Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.quote:
Dit zal de komende maanden een belangrijk moreel vraagstuk worden....quote:Op zondag 5 april 2020 17:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.
En op de lange termijn zal betrouwbaarheid en werkzaamheid zich moeten bewijzen.
Natuurlijk goed om met alles wat er mogelijk is, blijven werken aan een vaccin.
In de tussentijd vrees ik met grote vreze de "schade" die men ook als samenleving oploopt.
Ik mag/kan mijn vraagtekens zetten of het dat - voorkomen dat je oud/zwak overlijdt - wel waard is en je die groep zo lang "eenzaam" mag gaan opsluiten (in afwachting van een vaccin).
daar hebben ze wel een app.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef crystal_meth het volgende:
Z Korea wil het aantal nieuwe gevallen onder 50 per dag krijgen (en houden):
[..]
https://thehill.com/polic(...)cing-efforts-for-two
Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Weet je wat het is: "generaals zijn altijd bezig de vorige oorlog te winnen" .quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Vraag zal ook zijn hoe welgevallig "ouders" hun kinderen een miniem klein risico willen laten lopen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.
M.b.t. het virus is er namelijk niks veranderd, zodra wij weer "normaal" gaan doen zal het allemaal weer opnieuw beginnen. Als uit onderzoek blijkt dat kinderen inderdaad geen of een hele kleine rol spelen qua verspreiding zullen scholen waarschijnljk weer open gaan. Al het andere heb ik echt hele grote vraagtekens bij.
Wij kunnen de zorg niet maandelang overbelasten en al helemaal niet op een opgeschaal niveau. Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn wordt gevonden waardoor de zorg minder belast wordt.
Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.quote:Op zondag 5 april 2020 17:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.
Je doelt op groepsimmuniteit die in het beste geval dat 70% zal zijn en daarmee het risico dan de groep zwakkeren (desondanks, soms) massaal zal worden besmet.quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:quote:A particular challenge will be garnering high enough levels of adoption — at least 60 per cent of the target population, according to Oxford researchers — to be effective.
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.htmlquote:PEPP-PT, which brings together 130 researchers from eight countries, aims to launch its platform by April 7, said Hans-Christian Boos, founder of German tech startup Arago and a member of Chancellor Angela Merkel's digital advisory council.
Merkel, in isolation after being treated by a doctor who tested positive for COVID-19, said she would recommend such an app as long as it was effective and voluntary.
"I would of course also be prepared to use it myself to help other people," the conservative leader told reporters.
Epidemiologists say contact tracing will become a vital weapon in containing future flare-ups in COVID-19, the flu-like disease caused by coronavirus, once national lockdowns succeed in slowing the rapid spread of the virus.
"We all know that, as a society and an economy, we cannot go on like this for an extended period of time," Marcel Salathe, professor of digital epidemiology at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, told a news briefing.
"There is a more efficient way to break this exponential trend of growth."
The illness can be passed on by people showing no symptoms, putting a premium on warning those at risk of infection swiftly after an individual tests positive.
LOGGING CONNECTIONS
The new platform would make anonymous use of low-energy Bluetooth technology in a way that respects the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR), and would not require the intrusive tracking of location data.
It would log connections made between smartphones on a device, rather than a central server, for two weeks, using strong encryption. Only local health authorities, deemed 'trusted' persons, could download data so they can notify people at risk of infection and tell them to go into isolation.
A study https://science.sciencema(...)science.abb6936.full by researchers at Oxford University's Big Data Institute said 60% of a country's population would need to be involved for the approach to be effective. Those without smartphones could wear Bluetooth-enabled armbands.
German research body Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) has worked on the technology platform with Vodafone and others. It has recruited volunteers from the German army to measure how different smartphone brands communicate with each other.
The PEPP-PT project is similar to Singapore's TraceTogether app but differs in some respects: By using country codes it can work across borders, said Fraunhofer HHI head Thomas Wiegand.
Separately, a group of Berlin startups, led by data management company via, fintech group finleap and insurance tech firm Wefox Group, said that it planned to launch its own contact tracing app called Healthy Together https://gesund-zusammen.de next week.
Sascha Gartenbach, founder and chief executive of via, said the Healthy Together group was in touch with PEPP-PT on collaborating. "Our approaches are complementary," he told Reuters.
Joh schei's effe uitquote:Op zondag 5 april 2020 17:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.
Af en toe een goede scheet in de aanvoerslang laten, geintje moet kunnen jatoch just a prank broquote:Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat![]()
Voor je het weet betaal je digitaal, geef je al bewegingen vrij, zit je vrijwillig in je huis en moet je aantonen dat je een vaccin gehad hebt om naar buiten te mogen.quote:Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:
https://www.ft.com/content/d42acff2-b0b5-400b-b38f-ec621d4efd95
[..]
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:
https://www.pepp-pt.org/
O.a. het Duitse RIVM is lid van de groep.
De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:
[..]
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
Ze doen waar ze voor geleerd hebben slimmerik. Liever dood gaan dan geholpen worden door wat extra personeel dan maar?quote:Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat![]()
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
zo danquote:Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
Als we maar 10.000 oudere mensen met onderliggende klachten gered hebben
Komt toch uit China oud nieuws dusquote:Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
miss tijdelijk in de OP, als het niet teveel werk is?
[ afbeelding ]
Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?quote:Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
Als we maar 10.000 oudere mensen met onderliggende klachten gered hebben
Het is dan een onwenselijkheid van die illusie aan gewenning.....quote:Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Waar anders op ?quote:Op zondag 5 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?
Scherp....quote:Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.
Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.
Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).
Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
dit kan wel naar BNWquote:Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:
https://www.ft.com/content/d42acff2-b0b5-400b-b38f-ec621d4efd95
[..]
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:
https://www.pepp-pt.org/
O.a. het Duitse RIVM is lid van de groep.
De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:
[..]
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
Zo zit ik er ook in maar de gedachte (na flink wat gelezen te hebben) dat je ook flink kans loopt op een dubbele longontsteking en dito bijwerkingen of schade, houdt mij voorlopig wel even weg van die besmettingsbehoefte.quote:Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
Wat is het alternatief fvd wou volledige lockdownquote:Op zondag 5 april 2020 18:14 schreef Oekelele het volgende:
Hoe raad ik maar zo dat u VVD stemt......
Precies. Ik ken ook een kudde of drie en die rijden nu niet, solo of met zijn tweeën op ruime afstand. Maar goed, het is net als normaal: 9 van de 10 merk je niet eens op omdat ze zich normaal gedragen maar die tiende die zich als een hufter gedraagt, die blijft je bij.quote:Op zondag 5 april 2020 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een hardnekkig vooroordeel over wielrenners. Ik ken veel wielrenners en momenteel hebben de meesten met elkaar afgesproken om niet meer als clubje te gaan rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |