abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192349387
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder ouder heel graag wil dat scholen weer open gaan zodra het veilig is. Dus als het na de meivakantie of na 1 juni zou kunnen, zou iedere ouder dat willen. Ik in ieder geval wel.

Wij hebben pas laat vakantie, dus in ons geval is het nog 7 weken les krijgen. Dat vind ik de moeite waard
Vergeet ook niet dat de impact nogal uiteenloopt.
Een kind in groep 5/6/7 moet nu thuis les gaan krijgen van ouders en missen misschien wel enorm veel basiskennis.
Een student in zijn 3e jaar is volledig zelfstandig en kan veel makkelijker online studeren.
Een kind van 1 en 3 die normaal naar de opvang gaat heeft het andere impact, maar zorgt er bijvoorbeeld wel voor dat de ouders niet meer kunnen werken.

Het is zo makkelijk om "alle scholen dicht" maar over 1 kam te scheren.
pi_192349391
EINDHOVEN/HELMOND - De ziekenhuizen in Zuidoost-Brabant hebben de verwachte coronapiek van dit weekend goed doorstaan. Hoewel de druk op de intensive care-afdelingen onverminderd groot bleef, waren de ziekenhuizen wel ‘in control'.

Brabant bleef ook dit weekend de provincie met veruit de meeste positief geteste mensen. In totaal waren er zondag 3.017 Brabanders besmet met het Covid-19 virus, 269 meer dan zaterdag. ,,Het is nog steeds spannend, met name op de IC's. Sommige ziekenhuizen zitten echt op het randje, maar ze redden het wél, tot nu toe", aldus een woordvoerder van het Netwerk Acute Zorg Brabant (NABZ).

Daarbij moet volgens de woordvoerder wel worden opgemerkt dat de ziekenhuizen het nu redden dankzij de uitplaatsing van zo'n 500 patiënten naar IC's elders in het land. ,,Anders hadden we het in Brabant echt niet gered, dan was het hier nu huilen met de pet op geweest.”

Iets lager
Het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond meldde zondag ’gelukkig nog steeds voldoende capaciteit te hebben'. ,,Het aantal mensen dat zich dit weekend met klachten heeft gemeld, lijkt iets lager te zijn”, aldus een woordvoerster. Ook bij het Sint Anna Ziekenhuis in Geldrop zijn ze volgens een woordvoerster nog steeds ’in control'. ,,Er is hier sprake van relatieve rust, we hopen dat dat zo blijft.”

Soort van stabilisatie
Het aantal coronapatiënten op de Brabantse IC's steeg van 100 op vrijdag naar 120 op zaterdag, maar tegelijkertijd daalde het totaal aantal in ziekenhuizen opgenomen patiënten. Voor maandag wordt volgens de woordvoerder van het NABZ overigens nog wel een piek verwacht. ,,Volgens virologen is het nog te vroeg om harde conclusies te trekken, maar we zien wel dat er sprake is van een soort van stabilisatie. Het lijkt er in elk geval sterk op dat dat aan het gebeuren is.”

Onveilige mondkapjes
De Brabantse ziekenhuizen zijn overigens ook aan het bekijken in hoeverre zij de mondkapjes uit China hebben gebruikt die achteraf gezien onveilig bleken. ,,Dat wordt nu per ziekenhuis bekeken, in Roosendaal zijn ze in elk geval wel gebruikt.” Het is de bedoeling dat zorgpersoneel dat de kapjes gebruikt heeft, extra getest wordt.

https://www.ed.nl/eindhov(...)in-control~a454a1a1/

Ze kunnen het nog steeds aan.
pi_192349393
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog geen sluitend onderzoek, maar is de kans er wel dat kinderen het wél kunnen verspreiden.
Dit bedoel ik dus. Als dat risico bestaat dan laat je ze niet buitenspelen in groepjes en desinfecteer je dagelijks speelmateriaal.

Ipv daarvan doen we het tegenovergestelde.
Hierdoor loop je altijd achter de feiten aan.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:37:25 #54
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192349396
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:36 schreef -river- het volgende:
EINDHOVEN/HELMOND - De ziekenhuizen in Zuidoost-Brabant hebben de verwachte coronapiek van dit weekend goed doorstaan. Hoewel de druk op de intensive care-afdelingen onverminderd groot bleef, waren de ziekenhuizen wel ‘in control'.

Brabant bleef ook dit weekend de provincie met veruit de meeste positief geteste mensen. In totaal waren er zondag 3.017 Brabanders besmet met het Covid-19 virus, 269 meer dan zaterdag. ,,Het is nog steeds spannend, met name op de IC's. Sommige ziekenhuizen zitten echt op het randje, maar ze redden het wél, tot nu toe", aldus een woordvoerder van het Netwerk Acute Zorg Brabant (NABZ).

Daarbij moet volgens de woordvoerder wel worden opgemerkt dat de ziekenhuizen het nu redden dankzij de uitplaatsing van zo'n 500 patiënten naar IC's elders in het land. ,,Anders hadden we het in Brabant echt niet gered, dan was het hier nu huilen met de pet op geweest.”

Iets lager
Het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond meldde zondag ’gelukkig nog steeds voldoende capaciteit te hebben'. ,,Het aantal mensen dat zich dit weekend met klachten heeft gemeld, lijkt iets lager te zijn”, aldus een woordvoerster. Ook bij het Sint Anna Ziekenhuis in Geldrop zijn ze volgens een woordvoerster nog steeds ’in control'. ,,Er is hier sprake van relatieve rust, we hopen dat dat zo blijft.”

Soort van stabilisatie
Het aantal coronapatiënten op de Brabantse IC's steeg van 100 op vrijdag naar 120 op zaterdag, maar tegelijkertijd daalde het totaal aantal in ziekenhuizen opgenomen patiënten. Voor maandag wordt volgens de woordvoerder van het NABZ overigens nog wel een piek verwacht. ,,Volgens virologen is het nog te vroeg om harde conclusies te trekken, maar we zien wel dat er sprake is van een soort van stabilisatie. Het lijkt er in elk geval sterk op dat dat aan het gebeuren is.”

Onveilige mondkapjes
De Brabantse ziekenhuizen zijn overigens ook aan het bekijken in hoeverre zij de mondkapjes uit China hebben gebruikt die achteraf gezien onveilig bleken. ,,Dat wordt nu per ziekenhuis bekeken, in Roosendaal zijn ze in elk geval wel gebruikt.” Het is de bedoeling dat zorgpersoneel dat de kapjes gebruikt heeft, extra getest wordt.

https://www.ed.nl/eindhov(...)in-control~a454a1a1/

Ze kunnen het nog steeds aan.
Kijk, dat is goed nieuws.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 30 maart 2020 @ 08:38:26 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192349401
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zijn ze daar inmiddels al achter dan? Ik dacht dat kinderen nog gewoon buiten mogen spelen.

Maakt niet uit dat ze daarna het hele gezin besmetten.
Ze zijn er ongeveer achter maar hebben nog wat moeite met duidelijk communiceren dat ook kinderen 1,5 meter afstand zouden moeten houden. Zie stukje van Lubach van gisteren. De meeste ouders proberen wel te doen wat de bedoeling is, maar het is ze niet duidelijke.

Op de persconferenties kregen ze zelfs niet uit hun strot dat dit niet het goede moment was om op bezoek te gaan voor de gezelligheid. Ik denk dat het een soort taboe is om mensen direct te zeggen dat ze dingen niet mogen of zo, dat ze denken dat het niet bij Nederlanders past om regels te horen te krijgen.
pi_192349402
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt. Hier heeft onze chef ons allemaal persoonlijk gebeld en gezegd dat hij weet dat we deden wat we konden. Ik heb ook soms echt huilende collega's aan de lijn die zeggen dat ze iets hadden willen doen en dan hoor je op de achtergrond twee peuters de tent afbreken. Daar is echt geen 32 uur bij te halen met alle goede wil van de wereld.

Moet me nog wel van het hart dat weer een blijkt hoe geëmancipeerd we zijn met zijn allen, want van de user waarop jij reageert zorgt de man ook "met momenten" en dat is precies wat ik zie in mijn omgeving: mannen die de deur vrolijk achter zich dichttrekken en hun vrouw -met vitaal beroep soms nog- het laten uitzoeken voor het het grootste deel.

Hier gaan echt een boel relaties op klappen niet normaal :X
Wellicht werken als die draken slapen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192349405
Vergelijk de sites:

https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/

De jongste RIVM gegevens laten net als de worldometer 771 doden zien per 28 maart.
De jongste RIVM cijfers laten een veel positiever beeld zien van de laatste dagen.
Veel meer daling.

Komt dat omdat de gemelde doden in 1e instantie op de laatste dag werden meegeteld, en eigenlijk "bij nader inzien" dagen eerder zijn gevallen?

Bij de RIVM ziet het er eigenlijk best goed uit. Ik zou zeggen 1,5 meter afstand en laten we weer wat bedrijven open laten gaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:39:16 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192349406
Braken kinderen in de tweede wereldoorlog ook de boel af of is dat tuig een nieuwetijdsdingetje :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192349407
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ok, je noemt nu 2x een piek in mei, die moeten we nog gaan bouwen volgens mij, dus verklaar je nader svp.

Verwacht zelf dat we te vroeg los gaan, dus weer een golf besmettingen, daar weer een (trage) reactie op, etc.
Ironisch genoeg zeg ik dat op basis vab wat van dissel zei vorige week, en ik hoop het ook omdat ik niet wil dat het nog langer duurt.
pi_192349418
Vorige week las ik al dat het sws druk zal blijven in de Brabantse ziekenhuizen omdat ze rekening houden met patienten uit de rest van het land.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:41:18 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192349425
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:38 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat het een soort taboe is om mensen direct te zeggen dat ze dingen niet mogen of zo, dat ze denken dat het niet bij Nederlanders past om regels te horen te krijgen.
Het werkt denk ik niet voor heel veel Nederlanders. Omdat ook al zeg je het met de grootste ernst, ze er toch niet naar luisteren. Dus kan je het net zo goed 'gedogen' of afzwakken. Resultaat zal hetzelfde zijn.

Enkel krijgen ze dan wel de andere helft van NL op hun dak die dan zeggen dat ze het te zwak vinden.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:41:49 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192349433
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:
Braken kinderen in de tweede wereldoorlog ook de boel af of is dat tuig een nieuwetijdsdingetje :?
Die deden dat ook in WO2.
Maar die zaten dan bij de Hitlerjugend :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192349435
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt. Hier heeft onze chef ons allemaal persoonlijk gebeld en gezegd dat hij weet dat we deden wat we konden. Ik heb ook soms echt huilende collega's aan de lijn die zeggen dat ze iets hadden willen doen en dan hoor je op de achtergrond twee peuters de tent afbreken. Daar is echt geen 32 uur bij te halen met alle goede wil van de wereld.

Moet me nog wel van het hart dat weer een blijkt hoe geëmancipeerd we zijn met zijn allen, want van de user waarop jij reageert zorgt de man ook "met momenten" en dat is precies wat ik zie in mijn omgeving: mannen die de deur vrolijk achter zich dichttrekken en hun vrouw -met vitaal beroep soms nog- het laten uitzoeken voor het het grootste deel.

Hier gaan echt een boel relaties op klappen niet normaal :X
Klopt wij hebben 1 werkplek boven en wisselen af. Maar het blijft heel erg zoeken naar een goede balans.
Mijn vriendin heeft veel meer belletjes en vergaderingen. Mijn werk vereist meer concentratie, dus blijft afstemmen en het beste van maken.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:42:02 #64
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192349436
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:40 schreef -river- het volgende:
Vorige week las ik al dat het sws druk zal blijven in de Brabantse ziekenhuizen omdat ze rekening houden met patienten uit de rest van het land.
Ja, met het nadeel dat Brabant minder op kan vangen voor de rest van vice versa. Waardoor het dus wel wat spannender kan worden.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:42:42 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192349441
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het werkt denk ik niet voor heel veel Nederlanders. Omdat ook al zeg je het met de grootste ernst, ze er toch niet naar luisteren. Dus kan je het net zo goed 'gedogen' of afzwakken. Resultaat zal hetzelfde zijn.

Enkel krijgen ze dan wel de andere helft van NL op hun dak die dan zeggen dat ze het te zwak vinden.
Keuzes. Boetes kunnen gewoon uitgedeeld worden. Alleen het laffe beleid is wel af te lezen uit het erg lage bedrag van de boetes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 30 maart 2020 @ 08:43:35 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192349449
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Keuzes. Boetes kunnen gewoon uitgedeeld worden. Alleen het laffe beleid is wel af te lezen uit het erg lage bedrag van de boetes.
Mwah. Het beleid werkt wel. Er is geen groepsvorming buiten meer, het sociale leven ligt vrijwel stil en we doen het totaal niet slechter dan landen die in volledige paniekmodus maar in volledige lockdown zijn gegaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 maart 2020 @ 08:44:11 #67
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192349458
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die deden dat ook in WO2.
Maar die zaten dan bij de Hitlerjugend :7
_O-
pi_192349472
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:42 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja, met het nadeel dat Brabant minder op kan vangen voor de rest van vice versa. Waardoor het dus wel wat spannender kan worden.
Er komen weinig nieuwe Brabanders bij dus hoeven ze elders geen Brabanders op te nemen en in Brabant zelf komt meer ruimte voor anderen dus zal wel los lopen.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:45:13 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192349473
CGTNOfficial twitterde op maandag 30-03-2020 om 07:40:28 China warns against politicizing defective #masks incident as #Dutch continues probe https://t.co/67Ku8zKGto reageer retweet
  maandag 30 maart 2020 @ 08:47:58 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192349505
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Aantal doden stijgt naar 771, bijna alle ic-bedden zijn bezet: ‘positieve scenario's blijven uit’

Dit artikel had het over alles vol bijna 983 patiënten.

Inmiddels zitten we op 1006.
Oei, dus die 1050 corona plekken op de IC's zijn er pas woensdag.
Volgens Nice liggen er nú 1014 op de IC (957 bevestigd en 57 verdacht).

Goed, er komen natuurlijk ook continue bedden vrij (die meteen weer gevuld worden) en Duitsland had 'enkele tientallen plekken' voor Nederland, maar vandaag kan het punt dus bereikt worden dat we vol zijn -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:48:03 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192349507
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:43 schreef Caland het volgende:
Mwah. Het beleid werkt wel. Er is geen groepsvorming buiten meer, het sociale leven ligt vrijwel stil en we doen het totaal niet slechter dan landen die in volledige paniekmodus maar in volledige lockdown zijn gegaan.
Ik denk zelfs dat het op de lange baan beter gaat werken.
De hele economie stilleggen lijkt me alles behalve dat wat we willen. De gevolgen gaan we de komende twee jaar nog wel enorm merken.

Nu houdt iedereen zich bezig met al die sterftecijfers, maar ik zag vandaag dat we opzich niet veel meer doden hebben dan volgens verwachting (losstaand oorzaak dood).. ja wel een piek, maar die piek hebben we wel vaker gehad, maar daar hoor je zelden mensen over.
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
  maandag 30 maart 2020 @ 08:48:13 #72
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192349509
quote:
In Duitsland zijn inmiddels 455 mensen overleden aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Volgens de gegevens van de Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, zijn in 24 uur nog eens 66 patiënten bezweken.

In de Bondsrepubliek zijn ruim 4750 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat brengt het totaal op 57.298. De deelstaat Beieren telt met 13.989 besmettingen de meeste gevallen. Het virus dook in Beieren voor het eerst in Duitsland op.
AD
pi_192349518
Tornado raast door Amerikaanse stad

De Amerikaanse staten Arkansas, Iowa en Illinois zijn dit weekend getroffen door tornado’s. Vooral de plaats Jonesboro had veel schade te verduren. Het vliegveld en een winkelcentrum werden verwoest. Zo’n twintig mensen raakten gewond door het noodweer.

https://www.nu.nl/279932/(...)merikaanse-stad.html

Daar zal de corona nu flink rondvliegen.
  maandag 30 maart 2020 @ 08:49:42 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192349529
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Oei, dus die 1050 corona plekken op de IC's zijn er pas woensdag.
Volgens Nice liggen er nú 1014 op de IC (957 bevestigd en 57 verdacht).

Goed, er komen natuurlijk ook continue bedden vrij (die meteen weer gevuld worden) en Duitsland had 'enkele tientallen plekken' voor Nederland, maar vandaag kan het punt dus bereikt worden dat we vol zijn -O-
Vraag me af waarom het radboud dan vanmorgen nog stelt dat ze nu langzaam aan het opschalen zijn. Zo'n vaart als jij stelt loopt het dus blijkbaar niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 maart 2020 @ 08:49:59 #75
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192349532
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:48 schreef -river- het volgende:
Tornado raast door Amerikaanse stad

De Amerikaanse staten Arkansas, Iowa en Illinois zijn dit weekend getroffen door tornado’s. Vooral de plaats Jonesboro had veel schade te verduren. Het vliegveld en een winkelcentrum werden verwoest. Zo’n twintig mensen raakten gewond door het noodweer.

https://www.nu.nl/279932/(...)merikaanse-stad.html

Daar zal de corona nu flink rondvliegen.
Buiten de steden is het in Amerika niet zo lastig om anderhalve (kilo)meter afstand te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')