Die feiten kloppen inderdaad niet. Het zijn alleen het aantal officieel bevestigde gevallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:28 schreef kol7680 het volgende:
[..]
De feiten kloppen niet. Die mag op een tegeltje
Ik ben 2 weken flink ziek geweest, bel je naar de huisarts zeggen ze je mag hier niet komen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe weet jij dat ??? bron ?
is alles meegeteld dan ?
ik hoor berichten dat er heel veel uit verzorgingstehuizen niet zijn meegeteld en alle symtomen van corona hadden.
sommige lui hebben echt een dikke stalen plaat voor hun kop en geloven alles wat in de media staat......quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die feiten kloppen inderdaad niet. Het zijn alleen het aantal officieel bevestigde gevallen.
Hoezo terugraken? Eindelijk zijn we dan verlost van het monster genaamd China, en kunnen we weer zelf produceren. Voor onze eigen economie zal het een zegen zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
AH.. hardliner... straffen - en jezelf daarmee ook terugraken - is de oplossing ?
Sws is her nergens spreken van (on)eerlijker... op dat kinderlijke niveau denken moeten we onze eigen regering ook naar huis sturen.
Het gaat niet om je vast te houden maar te zorgen dat je dit voorval hanteertt om te komen tot ene betere informatie uitwisseling. Hierbij ook opgemerkt dat China vrij vlotje kwam met het vrijgeven van het Gnoom. Dat de rest vand e wereld vervolgens daar niets mee deed, qua maatregelen, kan je China weer niet verwijten.
Prima, dat heb ik ook nooit begrepen en zou ik vreselijk jammer vinden van het zien opgroeien van mijn zoon. Wat dat betreft is de extra tijd een zegen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is prima, daar heb ik het ook niet over. Het gaat me meer om die ouders die de kinderen daar 5 dagen per week van 08:00-18:00 er heen sturen en net doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
aantal besmettingen ligt minimaal 10x zo hoog in nederland....maarja de feitelijke cijfers zeggen van niet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken flink ziek geweest, bel je naar de huisarts zeggen ze je mag hier niet komen.
Bel naar een ander nummer, nee meneer uw klachten zijn niet ernstig genoeg en tevens valt u niet in de risicogroep.
Kan ik dan getest worden? nee meneer wij hebben niet genoeg capaciteit.
Wat een chaos!
Volgens mij is het niet een kwestie van de media geloven, maar een kwestie van de eigen draai eraan geven door domweg niet te lezen wat er daadwerkelijk staat.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommige lui hebben echt een dikke stalen plaat voor hun kop en geloven alles wat in de media staat......
quote:Grote drukte lijkt maandag uit te blijven in de grote Nederlandse meubelboulevards, klusbedrijven en tuincentra. ,,Normaal gesproken hebben we op tweede paasdag een hele grote piek, nu is het in onze winkels gemoedelijk'', zegt een woordvoerder van tuincentrum Ranzijn.
Bij bouwmarktketen Hornbach verloopt maandag alles ordentelijk. ,,De communicatie vooraf heeft bij de mensen gezorgd voor een bepaalde verwachting. Ze hebben er vrede mee. Het is één iemand de winkel uit en één iemand de winkel weer in. Het is allemaal heel goed te reguleren, zowel qua auto's op de parkeerplaatsen als mensen in de winkels. Het is eigenlijk een hele goede sfeer, zondag ook al.''
Ook bij de vestigingen van Karwei en Gamma loopt het maandag niet storm. ,,Ik denk dat Nederlanders goed hebben geluisterd. Ze hebben eerder alles in huis gehaald en zijn vandaag lekker aan het klussen, denk ik", zegt een woordvoerster. ,,Dit paasweekeinde was het alleen zaterdag best druk en liep het flink door.''
Nee, daar kun je niet zo makkelijk een uitspraak over doen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
Kun je zeggen dat het grote verschil van de laatste dagen tussen de doden hier en in België komt doordat ze daar de verpleeghuisdoden meerekenen en hier niet? Of de Belgen zijn minder braaf met social distancing.
het blijkt dat ze elke dode in een verzorgingstehuis als corona dode tellen, ook zonder de symptomen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
Kun je zeggen dat het grote verschil van de laatste dagen tussen de doden hier en in België komt doordat ze daar de verpleeghuisdoden meerekenen en hier niet? Of de Belgen zijn minder braaf met social distancing.
105 mensen zijn in het ziekenhuis omgekomen en 195 in woonzorgcentra.quote:Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef Slobeend het volgende:
ik doe je een voorstel, je gaat om 18.00 naar de AHquote:Op maandag 13 april 2020 14:21 schreef Injetta het volgende:
Keukenhof, musea, etc. Die kunnen toch een soort van ticketsysteem invoeren met een max. Per dag? Je kunt toch uitrekenen hoeveel mensen je binnen kunt hebben waarbij iedereen met voldoende ruimte kan rondlopen? De winkels leveren op dit moment echt meer gevaar op. In mijn AH is het zelfs voller dan normaal met lange rijen. Voor de Corona kon ik redelijk ongestoord winkelen, nu ben je omgeven door karretjes en mensen die tegen je opbotsen.
Dus een keukenhof kan best een paar honderd mensen binnen hebben. Dan kun je zelfs met 10 meter afstand er doorheen. Hebben ze toch wat inkomsten en mensen hoeven niet massaal naar die paar bouwmarkten en stukjes strand/bos waar ze nog terecht kunnen. Geldt ook voor musea. Afhankelijk van de grootte van de zalen ook een max. Aantal mensen. Volgens mij kan er best wel wat open met dit soort regels. Het is de keuze tussen 0 inkomen over toch wat inkomen.
Een kwestie van slim spreiden. En uiteraard wel mensen die niet alsnog bovenop iemands lip gaan staan terwijl er overal ruimte genoeg is.
Die bouwmarkten hebben er zelf baat bij dat de berichtgeving is 'het was gemoedelijk en ordentelijk' want die zijn bang dat de overheid met strengere regels voor ze komt of zelfs sluiting, dus vertrouw ze niet op hun woordquote:
Alleen zonder mondkapjes. Jaap heeft gezegd dat die niet werken.quote:Op maandag 13 april 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Nederland zal volgen.
Nou succes jongen China ziet je claim graag tegemoet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is dan ook vele malen makkelijker aan te tonen dan jij denkt.
Eerst was het onder de 1.000 en schijnbaar was er toen iemand op zijn vingers getikt en even later werd er geroepen 600/700.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk dat ze eerder kijken naar de cijfers van de IC bedden
In de auto kan nog wel, maar OV is wel een probleem inderdaad. Hoe gaan we dat überhaupt oplossen als scholen/kantoren ook weer opengaan. NS en aansluitende bussen zijn/waren een soort van veevervoer. Met alle wissel- en seinstoringen, kapotte treinen, treinspringers, werkzaamheden zijn er dagelijks overvolle treinen en perrons. Als dat zo blijft, dan zie ik niet hoe je scholen/kantoren open kunt doen...quote:Op maandag 13 april 2020 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen moeten er ook naartoe en vandaan en alles. Je wil mensen gewoon niet te veel onderweg hebben nu.
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alleen zonder mondkapjes. Jaap heeft gezegd dat die niet werken.
Dat heeft hij niet gezegdquote:Op maandag 13 april 2020 14:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alleen zonder mondkapjes. Jaap heeft gezegd dat die niet werken.
quote:Op maandag 13 april 2020 14:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatchingquote:Op maandag 13 april 2020 14:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jaap moet even een opfriscursusje doen voordat hij zulke uitspraken doet.
zwaai hem maar alvast uit.....zijn kop gaat eraf na de parlementaire enquêtequote:Op maandag 13 april 2020 14:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Kijk maar naar de cijfers, Jaap heeft de boel gewoon prima onder controle.
https://www.gov.uk/guidan(...)-of-cases-and-deathsquote:As of 5pm on 11 April, of those hospitalised in the UK who tested positive for coronavirus, 10,621 have died.
snap ik dus niet waarom ze die cijfers publiceren en dan zelf zeggen, die zijn niet betrouwbaar. dan schiet je jezelf in je voetquote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is het RIVM zelf die zegt dat de oversterfte (zie getallen CBS) een betere inschatting zijn van het aantal coronaslachtoffers. Of zijn ze bij het RIVM ook paniekzaaiers volgens jou? In dat geval zou je de 2800 doden ook niet serieus mogen nemen.
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijnquote:Op maandag 13 april 2020 14:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Kijk maar naar de cijfers, Jaap heeft de boel gewoon prima onder controle.
Er zijn leugens, grote leugens en er zijn mooiweerpraatjes van grootwinkelbedrijven.quote:Op maandag 13 april 2020 14:36 schreef 3rr0r het volgende:
Die bouwmarkten hebben er zelf baat bij dat de berichtgeving is 'het was gemoedelijk en ordentelijk' want die zijn bang dat de overheid met strengere regels voor ze komt of zelfs sluiting, dus vertrouw ze niet op hun woord
Het lijkt me eerder dat hij een welverdiend standbeeld krijgt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zwaai hem maar alvast uit.....zijn kop gaat eraf na de parlementaire enquête
Australië doet het wel even een heel stuk beter....quote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatching
Dat is overal zo waar zie niet iedereen kunnen testen. Het is niet zo dat ze dit verzwijgen, ze geven het zelf ook al aan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijn
wacht waar tot die erdoganlover aka polderturk komt met zijn geweldige turkije, en wat daar allemaal weer goed gegaan is in de laatste 24 uur.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Australië doet het wel even een heel stuk beter....
Dat is dan ook een totaal ander land.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Australië doet het wel even een heel stuk beter....
Zolang de IC’s het trekken doen Jaap en de zijnen fantastisch werkquote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
er komen nog wel zat doden bij, tenminste diegenen die nog niet zijn gemeld van langere tijd geleden in verpleeghuizen, mensen die niet getest zijn
Haha... laat dat net nou de tijd zijn waarop ik nu 2 keer ben geweest... dacht ook dat het dan minder druk zou zijn, maar leek dus nóg drukker dan vorige keer. Wellicht ligt het aan mij AH? Het lijkt wel alsof ze geen maximum hebben. Echt.... het lijkt wel Kerst of Oud en nieuw zo druk. Ook twee keer zoveel vakkenvullers. En nog steeds lege vakken of vakken die eruit zijn of een stel wilden te keer is gegaan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik doe je een voorstel, je gaat om 18.00 naar de AH
Die theorie dat Turken allemaal immuun waren bleek toch niet helemaal te kloppenquote:Op maandag 13 april 2020 14:44 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
wacht waar tot die erdoganlover aka polderturk komt met zijn geweldige turkije, en wat daar allemaal weer goed gegaan is in de laatste 24 uur.
Bron? Of is het alleen omdat je zelf twee mensen in de rij bij de Praxis zag?quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er zijn leugens, grote leugens en er zijn mooiweerpraatjes van grootwinkelbedrijven.
kut excuus .....en de rest van de wereld keek toch naar NL ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is dan ook een totaal ander land.
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is dan ook een totaal ander land.
we worden beflikkerdquote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef capricia het volgende:
De UK is in elk geval duidelijk over welke doden ze wel en niet opnemen in hun statistiek:
[..]
https://www.gov.uk/guidan(...)-of-cases-and-deaths
Alleen de positief geteste doden uit het Ziekenhuis. Geen verzorgingshuizen etc.
gelul natuurlijk.......de grote steden in australië zijn minder druk wilde je zeggen ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.
Het is een bizar aantal doden daar.quote:
inwoners Sydney 5.2 miljoenquote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Australië had waren het aantal doden op één hand te tellen.
haha iddquote:Op maandag 13 april 2020 14:46 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Die theorie dat Turken allemaal immuun waren bleek toch niet helemaal te kloppen
dat doet het volk toch en niet Jaapquote:Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jaap zorgt er anders voor dat we nu een diepe daling maken #restoftheworldareuwatching
Thx. Ik ben idd de draad van de naald aan het kwijtraken t.a.v. cijfers.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je neemt dan nu dus alleen het percentage overlevend van de IC van de uitstroom. Dat kun je niet generaliseren over de gehele IC-populatie. Er is een groep langliggers die het beeld nog gaan beïnvloeden. Dat is dus inderdaad afwachten. Maar de langliggers kunnen het beeld nog wel eens verslechteren.
[..]
Bij ons wordt ongeveer 30% op de Corona-IC bedden bezet door langliggers.
Ik zeg niet dat ze de zorg zo goed als zeker zullen overleven. Absoluut niet.
"aan de beademing" is trouwens iedereen op de IC.
[..]
Crashcar categorie? Ik ben je hier een beetje kwijt. Iemand dialyseren is intensieve zorg? Oke. Maar wat heeft dat met de IC te maken?
De zorg op de IC is nu juist heel makkelijk. Vrijwel alle CoViD-patienten op de IC zijn geintubeerd. De zorg voor deze patienten is heel vergelijkbaar.
[..]
Dat deden we al vanaf het begin. Het is niet alsof dat nu ineens nieuw beleid is.
ze hebben 150 mensen extern verhuisd, naar andere provincies en Duitsland.quote:Op maandag 13 april 2020 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang de IC’s het trekken doen Jaap en de zijnen fantastisch werk
Je probeert, wild om je heen slaand, de werken van Jaap te bagatelliseren, maar je vindt het niet erg als ik daar niet intrap. De werken van Jaap brengen ons naar het beloofde land. De rest van de wereld kijkt met aversie naar Nederland.quote:Op maandag 13 april 2020 14:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul natuurlijk.......de grote steden in australië zijn minder druk wilde je zeggen ?
En je punt is?quote:Op maandag 13 april 2020 14:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben 150 mensen extern verhuisd, naar andere provincies en Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |