abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 16:18:06 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192463537
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dot. Alles op het gemakje. Als je in mei alles langzaamaan kan vrijgeven ben je spekkoper.
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 16:19:25 #182
416575 crew  Evenstar
pi_192463555
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Thanks.
Ook ff opgezocht, vorige week zondag 52 IC opnames en 529 ziekenhuisopnames gerapporteerd. Dus het is ook lager dan vorige week zondag.
Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.
pi_192463556
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier word ik dus gelukkig van *O*

Mijn grootste kritiek was altijd dat ze achter de feiten aanliepen. Nu zijn ze voorbereid _O_ Als het dan niet nodig blijkt te zijn is het "jammer", maar beter dit dan straks als een kip zonder kop naar honderden bedden zoeken.
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.

Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.

Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).

Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
  zondag 5 april 2020 @ 16:20:10 #184
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192463563
Ben wel een beetje klaar met dat gedoe, ik ga er gewoon op uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 5 april 2020 @ 16:21:28 #185
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192463579
Veel volk buiten in en om Vlissingen maar allemaal verspreid, prima zo.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 16:21:29 #186
416575 crew  Evenstar
pi_192463580
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.

Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.

Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).

Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.

Hoe dan ook, het gaat de goede kant op. Mijn kritiek op RIVM blijft staan, want het had niet zo ver hoeven komen, maar dat maakt nu niet meer uit. Zolang wij geen extra doden krijgen door tekorten aan IC bedden ben ik al "tevreden". Daarnaast doen zij het de afgelopen twee weken een stukken beter, eerlijk is eerlijk.

Nu is het vooral de vraag hoe wij reguliere zorg weer op gang gaan krijgen.
  zondag 5 april 2020 @ 16:23:04 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192463607
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.

Meen dat Singapore dat ook zo doet?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192463608
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:

[..]

Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Snap er geen kont van. Ja, er worden fouten gemaakt maar Nederland! _O_ w/
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 16:25:00 #189
416575 crew  Evenstar
pi_192463634
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Social distancing erin rammen en daar ook aan vasthouden. Alhoewel dat in Nederland natuurlijk al lastiger is. Maar tzt ( ik insinueer niet één deze weken) kan je bijvoorbeeld zelfs de terrassen gedeeltelijk vrijgeven. Tafel per x-aantal vierkante meters ipv zoveel mogelijk neer te zetten bijvoorbeeld.

Meen dat Singapore dat ook zo doet?
Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).

Geen overvolle stamkroegen mogelijk, maar wat terrasjes met max 2 aan tafel en genoeg ruimte tussen de tafels zou een optie zijn later in de zomer. De druk op de zorg moet dan wel echt heel stuk minder zijn, anders is het niet te doen.
pi_192463638
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:20 schreef PzKpfw het volgende:
Ben wel een beetje klaar met dat gedoe, ik ga er gewoon op uit.
Even flaneren in een lege straat.

Ik snap wel waarom Drenthe vrij stabiel is. Het is hier echt al weken rustig.
Of iedereen is inmiddels al dood.
Go hard or go home
  zondag 5 april 2020 @ 16:25:49 #191
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192463652
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Of Nederlanders die Nederland haten. Hoeveel ik hier lees hoe zo'n waardeloos land we hebben.
Dat heb je ook in tijden waarin het goed gaat. Gingen ze nou maar emigreren dan hoefden ze niet zo ongelukkig te zijn. Ik heb het best naar mijn zin in Nederland in ieder geval. <O) w/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192463689
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Yup! Sowieso een duidelijk dalende lijn nu (qua groei). Zou niet schrikken van een paar % hogere groeie de komende 2-3 dagen.
Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.
Minder doden in Spanje en Italie. Meer mensen uit dan in het ziekenhuis in Belgie, meer mensen de ICU af dan in in Italie, minder bevestigde gevallen in Duitsland. Jammer dat de UK, waar ik woon, nog niet in die trends mee doet. Maar de bbc publiceert wel een artikel dat Nederland met vuur speelt. https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52135814
  zondag 5 april 2020 @ 16:30:07 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192463718
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, Singapore doet het inderdaad ook zo (tenminste, dat is wat Feike toen zei).

Geen overvolle stamkroegen mogelijk, maar wat terrasjes met max 2 aan tafel en genoeg ruimte tussen de tafels zou een optie zijn later in de zomer. De druk op de zorg moet dan wel echt heel stuk minder zijn, anders is het niet te doen.
Doch neem ik aan dat het die kant op gaat.

Hier verwacht ik dan weer eerder dat de steden zelf open gaan maar reizen tussen steden verboden blijft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 5 april 2020 @ 16:30:50 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192463728
Hoe verhouden de cijfers zich met vorige week zondag? Dat is imho de beste vergelijking voor weekendcijfers.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2020 @ 16:31:17 #195
416575 crew  Evenstar
pi_192463735
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dinsdag waarschijnlijk een piekje, maar die dan ook maar vergelijken met vorige week. Er begint langzaam meer positief nieuws te komen.
Minder doden in Spanje en Italie. Meer mensen uit dan in het ziekenhuis in Belgie, meer mensen de ICU af dan in in Italie, minder bevestigde gevallen in Duitsland. Jammer dat de UK, waar ik woon, nog niet in die trends mee doet. Maar de bbc publiceert wel een artikel dat Nederland met vuur speelt. https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-52135814
Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.

Mortality rate hier ligt hoog, omdat wij niemand testen....

Daarnaast geven ze zelf aan dat 93% zoveel mogelijk thuisblijft.

Sensatiekop en inleiding en daarna eigenlijk bizar weinig inhoud. Terwijl ze in Londen vorige week nog in bizar volle metro's naar werk gingen.
pi_192463758
Nu 1385 coronapatiënten op ic, 'instroom vlakt af'

Het aantal Nederlanders dat op een intensivecareafdeling ligt met het coronavirus, is gestegen tot 1385. Dat zijn er 25 meer dan gisteren. De totale capaciteit ligt op 2400. 505 van die bedden zijn bedoeld voor mensen die niet het coronavirus hebben.
Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "We zien een stabiel beeld, in lijn met de voorgaande dagen en met de cijfers van het RIVM. Dat komt doordat de instroom afvlakt en er langzamerhand ook meer patiënten herstellen en de IC verlaten."
Van de 1385 ic-patiënten liggen er 24 in Duitsland. Dat zijn er 7 meer dan gisteren.
Voldoende capaciteit

Er is momenteel voldoende aanbod van IC-capaciteit voor coronapatiënten en voor niet-coronapatiënten. Voor niet-coronapatiënten zijn er 505 bedden beschikbaar, waarvan er 271 bezet zijn. Kuipers: "We hebben 2400 bedden op afroep beschikbaar. We hebben de ruimten, de bedden, de apparaten en de roosters klaar liggen. Maar we hebben ze op dit moment nog niet allemaal nodig.

Bron: rtlnieuws
pi_192463766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:30 schreef Montov het volgende:
Hoe verhouden de cijfers zich met vorige week zondag? Dat is imho de beste vergelijking voor weekendcijfers.
Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnames
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 5 april 2020 @ 16:33:42 #198
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192463767
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMO
5735 in het ziekenhuis (+499 opnames, -504 ontslagen)
1447 doden (+164)

Nederland: 1385 op IC (+25)
1766 doden (+115)

Of beide landen evenveel doden in verpleeghuizen meetellen is niet bekend..
are we infinite or am I alone
  zondag 5 april 2020 @ 16:34:17 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192463775
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Op nu.nl lees ik heel veel reacties dat het echt enorm druk is overal.
Dit gaan we terug zien in de cijfers over een paar weken.

Er wordt dringend verzocht binnen te blijven en als je een frisse neus wil halen dat je dat in je eigen buurt moet doen.
Waarom verdommen die egoïsten dat allemaal!

Ik voorspel dat er over een paar weken nog hardere maatregelen gaan komen omdat we dan in fase drie zitten.
ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?
pi_192463829
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk slecht stuk is dat zeg.

Mortality rate hier ligt hoog, omdat wij niemand testen....

Daarnaast geven ze zelf aan dat 93% zoveel mogelijk thuisblijft.

Sensatiekop en inleiding en daarna eigenlijk bizar weinig inhoud. Terwijl ze in Londen vorige week nog in bizar volle metro's naar werk gingen.
Je ziet wel dat veel landen het laten lijken alsof het eigen land het heel goed doet, terwijl anderen het juist slecht doen, maar deze vond ik wel heel frappant ja.
pi_192463842
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
pi_192463852
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In verhouding tot het aantal inwoners, hoe goed of slecht doen we het dan in vergelijking met een België? Aantal IC opnames en doden.
In België hebben vandaag meer coronapatienten het ziekenhuis verlaten dan dat er zijn bijgekomen..
  zondag 5 april 2020 @ 16:42:00 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192463859
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
Als het al zo werkt moeten je ouders het wel ook gehad hebben natuurlijk..
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 16:43:20 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_192463870
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Vorig weekend bijna dubbele aantal ziekenhuisopnames
Waarom?
pi_192463873
quote:
dat wordt niet verteld want anders doen teveel mensen dat tegelijkertijd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192463876
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

België: 1261 patienten op IC (+16), 995 worden beademd, 31 ECMO
5735 in het ziekenhuis (+499 opnames, -504 ontslagen)
1447 doden (+164)

Nederland: 1385 op IC (+25)
1766 doden (+115)

Of beide landen evenveel doden in verpleeghuizen meetellen is niet bekend..
1385, dat is positief :)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 16:44:38 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_192463884
quote:
That's the spirit. Jezus man hou je nu nog even aan de voorschriften en dan kun je later elke dag naar je ouders. Nu even niet.
pi_192463895
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het was NVIC en niet het RIVM volgens mij die aan de bel trok dat er opgeschaald moest worden. Tenminste dat is wat ik van Gommers begreep bij Op1 een week geleden.

Hoe dan ook, het gaat de goede kant op. Mijn kritiek op RIVM blijft staan, want het had niet zo ver hoeven komen, maar dat maakt nu niet meer uit. Zolang wij geen extra doden krijgen door tekorten aan IC bedden ben ik al "tevreden". Daarnaast doen zij het de afgelopen twee weken een stukken beter, eerlijk is eerlijk.

Nu is het vooral de vraag hoe wij reguliere zorg weer op gang gaan krijgen.
Ik ga ervan uit dat Kuipers en Gommers dagelijks meerdere keren contact hebben met het RIVM en dat zij ook nauw samenwerken met het RIVM. Kan niet anders.

Gommers zit zelf natuurlijk ook in het OMT. Kuipers denk ik ook?

Volgens mij werd op 12 maart al geadviseerd om maximaal op te schalen (zie het OMT-advies van 12 maart). Dus dat er maximaal opgeschaald zou/moest worden, was al duidelijk. Ziekenhuizen zijn daar wekenlang mee bezig.

Het OMT (inclusief Gommers) trok begin deze week aan de bel omdat het erop leek dat er dagelijks 115 patiënten erbij zouden komen. Zie het OMT-advies van 30 maart.
pi_192463908
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zou nergens anders willen wonen, zeker nu.
  zondag 5 april 2020 @ 16:46:55 #210
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192463913
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, dat vind jij!, maar kerken mogen tot 30 mensen gaan, hoe dubbel is dat?
Dat gaat ook nergens over
De kerk hier heeft het gemeentebestuur een brief
gestuurd dat het Coronavirus een straf van God is en iedereen in onze gemeente gaat sterven en de huizen leeg komen te staan.

PowNed was hier van de week om een bezoekje te brengen aan de dominee nav zijn uitspraken

_O-

https://www.powned.tv/artikel/kerk-wij-zullen-allemaal-sterven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')