In Zweden is 2 meter de norm toch alquote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef Fukushima het volgende:
nog wat info over zweden vanuit live blog VRT
[..]
En het sociale leven toch al niet zo uitgebreid.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Zweden is 2 meter de norm toch al
Haha, heb er helemaal geen verstand van, dus alles is mogelijk.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Verkijk je je niet op de software? Ik denk dat begin december niet het startpunt is, want je ziet pas bolletjes vanaf eind december. Een beetje zoals LinkedIn een dienstverband vanaf maart 2020 automatisch als vanaf 1 maart 2020 beschouwt.
In Finland houden ze minimaal een dorp afstand.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Zweden is 2 meter de norm toch al
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
De VS is rood. Die lijken het dus pas eind januari te hebben gekregen.
[ afbeelding ]
De kans is dus dat iemand het hier al gebracht heeft begin december. En dat het een veel mildere, maar besmettelijkere versie is.
Boh, mijn BNW hart giert.
Die kunnen er helemaal wat van jaquote:Op maandag 30 maart 2020 10:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
In Finland houden ze minimaal een dorp afstand.
Ha, dat zei ik ookquote:Op maandag 30 maart 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.
Oh sorry ik reageerde op een mention... hou niet het hele topic bijquote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar de lijnen beginnen zegt niets over een datum, alleen de plek van de bolletjes zegt iets over de de datum dat het sample genomen is.
Wees niet bang, ik informeer de kamer niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat je idd heel erg moet oppassen om als leek die schema's te lezen over mutaties. Denk dat je redelijk wat kennis nodig hebt om er goede conclusies uit te trekken.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:59 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat eerste is helemaal niet zeker. Je onderschat de vindingrijkheid van mensen. Tweede is ook uit de lucht gegrepen. Je onderschat de hebzucht van mensen.
https://www.theguardian.c(...)hen-will-it-be-readyquote:“Like most vaccinologists, I don’t think this vaccine will be ready before 18 months,” says Annelies Wilder-Smith, professor of emerging infectious diseases at the London School of Hygiene and Tropical Medicine. That’s already extremely fast, and it assumes there will be no hitches.
Daar hebben we @Bosbeetle en @_I voor.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat je idd heel erg moet oppassen om als leek die schema's te lezen over mutaties. Denk dat je redelijk wat kennis nodig hebt om er goede conclusies uit te trekken.
Dat van mij was een educated guess, dus ik was verheugd dat jij het bevestigde.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh sorry ik reageerde op een mention... hou niet het hele topic bij
Dat deden ze om geen paniek te veroorzaken volgens mij. Ze moesten met een goed verhaal komen. Ik had toen al videos gezien waarbij mensen 3 weken beademd werden. Ik snapte die 10 dagen toen al niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik tel hetzelfde.![]()
Dit past ook goed bij de signalen dat COVID-19-patiënten vaak 3-4 weken beademing nodig hebben (en niet gemiddeld 10 dagen, zoals het RIVM op wonderbaarlijke wijze vorige week zondag nog dacht).
Nou, deze niet. Dit vind ik vooral boeiend, maar snap er geen reet van.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar hebben we @:bosbeetle en @:_I voor.
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar hebben we @:bosbeetle en @:_I voor.
Tering, wat kan die gast toch dom lullen. Zoals nu ook weer.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef Newone82 het volgende:
Maxim Hartman. Man naar mijn hart!
https://www.mediacourant.(...)nap-maar-helpt-niks/
Het spant erom.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:28 schreef polderturk het volgende:
Ik heb al 2 dagen af en toe een droge hoest. Ook nies ik 5 a 6 keer per dag. Verder geen klachten. Kan ik het hebben? Ik woon in Brabant.
Hmm ja daar heb je twee goede punten. Hopelijk dat er een paar bollebozen op de wereld zitten die tijdens het douchen een eureka vinden.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)hen-will-it-be-ready
Het vaccin vinden is 1, het vaccin testen en er miljarden units van produceren zijn 2 en 3.
Juist niet!quote:Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik moet echt leren mijn mond houden, blijkbaar...
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
De VS is rood. Die lijken het dus pas eind januari te hebben gekregen.
[ afbeelding ]
De kans is dus dat iemand het hier al gebracht heeft begin december. En dat het een veel mildere, maar besmettelijkere versie is.
Boh, mijn BNW hart giert.
Bekend verhaal.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.
Zou mij echt niet verbazen als we later lezen dat het virus er al veel eerder was dan gedacht.
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehadquote:
Niezen is geen verschijnsel.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:28 schreef polderturk het volgende:
Ik heb al 2 dagen af en toe een droge hoest. Ook nies ik 5 a 6 keer per dag. Verder geen klachten. Kan ik het hebben? Ik woon in Brabant.
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
Extra ic-bedden: Enschedees bedrijf gaat 500 beademingsapparaten leveren
Het Enschedese bedrijf Demcon gaat 500 ‘eenvoudige’ beademingsmachines bouwen die worden geleverd aan de overheid. Het Twentse bedrijf heeft hierover overeenstemming bereikt met het Ministerie van Economische Zaken.
Dochterbedrijf Demcon Macawi hoopt de 500 beademingsapparaten binnen twee weken te kunnen leveren. Er wordt volgende week getest en als dat allemaal goed gaat, moet het eerste apparaat de week daarna ergens op een ic-afdeling in een Nederlands ziekenhuis worden geïnstalleerd.
Hoe meer, hoe beter
Eerder was al bekend dat de partijen in onderhandeling waren over de mega-order. De intensivecareafdelingen in Nederland snakken naar beademingsapparaten. Hoe meer apparaten, hoe meer zieke coronapatiënten er opgenomen kunnen worden. Nederlandse ziekenhuizen verwachten de komende weken richting de limiet van het aantal ic-patiënten te komen.
Het Twentse technologiebedrijf is eigenlijk toeleverancier van het hart van beademingsmachines – de blower – en levert jaarlijks tussen de 3000 en 4000 van deze modules aan fabrikanten in Zweden, Japan en Duitsland. Sinds het begin van de coronacrisis werkt Demcon op verzoek van de Nederlandse overheid aan een eigen apparaat. Het prototype is nu gereed.
Het gaat om een vereenvoudigd model, dat alleen geschikt is voor beademing van oudere patiënten. Veel coronapatiënten zijn ouder dan 60 jaar, vandaar. „Het wordt een eenvoudig apparaat, met daaraan gekoppeld een laptop voor de bediening”, zegt woordvoerster Renee Koekoek van Demcon.
Een compleet beademingsapparaat kost tussen de 10.000 en 20.000 euro. Ook Philips gaat extra beademingsapparaten leveren, zo'n 1.000 in totaal. De eerste honderd daarvan werden deze zaterdag afgeleverd.
Tweede productielijn
Het nieuwe beademingsapparaat wordt in het nieuwe Demcon Technology Center in Enschede gebouwd. De ontwikkeling is gedaan in de Enschedese vestiging van Demcon en in de vestiging Best. Demcon heeft een tweede productielijn opgestart voor de beademingsmachines en heeft de opening van een derde lijn in voorbereiding.
Zondag lagen er 973 coronapatiënten op de intensive care (ic). Minister De Jonge wil de komende komende week 1600 ic-bedden beschikbaar hebben, waarvan 1025 bedoeld voor coronapatiënten.
Fokkers zijn nooit ziek, verdienen superveel geld en hebben allemaal een grote ...quote:Op maandag 30 maart 2020 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom moet iedereen er constant bij melden dat ze normaal nooit ziek zijndat veranderd toch helemaal niets aan het verhaal
Dat verhaal komt ook dagelijks terug: iedereen hier die de afgelopen 4 maanden een keer heeft gehoest, heeft al COVID-19 gehad...quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, mijn theorie is ook dat het al veel langer in het land was. Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep. Symptomen: koorts/verhoging die maar niet over ging, pijn/spierpijn op de borst, benauwd en zieke hoest diep vanuit de longen. Ben normaal nooit ziek, was voor het eerst dat ik griep had in mijn leven. Toen echt 4 dagen platgelegen in bed met 0 energie en pas na 2/3 weken was het echt helemaal weg.
Zou mij echt niet verbazen als we later lezen dat het virus er al veel eerder was dan gedacht.
Wat jij met je vrienden moet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar om met meerderde zieke personen in een bed te liggen is niet heel slimquote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb zelf samen met meerdere vrienden eind december begin januari ziek in bed gelegen met griep.
Januari.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehad
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit zou heel mooi nieuws zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
Extra ic-bedden: Enschedees bedrijf gaat 500 beademingsapparaten leveren
Het Enschedese bedrijf Demcon gaat 500 ‘eenvoudige’ beademingsmachines bouwen die worden geleverd aan de overheid. Het Twentse bedrijf heeft hierover overeenstemming bereikt met het Ministerie van Economische Zaken.
Dochterbedrijf Demcon Macawi hoopt de 500 beademingsapparaten binnen twee weken te kunnen leveren. Er wordt volgende week getest en als dat allemaal goed gaat, moet het eerste apparaat de week daarna ergens op een ic-afdeling in een Nederlands ziekenhuis worden geïnstalleerd.
Hoe meer, hoe beter
Eerder was al bekend dat de partijen in onderhandeling waren over de mega-order. De intensivecareafdelingen in Nederland snakken naar beademingsapparaten. Hoe meer apparaten, hoe meer zieke coronapatiënten er opgenomen kunnen worden. Nederlandse ziekenhuizen verwachten de komende weken richting de limiet van het aantal ic-patiënten te komen.
Het Twentse technologiebedrijf is eigenlijk toeleverancier van het hart van beademingsmachines – de blower – en levert jaarlijks tussen de 3000 en 4000 van deze modules aan fabrikanten in Zweden, Japan en Duitsland. Sinds het begin van de coronacrisis werkt Demcon op verzoek van de Nederlandse overheid aan een eigen apparaat. Het prototype is nu gereed.
Het gaat om een vereenvoudigd model, dat alleen geschikt is voor beademing van oudere patiënten. Veel coronapatiënten zijn ouder dan 60 jaar, vandaar. „Het wordt een eenvoudig apparaat, met daaraan gekoppeld een laptop voor de bediening”, zegt woordvoerster Renee Koekoek van Demcon.
Een compleet beademingsapparaat kost tussen de 10.000 en 20.000 euro. Ook Philips gaat extra beademingsapparaten leveren, zo'n 1.000 in totaal. De eerste honderd daarvan werden deze zaterdag afgeleverd.
Tweede productielijn
Het nieuwe beademingsapparaat wordt in het nieuwe Demcon Technology Center in Enschede gebouwd. De ontwikkeling is gedaan in de Enschedese vestiging van Demcon en in de vestiging Best. Demcon heeft een tweede productielijn opgestart voor de beademingsmachines en heeft de opening van een derde lijn in voorbereiding.
Zondag lagen er 973 coronapatiënten op de intensive care (ic). Minister De Jonge wil de komende komende week 1600 ic-bedden beschikbaar hebben, waarvan 1025 bedoeld voor coronapatiënten.
een arts in lombardije had in december vorig jaar ook al een paar "vreemde" longontstekingen voorbij zien komen. lijkt me allemaal geen toeval.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.
Mijn moeder heeft een longonsteking gehad in januari en ze is nog steeds niet de oude want haar longinhoud is echt sterk verminderd.
Dit waren wel hele zware griepjes?
aanmelden bij de bloedbank.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik werk met gezonde fitte mensen en 2 daarvan lagen vanaf de kerst plat met een longonsteking. Die waren tot de maatregelen nog steeds niet fysiek fit. Ik moest nog steeds alles aanpassen qua fysieke trainingen.
Mijn moeder heeft een longonsteking gehad in januari en ze is nog steeds niet de oude want haar longinhoud is echt sterk verminderd.
Dit waren wel hele zware griepjes?
duimquote:Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Fokkers zijn nooit ziek, verdienen superveel geld en hebben allemaal een grote ...
Dit stemt wel positief inderdaad. Er is nu gewoon haast en het is mooi te zien dat er zo veel bedrijven willen helpen. Hopelijk hebben ze binnen nu en 10 dagen daadwerkelijk opgeschaald naar 2000+ IC bedden, want het zal nodig zijn zo lijkt het.quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb nog niemand gezien die zegt, ik ben echt altijd ziek en nu heb ik corona, echt kut.
Veel hoger dan 2.500 zal het beddenaantal niet kunnen komen i.v.m. personeel.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit stemt wel positief inderdaad. Er is nu gewoon haast en het is mooi te zien dat er zo veel bedrijven willen helpen. Hopelijk hebben ze binnen nu en 10 dagen daadwerkelijk opgeschaald naar 2000+ IC bedden, want het zal nodig zijn zo lijkt het.
Nou, meld je aan voor een antilichaamtest.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:36 schreef Simmertje het volgende:
Snap niet waarom er zo moeilijk wordt gereageerd hier. Het feit dat ik nooit ziek ben en nu opeens in deze periode met zware longklachten in bed heb gelegen is op zijn minst frappant. Zeg niet dat het corona is, maar vreemd is het wel. Mja valt inderdaad niets over te zeggen nu, we horen het achteraf waarschijnlijk wel.
Het zegt echt helemaal niets als je dat denkt.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Half FOK! denkt dat ze in december al covid-19 hebben gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |