abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192464556
Het lijkt de goede kant op te gaan.
  zondag 5 april 2020 @ 17:32:59 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192464564
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[ afbeelding ]
Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.
En op de lange termijn zal betrouwbaarheid en werkzaamheid zich moeten bewijzen.
Natuurlijk goed om met alles wat er mogelijk is, blijven werken aan een vaccin.

In de tussentijd vrees ik met grote vreze de "schade" die men ook als samenleving oploopt.
Ik mag/kan mijn vraagtekens zetten of het dat - voorkomen dat je oud/zwak overlijdt - wel waard is en je die groep zo lang "eenzaam" mag gaan opsluiten (in afwachting van een vaccin).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 5 april 2020 @ 17:39:25 #243
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192464690
quote:
18s.gif Op zondag 5 april 2020 17:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op de korte termijn, gaat een virusvaccin ons sws dus niet helpen.
En op de lange termijn zal betrouwbaarheid en werkzaamheid zich moeten bewijzen.
Natuurlijk goed om met alles wat er mogelijk is, blijven werken aan een vaccin.

In de tussentijd vrees ik met grote vreze de "schade" die men ook als samenleving oploopt.
Ik mag/kan mijn vraagtekens zetten of het dat - voorkomen dat je oud/zwak overlijdt - wel waard is en je die groep zo lang "eenzaam" mag gaan opsluiten (in afwachting van een vaccin).

Dit zal de komende maanden een belangrijk moreel vraagstuk worden....
  zondag 5 april 2020 @ 17:41:26 #244
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192464727
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef crystal_meth het volgende:
Z Korea wil het aantal nieuwe gevallen onder 50 per dag krijgen (en houden):
[..]

https://thehill.com/polic(...)cing-efforts-for-two
daar hebben ze wel een app.
pi_192464760
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.
.
pi_192464769
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef MakkieR het volgende:
Als deze crisis eenmaal wat is afgezakt mag de regering van mij wel zo snel mogelijk dienstplicht voor 18 jarigen invoeren niet om de vijand te bestrijden met wapens maar om een griep epidemie te bestrijden met kennis.
Zet dan deze jongeren in om het vak ( IC ) verpleger te leren en wanneer het land je nodig heeft dat je onmiddellijk kunt worden opgeroepen in een soort nationale garde wat je ook kent in Amerika. Dus niet beroepsmilitair maar gewoon werkzaam ergens anders tot er ergens een epidemie uitbreekt en je gevrijwaard bent van je werk om het land te dienen.
Weet je wat het is: "generaals zijn altijd bezig de vorige oorlog te winnen" .

Die extra IC-bedden en verplegers hadden bij de aanvang in China al paraat moeten staan.

We kunnen beter kijken hoe we een volgende pandemie kunnen voorkomen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 5 april 2020 @ 17:46:29 #247
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192464792
Mooi om te lezen dat de landelijke gezondheidszorg waarschijnlijk niet gaat bezwijken onder de druk. Overige Europese landen laten ook gunstige trends zien. Denk dat de boel in de VS wél serieus in de soep gaat lopen, beetje vergelijkbaar met Italië maar dan op grotere schaal.
  zondag 5 april 2020 @ 17:46:47 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192464797
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.

M.b.t. het virus is er namelijk niks veranderd, zodra wij weer "normaal" gaan doen zal het allemaal weer opnieuw beginnen. Als uit onderzoek blijkt dat kinderen inderdaad geen of een hele kleine rol spelen qua verspreiding zullen scholen waarschijnljk weer open gaan. Al het andere heb ik echt hele grote vraagtekens bij.

Wij kunnen de zorg niet maandelang overbelasten en al helemaal niet op een opgeschaal niveau. Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn wordt gevonden waardoor de zorg minder belast wordt.
Vraag zal ook zijn hoe welgevallig "ouders" hun kinderen een miniem klein risico willen laten lopen.
Wanneer het eigen wordt geraakt worden de grenzen daarvan omgekeerd evenredig opgehoogd. Eén van de hoofdredenen dat men de scholen onder dwang "van" sloot.

Een ander aspect is of en in hoeverre ouders (of kleinkinderen) het volhouden om bij hun geliefde kwetsbaren (cq Opa/Oma) weg te blijven ? En dat dan in wetenschap dat die kinderen - hoe miniem ook - kunnen dienen als infectiebron.
"Straks breaking-news: kleindochter decimeert verpleeghuis uit door bij Oma op bezoek te gaan"

Los van die twee is er ook een tamelijk grote groep kwetsbare kinderen, veelal samengebundeld op speciaal onderwijs,... hoe gaat die groep "het " meemaken of doen ?

Ook zoals vaker aangehaald men niet kan stellen dat kinderen dus geen infectiehaard zijn of zullen kunnen vormen. De wetenschap weet hoegenaamd niets of en in hoeverre asymptomatische besmetting verloopt. Algemene ervaringen en inzichten gebruiken van andere virussen, (b)lijkt niet zo goed uit te pakken.

NB: ik hoop ook op dat het voorbij is, alleen zie ik niet goed hoe met deze gemaakte wenselijkheid.
  zondag 5 april 2020 @ 17:57:06 #249
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192464953
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 17:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat werkt toch niet. Lig je daar op je IC bed verzorgt, door iemand met 0,0 affiniteit met het vak.
Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.
  zondag 5 april 2020 @ 18:01:03 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192465018
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Je doelt op groepsimmuniteit die in het beste geval dat 70% zal zijn en daarmee het risico dan de groep zwakkeren (desondanks, soms) massaal zal worden besmet.
Het is geen oplossing maar het resultaat (ook met een vaccin).

Uitgaande dat ca 15-20% van onze bevolking kwetsbaar is en 10% dusdanig leeft dat zij anderen niet besmetten. Van die kwetsbare groep zal imho per jaar 1 tot 1.5% tbv Covid19 overlijden (ca 25.000-50.000/jaar). Dit omdat Covid19 meer is dan alleen een (ongeneeslijk) luchtwegprobleem.

Zonder maatregelen zal Nederland in ruwweg 2-3 maanden voor 70% besmet worden en dan gevingerd rapido dan Nederland iets van 100.000 doden te verstouwen krijgen en de IC's als een tsunami overspoelen.
Met maatregelen duurt het immuniteitsproces snel minimaal 6-9 maanden waarbij de opgeschaalde IC's dan derde tot op termijn een kwart (per jaar) aan (feitelijk voor 50% onbehandelbare) patiënten te verstouwen krijgt.
Of en in hoeverre Covid19 impact zal hebben op de normale sterfte is koffiedik kijken
Een tragere economie leidt nl ook tot minder doden. Echter een die kan ook veroorzaken dat van reguliere zorg wordt afgezien.

NB: Mijn uitspraak zegt niets over individuele gevallen, dus trek het je niet persoonlijk aan.
pi_192465042
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:

https://www.ft.com/content/d42acff2-b0b5-400b-b38f-ec621d4efd95

quote:
A particular challenge will be garnering high enough levels of adoption — at least 60 per cent of the target population, according to Oxford researchers — to be effective.
Meer informatie over de Pan-European Privacy Preserving Proximity Tracing:

https://www.pepp-pt.org/

O.a. het Duitse RIVM is lid van de groep.

De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:

quote:
PEPP-PT, which brings together 130 researchers from eight countries, aims to launch its platform by April 7, said Hans-Christian Boos, founder of German tech startup Arago and a member of Chancellor Angela Merkel's digital advisory council.

Merkel, in isolation after being treated by a doctor who tested positive for COVID-19, said she would recommend such an app as long as it was effective and voluntary.

"I would of course also be prepared to use it myself to help other people," the conservative leader told reporters.

Epidemiologists say contact tracing will become a vital weapon in containing future flare-ups in COVID-19, the flu-like disease caused by coronavirus, once national lockdowns succeed in slowing the rapid spread of the virus.

"We all know that, as a society and an economy, we cannot go on like this for an extended period of time," Marcel Salathe, professor of digital epidemiology at the Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, told a news briefing.

"There is a more efficient way to break this exponential trend of growth."

The illness can be passed on by people showing no symptoms, putting a premium on warning those at risk of infection swiftly after an individual tests positive.

LOGGING CONNECTIONS

The new platform would make anonymous use of low-energy Bluetooth technology in a way that respects the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR), and would not require the intrusive tracking of location data.

It would log connections made between smartphones on a device, rather than a central server, for two weeks, using strong encryption. Only local health authorities, deemed 'trusted' persons, could download data so they can notify people at risk of infection and tell them to go into isolation.

A study https://science.sciencema(...)science.abb6936.full by researchers at Oxford University's Big Data Institute said 60% of a country's population would need to be involved for the approach to be effective. Those without smartphones could wear Bluetooth-enabled armbands.

German research body Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) has worked on the technology platform with Vodafone and others. It has recruited volunteers from the German army to measure how different smartphone brands communicate with each other.

The PEPP-PT project is similar to Singapore's TraceTogether app but differs in some respects: By using country codes it can work across borders, said Fraunhofer HHI head Thomas Wiegand.

Separately, a group of Berlin startups, led by data management company via, fintech group finleap and insurance tech firm Wefox Group, said that it planned to launch its own contact tracing app called Healthy Together https://gesund-zusammen.de next week.

Sascha Gartenbach, founder and chief executive of via, said the Healthy Together group was in touch with PEPP-PT on collaborating. "Our approaches are complementary," he told Reuters.
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
  zondag 5 april 2020 @ 18:03:00 #252
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192465056
Gemiddelde gewicht alle Nederlanders opgeteld is aan het dalen.
  zondag 5 april 2020 @ 18:04:43 #253
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192465079
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 17:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier in Zwitserland wel en die dames en heren zijn nu inderdaad als zorgpersoneel ingezet. Je zou mensen gewoon zoveel mogelijk moeten kunnen laten kiezen op welke ‘afdeling’ ze de dienstplicht vervullen.
Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat :')
  zondag 5 april 2020 @ 18:05:53 #254
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192465087
Gemiddelde gewicht ( IQ ook zo te zien) alle Nederlanders opgeteld is aan het dalen. Fixed
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  zondag 5 april 2020 @ 18:05:57 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192465090
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Joh schei's effe uit
Als ik op de ic lig wil ik goed verzorgd worden, wil ik mensen die er voor geleerd hebben, en hoop ik dat de mensen vechten voor mń leven en niet dat Floris-Jan en Rachid een beetje staan te geinen met mijn beademingsapparaat :')

Af en toe een goede scheet in de aanvoerslang laten, geintje moet kunnen jatoch just a prank bro
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192465108
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:
Verschillende Amerikaanse en Europese partijen zijn al bezig met het ontwikkelen van een corona-app:

[..]

De app komt misschien sneller dan we denken. Artikel NY Times van afgelopen woensdag:
[..]

Voor je het weet betaal je digitaal, geef je al bewegingen vrij, zit je vrijwillig in je huis en moet je aantonen dat je een vaccin gehad hebt om naar buiten te mogen.

En we vonden het prachtig toen ze het invoerden, we vroegen er zelfs zelf om. Sheeple. w/
  zondag 5 april 2020 @ 18:07:42 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192465116
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Joh schei's effe uit

Ze doen waar ze voor geleerd hebben slimmerik. Liever dood gaan dan geholpen worden door wat extra personeel dan maar?
  zondag 5 april 2020 @ 18:08:50 #258
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465131
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het zou al een hele vooruitgang zijn als de scholen na de meivakantie open zouden gaan. Alle andere dingen is het echt te vroeg voor.
Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
Als we maar 10.000 oudere mensen met onderliggende klachten gered hebben
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 5 april 2020 @ 18:09:49 #259
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192465150
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Precies alles zolang mogelijk dicht laten fuck de economie wat maakt t nou uit dat duizenden tot een half miljoen mensen in Nederland in de problemen komen.
zo dan
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 5 april 2020 @ 18:09:59 #260
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465151
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

miss tijdelijk in de OP, als het niet teveel werk is?
[ afbeelding ]
Komt toch uit China oud nieuws dus
  zondag 5 april 2020 @ 18:10:14 #261
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192465158
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  zondag 5 april 2020 @ 18:11:45 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192465181
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:13 schreef nelsonwarm het volgende:
Als we 2400 IC bedden hebben en de instroom neemt af dan kunnen we best wat soepeler omgaan met de maatregelen!
Het is dan een onwenselijkheid van die illusie aan gewenning.....

De maatregelen zorgen niet voor genezing, hooguit dat het reeds overbelaste systeem enigszins blijft functioneren. En dan weten dat bestaande - ook die van preventieve - zorg flink is afgeschaald. Het zorgpersoneel zelf ziet ongeveer ineengezakt op de knieën... (hoe lang nog ?).

Verder is soepelheid al snel subjectief met dat wat iemand zelf comfortabel uitkomt en de rest moet zich (NIMBY) maar gedragen aan wat de persoon verder niet uitmaakt.
"Ik zit er niet mee dat een bus maar 12 personen vervoerd, ik vind wel dat we de 1.5m in de supermarkt dus nu al kunnen afzwakken tot een meter (zoals standaard in Frankrijk)"

Kortom er zal nog heel wat propaganda nodig zijn om het volk bij de keiharde les te houden.
  zondag 5 april 2020 @ 18:12:48 #263
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465204
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Inderdaad......gaat u nog steeds VVD stemmen?
Waar anders op ?

Rest wilde volgens mij nog hardere maatregelen

En laat er geen misverstand bestaan ik wil alles dat kan 0 doden

Maar we zetten nu alles op alles voor mis 5000 tot 10.000 als het al zoveel is levens die je extra red.
Maar vergeet die duizenden tot half miljoen mensen die helemaal als dit nog langer aanhoud in de problemen komem
  zondag 5 april 2020 @ 18:13:47 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192465220
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:19 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Kennelijk leek het maar zo dat zij achter de feiten aanliepen.

Stiekem hebben ze gewoon voldoende beademingsapparatuur. Dat werd alleen niet gecommuniceerd met het volk, om te voorkomen dat het volk het probleem niet serieus neemt, denk ik.

Vanaf het begin wist men (en het RIVM dus ook) dat opgeschaald kon worden naar in ieder geval 2000 IC-bedden (1500 voor corona-patiënten).

Fijn dat het conform de verwachtingen van het RIVM de goede kant opgaat!
Scherp.... ~O> en het uitzoeken waard... howel ik denk dat "we" hiervoor voorlopig geen voet voor aan de bodem zullen krijgen.
  zondag 5 april 2020 @ 18:14:05 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192465222
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:02 schreef houdafstand het volgende:

[..]

[..]

dit kan wel naar BNW
  zondag 5 april 2020 @ 18:14:24 #266
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192465230
Hoe raad ik maar zo dat u VVD stemt...... :'(
  zondag 5 april 2020 @ 18:16:32 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192465261
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:40 schreef nelsonwarm het volgende:
Verwachten onze deskundigen nog steeds dat een meerderheid van de bevolking uiteindelijk besmet zal raken? Zo ja, hoe kun je het makkelijkst besmet raken? Lijkt me fijn om het gehad te hebben, ben ik daarna immuun en kan ik gewoon bij mijn ouders langs en gewoon schijt hebben aan de maatregelen.
Zo zit ik er ook in maar de gedachte (na flink wat gelezen te hebben) dat je ook flink kans loopt op een dubbele longontsteking en dito bijwerkingen of schade, houdt mij voorlopig wel even weg van die besmettingsbehoefte.
  zondag 5 april 2020 @ 18:16:41 #268
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192465263
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:14 schreef Oekelele het volgende:
Hoe raad ik maar zo dat u VVD stemt...... :'(
Wat is het alternatief fvd wou volledige lockdown
D66 Rob jetten met ze klimaat nonsens en de rest is te links of bouwen op god bijvoorbeeld partijen als sgp die stemmen met de vraag wat zou Jezus doen
  zondag 5 april 2020 @ 18:19:40 #269
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192465305
VVD heeft jaren zorg weg bezuinigt en ziekenhuizen geprivatiseerd. Waarvan er veel failliet gegaan zijn?? Anders hadden we nu nog genoeg IC bedden gehad.
  zondag 5 april 2020 @ 18:19:44 #270
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192465306
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is een hardnekkig vooroordeel over wielrenners. Ik ken veel wielrenners en momenteel hebben de meesten met elkaar afgesproken om niet meer als clubje te gaan rijden.
Precies. Ik ken ook een kudde of drie en die rijden nu niet, solo of met zijn tweeën op ruime afstand. Maar goed, het is net als normaal: 9 van de 10 merk je niet eens op omdat ze zich normaal gedragen maar die tiende die zich als een hufter gedraagt, die blijft je bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')