Ik denk dat in de praktijk de meeste besmettingen contactbesmettingen zijn stiekem.. niemand hoest of niest iemand in zijn gezicht.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen afstand die "werkt". De kans dat je besmet raakt neemt af met de afstand. Bij 1,5 meter is er een kleine kans dat je besmet raakt. Bij 2 meter een nog kleinere kans. Maar als iemand hard niest kan zo'n ziektekiem natuurlijk ook wel 10 meter door de lucht vliegen.
Zeker.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijp ik maar als de eventueel besmette persoon een mondkapje draagt is dat risico weer een stuk kleiner
Volgens de 1% 'regel, die geldt voor de beter voorbereide landen.....quote:Op maandag 30 maart 2020 01:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
330 miljoen inwoners, 1%=3.3 miljoen en 10%=33 miljoen
veel daklozen en obesitas mensen.
kan je nagaan...
Waarom zou je kapjes niet kunnen ontsmetten met 96% alcohol of waterstof peroxide ofzo? Kokend water zou zelfs al voldoende moeten zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mondkapjes worden niet aangeraden omdat er anders een run op ontstaat.
Wil je het goed doen dan moet je iedere keer dat je naar buiten gaat een nieuw kapje dragen.
Die kapjes zijn er niet.
Dan is het makkelijker om te zeggen dat het geen nut heeft...
* disclaimer: mijn vermoeden
Kunnen ze niet gewoon in de wasmachine?quote:Op maandag 30 maart 2020 01:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou je kapjes niet kunnen ontsmetten met 96% alcohol of waterstof peroxide ofzo? Kokend water zou zelfs al voldoende moeten zijn.
Geen idee, ik probeerde duidelijkheid te krijgen of het uberhaupt mogelijk zou zijn om ze als particulier te hergebruiken.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon in de wasmachine?
Dit is ook precies mijn vermoeden.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wil je het goed doen dan moet je iedere keer dat je naar buiten gaat een nieuw kapje dragen.
Die kapjes zijn er niet.
Een mondkapje op zich is al een besmettinggevaar wat je niet moet onderschatten.. doe eens een kapje en handschoentjes aan, doe er talkpoeder op en ga maar eens uittrekken zonder dat je poeder op je handen krijgt. Je gaat schrikken. Ik heb dat in een training gehad, valt niet mee.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die kapjes zijn er niet.
Dit is helaas wel weer waar ja ....quote:Op maandag 30 maart 2020 01:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een mondkapje op zich is al een besmettinggevaar wat je niet moet onderschatten.. doe eens een kapje en handschoentjes aan, doe er talkpoeder op en ga maar eens uittrekken zonder dat je poeder op je handen krijgt. Je gaat schrikken. Ik heb dat in een training gehad, valt niet mee.
Heeft voor de gemiddelde nederlander geen enkele zin.
Ze kunnen ze in eeen apparaat met een minuut lang infrarood licht 'resetten' tot 99,5% steriel, en dat is ruim binnen de norm..quote:Op maandag 30 maart 2020 01:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon in de wasmachine?
UV-C zou het ook moeten kunnen doen toch?quote:Op maandag 30 maart 2020 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze kunnen ze in eeen apparaat met een minuut lang infrarood licht 'resetten' tot 99,5% steriel, en dat is ruim binnen de norm..
Geen idee, hmm, ik zag het op TV van de week.. ze deden dat al met andere medische gebruiksvoorwerpen, ik dat infrarood, maar kan idd ook UV zijn... lampen, licht iig..quote:Op maandag 30 maart 2020 01:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
UV-C zou het ook moeten kunnen doen toch?
Als het virus doodgaat bij XX graden zou stomen ook voldoende moeten zijn lijkt me dan, maar dat soort dingen probeer ik bevestigd/ontkracht te krijgenquote:Op maandag 30 maart 2020 01:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee, hmm, ik zag het op TV van de week.. ze deden dat al met andere medische gebruiksvoorwerpen, ik dat infrarood, maar kan iid ook UV zijn... lampen, licht iig..
juist, iedereen zou gewoon mondkapjes via de post moeten krijgen of gratis bij supermarkten enzoquote:Op maandag 30 maart 2020 01:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus eigenlijk zou iedereen een mondkapje moeten dragen om anderen niet te besmetten want 8 meter is wel heel veel social distance
Ik had eigenlijk verwacht dat Van Houten niet zou gaan antwoorden op die vraag van Pauw.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:31 schreef Kyran het volgende:
Godsamme dat bericht dat Nederland pas twee weken geleden die beademingsapparaten heeft besteld ...... mooi op tijd weer
Dus tot ongeveer 16 maart dachten ze serieus dat het te redden was met 1150 IC-bedden, waarvan 525 voor gewone spoedzorg nodig was.
quote:Samenvatting
RIVM deed een pilotonderzoek en vond een herverwerkingsmethode die tot een acceptabele kwaliteit leidt van herverwerkte mondmaskers. Kanttekening is dat er slechts beperkt onderzoek is gedaan naar het tegenhouden van deeltjes door hergebruikte mondmaskers.
Uit dit onderzoek blijkt dat eenmaal en tweemaal sterilisatie met een kort proces met waterstofperoxide ervoor zorgt dat FFP2 mondmaskers hun vorm behouden en bij een snelle test voldoende in staat bleken om deeltjes tegen te houden. In tijden van schaarste kunnen op deze manier FFP2 maskers driemaal worden gebruikt, waarbij deze tussendoor tweemaal worden gesteriliseerd met waterstofperoxide.
Deze notitie is besproken in het outbreak management team (OMT). Het OMT ziet het nut van deze toepassing indien er dringende tekorten ontstaan.
En gewoon iets doms als unicura ultra zeep? Dettol? Desinfecterende goedjes genoeg natuurlijk,.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het virus doodgaat bij XX graden zou stomen ook voldoende moeten zijn lijkt me dan, maar dat soort dingen probeer ik bevestigd/ontkracht te krijgen.
Niet genoeg propofol > "Propofol doet op zichzelf niets voor het genezingsproces"quote:Op maandag 30 maart 2020 01:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook precies mijn vermoeden.
Niet genoeg mondkapkes > "Mondkapjes werken niet"
Niet genoeg testen > "Testen heeft geen zin"
Dat is ook ongeveer het moment dat het minister Bruins allemaal teveel werd.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:31 schreef Kyran het volgende:
Godsamme dat bericht dat Nederland pas twee weken geleden die beademingsapparaten heeft besteld ...... mooi op tijd weer
Dus tot ongeveer 16 maart dachten ze serieus dat het te redden was met 1150 IC-bedden, waarvan 525 voor gewone spoedzorg nodig was.
Ik weet niet in hoeverre dat dan in het masker blijft zitten en evt schadelijk kan zijn bij inademen. Maar mijn "gevoel" zegt dat het best mogelijk zou moeten om die dingen te kunnen hergebruiken.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En gewoon iets doms als unicura ultra zeep? Dettol? Desinfecterende goedjes genoeg natuurlijk,.
FFP2 op -> chirurgische dingen werken ook.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook precies mijn vermoeden.
Niet genoeg mondkapkes > "Mondkapjes werken niet"
Niet genoeg testen > "Testen heeft geen zin"
https://www.rivm.nl/sites(...)20Informatie_def.pdfquote:Toegepaste processen voor herverwerking
Op de Centrale Sterilisatie Afdeling van het UMC Utrecht zijn ongebruikte
FFP2 maskers met de volgende processen herverwerkt (twee maskers per
conditie):
1. 60 °C reinigingsproces (12 minuten) met droogstap, zonder
reinigingsmiddel, zonder chemische desinfectie
2. reinigingsproces met droogstap, zonder reinigingsmiddel, thermische
desinfectie 90 °C (5 minuten)
3. reinigingsproces met droogstap, met reinigingsmiddel (MediClean
forte), thermische desinfectie 90 °C (5 minuten)
4. Waterstofperoxide lage druk gassterilisatie (Sterrad NX 100 Expres
cycle met allclear technologie (droogfase)), eenmaal, tweemaal,
driemaal en viermaal sterilisatie
5. Stoomsterilisatie bij 134 °C
Wij kregen nu ook te horen dat wij maar chirurgische mondkapjes moeten gebruiken.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
FFP2 op -> chirurgische dingen werken ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |