Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVMquote:Op zondag 5 april 2020 14:18 schreef archito het volgende: [..] Zoals al vaker gezegd, dat is helemaal afhankelijk van het aantal testen. Ziekenhuisopnames is een veel betere indicator.
Ik vraag me af of het RIVM daadwerkelijk uitgaat van een gemiddelde van 23 dagen. Het zou zomaar kunnen, maar dat is puur mijn eigen speculatie, dat ze bewust aan de veilige kant zijn gaan zitten met hun, naar eigen zegge "pessimistische", scenario.quote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
Zien we niet terug in de tests.quote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Maare is dit niet gewoon de weekenddip?
Superdruk inderdaad: http://streaming3.webcam.nl/strand/quote:
Vorige week kwamen er in het weekend 2x zoveel nieuwe ziekenhuisopnames bijquote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Mogelijk, maar aantal doden is wel lager dan vorige week zondag en ziekenopnames is ook lager dan vorige week zondagquote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
https://swab.nl/nl/covid-19#to_4quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als niet verder kijken dan je eigen achtertuin.
Dat is ook wat het RIVM zegt.quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVM
Als er meer getest wordt, wat ze nu eindelijk een beetje doen, is het toch logisch dat er meer besmettingen zijn? Dat de ziekenhuis opnames lager zijn is veel positiever.quote:Op zondag 5 april 2020 14:35 schreef wollah het volgende:
[..]
Dat vind jij ja. Ik vertrouw liever op experts van het RIVM
En het loopt al een paar dagen terug. 623 (donderdag), 502 (vrijdag) 336 (zaterdag).quote:Op zondag 5 april 2020 14:41 schreef L3gend het volgende:
[..]
Mogelijk, maar aantal doden is wel lager dan vorige week zondag en ziekenopnames is ook lager dan vorige week zondag
Lekker belangrijk wat jij wel of niet gelooft. Grote waterlichamen worden overigens standaard al niet meegerekend.quote:Op zondag 5 april 2020 14:32 schreef Multatilu het volgende: [..] Hier geloof ik niets van. Moet je in Nederland het IJsselmeer en de Veluwe ook niet meerekenen trouwens.
Ja slecht nieuws zeg, die willen dood en verderf bohquote:Op zondag 5 april 2020 14:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En het loopt al een paar dagen terug. 623 (donderdag), 502 (vrijdag) 336 (zaterdag).
Voor sommige onheilsprofeten bijna slecht nieuws te noemen...
Maar dus weinig ongebruikelijks buiten een paar eikels hier en daar die overal schijt aan hebben?quote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Net een paar uurtjes buiten gelopen, paar dingen die me opvielen:
- Het was erg druk, vooral met fietsers en motorrijders
- Fietsers allemaal keurig met 1 of 2, geen hele pelotons
- Motorrijders soms een enkeling maar voornamelijk hele groepen van soms 10+
Eenmaal terug in het dorp ook nog wel opvallende dingen, bij een huis hadden ze alvast een fikkie in een olievat gemaakt en begon de oprit/parkeerplaats aardig vol te lopen. Reed ook nog iemand het terrein heel langzaam op en pakte daarna de telefoon. Ook nog langs een huis gelopen waar een stuk of 5 scooters voor de deur stonden en het aardig druk was
Afgelopen dagen leek het ook al te stabiliseren though. Zijn sowieso op de goede weg.quote:Op zondag 5 april 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
Ja vooral die motorrijders waren opvallend aanwezig, kwamen er elke minuut wel een paar langs.quote:Op zondag 5 april 2020 14:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar dus weinig ongebruikelijks buiten een paar eikels hier en daar die overal schijt aan hebben?
Ik denk idd dat die motorrijders met een helm op andere kunnen besmetten als ze niet 1,5 meter afstand houdenquote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Eenmaal terug in het dorp ook nog wel opvallende dingen, bij een huis hadden ze alvast een fikkie in een olievat gemaakt en begon de oprit/parkeerplaats aardig vol te lopen. Reed ook nog iemand het terrein heel langzaam op en pakte daarna de telefoon. Ook nog langs een huis gelopen waar een stuk of 5 scooters voor de deur stonden en het aardig druk was
Nou tijdens het rijden niet, maar die zijn lekker op een tourtocht en gaan op sommige plekken gewoon even lekker gezellig met elkaar wat drinken.quote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk idd dat die motorrijders met een helm op andere kunnen besmetten als ze niet 1,5 meter afstand houden
Ja oke maar daar is weinig nieuws aan. Volgens mij de eerste warme dag van het jaar toch? Die gasten staan al weken met een bol broekje naar de weersverwachtingen te turen.quote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja vooral die motorrijders waren opvallend aanwezig, kwamen er elke minuut wel een paar langs.
True. Genoeg mensen die dachten dat we richting Italië opgingen of zag zelfs getallen door sommige users genoemd van enkele honderdduidezenden doden in NL. Daar kan ik nu gelukkig om lachen, doemdenkers.quote:Op zondag 5 april 2020 14:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En het loopt al een paar dagen terug. 623 (donderdag), 502 (vrijdag) 336 (zaterdag).
Voor sommige onheilsprofeten bijna slecht nieuws te noemen...
Waar kun je gezellig samen wat drinken? Alles zit toch dicht?quote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou tijdens het rijden niet, maar die zijn lekker op een tourtocht en gaan op sommige plekken gewoon even lekker gezellig met elkaar wat drinken.
Hoeksche Waard wel flinke cijfers (49) voor zo'n kleine regio, zeker vergeleken met alles rondom.quote:Op zondag 5 april 2020 14:50 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Regio Amsterdam gaat wel hard nu
Dus je hebt zoals een brave burger dat doet ze er op aangesproken en de kliklijn gebeld?quote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Regio Amsterdam is ook groot. Hoe ziet het er uit als je corrigeert voor de bevolking, e.g. opnames per 100,000 inwoners?quote:Op zondag 5 april 2020 14:50 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Regio Amsterdam gaat wel hard nu
Nee ik ben geen brave burger.quote:Op zondag 5 april 2020 14:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dus je hebt zoals een brave burger dat doet ze er op aangesproken en de kliklijn gebeld?
Kaart van ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners staat op https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirusquote:Op zondag 5 april 2020 14:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Regio Amsterdam is ook groot. Hoe ziet het er uit als je corrigeert voor de bevolking, e.g. opnames per 100,000 inwoners?
Hopelijk daalt het IC cijfer de komende dagen nog verder dat is misschien wel het belangrijkste voor nu.
Nu.nlquote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Op nu.nl lees ik heel veel reacties dat het echt enorm druk is overal.
Dit gaan we terug zien in de cijfers over een paar weken.
Er wordt dringend verzocht binnen te blijven en als je een frisse neus wil halen dat je dat in je eigen buurt moet doen.
Waarom verdommen die egoïsten dat allemaal!
Ik voorspel dat er over een paar weken nog hardere maatregelen gaan komen omdat we dan in fase drie zitten.
De activiteiten vinden wel vooral buiten plaats, dus van nature minder close contact. Ik vrees meer voor het moment dat de scholen, werkplaatsen, horeca en evenementen weer opengaan.quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Er wordt dringend verzocht binnen te blijven en als je een frisse neus wil halen dat je dat in je eigen buurt moet doen.
Ik voorspel dat er over een paar weken nog hardere maatregelen gaan komen omdat we dan in fase drie zitten.
Op nu.nl liegt iedereen over hoe druk het is toch?quote:
Nu.nl als bron? De mensen die daar reageren is het afvoerputje van deze samenleving.quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Jij gaf aan dat Nederland minder dichtbevolkt is, dat geloofde ik niet. En dat is ook niet zo, in Lombardije wonen 400 mensen per km2, in Nederland 421.quote:Op zondag 5 april 2020 14:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij wel of niet gelooft. Grote waterlichamen worden overigens standaard al niet meegerekend.
En de Veluwe is prima bewoonbaar wanneer je het kapt. Of wil je nu pietje precies gaan spelen en alle bosgebieden of nationale parken ook niet meetellen? Want dan kan ik je vast verklappen dat ook in dat geval Lombardije meer dichtbevolkt is. En nogmaals, zelfs met alle bergmassieven is Lombardije meer dichtbevolkt. Je weet wel, dat zijn van die locaties waar buiten een paar bergbeklimmers geen hond komen kan en aldaar dikwijls rond de 4km hoogte liggen.
Voor de rest ook geen discussie meer nodig. Ik gaf gewoon aan dat de user fout zat met zijn stelling dat Nederland meer dichtbevolkt is. Ze zijn afhankelijk van de rekenmethode min of meer gelijkwaardig aan elkaar qua bevolkingsdichtheid. Iedereen die in het noorden van Italië geweest zal dit ook gewoon bevestigen.
Een gedeelte van mij denkt dan laat hun dan maar voor die groepimmuniteit zorgen, dat risico nemen ze nu. Hopelijk blijven ze uit de buurt van zwakken en ouderen.quote:Op zondag 5 april 2020 14:57 schreef Markesh het volgende:
[..]
Op nu.nl liegt iedereen over hoe druk het is toch?
Gelukkig heb ik zelf ook ogen en zie ik hoe druk het hier in mijn straat is.
Veel en veel drukker dan de eerste dagen na de toespraak van Rutte.
https://www.google.com/ma(...).4790671!4d9.8452433quote:Op zondag 5 april 2020 14:58 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij gaf aan dat Nederland minder dichtbevolkt is, dat geloofde ik niet. En dat is ook niet zo, in Lombardije wonen 400 mensen per km2, in Nederland 421.
En als je in Lombardije de niet bevolkte gebieden weglaat moet je dat in Nederland ook doen. Dan gaat het dus niet om de statistische waarheid maar om de situatie an zich.
Grote delen van Nederland zijn een aaneenrijging van plaatsen en steden. Dus de kans dat het virus oncontroleerbaar om zich heen grijpt is in Nederland groter dan in Lombardije. En toch lijkt de overheid er met hulp van het RIVM in te slagen om de boel veel beter onder controle te krijgen. Dat is toch hartstikke fijn?
Buiten kan je ook besmet raken zeker als je hutje aan mutje loopt, wandelt, fietst..quote:Op zondag 5 april 2020 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
De activiteiten vinden wel vooral buiten plaats, dus van nature minder close contact. Ik vrees meer voor het moment dat de scholen, werkplaatsen, horeca en evenementen weer opengaan.
https://goo.gl/maps/LDevUuYqv8AMLezc8quote:Op zondag 5 april 2020 14:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...).4790671!4d9.8452433
Het is ook weer zo communie-tijd.quote:Op zondag 5 april 2020 15:02 schreef Qarrad het volgende:
Hier op zich ook weer allemaal mensen die het snappen hoewel er wel veel buiten waren. Alleen één bizar iets: een kinderfeestje verderop in de straat compleet met opblaasspringkussen. Vader van het kind stond verbaal ziekten te verspreiden (geen Corona) richting de buurvrouwen die hem probeerden te vertellen dat dit niet kon. Ik fietste de hoek om en daar kwam de politie al aan. Op de terugweg 35, 40 minuten later was alles weg.
Iedereen ziet het, het is overal druk, ook in mijn straat.quote:Op zondag 5 april 2020 14:58 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nu.nl als bron? De mensen die daar reageren is het afvoerputje van deze samenleving.
Ach, ik las hier laatst ook al dat het zogenaamd druk was op de Grote Markt in Groningen. Vervolgens was op de webcam te zien dat het nagenoeg uitgestorven was.quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Fijn dat t bij jouw zo druk is.quote:Op zondag 5 april 2020 14:57 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik zou dat niet als bron nemen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Iedereen ziet het, het is overal druk, ook in mijn straat.
Dan is fok zeker ook het afvoerputje van de maatschappij want hier heb ik het ook velen horen zeggen
Diegenen die nu risico's nemen zouden geweigerd moeten worden in ziekenhuizen en IC's.quote:Op zondag 5 april 2020 14:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Een gedeelte van mij denkt dan laat hun dan maar voor die groepimmuniteit zorgen, dat risico nemen ze nu. Hopelijk blijven ze uit de buurt van zwakken en ouderen.
Hier is t extreem rustigquote:Op zondag 5 april 2020 15:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dan is fok zeker ook het afvoerputje van de maatschappij want hier heb ik het ook velen horen zeggen
Maar ik ben wel benieuwd hoe we het nu gaan doen? De "exit strategie" zal ik het maar even noemen. Als alles weer normaal wordt is de kans groot dat het weer terug komt....quote:Op zondag 5 april 2020 15:01 schreef houdafstand het volgende:
De cijfers van NICE lopen achter. Maar ik wil toch het volgende opmerken:
Tussenstand eerder vandaag: 1262
Tussenstand nu: 1247
Het lijkt echt de goede kant op te gaan! Als het zo doorgaat, hebben wij aan 1900 IC-bedden genoeg.![]()
Het zwarte scenario van eerder deze week (vandaag 1900 IC-bedden nodig voor coronapatiënten) is gelukkig niet uitgekomen.
Hou toch op man met je "fijn dat het bij jou zo druk is".quote:Op zondag 5 april 2020 15:06 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Fijn dat t bij jouw zo druk is.
Nu.nl is niet serieus te nemen zit daar vol deugers en een andere mening dan nu.nl verwijderen ze meteen
Precies media wilt graag de boel ophitsenquote:Op zondag 5 april 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ach, ik las hier laatst ook al dat het zogenaamd druk was op de Grote Markt in Groningen. Vervolgens was op de webcam te zien dat het nagenoeg uitgestorven was.
Op de stranden is echt bijna niemand: https://webcam.nl/strand/
Ik zie echt maar een enkeling op straat. Behalve in de achterbuurten, daar kruipt het volk gezellig bij elkaar, voor het huis.quote:Op zondag 5 april 2020 15:05 schreef Markesh het volgende:
Al die media liegen alles aan elkaar voor de clicks (= inkomsten) op hun site. Ik geloof alleen wat ik zelf zie en wat ik op Twitter lees.quote:Op zondag 5 april 2020 14:57 schreef Markesh het volgende:
[..]
1245 nu... 😉quote:Op zondag 5 april 2020 15:01 schreef houdafstand het volgende:
Het lijkt echt de goede kant op te gaan! Als het zo doorgaat, hebben wij aan 1900 IC-bedden genoeg.![]()
Het zwarte scenario van eerder deze week (vandaag 1900 IC-bedden nodig voor coronapatiënten) is gelukkig niet uitgekomen.
Die webcam haalde ik uit het NOS Liveblog, waarin duidelijk aangegeven werd dat het overal vrij rustig lijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 15:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies media wilt graag de boel ophitsen
Hier is t extreem rustigquote:Op zondag 5 april 2020 15:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Met dat bepaalde type mens heb je ook gelijkquote:Op zondag 5 april 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die webcam haalde ik uit het NOS Liveblog, waarin duidelijk aangegeven werd dat het overal vrij rustig lijkt.
Naar ik begrijp is het ook niet nu.nl die zegt dat het druk is, maar mensen die reacties plaatsen bij nu.nl. En ik vooronderstel dat het bekend is dat daar, zeg maar, een bepaald type mens reageert.
Hou toch op man met je "fijn dat het bij jou zo druk is".quote:Op zondag 5 april 2020 15:06 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Fijn dat t bij jouw zo druk is.
Nu.nl is niet serieus te nemen zit daar vol deugers en een andere mening dan nu.nl verwijderen ze meteen
Er wordt op diverse media bevestigd wat ik hier ook ziequote:Op zondag 5 april 2020 15:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Al die media liegen alles aan elkaar voor de clicks (= inkomsten) op hun site. Ik geloof alleen wat ik zelf zie en wat ik op Twitter lees.
Het blijft apart, want een paar dagen geleden werden al 1273 patiënten genoemd. Dat betekent dat ze afgestapt zijn van NICE en nu definitief alleen maar live bijhouden op dat nieuwe systeem (2TWENTY4). Dan gebruiken ze NICE zoals het oorspronkelijk ook gebruikt werd, voor periodieke evaluaties.quote:Op zondag 5 april 2020 15:01 schreef houdafstand het volgende:
Kom nou eens een keer met bronnen/foto's...quote:Op zondag 5 april 2020 15:13 schreef Markesh het volgende:
[..]
Er wordt op diverse media bevestigd wat ik hier ook zie
Media?quote:Op zondag 5 april 2020 15:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Al die media liegen alles aan elkaar voor de clicks (= inkomsten) op hun site. Ik geloof alleen wat ik zelf zie en wat ik op Twitter lees.
Gelukkig zijn die betrouwbaar die reacties.quote:
Kijk zelf even bij de reacties bij nu.nl.quote:Op zondag 5 april 2020 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom nou eens een keer met bronnen/foto's...
Hier is echt nauwelijks iemand te zien: https://webcam.nl/strand/
Wat is er bij jou in de straat wat mensenmassa's aantrekt?quote:Op zondag 5 april 2020 15:18 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kijk zelf even bij de reacties bij nu.nl.
Oh wacht nee, dat is het afvoerputje van de maatschappij!!
Ik zou niet weten hoe ik hier een foto moet plaatsen en als ik het al zou weten ga ik daar de moeite niet voor nemen.
Dan roepen de jankers hier, oh is dat alles!
Ik weet hoe druk het hier normaal is op een mooie voorjaarsdag en het is nu net zo druk als anders.
Na de toespraak van Rutte was het hier heel rustig.
Geloof wat je wil geloven zou ik zeggen
Dus degenen die hier afgelopen dagen zeiden dat het zo druk was op staat zijn ook allemaal gek?quote:Op zondag 5 april 2020 15:17 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die betrouwbaar die reacties.
Ik was gisteren mijn week boodschappen doen er is deur beleid dus er kunnen maar een x aantal mensen tegelijk binnen
Nog steeds waren mensen aan janken het is druk boehoe die gaan naar nu.nl hier nog steeds druk hoor en jij gelooft t meteen want staat als reactie bij nu.nl
Als bij de reacties staat 1000 meer doden dan rivm zegt geloof je t ook ?
Het lijkt wel alsof je het heerlijk vind in een politiestaat te leven.quote:Op zondag 5 april 2020 15:02 schreef Qarrad het volgende:
Hier op zich ook weer allemaal mensen die het snappen hoewel er wel veel buiten waren. Alleen één bizar iets: een kinderfeestje verderop in de straat compleet met opblaasspringkussen. Vader van het kind stond verbaal ziekten te verspreiden (geen Corona) richting de buurvrouwen die hem probeerden te vertellen dat dit niet kon. Ik fietste de hoek om en daar kwam de politie al aan. Op de terugweg 35, 40 minuten later was alles weg.
Volgens cbs waren er in maart 1600 doden meer dan andere maanden.quote:Op zondag 5 april 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
Zouden al die andere landen met een 'domme' lockdown dan gek zijn? Als je ziet hoe het in Nederland gaat lijkt het antwoord daarop ja. Of is de tot nu toe geleden schade in Nederland eigenlijk al vele malen hoger dan we hadden kunnen hebben. We staan natuurlijk nog extreem hoog in de lijst van relatief aantal doden. En dat getal kun je ook zo verdubbelen, vanwege het gebrek aan testen.
Misschien houden we onszelf voor de gek.
Er is hier niets bijzonders.quote:Op zondag 5 april 2020 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er bij jou in de straat wat mensenmassa's aantrekt?
grote markt was idd rustig, maar binnenstad en vismarkt daarintegen https://www.sikkom.nl/mooi-weer-drukte-in-stad/quote:Op zondag 5 april 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ach, ik las hier laatst ook al dat het zogenaamd druk was op de Grote Markt in Groningen. Vervolgens was op de webcam te zien dat het nagenoeg uitgestorven was.
Op de stranden is echt bijna niemand: https://webcam.nl/strand/
Dat zijn jouw woorden maar nogmaals Nederlandse camera's laten anders zien hier in t gooi is t rustig vrienden die ik ken op diversen plaatsen in NL rustig.quote:Op zondag 5 april 2020 15:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dus degenen die hier afgelopen dagen zeiden dat het zo druk was op staat zijn ook allemaal gek?
Iedereen is gek toch?
Iedereen liegt.
Alleen jij niet
Ik heb een hondenuitlaatstrook tegenover, langs een mooi watertje. Loopt af en toe iemand langs.quote:Op zondag 5 april 2020 15:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Er is hier niets bijzonders.
Wandelroute naar de Ah, en verder wandelpad met parkje rondom mijn woning
Als dit allemaal voorbij is kijken alle andere landen weer respectvol naar Nederland hoe het wel had gemoeten ondanks alle kritiek. Ben daar vrijwel van overtuigd.quote:Op zondag 5 april 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
Zouden al die andere landen met een 'domme' lockdown dan gek zijn? Als je ziet hoe het in Nederland gaat lijkt het antwoord daarop ja. Of is de tot nu toe geleden schade in Nederland eigenlijk al vele malen hoger dan we hadden kunnen hebben. We staan natuurlijk nog extreem hoog in de lijst van relatief aantal doden. En dat getal kun je ook zo verdubbelen, vanwege het gebrek aan testen.
De afgelopen dagen was het, op wat uitzonderingen na, overal echt uitgestorven.quote:Op zondag 5 april 2020 15:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dus degenen die hier afgelopen dagen zeiden dat het zo druk was op staat zijn ook allemaal gek?
Heb je dat al op nu.nl gemeld?quote:Op zondag 5 april 2020 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een hondenuitlaatstrook tegenover, langs een mooi watertje. Loopt af en toe iemand langs.
Als het hier straks, financieel, wel mee blijkt te vallen, komen de andere landen om geld zeuren.quote:Op zondag 5 april 2020 15:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als dit allemaal voorbij is kijken alle andere landen weer respectvol naar Nederland hoe het wel had gemoeten ondanks alle kritiek. Ben daar vrijwel van overtuigd.
De 'intelligente' lockdown was natuurlijk een mooie semantische vondst. Want in de praktijk verschilt het beleid nauwelijks van andere Europese landen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
Je maakt je nogal zorgen over mijn wijk geloof ik he?quote:Op zondag 5 april 2020 15:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden maar nogmaals Nederlandse camera's laten anders zien hier in t gooi is t rustig vrienden die ik ken op diversen plaatsen in NL rustig.
Tuurlijk zal t elders mis niet zo zijn mis bij jouw ook niet maar ja mis woon je dus gewoon in tokkietown
En anders had je t op.t verschrikkelijk nu.nl wel in een artikel gezien ipv "reacties"
Is maar net waar je woont buiten de stedelijke gebieden (zoals hier)is het wel aardig druk, zie ook dit artikel. https://www.ad.nl/binnenl(...)t-goed-mis~acc44243/ net even wat aan het touren geweest met mn auto, je ziet wel veel wandelaars/fietsers(bakkeveen)En bij een boer op de akker werd een motorcross gehoudenquote:Op zondag 5 april 2020 15:08 schreef Kyran het volgende:
Drukte viel mij gisteren echt heel erg mee. Dat gaat echt niet voor hele grote extra pieken zorgen.
Maar er is weinig fatsoen als ik jouw begrijp t is giga druk buitenquote:Op zondag 5 april 2020 15:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je maakt je nogal zorgen over mijn wijk geloof ik he?
Ik woon in de mooiste en beste wijk van mijn dorp. Dus helaas
Het is maar welke bron je neemt: https://www.oogtv.nl/2020(...)oor-drukke-vismarkt/quote:Op zondag 5 april 2020 15:25 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
grote markt was idd rustig, maar binnenstad en vismarkt daarintegen https://www.sikkom.nl/mooi-weer-drukte-in-stad/
quote:Een ooggetuige laat aan OOG Tv weten dat het overal in de stad eigenlijk erg rustig is. “Het terrassengebied in de Poelestraat is uitgestorven. Ook op het Schuitendiep waar normaal de terrassen staan is niets te doen. Alleen de Vismarkt springt er uit. Mensen doen wel hun best om afstand te houden maar dat lukt niet goed.
Dat hoef je inderdaad niet te melden bij nu.nl in de reacties dat is iets positiefs dat verwijderen die kneuzen meestalquote:
En vanaf waar je de foto neemt:quote:Op zondag 5 april 2020 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar welke bron je neemt: https://www.oogtv.nl/2020(...)oor-drukke-vismarkt/
[..]
twitter:martinspecken twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 19:45:46@vrouwHILLE Als je vanaf de zijkant op de korte zijde naar de markt kijkt lijken er heel veel mensen te staan, gezichtsbedrog. Kijk je vanf de lange zijde dan zie je dat de mensen goed verspreid staan, en het viel me ook op dat iedereen heel kalm staat te wachten tot ze aan de beurt zijn. reageer retweet
Hoek van Holland ziet er op een winterse dag nog niet zo verlaten uitquote:
Volgens jou mag je toch allemaal naar buiten? Alleen als het bij mij in de straat is is er weinig fatsoen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:31 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar er is weinig fatsoen als ik jouw begrijp t is giga druk buiten
Als die mensen zijn nu bij @Markesh in de straat en al die nu.nl volkquote:Op zondag 5 april 2020 15:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoek van Holland ziet er op een winterse dag nog niet zo verlaten uit![]()
[ afbeelding ]
Mooie sensatiekop. Uit het bericht maak ik op dat het om een zeer beperkt aantal mensen gaat. Paar dozijn. Op 17 miljoen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:30 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Is maar net waar je woont buiten de stedelijke gebieden (zoals hier)is het wel aardig druk, zie ook dit artikel. https://www.ad.nl/binnenl(...)t-goed-mis~acc44243/ net even wat aan het touren geweest met mn auto, je ziet wel veel wandelaars/fietsers(bakkeveen)En bij een boer op de akker werd een motorcross gehouden
mensen hebben momenteel ook niet veel in horecagebieden te zoeken....quote:Op zondag 5 april 2020 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar welke bron je neemt: https://www.oogtv.nl/2020(...)oor-drukke-vismarkt/
[..]
Van mij mogen ze naar buiten maar naar buiten is wat anders dan hutje mutje druk op elkaar zoals dat bij jouw isquote:Op zondag 5 april 2020 15:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Volgens jou mag je toch allemaal naar buiten? Alleen als het bij mij in de straat is is er weinig fatsoen.
Hoezo jezelf tegenspreken
Zie ook de foto:quote:Op zondag 5 april 2020 15:37 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
mensen hebben momenteel ook niet veel in horecagebieden te zoeken....
quote:Op zondag 5 april 2020 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En vanaf waar je de foto neemt: [ afbeelding ]twitter:martinspecken twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 19:45:46@:vrouwHILLE Als je vanaf de zijkant op de korte zijde naar de markt kijkt lijken er heel veel mensen te staan, gezichtsbedrog. Kijk je vanf de lange zijde dan zie je dat de mensen goed verspreid staan, en het viel me ook op dat iedereen heel kalm staat te wachten tot ze aan de beurt zijn. reageer retweet
quote:Op zondag 5 april 2020 15:37 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Als die mensen zijn nu bij @:Markesh in de straat en al die nu.nl volk
Het OMT komt vast wel met een goede strategie. Mijn gok:quote:Op zondag 5 april 2020 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar ik ben wel benieuwd hoe we het nu gaan doen? De "exit strategie" zal ik het maar even noemen. Als alles weer normaal wordt is de kans groot dat het weer terug komt....
Ook mijn ervaring tijdens mijn rondje hardlopen net. Veel mensen die in/richting de natuur trekken. Maar tegelijkertijd zie ik dat eigenlijk iedereen zich netjes aan de afstand houdt. Er zit eerder 15 dan 1,5 meter tussen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:37 schreef StephanL het volgende:
Mensen zijn veel meer in eigen buurt erop uit. Zie genoeg mensen lopen en fietsen
Wat een intellect ben jij zeg, verbijsterend gewoon.quote:Op zondag 5 april 2020 15:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Van mij mogen ze naar buiten maar naar buiten is wat anders dan hutje mutje druk op elkaar zoals dat bij jouw is
Maar wel dat het ziek druk isquote:Op zondag 5 april 2020 15:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat een intellect ben jij zeg, verbijsterend gewoon.
Ik heb nergens gezegd dat in MIJN straat Iedereen hutje aan mutje loopt.
Hoe komt die groep met motorrijders door die blokkade?quote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 5 april 2020 15:31 schreef mazaru het volgende:
Oordeel zelf
afbeelding
De reden:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.gemeente.nu/v(...)eekend-te-voorkomen/
Dus na de mei vakantie alles weer normaal?quote:Op zondag 5 april 2020 15:38 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Even maandag/dinsdag afwachten, maar grafiek ziet er wel echt goed uit
Ziek druk.quote:
Zo’n app komt er echt niet in Nederland.quote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef houdafstand het volgende:
[..]
En ondertussen wordt er een manier bedacht om besmette mensen snel te kunnen lokaliseren/isoleren. (GGD-contactonderzoek i.c.m. een GGD-corona-app?).
De lastigste kwestie: wat doen we met de verpleeghuizen? Misschien alleen laten bezoeken door mensen die een groen vinkje op hun corona-app hebben staan? (Groen vinkje: niet in de buurt geweest van een besmet persoon.)
quote:Op zondag 5 april 2020 15:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Iig genoeg waardoor de markt ontruimd werd.en ik vind het ook een beetje krom.De gemeente geeft de marktkraamhouders toestemming om er te mogen staan, vervolgens worden de klanten weggestuurd, echt weer een ambtelijk beleid...en wat betreft de ad artikel, is ook mijn eigen waarneming woon nabij Bakkeveen is normaal gesproken een recra gebied, het is bijna even druk, als een normale eerste lente dagquote:
Die willen natuurlijk niet weer zo'n fiasco als 2 weken terug.quote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 5 april 2020 15:31 schreef mazaru het volgende:
Oordeel zelf
afbeelding
De reden:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.gemeente.nu/v(...)eekend-te-voorkomen/
Wie zegt dat ze niet uit de buurt komen?quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Als iedereen verspreid loopt, is het toch niet druk. Dan doen ze niks verkeerd.quote:Op zondag 5 april 2020 15:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Er is gedoseerd, niet ontruimd, toch?quote:Op zondag 5 april 2020 15:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Iig genoeg waardoor de markt ontruimd werd.
Zolang je de huidige regels aan blijft houden.quote:Op zondag 5 april 2020 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus na de mei vakantie alles weer normaal?
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.quote:Op zondag 5 april 2020 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus na de mei vakantie alles weer normaal?
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn gevonden wordt waardoor de zorg minder belast wordt.
Want in warme(re) landen hebben ze nergens last vanquote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.
Zomerklimaat is meer dan alleen warmte. Ook in de tropenregio hebben ze een griepseizoen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Want in warme(re) landen hebben ze nergens last van
Dat zou alleen maar fijn zijn toch?quote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.
M.b.t. het virus is er namelijk niks veranderd, zodra wij weer "normaal" gaan doen zal het allemaal weer opnieuw beginnen. Als uit onderzoek blijkt dat kinderen inderdaad geen of een hele kleine rol spelen qua verspreiding zullen scholen waarschijnljk weer open gaan. Al het andere heb ik echt hele grote vraagtekens bij.
Wij kunnen de zorg niet maandelang overbelasten en al helemaal niet op een opgeschaal niveau. Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn wordt gevonden waardoor de zorg minder belast wordt.
Volgens maurice de hond had t misschien met luchtvochtigheid te makemquote:Op zondag 5 april 2020 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zomerklimaat is meer dan alleen warmte. Ook in de tropenregio hebben ze een griepseizoen.
Denk dat wij dan even een paar maanden lang helemaal los gaan en eind september / begin oktober weer in onze hokjes moetenquote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat zou ook betekenen, wanneer we in de zomermaanden iets losser kunnen zijn, dat we in het najaar op tijd moeten zijn met weer terug in ons hok te gaan.quote:
Immuniteit duurt veel langer dan een paar maanden. Bron: Ab mediageil Oosterhausquote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Zoiets, ja. Hoewel ik niet zozeer Maurice de Hond aan wil grijpen als expert in dezen...quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens maurice de hond had t misschien met luchtvochtigheid te makem
quote:Op zondag 5 april 2020 15:56 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijs......ipv iets te roepen over een ander.
Wij hebben echt geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn (geweest). Enige wat wij weten is dat het vele malen hoger is dan die bijna 18.000 van het RIVM. Als het er uiteindelijk 200.000 zijn geweest dan helpt dat nauwelijks voor groepsimmuniteit. Als het uit onderzoek straks blijkt dat er al 2 miljoen Nederlanders besmet zijn geweest dan is het een heel ander verhaal.quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Ze hebben de N15 afgesloten en controleren iedereen. Dan heb je natuurlijk al snel een file van een half uur.quote:
Inderdaad. Al zou 30 tot 40% ook al een impact hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij hebben echt geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn (geweest). Enige wat wij weten is dat het vele malen hoger is dan die bijna 18.000 van het RIVM. Als het er uiteindelijk 200.000 zijn geweest dan helpt dat nauwelijks voor groepsimmuniteit. Als het uit onderzoek straks blijkt dat er al 2 miljoen Nederlanders besmet zijn geweest dan is het een heel ander verhaal.
Om een beetje groepsimmuniteit te krijgen heb je minstens 60% nodig en dat is dus ruim 10 miljoen mensen.
wees niet bang dat zijn mensen die allemaal immuun zijn en de corona al gehad hebbenquote:
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was. Dat het geen griepje is lijkt me niet echt een discussiepunt als je om je heen kijkt en het nieuws volgt.quote:Op zondag 5 april 2020 15:59 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik vraag hem om bewijs dat ik geroepen heb dat het een griepje is... en jij komt hier mee?
Files kunnen ook ontstaan zonder drukte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was.
Zeker geen discussiepunt.quote:Op zondag 5 april 2020 16:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was. Dat het geen griepje is lijkt me niet echt een discussiepunt als je om je heen kijkt en het nieuws volgt.
quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
IC een stijging van 25, dat gaat gewoon erg goed
Bron? Nieuwe persconferentie? Kan het even niet volgen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Geweldig nieuws!quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Was ook met de fiets op pad gegaan en viel mij ook op dat er veel motorrijders waren.quote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja vooral die motorrijders waren opvallend aanwezig, kwamen er elke minuut wel een paar langs.
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.htmlquote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bron? Nieuwe persconferentie? Kan het even niet volgen.
Thanks.quote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.html
Mooi. Geeft wat ruimte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.html
Dit lijken me live cijfers. Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) heeft een live systeem.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is er ook niet een beetje sprake van een weekend effect? Op dinsdag zijn de cijfers over het algemeen hoger vanwege het vertraagd rapporteren in het weekend, dus dan zouden ze om dezelfde reden in het weekend lager moeten zijn. Verder lijkt het inderdaad wel goed, minder ziekenhuisopnames, minder IC opnames, wel behoorlijk meer bevestigde besmettingen. Wordt er meer getest?
Ziekenhuisopnames hebben er wel last van, maar volgens mij zijn de huidige IC opnames zo goed als "real time", dus daar zou geen "vertraging" in moeten zitten.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is er ook niet een beetje sprake van een weekend effect? Op dinsdag zijn de cijfers over het algemeen hoger vanwege het vertraagd rapporteren in het weekend, dus dan zouden ze om dezelfde reden in het weekend lager moeten zijn. Verder lijkt het inderdaad wel goed, minder ziekenhuisopnames, minder IC opnames, wel behoorlijk meer bevestigde besmettingen. Wordt er meer getest?
Sinds de klimaatfaal niet meer geloofwaardig inderdaad.quote:
Hier word ik dus gelukkig vanquote:Op zondag 5 april 2020 16:08 schreef houdafstand het volgende:
Kuipers: ,,We hebben 2400 bedden op afroep beschikbaar. We hebben de ruimten, de bedden, de apparaten en de roosters klaar liggen. Maar we hebben ze op dit moment nog niet allemaal nodig.”
Dit is heel mooi nieuws!!quote:Op zondag 5 april 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier word ik dus gelukkig van![]()
Mijn grootste kritiek was altijd dat ze achter de feiten aanliepen. Nu zijn ze voorbereidAls het dan niet nodig blijkt te zijn is het "jammer", maar beter dit dan straks als een kip zonder kop naar honderden bedden zoeken.
Dat weekend effect is zeker zichtbaar als je over de gehele lijn kijkt, maar het aantal opnames lijkt als je naar de afgelopen week kijkt wel te stabiliseren. Vanaf morgen gaan ze geloof ik het aantal tests opschroeven dus vanaf dinsdag zullen de besmettingscijfers wel flink gaan stijgen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nee.quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Ja? Want ze werken zich in de ziekenhuizen niet meer drie slagen in de rondte?quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Dot. Alles op het gemakje. Als je in mei alles langzaamaan kan vrijgeven ben je spekkoper.quote:Op zondag 5 april 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
Die 2400 is ruim 2x normale hoeveelheid. Reguliere zorg is afgeschaald, zorg staat onder een gigantische druk. Wij gaan de zorg niet maandenlang overbelasten omdat men er nu al genoeg van heeft.
Goed idee! Laten we meteen weggooien wat er bereikt isquote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Thanks.quote:Op zondag 5 april 2020 16:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames hebben er wel last van, maar volgens mij zijn de huidige IC opnames zo goed als "real time", dus daar zou geen "vertraging" in moeten zitten.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.quote:Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dot. Alles op het gemakje. Als je in mei alles langzaamaan kan vrijgeven ben je spekkoper.
Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Thanks.
Ook ff opgezocht, vorige week zondag 52 IC opnames en 529 ziekenhuisopnames gerapporteerd. Dus het is ook lager dan vorige week zondag.
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier word ik dus gelukkig van![]()
Mijn grootste kritiek was altijd dat ze achter de feiten aanliepen. Nu zijn ze voorbereidAls het dan niet nodig blijkt te zijn is het "jammer", maar beter dit dan straks als een kip zonder kop naar honderden bedden zoeken.
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.
Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.
Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).
Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:
[..]
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.
Meen dat Singapore dat ook zo doet?
Even flaneren in een lege straat.quote:Op zondag 5 april 2020 16:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ben wel een beetje klaar met dat gedoe, ik ga er gewoon op uit.
Dat heb je ook in tijden waarin het goed gaat. Gingen ze nou maar emigreren dan hoefden ze niet zo ongelukkig te zijn. Ik heb het best naar mijn zin in Nederland in ieder geval.quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Snap er geen kont van. Ja, er worden fouten gemaakt maar Nederland!![]()
Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.
Doch neem ik aan dat het die kant op gaat.quote:Op zondag 5 april 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).
Geen overvolle stamkroegen mogelijk, maar wat terrasjes met max 2 aan tafel en genoeg ruimte tussen de tafels zou een optie zijn later in de zomer. De druk op de zorg moet dan wel echt heel stuk minder zijn, anders is het niet te doen.
Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.quote:Op zondag 5 april 2020 16:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.
Minder doden in Spanje en Italie. Meer mensen uit dan in het ziekenhuis in Belgie, meer mensen de ICU af dan in in Italie, minder bevestigde gevallen in Duitsland. Jammer dat de UK, waar ik woon, nog niet in die trends mee doet. Maar de bbc publiceert wel een artikel dat Nederland met vuur speelt. https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52135814
Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnamesquote:Op zondag 5 april 2020 16:30 schreef Montov het volgende:
Hoe verhouden de cijfers zich met vorige week zondag? Dat is imho de beste vergelijking voor weekendcijfers.
België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMOquote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Je ziet wel dat veel landen het laten lijken alsof het eigen land het heel goed doet, terwijl anderen het juist slecht doen, maar deze vond ik wel heel frappant ja.quote:Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.
Mortality rate hier ligt hoog, omdat wij niemand testen....
Daarnaast geven ze zelf aan dat 93% zoveel mogelijk thuisblijft.
Sensatiekop en inleiding en daarna eigenlijk bizar weinig inhoud. Terwijl ze in Londen vorige week nog in bizar volle metro's naar werk gingen.
In België hebben vandaag meer coronapatienten het ziekenhuis verlaten dan dat er zijn bijgekomen..quote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
Als het al zo werkt moeten je ouders het wel ook gehad hebben natuurlijk..quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
Waarom?quote:Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnames
dat wordt niet verteld want anders doen teveel mensen dat tegelijkertijdquote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
1385, dat is positiefquote:Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMO
5735 in het ziekenhuis (+499 opnames, -504 ontslagen)
1447 doden (+164)
Nederland: 1385 op IC (+25)
1766 doden (+115)
Of beide landen evenveel doden in verpleeghuizen meetellen is niet bekend..
That's the spirit. Jezus man hou je nu nog even aan de voorschriften en dan kun je later elke dag naar je ouders. Nu even niet.quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Ik ga ervan uit dat Kuipers en Gommers dagelijks meerdere keren contact hebben met het RIVM en dat zij ook nauw samenwerken met het RIVM. Kan niet anders.quote:Op zondag 5 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.
Hoe dan ook, het gaat de goede kant op. Mijn kritiek op RIVM blijft staan, want het had niet zo ver hoeven komen, maar dat maakt nu niet meer uit. Zolang wij geen extra doden krijgen door tekorten aan IC bedden ben ik al "tevreden". Daarnaast doen zij het de afgelopen twee weken een stukken beter, eerlijk is eerlijk.
Nu is het vooral de vraag hoe wij reguliere zorg weer op gang gaan krijgen.
Ik zou nergens anders willen wonen, zeker nu.quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Snap er geen kont van. Ja, er worden fouten gemaakt maar Nederland!![]()
Dat gaat ook nergens overquote:Op zondag 5 april 2020 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?
dat snap; ik, ieder heeft namelijk zijn taak. Wilders bemoeit zich ook niet wanneer ik moet poepen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.
clowns heb je altijd en door de jaren heen roepen ze dit altijd bij rampen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat gaat ook nergens over
De kerk hier heeft het gemeentebestuur een brief
gestuurd dat het Coronavirus een straf van God is en iedereen in onze gemeente gaat sterven en de huizen leeg komen te staan.
PowNed was hier van de week om een bezoekje te brengen aan de dominee nav zijn uitspraken
https://www.powned.tv/artikel/kerk-wij-zullen-allemaal-sterven
worden we nog bemest ookquote:Op zondag 5 april 2020 16:48 schreef mark6791 het volgende:
Of het rustig is of druk doet er niet zo heel veel toe. Het is en blijft dom en het zorgt voor vertraging van de versoepeling van de maatregelen, maar funest is het nu niet meer.
Waarschijnlijk is de R(0) al een tijdje flink onder de 1,0. De vorige weken was het ook noodzakelijk deze flink onder de 1,0 te hebben, omdat de bemestingsgraad bij 1,0 hetzelfde blijft (en de druk op de ziekenhuizen dus ook hetzelfde zou blijven.
Al gaat 25% van de mensen "dom" doen, dan kan dit de R(0) niet zomaar boven de 1,0 doen komen, simpelweg omdat er te veel mensen zijn die het gemiddelde voldoende omlaag halen.
Rutte zegt dat je naar buiten mag, dus gaan mensen ook. Gelukkig houden veel mensen zich wel aan de 1,5 m.quote:Op zondag 5 april 2020 16:48 schreef mark6791 het volgende:
Of het rustig is of druk doet er niet zo heel veel toe. Het is en blijft dom en het zorgt voor vertraging van de versoepeling van de maatregelen, maar funest is het nu niet meer.
Dank. Kijken dusquote:Op zondag 5 april 2020 16:51 schreef michiel_merk het volgende:
Kijktip voor vanavond {discovery) https://www.ad.nl/show/di(...)oronavirus~a80678ff/ Pandemic: COVID-19 schijnen experts en wetenschappers hun licht op deze wereldwijde tragedie, waar o.a ook Wuhan aanbod komt i.v.m de eerste gevallen on December
mondkapje genot.quote:Op zondag 5 april 2020 16:59 schreef THEFXR het volgende:
ik zie hier gewoon niemand buiten behalve wat motor rijders, geef ze eens ongelijk
van motor rijden kan je ook niet besmet raken.
Heel motorrijdend Nederland is er vandaag op uit getrokken geloof ik. Al de hele dag een klereherrie van langsrijdende motoren.quote:Op zondag 5 april 2020 16:59 schreef THEFXR het volgende:
ik zie hier gewoon niemand buiten behalve wat motor rijders, geef ze eens ongelijk
van motor rijden kan je ook niet besmet raken.
Bedankt en hij staat er!quote:Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
miss tijdelijk in de OP, als het niet teveel werk is?
[ afbeelding ]
wielrenners leven in hun eigen wereld, versperren ook auto's de weg, door zo te rijden.quote:Op zondag 5 april 2020 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vandaag twee uur door de polder gelopen. Mijn observaties.. iedereen die een motor heeft was er vandaag op uit getrokken. Elk boomerstel met dezelfde ANWB-jas was aan het fietsen. Iedereen hield zich prima aan de regels, behalve wielrenners, die ik regelmatig in pelotonnetjes voorbij zag komen.
Onze club was het iig niet... wij toeren sws niet tot 01 Juno , en terecht !!!!quote:Op zondag 5 april 2020 14:46 schreef LTVDK het volgende:
Tenzij er al meerdere miljoenen besmet zijn is er een lange-termijn probleem: de risicogroepen. Zolang er nog relatief veel besmettingen opduiken lopen die risico, en je kan niet verwachten dat die zich opsluiten tot er een vaccin is. Dan lijkt de enige optie de aanpak van Z Korea, Singapore of Taiwan, massaal testen en alle contacten in quarantaine, waarschijnlijk tot ver in 2021 (tenzij men het uitgeroeid krijgt) om het aantal nieuwe gevallen tot een minimum te beperken.quote:Op zondag 5 april 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij hebben echt geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn (geweest). Enige wat wij weten is dat het vele malen hoger is dan die bijna 18.000 van het RIVM. Als het er uiteindelijk 200.000 zijn geweest dan helpt dat nauwelijks voor groepsimmuniteit. Als het uit onderzoek straks blijkt dat er al 2 miljoen Nederlanders besmet zijn geweest dan is het een heel ander verhaal.
Om een beetje groepsimmuniteit te krijgen heb je minstens 60% nodig en dat is dus ruim 10 miljoen mensen.
Het is een hardnekkig vooroordeel over wielrenners. Ik ken veel wielrenners en momenteel hebben de meesten met elkaar afgesproken om niet meer als clubje te gaan rijden.quote:Op zondag 5 april 2020 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vandaag twee uur door de polder gelopen. Mijn observaties.. iedereen die een motor heeft was er vandaag op uit getrokken. Elk boomerstel met dezelfde ANWB-jas was aan het fietsen. Iedereen hield zich prima aan de regels, behalve wielrenners, die ik regelmatig in pelotonnetjes voorbij zag komen.
Idd.... met je helm open en dan een keer niezen en je trekt een spoor van minimaal 100mquote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk idd dat die motorrijders met een helm op andere kunnen besmetten als ze niet 1,5 meter afstand houden
Ziekenhuis opname, lijkt mij als indicator zelf niet veel zeggen.quote:
https://thehill.com/homen(...)oward-face-coveringsquote:Pentagon chief says military moving toward face coverings
Defense Secretary Mark Esper said Sunday that the military will issue guidance on face coverings for troops after the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) recommended people cover their faces when out in public to stem the spread of coronavirus.
ABC’s George Stephanopoulos asked Esper on “This Week” whether he expects all service members to follow the new CDC guidelines.
“We will have a directive on that coming out today,” he said, adding “We are going to move toward face coverings.”
[..]
The recommendations are a backtrack from the CDC’s earlier suggestion that healthy people should not use masks because it would not protect them from contracting the coronavirus.
But now, the CDC says wearing a face covering can prevent asymptomatic people from unknowingly spreading the disease, adding that people should not purchase the surgical masks or N95 respirators needed by medical professionals. Officials also stressed the recommendation was to be used in addition to, not instead of, social distancing guidelines.
verplicht helm dichtquote:Op zondag 5 april 2020 17:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd.... met je helm open en dan een keer niezen en je trekt een spoor van minimaal 100m
Nou ja, iig zitten niet veel mensen opeen gepakt in ruimtes die slecht geventileerd zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat zou ook betekenen, wanneer we in de zomermaanden iets losser kunnen zijn, dat we in het najaar op tijd moeten zijn met weer terug in ons hok te gaan.
Dat nieuws heeft niet iedereen in de Schermer bereikt.quote:Op zondag 5 april 2020 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een hardnekkig vooroordeel over wielrenners. Ik ken veel wielrenners en momenteel hebben de meesten met elkaar afgesproken om niet meer als clubje te gaan rijden.
https://thehill.com/polic(...)cing-efforts-for-twoquote:South Korea adding two weeks to social distancing efforts
South Korea will continue its social-distancing efforts to stem the spread of the coronavirus another two weeks, officials announced on Saturday.
The nation has frequently been cited as one of the most effective in containing the virus’s spread, with daily cases hovering around 100 new daily cases or fewer, but clusters have continued to emerge in environments like nursing homes, churches and hospitals, Reuters reported.
The South Korean government imposed its social distancing policy on March 21, asking high-risk facilities to close and banning religious, sports and entertainment events.
Health Minister Park Neung-hoo, citing an uptick in cases believed to have been spread by travelers, said on Saturday it is “too early to be at ease,” Reuters noted.
“Our goal is to be able to control infections in a way that our health and medical system, including personnel and sickbeds, can handle them at usual levels,” Park told a briefing after a government meeting on the virus, according to the news service. “If the number goes down to 50 or lower, stable treatment of the patients including the critically ill will be possible without much pressure on the system.”
The nation saw 94 new cases of the virus on Saturday, according to the Korea Centers for Disease Control and Prevention, bringing the national total to 10,156. The death toll increased by nine to a total of 183, Reuters reported.
Yepquote:Op zondag 5 april 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 'intelligente' lockdown was natuurlijk een mooie semantische vondst. Want in de praktijk verschilt het beleid nauwelijks van andere Europese landen.
Kortom het gaat imhoquote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Het OMT komt vast wel met een goede strategie. Mijn gok:
- eerst de kinderdagverblijven en scholen open (medio mei?)
- daarna stranden/parken/restaurants/terrassen mits 1,5m afstand wordt gehouden (medio juni?)
- evenementen en kroegen (binnen) pas na de zomer (september?)
- de regels "houd 1,5m afstand", "werk zoveel mogelijk thuis" en "blijf thuis als je milde klachten hebt" blijven voorlopig gewoon
En ondertussen wordt er een manier bedacht om besmette mensen snel te kunnen lokaliseren/isoleren. (GGD-contactonderzoek i.c.m. een GGD-corona-app?).
Als het aantal besmettingen te snel oploopt, zal er weer aan de knoppen worden gedraaid. Om te voorkomen dat er weer teveel mensen op de IC liggen. Binnenkort zal wel duidelijk worden welke maatregelen werken en welke niet.
De lastigste kwestie: wat doen we met de verpleeghuizen? Misschien alleen laten bezoeken door mensen die een groen vinkje op hun corona-app hebben staan? (Groen vinkje: niet in de buurt geweest van een besmet persoon.)
Tot slot: strengere hygiëneregels zijn nodig. Dus:
- winkel- en horeca-personeel moet verplicht x-keer per dag handen wassen (in ieder geval iedere keer nadat zij contact geld hebben aangeraakt)
- mensen die eten voorbereiden, moeten haarnetten en mondkapjes dragen
- bierglazen moeten beter worden schoongemaakt
- verplicht handzeep en papieren doekjes in wc's, etc.
- vaker schoonmaken: toiletten, liftknopjes, deurklinken, leuningen van roltrappen, treinen/trams/bussen etc.
- winkelwagens en mandjes moeten regelmatig worden schoongemaakt
- bestek in kantines moet worden gedesinfecteerd. In sommige Aziatische foodcourts kun je zelf je bestek desinfecteren met UV-licht en/of heet water. Enig idee of zo'n UV-licht-apparaat ook het coronavirus 'doodt'?
https://www.nytimes.com/2(...)gSource=articleSharequote:Even before Covid-19, for those lucky enough to leave the hospital alive after suffering acute respiratory distress syndrome, recovery can take months or years. The amount of sedation needed for Covid 19 patients can cause profound complications, damaging muscles and nerves, making it hard for those who survive to walk, move or even think as well as they did before they became ill. Many spend most of their recovery time in a rehabilitation center, and older patients often never go home. They live out their days bed bound, at higher risk of recurrent infections, bed sores and trips back to the hospital.
All this does not mean we shouldn’t use ventilators to try to save people. It just means we have to ask ourselves some serious questions: What do I value about my life? If I will die if I am not put in a medical coma and placed on a ventilator, do I want that life support? If I do choose to be placed on a ventilator, how far do I want to go? Do I want to continue on the machine if my kidneys shut down? Do I want tubes feeding me so I can stay on the ventilator for weeks?
Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.quote:
Dit zal de komende maanden een belangrijk moreel vraagstuk worden....quote:Op zondag 5 april 2020 17:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.
En op de lange termijn zal betrouwbaarheid en werkzaamheid zich moeten bewijzen.
Natuurlijk goed om met alles wat er mogelijk is, blijven werken aan een vaccin.
In de tussentijd vrees ik met grote vreze de "schade" die men ook als samenleving oploopt.
Ik mag/kan mijn vraagtekens zetten of het dat - voorkomen dat je oud/zwak overlijdt - wel waard is en je die groep zo lang "eenzaam" mag gaan opsluiten (in afwachting van een vaccin).
daar hebben ze wel een app.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef crystal_meth het volgende:
Z Korea wil het aantal nieuwe gevallen onder 50 per dag krijgen (en houden):
[..]
https://thehill.com/polic(...)cing-efforts-for-two
Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Weet je wat het is: "generaals zijn altijd bezig de vorige oorlog te winnen" .quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Vraag zal ook zijn hoe welgevallig "ouders" hun kinderen een miniem klein risico willen laten lopen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.
M.b.t. het virus is er namelijk niks veranderd, zodra wij weer "normaal" gaan doen zal het allemaal weer opnieuw beginnen. Als uit onderzoek blijkt dat kinderen inderdaad geen of een hele kleine rol spelen qua verspreiding zullen scholen waarschijnljk weer open gaan. Al het andere heb ik echt hele grote vraagtekens bij.
Wij kunnen de zorg niet maandelang overbelasten en al helemaal niet op een opgeschaal niveau. Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn wordt gevonden waardoor de zorg minder belast wordt.
Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.quote:Op zondag 5 april 2020 17:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.
Je doelt op groepsimmuniteit die in het beste geval dat 70% zal zijn en daarmee het risico dan de groep zwakkeren (desondanks, soms) massaal zal worden besmet.quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:quote:A particular challenge will be garnering high enough levels of adoption — at least 60 per cent of the target population, according to Oxford researchers — to be effective.
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.htmlquote:PEPP-PT, which brings together 130 researchers from eight countries, aims to launch its platform by April 7, said Hans-Christian Boos, founder of German tech startup Arago and a member of Chancellor Angela Merkel's digital advisory council.
Merkel, in isolation after being treated by a doctor who tested positive for COVID-19, said she would recommend such an app as long as it was effective and voluntary.
"I would of course also be prepared to use it myself to help other people," the conservative leader told reporters.
Epidemiologists say contact tracing will become a vital weapon in containing future flare-ups in COVID-19, the flu-like disease caused by coronavirus, once national lockdowns succeed in slowing the rapid spread of the virus.
"We all know that, as a society and an economy, we cannot go on like this for an extended period of time," Marcel Salathe, professor of digital epidemiology at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, told a news briefing.
"There is a more efficient way to break this exponential trend of growth."
The illness can be passed on by people showing no symptoms, putting a premium on warning those at risk of infection swiftly after an individual tests positive.
LOGGING CONNECTIONS
The new platform would make anonymous use of low-energy Bluetooth technology in a way that respects the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR), and would not require the intrusive tracking of location data.
It would log connections made between smartphones on a device, rather than a central server, for two weeks, using strong encryption. Only local health authorities, deemed 'trusted' persons, could download data so they can notify people at risk of infection and tell them to go into isolation.
A study https://science.sciencema(...)science.abb6936.full by researchers at Oxford University's Big Data Institute said 60% of a country's population would need to be involved for the approach to be effective. Those without smartphones could wear Bluetooth-enabled armbands.
German research body Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) has worked on the technology platform with Vodafone and others. It has recruited volunteers from the German army to measure how different smartphone brands communicate with each other.
The PEPP-PT project is similar to Singapore's TraceTogether app but differs in some respects: By using country codes it can work across borders, said Fraunhofer HHI head Thomas Wiegand.
Separately, a group of Berlin startups, led by data management company via, fintech group finleap and insurance tech firm Wefox Group, said that it planned to launch its own contact tracing app called Healthy Together https://gesund-zusammen.de next week.
Sascha Gartenbach, founder and chief executive of via, said the Healthy Together group was in touch with PEPP-PT on collaborating. "Our approaches are complementary," he told Reuters.
Joh schei's effe uitquote:Op zondag 5 april 2020 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.
Af en toe een goede scheet in de aanvoerslang laten, geintje moet kunnen jatoch just a prank broquote:Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat![]()
Voor je het weet betaal je digitaal, geef je al bewegingen vrij, zit je vrijwillig in je huis en moet je aantonen dat je een vaccin gehad hebt om naar buiten te mogen.quote:Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:
https://www.ft.com/content/d42acff2-b0b5-400b-b38f-ec621d4efd95
[..]
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:
https://www.pepp-pt.org/
O.a. het Duitse RIVM is lid van de groep.
De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:
[..]
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
Ze doen waar ze voor geleerd hebben slimmerik. Liever dood gaan dan geholpen worden door wat extra personeel dan maar?quote:Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat![]()
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
zo danquote:Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
Als we maar 10.000 oudere mensen met onderliggende klachten gered hebben
Komt toch uit China oud nieuws dusquote:Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
miss tijdelijk in de OP, als het niet teveel werk is?
[ afbeelding ]
Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?quote:Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
Het is dan een onwenselijkheid van die illusie aan gewenning.....quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Waar anders op ?quote:Op zondag 5 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?
Scherp....quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.
Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.
Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).
Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
dit kan wel naar BNWquote:Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:
https://www.ft.com/content/d42acff2-b0b5-400b-b38f-ec621d4efd95
[..]
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:
https://www.pepp-pt.org/
O.a. het Duitse RIVM is lid van de groep.
De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:
[..]
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
Zo zit ik er ook in maar de gedachte (na flink wat gelezen te hebben) dat je ook flink kans loopt op een dubbele longontsteking en dito bijwerkingen of schade, houdt mij voorlopig wel even weg van die besmettingsbehoefte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Wat is het alternatief fvd wou volledige lockdownquote:Op zondag 5 april 2020 18:14 schreef Oekelele het volgende:
Hoe raad ik maar zo dat u VVD stemt......
Precies. Ik ken ook een kudde of drie en die rijden nu niet, solo of met zijn tweeën op ruime afstand. Maar goed, het is net als normaal: 9 van de 10 merk je niet eens op omdat ze zich normaal gedragen maar die tiende die zich als een hufter gedraagt, die blijft je bij.quote:Op zondag 5 april 2020 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een hardnekkig vooroordeel over wielrenners. Ik ken veel wielrenners en momenteel hebben de meesten met elkaar afgesproken om niet meer als clubje te gaan rijden.
Idd links zou nu alleen bezig zijn geweestquote:Op zondag 5 april 2020 18:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Wat is het alternatief fvd wou volledige lockdown
D66 Rob jetten met ze klimaat nonsens en de rest is te links of bouwen op god bijvoorbeeld partijen als sgp die stemmen met de vraag wat zou Jezus doen
We hebben nu genoeg IC beddenquote:Op zondag 5 april 2020 18:19 schreef Oekelele het volgende:
VVD heeft jaren zorg weg bezuinigt en ziekenhuizen geprivatiseerd. Waarvan er veel failliet gegaan zijn?? Anders hadden we nu nog genoeg IC bedden gehad.
twitter:mousmar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:10:49Op de 525 doden na (al is dat ook weer veel minder dan gisteren) is het alleen maar goed nieuws. Er zijn 61 bedden vrijgekomen in ziekenhuizen. Ook in de IC zijn voor de tweede dag op rij meer bedden vrij (17). Ruim 800 mensen weer hersteld. https://t.co/LxF4lQDC6x reageer retweet
We hebben er toch genoeg?quote:Op zondag 5 april 2020 18:19 schreef Oekelele het volgende:
VVD heeft jaren zorg weg bezuinigt en ziekenhuizen geprivatiseerd. Waarvan er veel failliet gegaan zijn?? Anders hadden we nu nog genoeg IC bedden gehad.
Ook daar is nu “gewoon” ruimtequote:Op zondag 5 april 2020 18:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat de reguliere zorg zo goed als stil ligt.
Misschien kunnen we toch nog de voetbalcompetitie gaan afmaken!!quote:Op zondag 5 april 2020 18:21 schreef Breekfast het volgende:
Italië:twitter:mousmar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:10:49Op de 525 doden na (al is dat ook weer veel minder dan gisteren) is het alleen maar goed nieuws. Er zijn 61 bedden vrijgekomen in ziekenhuizen. Ook in de IC zijn voor de tweede dag op rij meer bedden vrij (17). Ruim 800 mensen weer hersteld. https://t.co/LxF4lQDC6x reageer retweet
Het aantal doden gaat wel omlaag maar echt met horten en stoten. Maargoed, ben reuze benieuwd naar de volgende stap daar en de gevolgen voor de verspreiding.quote:Op zondag 5 april 2020 18:21 schreef Breekfast het volgende:
Italië:twitter:mousmar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:10:49Op de 525 doden na (al is dat ook weer veel minder dan gisteren) is het alleen maar goed nieuws. Er zijn 61 bedden vrijgekomen in ziekenhuizen. Ook in de IC zijn voor de tweede dag op rij meer bedden vrij (17). Ruim 800 mensen weer hersteld. https://t.co/LxF4lQDC6x reageer retweet
Misschien moeten we er maar vanuit gaan dat dit elk jaar gaat voorkomen en de zorgpremie x3 doen. Zal vast iedereen blij mee zijnquote:Op zondag 5 april 2020 18:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat de reguliere zorg zo goed als stil ligt.
Ik hoop het van wel dat u helemaal gelijk heeft en blijft houden de komende dagen.quote:
Nou dat dus. Hardnekkige verzinsels.quote:Op zondag 5 april 2020 18:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik ken ook een kudde of drie en die rijden nu niet, solo of met zijn tweeën op ruime afstand. Maar goed, het is net als normaal: 9 van de 10 merk je niet eens op omdat ze zich normaal gedragen maar die tiende die zich als een hufter gedraagt, die blijft je bij.
De trend is duidelijk. Het wordt nu spannend of de Italianen met dit goede nieuws de quarantaine weten vol te houden of dat men laks begint te worden.quote:Op zondag 5 april 2020 18:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het aantal doden gaat wel omlaag maar echt met horten en stoten. Maargoed, ben reuze benieuwd naar de volgende stap daar en de gevolgen voor de verspreiding.
Veel waar de afgelopen 50 jaar voor gestreden is, gaat nu door het Covid19 afvoerputje.quote:Op zondag 5 april 2020 18:07 schreef _I het volgende:
[..]
Voor je het weet betaal je digitaal, geef je al bewegingen vrij, zit je vrijwillig in je huis en moet je aantonen dat je een vaccin gehad hebt om naar buiten te mogen.
En we vonden het prachtig toen ze het invoerden, we vroegen er zelfs zelf om. Sheeple.
Daar ben ik dus ook echt bang voor. Juist nu het beter lijkt te gaan moeten we volhouden. Uit ons zelf.quote:Op zondag 5 april 2020 18:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De trend is duidelijk. Het wordt nu spannend of de Italianen met dit goede nieuws de quarantaine weten vol te houden of dat men laks begint te worden.
Want vvd regeert altijd alleen?quote:Op zondag 5 april 2020 18:19 schreef Oekelele het volgende:
Er circuleerden foto's van de burgemeester van Genua die zijn burgers in de straten aantrof en ook in Frankrijk is men aan het relaxen en buiten komen. Ik denk dat het tijd wordt om zo snel mogelijk perspectief te bieden hoe men gefaseerd weer los gaat laten, maar het zal niet eenvoudig zijn en mss met testing en certificaten erbij.quote:Op zondag 5 april 2020 18:25 schreef Breekfast het volgende:
De trend is duidelijk. Het wordt nu spannend of de Italianen met dit goede nieuws de quarantaine weten vol te houden of dat men laks begint te worden.
Nederland kijkt graag naar Amerika dus.....dat de zorg binnen een aantal jaren niet meer te betalen wordt voor velen...… Privatisering.....verdienen aan de zorg.....lang leve de geldwolvenquote:Op zondag 5 april 2020 18:22 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Misschien moeten we er maar vanuit gaan dat dit elk jaar gaat voorkomen en de zorgpremie x3 doen. Zal vast iedereen blij mee zijn
"Ja maar het is veel te lekker weer om niet naar het strand te gaan en het gaat toch de goede kant op."quote:Op zondag 5 april 2020 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook echt bang voor. Juist nu het beter lijkt te gaan moeten we volhouden. Uit ons zelf.
Zo ja, kunnen "zorgvragers" daar alleen niet komen.quote:
En wat gaat er gebeuren als ze eraf gaat dat is belangrijkste om te weten rukt t virus dan weer opquote:Op zondag 5 april 2020 18:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat land valt natuurlijk finaal door de mand.quote:Op zondag 5 april 2020 17:46 schreef MissionPhailed het volgende:
Mooi om te lezen dat de landelijke gezondheidszorg waarschijnlijk niet gaat bezwijken onder de druk. Overige Europese landen laten ook gunstige trends zien. Denk dat de boel in de VS wél serieus in de soep gaat lopen, beetje vergelijkbaar met Italië maar dan op grotere schaal.
Certificaat voor als je immuun bent is nogal een slecht idee, vanmiddag een uitgebreide post over gemaakt. Je krijgt dan taferelen dat mensen bewust op zoek gaan naar het virus, zodat ze ook zo'n certificaat krijgen (en daarmee meer vrijheden krijgen) wat dan weer als resultaat heeft dat er een nieuwe piek komt en de zorg het helemaal niet meer aan kan. Plus dat je de mensen die zich aan de regels hebben gehouden feitelijk straft omdat ze binnen zijn gebleven. Geen goed idee.quote:Op zondag 5 april 2020 18:27 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er circuleerden foto's van de burgemeester van Genua die zijn burgers in de straten aantrof en ook in Frankrijk is men aan het relaxen en buiten komen. Ik denk dat het tijd wordt om zo snel mogelijk perspectief te bieden hoe men gefaseerd weer los gaat laten, maar het zal niet eenvoudig zijn en mss met testing en certificaten erbij.
twitter:op1npo twitterde op zondag 05-04-2020 om 16:21:29Vanavond in #Op1: Voorzitter van de Nederlandse IC-vereniging Diederik Gommers over de maximale capaciteit aan IC-bedden. Is die met 2400 bereikt? https://t.co/m7SAfSmW0L reageer retweet
Klopt wel dit. Ooit een documentaire gezien over een Amerikaanse student die z'n beide benen brak. Operaties noodzakelijk en die kerel betaalt de rest van z'n leven die rekening af. Meende dat het dik twee ton in USD kostte.quote:Op zondag 5 april 2020 18:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat land valt natuurlijk finaal door de mand.
Ontzettend slechte toegang tot de gezondheidszorg voor het gros van de bevolking want duur en ter plekke betalen.
Sociaal vangnet kennen ze niet. Paycheck to paycheck. Tientallen miljoenen werklozen straks, nog meer armoede, nog meer criminaliteit etc etc.
Het land wat pretendeert the best en the greatest country in the world te zijn is eigenlijk niet meer dan een 13 in een dozijn 3e wereldland en ondertussen het sukkeltje van de wereld aan het worden.
Tel daarbij op een narcist als president die alleen maar in $$$ denkt en verder in een totaal ander universum leeft.
Ik benijd the average Joe.
US is fucked.
Jullie hebben daar wellicht beroepsmilitairen maar we kennen toch allemaal de verhalen over de dienstplichtsoldaten hier. Die liet je nog niet op je dooie kat passenquote:Op zondag 5 april 2020 18:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze doen waar ze voor geleerd hebben slimmerik. Liever dood gaan dan geholpen worden door wat extra personeel dan maar?
Zou zonde zijn als we in zo'n korte tijd alles over boord gooien. Mag toch hopen dat we wel zo "nuchter" blijven om dit niet toe te laten.quote:Op zondag 5 april 2020 18:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Veel waar de afgelopen 50 jaar voor gestreden is, gaat nu door het Covid19 afvoerputje.
Zelf doe ik dat trouwens ook; nooit gedacht dat "ik" hier in het zg vrije Westen zo duidelijk de "ShockDoctrine" zou meemaken.
Ik had er dan ééntje laten fixen. Kan je toch vooruit komen maar blijft de rekening een beetje te overzienquote:Op zondag 5 april 2020 18:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt wel dit. Ooit een documentaire gezien over een Amerikaanse student die z'n beide benen brak. Operaties noodzakelijk en die kerel betaalt de rest van z'n leven die rekening af. Meende dat het dik twee ton in USD kostte.
Kans is wel groot denk ik, hoewel het warme weer ons wellicht gaat helpen de komende zomer. Voor het najaar moeten we echt intelligentere maatregelen bedenken waarbij we zowel de verspreiding kunnen indammen als de maatschappij/economie draaiende kunnen houden.quote:Op zondag 5 april 2020 18:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
En wat gaat er gebeuren als ze eraf gaat dat is belangrijkste om te weten rukt t virus dan weer op
Vd 326 miljoen inwoners zijn er maar iets van 26 niet verzekerd.quote:Op zondag 5 april 2020 18:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat land valt natuurlijk finaal door de mand.
Ontzettend slechte toegang tot de gezondheidszorg voor het gros van de bevolking want duur en ter plekke betalen.
Sociaal vangnet kennen ze niet. Paycheck to paycheck. Tientallen miljoenen werklozen straks, nog meer armoede, nog meer criminaliteit etc etc.
Het land wat pretendeert the best en the greatest country in the world te zijn is eigenlijk niet meer dan een 13 in een dozijn 3e wereldland en ondertussen het sukkeltje van de wereld aan het worden.
Tel daarbij op een narcist als president die alleen maar in $$$ denkt en verder in een totaal ander universum leeft.
Ik benijd the average Joe.
US is fucked.
Of dat mensen die geen risico kunnen lopen buiten de maatschappij worden gezet.quote:Op zondag 5 april 2020 18:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Certificaat voor als je immuun bent is nogal een slecht idee, vanmiddag een uitgebreide post over gemaakt. Je krijgt dan taferelen dat mensen bewust op zoek gaan naar het virus, zodat ze ook zo'n certificaat krijgen (en daarmee meer vrijheden krijgen) wat dan weer als resultaat heeft dat er een nieuwe piek komt en de zorg het helemaal niet meer aan kan. Plus dat je de mensen die zich aan de regels hebben gehouden feitelijk straft omdat ze binnen zijn gebleven. Geen goed idee.
Maar als men zegt dat uiteindelijk bijna iedereen corona besmet zal raken met corona, dan heb ik het liever zo snel mogelijk.quote:Op zondag 5 april 2020 18:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in maar de gedachte (na flink wat gelezen te hebben) dat je ook flink kans loopt op een dubbele longontsteking en dito bijwerkingen of schade, houdt mij voorlopig wel even weg van die besmettingsbehoefte.
Kom jij in de problemen?quote:Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |