwaarst getroffen regio's in Nederland.quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
Waarom liggen/lagen er eigenlijk enkele tientallen Nederlanders op de IC in Duitsland? Was de Nederlandse capaciteit nog niet genoeg opgeschroefd toen zij opgenomen moesten worden en was er dus nauwelijks plaats in Nederland?
Goed punt, ik denk dat het zorgpersoneel in dit geval de beperkende factor was en niet het aantal IC-bedden.quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
hebt het wel gelezen hoor.quote:Op maandag 13 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
En, staat er ook bij hoeveel % coronavirus er op 4 meter zit t.o.v. 50 cm, of 1,5 meter? En staat erbij wat de kans op besmetting dan is?
[..]
Altijd mooi, zelf niet lezen wat je post.
Het zijn er 5-15 ofzo geweest, niet zoveel, misschien waren die ziekenhuizen dichterbij?quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
In elk geval 39.quote:Op maandag 13 april 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn er 5-15 ofzo geweest, niet zoveel, misschien waren die ziekenhuizen dichterbij?
Dat klinkt logischquote:Op maandag 13 april 2020 11:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Meerdere redenen. Ruimte vrijhouden op Nederlandse IC's om een eventuele piek om te vangen, de druk op het personeel niet tot het maximum opvoeren en het is ook vaak makkelijker om ze te verplaatsen net over de grens dan helemaal naar het noorden van het land. Vrijwel alle patiënten liggen in Noordrijn-Westfalen wat direct grenst aan de zwaarst getroffen regio's in Nederland.
Jij bent vast meer up to datequote:
dus straks als de curve genoeg gedaald is, hoeven we maar 1m afstand te houden, want er moeten weer besmettingen komen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niemand is veilig helaas. Je kan het niet 100% uitsluiten.
Misschien als je alleen woont, voorraad eten hebt,genoeg geld en de boel een jaar dicht gooit of in the middle of nowhere woont in een bos.
Anders zal je altijd risico lopen. Je kan het hooguit reduceren.
Wij krijgen de ziekenhuisopnames onder controle door afstand houden, genoeg handen wassen, drukke evenementen te vermijden en doen of verzorgingstehuizen niet bestaan.![]()
HEt is het doel ook niet om te voorkomen dat mensen het krijgen maar de verspreiding te vertragen.
Het interpreteren van tekst gaat je alleen wat lastig af?quote:
Daarom zei ik ook 'enkele tientallen'quote:Op maandag 13 april 2020 11:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij bent vast meer up to date![]()
Maar dan nog, niet zoveel.
Lijkt met handig om bij risicogroepen wel te voorkomen dat ze het krijgen totdat er een vaccin is.quote:Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien als je alleen woont, voorraad eten hebt,genoeg geld en de boel een jaar dicht gooit of in the middle of nowhere woont in een bos.
Wij krijgen de ziekenhuisopnames onder controle door afstand houden, genoeg handen wassen, drukke evenementen te vermijden en doen of verzorgingstehuizen niet bestaan.
HEt is het doel ook niet om te voorkomen dat mensen het krijgen maar de verspreiding te vertragen.
Waarom post je dan zo overdreven?quote:
quote:ik heb weer een klapper, de schijnveiligheid van het RIVM en Jaap met hun 1,5m
Bij banken en consultants worden vakexperts op de loonlijst gezet of als contractor ingehuurd. Die kopen hun kennis gewoon in. Dit vergelijken met het RIVM is onzinnig. Dat instituut is helemaal uitgekleed en is primair niet gericht om virusuitbraken te voorspellen maar om deze te mitigeren. Dat kan ook helemaal niet als je 3 mensen hebt werken op de modelafdeling. Dan doe je op dat vlak gewoon niet mee.quote:Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel virologen bij banken werken, maar zelfs als die er zijn dan denk ik niet dat die gespecialiseerd zijn in het modelleren van het SARS-virus. Modelleren moet je inderdaad aan experts overlaten die dat dag in dag uit doen. Die experts werken bij het RIVM.
nee, want je kunt het op verschillende manieren interpreteren wat jij dikgedrukt zegt.quote:Op maandag 13 april 2020 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Het interpreteren van tekst gaat je alleen wat lastig af?
Denk dat er wel wat schadelijkere dingen stilstaan op dit moment die open kunnen. Scholen / universiteiten bijv.quote:Op maandag 13 april 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus straks als de curve genoeg gedaald is, hoeven we maar 1m afstand te houden, want er moeten weer besmettingen komen.
dat gaat niet, kijk maar naar die verzorgings- en bejaardenhuizen, allemaal haardenquote:Op maandag 13 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt met handig om bij risicogroepen wel te voorkomen dat ze het krijgen totdat er een vaccin is.
Neu, denk eerder aan het opheffen van andere maatregelen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus straks als de curve genoeg gedaald is, hoeven we maar 1m afstand te houden, want er moeten weer besmettingen komen.
het is ook schijnveiligheid zonder masker.quote:Op maandag 13 april 2020 11:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom post je dan zo overdreven?
Aldus jezelf:
[..]
Ik denk dat je overschat hoeveel kennis er over een virus model nodig is, ik denk dat een goede data scientist een beter model kan maken dan een viroloog zonder kennis van datascience.quote:Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel virologen bij banken werken, maar zelfs als die er zijn dan denk ik niet dat die gespecialiseerd zijn in het modelleren van het SARS-virus. Modelleren moet je inderdaad aan experts overlaten die dat dag in dag uit doen. Die experts werken bij het RIVM.
hoe krijg je dit toch geschreven.... die jacco, de afdelingsmanager, staat hoog aangeschreen in de virologie wereld. Hij heeft modellen geschreven voor SARS, die momenteel als standaard worden beschouwd.quote:Op maandag 13 april 2020 11:49 schreef Arkai het volgende:
[..]
Bij banken en consultants worden vakexperts op de loonlijst gezet of als contractor ingehuurd. Die kopen hun kennis gewoon in. Dit vergelijken met het RIVM is onzinnig. Dat instituut is helemaal uitgekleed en is primair niet gericht om virusuitbraken te voorspellen maar om deze te mitigeren. Dat kan ook helemaal niet als je 3 mensen hebt werken op de modelafdeling. Dan doe je op dat vlak gewoon niet mee.
Happy timesquote:Op maandag 13 april 2020 11:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat gaat niet, kijk maar naar die verzorgings- en bejaardenhuizen, allemaal haarden
In academisch opzicht zullen die mensen vast wel bekwaam zijn maar hoe goed kunnen die mensen nou real-time data verwerken en hierop finetunen? Als je met 3 man op de modelafdeling werkt kom je echt handjes tekort om uberhaupt voldoende informatie te verzamelen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe krijg je dit toch geschreven.... die jacco, de afdelingsmanager, staat hoog aangeschreen in de virologie wereld. Hij heeft modellen geschreven voor SARS, die momenteel als standaard worden beschouwd.
Ja ik val zelf ook in de risicogroep. Het is alleen heel moeilijk als je niet alleen bent.quote:Op maandag 13 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt met handig om bij risicogroepen wel te voorkomen dat ze het krijgen totdat er een vaccin is.
rivm is daar inderdaad niet geschikt voor. Die komen niet met nieuwe informatie, die gebruiken bestaande informatie inderdaad.quote:Op maandag 13 april 2020 11:58 schreef Arkai het volgende:
[..]
In academisch opzicht zullen die mensen vast wel bekwaam zijn maar hoe goed kunnen die mensen nou real-time data verwerken en hierop finetunen? Als je met 3 man op de modelafdeling werkt kom je echt handjes tekort om uberhaupt voldoende informatie te verzamelen.
Allemaal leuk wat mensen hebben gepresteerd in een wetenschappelijk tijdschrijft maar de wereld heeft behoefte aan informatie NU. Niemand heeft er wat aan als ze met een uitstekend model komen voor COVID-19 in 2021.
Dit klopt wel ongeveer, het is echter wel gebaseerd op groepsimmuniteit.quote:Op maandag 13 april 2020 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je een potlood aan een open deur plakt en er een vel papier onderdoor trekt krijg je dezelfde grafiek.
Banksters.
Wie.quote:Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef Markesh het volgende:
Ik weet niet waar alle users zijn gebleven die hier altijd posten maar ik zie hun niet meer.
Jammer, toen was het interssant hier mee te lezen.
Ik denk dat je geen flauw benul hebt van wat een model daadwerkelijk doet.quote:Op maandag 13 april 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
rivm is daar inderdaad niet geschikt voor. Die komen niet met nieuwe informatie, die gebruiken bestaande informatie inderdaad.
JP morgan doet dit ook trouwens.
Het zijn enkele parameters met hoge mate van schattingen op basis van gezond verstand.quote:Op maandag 13 april 2020 11:58 schreef Arkai het volgende:
[..]
In academisch opzicht zullen die mensen vast wel bekwaam zijn maar hoe goed kunnen die mensen nou real-time data verwerken en hierop finetunen? Als je met 3 man op de modelafdeling werkt kom je echt handjes tekort om uberhaupt voldoende informatie te verzamelen.
Allemaal leuk wat mensen hebben gepresteerd in een wetenschappelijk tijdschrijft maar de wereld heeft behoefte aan informatie NU. Niemand heeft er wat aan als ze met een uitstekend model komen voor COVID-19 in 2021.
ik denk dat ik er meer vanaf weet dan jijquote:Op maandag 13 april 2020 12:00 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen flauw benul hebt van wat een model daadwerkelijk doet.
Ik werk ook in zo'n instelling. En testen van personeel mag alleen als het personeelslid echt onmisbaar is. Anders dus ziek thuisblijven (in onzekerheid) tot de klachten over zijn. Ander personeel mag /moet toch al extra werken omdat bewoners hele dagen thuis zijn, en ook dus voor vervanging van zieke collega's.quote:Op maandag 13 april 2020 10:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
verschrikkelijk, ik mag toch hopen dat ze nu elke instelling in het land aan het testen zijn
En bovenal historische data vergelijken.quote:Op maandag 13 april 2020 12:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn enkele parameters met hoge mate van schattingen op basis van gezond verstand.
ze doen voornamelijk gevoeligheidsanalyses van bepaalde parameters en het invoeren van nieuwe data in de huidige modellen om te onderzoeken hoe belangrijk deze nieuwe data is.quote:Op maandag 13 april 2020 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En bovenal historische data vergelijken.
Je kunt inderdaad best leuke speelgoedmodellen maken voor virussen als je wat kennis hebt over data science. Mijn punt is echter dat je voor een realistisch model echt wel inhoudelijke kennis nodig hebt en dat kun je niet overlaten aan iemand die iets met data science doet en er niets over weet. Die modelleurs zijn wiskundigen die zich al jaren verdiepen in de materie. Er worden zelfs hele boeken volgeschreven over het modelleren van infectieziekten. Denken dat je dan een zinvolle bijdrage kunt leveren aan zulk soort onderzoek als je een YouTube-filmpje over de verspreiding van ziektes hebt gekeken en iets over data science weet, is mijns inziens vooral een blijk van zelfoverschatting en arrogantie.quote:Op maandag 13 april 2020 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je overschat hoeveel kennis er over een virus model nodig is, ik denk dat een goede data scientist een beter model kan maken dan een viroloog zonder kennis van datascience.
Weten zij dus ook niet, maar educated guesses dus.quote:Op maandag 13 april 2020 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze doen voornamelijk gevoeligheidsanalyses van bepaalde parameters en het invoeren van nieuwe data in de huidige modellen om te onderzoeken hoe belangrijk deze nieuwe data is.
Zoals bv dat er meer dan 1.5m afstand gehouden moet worden omdat virussen verder komen dan dat, of dat virussen meerdere dagen ovevrleven op oppervlaktes. Allemaal hele mooie onderzoeken, maar je hebt er als leek niks aan als je niet weet dat dat betekent en en wat dit veroorzaakt.
het gaat erom dat je die educated guesses verfijnd met nieuwe dataquote:Op maandag 13 april 2020 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weten zij dus ook niet, maar educated guesses dus.
Uiteraard, maar ook daarop weer een soort van gok.quote:Op maandag 13 april 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat erom dat je die educated guesses verfijnd met nieuwe data
LIjkt me handig om wat specifieke kennis binnen te halen jaquote:Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef Viltje het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad best leuke speelgoedmodellen maken voor virussen als je wat kennis hebt over data science. Mijn punt is echter dat je voor een realistisch model echt wel inhoudelijke kennis nodig hebt en dat kun je niet overlaten aan iemand die iets met data science doet en er niets over weet. Die modelleurs zijn wiskundigen die zich al jaren verdiepen in de materie. Er worden zelfs hele boeken volgeschreven over het modelleren van infectieziekten. Denken dat je dan een zinvolle bijdrage kunt leveren aan zulk soort onderzoek als je een YouTube-filmpje over de verspreiding van ziektes hebt gekeken en iets over data science weet, is mijns inziens vooral een blijk van zelfoverschatting en arrogantie.
Ik zei tegen mijn tante dat pasen toch een keertje niet kanquote:Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:
Tot en met nu hier vandaag nog maar 1 positieve test. Gaan er in de avond nog wel een paar bijkomen maar vermoedelijk de eerste dag met meer genezingen dan besmettingen.
Ondertussen zijn de regels wel op z'n zwaarst, vermoedelijk om het paasfeest volgende week, wat hier één van de belangrijkste feestdagen van het jaar is.
Hopelijk daarna toch echt eens verlichting.
?quote:Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik zei tegen mijn tante dat pasen toch een keertje niet kan
Heb het geweten
https://triplebyte.com/blog/modeling-infectious-diseasesquote:Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ook daarop weer een soort van gok.
En je moet de data in zijn geheel beoordelen en niet op effect van een nieuw stukje.
quote:Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
lees dit maar eens
Ah nice, maar die R0 laat dus alleen zien hoeveel mensen je besmet, en niet hoe snel die besmettingen elkaar opvolgen?quote:Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://triplebyte.com/blog/modeling-infectious-diseases
hier een versimpelde jip en janneke uitleg hoe de meeste modellen werken
Het zou zo kunnen zijn dat/zoals het onderzoek van Hendrik Streeck uitwijst dat wanneer mensen met een heel kleine hoeveelheid van het virus in aanraking komen, zij nauwelijks tot geen symptomen krijgen en toch immuun worden voor pakweg 8-16 maanden, tegen die tijd is er een vaccin.quote:Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij krijgen de ziekenhuisopnames onder controle door afstand houden, genoeg handen wassen, drukke evenementen te vermijden en doen of verzorgingstehuizen niet bestaan.
klopt omdat de snelheid van heel veel factoren afhangen, zoalsquote:Op maandag 13 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah nice, maar die R0 laat dus alleen zien hoeveel mensen je besmet, en niet hoe snel die besmettingen elkaar opvolgen?
Fiets gestolen? Ingebroken in uw huis?quote:Op maandag 13 april 2020 11:40 schreef Ven1972 het volgende:
rse groepjes jongeren een boete opgelegd vanwege samenscholing. In totaal werden zeventien bekeuringen uitgedeeld. In Kerkdriel waren zeven jongeren bijeengekomen op de gesloten voetbalvelden van de vereniging DSC. Volgens een bericht van de politie op Facebook hielden ze wel voldoende afstand maar hielden ze zich niet aan het verbod om samen te komen met drie personen of meer.
In Zaltbommel hadden zes jongens zich verzameld op de carpoolplaats. Ook zij waren hiermee in overtreding. Er kwam ook nog een kleine grijze auto aanrijden. Daar zaten vier mensen ingepropt die niet uit een huishouden bestonden, aldus de politie. Ook dit viertal kreeg een boete opgelegd.
Maar heeft iemand die natuurlijke immuniteit op heeft gebouwd nog een vaccin nodig eigenlijk? Als dat voor de duur van een zelfde periode is, heeft het toch weinig zin?quote:Op maandag 13 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou zo kunnen zijn dat/zoals het onderzoek van Hendrik Streeck uitwijst dat wanneer mensen met een heel kleine hoeveelheid van het virus in aanraking komen, zij nauwelijks tot geen symptomen krijgen en toch immuun worden voor pakweg 8-16 maanden, tegen die tijd is er een vaccin.
Mogelijk is dat de enige manier omdat er dan een gecontroleerde blootstelling is, terwijl je niet weet waar iemand in de maatschappij mee in aanraking komt.
Niks mis mee, waarom ben je hier op tegen?quote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
Opstoppingen bij de Hornbach in Wateringen :
[ afbeelding ]
Waarom mag die winkel open zijn op 2e paasdag?
Ze houden netjes afstandquote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[ afbeelding ]
De snelheid gaat toch juist meer over hoe snel iemand symptomen krijgt en besmettelijk wordt. En het dan aan de volgende cirkel geeft.quote:Op maandag 13 april 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt omdat de snelheid van heel veel factoren afhangen, zoals
- populatiedichtheid
- leeftijd populatie
- incubatietijd - Maybe
- besmettingsmethodes
- reismogelijkheden en snelheid
- man/vrouw verhouding
- gezondheid populatie - staat tamelijk vast lijkt me, dus weinig effect.
- etc.
Zien eruit als Zuid Europeanen, weet je meteen waarom het daar mis gaat, ondanks strengere regels.quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, maar deze data modelleurs beperken zich ook op het model, de input hebben ze idd van virologen nodig, maar ook vanuit veel andere bronnen, bijvoorbeeld zaken als bevolkingsdichtheid, sociale cijfers, bevolkingssamenstelling etc.quote:Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef Viltje het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad best leuke speelgoedmodellen maken voor virussen als je wat kennis hebt over data science. Mijn punt is echter dat je voor een realistisch model echt wel inhoudelijke kennis nodig hebt en dat kun je niet overlaten aan iemand die iets met data science doet en er niets over weet. Die modelleurs zijn wiskundigen die zich al jaren verdiepen in de materie. Er worden zelfs hele boeken volgeschreven over het modelleren van infectieziekten. Denken dat je dan een zinvolle bijdrage kunt leveren aan zulk soort onderzoek als je een YouTube-filmpje over de verspreiding van ziektes hebt gekeken en iets over data science weet, is mijns inziens vooral een blijk van zelfoverschatting en arrogantie.
Spanjaarden inderdaadquote:Op maandag 13 april 2020 12:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Zien eruit als Zuid Europeanen, weet je meteen waarom het daar mis gaat, ondanks strengere regels.
Waarom niet?quote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[ afbeelding ]
De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?quote:Op maandag 13 april 2020 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis mee, waarom ben je hier op tegen?
maar als deze persoon geisolleerd is, is de snelheid nul.quote:Op maandag 13 april 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
De snelheid gaat toch juist meer over hoe snel iemand symptomen krijgt en besmettelijk wordt. En het dan aan de volgende cirkel geeft.
Maar dat model ziet er wel leuk uit inderdaad, al die parameters lijken mij echter wel educated guesses.
Pasen was toch dit weekend?quote:Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:
Tot en met nu hier vandaag nog maar 1 positieve test. Gaan er in de avond nog wel een paar bijkomen maar vermoedelijk de eerste dag met meer genezingen dan besmettingen.
Ondertussen zijn de regels wel op z'n zwaarst, vermoedelijk om het paasfeest volgende week, wat hier één van de belangrijkste feestdagen van het jaar is.
Hopelijk daarna toch echt eens verlichting.
Zodat ik even paar zakken zand kan halen. 400kg ingeladen en niemand binnen 1,5m gehad.quote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n grote rij staat er waarschijnlijk omdat iedereen afstand moet houden en er maar een x aantal mensen binnen mogen zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?
Klopt? Daar staat ook vaak security die het aantal mensen binnen controleert, zou de gemeente ook kunnen doen met parkjes enzo, het strand lijkt mij uitgestrekt genoeg overigens om niet té scherp hier mee om te gaan.quote:Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?
Dan is de R0 = 0.quote:Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
maar als deze persoon geisolleerd is, is de snelheid nul.
klopt je kan dan niemand anders besmetten, en dan is per definitie de snelheid 0.\quote:
Ik wel.quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Idisrom het volgende:
Dit had ik een paar weken geleden niet gedacht.
Maybe.quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt je kan dan niemand anders besmetten, en dan is per definitie de snelheid 0
Ik vraag mij af voor wie dat vaccin gemaakt wordt? Risico groepen lijkt mij. Gezonde groepen kunnen gewoon immuun worden doorhet virus op te lopen.quote:Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
lees dit maar eens
Nogmaals het is al veel geroepen, focus je niet te veel op besmettingen en doden, dit is helemaal afhankelijk van hoeveel er getest word en met welke methode. Daarnaast is het aantal doden nog niet precies te zeggen omdat lang niet overal dezelfde criteria gelden. We weten dit pas over een paar maanden omdat niet in alle landen die administratie heel gecentraliseerd verloopt. Kortom nu is het vooral interessant te kijken naar het aantal, en type opnames.quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Idisrom het volgende:
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets zit).
Italie heeft een oversterfte in Lombardijen die 4x zo groots is als officiële Corona doden.quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Idisrom het volgende:
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets zit).
de medische mensen die hier posten werken in ploegendiensten en dan nog een beetje overwerk. dus moeilijk te voorspellenquote:Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef Markesh het volgende:
Ik weet niet waar alle users zijn gebleven die hier altijd posten maar ik zie hun niet meer.
Jammer, toen was het interssant hier mee te lezen.
Ik neem ff voor het gemak aan dat de R0 een fluide principe is die stelt hoeveel nieuwe besmettingen er komen via besmette personen.quote:Op maandag 13 april 2020 12:35 schreef KP het volgende:
[..]
De R0 kan nooit nul zijn. Dan bestaat er geen virus. De Rt daarentegen...
Net als dat in januari pas kerst isquote:Op maandag 13 april 2020 12:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat een fijne bijdrage. Ik heb dit weekend heerlijk Pasen gevierd!
Daarom vroeg ik mij af waarom ze in het Oostblok volgende week pas Pasen vieren, aangezien het gaat om de wederopstanding van Jezus. Lijkt me niet dat er een week speling is bij een dergelijke gebeurtenis.
Ik ben overigens totaal niet gelovig. Ik kom voornamelijk voor het lekkere eten
niet mijn mening, maar misschien denken ze, dat die mensen geld kosten ipv dat ze geld opleveren. dus minder belangrijk.quote:Op maandag 13 april 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Happy times![]()
Daar kun je met de minste kosten het meeste levens redden, maar blijkbaar zijn die levens dan toch weer niet zo belangrijk ofzo.
Valt wat voor te zeggen overigens als iemand bijna kasplantje is, maar in het bejaardentehuis zijn ze nog tamelijk goed bij geest vaak.
Goeie vraag. Hieruit blijkt maar weer hoe goed Nederlanders in staat zijn tot vrijwillige social distancing.quote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan dat niet echt uit deze foto opmaken eerlijk gezegdquote:Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goeie vraag. Hieruit blijkt maar weer hoe goed Nederlanders in staat zijn tot vrijwillige social distancing.
Dat sowieso, als ik kasplantje ben mag je mij laten gaan.quote:Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet mijn mening, maar misschien denken ze, dat die mensen geld kosten ipv dat ze geld opleveren. dus minder belangrijk.
Dan is het goed.quote:Op maandag 13 april 2020 12:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Zodat ik even paar zakken zand kan halen. 400kg ingeladen en niemand binnen 1,5m gehad.
[ afbeelding ]
[offtopic]ik wist ook niet dat er verschil in zat, maar Orthodox pasen valt blijkbaar op een andere datum dan westers Pasen:quote:Op maandag 13 april 2020 12:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat een fijne bijdrage. Ik heb dit weekend heerlijk Pasen gevierd!
Daarom vroeg ik mij af waarom ze in het Oostblok volgende week pas Pasen vieren, aangezien het gaat om de wederopstanding van Jezus. Lijkt me niet dat er een week speling is bij een dergelijke gebeurtenis.
Ik ben overigens totaal niet gelovig. Ik kom voornamelijk voor het lekkere eten
Bouwmarkten zijn zelden in de avond open.quote:Op maandag 13 april 2020 12:39 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dan is het goed.![]()
Ik weet ook niet het binnen er aan toe gaat, ben alleen verbaast dat mensen in de file gaan voor een bouwmarkt en dat die zaak speciaal vandaag open moet zijn. Ik zou dan liever op een rustige woensdagavond gaan ofzo.
Heel veel mensen die tegelijk naar dezelfde plek gaan is een recept voor ellende.quote:Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan dat niet echt uit deze foto opmaken eerlijk gezegd
Die file is ook voornamelijk om een flyer uit te delen met de regels, oa 1 persoon naar binnen enzo en door het aantal mensen binnen te tellen.quote:Op maandag 13 april 2020 12:39 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dan is het goed.![]()
Ik weet ook niet het binnen er aan toe gaat, ben alleen verbaast dat mensen in de file gaan voor een bouwmarkt en dat die zaak speciaal vandaag open moet zijn. Ik zou dan liever op een rustige woensdagavond gaan ofzo.
Maar ook dat moet weer in perspectief worden gezien als dat een groot aantal kwetsbare mensen was, je hebt een zeer goede kans dat je juist de komende jaren weer een enorme ondersterfte gaat zien....quote:Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Italie heeft een oversterfte in Lombardijen die 4x zo groots is als officiële Corona doden.
Tegenwoordig wel hoor. Alleen door de corona zijn ze nu wel om 18.00 dicht zie ik net.quote:Op maandag 13 april 2020 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Bouwmarkten zijn zelden in de avond open.
Misschien hadden we dan al dat andere ook niet moeten afzetten nu is er weinig keuze bouwmarkt en knutselen thuisquote:Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Regio15 weer aan het hunten op drukte, maar alsnog deze mensentwitter:regio15 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:23:24Het is druk bij de Hornbach in #Wateringen en #Ypenburg. Er staan rijen auto's. Helaas heeft niet iedereen begrip voor de beveiligers en verkeersregelaars die het allemaal in goede banen proberen te leiden. #blijfthuis https://t.co/PAj1LTQzEe reageer retweet
Tja dat betwijfel ik dus.quote:Op maandag 13 april 2020 12:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar ook dat moet weer in perspectief worden gezien als dat een groot aantal kwetsbare mensen was, je hebt een zeer goede kans dat je juist de komende jaren weer een enorme ondersterfte gaat zien....
gaan ze straks bedelen om EU geld of is er iets anders aan de hand?quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Idisrom het volgende:
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets hoger zit).
Volgens mij kunnen we niet beoordelen op basis van een foto of diegene daar is voor iets noodzakelijks of niet.quote:Op maandag 13 april 2020 12:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heel veel mensen die tegelijk naar dezelfde plek gaan is een recept voor ellende.
Daarnaast, er is niets noodzakelijks aan een bezoek aan de bouwmarkt.
Je verwacht het niet...quote:Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Italie heeft een oversterfte in Lombardijen die 4x zo groots is als officiële Corona doden.
Er werd onlangs op BNR gemeld dat het zelfs zo is dat er een afname is in de hoeveelheid mensen die binnenkomen met een hersenbloeding... bizar. Om maar aan te geven dat de secundaire gevolgen inderdaad waarschijnlijk best groot zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 12:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja dat betwijfel ik dus.
Ten eerste zal Corona nog wel even blijven dooretteren tot er een vaccin is. Op een lager tempo, maar het zal niet verdwijnen.
Ten tweede zijn er toch een hoop operaties en behandelingen van bijv kankerpatienten opgeschort, uitgesteld. Daar zullen ook nog wel wat van sterven de komende maanden.
Lastig te voorspellen eigenlijk.
Ja ik word wel moe van dat constante geneuzel dat het ergens wel/niet druk is.quote:Op maandag 13 april 2020 12:52 schreef Momo het volgende:
Regio15 weer aan het hunten op drukte, maar alsnog deze mensentwitter:regio15 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:23:24Het is druk bij de Hornbach in #Wateringen en #Ypenburg. Er staan rijen auto's. Helaas heeft niet iedereen begrip voor de beveiligers en verkeersregelaars die het allemaal in goede banen proberen te leiden. #blijfthuis https://t.co/PAj1LTQzEe reageer retweet
Precies.quote:Op maandag 13 april 2020 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik word wel moe van dat constante geneuzel dat het ergens wel/niet druk is.
Er zijn er een paar simpele regels die zijn opgelegd en that's it.
Het is niet verboden om naar de bouwmarkt, Woonboulevard, strand of wat dan ook te gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig zijn totale vrijheid zoals in bvb Frankrijk wil inleveren.
Als je deze periode niet totaal economisch wilt verneuken laat je de bouwmarkt open en mensen lekker wat voor zichzelf produceren.quote:Op maandag 13 april 2020 12:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heel veel mensen die tegelijk naar dezelfde plek gaan is een recept voor ellende.
Daarnaast, er is niets noodzakelijks aan een bezoek aan de bouwmarkt.
Las op telegraaf hoofdpagina ofzo dat het in september al eventueel klaar zou kunnen lijkt mij wel heel snel in vergelijking met normaal, je wilt ook geen grote bijwerkingen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:04 schreef Za het volgende:
3 vaccins worden al op mensen getest:
https://www.bloomberg.com(...)e-leading-candidates
quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik liever mijn kansen neem met corona dan een vaccin dat zo vroeg op de markt komtquote:Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Las op telegraaf hoofdpagina ofzo dat het in september al eventueel klaar zou kunnen lijkt mij wel heel snel in vergelijking met normaal, je wilt ook geen grote bijwerkingen.
Denk dat het wel meevalt.Men deed al onderzoek naar een vaccin tegen SARS-CoV1. Alleen doofde deze SARS plotseling uit. Hierdoor waren er te weinig mensen besmet om met succes een vaccin te kunnen testen. De opgedane kennis is niet verloren gegaan. Nu er een wereldwijde pandemie is door SARS-CoV2 bestaat de urgentie weer om een vaccin te ontwikkelen. Die urgentie is zo groot dat er veel meer geld en middelen beschikbaar worden gesteld waardoor de ontwikkeling van een vaccin behoorlijk kan worden versneld. Ook zijn er genoeg geďnfecteerden om het vaccin eerst goed te testen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik denk dat ik liever mijn kansen neem met corona dan een vaccin dat zo vroeg op de markt komt
Ach, als die mensen graag hun tweede paasdag in de auto willen besteden.quote:Op maandag 13 april 2020 12:52 schreef Momo het volgende:
Dit. En wij hebben dit ook, al is daar niet zo veel mis mee (aan de huidige cijfers kun je voldoende meten of de maatregelen helpen).quote:Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Die snappen niks van winskunde.quote:Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Wat dragen die beesten bij aan onze wereld en systeem eigenlijk?quote:Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.kijkmagazine.(...)niet-dood-aan-ebola/
Vleermuizen dragen voor ons dodelijke ziekteverwekkers met zich mee, maar gaan er niet aan dood. Onderzoekers hebben hier een mogelijke verklaring voor gevonden.
Vleermuizen zijn fascinerende beestjes, maar ze kunnen voor heel wat leed zorgen. Meer dan honderd virussen voelen zich thuis in de vacht van de dieren. Zo ook voor de mens dodelijke virussen zoals MERS, Ebola en het Hendra virus. Gek genoeg gaan vleermuizen zelf niet dood aan de ziekteverwekkers die ze met zich mee dragen. Hoe kan dat? Australische onderzoekers zijn een stapje verder in het oplossen van het mysterie.
Eiwitten
Michelle Baker en haar collega’s plozen de genen en het immuunsysteem van de vleermuis Pteropus alecto uit, in het Engels de black flying fox genoemd. Ze focusten zich voornamelijk op interferons, eiwitten die ervoor zorgen dat bepaalde genen ‘aangaan’ wanneer een ziekteverwekker je lichaam binnendringt. Deze genen zetten vervolgens reacties in gang die de indringer bestrijdt.
Wij hebben twaalf interferons, die niet altijd zijn geactiveerd. Dit zou namelijk te veel energie van ons lichaam vergen en celdood bij normale cellen teweegbrengen. De onderzoekers ontdekten dat vleermuizen slechts drie interferons hebben en dat deze exemplaren wel 24/7 paraat staan, ook als er geen indringer is. Waarom de dieren de consequenties hiervan niet ondervinden, blijft een raadsel.
Toekomst
Wel denken de wetenschappers dat dit actieve immuunsysteem ervoor zorgt dat vleermuizen niet ziek worden van de virussen die ze met zich mee dragen. Een ontdekking die ons in de toekomst kan helpen, zo zegt Baker. “Als we ons eigen immuunsysteem zover kunnen krijgen dat het zich gedraagt als dat van vleermuizen, worden de hoge sterftegevallen door ziektes als ebola verleden tijd.”
Bronnen: PNAS, Sciencedaily
Wat een gigantisch goed stuk over de app. Inderdaad, de spijker op de kop.quote:Op maandag 13 april 2020 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Lubach teruggekeken. Voor de zoveelste keer de spijker op de kop:
Al die peilingen.
Waarom zou dat cijfer niet kloppen ?quote:Op maandag 13 april 2020 06:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus je deelt het aantal terug naar kliniek door totaal van uitstroom?
De langliggers laat je dus achterwege?
Klopt niet helemaal dan.
Nofi, deze cijfers en grafieken zeggen geen drol.quote:
NOS liveblog "Indonesische politie jaagt mensen terug naar huis met 'spoken'"quote:
Omdat zulke monsterachtige winkelketens weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen, buiten de ‘klantbediening’ om.quote:Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het mag en kan.quote:Op maandag 13 april 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat zulke monsterachtige winkelketens weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen, buiten de ‘klantbediening’ om.
Het zijn natuurlijk allemaal sukkels die daar in de file staan. Maar als jij een pot honing in de tuin open zet, weet je zeker dat daar insecten op afkomen.
Ik snap werkelijk niet waar zulke winkels het gore lef vandaan halen om zomaar open te blijven.
https://www.bats.org.uk/a(...)sers-and-reforestersquote:Op maandag 13 april 2020 13:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat dragen die beesten bij aan onze wereld en systeem eigenlijk?
Er is geen verbod op winkelen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat zulke monsterachtige winkelketens weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen, buiten de ‘klantbediening’ om.
Het zijn natuurlijk allemaal sukkels die daar in de file staan. Maar als jij een pot honing in de tuin open zet, weet je zeker dat daar insecten op afkomen.
Ik snap werkelijk niet waar zulke winkels het gore lef vandaan halen om zomaar open te blijven.
Nee, maar deze ketens weten hoe het werkt en toch faciliteren ze bewust verdere verspreiding van het virus. Ze brengen hun eigen medewerkers en de rest van de bevolking in gevaar.quote:
quote:Op maandag 13 april 2020 13:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
NOS liveblog "Indonesische politie jaagt mensen terug naar huis met 'spoken'"
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-in-den-haag.html
Ze faciliteren slechts het voorbestaan van de eigen onderneming en volgen daarbij de opgelegde regels. Lijkt me vrij weinig mis meequote:Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, maar deze ketens weten hoe het werkt en toch faciliteren bewust verdere verspreiding van het virus en brengen hun eigen medewerkers en de rest van de bevolking in gevaar.
Maar hé, we blijven wel winst maken! De markt bepaalt, jongűh!
Wat een nonsens.quote:Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, maar deze ketens weten hoe het werkt en toch faciliteren bewust verdere verspreiding van het virus en brengen hun eigen medewerkers en de rest van de bevolking in gevaar.
Maar hé, we blijven wel winst maken! De markt bepaalt, jongűh!
Chinezen vangen ze en experimenteren ermee in labs.quote:Op maandag 13 april 2020 13:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat dragen die beesten bij aan onze wereld en systeem eigenlijk?
De WHO heeft erg lang gedraald met definitie en erkennen.....quote:Op maandag 13 april 2020 10:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar ze hebben wel de WHO direct geďnformeerd, maar niet de pers.
of is dat ook weer fakenews van hun?
Net zo laf als zijn Chinese tegenhanger.quote:WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump lijkt er geen geheim meer van te maken dat hij zich ergert aan zijn medische topadviseur Anthony Fauci. Trump deelde een Twitterbericht met de boodschap „Time to #FireFauci”: Het is tijd om Fauci te ontslaan.
De prominente viroloog stelde eerder dat mogelijk meer Amerikaanse levens gered hadden kunnen als ingrijpende maatregelen sneller waren genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. In de Verenigde Staten zijn sinds het begin van de uitbraak zo’n 22.000 doden gevallen.
Yep dat gaat helpen...... .... het kind slaan omdat het iets niet goed heeft gezegd.quote:Op maandag 13 april 2020 10:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Sancties op China lijkt mij op meerdere vlakken een uitstekend idee.
oke, maar dat kan je China dus niet aanrekenen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
De WHO heeft erg lang gedraald met definitie en erkennen.....
Zelfs de naam Covid19 is ronduit misleidend waar om allelri (in)valide redenen, experts het oneens waren.
SARS-Cov-2 is een virusstammutatie - uit een groep van men schat 6000 andere soorten - die naar de mensen is overgesprongen. Op zichzelf niets bijzonders... behalve dan dat het ARDS veroorzaakt.
Met de juiste naam - vooral SARS acute ademhalings aandoening - zou er vanaf begin af aan, gelijk helder geweest zijn wat het is, betekent en je het moe(s)t aanlopen.
Nu is - ook door leiders - er kostbare tijd verspild met "het is maar een griepje" discussie.
Waarbij de woorden van Fauci wel iets genuanceerder waren, hij snapt uiteraard ook wel dat men niet vanaf het eerste positieve geval overal volledig afstand kon gaan houden (wat ongeveer de vraag was die hem werd gesteld).quote:Op maandag 13 april 2020 13:53 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Net zo laf als zijn Chinese tegenhanger.
Sommige users leven alleen op hun zoldertje, waardoor ze falen te beseffen dat er mensen buiten hun wereldbeeld om, afhankelijk zijn van bepaalde inkomsten. Deze inkomsten zorgen ervoor dat die mensen een leven kunnen opbouwen in plaats van opgesloten te zitten met een uitkerinkje.quote:Op maandag 13 april 2020 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze faciliteren slechts het voorbestaan van de eigen onderneming en volgen daarbij de opgelegde regels. Lijkt me vrij weinig mis mee
Daarom moet je als gemeente zulke winkels dwingen om hun deuren te sluiten.quote:Op maandag 13 april 2020 13:51 schreef Caland het volgende:
Ze faciliteren slechts het voorbestaan van de eigen onderneming en volgen daarbij de opgelegde regels. Lijkt me vrij weinig mis mee
https://thehill.com/homen(...)or-fauci-to-be-firedquote:Trump shares tweet from supporter calling for Fauci to be fired
President Trump on Sunday reposted a tweet from a supporter who called for Anthony Fauci, a top member of the White House coronavirus task force, to be fired.
Former congressional candidate DeAnna Lorraine in her tweet accused Fauci of reversing his position on the danger posed by the coronavirus, writing that Fauci claimed the virus "posed no threat to the US public at large" on February 29.
"Time to #FireFauci," Lorraine added.
quote:22 bewoners joods zorgcentrum Beth Shalom overleden aan corona
In het joodse zorgcentrum Beth Shalom in Amsterdam zijn 22 van de 120 bewoners overleden aan het coronavirus. Dat bevestigt een woordvoerder van het zorgcentrum aan AT5 na berichtgeving van het Nieuw Israëlietisch Weekblad (NIW).
https://www.at5.nl/artike(...)overleden-aan-corona
Sowquote:Op maandag 13 april 2020 13:57 schreef LTVDK het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 13 april 2020
Positief geteste personen
26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames 8.729 (+147)
Overleden personen
2.823** (+86)
China vergelijken met een kind is al een eerste misser - sancties uitdelen vergelijken met klappen uitdelen de tweede.quote:Op maandag 13 april 2020 13:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep dat gaat helpen...... .... het kind slaan omdat het iets niet goed heeft gezegd.
Nuttiger is het "voorval" aangrijpen sneller en beter informastie uit te wisselen.
Nu zitten we allemaal in dezelfde "rocking" boat.
Dat doen ze dus niet.quote:Op maandag 13 april 2020 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een nonsens.
We hebben maatregelen en zolang ze zich daaraan houden is het prima.
Trump doet een 21 eeuwse Stalinquote:Op maandag 13 april 2020 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)or-fauci-to-be-fired
Mooie cijfersquote:Op maandag 13 april 2020 13:57 schreef LTVDK het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 13 april 2020
Positief geteste personen
26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames
8.729 (+147)
Overleden personen
2.823** (+86)
Vind vooral het aantal overleden personen laag, zeker als je kijkt naar België waar er vandaag weer 303 zijn gemeld.quote:
Er wordt tegenwoordig flink meer getest dan paar weken terugquote:
Maar blind vertrouwen op China en hun prijzen vanwege transparantie is achteraf gezien wel een beetje kolder gebleken.quote:Op maandag 13 april 2020 13:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarbij de woorden van Fauci wel iets genuanceerder waren, hij snapt uiteraard ook wel dat men niet vanaf het eerste positieve geval overal volledig afstand kon gaan houden (wat ongeveer de vraag was die hem werd gesteld).
Pfff.quote:
Nope, niet echt.quote:Op maandag 13 april 2020 13:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat doen ze dus niet.
Door open te blijven, verstoren ze de openbare orde.
Ik vind het idioot dat er mensen op deze manier denken.quote:Op maandag 13 april 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh, jij bent zo een kneus die met Pasen naar de bouwmarkt gaat?quote:Op maandag 13 april 2020 14:00 schreef Caland het volgende:
Nope, niet echt.
Gok dat de overheid volgende week verder gaat versoepelen. Maar jij mag wel bang binnen blijven zitten hoor, afgevend op mensen die wel enigszins door proberen te leven.
Ja laten we een stel lokale ambtenaren laten beslissen over wat wij als vrije mensen wel en niet mogen doen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarom moet je als gemeente zulke winkels dwingen om hun deuren te sluiten.
Maar grote kans dat zo’n keutelgemeente onder de plak van zulke ondernemingen zit, wethouders die er alles aan hebben gedaan om zulke grootwinkels ‘naar hier’ te halen en ze nu niet tegen de haren in willen strijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |