https://www.ad.nl/dossier(...)pen-worden~a29b51ff/quote:Op maandag 30 maart 2020 08:10 schreef BarryOSeven het volgende:
OK. De IC's zitten dus vol? Is daar ook een bron voor?
Thanks! Gelukkig maar.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)pen-worden~a29b51ff/
Volgens mij zijn we daar (nog) niet.
Dit ja. Hopelijk komt er een rapport als deze crisis voorbija is.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik krijg echt tranen van frustratie in mijn ogen van het nieuws. 'Ja uh, de IC-bedden zijn vol want ja uh, we gingen uit van 10 dagen op de IC maar uh ja uh, dat blijkt toch langer. Zo'n 3 weken'
Waarom lijkt IEDEREEN dit te weten, behalve het RIVM?
Het RIVM wist dit ook gewoon:quote:Op maandag 30 maart 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik krijg echt tranen van frustratie in mijn ogen van het nieuws. 'Ja uh, de IC-bedden zijn vol want ja uh, we gingen uit van 10 dagen op de IC maar uh ja uh, dat blijkt toch langer. Zo'n 3 weken'
Tenminste, in hun technische briefing van afgelopen woensdag ging men al uit van die 3 weken.twitter:LodewijkA twitterde op zondag 29-03-2020 om 20:52:50Zeer verontrustend verhaal van @rivm - bij de presentatie afgelopen woensdag ging men wel degelijk uit van ligduur 3 weken. Waarom nu een ander scenario? Welke maatregelen volgen nu? #coronanederland
Spoedvragen gesteld https://t.co/nXbgbirq6c reageer retweet
Zullen dan wel gedacht hebben dat Nederlanders genetisch superieur zijn en dat de cijfers uit Italië en China voor hen dus niet geldenquote:Op maandag 30 maart 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Waarom doen ze dan nu alsof het een verrassing is?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het RIVM wist dit ook gewoon:Tenminste, in hun technische briefing van afgelopen woensdag ging men al uit van die 3 weken.twitter:LodewijkA twitterde op zondag 29-03-2020 om 20:52:50Zeer verontrustend verhaal van @:rivm - bij de presentatie afgelopen woensdag ging men wel degelijk uit van ligduur 3 weken. Waarom nu een ander scenario? Welke maatregelen volgen nu? #coronanederland
Spoedvragen gesteld https://t.co/nXbgbirq6c reageer retweet
Waarom worden die nog überhaupt binnen gelaten?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Aurelius het volgende:
Vast al gemeld, maar wtf!
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-passagiers-new-york
quote:Goed nieuws
Toch is er ook goed nieuws: de verwachte 'afvlakking' heeft plaatsgevonden. Wallinga baseert zich in zijn analyse vooral op het aantal ziekenhuisopnames. Maar bij ziekenhuisopnames duurt het even voordat het effect in de cijfers zichtbaar is.
Mensen raken besmet, worden ziek, bellen de huisarts en gaan dan pas naar het ziekenhuis. Daardoor kan Wallinga nu pas zien wat de effecten zijn van de maatregelen die twee weken geleden zijn genomen.
De analyse van het RIVM gaat daardoor nu terug naar ongeveer 16 maart. "Op 16 maart zien we het reproductiegetal onder de 1 komen", constateert Wallinga. Daarmee bedoelt hij dat een besmet persoon vanaf die datum gemiddeld nog maar één ander persoon besmet. Eerder was dat nog bijna twee. Wel is die daling wat later gekomen dan hij had voorspeld. "De groeisnelheid wordt minder, maar is nog wel hoger dan we dachten", aldus de modelleur.
Verontrustend
Het gunstigste voorteken is de ontwikkeling in Noord-Brabant. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames is daar veel lager dan een paar dagen geleden, waardoor het erop lijkt dat de piek daar geweest is. "Daar zijn de maatregelen het eerst ingevoerd. Dus als je mij nu vraagt, waar baseer je het optimisme op, dan is dat het beeld van Noord-Brabant."
Daar tegenover staat dat de groei van het aantal ziekenhuisopnames in Zuid-Holland snel gaat. "Dat is het meest verontrustend. Echt iets om in de gaten te houden."
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html
Goede vraagquote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarom doen ze dan nu alsof het een verrassing is?
Omdat ze overduidelijk psychopathische trekjes hebben. Zijn alleen maar bezig met modelletjes en niet met de realiteit. Het is een groot spel voor ze, beetje proberen, oh “game over”, we starten wel opnieuw.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarom doen ze dan nu alsof het een verrassing is?
Brabantquote:
wat is er dan in Italie en Chinaquote:Op maandag 30 maart 2020 08:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zullen dan wel gedacht hebben dat Nederlanders genetisch superieur zijn en dat de cijfers uit Italië en China voor hen dus niet gelden
Aantal doden stijgt naar 771, bijna alle ic-bedden zijn bezet: ‘positieve scenario's blijven uit’quote:Op maandag 30 maart 2020 08:10 schreef BarryOSeven het volgende:
OK. De IC's zitten dus vol? Is daar ook een bron voor?
“Echt iets om in de gaten te houden”...quote:
Je snapt dat modelleren de manier is om iets in de gaten te houden?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef merdobach het volgende:
[..]
“Echt iets om in de gaten te houden”...
Nee ga iets doen ga ernaar handelen, bereid je voor ipv nu een model tekenen over hoe het er misschien over 2 maanden uitziet en dan maar beetje gaan zitten hopen.
En het radboud bijvoorbeeld is nu langzaam aan het opschalen. Nog geen paniek ook daar. Zullen vast niet de enige zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Aantal doden stijgt naar 771, bijna alle ic-bedden zijn bezet: ‘positieve scenario's blijven uit’
Dit artikel had het over alles vol bijna 983 patiënten.
Inmiddels zitten we op 1006.
ja want die brabanders zijn nu ondertussen toch wel Immuun voor dit virusquote:Op maandag 30 maart 2020 08:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Brabant. Lijkt toch inderdaad af te vlakken. Hopelijk kunnen ze daar nu mensen uit de rest van het land opnemen.
Ik ben benieuwd of dat kunnen opschalen naar 1600 uit ging van die bestelling van nieuwe beademingsapparaten die nu blijkbaar flink vertraging op loopt.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:20 schreef Caland het volgende:
[..]
En het radboud bijvoorbeeld is nu langzaam aan het opschalen. Nog geen paniek ook daar. Zullen vast niet de enige zijn.
Wat zei die dan?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:16 schreef Lonaa het volgende:
En dat interview gisteren met die man van Phillips bij Op1.![]()
Oh man, ik geloof dat ik al wel weer genoeg nieuws gehad heb voor vandaag
Thanks man. Wat een rot situatie.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Aantal doden stijgt naar 771, bijna alle ic-bedden zijn bezet: ‘positieve scenario's blijven uit’
Dat NL fakking laat was met bestellen (2 weken terug pas).quote:
Ja en ik snap ook dat ze door hun werkwijze constant te laat zijn en daar geen enkele verantwoordelijkheid voor nemen. Ook al worden er grote beslissingen genomen (of juist niet) op basis van hun onzin. Ze kijken totaal niet naar de rest van de wereld. Bizar dat mensen nog steeds het rivm verdedigen. Wat hebben ze goed gedaan? Iets wat niet iedereen al wist? Welke goede beslissing is er genomen dankzij het rivm? Begin maar met 3 stuks.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je snapt dat modelleren de manier is om iets in de gaten te houden?
Levert dat flink vertraging op ja?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of dat kunnen opschalen naar 1600 uit ging van die bestelling van nieuwe beademingsapparaten die nu blijkbaar flink vertraging op loopt.
https://www.ad.nl/video/k(...)pparaten-aan~p137880quote:
We missen er nog 900 van de 1000 die bij Philips zijn besteld.quote:
949quote:Op maandag 30 maart 2020 08:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)pen-worden~a29b51ff/
Volgens mij zijn we daar (nog) niet.
Mwah. Die topman van Philips gaf zelf ook al aan dat de overheid tevens bij al zijn concurrenten heeft besteld. Lopen die ook vertraging op?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
We missen er nog 900 van de 1000 die bij Philips zijn besteld.
Volgens Trump deed het cijfer van 2,2 miljoen doden hem “heel goed voelen” over “wat we vorige week deden”, waaronder het pakket van 2,2 biljoen dollar aan steunmaatregelen. “Dan klinkt dat niet als zoveel meer.”quote:Op maandag 30 maart 2020 06:27 schreef einzeinz het volgende:
https://m.nieuwsblad.be/c(...)tm_source=nieuwsblad
Meent hij dit echt?
Want verdachte gevallen houden geen IC bedden bezet?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:26 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
949
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
quote:Op maandag 30 maart 2020 08:23 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat NL fakking laat was met bestellen (2 weken terug pas).
Man man manquote:Op maandag 30 maart 2020 08:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)emingsapparaten.html
Wij zitten in hetzelfde schuitje maar het is niet anders. Werkgevers moeten het maar accepteren dat de productiviteit minder is.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan laat je dus buiten beschouwing de sterk verminderde productiviteit van de ouders. Wij hebben een peuter en een kind in groep 5. Ik heb een contract voor 36 uur en werk amper 20 uur nu. Aan de dingen die diepe concentratie vergen kom ik niet toe. Man heeft een eigen zaak en probeert dat ook te redden, maar heeft dus ook op momenten de zorg voor de kinderen. Wij houden dit niet nog maanden vol en ik vraag me ook af wat mijn werkgever hiervan gaat vinden op langere termijn.
Inderdaad. En twee weken geleden wisten ze dit -na de rest van de wereld- stiekem toch wel en zijn ze eens beademingsapparaten gaan bestellen bij Philips.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Mismanagement is echt een ware plaag voor onze samenleving.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ieder ouder heel graag wil dat scholen weer open gaan zodra het veilig is. Dus als het na de meivakantie of na 1 juni zou kunnen, zou iedere ouder dat willen. Ik in ieder geval wel.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze pas na de zomer open gaan.
Het is onrealistisch om 6 mei als we op de verwachte piek zitten alles open te gooien.
Dat wordt dan weer verlengd.
Dan is er nog ong een maand school over, is het dan de moeite alles open te gooien voor 5 weken? Zal ook geen animo voor zijn dus wordt het verlengd tot na de zomervakantie.
Je hebt wel een punt. Ze lijken blind te varen op de modellen van die dr.jaccoquote:Op maandag 30 maart 2020 08:17 schreef merdobach het volgende:
[..]
Omdat ze overduidelijk psychopathische trekjes hebben. Zijn alleen maar bezig met modelletjes en niet met de realiteit. Het is een groot spel voor ze, beetje proberen, oh “game over”, we starten wel opnieuw.
Zijn ze daar inmiddels al achter dan? Ik dacht dat kinderen nog gewoon buiten mogen spelen.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Inderdaad. En twee weken geleden wisten ze dit -na de rest van de wereld- stiekem toch wel en zijn ze eens beademingsapparaten gaan bestellen bij Philips.
Net zoals ze pas ver nadat iedereen dit wist door kregen dat kinderen het wél kunnen verspreiden. Nu nog wachten nadat ze doorkrijgen dat mensen veel langer besmettelijk blijven. Volgend jaar weten ze ook dat carnaval niet in kleine groepjes gevierd wordt gelukkig. Dat kostte maar enkele honderden mensenlevens. Oh en die anderhalve meter, over twee weken een persconferentie. Oeps, kan wel 4,5 meter zijn. En het virus blijft nog heel lang aanwezig op oppervlakten. Niet een paar uur. Dat horen we halverwege april officieel.
Dit is het typisch gevolg van het omhoog vallen van mensen op grond van netwerk in plaats van op grond van inhoudelijke kennis.
Volgens mij is er nog geen sluitend onderzoek, maar is de kans er wel dat kinderen het wél kunnen verspreiden.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn ze daar inmiddels al achter dan? Ik dacht dat kinderen nog gewoon buiten mogen spelen.
Maakt niet uit dat ze daarna het hele gezin besmetten.
Ja true maar dat sentiment zal er niet zijn als we in mei op de piek zitten qua doden.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder ouder heel graag wil dat scholen weer open gaan zodra het veilig is. Dus als het na de meivakantie of na 1 juni zou kunnen, zou iedere ouder dat willen. Ik in ieder geval wel.
Wij hebben pas laat vakantie, dus in ons geval is het nog 7 weken les krijgen. Dat vind ik de moeite waard
Klopt. Hier heeft onze chef ons allemaal persoonlijk gebeld en gezegd dat hij weet dat we deden wat we konden. Ik heb ook soms echt huilende collega's aan de lijn die zeggen dat ze iets hadden willen doen en dan hoor je op de achtergrond twee peuters de tent afbreken. Daar is echt geen 32 uur bij te halen met alle goede wil van de wereld.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wij zitten in hetzelfde schuitje maar het is niet anders. Werkgevers moeten het maar accepteren dat de productiviteit minder is.
Iedereen doet zijn best en maakt opofferingen.
Realistisch gezien kun je er van uit gaan dat de scholen niet meer open gaan voor de zomervakantie.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja true maar dat sentiment zal er niet zijn als we in mei op de piek zitten qua doden.
Misschien ergens in juni maar ik verwacht het dan niet meer eerlijk gezegd. Maar we zullen zien.
Ok, je noemt nu 2x een piek in mei, die moeten we nog gaan bouwen volgens mij, dus verklaar je nader svp.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja true maar dat sentiment zal er niet zijn als we in mei op de piek zitten qua doden.
Misschien ergens in juni maar ik verwacht het dan niet meer eerlijk gezegd. Maar we zullen zien.
Vergeet ook niet dat de impact nogal uiteenloopt.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat ieder ouder heel graag wil dat scholen weer open gaan zodra het veilig is. Dus als het na de meivakantie of na 1 juni zou kunnen, zou iedere ouder dat willen. Ik in ieder geval wel.
Wij hebben pas laat vakantie, dus in ons geval is het nog 7 weken les krijgen. Dat vind ik de moeite waard
Dit bedoel ik dus. Als dat risico bestaat dan laat je ze niet buitenspelen in groepjes en desinfecteer je dagelijks speelmateriaal.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen sluitend onderzoek, maar is de kans er wel dat kinderen het wél kunnen verspreiden.
Kijk, dat is goed nieuws.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:36 schreef -river- het volgende:
EINDHOVEN/HELMOND - De ziekenhuizen in Zuidoost-Brabant hebben de verwachte coronapiek van dit weekend goed doorstaan. Hoewel de druk op de intensive care-afdelingen onverminderd groot bleef, waren de ziekenhuizen wel ‘in control'.
Brabant bleef ook dit weekend de provincie met veruit de meeste positief geteste mensen. In totaal waren er zondag 3.017 Brabanders besmet met het Covid-19 virus, 269 meer dan zaterdag. ,,Het is nog steeds spannend, met name op de IC's. Sommige ziekenhuizen zitten echt op het randje, maar ze redden het wél, tot nu toe", aldus een woordvoerder van het Netwerk Acute Zorg Brabant (NABZ).
Daarbij moet volgens de woordvoerder wel worden opgemerkt dat de ziekenhuizen het nu redden dankzij de uitplaatsing van zo'n 500 patiënten naar IC's elders in het land. ,,Anders hadden we het in Brabant echt niet gered, dan was het hier nu huilen met de pet op geweest.”
Iets lager
Het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond meldde zondag ’gelukkig nog steeds voldoende capaciteit te hebben'. ,,Het aantal mensen dat zich dit weekend met klachten heeft gemeld, lijkt iets lager te zijn”, aldus een woordvoerster. Ook bij het Sint Anna Ziekenhuis in Geldrop zijn ze volgens een woordvoerster nog steeds ’in control'. ,,Er is hier sprake van relatieve rust, we hopen dat dat zo blijft.”
Soort van stabilisatie
Het aantal coronapatiënten op de Brabantse IC's steeg van 100 op vrijdag naar 120 op zaterdag, maar tegelijkertijd daalde het totaal aantal in ziekenhuizen opgenomen patiënten. Voor maandag wordt volgens de woordvoerder van het NABZ overigens nog wel een piek verwacht. ,,Volgens virologen is het nog te vroeg om harde conclusies te trekken, maar we zien wel dat er sprake is van een soort van stabilisatie. Het lijkt er in elk geval sterk op dat dat aan het gebeuren is.”
Onveilige mondkapjes
De Brabantse ziekenhuizen zijn overigens ook aan het bekijken in hoeverre zij de mondkapjes uit China hebben gebruikt die achteraf gezien onveilig bleken. ,,Dat wordt nu per ziekenhuis bekeken, in Roosendaal zijn ze in elk geval wel gebruikt.” Het is de bedoeling dat zorgpersoneel dat de kapjes gebruikt heeft, extra getest wordt.
https://www.ed.nl/eindhov(...)in-control~a454a1a1/
Ze kunnen het nog steeds aan.
Ze zijn er ongeveer achter maar hebben nog wat moeite met duidelijk communiceren dat ook kinderen 1,5 meter afstand zouden moeten houden. Zie stukje van Lubach van gisteren. De meeste ouders proberen wel te doen wat de bedoeling is, maar het is ze niet duidelijke.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn ze daar inmiddels al achter dan? Ik dacht dat kinderen nog gewoon buiten mogen spelen.
Maakt niet uit dat ze daarna het hele gezin besmetten.
Wellicht werken als die draken slapen?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Hier heeft onze chef ons allemaal persoonlijk gebeld en gezegd dat hij weet dat we deden wat we konden. Ik heb ook soms echt huilende collega's aan de lijn die zeggen dat ze iets hadden willen doen en dan hoor je op de achtergrond twee peuters de tent afbreken. Daar is echt geen 32 uur bij te halen met alle goede wil van de wereld.
Moet me nog wel van het hart dat weer een blijkt hoe geëmancipeerd we zijn met zijn allen, want van de user waarop jij reageert zorgt de man ook "met momenten" en dat is precies wat ik zie in mijn omgeving: mannen die de deur vrolijk achter zich dichttrekken en hun vrouw -met vitaal beroep soms nog- het laten uitzoeken voor het het grootste deel.
Hier gaan echt een boel relaties op klappen niet normaal
Ironisch genoeg zeg ik dat op basis vab wat van dissel zei vorige week, en ik hoop het ook omdat ik niet wil dat het nog langer duurt.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ok, je noemt nu 2x een piek in mei, die moeten we nog gaan bouwen volgens mij, dus verklaar je nader svp.
Verwacht zelf dat we te vroeg los gaan, dus weer een golf besmettingen, daar weer een (trage) reactie op, etc.
Het werkt denk ik niet voor heel veel Nederlanders. Omdat ook al zeg je het met de grootste ernst, ze er toch niet naar luisteren. Dus kan je het net zo goed 'gedogen' of afzwakken. Resultaat zal hetzelfde zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:38 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat het een soort taboe is om mensen direct te zeggen dat ze dingen niet mogen of zo, dat ze denken dat het niet bij Nederlanders past om regels te horen te krijgen.
Die deden dat ook in WO2.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:
Braken kinderen in de tweede wereldoorlog ook de boel af of is dat tuig een nieuwetijdsdingetje
Klopt wij hebben 1 werkplek boven en wisselen af. Maar het blijft heel erg zoeken naar een goede balans.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Hier heeft onze chef ons allemaal persoonlijk gebeld en gezegd dat hij weet dat we deden wat we konden. Ik heb ook soms echt huilende collega's aan de lijn die zeggen dat ze iets hadden willen doen en dan hoor je op de achtergrond twee peuters de tent afbreken. Daar is echt geen 32 uur bij te halen met alle goede wil van de wereld.
Moet me nog wel van het hart dat weer een blijkt hoe geëmancipeerd we zijn met zijn allen, want van de user waarop jij reageert zorgt de man ook "met momenten" en dat is precies wat ik zie in mijn omgeving: mannen die de deur vrolijk achter zich dichttrekken en hun vrouw -met vitaal beroep soms nog- het laten uitzoeken voor het het grootste deel.
Hier gaan echt een boel relaties op klappen niet normaal
Ja, met het nadeel dat Brabant minder op kan vangen voor de rest van vice versa. Waardoor het dus wel wat spannender kan worden.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:40 schreef -river- het volgende:
Vorige week las ik al dat het sws druk zal blijven in de Brabantse ziekenhuizen omdat ze rekening houden met patienten uit de rest van het land.
Keuzes. Boetes kunnen gewoon uitgedeeld worden. Alleen het laffe beleid is wel af te lezen uit het erg lage bedrag van de boetes.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het werkt denk ik niet voor heel veel Nederlanders. Omdat ook al zeg je het met de grootste ernst, ze er toch niet naar luisteren. Dus kan je het net zo goed 'gedogen' of afzwakken. Resultaat zal hetzelfde zijn.
Enkel krijgen ze dan wel de andere helft van NL op hun dak die dan zeggen dat ze het te zwak vinden.
Mwah. Het beleid werkt wel. Er is geen groepsvorming buiten meer, het sociale leven ligt vrijwel stil en we doen het totaal niet slechter dan landen die in volledige paniekmodus maar in volledige lockdown zijn gegaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Keuzes. Boetes kunnen gewoon uitgedeeld worden. Alleen het laffe beleid is wel af te lezen uit het erg lage bedrag van de boetes.
quote:Op maandag 30 maart 2020 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die deden dat ook in WO2.
Maar die zaten dan bij de Hitlerjugend
Er komen weinig nieuwe Brabanders bij dus hoeven ze elders geen Brabanders op te nemen en in Brabant zelf komt meer ruimte voor anderen dus zal wel los lopen.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, met het nadeel dat Brabant minder op kan vangen voor de rest van vice versa. Waardoor het dus wel wat spannender kan worden.
twitter:CGTNOfficial twitterde op maandag 30-03-2020 om 07:40:28China warns against politicizing defective #masks incident as #Dutch continues probe https://t.co/67Ku8zKGto reageer retweet
Oei, dus die 1050 corona plekken op de IC's zijn er pas woensdag.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het op de lange baan beter gaat werken.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:43 schreef Caland het volgende:
Mwah. Het beleid werkt wel. Er is geen groepsvorming buiten meer, het sociale leven ligt vrijwel stil en we doen het totaal niet slechter dan landen die in volledige paniekmodus maar in volledige lockdown zijn gegaan.
ADquote:In Duitsland zijn inmiddels 455 mensen overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Volgens de gegevens van de Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, zijn in 24 uur nog eens 66 patiënten bezweken.
In de Bondsrepubliek zijn ruim 4750 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat brengt het totaal op 57.298. De deelstaat Beieren telt met 13.989 besmettingen de meeste gevallen. Het virus dook in Beieren voor het eerst in Duitsland op.
Vraag me af waarom het radboud dan vanmorgen nog stelt dat ze nu langzaam aan het opschalen zijn. Zo'n vaart als jij stelt loopt het dus blijkbaar niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei, dus die 1050 corona plekken op de IC's zijn er pas woensdag.
Volgens Nice liggen er nú 1014 op de IC (957 bevestigd en 57 verdacht).
Goed, er komen natuurlijk ook continue bedden vrij (die meteen weer gevuld worden) en Duitsland had 'enkele tientallen plekken' voor Nederland, maar vandaag kan het punt dus bereikt worden dat we vol zijn
Buiten de steden is het in Amerika niet zo lastig om anderhalve (kilo)meter afstand te houden.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:48 schreef -river- het volgende:
Tornado raast door Amerikaanse stad
De Amerikaanse staten Arkansas, Iowa en Illinois zijn dit weekend getroffen door tornado’s. Vooral de plaats Jonesboro had veel schade te verduren. Het vliegveld en een winkelcentrum werden verwoest. Zo’n twintig mensen raakten gewond door het noodweer.
https://www.nu.nl/279932/(...)merikaanse-stad.html
Daar zal de corona nu flink rondvliegen.
Nee.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei, dus die 1050 corona plekken op de IC's zijn er pas woensdag.
Volgens Nice liggen er nú 1014 op de IC (957 bevestigd en 57 verdacht).
Goed, er komen natuurlijk ook continue bedden vrij (die meteen weer gevuld worden) en Duitsland had 'enkele tientallen plekken' voor Nederland, maar vandaag kan het punt dus bereikt worden dat we vol zijn
Nou echt.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:16 schreef Lonaa het volgende:
En dat interview gisteren met die man van Phillips bij Op1.![]()
Oh man, ik geloof dat ik al wel weer genoeg nieuws gehad heb voor vandaag
Zeg dat tegen de 53-jarige meneer die helemaal de moeder gekopschopt is omdat hij een groep vroeg om afstand te bewaren. Of de tientallen vliegtuigspotters (quote:
Neuh, slechts de schamele uitzonderingen waar de telegraaf maar al te graag over bericht.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 53-jarige meneer die helemaal de moeder gekopschopt is omdat hij een groep vroeg om afstand te bewaren. Of de tientallen vliegtuigspotters ()
En dat zijn enkel al de excessen op een dag.
Hoezo nee?quote:
Je kan een mondmasker toch ook ontsmetten met alcohol voordat je hem afdoet?quote:Op maandag 30 maart 2020 01:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is helaas wel weer waar ja ....
Edit: Dan nog zou het wel wat helpen om verspreiding te vertragen.
Nederland is zich weer eens geliefd aan het makenquote:Op maandag 30 maart 2020 08:45 schreef Momo het volgende:
twitter:CGTNOfficial twitterde op maandag 30-03-2020 om 07:40:28China warns against politicizing defective #masks incident as #Dutch continues probe https://t.co/67Ku8zKGto reageer retweet
Doen ze ook hoor. Maar dan zit je na een dag vol heisa vanaf een uur of 6:00 tot 19:00 waarop je als je geluk hebt ze een uurtje tegelijk slapen achter je pc en kun je net nog even een paar uur eruit persen waarin je ook nog eens productief en zorgvuldig moet zijn. Gevolg: fouten die andere mogen nalopen en verhelpen.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht werken als die draken slapen?
De eerste week deed ik dat maar dan heb je dus geen ‘me-time’ om op te laden en tot rust te komen. Dan is het 16 uur op en 8 uur slaap. Niet te doen en helemaal niet maandenlang.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Precies.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh, slechts de schamele uitzonderingen waar de telegraaf maar al te graag over bericht.
Inderdaad, hier zie je de groepjes met kanspareltjes ook nog steeds.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 53-jarige meneer die helemaal de moeder gekopschopt is omdat hij een groep vroeg om afstand te bewaren. Of de tientallen vliegtuigspotters ()
En dat zijn enkel al de excessen op een dag.
Over Brabant? Ik zie niet in hoe dat relevant is, we hebben het hier over totale capaciteit.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:55 schreef -river- het volgende:
[..]
Lees eens wat ik daarnet hier postte.
Mijn ervaring is dat je maar 2 uur nodig hebt om je werk te doen, mits geconcentreerd, nu doe ik dat al 20 jaar dus voor mij is het nu helemaal een eitjequote:Op maandag 30 maart 2020 08:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
De eerste week deed ik dat maar dan heb je dus geen ‘me-time’ om op te laden en tot rust te komen. Dan is het 16 uur op en 8 uur slaap. Niet te doen en helemaal niet maandenlang.
En natuurlijk doen m’n man en ik het samen. De kinderen zijn van ons allebei en mijn man wil dat ik mijn werk kan doen zodat mijn inkomen geborgd is en andersom wil ik graag dat mijn man zijn zaak kan blijven draaien. Het is allebei even belangrijk!
https://www.msn.com/nl-nl(...)Tfgs?ocid=spartanntpquote:Op maandag 30 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij kregen nu ook te horen dat wij maar chirurgische mondkapjes moeten gebruiken.
Ik hang soms echt maar 20cm boven een patiënt tijdens het instellen/positioneren, die hoeft maar een beetje stevig uit te ademen en ik heb het te pakken ....
Als ik of één van mijn collega's het heeft kan je ook meteen 3 mensen afschrijven, want wij kunnen gewoon niet zoveel afstand van elkaar houden. Gewoon onmogelijk.
Ja dus is er nog plek.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Over Brabant? Ik zie niet in hoe dat relevant is, we hebben het hier over totale capaciteit.
Leuk dat daar plekken vrij komen, die zullen dan gevuld worden met patiënten uit andere provincies.
Snap je het nou niet of....?quote:
Ik vraag me af of jij het wel leest? Je leest er toch aan dat er geen paniek is, dat er geen roep is om meer bedden per direct.quote:
Ik denk het.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De jongste RIVM gegevens laten net als de worldometer 771 doden zien per 28 maart.De jongste RIVM cijfers laten een veel positiever beeld zien van de laatste dagen.Veel meer daling.Komt dat omdat de gemelde doden in 1e instantie op de laatste dag werden meegeteld, en eigenlijk "bij nader inzien" dagen eerder zijn gevallen?
Ik kijk gewoon naar de cijfers en de trend.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:01 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed, ben enkel een nuchter persoon en jij een doemdenker.
het is zeker waar dat werken efficiënter kan. Ik merk ook wel dat, twee weken verder, de vergaderlust al flink is afgenomen. Wat ook helpt is duidelijk zijn over wanneer je beschikbaar bent. Ik werk nu 4 dagen per week tussen 1130 en 16. In die tijd mag je me eventueel bellen en reageer ik op berichten. Daarvoor en daarna ben ik met de kinderen bezig. Wat ik nu nog lastig vind is mijn daadwerkelijke werk filteren vanuit de vele berichten die ik krijg vanuit jira, slack, Teams, Outlook, whatsapp. Gaat veel tijd in zitten evengoed nog. Tegen de tijd dat ik weet wat er gaat gebeuren ben ik zo een uur verder. En dan dus nog gefocust aan iets werken.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je maar 2 uur nodig hebt om je werk te doen, mits geconcentreerd, nu doe ik dat al 20 jaar dus voor mij is het nu helemaal een eitje
Dat is niet wat ik hoor van de mensen in het veld, maar ok.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij het wel leest? Je leest er toch aan dat er geen paniek is, dat er geen roep is om meer bedden per direct.
Goed zo, dan lees je dat er nog geen paniek is.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de cijfers en de trend.
Zo moeilijk is dat niet.
Je kijkt naar algemene cijfers. Het feit is dat de ontwikkelingen in Brabant/Limburg anders zijn dan in de rest van Nederland.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de cijfers en de trend.
Zo moeilijk is dat niet.
Dat lukt je een week en dan ga je snel richting een status van overspannenheid.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft niets met iemands gemoedstoestand te maken.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:04 schreef -river- het volgende:
[..]
Goed zo, dan lees je dat er nog geen paniek is.
Nee maskersquote:
Maar dat maakt niet uit, gezien het hier over algemene middelen gaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kijkt naar algemene cijfers. Het feit is dat de ontwikkelingen in Brabant/Limburg anders zijn dan in de rest van Nederland.
Dat maakt wel uit. Als het afvlakt in Brabant en er dus minder bedden voor Brabanders nodig zijn, kunnen die worden opgevuld uit andere provincies om zo de tekorten daar ook te dempen. Dat kan haaks staan op een (mogelijke) stijging in bijv. Noord-Holland.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar dat maakt niet uit, gezien het hier over algemene middelen gaat.
Wederom, gaat het hier om algemene middelen. Dan maakt het niet uit waar je die mensen stalt. Op is op.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Als het afvlakt in Brabant en er dus minder bedden voor Brabanders nodig zijn, kunnen die worden opgevuld uit andere provincies om zo de tekorten daar ook te dempen.
Vrienden van mij in de zorg staan nu ook al daarop ingeroosterd, voor de patienten uit andere provincies.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Als het afvlakt in Brabant en er dus minder bedden voor Brabanders nodig zijn, kunnen die worden opgevuld uit andere provincies om zo de tekorten daar ook te dempen. Dat kan haaks staan op een (mogelijke) stijging in bijv. Noord-Holland.
Ow beter!quote:Op maandag 30 maart 2020 09:00 schreef Pumpalov het volgende:
Komende dagen worden hier bij de supermarkten tussen 08:30 en 10:30 maskers uitgedeeld. Dat zijn de tijden dat oudere mensen naar de supermarkt mogen en het voor de rest van de mensen verboden is.
Netjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk, maar Brabant loopt een week voor qua maatregelen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Als het afvlakt in Brabant en er dus minder bedden voor Brabanders nodig zijn, kunnen die worden opgevuld uit andere provincies om zo de tekorten daar ook te dempen.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow beter!
Hopen dat maskers dan wat meer ingeburgerd raken. Ik zit er ook meer en meer aan te denken er eentje te dragen. Ze schijnen al soms te zien te zijn in de supermarkten hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja komop zeg. Mijn pa werkte vroeger continudiensten. Dan wist je gewoon dat je. je gedeist moest houden als hij overdags lag te slapen. Als ik dat toen kon, kunnen kinderen dat nu ook.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Doen ze ook hoor. Maar dan zit je na een dag vol heisa vanaf een uur of 6:00 tot 19:00 waarop je als je geluk hebt ze een uurtje tegelijk slapen achter je pc en kun je net nog even een paar uur eruit persen waarin je ook nog eens productief en zorgvuldig moet zijn. Gevolg: fouten die andere mogen nalopen en verhelpen.
Met alle beste wil van de wereld komen ze niet in de buurt van de normale productiviteit.
De groei vlakt af in Brabant, maar de groei is er nog steeds. De bedden kun je dus niet zomaar vol gooien met mensen uit andere provincies. Instroom is nog altijd groter dan uitstroom.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Als het afvlakt in Brabant en er dus minder bedden voor Brabanders nodig zijn, kunnen die worden opgevuld uit andere provincies om zo de tekorten daar ook te dempen. Dat kan haaks staan op een (mogelijke) stijging in bijv. Noord-Holland.
Het artikel repte over dat er pas woensdag 1050 plekken zijn. Dus totaal over hele land.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Ow beter!
Hopen dat maskers dan wat meer ingeburgerd raken. Ik zit er ook meer en meer aan te denken er eentje te dragen. Ze schijnen al soms te zien te zijn in de supermarkten hier.watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
goed bedacht wel![]()
Bijna iedereen die ik ken heeft in de lappenmand gelegen en nu zie (hoor, want de meeste hebben gekozen preventief in huis quarantaine te gaan) je dat iedereen weer fit is.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:09 schreef _I het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Brabant loopt een week voor qua maatregelen.
Niets mis met positief zijn, maar als 11 andere provincies nog een groei laten zien, heb je weinig aan remmende groei in 1 provincie.
Zolang alles gespreid kan worden is er weinig aan de hand. Grootste knelpunt zijn kleine brandhaarden in 1 gemeente. Bible belt bijvoorbeeld.
Zeker. Maar als Brabant afvlakt, betekent dat ook dat er minder bedden elders in het land voor nodig is.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:09 schreef _I het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar Brabant loopt een week voor qua maatregelen.
Niets mis met positief zijn, maar als 11 andere provincies nog een groei laten zien, heb je weinig aan remmende groei in 1 provincie.
Zolang alles gespreid kan worden is er weinig aan de hand. Grootste knelpunt zijn kleine brandhaarden in 1 gemeente. Bible belt bijvoorbeeld.
Kinderen ouder dan 5 moet je ook thuis lesgeven. Dat vereist enige interactie 😁quote:Op maandag 30 maart 2020 09:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja komop zeg. Mijn pa werkte vroeger continudiensten. Dan wist je gewoon dat je. je gedeist moest houden als hij overdags lag te slapen. Als ik dat toen kon, kunnen kinderen dat nu ook.
Gezien de groei in het totaal is die afvlakking in Brabant toch echt onvoldoende.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker. Maar als Brabant afvlakt, betekent dat ook dat er minder bedden elders in het land voor nodig is.
Ik weet, allemaal theoretisch, maar de remmende groei in Brabant brengt hopelijk (op tijd) ook wat meer lucht.
Ik vind de kaart van het RIVM wel heel erg fijn. De besmettingen per gemeente. Dan kun je zelf een inschatting maken hoe veilig of onveilig het buiten is.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:07 schreef Noek het volgende:
En hopelijk loopt het in die andere provincies geen storm zoals in Brabant wel was. Voor de rest van NL waren de maatregelen hopelijk op tijd.
Dat is een behoorlijke ruimte. Hoop niet dat ie ook gebruikt moet gaan worden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
Het MECC in Maastricht wordt ingericht als crisiscentrum, hoor ik net.
Dat geloof ik gelijk!quote:Op maandag 30 maart 2020 09:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik ken heeft in de lappenmand gelegen en nu zie (hoor, want de meeste hebben gekozen preventief in huis quarantaine te gaan) je dat iedereen weer fit is.
Het laat in ieder geval zien dat wij ons keurig aan de regels kunnen houden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker. Maar als Brabant afvlakt, betekent dat ook dat er minder bedden elders in het land voor nodig is.
Ik weet, allemaal theoretisch, maar de remmende groei in Brabant brengt hopelijk (op tijd) ook wat meer lucht.
Wij hadden veel eerder de regels ivm het corona virus dus hoop ik dat straks de rest van Nederland ook afvlakt.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk!
Alleen ben ik wat gematigd positief, vanwege de week achterstand. Het RIVM heeft best wel een boodschap naar buiten gebracht gister.
Maar voor jullie Brabo's is het wel positief nieuws.
Dat is een keuze waar men blijkbaar achter staat. Toen ik 5 was zat ik op een kleuterschool. Daar werd gespeeld maar tegenwoordig moeten ze, geloof ik, op hun 3e al wiskunde krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kinderen ouder dan 5 moet je ook thuis lesgeven. Dat vereist enige interactie 😁
Plus dat men natuurlijk wel al voor een gedeelte het gedraag aangepast heeft in de rest van NL, toen jullie de regels kregen. Zoiets echoot hopelijk ook door.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij hadden veel eerder de regels ivm het corona virus dus hoop ik dat straks de rest van Nederland ook afvlakt.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Plus dat men natuurlijk wel al voor een gedeelte het gedraag aangepast heeft in de rest van NL, toen jullie de regels kregen. Zoiets echoot hopelijk ook door.
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is een keuze waar men blijkbaar achter staat. Toen ik 5 was zat ik op een kleuterschool. Daar werd gespeeld maar tegenwoordig moeten ze, geloof ik, op hun 3e al wiskunde krijgen.
Dan leren ze nu maar even wat minder hoor. Van met hun lego of wat dan ook spelen, leren ze ook.
Ik ook.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:24 schreef Noek het volgende:
Toen Brabant startte met de maatregelen namen bedrijven in NL zelf ook al maatregelen. Ik denk dat de schade in NL echt wel wat beperkt is. Hoeveel moet nog blijken maar ik geloof wel dat het effect heeft gehad.
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.En de leerplichtambtenaar wordt gewoon ingeschakeld als meermaals blijkt dat ouders gewoon doen alsof het vakantie is of anderzijds de kinderen wat school betreft aan hun lot overlaten en ze niks voor school doen.
- 1 tot 1,5 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Dat gelul over besmettingen, ziekenhuis opnames, bezetting van IC's. Allemaal niet interessant.
Wat wel interessant is zijn 2 vragen:
- Wanneer is er een geneesmiddel?
- Wanneer kunnen we weer ons normale leven oppakken?
Rest is onzin.
Wat beperkt ten opzichte van niets doen. Ja. Maar dat is het al als er maar één groot bedrijf maatregelen neemt.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:24 schreef Noek het volgende:
Toen Brabant startte met de maatregelen namen bedrijven in NL zelf ook al maatregelen. Ik denk dat de schade in NL echt wel wat beperkt is. Hoeveel moet nog blijken maar ik geloof wel dat het effect heeft gehad.
Met drones voor de ramen inspecteren of de kinderen wel aan hun tafels bezig zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?
Ja die gaat skypen en laat dan de boete zien die per digitale post zal binnenkomen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met drones voor de ramen inspecteren of de kinderen wel aan hun tafels bezig zijn.
Dat kan sneller.quote:
Te laat.quote:- Ergens eind zomer?
Wonderen...quote:Op maandag 30 maart 2020 09:27 schreef Pumpalov het volgende:
. Je hoeft echt geen wonderen te verwachten in Nederland.
Nee.quote:
Voor wat?quote:
O ja shitquote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.En de leerplichtambtenaar wordt gewoon ingeschakeld als meermaals blijkt dat ouders gewoon doen alsof het vakantie is of anderzijds de kinderen wat school betreft aan hun lot overlaten en ze niks voor school doen.
quote:
Tja, op die vragen weten we het antwoord niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Dat gelul over besmettingen, ziekenhuis opnames, bezetting van IC's. Allemaal niet interessant.
Rest is onzin.
Dat bepaal jij niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Rest is onzin.
Blijkbaar wel, want Nederland wordt geacht dat we het veel beter doen dan andere landen ondanks dat we minder maatregelen nemen.quote:
Wel fijn dat we het topic nu na bijna 500 delen kunnen sluiten. We weten niet wanneer er een vaccin is en we hebben geen flauw idee wanneer het normale leven weer terugkeert.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, op die vragen weten we het antwoord niet.
Dus doden we de tijd gewoon met de rest.
Ik denk dat families van zieke patiënten die wellicht opgenomen moeten worden het trouwens niet eens zijn met je stelling.
haha slotje en bedankt voor het lachenquote:Op maandag 30 maart 2020 09:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wel fijn dat we het topic nu na bijna 500 delen kunnen sluiten. We weten niet wanneer er een vaccin is en we hebben geen flauw idee wanneer het normale leven weer terugkeert.
Nou, was gezellig, doeeeeeg
Ik vind het vreemd dat de bovenste groep niet voort lijkt te komen uit de paarse stipjes (China).quote:Op maandag 30 maart 2020 09:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze hebben geen zwarte stipjes of lijntjes gebruikt.
Dus iedereen die zonder masker (wat is dat?) en handschoenen de deur uit gaat is een zotje?quote:Op maandag 30 maart 2020 03:02 schreef SOG het volgende: [..] Kerkrade heerlen vaals aken wel volop. Handschoenen ook. Wel in de winkels, niet op straat ofzo. Draag zelf ook masker en handschoenen. Ben geen zotje
In aken zelfs personeel met maskers.
Er is wel een combinatie van medicijnen die goed lijkt te werken.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Rest is onzin.
[..]
Ow beter!
Hopen dat maskers dan wat meer ingeburgerd raken. Ik zit er ook meer en meer aan te denken er eentje te dragen. Ze schijnen al soms te zien te zijn in de supermarkten hier.lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
Dat dus. Lekker interessant lopen doen hierquote:Op maandag 30 maart 2020 09:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zeg gewoon wat je denkt ipv zo'n kut vraag
Niet op individuele schaal idd, maar in 'the bigger picture' wel. Dat is het enige wat telt, en voor de wereld.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, op die vragen weten we het antwoord niet.
Dus doden we de tijd gewoon met de rest.
Ik denk dat families van zieke patiënten die wellicht opgenomen moeten worden het trouwens niet eens zijn met je stelling.
Geloof dat ze er al vanuit gingen dat het in november ergens al gestart was. Dus dat sowieso.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat het virus hier blijkbaar al in december was?
Lol, hij is een tv dokter die je absoluut niet serieus mag nemen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er is wel een combinatie van medicijnen die goed lijkt te werken.
Zie deze video van Dr Oz. Video is in het Turks maar zet de ondertiteling aan in het Engels.
Gydroxychloroquine in combinatie met azithromycin lijkt goed te werken. Bij een onderzoek bij 20 patienten werd de ziektetijd teruggebracht van 23 naar 6 dagen.
De medicijnen zullen in de VS binnen 2 weken grootschalig gebruikt gaan worden. Dat zal hier ook gebeuren. De medicijnen moeten nog wel op grote schaal geproduceerd gaan worden. Eerst zullen de medicijnen op de IC's gebruikt worden. Later zullen ze ook aan de patiënten met lichtere klachten gegeven worden.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:29 schreef -river- het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)bouwd-tot-mondmasker
Dr Oz niet heel betrouwbaar? Hij is een wereldberoemde cardioloog.quote:
Ah, ga je duiken?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:37 schreef ToT het volgende:
[..]Ik had zo'n masker besteld voor op vakantie, maar die ligt al sinds november/december in China bij de douane te wachten!
Hadden ze dit in Italië al niet uitgevonden?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:29 schreef -river- het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)bouwd-tot-mondmasker
Check. Langs me heen gegaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er is wel een combinatie van medicijnen die goed lijkt te werken.
Zie deze video van Dr Oz. Video is in het Turks maar zet de ondertiteling aan in het Engels.
Gydroxychloroquine in combinatie met azithromycin lijkt goed te werken. Bij een onderzoek bij 20 patienten werd de ziektetijd teruggebracht van 23 naar 6 dagen.
De medicijnen zullen in de VS binnen 2 weken grootschalig gebruikt gaan worden. Dat zal hier ook gebeuren. De medicijnen moeten nog wel op grote schaal geproduceerd gaan worden. Eerst zullen de medicijnen op de IC's gebruikt worden. Later zullen ze ook aan de patiënten met lichtere klachten gegeven worden.
Het antwoord op je tweede vraag hangt wel samen met wat jij gelul vindt.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Rest is onzin.
Wat staat hier?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet op individuele schaal idd, maar in 'the bigger picture' wel. Dat is het enige wat telt, en voor de wereld.
Wanneer is deze shit over? Daarvoor heb je de pharma wetenschappers voor nodig die echt geen a 1,5 jaar hebben om een geneesmiddel te vinden. Dat. Moet. Sneller.
Op zijn vroegst ergens in 2021quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Over 2 tot 2,5 jaar, tot die tijd kan je (verre) reizen naar het buitenland wel vergeten.quote:- Wanneer kunnen we weer ons normale leven oppakken?
Rest is onzin.
Dat. Moet. Sneller.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het antwoord op je tweede vraag hangt wel samen met wat jij gelul vindt.
Compleet van het padjequote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat. Moet. Sneller.
Is het antwoord
Omdat?quote:
Ja, wat betekenen die kleuren en die lijnen allemaal? Leg dat eerst maar eens uit.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:34 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zeg gewoon wat je denkt ipv zo'n kut vraag
Klopt, maar hier zijn nou eenmaal individuen die m flink knijpen voor zichzelf, of voor ouders o.i.d. Dus ja, de "onzin" blijft nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet op individuele schaal idd, maar in 'the bigger picture' wel. Dat is het enige wat telt, en voor de wereld.
Wanneer is deze shit over? Daarvoor heb je de pharma wetenschappers voor nodig die echt geen a 1,5 jaar hebben om een geneesmiddel te vinden. Dat. Moet. Sneller.
Ligt er aan hoe snel een goede cure wordt gevonden tegenover waar je naar toe wilt denk ik. Ene land zal strenger zijn dan de ander.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op zijn vroegst ergens in 2021
[..]
Over 2 tot 2,5 jaar, tot die tijd kan je (verre) reizen naar het buitenland wel vergeten.
Snap die zin ook niet!quote:Op maandag 30 maart 2020 08:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens Trump deed het cijfer van 2,2 miljoen doden hem “heel goed voelen” over “wat we vorige week deden”, waaronder het pakket van 2,2 biljoen dollar aan steunmaatregelen. “Dan klinkt dat niet als zoveel meer.”
1030 op de IC inmiddels.quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 970/60=1030
Totaal aantal Nederlandse IC's met tenminste één bewezen COVID-19 opname op dit moment: 73
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC's: 1227
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC's met fatale afloop: 133
[quote]Sterfgevallen per datumquote:
Dat gaat veelvuldig beginnen nu. Meen dat een Bulgaarse startup van een jaar of vier geleden toentertijd al begonnen is met een vaccin tegen bepaalde coronavirussen dat ze sinds het begin van de crisis specifiek naar deze variant proberen om te vormen. Gaan over twee maanden met de eerste testen beginnen. Ook in Engeland en de VS staat het te gebeuren.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, maar hier zijn nou eenmaal individuen die m flink knijpen voor zichzelf, of voor ouders o.i.d. Dus ja, de "onzin" blijft nog wel even doorgaan.
Verder heb je helemaal gelijk. Zag op ad.nl een kop dat China bezig is met het testen van een vaccin op mensen. Dat is op zich hoopvol. Ik heb vertrouwen in de vergevorderde wetenschap. Ik kan niet wachten tot het voorbij is. Wat een ongekende feestexplosie zal dat gaan geven.
dat is wel heel weinigquote:Op maandag 30 maart 2020 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
1030 op de IC inmiddels.
Tel ik goed dat er 124 mensen levend van de IC af zijn?
Geen rare vraag nee. hier had ik nog niet aan gedachtquote:Op maandag 30 maart 2020 09:45 schreef Idisrom het volgende:
Oprechte vraag.
Waarom kun je je mondmasker niet weer gebruiken na bijvoorbeeld twee dagen? Het virus blijft toch maar een vrij beperkte tijd besmettelijk op materialen zitten.
Waar is hier?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Hier gaat vandaag de eerste test op de bevolking beginnen. 1000 willekeurige mensen in de hoofdstad (epicentrum crisis) een oproep gekregen zich
A. Te laten testen op het virus
B. Te laten testen op antilichamen.
Willen dat bij in totaal 25.000 mensen gedaan hebben tegen eind volgende week.
Je zou hem na elk gebruik moeten weggooien of ontsmetten.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:45 schreef Idisrom het volgende:
Oprechte vraag.
Waarom kun je mondmasker niet weer gebruiken na bijvoorbeeld twee dagen? Het virus blijft toch maar een vrij beperkte tijd besmettelijk op materialen zitten.
manmanmanquote:Op maandag 30 maart 2020 09:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[..]
Precies.
De maatregelen werken gewoon. Zsm weer wat bedrijven open gooien, zou ik zeggen.
Ik ook wel, alleen je hoort er zo weinig over in de media. Daar is juist behoeft aan.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, maar hier zijn nou eenmaal individuen die m flink knijpen voor zichzelf, of voor ouders o.i.d. Dus ja, de "onzin" blijft nog wel even doorgaan.
Verder heb je helemaal gelijk. Zag op ad.nl een kop dat China bezig is met het testen van een vaccin op mensen. Dat is op zich hoopvol. Ik heb vertrouwen in de vergevorderde wetenschap.
Ik heb ook zo'n vermoedenquote:Ik kan niet wachten tot het voorbij is. Wat een ongekende feestexplosie zal dat gaan geven.
Ik snap niet echt hoe dit nieuwsbericht leidt tot jouw conclusie.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[..]
Precies.
De maatregelen werken gewoon. Zsm weer wat bedrijven open gooien, zou ik zeggen.
De decathlon is toch gesloten?quote:
Dat ook! Dat zijn de samples van de US.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:46 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Afsplitsingen met beide rood?
Ik had hem op eBay besteld vanuit China, en daar ligt-ie nu, 4 - 5 maand later, dus nog steeds!quote:Op maandag 30 maart 2020 09:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
De decathlon is toch gesloten?
Anders ga ik wel een paar van die dingen halen. Of kan je nog bestellen op internet?
Nou...quote:
geneesmiddelen binnen een paar maanden ( dus om de ziekte binnen een paar dagen te genezen ) een vaccin binnen een jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Over 2 tot 2,5 jaar, tot die tijd kan je (verre) reizen naar het buitenland wel vergeten.
Waar zit jij?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Hier gaat vandaag de eerste test op de bevolking beginnen. 1000 willekeurige mensen in de hoofdstad (epicentrum crisis) een oproep gekregen zich
A. Te laten testen op het virus
B. Te laten testen op antilichamen.
Willen dat bij in totaal 25.000 mensen gedaan hebben tegen eind volgende week.
En wat is belangrijk? Is dat hetzelfde als vitaal?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:
Wow, Slovenië gaan alle gemeentes in lockdown. Enkel mensen met belangrijke functies mogen de gemeentegrenzen na 23:59 vanavond nog verlaten.
Je kan ze gewoon bij decathlon bestellen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had hem op eBay besteld vanuit China, en daar ligt-ie nu, 4 - 5 maand later, dus nog steeds!
Ik heb ze ook in Duitsland bij de Aldi zien liggen en volgens mij zijn ze sowieso wel op meer plekken te krijgen. Amazon misschien? Bol.com?
Dan moet je dus een heel goede reden hebben om te (willen) reizen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:54 schreef Predator40 het volgende:
iedereen die vanaf aanstaande vrijdag de NT staat in Australië binnenkomt verplicht 14 dagen in quarantine in een hotel en zelf betalen....zelfs als je er woont !!!
koekkoek !
Onze regering durft nooit maatregelen tegen de VS te nemen, zelfs nu niet in deze crisis. Inderdaad absurd.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Aurelius het volgende:
Hoezo dan? Is er nu al ergens een tekort waardoor we niet konden beademen?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:55 schreef quirina het volgende:
Las dat Nederland “pas twee weken geleden” om beademingsapparatuur vroeg.
Op wnl.
Lekker dan. Had wat doden kunnen schelen.
was te verwachten ...stelletje fucking faalhazenquote:Op maandag 30 maart 2020 09:55 schreef quirina het volgende:
Op wnl.
Leg dat eens uit? Op dit moment is er nog geen tekort aan; en er gaan waarschijnlijk ook geen (acuut) tekort komen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:55 schreef quirina het volgende:
Op wnl.
waarom niet verplicht in quarantine ?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Aurelius het volgende:
Zeven keer per week.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom worden die nog überhaupt binnen gelaten?
Optimist als we geluk hebben kunnen we in 2025 weer eens naar Amerika. Tenzij de onvermijdelijke mutatie van het virus zich inzet, en de nieuwe medicatie en vaccins niet werken, dan misschien in 2030quote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Dat eerste is helemaal niet zeker. Je onderschat de vindingrijkheid van mensen. Tweede is ook uit de lucht gegrepen. Je onderschat de hebzucht van mensen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
maar goede oude Jaapio zag een afvlakking een paar dagen geleden !!!quote:Op maandag 30 maart 2020 09:58 schreef junkiesietze het volgende:
Als china deze maatregelen neemt, en hier worden mensen vanuit New York niet eens getest...
We lopen weer hopeloos achter
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je kan ze gewoon bij decathlon bestellen.
Deze is afgeprijsd naar 19,99 euro.
Ik weet niet of een doekje als filter werkt.
https://www.decathlon.nl/(...)111&c=BLAUW_TURKOOIS
Hey dat zijn duikmaskers waar door mensen dood zijn gegaan met snorkelen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is gewoon te link. Exacte tijdsduren zijn niet bekend, het kan bij het ene deeltje toevallig net weer iets langer of korter zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:45 schreef Idisrom het volgende:
Oprechte vraag.
Waarom kun je je mondmasker niet weer gebruiken na bijvoorbeeld twee dagen? Het virus blijft toch maar een vrij beperkte tijd besmettelijk op materialen zitten.
twitter:parool twitterde op maandag 30-03-2020 om 09:57:27Met name in het arme zuiden van Italië lijken steeds meer mensen moeite te hebben om hun boodschappen te betalen, met dreigende protesten tot gevolg https://t.co/Ev1CjGppBU reageer retweet
Het was een oprechte vraag. Geen bijdehand gedrag.quote:
Voor wat ik ervan begrijp zijn mutaties op het S gen van invloed op het virus zelf, een actieve mutatie.quote:Results
By investigating the adaptive evolution of S protein, we identified twelve amino acid sites (75, 239, 244, 311, 479, 609, 613, 743, 765, 778, 1148, and 1163) in the S protein under positive selective pressure. Based on phylogenetic tree and epidemiological investigation, SARS outbreak was divided into three epidemic groups: 02–04 interspecies, 03-early-mid, and 03-late epidemic groups in the present study. Positive selection was detected in the first two groups, which represent the course of SARS-CoV interspecies transmission and of viral adaptation to human host, respectively.
bron
En nu verwachten ze zeker dat wij het allemaal gaan betalen..quote:Op maandag 30 maart 2020 10:00 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:parool twitterde op maandag 30-03-2020 om 09:57:27Met name in het arme zuiden van Italië lijken steeds meer mensen moeite te hebben om hun boodschappen te betalen, met dreigende protesten tot gevolg https://t.co/Ev1CjGppBU reageer retweet
Wij mogen niet de USA in, maar zij hier wel?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Aurelius het volgende:
"WAARSCHUWINGquote:Op maandag 30 maart 2020 09:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Indien je inferieur materiaal verkeerd gebruikt wel ja.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Hey dat zijn duikmaskers waar door mensen dood zijn gegaan met snorkelen.
US laat ook staatsburgers gewoon het land in.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij mogen niet de USA in, maar zij hier wel?
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:01 schreef ToT het volgende:
[..]
"WAARSCHUWING
Graag uw aandacht voor het volgende: Dit product is enkel voor uitoefening van sport ontwikkeld. Wij kunnen daarom geen garanties of beloftes maken over de werking van deze maskers bij een ander gebruik en/of na wijzigingen aan het product. Het is absoluut niet ontworpen en/of bedoeld om gebruikt te worden voor medische doeleinden en adviseren dan ook om het niet als zodanig te gebruiken."!
onze grenzen zijn niet eens dicht ?quote:Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
US laat ook staatsburgers gewoon het land in.
grote kans natuurlijk dat iemand met het virus vanuit Wuhan in december naar de Verenigde Staten is gegaan en het daar vervolgens gemuteerd is.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:00 schreef _I het volgende:
[..]
Het was een oprechte vraag. Geen bijdehand gedrag.
Maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je selecteert op de mutatie op -S- gen.
[..]
Voor wat ik ervan begrijp zijn mutaties op het S gen van invloed op het virus zelf, een actieve mutatie.
Als je hem op land selecteert;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan lijkt het alsof ze van de bovenste streng geen samples hebben gevonden in China en alsof de mutatie al begin december heeft plaatsgevonden.
Kan er niets mee verder, vond het raar. En vroeg me af of het anderen ook op viel.
Jawel.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onze grenzen zijn niet eens dicht ?
De VS is rood. Die lijken het dus pas eind januari te hebben gekregen.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
grote kans natuurlijk dat iemand met het virus vanuit Wuhan in december naar de Verenigde Staten is gegaan en het daar vervolgens gemuteerd is.
Ik tel hetzelfde.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:45 schreef vosss het volgende:
1030 op de IC inmiddels.
Tel ik goed dat er 124 mensen levend van de IC af zijn?
quote:"Als er een land is waar deze aanpak kan werken, dan is het wel Zweden"
Zweden is zowat het enige land in Europa waar er nog geen strenge maatregelen tegen het coronavirus zijn genomen. Cafés en restaurants zijn gewoon open, enkel scholen voor leerlingen vanaf 16 jaar zijn gesloten en bijeenkomsten van meer dan 50 personen zijn verboden. Mensen mogen wel gewoon met elkaar afspreken, social distancing is niet verplicht. De regels die er zijn, zijn dus meer een vraag van de overheid aan de burgers, vertelt Leen Deridder, die in Stockholm woont.
Er is hier heel veel druk op de individuele verantwoordelijkheid, iedereen maakt deel uit van de maatschappij, dus dit is het moment om je verantwoordelijkheid te nemen.
Leen Deridder
"Er is wel een beetje twijfel, maar langs de andere kant hebben ze hier zo veel vertrouwen in hun overheid, dat ze ook echt wel luisteren, veel meer en beter dan in België. Dus ik weet gewoon niet of het echt gaat werken. Maar als er een land is waar deze aanpak zou kunnen werken, dan is het wel in Zweden", besluit Leen.
1032 toch? Of bedoelde je iets anders?quote:Op maandag 30 maart 2020 08:26 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
949
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Kan ik m'n mondmaskers dan niet gewoon 5 minuten in de oven leggen, voor de zekerheid op 80 graden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is gewoon te link. Exacte tijdsduren zijn niet bekend, het kan bij het ene deeltje toevallig net weer iets langer of korter zijn.
Voor nu lijkt het virus het langst actief te zijn bij vier graden en alhoewel zelfs bij warmte vrij stabiel is het bij 37 graden na een dag of twee sowieso afgelopen. Bij 70 graden binnen 5 minuten. Na buiten te zijn geweest allemaal direct dus eventjes de sauna in
Om terug te komen op de mondkapjes : Dat is getest, minstens een week bij 22 graden en 65% luchtvochtigheid.
Zal even zien waar het onderzoek staat.
En wij Amerikanen?quote:Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
US laat ook staatsburgers gewoon het land in.
volgens mij zit het RIVM er echt bij elke uitspraak die ze doen naast....jezus wat slechtquote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik tel hetzelfde.![]()
Dit past ook goed bij de signalen dat COVID-19-patiënten vaak 3-4 weken beademing nodig hebben (en niet gemiddeld 10 dagen, zoals het RIVM op wonderbaarlijke wijze vorige week zondag nog dacht).
@Bosbeetle heeft volgens mij al in het andere topic uitgelegd hoe dit zit, en dat dit niet zo makkelijk is te redeneren.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
De VS is rood. Die lijken het dus pas eind januari te hebben gekregen.
[ afbeelding ]
De kans is dus dat iemand het hier al gebracht heeft begin december. En dat het een veel mildere, maar besmettelijkere versie is.
Boh, mijn BNW hart giert.
Ik geloof niet dat zulke temperaturen de compositie van de materialen goed doet, anders had dat al lang een standaard geweest natuurlijk ipv alles weg te flikkerenquote:Op maandag 30 maart 2020 10:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kan ik m'n mondmaskers dan niet gewoon 5 minuten in de oven leggen, voor de zekerheid op 80 graden.
Verkijk je je niet op de software? Ik denk dat begin december niet het startpunt is, want je ziet pas bolletjes vanaf eind december. Een beetje zoals LinkedIn een dienstverband vanaf maart 2020 automatisch als vanaf 1 maart 2020 beschouwt.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kans is dus dat iemand het hier al gebracht heeft begin december. En dat het een veel mildere, maar besmettelijkere versie is.
Gebaseerd op verhalen uit het buitenland.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik tel hetzelfde.![]()
Dit past ook goed bij de signalen dat COVID-19-patiënten vaak 3-4 weken beademing nodig hebben (en niet gemiddeld 10 dagen, zoals het RIVM op wonderbaarlijke wijze vorige week zondag nog dacht).
en dan wel de jeugd willen aanspreken op hun onverantwoordelijke gedrag omdat ze met zn 5en dicht bij elkaar zitten / staan in het park. Of een feestje houden. Of dat 'we' even naar een bouwmarkt gaan met zn allen. Moeten de maatregelen maar strenger worden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom niet verplicht in quarantine ?
wat een slappe hap weer in NL
de volgende grote FAAL aangezien nu het epicentrum van de wereld is !!!
In Zweden is 2 meter de norm toch alquote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef Fukushima het volgende:
nog wat info over zweden vanuit live blog VRT
[..]
En het sociale leven toch al niet zo uitgebreid.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Zweden is 2 meter de norm toch al
Haha, heb er helemaal geen verstand van, dus alles is mogelijk.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Verkijk je je niet op de software? Ik denk dat begin december niet het startpunt is, want je ziet pas bolletjes vanaf eind december. Een beetje zoals LinkedIn een dienstverband vanaf maart 2020 automatisch als vanaf 1 maart 2020 beschouwt.
In Finland houden ze minimaal een dorp afstand.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Zweden is 2 meter de norm toch al
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die kunnen er helemaal wat van jaquote:Op maandag 30 maart 2020 10:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
In Finland houden ze minimaal een dorp afstand.
Ha, dat zei ik ookquote:Op maandag 30 maart 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.
Oh sorry ik reageerde op een mention... hou niet het hele topic bijquote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.
Wees niet bang, ik informeer de kamer niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat je idd heel erg moet oppassen om als leek die schema's te lezen over mutaties. Denk dat je redelijk wat kennis nodig hebt om er goede conclusies uit te trekken.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:59 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat eerste is helemaal niet zeker. Je onderschat de vindingrijkheid van mensen. Tweede is ook uit de lucht gegrepen. Je onderschat de hebzucht van mensen.
https://www.theguardian.c(...)hen-will-it-be-readyquote:“Like most vaccinologists, I don’t think this vaccine will be ready before 18 months,” says Annelies Wilder-Smith, professor of emerging infectious diseases at the London School of Hygiene and Tropical Medicine. That’s already extremely fast, and it assumes there will be no hitches.
Daar hebben we @Bosbeetle en @_I voor.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat je idd heel erg moet oppassen om als leek die schema's te lezen over mutaties. Denk dat je redelijk wat kennis nodig hebt om er goede conclusies uit te trekken.
Dat van mij was een educated guess, dus ik was verheugd dat jij het bevestigde.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh sorry ik reageerde op een mention... hou niet het hele topic bij
Dat deden ze om geen paniek te veroorzaken volgens mij. Ze moesten met een goed verhaal komen. Ik had toen al videos gezien waarbij mensen 3 weken beademd werden. Ik snapte die 10 dagen toen al niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik tel hetzelfde.![]()
Nou, deze niet. Dit vind ik vooral boeiend, maar snap er geen reet van.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar hebben we @:bosbeetle en @:_I voor.
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar hebben we @:bosbeetle en @:_I voor.
Tering, wat kan die gast toch dom lullen. Zoals nu ook weer.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef Newone82 het volgende:
Maxim Hartman. Man naar mijn hart!
https://www.mediacourant.(...)nap-maar-helpt-niks/
Het spant erom.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:28 schreef polderturk het volgende:
Ik heb al 2 dagen af en toe een droge hoest. Ook nies ik 5 a 6 keer per dag. Verder geen klachten. Kan ik het hebben? Ik woon in Brabant.
Hmm ja daar heb je twee goede punten. Hopelijk dat er een paar bollebozen op de wereld zitten die tijdens het douchen een eureka vinden.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)hen-will-it-be-ready
Het vaccin vinden is 1, het vaccin testen en er miljarden units van produceren zijn 2 en 3.
Juist niet!quote:Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik moet echt leren mijn mond houden, blijkbaar...
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bekend verhaal.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.
Zou mij echt niet verbazen als we later lezen dat het virus er al veel eerder was dan gedacht.
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehadquote:
Niezen is geen verschijnsel.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:28 schreef polderturk het volgende:
Ik heb al 2 dagen af en toe een droge hoest. Ook nies ik 5 a 6 keer per dag. Verder geen klachten. Kan ik het hebben? Ik woon in Brabant.
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
Extra ic-bedden: Enschedees bedrijf gaat 500 beademingsapparaten leveren
Het Enschedese bedrijf Demcon gaat 500 ‘eenvoudige’ beademingsmachines bouwen die worden geleverd aan de overheid. Het Twentse bedrijf heeft hierover overeenstemming bereikt met het Ministerie van Economische Zaken.
Dochterbedrijf Demcon Macawi hoopt de 500 beademingsapparaten binnen twee weken te kunnen leveren. Er wordt volgende week getest en als dat allemaal goed gaat, moet het eerste apparaat de week daarna ergens op een ic-afdeling in een Nederlands ziekenhuis worden geïnstalleerd.
Hoe meer, hoe beter
Eerder was al bekend dat de partijen in onderhandeling waren over de mega-order. De intensivecareafdelingen in Nederland snakken naar beademingsapparaten. Hoe meer apparaten, hoe meer zieke coronapatiënten er opgenomen kunnen worden. Nederlandse ziekenhuizen verwachten de komende weken richting de limiet van het aantal ic-patiënten te komen.
Het Twentse technologiebedrijf is eigenlijk toeleverancier van het hart van beademingsmachines – de blower – en levert jaarlijks tussen de 3000 en 4000 van deze modules aan fabrikanten in Zweden, Japan en Duitsland. Sinds het begin van de coronacrisis werkt Demcon op verzoek van de Nederlandse overheid aan een eigen apparaat. Het prototype is nu gereed.
Het gaat om een vereenvoudigd model, dat alleen geschikt is voor beademing van oudere patiënten. Veel coronapatiënten zijn ouder dan 60 jaar, vandaar. „Het wordt een eenvoudig apparaat, met daaraan gekoppeld een laptop voor de bediening”, zegt woordvoerster Renee Koekoek van Demcon.
Een compleet beademingsapparaat kost tussen de 10.000 en 20.000 euro. Ook Philips gaat extra beademingsapparaten leveren, zo'n 1.000 in totaal. De eerste honderd daarvan werden deze zaterdag afgeleverd.
Tweede productielijn
Het nieuwe beademingsapparaat wordt in het nieuwe Demcon Technology Center in Enschede gebouwd. De ontwikkeling is gedaan in de Enschedese vestiging van Demcon en in de vestiging Best. Demcon heeft een tweede productielijn opgestart voor de beademingsmachines en heeft de opening van een derde lijn in voorbereiding.
Zondag lagen er 973 coronapatiënten op de intensive care (ic). Minister De Jonge wil de komende komende week 1600 ic-bedden beschikbaar hebben, waarvan 1025 bedoeld voor coronapatiënten.
Fokkers zijn nooit ziek, verdienen superveel geld en hebben allemaal een grote ...quote:Op maandag 30 maart 2020 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom moet iedereen er constant bij melden dat ze normaal nooit ziek zijndat veranderd toch helemaal niets aan het verhaal
Dat verhaal komt ook dagelijks terug: iedereen hier die de afgelopen 4 maanden een keer heeft gehoest, heeft al COVID-19 gehad...quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.
Zou mij echt niet verbazen als we later lezen dat het virus er al veel eerder was dan gedacht.
Wat jij met je vrienden moet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar om met meerderde zieke personen in een bed te liggen is niet heel slimquote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep.
Januari.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehad
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit zou heel mooi nieuws zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
Extra ic-bedden: Enschedees bedrijf gaat 500 beademingsapparaten leveren
Het Enschedese bedrijf Demcon gaat 500 ‘eenvoudige’ beademingsmachines bouwen die worden geleverd aan de overheid. Het Twentse bedrijf heeft hierover overeenstemming bereikt met het Ministerie van Economische Zaken.
Dochterbedrijf Demcon Macawi hoopt de 500 beademingsapparaten binnen twee weken te kunnen leveren. Er wordt volgende week getest en als dat allemaal goed gaat, moet het eerste apparaat de week daarna ergens op een ic-afdeling in een Nederlands ziekenhuis worden geïnstalleerd.
Hoe meer, hoe beter
Eerder was al bekend dat de partijen in onderhandeling waren over de mega-order. De intensivecareafdelingen in Nederland snakken naar beademingsapparaten. Hoe meer apparaten, hoe meer zieke coronapatiënten er opgenomen kunnen worden. Nederlandse ziekenhuizen verwachten de komende weken richting de limiet van het aantal ic-patiënten te komen.
Het Twentse technologiebedrijf is eigenlijk toeleverancier van het hart van beademingsmachines – de blower – en levert jaarlijks tussen de 3000 en 4000 van deze modules aan fabrikanten in Zweden, Japan en Duitsland. Sinds het begin van de coronacrisis werkt Demcon op verzoek van de Nederlandse overheid aan een eigen apparaat. Het prototype is nu gereed.
Het gaat om een vereenvoudigd model, dat alleen geschikt is voor beademing van oudere patiënten. Veel coronapatiënten zijn ouder dan 60 jaar, vandaar. „Het wordt een eenvoudig apparaat, met daaraan gekoppeld een laptop voor de bediening”, zegt woordvoerster Renee Koekoek van Demcon.
Een compleet beademingsapparaat kost tussen de 10.000 en 20.000 euro. Ook Philips gaat extra beademingsapparaten leveren, zo'n 1.000 in totaal. De eerste honderd daarvan werden deze zaterdag afgeleverd.
Tweede productielijn
Het nieuwe beademingsapparaat wordt in het nieuwe Demcon Technology Center in Enschede gebouwd. De ontwikkeling is gedaan in de Enschedese vestiging van Demcon en in de vestiging Best. Demcon heeft een tweede productielijn opgestart voor de beademingsmachines en heeft de opening van een derde lijn in voorbereiding.
Zondag lagen er 973 coronapatiënten op de intensive care (ic). Minister De Jonge wil de komende komende week 1600 ic-bedden beschikbaar hebben, waarvan 1025 bedoeld voor coronapatiënten.
een arts in lombardije had in december vorig jaar ook al een paar "vreemde" longontstekingen voorbij zien komen. lijkt me allemaal geen toeval.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.
Mijn moeder heeft een longonsteking gehad in januari en ze is nog steeds niet de oude want haar longinhoud is echt sterk verminderd.
Dit waren wel hele zware griepjes?
aanmelden bij de bloedbank.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.
Mijn moeder heeft een longonsteking gehad in januari en ze is nog steeds niet de oude want haar longinhoud is echt sterk verminderd.
Dit waren wel hele zware griepjes?
duimquote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Fokkers zijn nooit ziek, verdienen superveel geld en hebben allemaal een grote ...
Dit stemt wel positief inderdaad. Er is nu gewoon haast en het is mooi te zien dat er zo veel bedrijven willen helpen. Hopelijk hebben ze binnen nu en 10 dagen daadwerkelijk opgeschaald naar 2000+ IC bedden, want het zal nodig zijn zo lijkt het.quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb nog niemand gezien die zegt, ik ben echt altijd ziek en nu heb ik corona, echt kut.
Veel hoger dan 2.500 zal het beddenaantal niet kunnen komen i.v.m. personeel.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit stemt wel positief inderdaad. Er is nu gewoon haast en het is mooi te zien dat er zo veel bedrijven willen helpen. Hopelijk hebben ze binnen nu en 10 dagen daadwerkelijk opgeschaald naar 2000+ IC bedden, want het zal nodig zijn zo lijkt het.
Nou, meld je aan voor een antilichaamtest.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:36 schreef Simmertje het volgende:
Snap niet waarom er zo moeilijk wordt gereageerd hier. Het feit dat ik nooit ziek ben en nu opeens in deze periode met zware longklachten in bed heb gelegen is op zijn minst frappant. Zeg niet dat het corona is, maar vreemd is het wel. Mja valt inderdaad niets over te zeggen nu, we horen het achteraf waarschijnlijk wel.
Het zegt echt helemaal niets als je dat denkt.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehad
Ja, dat was dus het verhaal van de SCMP, een HongKongse krant, eigendom van AliBaba, due pro-Chinese propaganda verspreidt. Lekker betrouwbaar bericht dus.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een arts in lombardije had in december vorig jaar ook al een paar "vreemde" longontstekingen voorbij zien komen. lijkt me allemaal geen toeval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |