Je haalt betrouwbaarheid en validiteit door elkaar.quote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik dus niet waarom ze die cijfers publiceren en dan zelf zeggen, die zijn niet betrouwbaar. dan schiet je jezelf in je voet
In die bron staat dat het, behoudens wat bouwmarkten, overal rustig is, dus welk deel van die bron is precies bewijs dat het drukker dan twee weken terug is?quote:Op maandag 13 april 2020 15:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)wmarkt-den-haag.html
Oh zeker niet als eerste. Maar dat was iemand anders die dat aangaf.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat kan overal. Waarom je juist een kapper waar je nog net niet op schoot zit bij je klanten als één van de eerste dingen open zou gooien ontgaat me echt totaal.
Weet niet waar jij woont maar hier in Scheveningen is het zo goed als uitgestorven.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Confetti het volgende:
Lachwekkend hoe de veiligheidsregio' over elkaar heen buitelen om te benadrukken hoe rustig het is, terwijl het veel drukker is dan twee weken geleden, toen er net niet werd gescholden op televisie door politici. Ook de autoriteiten beginnen de teugels te laten vieren en dat is zorgwekkend.
Weet niet wat jullie allemaal met je kapper doen maar mijne zit niet continu in m'n nek te hijgenquote:Op maandag 13 april 2020 15:30 schreef Injetta het volgende:
[..]
Hoezo. Die kapper moet toch echt heel dicht bij je komen op ademsafstand. Lijkt me dus niet echt veilig.
quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet dan sowieso, maar toch vind ik een kapper nou niet het meest belangrijke om risico bij te gaan lopen terwijl tandartsen en fystiotherapeuten ook stil liggen.
Ze zitten toch gewoon aan je ....
Je kan wel overal een bron voor eisen die mensen 1 voor 1 hebt lopen tellen, maar ga naar buiten. Niemand kan ontkennen dat het drukker is dan toen de crisis op zijn hoogtepunt was en de IC's bijna overlopen waren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In die bron staat dat het, behoudens wat bouwmarkten, overal rustig is, dus welk deel van die bron is precies bewijs dat het drukker dan twee weken terug is?
Voor de kappers is hun vak best wel belangrijk om in hun primaire levensbehoeften te voorzien. Zitten veel zelfstandigen tussen die nu met veel minder inkomen zittenquote:Op maandag 13 april 2020 15:34 schreef Breekfast het volgende:
De kapper is een primaire levensbehoefte. Die kun je niet veel langer dicht laten.
Ja of het is echt rustigerquote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef Confetti het volgende:
Lachwekkend hoe de veiligheidsregio' over elkaar heen buitelen om te benadrukken hoe rustig het is, terwijl het veel drukker is dan twee weken geleden, toen er net niet werd gescholden op televisie door politici. Ook de autoriteiten beginnen de teugels te laten vieren en dat is zorgwekkend.
Jouw bron klopt gewoon niet met jouw bewering. Integendeel, die beweert het tegenovergestelde.quote:Op maandag 13 april 2020 15:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan wel overal een bron voor eisen die mensen 1 voor 1 hebt lopen tellen,
Alle veiligheidsregio's zeggen dat het rustiger is, dus dat kan prima. De enige die ontkent dat het rustig is, ben jij. Op basis van wat foto's van drukke bouwmarkten.quote:Niemand kan ontkennen dat het drukker is dan toen de crisis op zijn hoogtepunt was en de IC's bijna overlopen waren.
Zeer triestquote:Op maandag 13 april 2020 14:53 schreef banaantjeEE het volgende:
14:33
Klacht tegen huisarts
De 58-jarige Mechelaar Fons Rottiers overleed tijdens de nacht van zondag op maandag in het Lierse Heilig-Hartziekenhuis aan de gevolgen van COVID-19, ook al was er na twee bezoeken aan de huisarts geen vuiltje aan de lucht. De dochter van Fons’ vriendin heeft nu een klacht ingediend bij de Orde van geneesheren. “Niemand weet of dit onvermijdelijk was. Maar de arts kon wel sneller handelen”, klinkt het.
Triestig toch.
Nou niet echt als ik het hoorquote:Op maandag 13 april 2020 14:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Australië doet het wel even een heel stuk beter....
Die problemen komen wel uit bepaalde groep mensen die in het risico profiel vallen dat zal die huisarts wel bedoelen dat de meeste patiënten zich geen zorgen hoeven te maken.quote:Op maandag 13 april 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ach ja, de ziekenhuizen hebben ook inderdaad helemaal geen problemen momenteel.
Dat is allang bekend en voor die 80 jarige die ik overigens 100 jaar gun daar niet van maar daarvoor leven we in paniek en een ontwrichte maatschapijquote:Op maandag 13 april 2020 15:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Zwitserland
Bejaarde-killervirus![]()
Die kleine blokjes tussen 30-40 zijn in totaal 4 personen.
Op maandag 13 april 2020 15:42 schreef Mortaxx het volgende:
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.quote:Op maandag 13 april 2020 15:48 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat is allang bekend en voor die 80 jarige die ik overigens 100 jaar gun daar niet van Maar daarvoor leven we is paniek en ontwrichte maatschapij
China heeft vrij vlot het DNA (genoom) onderzocht van het virus dat verteld hoe het prceis is opgebouwd en dat met de rest in de wereld gedeeld.quote:Op maandag 13 april 2020 14:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hoezo terugraken? Eindelijk zijn we dan verlost van het monster genaamd China, en kunnen we weer zelf produceren. Voor onze eigen economie zal het een zegen zijn.
Betere informatie-uitwisseling verwachten van China is hetzelfde als hopen dat een ezel wiskundige formules zal uitleggen. Het ligt niet in hun aard.
Het gebrek aan informatie vanuit China was mede de oorzaak van het gemakzucht van de westerse landen. China valt dus zeker iets te verwijten.
Die opmerking over die gnoom snap ik trouwens niet. Zal wel aan mij liggen.
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
#blijfbinnen https://t.co/As2Gm3T5Lz reageer retweet
Als dat zo is ga ik gauw even wat loten kopen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.
En dan één schroefje nodig hebben.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
Of een latje om verf mee te roeren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan één schroefje nodig hebben.
quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
#blijfthuis
#Coronavirusnl
We doen t niet voor de dode maar voor de overbelasting in ziekenhuizen.quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Af en toe mensen eraan herinneren dat de kans om dood te gaan onder de 40 jaar lager ligt dan het winnen van de jackpot.
Dat hebben ze al en ook al beveiligers, maar het is gewoon niet voldoende. Mensen gaan in de rij staan, worden pissig op het personeel, staan/lopen andere mensen weer in de weg, gevaar op het parkeerterrein.quote:Op maandag 13 april 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slechte zaak, zet gewoon wat mensen aan de deur die max x aantal mensen binnen laten. Of werk ook met karretjes ofzo.
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Weet niet wat jullie allemaal met je kapper doen maar mijne zit niet continu in m'n nek te hijgen
Als je allebei geen symptomen hebt kan dit echt prima
Triest volk.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
#blijfthuis
#Coronavirusnl
Moet je naar een fatsoenlijke kapper gaan niet naar ali baba en zijn 40 scharenquote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.
Doet er niet toe. Het is ontstaan in China dus China moet boeten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
China heeft vrij vlot het DNA (genoom) onderzocht van het virus dat verteld hoe het prceis is opgebouwd en dat met de rest in de wereld gedeeld.
Je kunt China wel denken te straffen of dat het een stout kolonie land is waarhij je niets zult opschieten. Hun goedkope poducten niet afnemen, betekent dan dat je het zelf duurder moet maken. Ook je eigen duurgemaakte producten raak je dan niet kwijt.
Wanneer je denkt dat het een complot is of dat China wezenlijk slecht is, heeft verdere discussie geen zin anders dan je stelling te handhaven. Ik denk wat flexibeler dat je elkaar nodig hebt en aan beide kanten van de scheidslijn mensen zijn die het beter willen (gaan) doen/hebben dan hun voorgangers. Het alternatief is eeuwige wraak en venijn van schuld geven.
Als je alleen op afspraak werkt dan hoeft er helemaal niemand binnen te wachten. Deed mijn kapper ook in de weken voordat hij dicht moest.quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Als je de enige klant in ze zaak bent wel ja. Bij de kapper waar ik kom zitten de wachtende klanten hutje mutje naast elkaar. Er hoeft maar een besmetteling tussen te zitten.
Dit doen heel veel kappers gelukkig ik ga niet zonder afspraak zit je daar uur te wachtenquote:Op maandag 13 april 2020 15:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je alleen op afspraak werkt dan hoeft er helemaal niemand binnen te wachten. Deed mijn kapper ook in de weken voordat hij dicht moest.
Het is echt drukker dan ooit. Zelfs de Leidsestraat is niet zo druk op Koningsdag!quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Handhavers en politie in de gemeente Almere hebben dit weekend zowel op zaterdag als op zondag tussen de 30 en 150 mensen betrapt, die op een braakliggend terrein in de Flevolandse gemeente aan het motorcrossen waren of daarnaar keken. Burgemeester Franc Weerwind, tevens voorzitter van de Veiligheidsregio Flevoland, heeft het terrein per direct tot verboden gebied verklaard om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Volgens de toezichthouders kwamen er op verschillende momenten groepen motorcrossers en toeschouwers bij elkaar op het terrein bij de Blokkenmatweg. Er zijn nog geen boetes uitgedeeld, maar nu het gebied formeel afgesloten is kan dat wel gaan gebeuren volgens de gemeente.
Bron: AD.nl
Bij de tandarts kun je "gewoon"bellen voor een afspraak mits urgent. Ik vernam dat men dan een vragenlijst moet invullen omtrent eventuele besmettelijkheid. Ludiek vond ik daarvan dat iemand, creperend van de pijn imho sws dan geen "Ja" op vragen gaat invullen omdat je anders kunt fluiten naar een behandeling. Op de lijst stond iets dat bij een Ja, de afspraak niet kon doorgaan of werd verzet totdat de klachten over waren.quote:Op maandag 13 april 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat moet dan sowieso, maar toch vind ik een kapper nou niet het meest belangrijke om risico bij te gaan lopen terwijl tandartsen en fystiotherapeuten ook stil liggen.
Ze zitten toch gewoon aan je ....
2 Miljoen toch?quote:Op maandag 13 april 2020 15:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
We doen t niet voor de dode maar voor de overbelasting in ziekenhuizen.
Anders vallen er 100.000 doden
Als er 40 miljoen Nederlanders besmet raken wel ja.quote:
Voor mij, prima als dat iemands gevoel geruststelt (wel FF de gezichtsbedekking wet opheffen) en dit niet ten koste gaat van de zorgbehoefte.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mondkapjes in het OV zou me op zich geen slechte zaak lijken. Dat is toch een plek waarbij je onvermijdelijk met heel veel mensen in contact komt.
Gewoon 1 klant per keer in de zaak, kapper handschoenen/mondkapje, desinfecterende zeep beschikbaar stellen en geen praatje tijdens je knipbeurt.quote:Op maandag 13 april 2020 16:07 schreef mark6791 het volgende:
Ik durf hier best te wedden dat de kappers op stap 1 óf op stap 2 open zullen gaan.
Het is gecontroleerd en beperkt contact. Een kapper heeft op een dag contact met hoogstens een paar tientallen mensen. Als je sommige gebouwen binnenloopt, dan heb je elke paar seconden wel iemand die vlak langs je heen loopt, of raak je een klink aan die minder dan een minuut geleden nog door verschillende personen is aangeraakt.
Klopt.quote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon 1 klant per keer in de zaak, kapper handschoenen/mondkapje, desinfecterende zeep beschikbaar stellen en geen praatje tijdens je knipbeurt.
Nieuwe Zomerlookquote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor mij, prima als dat iemands gevoel geruststelt (wel FF de gezichtsbedekking wet opheffen) en dit niet ten koste gaat van de zorgbehoefte.
Los daarvan vraag ik mij af in hoeverre dat gebruik van mondkapjes actief invloed heeft op de besmettingskans door overdracht wanneer dit in combinatie gaat met andere protocollen (hadwassen, 1.m afdtandf etc.).
Ik vind het nog al wat wanneer het nieuwe "normaal" qua regelgeving wordt dat je de deur uit gaat met een mondkapje of mijn part een sjaal voor je mond.
(FF geen liever discussie van het helpt iets dus dan is het goed. Op die manier kan alles worden gerechtvaardigd t/m een gecertificeerde HazMat uitrusting en dagelijkse speekseltest.)
In Amsterdam misschien. Buiten Amsterdam wil niemand met een antifa bandana gezien worden.quote:
quote:Op maandag 13 april 2020 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam misschien. Buiten Amsterdam wil niemand met een antifa bandana gezien worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |