Files kunnen ook ontstaan zonder drukte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was.
Zeker geen discussiepunt.quote:Op zondag 5 april 2020 16:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was. Dat het geen griepje is lijkt me niet echt een discussiepunt als je om je heen kijkt en het nieuws volgt.
quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
IC een stijging van 25, dat gaat gewoon erg goed
Bron? Nieuwe persconferentie? Kan het even niet volgen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Geweldig nieuws!quote:Op zondag 5 april 2020 16:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Was ook met de fiets op pad gegaan en viel mij ook op dat er veel motorrijders waren.quote:Op zondag 5 april 2020 14:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja vooral die motorrijders waren opvallend aanwezig, kwamen er elke minuut wel een paar langs.
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.htmlquote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bron? Nieuwe persconferentie? Kan het even niet volgen.
Thanks.quote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.html
Mooi. Geeft wat ruimte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Push bericht van nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)et-25-naar-1385.html
Dit lijken me live cijfers. Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) heeft een live systeem.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is er ook niet een beetje sprake van een weekend effect? Op dinsdag zijn de cijfers over het algemeen hoger vanwege het vertraagd rapporteren in het weekend, dus dan zouden ze om dezelfde reden in het weekend lager moeten zijn. Verder lijkt het inderdaad wel goed, minder ziekenhuisopnames, minder IC opnames, wel behoorlijk meer bevestigde besmettingen. Wordt er meer getest?
Ziekenhuisopnames hebben er wel last van, maar volgens mij zijn de huidige IC opnames zo goed als "real time", dus daar zou geen "vertraging" in moeten zitten.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is er ook niet een beetje sprake van een weekend effect? Op dinsdag zijn de cijfers over het algemeen hoger vanwege het vertraagd rapporteren in het weekend, dus dan zouden ze om dezelfde reden in het weekend lager moeten zijn. Verder lijkt het inderdaad wel goed, minder ziekenhuisopnames, minder IC opnames, wel behoorlijk meer bevestigde besmettingen. Wordt er meer getest?
Sinds de klimaatfaal niet meer geloofwaardig inderdaad.quote:
Hier word ik dus gelukkig vanquote:Op zondag 5 april 2020 16:08 schreef houdafstand het volgende:
Kuipers: ,,We hebben 2400 bedden op afroep beschikbaar. We hebben de ruimten, de bedden, de apparaten en de roosters klaar liggen. Maar we hebben ze op dit moment nog niet allemaal nodig.”
Dit is heel mooi nieuws!!quote:Op zondag 5 april 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier word ik dus gelukkig van![]()
Mijn grootste kritiek was altijd dat ze achter de feiten aanliepen. Nu zijn ze voorbereidAls het dan niet nodig blijkt te zijn is het "jammer", maar beter dit dan straks als een kip zonder kop naar honderden bedden zoeken.
Dat weekend effect is zeker zichtbaar als je over de gehele lijn kijkt, maar het aantal opnames lijkt als je naar de afgelopen week kijkt wel te stabiliseren. Vanaf morgen gaan ze geloof ik het aantal tests opschroeven dus vanaf dinsdag zullen de besmettingscijfers wel flink gaan stijgen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nee.quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Ja? Want ze werken zich in de ziekenhuizen niet meer drie slagen in de rondte?quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Dot. Alles op het gemakje. Als je in mei alles langzaamaan kan vrijgeven ben je spekkoper.quote:Op zondag 5 april 2020 16:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
Die 2400 is ruim 2x normale hoeveelheid. Reguliere zorg is afgeschaald, zorg staat onder een gigantische druk. Wij gaan de zorg niet maandenlang overbelasten omdat men er nu al genoeg van heeft.
Goed idee! Laten we meteen weggooien wat er bereikt isquote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Thanks.quote:Op zondag 5 april 2020 16:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames hebben er wel last van, maar volgens mij zijn de huidige IC opnames zo goed als "real time", dus daar zou geen "vertraging" in moeten zitten.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.quote:Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dot. Alles op het gemakje. Als je in mei alles langzaamaan kan vrijgeven ben je spekkoper.
Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Thanks.
Ook ff opgezocht, vorige week zondag 52 IC opnames en 529 ziekenhuisopnames gerapporteerd. Dus het is ook lager dan vorige week zondag.
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier word ik dus gelukkig van![]()
Mijn grootste kritiek was altijd dat ze achter de feiten aanliepen. Nu zijn ze voorbereidAls het dan niet nodig blijkt te zijn is het "jammer", maar beter dit dan straks als een kip zonder kop naar honderden bedden zoeken.
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.
Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.
Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).
Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:
[..]
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.
Meen dat Singapore dat ook zo doet?
Even flaneren in een lege straat.quote:Op zondag 5 april 2020 16:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ben wel een beetje klaar met dat gedoe, ik ga er gewoon op uit.
Dat heb je ook in tijden waarin het goed gaat. Gingen ze nou maar emigreren dan hoefden ze niet zo ongelukkig te zijn. Ik heb het best naar mijn zin in Nederland in ieder geval.quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Snap er geen kont van. Ja, er worden fouten gemaakt maar Nederland!![]()
Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.
Doch neem ik aan dat het die kant op gaat.quote:Op zondag 5 april 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).
Geen overvolle stamkroegen mogelijk, maar wat terrasjes met max 2 aan tafel en genoeg ruimte tussen de tafels zou een optie zijn later in de zomer. De druk op de zorg moet dan wel echt heel stuk minder zijn, anders is het niet te doen.
Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.quote:Op zondag 5 april 2020 16:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.
Minder doden in Spanje en Italie. Meer mensen uit dan in het ziekenhuis in Belgie, meer mensen de ICU af dan in in Italie, minder bevestigde gevallen in Duitsland. Jammer dat de UK, waar ik woon, nog niet in die trends mee doet. Maar de bbc publiceert wel een artikel dat Nederland met vuur speelt. https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52135814
Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnamesquote:Op zondag 5 april 2020 16:30 schreef Montov het volgende:
Hoe verhouden de cijfers zich met vorige week zondag? Dat is imho de beste vergelijking voor weekendcijfers.
België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMOquote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Op nu.nl lees ik heel veel reacties dat het echt enorm druk is overal.
Dit gaan we terug zien in de cijfers over een paar weken.
Er wordt dringend verzocht binnen te blijven en als je een frisse neus wil halen dat je dat in je eigen buurt moet doen.
Waarom verdommen die egoïsten dat allemaal!
Ik voorspel dat er over een paar weken nog hardere maatregelen gaan komen omdat we dan in fase drie zitten.
Je ziet wel dat veel landen het laten lijken alsof het eigen land het heel goed doet, terwijl anderen het juist slecht doen, maar deze vond ik wel heel frappant ja.quote:Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.
Mortality rate hier ligt hoog, omdat wij niemand testen....
Daarnaast geven ze zelf aan dat 93% zoveel mogelijk thuisblijft.
Sensatiekop en inleiding en daarna eigenlijk bizar weinig inhoud. Terwijl ze in Londen vorige week nog in bizar volle metro's naar werk gingen.
In België hebben vandaag meer coronapatienten het ziekenhuis verlaten dan dat er zijn bijgekomen..quote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
Als het al zo werkt moeten je ouders het wel ook gehad hebben natuurlijk..quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
Waarom?quote:Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnames
dat wordt niet verteld want anders doen teveel mensen dat tegelijkertijdquote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
1385, dat is positiefquote:Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMO
5735 in het ziekenhuis (+499 opnames, -504 ontslagen)
1447 doden (+164)
Nederland: 1385 op IC (+25)
1766 doden (+115)
Of beide landen evenveel doden in verpleeghuizen meetellen is niet bekend..
That's the spirit. Jezus man hou je nu nog even aan de voorschriften en dan kun je later elke dag naar je ouders. Nu even niet.quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Ik ga ervan uit dat Kuipers en Gommers dagelijks meerdere keren contact hebben met het RIVM en dat zij ook nauw samenwerken met het RIVM. Kan niet anders.quote:Op zondag 5 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.
Hoe dan ook, het gaat de goede kant op. Mijn kritiek op RIVM blijft staan, want het had niet zo ver hoeven komen, maar dat maakt nu niet meer uit. Zolang wij geen extra doden krijgen door tekorten aan IC bedden ben ik al "tevreden". Daarnaast doen zij het de afgelopen twee weken een stukken beter, eerlijk is eerlijk.
Nu is het vooral de vraag hoe wij reguliere zorg weer op gang gaan krijgen.
Ik zou nergens anders willen wonen, zeker nu.quote:Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Snap er geen kont van. Ja, er worden fouten gemaakt maar Nederland!![]()
Dat gaat ook nergens overquote:Op zondag 5 april 2020 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?
dat snap; ik, ieder heeft namelijk zijn taak. Wilders bemoeit zich ook niet wanneer ik moet poepen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.
clowns heb je altijd en door de jaren heen roepen ze dit altijd bij rampen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat gaat ook nergens over
De kerk hier heeft het gemeentebestuur een brief
gestuurd dat het Coronavirus een straf van God is en iedereen in onze gemeente gaat sterven en de huizen leeg komen te staan.
PowNed was hier van de week om een bezoekje te brengen aan de dominee nav zijn uitspraken
https://www.powned.tv/artikel/kerk-wij-zullen-allemaal-sterven
worden we nog bemest ookquote:Op zondag 5 april 2020 16:48 schreef mark6791 het volgende:
Of het rustig is of druk doet er niet zo heel veel toe. Het is en blijft dom en het zorgt voor vertraging van de versoepeling van de maatregelen, maar funest is het nu niet meer.
Waarschijnlijk is de R(0) al een tijdje flink onder de 1,0. De vorige weken was het ook noodzakelijk deze flink onder de 1,0 te hebben, omdat de bemestingsgraad bij 1,0 hetzelfde blijft (en de druk op de ziekenhuizen dus ook hetzelfde zou blijven.
Al gaat 25% van de mensen "dom" doen, dan kan dit de R(0) niet zomaar boven de 1,0 doen komen, simpelweg omdat er te veel mensen zijn die het gemiddelde voldoende omlaag halen.
Rutte zegt dat je naar buiten mag, dus gaan mensen ook. Gelukkig houden veel mensen zich wel aan de 1,5 m.quote:Op zondag 5 april 2020 16:48 schreef mark6791 het volgende:
Of het rustig is of druk doet er niet zo heel veel toe. Het is en blijft dom en het zorgt voor vertraging van de versoepeling van de maatregelen, maar funest is het nu niet meer.
Dank. Kijken dusquote:Op zondag 5 april 2020 16:51 schreef michiel_merk het volgende:
Kijktip voor vanavond {discovery) https://www.ad.nl/show/di(...)oronavirus~a80678ff/ Pandemic: COVID-19 schijnen experts en wetenschappers hun licht op deze wereldwijde tragedie, waar o.a ook Wuhan aanbod komt i.v.m de eerste gevallen on December
mondkapje genot.quote:Op zondag 5 april 2020 16:59 schreef THEFXR het volgende:
ik zie hier gewoon niemand buiten behalve wat motor rijders, geef ze eens ongelijk
van motor rijden kan je ook niet besmet raken.
Heel motorrijdend Nederland is er vandaag op uit getrokken geloof ik. Al de hele dag een klereherrie van langsrijdende motoren.quote:Op zondag 5 april 2020 16:59 schreef THEFXR het volgende:
ik zie hier gewoon niemand buiten behalve wat motor rijders, geef ze eens ongelijk
van motor rijden kan je ook niet besmet raken.
Bedankt en hij staat er!quote:Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
miss tijdelijk in de OP, als het niet teveel werk is?
[ afbeelding ]
wielrenners leven in hun eigen wereld, versperren ook auto's de weg, door zo te rijden.quote:Op zondag 5 april 2020 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vandaag twee uur door de polder gelopen. Mijn observaties.. iedereen die een motor heeft was er vandaag op uit getrokken. Elk boomerstel met dezelfde ANWB-jas was aan het fietsen. Iedereen hield zich prima aan de regels, behalve wielrenners, die ik regelmatig in pelotonnetjes voorbij zag komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |