Ik vind de kaart van het RIVM wel heel erg fijn. De besmettingen per gemeente. Dan kun je zelf een inschatting maken hoe veilig of onveilig het buiten is.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:07 schreef Noek het volgende:
En hopelijk loopt het in die andere provincies geen storm zoals in Brabant wel was. Voor de rest van NL waren de maatregelen hopelijk op tijd.
Dat is een behoorlijke ruimte. Hoop niet dat ie ook gebruikt moet gaan worden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
Het MECC in Maastricht wordt ingericht als crisiscentrum, hoor ik net.
Dat geloof ik gelijk!quote:Op maandag 30 maart 2020 09:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik ken heeft in de lappenmand gelegen en nu zie (hoor, want de meeste hebben gekozen preventief in huis quarantaine te gaan) je dat iedereen weer fit is.
Het laat in ieder geval zien dat wij ons keurig aan de regels kunnen houden.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker. Maar als Brabant afvlakt, betekent dat ook dat er minder bedden elders in het land voor nodig is.
Ik weet, allemaal theoretisch, maar de remmende groei in Brabant brengt hopelijk (op tijd) ook wat meer lucht.
Wij hadden veel eerder de regels ivm het corona virus dus hoop ik dat straks de rest van Nederland ook afvlakt.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk!
Alleen ben ik wat gematigd positief, vanwege de week achterstand. Het RIVM heeft best wel een boodschap naar buiten gebracht gister.
Maar voor jullie Brabo's is het wel positief nieuws.
Dat is een keuze waar men blijkbaar achter staat. Toen ik 5 was zat ik op een kleuterschool. Daar werd gespeeld maar tegenwoordig moeten ze, geloof ik, op hun 3e al wiskunde krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kinderen ouder dan 5 moet je ook thuis lesgeven. Dat vereist enige interactie 😁
Plus dat men natuurlijk wel al voor een gedeelte het gedraag aangepast heeft in de rest van NL, toen jullie de regels kregen. Zoiets echoot hopelijk ook door.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij hadden veel eerder de regels ivm het corona virus dus hoop ik dat straks de rest van Nederland ook afvlakt.
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Plus dat men natuurlijk wel al voor een gedeelte het gedraag aangepast heeft in de rest van NL, toen jullie de regels kregen. Zoiets echoot hopelijk ook door.
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is een keuze waar men blijkbaar achter staat. Toen ik 5 was zat ik op een kleuterschool. Daar werd gespeeld maar tegenwoordig moeten ze, geloof ik, op hun 3e al wiskunde krijgen.
Dan leren ze nu maar even wat minder hoor. Van met hun lego of wat dan ook spelen, leren ze ook.
Ik ook.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:24 schreef Noek het volgende:
Toen Brabant startte met de maatregelen namen bedrijven in NL zelf ook al maatregelen. Ik denk dat de schade in NL echt wel wat beperkt is. Hoeveel moet nog blijken maar ik geloof wel dat het effect heeft gehad.
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.En de leerplichtambtenaar wordt gewoon ingeschakeld als meermaals blijkt dat ouders gewoon doen alsof het vakantie is of anderzijds de kinderen wat school betreft aan hun lot overlaten en ze niks voor school doen.
- 1 tot 1,5 jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:
Dat gelul over besmettingen, ziekenhuis opnames, bezetting van IC's. Allemaal niet interessant.
Wat wel interessant is zijn 2 vragen:
- Wanneer is er een geneesmiddel?
- Wanneer kunnen we weer ons normale leven oppakken?
Rest is onzin.
Wat beperkt ten opzichte van niets doen. Ja. Maar dat is het al als er maar één groot bedrijf maatregelen neemt.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:24 schreef Noek het volgende:
Toen Brabant startte met de maatregelen namen bedrijven in NL zelf ook al maatregelen. Ik denk dat de schade in NL echt wel wat beperkt is. Hoeveel moet nog blijken maar ik geloof wel dat het effect heeft gehad.
Met drones voor de ramen inspecteren of de kinderen wel aan hun tafels bezig zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?
Ja die gaat skypen en laat dan de boete zien die per digitale post zal binnenkomen.quote:Op maandag 30 maart 2020 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat die leerplichtambtenaar dan met de ouders skypen of hoe moet ik dat voor me zien?
quote:Op maandag 30 maart 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met drones voor de ramen inspecteren of de kinderen wel aan hun tafels bezig zijn.
Dat kan sneller.quote:
Te laat.quote:- Ergens eind zomer?
Wonderen...quote:Op maandag 30 maart 2020 09:27 schreef Pumpalov het volgende:
. Je hoeft echt geen wonderen te verwachten in Nederland.
Nee.quote:
Voor wat?quote:
O ja shitquote:Op maandag 30 maart 2020 09:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Aventura heeft het dus over de kinderen ouder dan die kleuterleeftijd.En de leerplichtambtenaar wordt gewoon ingeschakeld als meermaals blijkt dat ouders gewoon doen alsof het vakantie is of anderzijds de kinderen wat school betreft aan hun lot overlaten en ze niks voor school doen.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |