ben erg benieuwd naar de cijfers van as woensdagquote:Op maandag 13 april 2020 13:58 schreef Mortaxx het volgende:
Positief geteste personen
26.551* (+964)
Ziekenhuisopnames 8.729
(+147)
Overleden personen
2.823** (+86)
Jaap
Die man is drukker bezig met tweeten dan met het leiden van een crisis.quote:Op maandag 13 april 2020 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)or-fauci-to-be-fired
Nee.quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Worden die moderators nou iedere keer getagd wanneer er een nieuw draadje komt?
En dan nog zeggen dat ze geen contact met haar familie wil opnemen want die zouden zich alleen maar doodongerust maken. Maar wel filmpje maken en op social media neer pleuren.quote:
ik denk dat ze eerder kijken naar de cijfers van de IC beddenquote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Deze verdere afdaling gaat versoepeling betekenen
Je snapt wel dat je door dit soort kortzichtigheid mensenlevens in gevaar brengt?quote:Op maandag 13 april 2020 14:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja laten we een stel lokale ambtenaren laten beslissen over wat wij als vrije mensen wel en niet mogen doen.
Wees eens blij dat niet in staat leven waar iedereen verplicht binnen moet zitten.
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.quote:Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef Donna het volgende:
Welkoop hier is bewust nu op zondag (en vandaag dus ook) dicht om funshopping te voorkomen. Ik weet niet of het landelijk is, maar vind het erg slim.
Mijn schoonzusje werkt er en het is niet normaal druk al wekenlang.
Lekker naar de bouwmarkt met de andere halvetammen!quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Of gooi hem voor vandaag gewoon lekker dicht.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.
Precies, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.
Yes. In juli/augustus kunnen we weer het terras op!quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Die ook dalende zijn richting 1150, terwijl wij nu 2400 bedden al hebben opgesteldquote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik denk dat ze eerder kijken naar de cijfers van de IC bedden
Want?quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of gooi hem voor vandaag gewoon lekker dicht.
quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. In juli/augustus kunnen we weer het terras op!
Vanaf juli zullen bioscopen en sportscholen weer open kunnen. Yes! 😀😀👌
Beetje laat vriend. Heb in juni eerste festival @grapperhausquote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om naar bouwmarkten te gaan?quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lekker naar de bouwmarkt met de andere halvetammen!
En dan over een 2 maanden zeggen, hebben we ons zo zorgen gemaakt over dit virus.quote:Op maandag 13 april 2020 14:06 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die ook dalende zijn richting 1150, terwijl wij nu 2400 bedden al hebben opgesteld
Dat is zeker zo, maar deze cijfers zijn ook wel beter dan die van vorige maanden, en die van gister beter dan die van de vorige zondag.quote:Op maandag 13 april 2020 14:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima cijfers, al vrees ik een beetje voor het weekend-effect.
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijvenquote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Precies, zo moeilijk is het allemaal niet.
Hoe meer er dicht gaan, hoe meer mensen naar de andere zaken gaan. Of hoe drukker het op andere dagen is.
Misschien volgens jouw beeld, maar vanuit de overheid is in mijn ogen gelukkig besloten dat we nu nog enige vorm van vrijheid hebben ipv iedereen thuis op te sluiten.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Arkai het volgende:
[..]
Je snapt wel dat je door dit soort kortzichtigheid mensenlevens in gevaar brengt?
En die dalen ook al een aantal dagen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Begin mei. Jammer jongen!quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we over-gereageerd hebben en dat de situatie meeviel achteraf, dan dat we gemakzuchtig deden en een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd hing.quote:Op maandag 13 april 2020 14:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En dan over een maand zeggen, hebben we ons zo zorgen gemaakt over dit virus.
Ik stem voor!
Tikkeltje overdreven vind je niet?quote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijven.
Je zou maar eens de deur uit gaan voor iets anders dan een zak noodzakelijke graan.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet helemaal 100quote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kunt de meest hardleerse mensen ook preventief in de knieën schieten, dan weet je zeker dat ze binnen blijven.
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers. Hartstikke tof man!quote:Op maandag 13 april 2020 14:07 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat is er mis mee om naar bouwmarkten te gaan?
In principe geeft dit ook een indicatie van het aantal IC-bedden, maar dan over een dag of 10-14.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Dat zal ook wel eerder kunnen gezien de ''gelekte'' bronnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf pratenquote:Op maandag 13 april 2020 14:08 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we over-gereageerd hebben en dat de situatie meeviel achteraf, dan dat we gemakzuchtig deden en een groot zwaard van Damocles boven ons hoofd hing.
Die zeggen alleen school toch open per mei?quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal ook wel eerder kunnen gezien de ''gelekte'' bronnen.
Per ongeluk keek ik naar boven om te genieten van de zon, zag ik jou opeens in je ivoren toren! Wat toevallig!quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers! Hartstikke tof man!
Het leger moet langs de huizen en een zak aardappels voor de deur droppen, iedereen thuis!quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou maar eens de deur uit gaan voor iets anders dan een zak noodzakelijke graan.
Ja en nee, er wordt ook aan andere zaken gedacht.quote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Die zeggen alleen school toch open per mei?
Niet iedereen is christen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gezellig, tweede paasdag, samen met de andere paupers. Hartstikke tof man!
Waarom niet? Als je iets nodig hebt van de bouwmarkt zou ik gewoon ff gaan. Ben je er nog ff uit ook en met een beetje mazzel maak je nog een fittie mee.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zweden is helemaal niet dichtbevolkt, dus dat is een lastige vergelijking met de rest van Europa.quote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf praten
Onvergelijkbaarquote:Op maandag 13 april 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
1 woord/land: Zweden. Dat weet je dus niet. Is makkelijk achteraf praten
quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
we hebben in Midden en Zuid Nederland het ergste al achter ons. Ik vermoed dat we al groeps immuniteit hebben in deze regio's. Scholen maar weer open na de mei-vakanties en als dat goed gaat Horeca en de rest. We hebben geen apps meer nodig (denk ik)
We beschuldigen China al jaren van alles en nog wat. Iedereen roept maar dat we hun nooit moeten vertrouwen. En nu achteraf met zijn allen zeuren dat ze niet eerlijk zijn geweest.quote:Op maandag 13 april 2020 14:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar blind vertrouwen op China en hun prijzen vanwege transparantie is achteraf gezien wel een beetje kolder gebleken.
Apps zijn sowieso kansloos als niemand wordt getest.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
we hebben in Midden en Zuid Nederland het ergste al achter ons. Ik vermoed dat we al groeps immuniteit hebben in deze regio's. Scholen maar weer open na de mei-vakanties en als dat goed gaat Horeca en de rest. We hebben geen apps meer nodig (denk ik)
Ik ook en ik vind dat programma's als Nieuwsuur ook per direct van de buis meoten en de makers opgepakt en opgesloten moeten worden.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
Mss wel eerst even flink testen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
Honderdduizenden is wat overdreven, maar je weet het overgrote deel van Nederland het virus nog moet krijgen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
een chaos, bij de gemeente neer leggenquote:Op maandag 13 april 2020 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nee, er wordt ook aan andere zaken gedacht.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
Ja, en dat terwijl er helemaal geen maatregelen zijn genomen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Je neemt dan nu dus alleen het percentage overlevend van de IC van de uitstroom. Dat kun je niet generaliseren over de gehele IC-populatie. Er is een groep langliggers die het beeld nog gaan beïnvloeden. Dat is dus inderdaad afwachten. Maar de langliggers kunnen het beeld nog wel eens verslechteren.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou dat cijfer niet kloppen ?
Ik tel die overleden, op die levend uit de IC komen. Dus 400 overleden met 700 overleefd = (400/1100) 63% die dan in de levende lijve dankzij de IC, hersteld van Covid19.
Van de rest die dan nog op de IC liggen of daar in komt; wordt het in principe toch afwachten of die het daar gaan overleven of zullen sterven?
Bij ons wordt ongeveer 30% op de Corona-IC bedden bezet door langliggers.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer je zegt dat die "langliggers" het qua de zorg "zo goed als zeker" zullen overleven; krijg ik wel een ander beeld van cijfers inzake de IC-(dis)kwalificatie.
Covid19 patiënten zijn dan vooral intensievere zorgnemers in het verlengde van de "reguliere" ziekenhuisopname.
Ik zou dan willen weten hoeveel van "IC" plaatsen bezet worden door die overlevende "langliggers". De term "IC" is dan v.w.b. "langliggers" vooral ... "aan de beademing" wat natuurlijk intensieve zorg vraagt en mits goed uitgevoerd levensreddend..
Crashcar categorie? Ik ben je hier een beetje kwijt. Iemand dialyseren is intensieve zorg? Oke. Maar wat heeft dat met de IC te maken?quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel interessant - voor mij - deze "langligger" perceptie als zorgwijze te overwegen. IC in dit verband dan vooral een plaats is van die extra zorgbehoefte, boven die van regulier en mits goed verricht niet perse levensbedreigend.
Vanuit de "media" - mijn fout - kreeg ik een indruk dat er een te kort was aann bedden van de zware IC dwz "crashcar" categorie waar er 1150 van waren en dat de gepubliceerde cijfers daar steevast aan refereren. Dat cijfer "1150" is dan vloeibare was geworden.
* Vallon opnieuw in de fuik van gekantelde cijfers die mogelijk ook t.a.v. "IC" betekenisloos zijn.
IC is dan puur zorgbehoefte en niet zo zeer gericht op het overleven als resulterende maatstaf.
iemand verzorgen met ondersteunende lichaamsfuncties, bv. dialyse, is dan ook intensieve zorg.
Dat deden we al vanaf het begin. Het is niet alsof dat nu ineens nieuw beleid is.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vwb stimulus (wel geen IC) : Mensen met een zwak gestel wordt actief de vraag gesteld of zij dat "zware" IC traject eventueel willen ondergaan. Dit i.c.m. onderwijl opgedane Covid19 ervaringen zal imho de instroom cq triage naar/op de IC kunnen verminderen.
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.quote:Op maandag 13 april 2020 14:14 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik ook en ik vind dat programma's als Nieuwsuur ook per direct van de buis meoten en de makers opgepakt en opgesloten moeten worden.
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Dan denk ik niet dat er plaats is voor een app in onze samenleving als de overheid niet kan garanderen dat data gedeeld wordt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een chaos, bij de gemeente neer leggen
"
Apps
Uit het verslag blijkt ook dat het kabinet serieus werk maakt van regels over het (al dan niet verplicht) gebruiken van apps om de coronabesmettingen in te dammen. Er wordt gewerkt aan een wetswijziging die het delen van dat soort gegevens makkelijker moet maken. Daarover is inmiddels ook gesproken met de privacywaakhond, de Autoriteit Persoonsgegevens.
De uiteindelijke beslissing of data delen doorgaat, legt het kabinet vooralsnog bij de gemeenten. "Er moet een duidelijk verzoek liggen vanuit de veiligheidsregio's", merken de ambtenaren op.
"
Als het aan jou ligt gaan we minimaal een jaar in lockdown.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.
Inderdaad, wat een treurnis dat ze de zorgen van experts hebben geuit.quote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.
Nieuwsuur en Eén vandaag waren het ergste idd. Wat een treurnis.
ah jij was een van de "is maar een griepje bro" users ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Jed1Gam het volgende:
2 Miljoen doden in Nederland heb ik hier gisteren nog gelezen.
hahahaha !! voor in zijn stickerboekquote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:
[ afbeelding ]
Dat denk ik niet, ik ben bang dat dat tegen kan vallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.
Liegen over nationale aangelegenheden zoals massale onderdrukking van het volk, massa-surveillance, dictatoriale en regelrecht autocratische straffen en beloningen is uiteraard anders als een pandemie veroorzaken waar letterlijk de hele wereld door in brand staat, zowel medisch gezien als economisch/financieel.quote:Op maandag 13 april 2020 14:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
We beschuldigen China al jaren van alles en nog wat. Iedereen roept maar dat we hun nooit moeten vertrouwen. En nu achteraf met zijn allen zeuren dat ze niet eerlijk zijn geweest.
Je gaat nu percentages beoordelen op de mate waarin ze stroken met jouw onderbuikgevoel?quote:
Praat geen poep. Er zijn 2823 doden door Corona. Geen 5000.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens waren de voorspellingen vrij accuraat. Het lijkt dat ongeveer 10% het gehad heeft in Nederland en er zijn ca. 5000 sterfgevallen. Totaal dus 50.000 doden wanneer uiteindelijk iedereen het gehad heeft.
Ik denk dat het nog lager ligtquote:Op maandag 13 april 2020 14:20 schreef kol7680 het volgende:
[..]
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |