Zo’n app komt er echt niet in Nederland.quote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef houdafstand het volgende:
[..]
En ondertussen wordt er een manier bedacht om besmette mensen snel te kunnen lokaliseren/isoleren. (GGD-contactonderzoek i.c.m. een GGD-corona-app?).
De lastigste kwestie: wat doen we met de verpleeghuizen? Misschien alleen laten bezoeken door mensen die een groen vinkje op hun corona-app hebben staan? (Groen vinkje: niet in de buurt geweest van een besmet persoon.)
quote:Op zondag 5 april 2020 15:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat een intellect ben jij zeg, verbijsterend gewoon.
Ik heb nergens gezegd dat in MIJN straat Iedereen hutje aan mutje loopt.
Iig genoeg waardoor de markt ontruimd werd.en ik vind het ook een beetje krom.De gemeente geeft de marktkraamhouders toestemming om er te mogen staan, vervolgens worden de klanten weggestuurd, echt weer een ambtelijk beleid...en wat betreft de ad artikel, is ook mijn eigen waarneming woon nabij Bakkeveen is normaal gesproken een recra gebied, het is bijna even druk, als een normale eerste lente dagquote:
Die willen natuurlijk niet weer zo'n fiasco als 2 weken terug.quote:Op zondag 5 april 2020 15:39 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 5 april 2020 15:31 schreef mazaru het volgende:
Oordeel zelf
afbeelding
De reden:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.gemeente.nu/v(...)eekend-te-voorkomen/
Wie zegt dat ze niet uit de buurt komen?quote:Op zondag 5 april 2020 14:53 schreef Markesh het volgende:
Op nu.nl lees ik heel veel reacties dat het echt enorm druk is overal.
Dit gaan we terug zien in de cijfers over een paar weken.
Er wordt dringend verzocht binnen te blijven en als je een frisse neus wil halen dat je dat in je eigen buurt moet doen.
Waarom verdommen die egoïsten dat allemaal!
Ik voorspel dat er over een paar weken nog hardere maatregelen gaan komen omdat we dan in fase drie zitten.
Als iedereen verspreid loopt, is het toch niet druk. Dan doen ze niks verkeerd.quote:Op zondag 5 april 2020 15:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat een intellect ben jij zeg, verbijsterend gewoon.
Ik heb nergens gezegd dat in MIJN straat Iedereen hutje aan mutje loopt.
Er is gedoseerd, niet ontruimd, toch?quote:Op zondag 5 april 2020 15:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Iig genoeg waardoor de markt ontruimd werd.
Zolang je de huidige regels aan blijft houden.quote:Op zondag 5 april 2020 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus na de mei vakantie alles weer normaal?
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.quote:Op zondag 5 april 2020 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus na de mei vakantie alles weer normaal?
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn gevonden wordt waardoor de zorg minder belast wordt.
Want in warme(re) landen hebben ze nergens last vanquote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.
Zomerklimaat is meer dan alleen warmte. Ook in de tropenregio hebben ze een griepseizoen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Want in warme(re) landen hebben ze nergens last van
Dat zou alleen maar fijn zijn toch?quote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd wat er gebeurt als blijkt dat dit virus behoorlijk de kop in gedrukt wordt door het zomerklimaat.
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?quote:Op zondag 5 april 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je met "normaal" bedoelt dat scholen en horeca weer open gaan, iedereen weer normaal naar werk kan, er weer festivals en concerten gehouden gaan worden etc. denk ik serieus dat het antwoord "not a chance" is.
M.b.t. het virus is er namelijk niks veranderd, zodra wij weer "normaal" gaan doen zal het allemaal weer opnieuw beginnen. Als uit onderzoek blijkt dat kinderen inderdaad geen of een hele kleine rol spelen qua verspreiding zullen scholen waarschijnljk weer open gaan. Al het andere heb ik echt hele grote vraagtekens bij.
Wij kunnen de zorg niet maandelang overbelasten en al helemaal niet op een opgeschaal niveau. Een groot deel van de maatregelen zal dan ook nog maandenlang blijven. Totdat een groot deel van de bevolking besmet is geraakt, een vaccin is gevonden of een wondermedicijn wordt gevonden waardoor de zorg minder belast wordt.
Volgens maurice de hond had t misschien met luchtvochtigheid te makemquote:Op zondag 5 april 2020 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zomerklimaat is meer dan alleen warmte. Ook in de tropenregio hebben ze een griepseizoen.
Denk dat wij dan even een paar maanden lang helemaal los gaan en eind september / begin oktober weer in onze hokjes moetenquote:Op zondag 5 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat zou ook betekenen, wanneer we in de zomermaanden iets losser kunnen zijn, dat we in het najaar op tijd moeten zijn met weer terug in ons hok te gaan.quote:
Immuniteit duurt veel langer dan een paar maanden. Bron: Ab mediageil Oosterhausquote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Zoiets, ja. Hoewel ik niet zozeer Maurice de Hond aan wil grijpen als expert in dezen...quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens maurice de hond had t misschien met luchtvochtigheid te makem
quote:Op zondag 5 april 2020 15:56 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijs......ipv iets te roepen over een ander.
Wij hebben echt geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn (geweest). Enige wat wij weten is dat het vele malen hoger is dan die bijna 18.000 van het RIVM. Als het er uiteindelijk 200.000 zijn geweest dan helpt dat nauwelijks voor groepsimmuniteit. Als het uit onderzoek straks blijkt dat er al 2 miljoen Nederlanders besmet zijn geweest dan is het een heel ander verhaal.quote:Op zondag 5 april 2020 15:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hm ja daar heb je inderdaad een punt. Maar er moet toch ook een moment komen waarop mensen imuun zijn geworden en dat dan alles weer open kan? Gaat dat ook nog maanden duren?
Ze hebben de N15 afgesloten en controleren iedereen. Dan heb je natuurlijk al snel een file van een half uur.quote:
Inderdaad. Al zou 30 tot 40% ook al een impact hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij hebben echt geen idee hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn (geweest). Enige wat wij weten is dat het vele malen hoger is dan die bijna 18.000 van het RIVM. Als het er uiteindelijk 200.000 zijn geweest dan helpt dat nauwelijks voor groepsimmuniteit. Als het uit onderzoek straks blijkt dat er al 2 miljoen Nederlanders besmet zijn geweest dan is het een heel ander verhaal.
Om een beetje groepsimmuniteit te krijgen heb je minstens 60% nodig en dat is dus ruim 10 miljoen mensen.
wees niet bang dat zijn mensen die allemaal immuun zijn en de corona al gehad hebbenquote:
Ik dacht dat dit ging over of het druk buiten was. Dat het geen griepje is lijkt me niet echt een discussiepunt als je om je heen kijkt en het nieuws volgt.quote:Op zondag 5 april 2020 15:59 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik vraag hem om bewijs dat ik geroepen heb dat het een griepje is... en jij komt hier mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |