abonnement Unibet Coolblue
pi_192338518
Want dat houdt in dat het virus bij lange na niet zo gevaarlijk is als wordt aangenomen.

Dit is geen onzin, en ook geen aanname maar gebaseerd op een aantal onderzoeken en zelfs de absentie van de uitslagen van sommige onderzoeken.

Om te beginnen deze:
UZ Brussel test alle patiënten systematisch: 8 procent van de niet-covidpatiënten toch besmet. Het betrof hier mensen met botbreuken en bv vrouwen die kwamen om te bevallen:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)och-besmet~a716f10f/

Het RIVM deed steekproeven in voornamelijk Brabantse ziekenhuizen alweer bijna 3 weken geleden, van de geteste personen bleek 4 tot 10 procent besmet:

De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking . Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.

https://www.rivm.nl/nieuw(...)ronavirus/steekproef

Dan deze hypothese van Oxford University:

Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study

If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment, said Sunetra Gupta, professor of theoretical epidemiology, who led the study. The vast majority develop very mild symptoms or none at all.

https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b


Maar het allerbelangrijkst, en de reden waarom ik denk dat reeds een groot deel van de Nederlanders besmet zijn, is de absentie van serologisch antibody tests uit China, of beter het feit dat dergelijke cijfers ontbreken. DMV serologisch tests steekproefsgewijs in Wuhan zal nl allang duidelijk zijn hoeveel (miljoenen) Wuhanezen feitelijk besmet waren met corona, maar nooit symptomen kregen.
In China is de piek allang achter de rug en zijn er nauwelijks tot geen besmettingen meer.
Het land zal ten alle tijden een tweede golf willen voorkomen, en juist door het in kaart brengen van de werkelijke omvang van de besmetting kun je daarop anticiperen.
De tests worden in China gemaakt, al weken geleden hadden er geluiden kunnen zijn waarin werd aangegeven wat de werkelijke omvang is geweest van het aantal besmettingen in Wuhan, naar ik schat misschien wel 6 miljoen personen.

Ik kan meerdere redenen bedenken waarom deze cijfers niet naar buiten gekomen zijn, maar wil niet teveel de BNW kant opgaan.


Niet voor niets zei Merkel dat 60 tot 70% van de Duitsers besmet zou raken, een onlogische uitspraak wanneer slechts 80.000 van de anderhalf miljard Chinezen besmet raken, maar helemaal geen gekke uitspraak wanneer allang uit steekproeven is gebleken dat mogelijk 6 miljoen Wuhanezen asymptomatisch de besmetting ondergingen.

Volgens de Duitse bondskanselier Angela Merkel bestaat de kans dat 60 tot 70 procent van de Duitse bevolking besmet zal worden met het coronavirus. Dat zei ze woensdag op een persconferentie in Berlijn, meldt Bild.
https://tpo.nl/2020/03/11(...)-zal-besmet-worden/#

YOP

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 29-03-2020 17:40:06 ]
pi_192338566
Hoeveel besmettingen heeft Nederland dan al volgens jou ?
  zondag 29 maart 2020 @ 16:43:34 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192338606
Klinkt goed, TS en ik hoop dat je gelijk hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192338609
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:40 schreef Maver24 het volgende:
Hoeveel besmettingen heeft Nederland dan al volgens jou ?
Op basis van bovenstaande toch wel zo'n 10%.
pi_192338648
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:43 schreef Za het volgende:

[..]

Op basis van bovenstaande toch wel zo'n 10%.
1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
  zondag 29 maart 2020 @ 16:46:22 #6
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192338671
Als je alleen test bij ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant met milde luchtwegklachten dan lijkt me dit geen representatieve steekproef.
  zondag 29 maart 2020 @ 16:47:13 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192338688
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Maver24 het volgende:

[..]

1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
Ja, ik hoop dat die cijfers uit het VK kloppen,dus dat maar één op de duizend mensen die besmet worden met het coronavirus ziekenhuisbehandeling nodig hebben.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192338694
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Maver24 het volgende:

1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
Heel veel minder, maar wel ontzettend besmettelijk. Maar dat was al duidelijk toen 1 man direct danwel indirect op de Diamond Princess ruim 700 man besmette.
pi_192338723
Laten we dit hopen.
pi_192338757
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je alleen test bij ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant met milde luchtwegklachten dan lijkt me dit geen representatieve steekproef.
Dat is alweer weken geleden en qua corona besmettingen is 3 weken een enorme tijd.
Het betrof een afspiegeling van de samenleving (keukenpersoneel etc) en klachten zo mild dat niemand ervoor thuis zou blijven.
Er staan ook andere links.

Graag ook je mening over het uitblijven van uitslagen van serologisch testresultaten in Wuhan, die de besmetting exact in kaart zou brengen, wat zou hen bewegen die niet te delen?
pi_192338773
als je alleen test in haarden dan zegt dat niks ovver texel, vlieland of groningen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192338789
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:47 schreef Za het volgende:

[..]

Heel veel minder, maar wel ontzettend besmettelijk. Maar dat was al duidelijk toen 1 man direct danwel indirect op de Diamond Princess ruim 700 man besmette.
e data laat zien dat de gemiddelde besmetting helemaal niet zo hoog ligt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192338812
Dat onderzoek van Oxford staat op zeer losse schroeven. Zeer implausibel.

https://www.livescience.c(...)navirus-covid19.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192338844
Ik denk dit dus ook.

Bloedbanken in NL zouden ook steekproeven gaan doen en die resultaten zouden binnenkort bekend worden.

Ben benieuwd naar de uitslag.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
  zondag 29 maart 2020 @ 16:58:11 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192338896
Interessant topic!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192338922
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat onderzoek van Oxford staat op zeer losse schroeven. Zeer implausibel.

https://www.livescience.c(...)navirus-covid19.html
Eens, maar daarom niet onmogelijk.
pi_192338934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:59 schreef Za het volgende:

[..]

Eens, maar daarom niet onmogelijk.
Tja, het is ook niet onmogelijk dat dit virus deze zomer een langzame dood sterft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192338975
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:36 schreef Za het volgende:

https://www.rivm.nl/nieuw(...)ronavirus/steekproef
Deze link in de OP werkt niet TS O-)
  zondag 29 maart 2020 @ 17:08:34 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192339064
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:59 schreef Za het volgende:

[..]

Eens, maar daarom niet onmogelijk.
En gelukkig aan het eind een punt waarover iedereen het eens is: dat het heel belangrijk is om te bepalen hoe veel mensen al geïnfecteerd zijn geweest. Hopelijk krijgen we dat ook hier snel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 29 maart 2020 @ 17:10:24 #20
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192339089
Valt jullie ook op dat de 'zwaardere' gevallen allemaal de besmetting opgelopen hebben in het buitenland?
Tenminste dat gevoel heb ik als ik zo de berichten lees in de media.

Of heb ik het mis?
pi_192339211
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je alleen test bij ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant met milde luchtwegklachten dan lijkt me dit geen representatieve steekproef.
Veel ziekenhuismedewerkers hebben het virus buiten het werk opgelopen.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:21:57 #22
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192339317
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Valt jullie ook op dat de 'zwaardere' gevallen allemaal de besmetting opgelopen hebben in het buitenland?
Tenminste dat gevoel heb ik als ik zo de berichten lees in de media.

Of heb ik het mis?
Ik haal dat echt nergens uit,
erger nog, de zwaardere gevallen zijn vaak oudere mensen met onderliggende ziekten. Dat zijn over het algemeen niet degenen die nog even op vakantie gaan om bv te skiën etc.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 29 maart 2020 @ 17:22:41 #23
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192339328
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Maver24 het volgende:

[..]

1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
Uiteraard. Als je grofweg 7000 besmettingen en 700 doden hebt is dat 10%. Dat is vrij hoog.

Als je nu 70.000 besmettingen hebt en nog steeds die 700 doden is het nog maar 1%. En dat klinkt niet eng genoeg.

Dan zullen we het nog maar niet hebben over 50% van Nederland besmet, want dan valt alle draagvlak voor de opgelegde maatregelen weg.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192339331
Het blijft gissen zolang we geen onderzoeksresultaten hebben. Maar meer dan de helft is het echt niet.

Een kort door de bocht beredenering:

Het is wel interessant om te kijken naar een land als Duitsland dat zeer veel test, en daarmee een beter zicht heeft op het totaal aantal besmettingen en daarmee uitkomt op een voorlopig sterftepercentage van (455/58.247) =0,78%.

In Italië zijn inmiddels al 10.023 doden. Als je uit zou gaan van hetzelfde sterftepercentage als Duitsland, met de aanname dat het sterftecijfer zo hoog lijkt in Italië enkel en alleen omdat ze minder testen, dan zouden er in Italië al 1.285.000 besmettingen zijn vastgesteld met hetzelfde testbeleid als in Duitsland.

Maar dat is op een bevolking van 62 miljoen bij lange na niet de helft.

Een andere optie is dat zelfs Duitsland, met een grootschalig testbeleid, nog maar een klein deel van de "ijsberg" aan besmettingen gedetecteerd heeft. Dat zou misschien kunnen als er een grote groep is zonder noemenswaardige symptomen.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:24:27 #25
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192339353
Het probleem met Chuina lijkt te zijn dat ze nogal liegen over cijfers. Dit is nieuws van eergisteren.

http://shanghaiist.com/20(...)C83WVvUNCQuCkkkslwS4

Daarnaast zijn ze cinema's weer aan het sluiten want er lijkt een tweede golf aan te komen.

https://www.scmp.com/news(...)w#Echobox=1585396372
pi_192339388
Kan best gewoon een test zijn om te kijken of we gehoorzamen. Event201 is niet voor niks een maand voor uitbraak gehouden.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 17:31:30 #27
236264 crew  capricia
pi_192339450
Ik zou heel graag willen weten hoeveel mensen dit virus al gehad hebben.

Die ouderen in het ziekenhuis zijn niet wezen wintersporten. Hun kinderen of vrienden daarvan wel.

Er moeten dus heel veel mensen rondlopen die het al gehad hebben.
Definitely not CIA
  zondag 29 maart 2020 @ 17:31:37 #28
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192339452
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik haal dat echt nergens uit,
erger nog, de zwaardere gevallen zijn vaak oudere mensen met onderliggende ziekten. Dat zijn over het algemeen niet degenen die nog even op vakantie gaan om bv te skiën etc.
Die 2 broers (beek en donk) kwamen volgens mij van Tenerife en wat anderen (in het nieuws) die waren skiën geweest...
(Het zal wel aan mij liggen dan.)
pi_192339607
Het zou mij niet verbazen als we ruim boven de 40 procent zitten. Het virus is er al een tijdje en het zou wel heel naïef zijn om te denken dat het enkel in Wuhan zat de eerste tijd. Het is dat het in december wat opviel dat er meer mensen met een longprobleem dood gingen, maar wie zegt dat dat niet al weken zo niet maanden aan de gang was? Met zulke bevolkingsaantallen vallen een paar longdoden meer of minder niet op.

In Nederland zijn er meer dan voldoende evenementen geweest, niet enkel voetbal en carnaval maar vergeet ook de bijna dagelijks afgeladen Ziggo dome, Afas Circustheater, theaterhangar van Soldaat van Oranje niet. Om maar wat voorbeelden te noemen. Ook zijn we een reislustig volkje met veel internationale bezoekers in ons land.

Er is steeds meer reden om aan te nemen dat een lockdown (in NL of andere vorm) weinig verschil maakt. Het is niet zo dat in landen waar al langer dan 2 weken een lockdown is het aantal nieuwe besmettingen drastisch daalt. Al kan dat ook komen dat de aanname van ziek worden na 2 tot 12 dagen niet klopt, als dat tussen de 2 en 50 dagen blijkt te zijn dan maakt die lockdown inderdaad helemaal niks uit op deze manier.
pi_192339629
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:03 schreef Sjemmert het volgende:


Deze link in de OP werkt niet TS O-)
Thanks, nu wel.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:42:02 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192339669
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:31 schreef capricia het volgende:
Ik zou heel graag willen weten hoeveel mensen dit virus al gehad hebben.

Die ouderen in het ziekenhuis zijn niet wezen wintersporten. Hun kinderen of vrienden daarvan wel.

Er moeten dus heel veel mensen rondlopen die het al gehad hebben.
Ik heb al meerdere mensen gehoord die denken dat ze het gehad hebben. Als ik naar de symptonen kijk denk ik dat ik en mijn familie het ook gehad hebben. Zonder test is het onmogelijk te zeggen uiteraard maar de symptonen zoals koorts, wat zowel ik als mijn vrouw zelden of nooit hebben was er, moeite met ademen en vreselijk moe.

We hebben wel vaker wat hier in huis, een kleine van 4 jaar neemt nogal eens wat mee van school/opvang, maar nooit iets waardoor we niet in staat zijn te werken voor bijna een week.

Maar goed, het lijkt er op, maar zonder testen is het niet te zeggen.
pi_192339753
Wordt tijd dat de anti lichaam test er komt. Dan hebben we zekerheid.
pi_192339769
Had een paar weken geleden keelpijn voor 4 dagen. Zou mooi zijn als ik daarmee de corona al heb gehad.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:46:37 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192339781
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:39 schreef GereDathan het volgende:

Er is steeds meer reden om aan te nemen dat een lockdown (in NL of andere vorm) weinig verschil maakt. Het is niet zo dat in landen waar al langer dan 2 weken een lockdown is het aantal nieuwe besmettingen drastisch daalt. Al kan dat ook komen dat de aanname van ziek worden na 2 tot 12 dagen niet klopt, als dat tussen de 2 en 50 dagen blijkt te zijn dan maakt die lockdown inderdaad helemaal niks uit op deze manier.
Zeker als je nu naar Italie en Spanje kijkt, landen die in lockdown zijn, maar waar de gevallen per dag met duizenden omhoog gaat. Dat maakt een lockdown wel erg twijfelachtig inderdaad.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:48:20 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192339815
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:45 schreef Jaeger85 het volgende:
Wordt tijd dat de anti lichaam test er komt. Dan hebben we zekerheid.
Testen is de beste manier. Zo heeft Zuid Korea, die vanaf de eerste gevallen gelijk is gaan testen het behoorlijk onder controle kunnen houden tot nu.

https://www.npr.org/secti(...)tJKIvoVolP9hwKM3sOp0
pi_192339850
Ik weet niet of dit hier al ergens gepost was, maar in het VK wordt COVID-19 niet meer als infectieziekte met grote gevolgen gezien:

quote:
Status of COVID-19

As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health HCID group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK HCID criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK HCID criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

The need to have a national, coordinated response remains, but this is being met by the government’s COVID-19 response.

Cases of COVID-19 are no longer managed by HCID treatment centres only. All healthcare workers managing possible and confirmed cases should follow the updated national infection and prevention (IPC) guidance for COVID-19, which supersedes all previous IPC guidance for COVID-19. This guidance includes instructions about different personal protective equipment (PPE) ensembles that are appropriate for different clinical scenarios.
https://www.gov.uk/guidan(...)ctious-diseases-hcid
pi_192339865
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:

Tja, het is ook niet onmogelijk dat dit virus deze zomer een langzame dood sterft.
Wanneer je heel logisch nadenkt is het niet logisch dat China in Wuhan dmv serologisch onderzoek niet in kaart zou brengen hoeveel procent van de bevolking antistoffen heeft, en dus besmet was zonder symptomen.

Met name alvorens het gefaseerd weer opengooien van alles en moet je weten waar je mee te dealen hebt ga je op de eerste plaats de situatie in kaart brengen, en kom je erachter dat er geen 60.000 besmettingen waren (met dubbele longontsteking) maar bv 6 miljoen besmettingen, waarvan het overgrote deel zonder symptomen.

China is zelf de leverancier van deze tests, de UK heeft er 3,5 miljoen besteld, en dan zou China ze niet gebruiken om kennis te vergaren in hun eigen uitbraak gebied, natuurlijk hebben ze dat allang gedaan.

De reden waarom deze info niet gedeeld is, er zelfs niets over bekend is, maakt dat ik geloof dat het werkelijk aantal besmettingen in Wuhan rond de 6 miljoen lag.
pi_192339886
Dit ga ik even volgen. En ondertussen 24/7 duimen dat we hier in NL het stiekem al massaal gehad hebben ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192339898
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dan zullen we het nog maar niet hebben over 50% van Nederland besmet, want dan valt alle draagvlak voor de opgelegde maatregelen weg.
Stel dat het zo zou zijn. Dan nog lijkt mij alsnog het niet voldoende hebben van zorg capaciteit meer dan genoeg reden voor deze maatregelen?!
pi_192339930
Statistisch gezien, moet je een representatieve steekproef (zonder bias) nemen uit een verzameling van 17 miljoen. Dus niet een speciale groep zieken/ouderen/kwetsbaren, maar gewoon random een selectie Nederlanders uit alle lagen van de bevolking.

Vaststellen wie besmet is en wie ziek is geweest (d.m.v. antistoffen in serum).

Lijkt me dat een steekproef van 104 een nauwkeurigheid van 1% geeft (sqrt(104)) en dat we dan de omvang op dit moment weten. Kan nog steeds meer besmettingen bijkomen natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 29-03-2020 18:01:02 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192339952
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:53 schreef davedavy het volgende:

Stel dat het zo zou zijn. Dan nog lijkt mij alsnog het niet voldoende hebben van zorg capaciteit meer dan genoeg reden voor deze maatregelen?!
Neen, want dan is 50% van de ernstig zieken al "boven water". En redden we het met bestaande IC-cap. en zijn de maatregelen verder overbodig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 29 maart 2020 @ 17:58:34 #42
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192339985
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Neen, want dan is 50% van de ernstig zieken al "boven water". En redden we het met bestaande IC-cap. en zijn de maatregelen verder overbodig.
Alleen gaan we dat niet, het aantal mensen op de IC blijft nog steeds stijgen. En het probleem is dat ze er lang liggen, dus iedere patiënt erbij vergroot de druk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192339997
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Testen is de beste manier. Zo heeft Zuid Korea, die vanaf de eerste gevallen gelijk is gaan testen het behoorlijk onder controle kunnen houden tot nu.

https://www.npr.org/secti(...)tJKIvoVolP9hwKM3sOp0
Zuid Korea was vanwege SARS wel voorbereid en had het geluk dat er slechts een brandhaard was.
pi_192340031
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Maver24 het volgende:

[..]

1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
Dat is het sowieso. Niet iedereen word meer getest. Het sterftepercentage word enkel berekend op de positief geteste mensen. Niet op de schattingen.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:01:36 #45
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192340033
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:51 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je heel logisch nadenkt is het niet logisch dat China in Wuhan dmv serologisch onderzoek niet in kaart zou brengen hoeveel procent van de bevolking antistoffen heeft, en dus besmet was zonder symptomen.

Met name alvorens het gefaseerd weer opengooien van alles en moet je weten waar je mee te dealen hebt ga je op de eerste plaats de situatie in kaart brengen, en kom je erachter dat er geen 60.000 besmettingen waren (met dubbele longontsteking) maar bv 6 miljoen besmettingen, waarvan het overgrote deel zonder symptomen.

China is zelf de leverancier van deze tests, de UK heeft er 3,5 miljoen besteld, en dan zou China ze niet gebruiken om kennis te vergaren in hun eigen uitbraak gebied, natuurlijk hebben ze dat allang gedaan.

De reden waarom deze info niet gedeeld is, er zelfs niets over bekend is, maakt dat ik geloof dat het werkelijk aantal besmettingen in Wuhan rond de 6 miljoen lag.
Het is maar de vraag hoe goed die tests in China zijn.

https://www.myexpatnews.c(...)Iomgb-E023LqVxU06i5E
pi_192340046
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:58 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen gaan we dat niet, het aantal mensen op de IC blijft nog steeds stijgen.
Lees nou eens wat ik schrijf: indien blijkt dat 50% v.d. hele bevolking besmet is (geweest), is de helft van de zieken al….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192340108
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:50 schreef Donderjagen het volgende:
Ik weet niet of dit hier al ergens gepost was, maar in het VK wordt COVID-19 niet meer als infectieziekte met grote gevolgen gezien:
[..]

https://www.gov.uk/guidan(...)ctious-diseases-hcid
Hoe rijmt dit dan met het feit dat ze eenieder verzoeken thuis te blijven?
  zondag 29 maart 2020 @ 18:06:40 #48
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_192340117
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Lees nou eens wat ik schrijf: indien blijkt dat 50% v.d. hele bevolking besmet is (geweest), is de helft van de zieken al….
Zelfs dan niet, het duurt even voordat mensen op de IC komen. De capaciteit zal krap blijven de komende tijd.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192340125
Mwah, ik gok nu 10x het aantal vastgestelde aantal besmette mensen, maarja kan net zo goed 100x het aantal vastgestelde besmette mensen zijn.

Conclusie: Zolang we het niet weten, zullen we ook niet weten of de maatregelen terecht zijn of min of meer overbodig. En hoe we er überhaupt voor staan!
pi_192340127
K
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Lees nou eens wat ik schrijf: indien blijkt dat 50% v.d. hele bevolking besmet is (geweest), is de helft van de zieken al….
Klopt maar we weten niet of dat het geval is dus het heeft geen enkel zin om te speculeren of de overheid al dan niet dingen achterhoudt om de maatregelen te verantwoorden. (Zoals poster uit mijn oorspronkelijke quote aangaf).
pi_192340136
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe rijmt dit dan met het feit dat ze eenieder verzoeken thuis te blijven?
Als jij het weet...
pi_192340225
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:47 schreef Za het volgende:

[..]

Heel veel minder, maar wel ontzettend besmettelijk. Maar dat was al duidelijk toen 1 man direct danwel indirect op de Diamond Princess ruim 700 man besmette.
Die cruiseschepen zijn toch wel interessante studieobjecten. Iedereen raakt geïnfecteerd (denk ik, ik kan me niet voorstellen dat het niet zo is), een deel overlijdt, een deel is hevig ziek, en een deel merkt niets. Hoe dan?
Somebody that I used to know
pi_192340233
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:07 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Als jij het weet...
nou ja omdat het aantal IC capaciteit matig is hiero. Toch? Dat is toch die curve die we flat moeten houden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 29 maart 2020 @ 18:15:22 #54
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192340297
Het zou goed en slecht nieuws zijn. Het zou allemaal sneller over zijn, maar ook véél besmettelijker dan we dachten. Dat betekent dat de groep die op de IC komt voorlopig nog wel hard blijft toenemen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Neen, want dan is 50% van de ernstig zieken al "boven water". En redden we het met bestaande IC-cap. en zijn de maatregelen verder overbodig.
Nee hoor, we zitten al heel dicht bij het niet redden en de eerste patiënten zijn al naar Duitsland gebracht.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:16:49 #55
80382 manny
30 is best veel
pi_192340325
we weten het niet he

https://soundcloud.com/ru(...)-geen-virologen-maar

als je eens wat wil luisteren over nog wat meer variabelen, en hoe je eigenlijk kan kijken dit soort risico's, met een hele lage kans maar een enorme impact (stel dat pandemie is gestart door eten raar beest in china)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 29 maart 2020 @ 18:17:37 #56
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192340341
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die cruiseschepen zijn toch wel interessante studieobjecten. Iedereen raakt geïnfecteerd (denk ik, ik kan me niet voorstellen dat het niet zo is), een deel overlijdt, een deel is hevig ziek, en een deel merkt niets. Hoe dan?
Klopt, ideaal om te checken hoe dodelijk het echt is...al moet je je wel afvragen hoe representatief het is. Vooral relatief fitte boomers doen aan dit soort reizen mee.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:24:32 #57
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192340485
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:31 schreef capricia het volgende:
Ik zou heel graag willen weten hoeveel mensen dit virus al gehad hebben.

Die ouderen in het ziekenhuis zijn niet wezen wintersporten. Hun kinderen of vrienden daarvan wel.

Er moeten dus heel veel mensen rondlopen die het al gehad hebben.
Precies.
En gisteren op tv : drie nonnen uit een Brabants klooster overleden.
Ook geen carnaval/wintersport types dus.
(beetje vrij) extrapolerend zou je het niet-getesse aantal besmettingen op een factor 100 of meer hoger kunnen schatten.....
pi_192340501
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, ideaal om te checken hoe dodelijk het echt is...al moet je je wel afvragen hoe representatief het is. Vooral relatief fitte boomers doen aan dit soort reizen mee.
Maakt niet uit, je hebt een geïsoleerde casus. Dat kan je van Brabant niet zeggen :D
Somebody that I used to know
pi_192340578
In IJsland hebben ze steekproefsgewijs getest, waarvan de helft (met en zonder symptomen) besmet bleken.
Dat heeft de burger moed! Neemt natuurlijk niet weg dat de zorg capaciteit een groot probleem is, maar impliceert dat het grootste deel niet erg ziek wordt :)

Tijd voor heel veel meer testen!
  zondag 29 maart 2020 @ 18:35:13 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192340654
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:30 schreef cemeteryslut het volgende:
In IJsland hebben ze steekproefsgewijs getest, waarvan de helft (met en zonder symptomen) besmet bleken.
Dat heeft de burger moed! Neemt natuurlijk niet weg dat de zorg capaciteit een groot probleem is, maar impliceert dat het grootste deel niet erg ziek wordt :)

Tijd voor heel veel meer testen!
Zou mooi zijn als we al op 50% zitten.
pi_192340672
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:30 schreef cemeteryslut het volgende:
In IJsland hebben ze steekproefsgewijs getest, waarvan de helft (met en zonder symptomen) besmet bleken.
Dat heeft de burger moed! Neemt natuurlijk niet weg dat de zorg capaciteit een groot probleem is, maar impliceert dat het grootste deel niet erg ziek wordt :)

Tijd voor heel veel meer testen!
Bron?
pi_192340724
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Bron?
https://english.alarabiya(...)ers-show-no-symptoms


Nu ik het teruglees, ik heb het verkeerd onthouden; van de positief mensen had de helft symptomen

Sorry :’)
  zondag 29 maart 2020 @ 18:43:28 #63
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192340796
quote:
Dat lees jij dus weer helemaal verkeerd.
Het artikel zegt dat 50% van de besmette personen geen symptomen had.
pi_192340922
Als het klopt wat TS beweert, kan je altijd nog de vraag stellen of overheden dit niet al veer eerder wisten
pi_192341079
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:48 schreef VersKers het volgende:
Als het klopt wat TS beweert, kan je altijd nog de vraag stellen of overheden dit niet al veer eerder wisten
Zullen we dat soort nonsens lekker in BNW bespreken?
pi_192341108
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:48 schreef VersKers het volgende:
Als het klopt wat TS beweert, kan je altijd nog de vraag stellen of overheden dit niet al veer eerder wisten
Zou de zeer passieve houding wel goed verklaren
pi_192341130
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Testen is de beste manier. Zo heeft Zuid Korea, die vanaf de eerste gevallen gelijk is gaan testen het behoorlijk onder controle kunnen houden tot nu.

https://www.npr.org/secti(...)tJKIvoVolP9hwKM3sOp0
In hoeverre houdt testen een virus tegen? Tenzij je iedereen die positief test voor 14 dagen echt opsluit.

Ik denk dat Zuid Korea vooral geluk heeft met hun DNA. Net als dat dorpje in Italië midden in de brandhaard.
pi_192341141
Ik zou hier wel bewijs voor willen zien.
Whatever...
pi_192341172
Als nu half nederland al besmet is dan zou dat heel goed nieuws zijn. Is die kans er dan ook echt ?
pi_192341265
Dat onderzoek van Oxford is een cirkelredenering. Ze voeren bij parameters in dat 1 op de 100 patienten overlijdt, om vervolgens te concluderen dat 1 op de 100 patienten overlijdt...
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  zondag 29 maart 2020 @ 19:38:25 #71
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192341929
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:39 schreef GereDathan het volgende:
Het zou mij niet verbazen als we ruim boven de 40 procent zitten. Het virus is er al een tijdje en het zou wel heel naïef zijn om te denken dat het enkel in Wuhan zat de eerste tijd. Het is dat het in december wat opviel dat er meer mensen met een longprobleem dood gingen, maar wie zegt dat dat niet al weken zo niet maanden aan de gang was? Met zulke bevolkingsaantallen vallen een paar longdoden meer of minder niet op.

In Nederland zijn er meer dan voldoende evenementen geweest, niet enkel voetbal en carnaval maar vergeet ook de bijna dagelijks afgeladen Ziggo dome, Afas Circustheater, theaterhangar van Soldaat van Oranje niet. Om maar wat voorbeelden te noemen. Ook zijn we een reislustig volkje met veel internationale bezoekers in ons land.

Er is steeds meer reden om aan te nemen dat een lockdown (in NL of andere vorm) weinig verschil maakt. Het is niet zo dat in landen waar al langer dan 2 weken een lockdown is het aantal nieuwe besmettingen drastisch daalt. Al kan dat ook komen dat de aanname van ziek worden na 2 tot 12 dagen niet klopt, als dat tussen de 2 en 50 dagen blijkt te zijn dan maakt die lockdown inderdaad helemaal niks uit op deze manier.
Positief verhaal. Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt. En het klinkt best plausibel wat je schrijft, vind ik. Er hoeft maar één iemand uit Wuhan hier te zijn gekomen om iemand te besmetten die een van de evenementen bezocht die je noemt. Dan kan het met die exponentiële groei heel hard gaan.

Moest even denken aan iets wat ik laatst hoorde over hoe snel je Ahoy kunt vullen met water als er de eerste seconde één druppel valt, de tweede twee, de derde vier, de vierde acht, de vijfde zestien, enzovoorts. De clou was dat Ahoy binnen een minuut (ik geloof met 46 seconden) vol staat met water. En dan heb je het alleen over verdubbeling, terwijl het hier exponentieel is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 29 maart 2020 @ 19:48:09 #72
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192342101
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:43 schreef Za het volgende:

[..]

Op basis van bovenstaande toch wel zo'n 10%.
Als je naar de statistieken kijkt wordt het al snel duidelijk dat we waarschijnlijk op 20% zitten, Italië op 30-40% of meer.

Corona is zeer besmettelijk en niemand heeft immuniteit, dus het gaat gewoon razend snel, een soort van ontploffing.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:55:29 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192342247
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:48 schreef borealist het volgende:

[..]

Als je naar de statistieken kijkt wordt het al snel duidelijk dat we waarschijnlijk op 20% zitten, Italië op 30-40% of meer.

Corona is zeer besmettelijk en niemand heeft immuniteit, dus het gaat gewoon razend snel, een soort van ontploffing.
Zou fijn zijn maar ik heb er een hard hoofd in. Tenslotte neemt de hoeveelheid mensen die naar t ziekenhuis moeten nog elke dag toe.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192342268
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:38 schreef Federer-fan het volgende:
En dan heb je het alleen over verdubbeling, terwijl het hier exponentieel is.
Een verdubbeling in een bepaalde tijd is zo ongeveer de definitie van exponentiele groei. (Ook de verdubbeling van de toename waar je het hierover hebt, aangezien de afgeleide van een exponentiele functie ook een exponentiele functie is.)
  zondag 29 maart 2020 @ 20:02:23 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192342382
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zeker als je nu naar Italie en Spanje kijkt, landen die in lockdown zijn, maar waar de gevallen per dag met duizenden omhoog gaat. Dat maakt een lockdown wel erg twijfelachtig inderdaad.
Maar da's toch raar? Als er geen lockdown is, zijn er toch veel meer mensen op straat die besmet kunnen worden? Of besmetten mensen elkaar in huis?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192342387
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Positief verhaal. Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt. En het klinkt best plausibel wat je schrijft, vind ik. Er hoeft maar één iemand uit Wuhan hier te zijn gekomen om iemand te besmetten die een van de evenementen bezocht die je noemt. Dan kan het met die exponentiële groei heel hard gaan.

Moest even denken aan iets wat ik laatst hoorde over hoe snel je Ahoy kunt vullen met water als er de eerste seconde één druppel valt, de tweede twee, de derde vier, de vierde acht, de vijfde zestien, enzovoorts. De clou was dat Ahoy binnen een minuut (ik geloof met 46 seconden) vol staat met water. En dan heb je het alleen over verdubbeling, terwijl het hier exponentieel is.
Er zijn er wel meer geweest uit Wuhan die Chinees nieuwjaar hebben gevierd en het virus hier hebben gebracht.

Er wonen ook zo'n 200.000 veelal rijke Chinezen in de Lombardije regio, mede daarom en vanwege Atalanta-Valencia (die in Milaan werd gespeeld) is het daar zo hard gegaan.
pi_192342532
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar da's toch raar? Als er geen lockdown is, zijn er toch veel meer mensen op straat die besmet kunnen worden? Of besmetten mensen elkaar in huis?
Wellicht bij de supermarkt ?? Wellicht is die 1,5 meter gewoon fout en het is 3 meter of zo.
Het is wel vreemd idd.
pi_192342557
2 dingetjes. Veel personen in de UK die getest waren in de week voor die Oxford studie uitkwam testen negatief, en er testten er veel minder positief dan wat zou moeten volgens die studie. En er werden eigenlijk alleen mensen getest die verschijnselen vertoonden. Het is niet aannemelijk dat een groter deel van de mensen die geen verschijnselen vertoonden toch al corona had gehad.
Ten tweede, Wuhan zit nog steeds op slot, dus het is niet zo verwonderlijk dat daar geen nieuwe gevallen meer zijn. Dat komt wel weer als ze het open gooien.
  zondag 29 maart 2020 @ 20:09:32 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_192342566
Als we uitgaan van 50% die geen symptomen heeft, en 85% met symptomen die niet naar het ziekenhuis hoeft en dus niet getest wordt, en zo'n 11.000 mensen die wel positief getest is, spreek je dus in een gunstig geval van 11000 × (100/15) × 2 = 146.666 besmettingen in Nederland.

Dat is best een aantal, maar ook minder dan 1%, dus die herd immunity zal nog wel even duren. Nog zestig keer zo lang, met dus, eh, 46.000 doden zeker omdat het dodental vertraagd is met het aantal besmettingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192342572
Ik zit me nu af te vragen of ik corona heb gehad.. Ben eind januari in Tilburg 013 geweest, leuk concert maar wel de corona hotspot blijkt nu. Twee weken later kreeg ik een vervelende kriebelhoest en keelpijn. Meestal als ik verkouden word ik ook snotterig maar nu niet. En ik heb echt weken last gehad van dat hoestje.

Corona?
Dit is een Signature....
pi_192342590
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik haal dat echt nergens uit,
erger nog, de zwaardere gevallen zijn vaak oudere mensen met onderliggende ziekten. Dat zijn over het algemeen niet degenen die nog even op vakantie gaan om bv te skiën etc.
Niet echt. De buurman van een kennis is met ambulance en mannen in witte pakken afgevoerd. Die was op wintersport geweest, En ja, positief getest op corona.
  zondag 29 maart 2020 @ 20:13:36 #82
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192342651
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar da's toch raar? Als er geen lockdown is, zijn er toch veel meer mensen op straat die besmet kunnen worden? Of besmetten mensen elkaar in huis?
Ik denk dat we in princiepen weinig weten over hoe de griep zich verspreid.

Groeps immuniteit is belangrijk, en juist door iedereen binnen te houden lopen ouderen nu meer gevaar.

Wat we hadden moeten doen: Super strenge regels voor mensen die risico lopen, de rest van de bevolking het zo snel mogelijk moeten laten krijgen, en dan terug naar normaal. Ben je na 3 weken klaar, en iedereen onder de 60 kan door blijven werken tenzij ze kanker etc hebben.
pi_192342694
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:13 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik denk dat we in princiepen weinig weten over hoe de griep zich verspreid.

Groeps immuniteit is belangrijk, en juist door iedereen binnen te houden lopen ouderen nu meer gevaar.

Wat we hadden moeten doen: Super strenge regels voor mensen die risico lopen, de rest van de bevolking het zo snel mogelijk moeten laten krijgen, en dan terug naar normaal. Ben je na 3 weken klaar, en iedereen onder de 60 kan door blijven werken tenzij ze kanker etc hebben.
Lastig. Hoge bloeddruk is ook een risicofactor, en 2/3 van de Nederlanders heeft een te hoge bloeddruk.
  zondag 29 maart 2020 @ 20:16:10 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192342720
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:13 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik denk dat we in princiepen weinig weten over hoe de griep zich verspreid.

Groeps immuniteit is belangrijk, en juist door iedereen binnen te houden lopen ouderen nu meer gevaar.

Wat we hadden moeten doen: Super strenge regels voor mensen die risico lopen, de rest van de bevolking het zo snel mogelijk moeten laten krijgen, en dan terug naar normaal. Ben je na 3 weken klaar, en iedereen onder de 60 kan door blijven werken tenzij ze kanker etc hebben.
Dat gaat 'm niet worden want ook mensen mensen ( van wie men t niet verwacht) komen op de IC terecht. Daar is domweg op korte termijn géén plaats voor. We redden t nu al bijna niet meer. Het is elke dag weer spannend of we nog plaats genoeg hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192342853
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:45 schreef Maver24 het volgende:

[..]

1,7m mensen dus. Dat zou een heleboel zijn. Maar betekent ook dat de ziekte veel minder dodelijk is
Total cases * 1000 = 1 miljoen.

Als 1/1000 geconstateerd wordt.
Neem aan dat de verspreiding toeneemt bij meer besmette mensen.... Totdat er echt veel immuun zijn.

Dus het gaat nog sneller en sneller.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 29 maart 2020 @ 20:22:45 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192342872
quote:
In de afgelopen 24 uur zijn er 97 nieuwe bevestigde besmettingen in Limburg gemeld bij het RIVM. Dat betekent dat sinds de uitbraak zeker 1.194 Limburgers besmet zijn (geweest) met het coronavirus.

Infectiearts Christian Hoebe van de GGD Zuid-Limburg benadrukt dat het hier alleen om het aantal bewezen besmettingen gaat. "Het werkelijke aantal besmette Limburgers ligt veel hoger; op zo'n 20.000 tot 30.000", zei hij zondagochtend op L1 Radio.
https://www.1limburg.nl/c(...)we?context=section-1
https://www.limburger.nl/(...)hDDrMCmPbc2du9_Udkaz
quote:
Een actueel beeld voor Limburg kon de voorzitter van het Netwerk Acute Zorg Limburg (NAZL) zondag aan het eind van de middag echter niet geven, het kan ook veranderen per uur. ,,Maar dat de druk op de IC bedden hoog is in Limburg, staat buiten kijf." Het Academisch ziekenhuis Maastricht MUMC ziet een algemene toename van coronapatiënten op zowel de IC als andere afdelingen en verwacht nog een verder stijging. ,,Het knelt nu nog niet", zegt een MUMC-woordvoerder. Aantallen wil hij niet noemen. Het MUMC verwacht eind deze week de coronaverpleegafdeling in congrescentrum MECC klaar te hebben. Het gaat om een uitbreiding van 250 bedden voor patiënten die niet in aanmerking komen voor IC-zorg. Het valt nog niet in te schatten of die extra capaciteit ook daadwerkelijk gebruikt zal worden, zegt de woordvoerder.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192342935
quote:
Dus factor x30
Zou goed kunnen
  zondag 29 maart 2020 @ 20:27:17 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192342960
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:25 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dus factor x30
Zou goed kunnen
Zoiets verwacht ik ook. Schiet dus niet erg op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192343000
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoiets verwacht ik ook. Schiet dus niet erg op.
Bij constante omstandigheden zou de exponentiële functie van de overdracht van dit virus alleen afgeremd worden door mensen die immuun zijn en opeens ophouden met doorgeven.

Dus kijk naar de curve.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192343002
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoiets verwacht ik ook. Schiet dus niet erg op.
Maar die factor loopt wel steeds op
  zondag 29 maart 2020 @ 20:30:21 #91
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192343036
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat gaat 'm niet worden want ook mensen mensen ( van wie men t niet verwacht) komen op de IC terecht. Daar is domweg op korte termijn géén plaats voor. We redden t nu al bijna niet meer. Het is elke dag weer spannend of we nog plaats genoeg hebben.
We gooiden de scholen dicht waardoor opa en oma op de kleinkinderen moesten passen.

Als we gelijk begonnen waren met een contact verbod voor ouderen en aan huis bezorging van boodschappen (voor ouderen / kwetsbaren) hadden de ziekenhuizen nu minder vol gelegen.

En dat jonge mensen op de IC terecht komen is een halve-waarheid. Slechts 10% van de mensen op de IC is onder de 50, en ze zijn er een stuk sneller weer uit.
pi_192343164
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:30 schreef borealist het volgende:

[..]

We gooiden de scholen dicht waardoor opa en oma op de kleinkinderen moesten passen.

Als we gelijk begonnen waren met een contact verbod voor ouderen en aan huis bezorging van boodschappen (voor ouderen / kwetsbaren) hadden de ziekenhuizen nu minder vol gelegen.

En dat jonge mensen op de IC terecht komen is een halve-waarheid. Slechts 10% van de mensen op de IC is onder de 50, en ze zijn er een stuk sneller weer uit.
Toch geil wel, die intelligentie. :9 Zonde dat je geen vrouw bent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 29 maart 2020 @ 20:39:51 #93
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192343295
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:56 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Een verdubbeling in een bepaalde tijd is zo ongeveer de definitie van exponentiele groei. (Ook de verdubbeling van de toename waar je het hierover hebt, aangezien de afgeleide van een exponentiele functie ook een exponentiele functie is.)
Mijn fout dan, ik dacht dat verdubbeling betekent dat het maal twee is (2, 4, 8, 16, 32, etc.) en dat exponentieel betekent dat het 'kwadratisch' (weet niet eens of dat een woord is) toeneemt (2, 4, 16, 256, 65.536, etc.)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192343337
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:30 schreef borealist het volgende:

[..]

We gooiden de scholen dicht waardoor opa en oma op de kleinkinderen moesten passen.

Als we gelijk begonnen waren met een contact verbod voor ouderen en aan huis bezorging van boodschappen (voor ouderen / kwetsbaren) hadden de ziekenhuizen nu minder vol gelegen.

En dat jonge mensen op de IC terecht komen is een halve-waarheid. Slechts 10% van de mensen op de IC is onder de 50, en ze zijn er een stuk sneller weer uit.
Sterker nog 2% is 30-39 op de ic, nog een heel stuk minder
pi_192343358
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:30 schreef borealist het volgende:
We gooiden de scholen dicht waardoor opa en oma op de kleinkinderen moesten passen.

het zal misschien gebeuren dat ze de kids bij opa en oma droppen, maar ik heb dat in mijn omgeving niet meegemaakt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 29 maart 2020 @ 20:52:23 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192343619
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:42 schreef Apotheose het volgende:

[..]

het zal misschien gebeuren dat ze de kids bij opa en oma droppen, maar ik heb dat in mijn omgeving niet meegemaakt.
Ik wel en oma is risico geval.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 29 maart 2020 @ 20:56:07 #97
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192343727
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Toch geil wel, die intelligentie. :9 Zonde dat je geen vrouw bent.
Ik zal dat maar als compliment nemen. :7 Ik heb voornamelijk een wiskunde knobbel.

Het grote falen, als dit topic correct is, is dat de "experts" dit niet inzagen. Mogelijk een wijze les voor de toekomst.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:03:49 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192343944
quote:
Jérôme Salomon, the head of France’s health authority, has issued an update on the country’s situation.

The total number of confirmed cases in France is 40,174.
There are currently 19,354 people in hospital in France, an increase of 10% on the previous day. There are 4,632 people in intensive care in hospital, 359 more than yesterday.
Of those in intensive care: 34% are under 60 years old; 64% aged 60-80; 60 people are under 30 years old.
7,132 people have recovered, Salomon said.
There have been 2,606 deaths in French hospitals. This is an increase of 292 in 24 hours.
Van crystal_meth gepikt in een ander topic. Er komen echt meer mensen onder de 60 en zelfs onder de 30 op de IC terecht hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192344158
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:48 schreef Za het volgende:
Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study

If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment, said Sunetra Gupta, professor of theoretical epidemiology, who led the study. The vast majority develop very mild symptoms or none at all.

https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b
Bij dit niet peer reviewed onderzoek zijn nogal wat bedenkingen:
Has half the UK already caught COVID-19? Probably not.
pi_192344168
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Van crystal_meth gepikt in een ander topic. Er komen echt meer mensen onder de 60 en zelfs onder de 30 op de IC terecht hoor.
Dat komt omdat veel kwetsbare ouderen die het virus oplopen thuis of in een bejaardentehuis doodgaan zodat ze geen IC-bed bezet houden. Vaak komen ze niet eens in de sterftecijfers terecht, omdat er na het overlijden niet getest wordt. Artsen doen er alles aan om mensen ervan te overtuigen dat ze van een behandeling moeten afzien. En het is niet eens een geheim meer. Zie OP1 gisteravond en Buitenhof vandaag.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:12:41 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192344255
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:10 schreef eentwee het volgende:

[..]

Dat komt omdat veel kwetsbare ouderen die het virus oplopen thuis of in een bejaardentehuis doodgaan zodat ze geen IC-bed bezet houden. Vaak komen ze niet eens in de sterftecijfers terecht, omdat er na het overlijden niet getest wordt. Artsen doen er alles aan om mensen ervan te overtuigen dat ze van een behandeling moeten afzien. En het is niet eens een geheim meer. Zie OP1 gisteravond en Buitenhof vandaag.
Ik reageerde op de post van borealist :

quote:
En dat jonge mensen op de IC terecht komen is een halve-waarheid. Slechts 10% van de mensen op de IC is onder de 50, en ze zijn er een stuk sneller weer uit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 29 maart 2020 @ 21:23:02 #102
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192344530
Staren we ons ook niet te veel blind op die 60% die minstens nodig is voor groepsimmuniteit?

Dat is het minimale percentage om het virus volledig te laten uitdoven toch?

Maar stel dat je op 25% zit, dan kan ik mij voorstellen dat het al een belangrijk vertragend effect heeft op de verspreiding. 1 op de 4 draagt het namelijk niet meer over.

Volgens mij doelt het RIVM hier ook op als ze zeggen dat de ontwikkeling van groepsimmuniteit een bijdrage kan leveren tegen de verdere verspreiding, maar dat het bereiken van volledige groepsimmuniteit geen doel op zich is (want dat zou te lang duren/ te veel slachtoffers eisen).
  zondag 29 maart 2020 @ 21:36:11 #103
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192344819
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Van crystal_meth gepikt in een ander topic. Er komen echt meer mensen onder de 60 en zelfs onder de 30 op de IC terecht hoor.
Met andere woorden:

1-30: 2%
30-40: 3%
40-50: 5%
50-60: 22%
60-99: 66%

De cijfers worden bewust gedramatiseerd omdat de media een aandachtsgeile aandachtshoer is.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:48:18 #104
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192345038
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:23 schreef Breekfast het volgende:
Staren we ons ook niet te veel blind op die 60% die minstens nodig is voor groepsimmuniteit?

Dat is het minimale percentage om het virus volledig te laten uitdoven toch?

Maar stel dat je op 25% zit, dan kan ik mij voorstellen dat het al een belangrijk vertragend effect heeft op de verspreiding. 1 op de 4 draagt het namelijk niet meer over.

Volgens mij doelt het RIVM hier ook op als ze zeggen dat de ontwikkeling van groepsimmuniteit een bijdrage kan leveren tegen de verdere verspreiding, maar dat het bereiken van volledige groepsimmuniteit geen doel op zich is (want dat zou te lang duren/ te veel slachtoffers eisen).
Ik denk dat normaal gesproken 20% de griep sowieso niet krijgt vanwege een alert immuun systeem, en 10-30% al immuun is door blootstelling van de variant in voorgaande jaren.

Dus dan zit je al met een groepsimmuniteit van 30-50% voordat de griep begint.

De indruk die nu ontstaat is dat de groepsimmuniteit 0% was voor corona, en het zodoende razend snel is gegaan, en dat het virus een stuk minder ernstig is dan het lijkt
pi_192345150
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:36 schreef borealist het volgende:

[..]

Met andere woorden:

1-30: 2%
30-40: 3%
40-50: 5%
50-60: 22%
60-99: 66%

De cijfers worden bewust gedramatiseerd omdat de media een aandachtsgeile aandachtshoer is.
Nice geeft zelfs 2% voor 30-39
  zondag 29 maart 2020 @ 21:57:59 #106
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_192345216
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:02 schreef TTSS het volgende:
Dat onderzoek van Oxford is een cirkelredenering. Ze voeren bij parameters in dat 1 op de 100 patienten overlijdt, om vervolgens te concluderen dat 1 op de 100 patienten overlijdt...
Het waren wrs omgeschoolde klimaatdeskundigen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_192345488
is het - omwille van groepsbescherming - niet een goed idee om de scholen gewoon weer open te gooien? Kinderen kunnen het krijgen, maar hebben er zelf amper last van. Ok, de ouders krijgen het ook maar zijn vaak ook wel jong nog... En opa en oma passen toch al weinig tot niet op dezer tijden.

Ja ik heb makkelijk lullen. Geen koters. :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192345680
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:12 schreef Apotheose het volgende:
is het - omwille van groepsbescherming - niet een goed idee om de scholen gewoon weer open te gooien? Kinderen kunnen het krijgen, maar hebben er zelf amper last van. Ok, de ouders krijgen het ook maar zijn vaak ook wel jong nog... En opa en oma passen toch al weinig tot niet op dezer tijden.

Ja ik heb makkelijk lullen. Geen koters. :P
ik denk dat ze daarom die scholen eigenlijk niet wilde sluiten :P
  zondag 29 maart 2020 @ 22:28:23 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192345777
Ik denk dat 16.3% van de bevolking het heeft nu, als de berekeningen kloppen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 00:09:29 #110
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192347327
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik denk dat 16.3% van de bevolking het heeft nu, als de berekeningen kloppen?

Of waren we al klaar met getallen uit onze duimen zuigen?
Dit is geen natte duimen werk.

1.7% van de Zwitserse bevolking is positief getest maar er zijn slechts 300 doden.
1.6% van de Italiaanse bevolking is positief getest en er zijn 10,779 doden.

Dan kom je na wat rekenwerk uit op het feit dat er in Zwitserland 5x meer getest wordt dan in Italië, wat dan betekent dat 9% van de Italiaanse bevolking positief zou zijn met adequaat testen.

En we weten dat het werkelijke aantal besmettingen een veelvoud is, dus dat ze in Italië waarschijnlijk al tegen de 50% aan zitten, wat dan betekent dat die quarantaine volstrekt zinloos is. Maar we zullen zien.

Daarmee bedoel ik, we doen die quarantaine om 20x erger te voorkomen, maar als 50% al besmet is wordt het hoogstens 2x erger, en met groeps immuniteit waarschijnlijk 1.5x erger.
pi_192347660
Met gissen, raden, schatten en natte-vinger-werk kom je niet heel ver. De enige manier waarop je dit kan weten is meten. Het duurt nog wat weken voor Sanquin een min of meer representatieve steekproef geanalyseerd heeft.
dag
pi_192347707
Hoe zit het met het onderdoek mbt afvalwater? :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 maart 2020 @ 01:57:33 #113
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192348205
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mijn fout dan, ik dacht dat verdubbeling betekent dat het maal twee is (2, 4, 8, 16, 32, etc.) en dat exponentieel betekent dat het 'kwadratisch' (weet niet eens of dat een woord is) toeneemt (2, 4, 16, 256, 65.536, etc.)
2, 4, 8, 16, 32 is 2^x (twee tot de macht X):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$ for i in $(seq 0 8)
do
y=$(echo "2 ^ $i" | bc -l); echo "2^$i = $y"
done
2^0 = 1
2^1 = 2
2^2 = 4
2^3 = 8
2^4 = 16
2^5 = 32
2^6 = 64
2^7 = 128
2^8 = 256

2, 4, 16, 256 is y^2, waarbij y telkens het product/som van de voorgaande oplossing is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$ y=2; for i in $(seq 0 8)
do; i=$y
y=$(echo "$i ^ 2" | bc -l ) ; echo "$i^2 = $y"
done
2^2 = 4
4^2 = 16
16^2 = 256
256^2 = 65536
65536^2 = 4294967296
4294967296^2 = 18446744073709551616
18446744073709551616^2 = 340282366920938463463374607431768211456
340282366920938463463374607431768211456^2 = 11579208923731619542357098500868790785326998466564056403945758400791\
3129639936
11579208923731619542357098500868790785326998466564056403945758400791\
3129639936^2 = 13407807929942597099574024998205846127479365820592393377723561443721\
76403007354697680187429816690342769003185818648605085375388281194656\
9946433649006084096

Van Corona werd/wordt gezegd dat de R0 ergens tussen de 1.x en de 3.x zit, laten we voor het gemak zeggen dat deze 4 is, dan moet je 4^x doen om te weten hoe snel het verspreid:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$ for i in $(seq 0 8)
do
y=$(echo "4 ^ $i" | bc -l); echo "4^$i = $y"
done
4^0 = 1
4^1 = 4
4^2 = 16
4^3 = 64
4^4 = 256
4^5 = 1024
4^6 = 4096
4^7 = 16384
4^8 = 65536
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_192348396
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:09 schreef borealist het volgende:

Dit is geen natte duimen werk.

1.7% van de Zwitserse bevolking is positief getest maar er zijn slechts 300 doden.
1.6% van de Italiaanse bevolking is positief getest en er zijn 10,779 doden.

Dan kom je na wat rekenwerk uit op het feit dat er in Zwitserland 5x meer getest wordt dan in Italië, wat dan betekent dat 9% van de Italiaanse bevolking positief zou zijn met adequaat testen.

En we weten dat het werkelijke aantal besmettingen een veelvoud is, dus dat ze in Italië waarschijnlijk al tegen de 50% aan zitten, wat dan betekent dat die quarantaine volstrekt zinloos is. Maar we zullen zien.
Helemaal mee eens, je ziet het aantal besmettingen ook stabiliseren rond de 6000, 10e dag op rij, vermoedelijk geheel los van de lockdown. Ook in China zag je dit na 2 en halve week en ook in Wuhan was toen ongeveer de helft van de bevolking besmet waarna het ophield.

quote:
Daarmee bedoel ik, we doen die quarantaine om 20x erger te voorkomen, maar als 50% al besmet is wordt het hoogstens 2x erger, en met groeps immuniteit waarschijnlijk 1.5x erger.
Zoiets, maar 2x erger geeft wel veel druk op de zorg, plus er is misschien nog altijd vrees voor een mutatie, dus is dit een goede keuze.

Ik heb overigens ook een Chinese expert ergens in februari/maart gelezen, en ook die zei dat de afvlakking er was geheel los van de lockdowns.
Ten slotte zit geen mens in een geïsoleerde steriele kamer, zelfs in Wuhan niet.


Inmiddels is er waarschijnlijk een prachtig overzicht van Wuhan, van alle symptoomloze besmettingen per leeftijdsgroep, wijk, man/vrouw etc, keurig in kaart gebracht dmv serologische antibodytests.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 30-03-2020 02:37:00 ]
pi_192348807
Labs and companies around the world have raced to develop antibody tests, and a few have been used in small studies and received commercial approval, including several from China. But so far, large-scale data from such tests—for example showing what fraction of people in the hard-hit city of Wuhan, China, might now be immune—is still lacking or at least not public.

https://www.sciencemag.or(...)coronavirus-pandemic

Chinese health authorities said they would not disclose the number of silent carriers in the country.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200323_37/

Deze data is juist voor de wereld zo interessant.

Maar indien het aantal stille dragers van het coronavirus aldaar bv het honderdvoudige was van het aantal met dubbele longontsteking, dan zou dat de kijk op zaken alsmede de extreme vraag om medische hulpmiddelen tamelijk beïnvloeden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Za op 30-03-2020 12:16:31 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 08:15:02 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349224
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:48 schreef Peter het volgende:
Met gissen, raden, schatten en natte-vinger-werk kom je niet heel ver. De enige manier waarop je dit kan weten is meten. Het duurt nog wat weken voor Sanquin een min of meer representatieve steekproef geanalyseerd heeft.
Nee maar het is 9% dus waarschijnlijk 50% of meer
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 08:39:57 #117
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192349412
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee maar het is 9% dus waarschijnlijk 50% of meer
Hoe bedoel je dit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 30 maart 2020 @ 08:41:20 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192349426
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
quote:
Dit is geen natte duimen werk.

1.7% van de Zwitserse bevolking is positief getest maar er zijn slechts 300 doden.
1.6% van de Italiaanse bevolking is positief getest en er zijn 10,779 doden.

Dan kom je na wat rekenwerk uit op het feit dat er in Zwitserland 5x meer getest wordt dan in Italië, wat dan betekent dat 9% van de Italiaanse bevolking positief zou zijn met adequaat testen.

En we weten dat het werkelijke aantal besmettingen een veelvoud is, dus dat ze in Italië waarschijnlijk al tegen de 50% aan zitten, wat dan betekent dat die quarantaine volstrekt zinloos is. Maar we zullen zien.

Daarmee bedoel ik, we doen die quarantaine om 20x erger te voorkomen, maar als 50% al besmet is wordt het hoogstens 2x erger, en met groeps immuniteit waarschijnlijk 1.5x erger.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 09:37:00 #119
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192350051
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

[..]

Dank je wel. En dan doel je (ook) op Nederland? Dat klinkt wel positief.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 30 maart 2020 @ 09:40:32 #120
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192350093
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dank je wel. En dan doel je (ook) op Nederland? Dat klinkt wel positief.
Klinkt heel positief, is wel compleet ongefundeerd en bedacht door iemand zonder echte kennis van zaken.

Maar klinkt zeker positief
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 maart 2020 @ 09:41:43 #121
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192350104
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Klinkt heel positief, is wel compleet ongefundeerd en bedacht door iemand zonder echte kennis van zaken.

Maar klinkt zeker positief
Haha.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192350120
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:09 schreef borealist het volgende:
Daarmee bedoel ik, we doen die quarantaine om 20x erger te voorkomen, maar als 50% al besmet is wordt het hoogstens 2x erger, en met groeps immuniteit waarschijnlijk 1.5x erger.
Volgens mij is de quarantaine om 2 redenen effectief:

1. Een ongecontroleerde uitbraak te voorkomen. Wat je ook doet, men zit zoals @Za terecht aangeeft echt niet op een steriele kamer. Het grootste deel van de bevolking is besmet of zal besmet worden, dat is ook wat Merkel en Rutte al vanaf het eerste moment hebben aangegeven.

Het gaat alleen een heel stuk minder snel met een lockdown, daar twijfelt denk ik niemand aan. We kuchen een stuk minder bij elkaar in het gezicht in het OV, op het werk, in stadions, etc.

In dat opzicht is de lockdown zoals wij die kennen echt een prima oplossing. De lockdown van bijvoorbeeld België en Italië, een totale lockdown, lijkt helemaal niets beter dan die van ons. Terwijl wij nog wel wat vrijheden hebben, waardoor het allemaal net wat dragelijker voelt.

2. Kwetsbare ouderen beschermen. We komen amper meer in contact met onze kwetsbare ouderen, dat voorkomt een hoop ellende. En alle ellende die komt kunnen we aardig opvangen tot op heden.
pi_192350183
en nu dan ?
nog lang geen groepsimmuniteit
geen redenen om binnen een paar weken de teugels te laten vieren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192350387
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
en nu dan ?
nog lang geen groepsimmuniteit
geen redenen om binnen een paar weken de teugels te laten vieren
daar ben ik dus ook bang voor. En hoe ik ook begrijp dat we de IC capaciteit niet overbelast moeten maken (ook niet voor het zorgpersoneel) - hoe komen we op deze manier ooit aan groepsimmuniteit? :@ Gaat dat nu niet ontzettend mondjesmaat??? :@

ik weet dat groepsimmuniteit geen doel an sich is/was, maar wachten op een medicijn / vaccin duurt nog wel even....
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192350441
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
en nu dan ?
nog lang geen groepsimmuniteit
geen redenen om binnen een paar weken de teugels te laten vieren
Er is allang groepsimmuniteit aan het ontstaan. Ik denk dat het omslagpunt al heel dichtbij is. Je ziet dat in veel landen al gebeuren (China/Wuhan, Italië en Zuid-Korea).

Teugels vieren zal nog niet gebeuren nee, maar dat heeft niemand hier toch ook gezegd? Ik verwacht zelf dat er morgen aangekondigd wordt dat de maatregelen met 1 of 2 weken verlengd worden tot 13 of 20 april, al zet ik mijn geld op de 13e. En dat we dan per week kijken.
pi_192350468
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er is allang groepsimmuniteit aan het ontstaan. Ik denk dat het omslagpunt al heel dichtbij is. Je ziet dat in veel landen al gebeuren (China/Wuhan, Italië en Zuid-Korea).

Teugels vieren zal nog niet gebeuren nee, maar dat heeft niemand hier toch ook gezegd? Ik verwacht zelf dat er morgen aangekondigd wordt dat de maatregelen met 1 of 2 weken verlengd worden tot 13 of 20 april, al zet ik mijn geld op de 13e. En dat we dan per week kijken.
droom verder......daar is totaal nog geen bewijs van ook en voor groepsimmuniteit moet 70 a 80% besmet zijn geweest, we zitten nog niet eens op 10%
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 30 maart 2020 @ 10:07:38 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192350474
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er is allang groepsimmuniteit aan het ontstaan. Ik denk dat het omslagpunt al heel dichtbij is. Je ziet dat in veel landen al gebeuren (China/Wuhan, Italië en Zuid-Korea).

[...]
Je bedoelt dat het omslagpunt al heel dichtbij is in de zin dat groepsimmuniteit aan het ontstaan is? Stel even dat dat zo is, hoe veel procent zou dan al besmet zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192350477
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

daar ben ik dus ook bang voor. En hoe ik ook begrijp dat we de IC capaciteit niet overbelast moeten maken (ook niet voor het zorgpersoneel) - hoe komen we op deze manier ooit aan groepsimmuniteit? :@ Gaat dat nu niet ontzettend mondjesmaat??? :@

ik weet dat groepsimmuniteit geen doel an sich is/was, maar wachten op een medicijn / vaccin duurt nog wel even....
Je onderschat het aantal besmettingen, lees de OP en deze post van mij nog even:

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:39 schreef GereDathan het volgende:
Het zou mij niet verbazen als we ruim boven de 40 procent zitten. Het virus is er al een tijdje en het zou wel heel naïef zijn om te denken dat het enkel in Wuhan zat de eerste tijd. Het is dat het in december wat opviel dat er meer mensen met een longprobleem dood gingen, maar wie zegt dat dat niet al weken zo niet maanden aan de gang was? Met zulke bevolkingsaantallen vallen een paar longdoden meer of minder niet op.

In Nederland zijn er meer dan voldoende evenementen geweest, niet enkel voetbal en carnaval maar vergeet ook de bijna dagelijks afgeladen Ziggo dome, Afas Circustheater, theaterhangar van Soldaat van Oranje niet. Om maar wat voorbeelden te noemen. Ook zijn we een reislustig volkje met veel internationale bezoekers in ons land.

Er is steeds meer reden om aan te nemen dat een lockdown (in NL of andere vorm) weinig verschil maakt. Het is niet zo dat in landen waar al langer dan 2 weken een lockdown is het aantal nieuwe besmettingen drastisch daalt. Al kan dat ook komen dat de aanname van ziek worden na 2 tot 12 dagen niet klopt, als dat tussen de 2 en 50 dagen blijkt te zijn dan maakt die lockdown inderdaad helemaal niks uit op deze manier.
  maandag 30 maart 2020 @ 10:08:06 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192350486
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

droom verder......daar is totaal nog geen bewijs van ook en voor groepsimmuniteit moet 70 a 80% besmet zijn geweest, we zitten nog niet eens op 10%
60% toch? Dat is het percentage dat ik steeds zie in dat verband.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 10:09:23 #130
236264 crew  capricia
pi_192350505
De vraag over in hoeverre we al groeps-immuniteit hebben en met welke snelheid we dat op aan het bouwen zijn, kunnen we alleen beantwoorden door op antistoffen te testen.
En dan aub wel een grotere sample dan 1.000 mensen.

Tot dan is het alleen maar (al dan niet onderbouwd) speculeren.
Definitely not CIA
pi_192350632
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef capricia het volgende:
De vraag over in hoeverre we al groeps-immuniteit hebben en met welke snelheid we dat op aan het bouwen zijn, kunnen we alleen beantwoorden door op antistoffen te testen.
En dan aub wel een grotere sample dan 1.000 mensen.

Tot dan is het alleen maar (al dan niet onderbouwd) speculeren.
Waarom zou de sample meer dan 1000 mensen moeten zijn? Wat is de statistiek hier achter?
  maandag 30 maart 2020 @ 10:19:04 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192350653
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef capricia het volgende:
De vraag over in hoeverre we al groeps-immuniteit hebben en met welke snelheid we dat op aan het bouwen zijn, kunnen we alleen beantwoorden door op antistoffen te testen.
En dan aub wel een grotere sample dan 1.000 mensen.

Tot dan is het alleen maar (al dan niet onderbouwd) speculeren.
Hoe ver zijn ze daar mee, iemand enig idee? Is het - wat capaciteit betreft - een groter probleem om op antistoffen te testen dan wel om te testen of mensen ziek zijn (of is dat in feite dezelfde test)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 10:20:32 #133
236264 crew  capricia
pi_192350670
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou de sample meer dan 1000 mensen moeten zijn? Wat is de statistiek hier achter?
Ik doelde daarmee op de test bij de bloeddonoren.
Dat is een beperkte groep (relatief jong, en gezond ).
En niet representatief voor de hele NLse bevolking.
Definitely not CIA
pi_192350754
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:09 schreef capricia het volgende:
De vraag over in hoeverre we al groeps-immuniteit hebben en met welke snelheid we dat op aan het bouwen zijn, kunnen we alleen beantwoorden door op antistoffen te testen.
En dan aub wel een grotere sample dan 1.000 mensen.

Tot dan is het alleen maar (al dan niet onderbouwd) speculeren.
Eens. Alleen is dat nu nog heel lastig, je kan niet genoeg testen.

Zoals ik eerder heb aangegeven, een mod heeft helaas mijn posts zonder blikken en blozen weg gekieperd, is er een andere heel belangrijke informatiebron: het rioolwater. Per dag spoelen we ongeveer 50 miljoen kuub (= 50 miljoen maal 1000 liter!) door het riool. In het rioolwater is Corona meetbaar. Dat komt niet door 10 of 1000 mensen die ontlasten, dat zou onmeetbare waardes geven. Het kan dan ook niet anders dan dat er veel meer mensen besmet zijn dat jij en ik denken.
pi_192350806
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eens. Alleen is dat nu nog heel lastig, je kan niet genoeg testen.

Zoals ik eerder heb aangegeven, een mod heeft helaas mijn posts zonder blikken en blozen weg gekieperd, is er een andere heel belangrijke informatiebron: het rioolwater. Per dag spoelen we ongeveer 50 miljoen kuub (= 50 miljoen maal 1000 liter!) door het riool. In het rioolwater is Corona meetbaar. Dat komt niet door 10 of 1000 mensen die ontlasten, dat zou onmeetbare waardes geven. Het kan dan ook niet anders dan dat er veel meer mensen besmet zijn dat jij en ik denken.
maar nog lang geen 50%, dat gaat nog maanden duren...misschien wel langer, vooral met de huidige maatregelen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192350819
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar nog lang geen 50%, dat gaat nog maanden duren...misschien wel langer, vooral met de huidige maatregelen
Jij hebt blijkbaar alle kennis lees ik al, dus ik zeg maar gewoon ja je hebt gelijk hoor :Y

Kan je ook iets onderbouwen met een cijfer, of is dat teveel moeite? En als je dan cijfers gebruikt, gebruik dan graag steeds dezelfde.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

droom verder......daar is totaal nog geen bewijs van ook en voor groepsimmuniteit moet 70 a 80% besmet zijn geweest, we zitten nog niet eens op 10%
pi_192350840
Zonder data weten we helemaal niets. Dat is als navigeren in dichte mist zonder instrumenten. Waarom zijn er eigenlijk geen onderzoeken beschikbaar inzake besmettingsgraad onder de bevolking in bijvoorbeeld Italië of andere landen? Lijkt mij kritisch voor de besluitvorming.

Op basis van de mensen in mijn omgeving die symptomen hebben (gahad) zou ik gokken op een besmetting in Nederland van >30%
pi_192350871
de manier om WEL getest te worden op corona: ga even wat wild hoesten.

Justitie wil ‘corona-hoesters’ verplicht laten testen, of ze willen of niet


https://www.destentor.nl/(...)en-of-niet~aa1b7f55/

Het Openbaar Ministerie wil dat verdachten die zijn opgepakt omdat ze iemand ander expres in het gezicht hoesten of spugen, verplicht worden getest op het coronavirus. Justitie is daarover in gesprek met het ministerie van Justitie en Veiligheid.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192350887
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef zoost het volgende:
Zonder data weten we helemaal niets. Dat is als navigeren in dichte mist zonder instrumenten. Waarom zijn er eigenlijk geen onderzoeken beschikbaar inzake besmettingsgraad onder de bevolking in bijvoorbeeld Italië of andere landen? Lijkt mij kritisch voor de besluitvorming.

Op basis van de mensen in mijn omgeving die symptomen hebben (gahad) zou ik gokken op een besmetting in Nederland van >30%
tijd dus om met zn allen weer lekker het strand op te gaan. :W :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192350894
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 01:57 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

2, 4, 8, 16, 32 is 2^x (twee tot de macht X):
[ code verwijderd ]

2, 4, 16, 256 is y^2, waarbij y telkens het product/som van de voorgaande oplossing is.
[ code verwijderd ]

Van Corona werd/wordt gezegd dat de R0 ergens tussen de 1.x en de 3.x zit, laten we voor het gemak zeggen dat deze 4 is, dan moet je 4^x doen om te weten hoe snel het verspreid:
[ code verwijderd ]

Je kunt toch ook de formule:
(1-xn+1)/(1-x)
gebruiken?

Waarbij x het aantal besmettingen per dag en n het aantal dagen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192350922
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eens. Alleen is dat nu nog heel lastig, je kan niet genoeg testen.

Zoals ik eerder heb aangegeven, een mod heeft helaas mijn posts zonder blikken en blozen weg gekieperd, is er een andere heel belangrijke informatiebron: het rioolwater. Per dag spoelen we ongeveer 50 miljoen kuub (= 50 miljoen maal 1000 liter!) door het riool. In het rioolwater is Corona meetbaar. Dat komt niet door 10 of 1000 mensen die ontlasten, dat zou onmeetbare waardes geven. Het kan dan ook niet anders dan dat er veel meer mensen besmet zijn dat jij en ik denken.
Met rioolwater kun je op zijn hoogst zien dat er nog steeds besmettingen zijn. Als je eenmaal besmet bent geweest en weer gezond bent is dat niet meer zichtbaar in rioolwater. Dus de statistiek om te zien hoe groot percentage van de populatie nu daadwerkelijk besmet is geweest is daar niet uit te halen.
pi_192350982
Je kan toch kijken naar het aantal ziekenhuisopnames met longklachten in dec-maart tov voorgaande jaren?
Als dat veel hoger is weten we dat het er al veel eerder was.
Griepcijfers zouden dan ook veel hoger moeten zijn.
  maandag 30 maart 2020 @ 10:43:04 #143
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192350987
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eens. Alleen is dat nu nog heel lastig, je kan niet genoeg testen.

Zoals ik eerder heb aangegeven, een mod heeft helaas mijn posts zonder blikken en blozen weg gekieperd, is er een andere heel belangrijke informatiebron: het rioolwater. Per dag spoelen we ongeveer 50 miljoen kuub (= 50 miljoen maal 1000 liter!) door het riool. In het rioolwater is Corona meetbaar. Dat komt niet door 10 of 1000 mensen die ontlasten, dat zou onmeetbare waardes geven. Het kan dan ook niet anders dan dat er veel meer mensen besmet zijn dat jij en ik denken.
Ik vraag me af of je virusconcentraties gemeten in rioolwater kan terugrekenen naar virusconcentraties gemeten in urine / feces van een persoon. Is daar überhaupt iets over bekend?

Daarnaast moet je ook rekening houden met het achterblijven van virus aan de wanden van de buizen, in putten, wervelventielen, gemalen, overstortmuren etc. etc. En dan nog het punt gemaakt door Basp1.
pi_192351001
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je kan toch kijken naar het aantal ziekenhuisopnames met longklachten in dec-maart tov voorgaande jaren?
Als dat veel hoger is weten we dat het er al veel eerder was.
Griepcijfers zouden dan ook veel hoger moeten zijn.



pi_192351101
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met rioolwater kun je op zijn hoogst zien dat er nog steeds besmettingen zijn. Als je eenmaal besmet bent geweest en weer gezond bent is dat niet meer zichtbaar in rioolwater. Dus de statistiek om te zien hoe groot percentage van de populatie nu daadwerkelijk besmet is geweest is daar niet uit te halen.
Klopt, maar je kan er wel uit halen dat we op dit moment een hele hoge Corona activiteit hebben. Anders was het niet meetbaar.
pi_192351120
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:32 schreef zoost het volgende:
Zonder data weten we helemaal niets. Dat is als navigeren in dichte mist zonder instrumenten. Waarom zijn er eigenlijk geen onderzoeken beschikbaar inzake besmettingsgraad onder de bevolking in bijvoorbeeld Italië of andere landen? Lijkt mij kritisch voor de besluitvorming.
Omdat die informatie er nog niet is, ik denk dat geen enkel land (misschien China nu langzamerhand wel) dat soort cijfers beschikbaar heeft. Daarvoor is het allemaal te recent.
pi_192351122
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:44 schreef zoost het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Zo te zien pas in februari dus, wat overeenkomt met de besmettingen van corona.
pi_192351123
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, maar je kan er wel uit halen dat we op dit moment een hele hoge Corona activiteit hebben. Anders was het niet meetbaar.
Bron ? Cijfers ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 30 maart 2020 @ 10:53:34 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192351124
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, maar je kan er wel uit halen dat we op dit moment een hele hoge Corona activiteit hebben. Anders was het niet meetbaar.
Je kan er een bepaalde trend uit halen. Afname, toename. Maar het is allemaal relatief. Ik durf haast wel met zekerheid te stellen dat je er geen percentages uit kunt halen. Daarnaast: hoe weet je dat het niet meetbaar zou zijn bij een laag aantal besmettingen? Stel dat 10% van de inwoners besmet is. In een klein bemalingsgebied betekent dit ~50 inwoners. Als daarvan ~10% min of meer op hetzelfde moment gebruik maakt van het toilet, heb je het over 5 mensen. Ik heb geen idee of dat wel of niet meetbaar is.
pi_192351139
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je virusconcentraties gemeten in rioolwater kan terugrekenen naar virusconcentraties gemeten in urine / feces van een persoon. Is daar überhaupt iets over bekend?

Daarnaast moet je ook rekening houden met het achterblijven van virus aan de wanden van de buizen, in putten, wervelventielen, gemalen, overstortmuren etc. etc. En dan nog het punt gemaakt door Basp1.
Ik denk ook niet dat je het kan terugrekenen. Ik concludeer er alleen uit dat we heel veel besmetting hebben (gehad). Anders was het niet meetbaar geweest in die hoeveelheden water. Zeker als je bedenkt dat het in die periode ook nog ontiegelijk veel geregend heeft en er nog veel meer water door het riool ging.

Het is voor mij slechts een indicator die zegt dat er veel meer besmetting zijn (geweest). Niet meer en niet minder. Voor echt betrouwbare cijfers zou je heel Nederland moeten testen met een echte test.
pi_192351179
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Bron ? Cijfers ?
Ik moet je werkelijk gaan uitleggen dat 1 deeltje Corona vinden in 50 miljoen kuub water niet te doen is? Geloof je toevallig in homeopathie? Dan schudden en verdunnen we nog even door, het water zal het wel onthouden.

Maar om je gerust te stellen, ik heb wel bronnen: https://www.middenstandsb(...)getroffen-rioolwater
  maandag 30 maart 2020 @ 11:00:27 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192351224
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:35 schreef Apotheose het volgende:
de manier om WEL getest te worden op corona: ga even wat wild hoesten.

Justitie wil ‘corona-hoesters’ verplicht laten testen, of ze willen of niet


https://www.destentor.nl/(...)en-of-niet~aa1b7f55/

Het Openbaar Ministerie wil dat verdachten die zijn opgepakt omdat ze iemand ander expres in het gezicht hoesten of spugen, verplicht worden getest op het coronavirus. Justitie is daarover in gesprek met het ministerie van Justitie en Veiligheid.
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192351229
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik moet je werkelijk gaan uitleggen dat 1 deeltje Corona vinden in 50 miljoen kuub water niet te doen is? Geloof je toevallig in homeopathie? Dan schudden en verdunnen we nog even door, het water zal het wel onthouden.

Maar om je gerust te stellen, ik heb wel bronnen: https://www.middenstandsb(...)getroffen-rioolwater
dat is een algemeen verhaal...en totaal geen cijfers.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192351230
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je kan er een bepaalde trend uit halen. Afname, toename. Maar het is allemaal relatief. Ik durf haast wel met zekerheid te stellen dat je er geen percentages uit kunt halen. Daarnaast: hoe weet je dat het niet meetbaar zou zijn bij een laag aantal besmettingen? Stel dat 10% van de inwoners besmet is. In een klein bemalingsgebied betekent dit ~50 inwoners. Als daarvan ~10% min of meer op hetzelfde moment gebruik maakt van het toilet, heb je het over 5 mensen. Ik heb geen idee of dat wel of niet meetbaar is.
De metingen zijn onder andere uit Tilburg en Amsterdam / Schiphol, dat zijn geen kleine bemalingsgebieden.
Bron: https://www.middenstandsb(...)getroffen-rioolwater
Amsterdam / Schiphol is geen brandhaard zoals Tilburg, en toch is het daar meetbaar. Het aantal bevestigde gevallen in Amsterdam was gisteren overigens 530.

Ik haal er toch ook geen percentages uit? Ik zeg alleen dat ik denk dat er veel meer mensen besmet zijn dan we denken.
pi_192351240
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik doelde daarmee op de test bij de bloeddonoren.
Dat is een beperkte groep (relatief jong, en gezond ).
En niet representatief voor de hele NLse bevolking.
Waarom zou dat niet representatief zijn?
Krijgt die doelgroep minder snel het virus?
dag
pi_192351241
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is een algemeen verhaal...en totaal geen cijfers.
Uiteraard niet vriend, maar jij weet het dan ook allemaal. Dus waarom maak je je er eigenlijk druk om?

Trouwens je moet je alu-hoedje even rechtzetten, hij zakt voor je ogen.
pi_192351279
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Uiteraard niet vriend, maar jij weet het dan ook allemaal. Dus waarom maak je je er eigenlijk druk om?

Trouwens je moet je alu-hoedje even rechtzetten, hij zakt voor je ogen.
_O- _O- _O-
ga jij maar lekker dromen dat er al heel veel mensen immuun zijn en dat dit snel voorbij is.

ik spreek je weer over een aantal maandjes
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192351290
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
ga jij maar lekker dromen dat er al heel veel mensen immuun zijn en dat dit snel voorbij is.

ik spreek je weer over een aantal maandjes
Nee hoor, want dan is je kloonaccount allang weer vergeten.
pi_192351368
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee hoor, want dan is je kloonaccount allang weer vergeten.
kloonaccount ?? beter van de drugs afblijven vriend !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 30 maart 2020 @ 11:19:43 #160
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192351496
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De metingen zijn onder andere uit Tilburg en Amsterdam / Schiphol, dat zijn geen kleine bemalingsgebieden.
Bron: https://www.middenstandsb(...)getroffen-rioolwater
Amsterdam / Schiphol is geen brandhaard zoals Tilburg, en toch is het daar meetbaar. Het aantal bevestigde gevallen in Amsterdam was gisteren overigens 530.

Ik haal er toch ook geen percentages uit? Ik zeg alleen dat ik denk dat er veel meer mensen besmet zijn dan we denken.
Een bemalingsgebied is een gebied dat wordt bemalen. In een dorp heb je vaak al minimaal drie/vier bemalingsgebieden, welke via een gemaal injecteren op een ander bemalingsgebied. Via het hoofdbemalingsgebied gaat het water naar de zuivering. Ook in Amsterdam kan je kleine bemalingsgebieden hebben :)

Tilburg is overigens een stelsel dat grotendeels met elkaar verbonden is dus heeft ook weer een wat meer unieke setting waarbij het aantal benodigde besmettingen weleens lager zou kunnen zijn om het toch te kunnen meten. Ik durf echt geen uitspraken te doen over de hoeveelheid besmettingen die je nodig zou hebben voordat het meetbaar is in het riool.
pi_192351508
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:19 schreef Richestorags het volgende:
Ik durf echt geen uitspraken te doen over de hoeveelheid besmettingen die je nodig zou hebben voordat het meetbaar is in het riool.
In theorie zou dat te berekenen moeten zijn, maar ik kan dat ook niet helaas.
  maandag 30 maart 2020 @ 11:25:30 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192351588
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In theorie zou dat te berekenen moeten zijn, maar ik kan dat ook niet helaas.
Daar zitten een hoop haken en ogen aan. Het is nog verdomde lastig om een goed DWA (Droogweerafvoer) patroon voor een gebied te verkrijgen en zo te kunnen terug rekenen. Laat staan tijdens een situatie als deze, waarbij het patroon van plassen/schijten/douchen heel anders is dan normaal en bijna niet meer vast te stellen. En elk gebied heeft een unieke setting. Daarnaast zal je, om het makkelijker te maken, moeten meten tijdens een droogweersituatie. Ook is het ook niet exact bekend hoeveel er nou vanuit bedrijven wordt geloosd en nu al helemaal niet meer. Al deze parameters heb je nodig om de gemeten watervolumes terug te kunnen rekenen op een betrouwbare manier naar een bron van lozing in het riool. Als specialist werkzaam in dit vakgebied denk ik dat het niet te doen is.
pi_192351687
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar zitten een hoop haken en ogen aan. Het is nog verdomde lastig om een goed DWA (Droogweerafvoer) patroon voor een gebied te verkrijgen en zo te kunnen terug rekenen. Laat staan tijdens een situatie als deze, waarbij het patroon van plassen/schijten/douchen heel anders is dan normaal en bijna niet meer vast te stellen. En elk gebied heeft een unieke setting. Daarnaast zal je, om het makkelijker te maken, moeten meten tijdens een droogweersituatie. Ook is het ook niet exact bekend hoeveel er nou vanuit bedrijven wordt geloosd en nu al helemaal niet meer. Al deze parameters heb je nodig om de gemeten watervolumes terug te kunnen rekenen op een betrouwbare manier naar een bron van lozing in het riool. Als specialist werkzaam in dit vakgebied denk ik dat het niet te doen is.
Maar je bent het wel met mij eens dat we voorheen geen Corona in het rioolwater hadden en nu meetbaar wel. En op de hoeveelheden rioolwater die we in Nederland dagelijks verwerken, is het enkel meetbaar als het van enige betekenis is. 1 Corona patiënt zou niet meetbaar zijn.

Ik wil er overigens ook geen waardes aan knopen verder :)
  maandag 30 maart 2020 @ 11:34:46 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192351722
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je bent het wel met mij eens dat we voorheen geen Corona in het rioolwater hadden en nu meetbaar wel. En op de hoeveelheden rioolwater die we in Nederland dagelijks verwerken, is het enkel meetbaar als het van enige betekenis is. 1 Corona patiënt zou niet meetbaar zijn.

Ik wil er overigens ook geen waardes aan knopen verder :)
Ik ben het met je eens dat we voorheen geen Corona in het rioolwater hadden. Ik durf niet te zeggen wat het aantal minimum benodigde patiënten is voordat het meetbaar is in het rioolwater. Daarnaast hangt het ook nogal af van waar er precies gemeten wordt. Bij het eindpunt?

Dit zegt het KWR erover:

https://www.kwrwater.nl/a(...)ver-het-coronavirus/
  maandag 30 maart 2020 @ 12:37:23 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192352569
De cijfers uit een reeks landen (Chile, Australie, Nieuw Zeeland, Israel en IJsland) die wel grondig testen laten sterftepercentages zien van 0,2~0,4%.

Daarmee zouden we in Nederland minimaal een 200.000 geïnfecteerden moeten hebben of hebben gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192353330
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:37 schreef BlaZ het volgende:
De cijfers uit een reeks landen (Chile, Australie, Nieuw Zeeland, Israel en IJsland) die wel grondig testen laten sterftepercentages zien van 0,2~0,4%.

Daarmee zouden we in Nederland minimaal een 200.000 geïnfecteerden moeten hebben of hebben gehad.
Ik zou het eerder vergelijken met Duitsland.
Hoeveel besmettingen per doden hebben ze daar?
dag
pi_192353418
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef Peter het volgende:

Ik zou het eerder vergelijken met Duitsland.
Hoeveel besmettingen per doden hebben ze daar?
62.000 om 541

Ze gaan vanaf heden 500.000 test per week doen, dan zal meer duidelijk worden.
pi_192353509
The U.K. has ordered 3.5 million home-testing kits that show whether someone has been exposed to the coronavirus, and they’ll be available within days, a health official said.

The blood tests, which check for antibodies against the virus behind the pandemic, will be sold via Amazon.com Inc. and pharmacy chains so people can test themselves, Peacock told a panel of lawmakers in parliament. The U.K. ordered “further millions” of these tests Wednesday, Peacock said. The effort is part of Prime Minister Boris Johnson’s push to scale up monitoring of the disease after his government faced criticism for not carrying out enough testing.

https://www.bloomberg.com(...)exposure-coming-soon
pi_192353596
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:35 schreef Za het volgende:

[..]

62.000 om 541

Ze gaan vanaf heden 500.000 test per week doen, dan zal meer duidelijk worden.
met 711 NL doden zou dat zo'n 84500 besmettingen in NL opleveren, bij dezelfde omstandigheden en hetzelfde testregime als Duitsland.
Dan zijn we nog lang niet groepsimmuun
dag
pi_192353686
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:46 schreef Peter het volgende:

met 711 NL doden zou dat zo'n 84500 besmettingen in NL opleveren, bij dezelfde omstandigheden en hetzelfde testregime als Duitsland.
Dan zijn we nog lang niet groepsimmuun
Het betreffen geen antibody tests.
pi_192353687
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:41 schreef Za het volgende:
The U.K. has ordered 3.5 million home-testing kits that show whether someone has been exposed to the coronavirus, and they’ll be available within days, a health official said.

The blood tests, which check for antibodies against the virus behind the pandemic, will be sold via Amazon.com Inc. and pharmacy chains so people can test themselves, Peacock told a panel of lawmakers in parliament. The U.K. ordered “further millions” of these tests Wednesday, Peacock said. The effort is part of Prime Minister Boris Johnson’s push to scale up monitoring of the disease after his government faced criticism for not carrying out enough testing.

https://www.bloomberg.com(...)exposure-coming-soon
kijk DAT soort testen. Daar heb je wat aan (mits ze inderdaad betrouwbaar zijn). En geef DAAR dan ook meteen dagelijks een update van.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 maart 2020 @ 14:05:53 #172
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192353957
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je kan toch kijken naar het aantal ziekenhuisopnames met longklachten in dec-maart tov voorgaande jaren?
Als dat veel hoger is weten we dat het er al veel eerder was.
Griepcijfers zouden dan ook veel hoger moeten zijn.
Het ziektebeeld waar ik aan zit te denken is dat Corona minder erg is dan de griep, maar vanwege het gebrek aan groepsimmuniteit vele malen besmettelijker is.

Mensen gaan dan ook niet dood aan Corona, maar aan longontsteking. Dus we moeten heel specifiek kijken naar het aantal longonstekingen.
pi_192354232
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:51 schreef Apotheose het volgende:

[..]

kijk DAT soort testen. Daar heb je wat aan (mits ze inderdaad betrouwbaar zijn). En geef DAAR dan ook meteen dagelijks een update van.
3,5 miljoen thuistests op 66 miljoen inwoners.. Heb je geen donder aan daar het er
a. te weinig zijn
b het een momentopname is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192354255
-foutje

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2020 14:24:06 ]
pi_192354406
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:43 schreef Federer-fan het volgende:
Klinkt goed, TS en ik hoop dat je gelijk hebt.
Amen.
pi_192354819
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef devlinmr het volgende:

3,5 miljoen thuistests op 66 miljoen inwoners.. Heb je geen donder aan daar het er
a. te weinig zijn
b het een momentopname is
Ze hebben er nog miljoenen besteld.
Het geeft iig een indicatie.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:02:07 #178
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192354866
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je kunt toch ook de formule:
(1-xn+1)/(1-x)
gebruiken?

Waarbij x het aantal besmettingen per dag en n het aantal dagen.
Welke waarde bereken je met die formule?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_192354888
maar als je kunt testen op antistoffen, dan is dat toch geen momentopname? Want je hebt geen antistoffen als je het virus nog niet hebt gehad.... En stel ze zouden indd via Amazon verkocht worden, dan kun je - net zoals een zwangerschapstest - meerdere malen testen.

Daarbij luistert de PM daar wel naar het volk door meer te testen. En niet op te schalen naar maar paar duizend per dag, maar meteen miljoenen. En kijkt ook naar alternatieven dan alleen maar beetje afhankelijk zijn van 1 farmaceutische partij.

Denk ik dan he. Tempo mag hier in NL ook wel wat omhoog!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 maart 2020 @ 15:11:17 #180
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192355039
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:59 schreef Za het volgende:
Ze hebben er nog miljoenen besteld.
Het geeft iig een indicatie.
Als meer dan 20% van de bevolking al Corona heeft gehad is het je reinste geld verspilling, tenzij je op anti-stoffen test, want dan weten of het ergste al achter de rug is.

Enige zorg is of je longonsteking hebt of niet, en maakt dan weinig uit of het van de corona of de normale griep is.
pi_192355121
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:11 schreef borealist het volgende:

Als meer dan 20% van de bevolking al Corona heeft gehad is het je reinste geld verspilling, tenzij je op anti-stoffen test, want dan weten of het ergste al achter de rug is.

Enige zorg is of je longonsteking hebt of niet, en maakt dan weinig uit of het van de corona of de normale griep is.
Het betreft antistoffen tests.

https://www.bloomberg.com(...)exposure-coming-soon
pi_192355186
De testen die UK heeft bestelt gaan ook over antistoffen: "The blood tests, which check for antibodies against the virus".
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:41 schreef Za het volgende:
The U.K. has ordered 3.5 million home-testing kits that show whether someone has been exposed to the coronavirus, and they’ll be available within days, a health official said.

The blood tests, which check for antibodies against the virus behind the pandemic, will be sold via Amazon.com Inc. and pharmacy chains so people can test themselves, Peacock told a panel of lawmakers in parliament. The U.K. ordered “further millions” of these tests Wednesday, Peacock said. The effort is part of Prime Minister Boris Johnson’s push to scale up monitoring of the disease after his government faced criticism for not carrying out enough testing.

https://www.bloomberg.com(...)exposure-coming-soon
en het lijkt mij dat het juist wél uitmaakt of het nou een longontsteking was of toch corona die dat veroorzaakt heeft
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 maart 2020 @ 15:20:16 #183
64288 Bensel
Ladderzat
pi_192355204
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Uiteraard. Als je grofweg 7000 besmettingen en 700 doden hebt is dat 10%. Dat is vrij hoog.

Als je nu 70.000 besmettingen hebt en nog steeds die 700 doden is het nog maar 1%. En dat klinkt niet eng genoeg.

Dan zullen we het nog maar niet hebben over 50% van Nederland besmet, want dan valt alle draagvlak voor de opgelegde maatregelen weg.
maar in absolute aantallen is het nog altijd best veel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_192355221
De echte ziekte is obesitas.
Dus mensen: blijf 1,50 meter van de frietkraam en het biertje.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192355250
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:18 schreef Apotheose het volgende:
De testen die UK heeft bestelt gaan ook over antistoffen: "The blood tests, which check for antibodies against the virus".
[..]

en het lijkt mij dat het juist wél uitmaakt of het nou een longontsteking was of toch corona die dat veroorzaakt heeft
Wel wanneer je in kaart wilt brengen hoe groot het deel van de bevolking is dat in aanraking met het virus is geweest.
pi_192355296
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De echte ziekte is obesitas.
Dus mensen: blijf 1,50 meter van de frietkraam en het biertje.
Wat ook weer veroorzaakt wordt door het eten van dieren, met daarin antibiotica residu wat er op den duur voor zorgt dat de microbioom zo verstoort is dat het maximale energie gaat opslaan uit voedsel zelfs waneer men niet echt teveel eet.
pi_192355444
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:02 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Welke waarde bereken je met die formule?
Het totaal aantal besmettingen na n-dagen.
Dus als voorbeeld besmet elke persoon die zelf besmet is 2 andere personen op 1 dag, dan krijg je:
1+2+22+23+24+25+...+2n

ofwel:
(1-2n+1)/(1-2)

Duidelijk? :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_192355482
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Wat ook weer veroorzaakt wordt door het eten van dieren, met daarin antibiotica residu wat er op den duur voor zorgt dat de microbioom zo verstoort is dat het maximale energie gaat opslaan uit voedsel zelfs waneer men niet echt teveel eet.
Vertel dat maar aan de PVV en FvD tokkies die van Nelle willen blijven roken, vlees vreten en Schültenbrau willen blijven drinken.
Lekker zeiken op het RIVM en de EU is veel gemakkelijker dan zelf in de spiegel kijken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:49:47 #189
64288 Bensel
Ladderzat
pi_192355631
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de PVV en FvD tokkies die van Nelle willen blijven roken, vlees vreten en Schültenbrau willen blijven drinken.
Lekker zeiken op het RIVM en de EU is veel gemakkelijker dan zelf in de spiegel kijken.
Ik heb de ervaring dat de groepen die jij noemt meer van de linkse partijen zijn, omdat ze dan dat gedrag vol kunnen houden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_192355748
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Wat ook weer veroorzaakt wordt door het eten van dieren, met daarin antibiotica residu wat er op den duur voor zorgt dat de microbioom zo verstoort is dat het maximale energie gaat opslaan uit voedsel zelfs waneer men niet echt teveel eet.
Bullshit. het zal vast niet helpen, maar uiteindelijk is het toch echt gewoon te veel kcal in en te weinig uit.

En ja, ik ken het verhaal over akkermansia etcetc. maar als je gezond eet dan krijg je als gevolg daarvan een gezondere darmflora, dat is in ieder geval wel bekend. Vezels eten = een gezonder darmflora. Natuurlijk - het helpt als je minder caloriedens eten kiest, niet twee keer per week mcdonalds vreet, maar het is absoluut niet de hoofdreden.

Uiteindelijk is wat jij noemt gewoon een smoesje om te veel te vreten (bio/vega houmous bevat ook veel calorieen) en te weinig bewegen (minder spieropbouw, en minder kcal verbruik. maar met name het eten is echt een probleem. En je kunt een slecht voedingspatroon niet zomaar wegsporten ook trouwens.

bewijs: met echte calorierestrictie valt iedereen gewoon af. mensen die zeggen niet te kunnen afvallen eten alsnog te veel, op een enkel medisch geval na is het simpel (maar niet makkelijk, honger hebben is kut) opgelost.
Whatever...
pi_192358217
quote:
Bemanningsleden Nederlandse onderzeeboot positief getest op corona: oefening afgebroken
https://www.ad.nl/dossier(...)afgebroken~afb200cf/

Hier dus ook blijkbaar meer mensen die het hebben gehad dan ze zouden verwachten. Ook wel goed dat deze groep alleen maar milde klachten heeft gehad.
pi_192358251
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/dossier(...)afgebroken~afb200cf/

Hier dus ook blijkbaar meer mensen die het hebben gehad dan ze zouden verwachten. Ook wel goed dat deze groep alleen maar milde klachten heeft gehad.
Daar dacht ik ook aan, nu mag je wel verwachten van zo een bemanning dat ze relatief fit zijn.
Trouwens wel makkelijk om in isolatie te zetten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192358287
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan, nu mag je wel verwachten van zo een bemanning dat ze relatief fit zijn.
Trouwens wel makkelijk om in isolatie te zetten :)
Ja zal relatief jong zijn denk ik en in vrij goede conditie. Isolatie zal toch wel ergens buiten moeten omdat ze het allemaal krijgen, al is dat vast ook niet zo erg blijkbaar.
pi_192358323
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we voorheen geen Corona in het rioolwater hadden. Ik durf niet te zeggen wat het aantal minimum benodigde patiënten is voordat het meetbaar is in het rioolwater. Daarnaast hangt het ook nogal af van waar er precies gemeten wordt. Bij het eindpunt?

Dit zegt het KWR erover:

https://www.kwrwater.nl/a(...)ver-het-coronavirus/
Volgens mij reageert dat spul ook bij minimale hoeveelheden al. Ik ben geen expert maar dat kan haast niet anders. Overigens vinden ze ook Cocaine in het rioolwater, meen dat dat in Volendam substantieel hoger was :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 maart 2020 @ 18:59:58 #195
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192358384
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef raptorix het volgende:

[..]Overigens vinden ze ook Cocaine in het rioolwater, meen dat dat in Volendam substantieel hoger was :)
Natuurlijk! Hoe denk je anders dat ze die kutplaten kunnen blijven maken daarzo?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 30 maart 2020 @ 19:33:26 #196
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192359039
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik zou het eerder vergelijken met Duitsland.
Hoeveel besmettingen per doden hebben ze daar?
Ook Duitsland test niet voldoende.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192361986
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Spanky78 het volgende:

Bullshit. het zal vast niet helpen, maar uiteindelijk is het toch echt gewoon te veel kcal in en te weinig uit.
Het is geen bullshit, de hele veeteelt waarin jonge dieren binnen no time tot buiten proportionele dieren uitgroeien werkt volgens het principe het van het vernietigen van de microbioom dmv antibiotica.

Meer eten dan je nodig hebt is zeker een belangrijke oorzaak, maar wanneer daar ook nog eens tijdens de spijsvertering het maximum aan energie wordt uitgehaald en opgeslagen worden mensen ontzettend zwaar.


quote:
En ja, ik ken het verhaal over akkermansia etcetc. maar als je gezond eet dan krijg je als gevolg daarvan een gezondere darmflora, dat is in ieder geval wel bekend.
Dat is waar, maar ook in veel gezond eten zit antibiotica residue. Je moet dan echt heel gericht gezond gaan eten (nav microbioom test).
pi_192362058
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:33 schreef BlaZ het volgende:

Ook Duitsland test niet voldoende.
Duitsland zou eind april 200.000 tests per dag moeten kunnen doorvoeren, staat in het uitgelekte document. Momenteel is de capaciteit ongeveer 500.000 per week.
https://duitslandinstituu(...)ate-vrijdag-27-maart

Dat is toch niet gering.
  maandag 30 maart 2020 @ 22:51:52 #199
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_192362703
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Wat ook weer veroorzaakt wordt door het eten van dieren, met daarin antibiotica residu wat er op den duur voor zorgt dat de microbioom zo verstoort is dat het maximale energie gaat opslaan uit voedsel zelfs waneer men niet echt teveel eet.
Ben jij zo’n veganist die dit beweert? Want pesticiden op planten kunnen ook bijdragen aan een verstoord hormoon balans waardoor je ook vet op kan slaan 😉
pi_192362849
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:22 schreef Za het volgende:

[..]

Het is geen bullshit, de hele veeteelt waarin jonge dieren binnen no time tot buiten proportionele dieren uitgroeien werkt volgens het principe het van het vernietigen van de microbioom dmv antibiotica.

Meer eten dan je nodig hebt is zeker een belangrijke oorzaak, maar wanneer daar ook nog eens tijdens de spijsvertering het maximum aan energie wordt uitgehaald en opgeslagen worden mensen ontzettend zwaar.
[..]

Dat is waar, maar ook in veel gezond eten zit antibiotica residue. Je moet dan echt heel gericht gezond gaan eten (nav microbioom test).
Ik zou wel bewijs willen zien. Het enige dat ik heb gezien is dat steriele ratten ( geen mensen) niet dik werden en na transplantatie van microbioom van dikke ratten ook dik werden.

Gezond eten betekent veel vezels en planten, waar zat sporen en micro-organismen op zitten of graag op groeien die een positieve invloed hebben. En minder energiedichtheid.

Sowieso weet ik dat er heel weinig antibiotica in vlees worden gevonden laat staan in plantaardig voedsel. Voor zover ik weet zijn de regels vrij streng en heel wat strenger dan twintig jaar geleden
Whatever...
pi_192362984
Hormoonverstorende stoffen zoals bpa zou ik eerder verdenken. Maargoed.

Vrijwel iedereen valt af door minder en gezonder te eten. Als je daarna meer beweeggronden kun je dat gewichtsverlies vasthouden.

Sowieso vind ik dat veel mensen denken dat vegetarisch gezond is, maar dan wel zakken chips eten. Vegetarische calorieën tellen net zo hard. Vegan calorieën zijn vaak niet zo lekker, dus dan val je wel af.

Ik let gewoon op mijn voeding en sport veel. Als ik om me heen kijk zijn de meesten date dik door simpelweg te veel te eten.
Whatever...
pi_192363121
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:57 schreef Spanky78 het volgende:

Ik zou wel bewijs willen zien. Het enige dat ik heb gezien is dat steriele ratten ( geen mensen) niet dik werden en na transplantatie van microbioom van dikke ratten ook dik werden.

Gezond eten betekent veel vezels en planten, waar zat sporen en micro-organismen op zitten of graag op groeien die een positieve invloed hebben. En minder energiedichtheid.

Sowieso weet ik dat er heel weinig antibiotica in vlees worden gevonden laat staan in plantaardig voedsel. Voor zover ik weet zijn de regels vrij streng en heel wat strenger dan twintig jaar geleden
Volgens mij ben je redelijk op de hoogte. Ieder zal gegevens anders interpreteren of redeneren naar waar hij of zij van overtuigd is, dat geldt ook voor mij.

Het is hier teveel off topic vind ik.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 01:23:53 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192364576
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Hormoonverstorende stoffen zoals bpa zou ik eerder verdenken. Maargoed.

Vrijwel iedereen valt af door minder en gezonder te eten. Als je daarna meer beweeggronden kun je dat gewichtsverlies vasthouden.

Sowieso vind ik dat veel mensen denken dat vegetarisch gezond is, maar dan wel zakken chips eten. Vegetarische calorieën tellen net zo hard. Vegan calorieën zijn vaak niet zo lekker, dus dan val je wel af.

Ik let gewoon op mijn voeding en sport veel. Als ik om me heen kijk zijn de meesten date dik door simpelweg te veel te eten.
Een zak chips is toch ook vegan?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 01:35:45 #204
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192364678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 01:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een zak chips is toch ook vegan?
Bevat alsnog veel loze carbs die je niet vullen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 03:04:42 #205
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192365136
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 01:35 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Bevat alsnog veel loze carbs die je niet vullen.
Nee, chips zijn van aardappelen gemaakt, niet van carbs.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192366364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 01:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een zak chips is toch ook vegan?
Exact. Dat is het punt. Het idee vegan=gezond is onzin.
Whatever...
pi_192370141
Steekproef Roemenië

Coronavirus in Romania: Over 10,000 Bucharest residents will be tested for Covid-19 as part of a study

A sample of 10,500 people living in Bucharest will be tested for the new coronavirus (Covid-19) as part of a study to detect the infected persons and prevent the severe forms of the disease, according to the manager of the Matei Bals Institute of Infectious Diseases in Bucharest, Dr. Adrian Streinu-Cercel. He said the new health minister Nelu Tataru has authorized the study, which has scientific value.

The announcement of this study comes one day after health minister Victor Costache said that all of Bucharest's residents would be tested for Covid-19. Costache resigned the next morning.

“We must not allow people to get sick. We must not only prepare our hospitals, but we also must make sure that people do not get sick. In order for them not to get sick, we need to know where this virus is currently circulating and where it has been circulating. This is the reason why we make this scientific evaluation,” Streinu-Cercel said in a press statement, quoted by Agerpres.

“We will apply two types of tests: one type of rapid test for antibody detection - this is needed to see how many people have already had the SARS Cov-2 infection – and the rapid antigen test to tell us the presence of the virus at this point in time,” Streinu-Cercel explained. “We will not take people back and forth to the hospital, but we will treat them at home, so as to close outbreaks where they exist,” he said.

The sample of those to be tested will be determined by statisticians in the next two days. People selected to be tested can refuse, but will thus miss an opportunity to find out if they are infected or not, the head of the Matei Bals Institute said.

Harvesting will be done in the street, outside the house, and the results will be obtained in 15-30 minutes and will be transmitted by SMS to the respective persons. Those to be tested will be announced by the president of the owners’ association or by the local police officers. The Bucharest City Hall has put a fleet of electric cars at the disposal of the research teams that will carry out the testing.

“In the context in which we find one or two persons in a building section, the whole section will enter into a so-called quarantine and they will be assisted including by the medical corps. The respective buildings will be decontaminated from top to bottom, so we can keep things under control. (...) When we find a positive person, we quarantine the whole area, because everyone is potentially infected with this virus. We do tests, we put them in quarantine for 14 days, during which time they will receive social support services from the town hall, I suppose, or to be decided, and we will do our job as doctors, and on the 14th day we will retest the respective persons,” explained Streinu-Cercel.

The medical personnel and the patients in hospitals will also be tested, according to Streinu-Cercel.

Bucharest currently has 188 confirmed Covid-19 infection cases, most of which are in District 2 (116 cases), the manager of the Matei Bals Institute said.

editor@romania-insider.com

https://www.romania-insid(...)sting-streinu-cercel

[ Bericht 31% gewijzigd door Za op 31-03-2020 12:49:04 ]
pi_192371221
In Hillegom probeert het bedrijf Mayumana Healthcare een Amerikaanse sneltest aan de man te brengen bij Nederlandse zorgprofessionals. De sneltest is ontwikkeld in Wuhan door het Amerikaanse CTK Biotech, een bedrijf dat is gespecialiseerd in testen. Een druppel bloed op een plaatje en de test laat een kwartier later zien of er anti-stoffen aanwezig zijn. 98 procent accuraat, zegt het bedrijf.

https://www.ad.nl/dossier(...)uisgebruik~a042ec6b/

Op Amazon zijn er vanaf deze week zelftests te koop uit Singapore, wellicht nog niet 100% accuraat, maar die uit Wuhan worden al wat langer gebruikt, dus wellicht kan men gaan zelftesten op antistoffen binnenkort.
pi_192372055
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:41 schreef Za het volgende:
98 procent accuraat, zegt het bedrijf.
Dus niet echt geschikt voor individueel testen maar wel bruikbaar voor statistieken. Maar dan moet je dus naar kosten gaan kijken.
pi_192373209
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:22 schreef qajariaq het volgende:

Dus niet echt geschikt voor individueel testen maar wel bruikbaar voor statistieken. Maar dan moet je dus naar kosten gaan kijken.
Ik meen rond de 8 euro.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:22:43 #211
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192373768
beetje speculatie maar wie weet, hoop dat er snel meer duidelijk wordt in dit opzicht. Laat die testen maar komen 8-)
pi_192374042
Mensen hebben graag hoop, ook al is het valse hoop.
pi_192383773
Systematic testing in Vó Vecchio, Italy, revealed that 3% of the population were already infected with symptoms when the first case occurred. "We made an interesting finding: at the time the first symptomatic case was diagnosed, a significant portion of the population, about three percent, was already infected - but most of them were completely asymptomatic," said Crisanti and Cassone. Her study brought the valuable insight: " Testing all citizens, regardless of whether they have symptoms or not, offers a way to control this pandemic. " https://www.stern.de/gesu(...)ertrieb-9190976.html

The Robert Koch Institute (RKI) has just presented a scenario in its simulation calculations in which 33% of the population are assumed to be immune. This assumption would not be unlikely if there were many more asymptomatic or asymptomatic infections than previously thought. Such a scenario would enable much more efficient isolation and treatment. See a summary and the link to the study on Twitter: https://twitter.com/JakobSchlandt/status/1241422214500454400?s=19

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 01-04-2020 03:27:00 ]
pi_192383807
Een klein stadje in het noordoosten van Italië heeft als onderdeel van een veldproef tijdelijk alle nieuwe coronavirusinfecties van zijn inwoners stopgezet.

Vò bij Venetië was volgens de Britse Guardian een van de elf steden en dorpen in Lombardije waar de Italiaanse golf van infecties begon.

Van de 3300 man sterke gemeenschap werd in februari het eerste slachtoffer van Covid-19 in het land gemeld met de 77-jarige Adriano Trevisan.

Heel Vò in quarantaine voor Corona
De Italiaanse autoriteiten hadden massaal gereageerd op het nieuws van de eerste corona-dood van het land, schreven de wetenschappers Andrea Crisanti en Antonio Cassone vrijdag in een gastartikel voor de krant. Crisanti is hoogleraar microbiologie aan de Universiteit van Padua, Cassone is een voormalig directeur van de afdeling Infectieziekten van het Italiaanse Gezondheidsinstituut.

De hele stad werd in quarantaine geplaatst en alle inwoners - zelfs degenen zonder symptomen - waren getest, beschreven de experts in de "Guardian" de procedure. "We hebben de tests uitgevoerd aan de Universiteit van Padua.

Het werd duidelijk dat het een unieke epidemiologische situatie was - en er werd een aanvraag ingediend om de stad onder de duim te houden en na negen dagen een tweede testronde uit te voeren."

Het resultaat maakte indruk op Crisanti en Cassone: "In de eerste testronde werden 89 mensen positief getest, in de tweede ronde daalde het aantal tot zes, die daarna geïsoleerd bleven", meldden ze. Omdat mensen in quarantaine werden geplaatst voordat ze tekenen van infectie vertoonden, was het mogelijk om de verspreiding van het coronavirus binnen 14 dagen te stoppen.

"Op deze manier zijn we erin geslaagd het coronavirus in Vò uit te roeien en een 100 procent genezingspercentage te bereiken voor eerder geïnfecteerde mensen, zonder verdere gevallen van overdracht te melden", schreef de wetenschapper.

We hebben een interessante bevinding gedaan: op het moment dat het eerste symptomatische geval werd gediagnosticeerd, was een aanzienlijk deel van de bevolking, ongeveer drie procent, al besmet, maar de meesten waren volledig asymptomatisch", aldus Crisanti en Cassone. Haar onderzoek bracht het waardevolle inzicht: "Alle burgers testen, ongeacht of ze symptomen hebben of niet, biedt een manier om deze pandemie onder controle te krijgen."

Nieuw geval van infectie tast het succes aan
Door de aard van de corona-crisis is een gestructureerde reactie zoals die in Vò een sleutelfactor in de strijd tegen de pandemie. Tegelijkertijd zijn uitgebreide tests door de bevolking essentieel om precies te kunnen zeggen hoeveel mensen worden getroffen en hoe hoog het sterftecijfer door het virus is. Alleen als u precies weet hoeveel mensen daadwerkelijk besmet zijn, kunt u correct aangeven hoe hoog het aandeel dodelijke ziekten is.

Vrijdagmiddag werd het succesverhaal van Vò echter vertroebeld: volgens het Italiaanse persbureau Ansa werd een inwoner nu positief getest in het dorp. Het risico dat Covid-19 terugkeert, zelfs na een periode zonder nieuwe gevallen, is hoog, merkte Pier Luigi Lopalco, hoogleraar hygiëne aan de universiteit van Pisa, op de tegenslag in Vò op. 'Het rapport van de nieuwe zaak kan te wijten zijn aan een verandering van locatie of infectie door asymptomatische mensen.'

https://www.stern.de/gesu(...)ertrieb-9190976.html
pi_192391562
Mogelijk vandaag cijfers van steekproef UZ Gent.

Toch kan je niet veralgemenen dat 1 op de 10 Belgen besmet zou zijn, benadrukken ze bij het UZ. “Daarvoor is onze steekproef te klein: woensdag werden slechts 50 patiënten getest.” Ook bij andere ziekenhuizen worden andere patiënten gescreend. In het UZ Gent bijvoorbeeld, maar daar wil men pas begin volgende week cijfers bekendmaken. Ook in Antwerpen en Leuven manen ze aan geen overhaaste conclusies te trekken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200326_04903622
  woensdag 1 april 2020 @ 14:45:49 #216
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192391803
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????


Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
Sisco Certified
pi_192391829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????

Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
ja ook mensen ZONDER klachten...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 1 april 2020 @ 14:52:03 #218
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192391909
Bij het zien van de TT moesten wij ook hier aan denken:

https://www.telegraaf.nl/(...)len-zonder-symptomen
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192391921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????


Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:47 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja ook mensen ZONDER klachten...
Juist mensen zonder klachten.

Diverse landen zijn ermee begonnen nu, allerlei steekproeven maar ook in grote getalen UK gaat miljoenen mensen testen op antibodies.
  woensdag 1 april 2020 @ 14:52:33 #220
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192391922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????

Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
Dat gaat Sanquin (de bloedbank) doen.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
pi_192391981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:52 schreef freako het volgende:

Dat gaat Sanquin (de bloedbank) doen.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
Er zijn 15 minuten tests, die gewoon landelijk of lokaal kunnen worden gebruikt, alleen al het binnenlopen van de donoren voor de Sanquin test duurt minimaal een week.
pi_192415592
Ik geloof er werkelijk niets van. Mijn schatting is dat er op dit moment 25.000 tot max 75.000 besmettingen zijn.

Want zo'n disharmonisch profiel kan een virus nooit hebben dat een klein aantal jonge mensen er aan sterven in verhouding, veel mensen doodziek worden, bejaarden sterven en miljoenen geen centje pijn hebben.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:21:24 #223
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192418861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 03:26 schreef Za het volgende:
Een klein stadje in het noordoosten van Italië heeft als onderdeel van een veldproef tijdelijk alle nieuwe coronavirusinfecties van zijn inwoners stopgezet.
[...]
Dat klinkt wel erg goed zeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192420640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:42 schreef hoedenderand het volgende:
Ik geloof er werkelijk niets van. Mijn schatting is dat er op dit moment 25.000 tot max 75.000 besmettingen zijn.

Want zo'n disharmonisch profiel kan een virus nooit hebben dat een klein aantal jonge mensen er aan sterven in verhouding, veel mensen doodziek worden, bejaarden sterven en miljoenen geen centje pijn hebben.
En hoe kom je daar aan? Heb wel eens artikelen gelezen dat de werkelijke hoeveelheid besmettingen sowieso 6-10x gedaan zou moeten worden. Dan zit je al op een veel hoger aantal. Ook als je kijkt naar de fatality rate en de hoeveelheid bevestigde getallen komt dit niet eens dichtbij in de buurt.
pi_192421132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En hoe kom je daar aan? Heb wel eens artikelen gelezen dat de werkelijke hoeveelheid besmettingen sowieso 6-10x gedaan zou moeten worden. Dan zit je al op een veel hoger aantal. Ook als je kijkt naar de fatality rate en de hoeveelheid bevestigde getallen komt dit niet eens dichtbij in de buurt.
Dan zit je ongeveer op de 75000 wat ik noemde, maar dat geldt niet voor de noordelijke provincies aangezien daar veel meer getest wordt dan in het zuiden dus zijn de cijfers daar accurater, daar mag je het verdubbelen maar factor 10 gaat daar zeker niet op.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:36:03 #226
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192421668
De kans op dat dit klopt is 50% want het is of waar of niet.


Zelfde geldt voor de stelling dat 100% van Nederlanders besmet zijn.
Sisco Certified
pi_192422163
Als je hetzelfde sterftepercentage aanhoudt als Duitsland zou Nederland nu ongeveer 100.000 besmettingen moeten hebben. Dan mis je wel de niet-getesten in Duitsland wat het sterftepercentage verder kan drukken en het daadwerkelijk aantal besmettingen nog verder kan stuwen. Aan de andere kant zullen er vast ook wel mensen zijn overleden (deels) aan
covid-19 bij wie het nooit is vastgesteld. My best guess is voor nu dat er tussen de 100.000 en 125.000 mensen besmet zijn in Nederland.
pi_192422570
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Hormoonverstorende stoffen zoals bpa zou ik eerder verdenken. Maargoed.

Vrijwel iedereen valt af door minder en gezonder te eten. Als je daarna meer beweeggronden kun je dat gewichtsverlies vasthouden.

Sowieso vind ik dat veel mensen denken dat vegetarisch gezond is, maar dan wel zakken chips eten. Vegetarische calorieën tellen net zo hard. Vegan calorieën zijn vaak niet zo lekker, dus dan val je wel af.

Ik let gewoon op mijn voeding en sport veel. Als ik om me heen kijk zijn de meesten date dik door simpelweg te veel te eten.
Klopt, door te veel eten. Dat sporten is marginaal maar iedereen die sport denkt altijd dat ze zo goed bezig zijn. Daarna wel aardappelen en dergelijke vreten. Nou nou :')
pi_192422927
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
Als je hetzelfde sterftepercentage aanhoudt als Duitsland zou Nederland nu ongeveer 100.000 besmettingen moeten hebben. Dan mis je wel de niet-getesten in Duitsland wat het sterftepercentage verder kan drukken en het daadwerkelijk aantal besmettingen nog verder kan stuwen. Aan de andere kant zullen er vast ook wel mensen zijn overleden (deels) aan
covid-19 bij wie het nooit is vastgesteld. My best guess is voor nu dat er tussen de 100.000 en 125.000 mensen besmet zijn in Nederland.
Dit zou goed kunnen, maar denk ook echt niet meer. Het virus openbaart zich te grillig, waarbij velen doodziek worden maar een miljoen niets merken? Jouw schatting lijkt me aardig in de juiste richting.
pi_192422954
Krijg in m'n naaste omgeving iig steeds meer en meer besmette gevallen door. Ik raak niemand meer aan (doe ik al 2 weken niet meer volgens mij).
Eens kijken
  vrijdag 3 april 2020 @ 02:40:51 #231
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192423473
Overleden met Corona
Overleden door Corona

Het grote verschil
Mai pben rai~!
pi_192423605
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:36 schreef Za het volgende:Maar het allerbelangrijkst, en de reden waarom ik denk dat reeds een groot deel van de Nederlanders besmet zijn, is de absentie van serologisch antibody tests uit China, of beter het feit dat dergelijke cijfers ontbreken. DMV serologisch tests steekproefsgewijs in Wuhan zal nl allang duidelijk zijn hoeveel (miljoenen) Wuhanezen feitelijk besmet waren met corona, maar nooit symptomen kregen.
In China is de piek allang achter de rug en zijn er nauwelijks tot geen besmettingen meer.
Het land zal ten alle tijden een tweede golf willen voorkomen, en juist door het in kaart brengen van de werkelijke omvang van de besmetting kun je daarop anticiperen.
De tests worden in China gemaakt, al weken geleden hadden er geluiden kunnen zijn waarin werd aangegeven wat de werkelijke omvang is geweest van het aantal besmettingen in Wuhan, naar ik schat misschien wel 6 miljoen personen.
Nou schat ik China echt niet hoog in qua betrouwbaarheid. Alles om het gezicht te redden. Cijfers daarvandaan moet je dan ook niet met een korrel maar met een zak zout nemen.

Daarnaast: Die tests uit China werken slecht.
https://www.businessinsid(...)issing-cases-2020-3/
"We have 3 realistic alternatives: (1) Sit here and get blown up... (2)
Stand here and get blown up... (3) Jump up and down, shout at me for not
being able to think of anything, then get blown up." - Holly, Red Dwarf
pi_192423691
De bewering dat er geen nieuwe gevallen meer zijn in China is een leugen. Wie gelooft dat nou?
In Hong Kong en Taiwan groeien de aantallen nog steeds. Is dat dan geen China?

Leuk dilemma voor de CCP. :P
pi_192424102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????

Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
Dit snap ik ook niet, nu worden mensen getest die overduidelijk Corona vertonen, iedereen die nu in 1 keer met hoge koorts en ademhalingsproblemen te maken heeft moet je gewoon vanuit gaan dat die positief zijn. Dat er misschien een paar false positives tussen zitten zou voor de modelstudies niet moeten uitmaken.

Ik zou zeggen, pak zo snel mogelijk 10.000 mensen, volstrekt willekeurig en kijk wat de getallen zijn, dit is essentieel voor de toekomst voor Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192426253
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Klopt, door te veel eten. Dat sporten is marginaal maar iedereen die sport denkt altijd dat ze zo goed bezig zijn. Daarna wel aardappelen en dergelijke vreten. Nou nou :')
Niets mis met aardappelen, gekookt zijn ze best laag in energie per volume. Het gaat mij om meer eten dan je nodig hebt. ongeveer 7500 kcal voor een kilo vet. Dat betekent 250kcal te veel per dag is een kilo per maand. En 250 kcal is 2 biertjes, of 4 boterhammen, of wat nootjes.

Dik worden is zo gebeurd. En een kleine beetje trek/honger hebben gedurende de dag is normaal. We zijn echter gewend geraakt om elk oncomfortable gevoel meteen te verzadigen met iets. Met eten is dat verneukeratief voor zo ongeveer alles. En nu helemaal, als je obees bent heb je veel meer kans op problemen bij bijv. Corona.
Whatever...
pi_192426910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 03:33 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
De bewering dat er geen nieuwe gevallen meer zijn in China is een leugen. Wie gelooft dat nou?
In Hong Kong en Taiwan groeien de aantallen nog steeds. Is dat dan geen China?

Leuk dilemma voor de CCP. :P
Taiwan +9 in de afgelopen 24 uur en Hong Kong enkele tientallen.

China beweert nergens dat er geen nieuwe gevallen meer zijn, ze beweren wel dat de gevallen die er zijn van extern komen (ofwel, invliegende mensen).

Het is natuurlijk heel hip en gaaf om een alu hoedje op te zetten en elk cijfer in twijfel te trekken. Maar zullen we het gewoon bij de feiten houden zoals ze gepresenteerd worden? Jij en ik kunnen deze toch never nooit controleren.
pi_192427131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Taiwan +9 in de afgelopen 24 uur en Hong Kong enkele tientallen.

China beweert nergens dat er geen nieuwe gevallen meer zijn, ze beweren wel dat de gevallen die er zijn van extern komen (ofwel, invliegende mensen).
Waarmee ze dus beweren dat er geen nieuwe gevallen binnen de eigen bevolking zijn. Dat werd een aantal dagen lang gepropagandeerd en nu wordt Chinese officials in Hubei en Wuhan toch aangeraden om de data niet meer achter te houden.

https://www.theguardian.c(...)ses-as-hubei-reopens

Bovendien geeft de 'alleen import corona' retoriek de ruimte om zware xenofobie en racisme in de hand te werken, wat we ook zien gebeuren in China.

https://www.theguardian.c(...)eling-imported-cases

quote:
Het is natuurlijk heel hip en gaaf om een alu hoedje op te zetten en elk cijfer in twijfel te trekken. Maar zullen we het gewoon bij de feiten houden zoals ze gepresenteerd worden? Jij en ik kunnen deze toch never nooit controleren.
Het gaat helemaal niet om aluhoedjes of hoe hip ze zijn maar om het achterhouden van belangrijke informatie. Iets waar de CCP dus toegeeft zich mee bezig te houden en we eigenlijk ook allemaal al wisten. Hoe wil je geïnformeerd zijn als de feiten simpelweg niet gepresenteerd worden? Wat dan?
pi_192427240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 03:33 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
De bewering dat er geen nieuwe gevallen meer zijn in China is een leugen. Wie gelooft dat nou?
In Hong Kong en Taiwan groeien de aantallen nog steeds. Is dat dan geen China?

Leuk dilemma voor de CCP. :P
quote:
De afgelopen 24 uur zijn er opnieuw coronagevallen zonder symptomen vastgesteld in China. Het gaat om zestig nieuwe gevallen.

Dat maakte de nationale Gezondheidscommissie vrijdag bekend. Een dag eerder werden 130 nieuwe gevallen zonder symptomen gemeld.

NIEUWE DATA
Woensdag maakte de Chinese regering voor het eerst bekend dat het data bijhoudt over coronagevallen zonder klachten. De resultaten voeden de vrees voor een tweede virusuitbraak in het land. China heeft naar eigen zeggen 1027 patiënten die geen symptomen vertonen onder medische observatie staan.

De afgelopen 24 uur werden in het land 31 nieuwe besmettingen vastgesteld, maar daar zijn de nieuwe gevallen zonder symptomen niet bij opgeteld.
https://www.metronieuws.n(...)in-china-vastgesteld

Er zijn dus weer nieuwe mensen gesmet geraakt. Het positivie hieraan is dus dat er dus een gedeelte blijkbaar ziek word zonder symptomen. Ik hoop nog steeds dat relatief een veel groter gedeelte in Nederland ziek is zonder het te weten.
pi_192427272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

https://www.metronieuws.n(...)in-china-vastgesteld

Er zijn dus weer nieuwe mensen gesmet geraakt. Het positivie hieraan is dus dat er dus een gedeelte blijkbaar ziek word zonder symptomen. Ik hoop nog steeds dat relatief een veel groter gedeelte in Nederland ziek is zonder het te weten.
Ik vraag me af hoe positief dat is. Dat betekent ook dat je het kan verspreiden zonder dat je het doorhebt en dus anderen kan besmetten die er wel weer ziek van worden.
pi_192427311
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe positief dat is. Dat betekent ook dat je het kan verspreiden zonder dat je het doorhebt en dus anderen kan besmetten die er wel weer ziek van worden.
Als een groot gedeelte corona heeft gehad zonder dat zij daar last van hadden betekend het dus dat de fatality rate lager is, meer mensen het al waarschijnlijk hebben gehad (en dus bestand tegen zijn)... En daarnaast dus dat het niet voor iedereen zo ernstig hoeft te zijn.
pi_192427347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als een groot gedeelte corona heeft gehad zonder dat zij daar last van hadden betekend het dus dat de fatality rate lager is, meer mensen het al waarschijnlijk hebben gehad (en dus bestand tegen zijn)... En daarnaast dus dat het niet voor iedereen zo ernstig hoeft te zijn.
Ik heb persoonlijk een beetje moeite met over lijken gaan als het om een besmettelijk virus waar nog geen vaccin voor is gaat. Anderen blijkbaar niet of minder.
pi_192427349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

https://www.metronieuws.n(...)in-china-vastgesteld

Er zijn dus weer nieuwe mensen gesmet geraakt. Het positivie hieraan is dus dat er dus een gedeelte blijkbaar ziek word zonder symptomen. Ik hoop nog steeds dat relatief een veel groter gedeelte in Nederland ziek is zonder het te weten.
ja hoop het. Alleen je weet het niet, en dat is kut.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192427366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk een beetje moeite met over lijken gaan als het om een besmettelijk virus waar nog geen vaccin voor is gaat. Anderen blijkbaar niet of minder.
ik lees nergens 'over lijken gaan'. Ik lees 'het zou mooi zijn want dat zou misschien hopelijk kunnen betekenen dat veel mensen het al gehad hebben. En dus immuun.'
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192427426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik lees nergens 'over lijken gaan'. Ik lees 'het zou mooi zijn want dat zou misschien hopelijk kunnen betekenen dat veel mensen het al gehad hebben. En dus immuun.'
We weten helaas nog niet hoe lang die immuniteit duurt. Er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat die eeuwig is. Een paar weken misschien maar langer dan dat weten we gewoonweg nog niet. En dat is ervan uitgaande dat het niet muteert.

https://www.smithsonianma(...)ars-cov-2-180974532/
pi_192427460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:10 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

We weten helaas nog niet hoe lang die immuniteit duurt. Er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat die eeuwig is. Een paar weken misschien maar langer dan dat weten we gewoonweg nog niet. En dat is ervan uitgaande dat het niet muteert.

https://www.smithsonianma(...)ars-cov-2-180974532/
Maar ik heb ook ergens gelezen dan al zou het muteren en je hebt het gehad dat de volgende keer dan minder heftig zou zijn. En er zijn volgens mij een paar mutaties al geweest, maar het schijnt minder snel te muteren als de griep.
pi_192427484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook ergens gelezen dan al zou het muteren en je hebt het gehad dat de volgende keer dan minder heftig zou zijn. En er zijn volgens mij een paar mutaties al geweest, maar het schijnt minder snel te muteren als de griep.
Mutaties zijn willekeurig. Je weet nooit wanneer er eentje ineens een stuk dodelijker is of een ander effect heeft.
pi_192427613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook ergens gelezen dan al zou het muteren en je hebt het gehad dat de volgende keer dan minder heftig zou zijn. En er zijn volgens mij een paar mutaties al geweest, maar het schijnt minder snel te muteren als de griep.
Er is niets bekend over wat er gebeurd als je een tweede keer Corona zou krijgen. Het is niet eens bekend of dat kan, waarschijnlijk niet. De mensen die 2x besmet zouden zijn geweest waren simpelweg nog niet genezen.

Er zijn geen grote mutaties bekend:
quote:
Onderzoekers van de Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory constateren dat het coronavirus nauwelijks muteert, terwijl het zich wel zeer snel verspreid.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ssiever-gevaarlijker
pi_192428175
There were 0 new confirmed cases in Hubei (0 in Wuhan).

Thirty-one provinces (autonomous regions, municipalities) and the Xinjiang Production and Construction Corps reported 55 new cases of asymptomatic infections , of which 17 cases were imported asymptomatic infections abroad; 9 cases were converted to confirmed cases on the same day (9 cases were imported into the diagnosis) 338 cases of medical observation were cancelled on the same day (12 cases of overseas medical observation were cancelled). 1,075 cases of asymptomatic infection are still under medical observation (226 cases imported from abroad).
http://www.nhc.gov.cn/xcs(...)e2233537e762c3.shtml

Ik ben zo benieuwd waarom deze 1075 personen überhaupt getest zijn (los van het deel dat afkomstig is uit het buitenland). Is China aangevangen met het aanvangen met in kaart brengen van de werkelijke omvang, maar waarom dan niet in Hubei?
Het betreft mensen uit 31 provincies, dus blijkbaar worden overal testen uitgevoerd en komen deze dan aan het licht, asymptomatische mensen worden getest in alle provincies?
Een deel betreft toeristen, maar wie zijn dan de rest, waarom werden zij getest, iemand een idee? @GereDathan @borealist

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 03-04-2020 13:06:42 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:07:15 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_192429354
Een expert aan het woord in deze podcast en ze geeft ook wat meer duiding mbt alle termen die rondvliegen over vaccins, groepsimmuniteit en tracking van individuele gevallen en bijv wat dat bedrijf nou precies doet dat Trump wou kopen (Trump wilde dat bedrijf kopen, bedoel ik)

https://soundcloud.com/ru(...)egen-het-coronavirus
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192429453
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef manny het volgende:
Een expert aan het woord in deze podcast en ze geeft ook wat meer duiding mbt alle termen die rondvliegen over vaccins, groepsimmuniteit en tracking van individuele gevallen en bijv wat dat bedrijf nou precies doet dat Trump wou kopen (Trump wilde dat bedrijf kopen, bedoel ik)

https://soundcloud.com/ru(...)egen-het-coronavirus
Dit is toch wel een podcast die iedereen zou moeten luisteren. Overigens geldt dit voor de hele show.
pi_192429743
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:54 schreef Za het volgende:
Een deel betreft toeristen, maar wie zijn dan de rest, waarom werden zij getest, iemand een idee? @:GereDathan @:borealist
Ik denk dat ze om 2 redenen getest kunnen zijn, de eerste is dat het familie/vrienden van bevestigde besmettingen zijn.
Het kan ook zijn dat ze iedereen die in het ziekenhuis komt testen, ook al komt iemand voor een gebroken teen of hartaanval. Standaard iedereen een test die door de voordeur komt.

Een andere optie zie ik niet, lijkt mij niet dat ze willekeurig mensen op straat gaan testen :)
pi_192429868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:29 schreef GereDathan het volgende:

Ik denk dat ze om 2 redenen getest kunnen zijn, de eerste is dat het familie/vrienden van bevestigde besmettingen zijn.
Maar er zijn al weken geen lokale besmettingen meer, en het betreft hier lokaal.

quote:
Het kan ook zijn dat ze iedereen die in het ziekenhuis komt testen, ook al komt iemand voor een gebroken teen of hartaanval. Standaard iedereen een test die door de voordeur komt.
Dat zouden miljoenen mensen zijn in al die staten, dan is 50 asymptomatisch niets.

quote:
Een andere optie zie ik niet, lijkt mij niet dat ze willekeurig mensen op straat gaan testen :)
Ik vraag me af of het aan de vertaling kan liggen, of het mensen zijn die nooit symptomen hadden en bij wie nu antistoffen gevonden zijn, en die nu als cases worden meegenomen, maar dan klopt het aantal ook niet en evenmin de screening.
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:36:11 #253
80382 manny
30 is best veel
pi_192431825
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:13 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Dit is toch wel een podcast die iedereen zou moeten luisteren. Overigens geldt dit voor de hele show.
eens. ook voor lieden die van nature uit een wat andere politieke hoek komen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192432078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als een groot gedeelte corona heeft gehad zonder dat zij daar last van hadden betekend het dus dat de fatality rate lager is, meer mensen het al waarschijnlijk hebben gehad (en dus bestand tegen zijn)... En daarnaast dus dat het niet voor iedereen zo ernstig hoeft te zijn.
Het is ook niet voor iedereen ersntig, dat is al een feit, meeste mensen overleven het immers zonder complicaties.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:50:39 #255
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192432912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef manny het volgende:
Een expert aan het woord in deze podcast en ze geeft ook wat meer duiding mbt alle termen die rondvliegen over vaccins, groepsimmuniteit en tracking van individuele gevallen en bijv wat dat bedrijf nou precies doet dat Trump wou kopen (Trump wilde dat bedrijf kopen, bedoel ik)

https://soundcloud.com/ru(...)egen-het-coronavirus
Rosanne Hertzberger is een intelligente vrouw, maar je kan duidelijk horen dat ze net zo aan het paniek denken is als iemand op een ladder met hoogte vrees. Dit zie je ook op het forum terug, veel paniek denkers, en als je dat niet doet dan ben je een autistische zolderkamerbewoner.

COVID is net als auto rijden op de snelweg, geen gevaar tenzij je een dubbele longontsteking krijgt. Alleen is het op dit moment erg druk op de snelweg, met veel mensen boven de 70 die niet op een snelweg thuis horen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:53:21 #256
80382 manny
30 is best veel
pi_192432949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:50 schreef borealist het volgende:

[..]

Rosanne Hertzberger is een intelligente vrouw, maar je kan duidelijk horen dat ze net zo aan het paniek denken is als iemand op een ladder met hoogte vrees.

COVID is net als auto rijden op de snelweg, geen gevaar tenzij je een dubbele longontsteking krijgt. Alleen is het op dit moment erg druk op de snelweg, met veel mensen boven de 70 die niet op een snelweg thuis horen.
gewoon even een vraag: waarom denk je dat je het beter weet / snapt / kan beoordelen dan iemand die specialist is in dit gebied en ook nog eens actief is in dit werkveld?

Ik kan overigens ook niet beoordelen in hoeverre ze gelijk heeft, maar om haar (daarom) weg te zetten als paniekdenker lijkt me eerlijk gezegd redelijk ongegrond.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192432975
Goede vraag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192433012
En het is hier ongetwijfeld al eerder gevraagd: als de theorie van dienst waar is waarom liggen dan nu de ic-afdelingen vol en "toen" niet?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:10:15 #259
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192433248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:53 schreef manny het volgende:
gewoon even een vraag: waarom denk je dat je het beter weet / snapt / kan beoordelen dan iemand die specialist is in dit gebied en ook nog eens actief is in dit werkveld?

Ik kan overigens ook niet beoordelen in hoeverre ze gelijk heeft, maar om haar (daarom) weg te zetten als paniekdenker lijkt me eerlijk gezegd redelijk ongegrond.
Ik ben zelf ook specialist. Al eind januari heb ik aan de bel getrokken dat corona niet meer te stoppen was en dat de data buitengewoon zorgwekkend was, maar ik heb geen invloed. Heb toen wel wc papier en andere relevante zooi voor een pandemie ingeslagen.

Gezien haar baan is het zo goed als onmogelijk voor haar om niet te paniekdenken omdat ze midden in de ellende zit en zich geen fouten kan veroorloven. Ik denk dat iedere viroloog daar op dit moment last van heeft met uitzondering van psychopaten en mensen die buitengewoon dapper zijn.

Het probleem is echter dat we nu op het punt zitten dat we miljarden aan het verspillen zijn voor een worst case die zo goed als nihil is. Dus iedere viroloog zit op analyses van antibody resultaten te wachten, hopelijk zijn die er volgende week.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:19:26 #260
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192433412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:57 schreef Bart2002 het volgende:
En het is hier ongetwijfeld al eerder gevraagd: als de theorie van dienst waar is waarom liggen dan nu de ic-afdelingen vol en "toen" niet?
Ik probeerde dat net al uit te leggen, de meest waarschijnlijke verklaring is dat COVID net zo besmettelijk is als de griep, een stuk minder gevaarlijk, en door gebrek aan immuniteit zich razendsnel verspreid.

Griep besmet grofweg 8% van de bevolking gedurende 4 maanden en 0.01% van de mensen gaat dood, het merendeel boven de 60 met een slechte gezondheid. Kom je uit op 1400 doden verspreid over 5 maanden.

COVID besmet waarschijnlijk 80% van de bevolking gedurende 3 maanden en 0.002% van de mensen gaat dood. Dan kom je uit op 2720 doden, verspreid over 4 maanden, het merendeel in de laatste 2 maanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door borealist op 03-04-2020 17:39:55 ]
pi_192433415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:10 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook specialist. Al eind januari heb ik aan de bel getrokken dat corona niet meer te stoppen was en dat de data buitengewoon zorgwekkend was, maar ik heb geen invloed. Heb toen wel wc papier en andere relevante zooi voor een pandemie ingeslagen.

Gezien haar baan is het zo goed als onmogelijk voor haar om niet te paniekdenken omdat ze midden in de ellende zit en zich geen fouten kan veroorloven. Ik denk dat iedere viroloog daar op dit moment last van heeft met uitzondering van psychopaten en mensen die buitengewoon dapper zijn.

Het probleem is echter dat we nu op het punt zitten dat we miljarden aan het verspillen zijn voor een worst case die zo goed als nihil is. Dus iedere viroloog zit op analyses van antibody resultaten te wachten, hopelijk zijn die er volgende week.
Wat bijzonder. Is dat waarom je het op de FP een hoax noemde? Wat voor specialist ben je?

quote:
Op donderdag 2 april 2020 @ 19:07 schreef borealist het volgende:

[..]

Corona is een hoax, de grote vraag is wie er het meeste geld aan de shutdown / massa hysterie verdient.

Net als de vraag wie aan de crisis van 2008 verdiende, zullen we daar geen antwoord op krijgen.
Hier maak je ineens heel andere geluiden. Waarom is dat?
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:37:18 #262
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192433674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:19 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Wat voor specialist ben je?
Ik schrijf anoniem dus je zult er maar op moeten vertrouwen dat ik verstand van zaken heb. Dit is natuurlijk het grootste probleem, elke idioot kan wat beweren, maar ik probeer logische argumenten te maken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:37:54 #263
80382 manny
30 is best veel
pi_192433687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:10 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook specialist. Al eind januari heb ik aan de bel getrokken dat corona niet meer te stoppen was en dat de data buitengewoon zorgwekkend was, maar ik heb geen invloed. Heb toen wel wc papier en andere relevante zooi voor een pandemie ingeslagen.

Gezien haar baan is het zo goed als onmogelijk voor haar om niet te paniekdenken omdat ze midden in de ellende zit en zich geen fouten kan veroorloven. Ik denk dat iedere viroloog daar op dit moment last van heeft met uitzondering van psychopaten en mensen die buitengewoon dapper zijn.

Het probleem is echter dat we nu op het punt zitten dat we miljarden aan het verspillen zijn voor een worst case die zo goed als nihil is. Dus iedere viroloog zit op analyses van antibody resultaten te wachten, hopelijk zijn die er volgende week.
voor een specialist ben je aardig ongenuanceerd en strooi je met feiten / “waarheden” waar andere specialisten nogal wat vraagtekens bij zetten.

maar goed. i rest my case. ik ben in ieder geval geen specialist.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192433739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:37 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik schrijf anoniem dus je zult er maar op moeten vertrouwen dat ik verstand van zaken heb. Dit is natuurlijk het grootste probleem, elke idioot kan wat beweren, maar ik probeer logische argumenten te maken.
Logische argumenten als 'Corona is een hoax'?
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:54:21 #265
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192433958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:41 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Logische argumenten als 'Corona is een hoax'?
Dat is een conclusie gebaseerd op logische argumenten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:37 schreef manny het volgende:
voor een specialist ben je aardig ongenuanceerd en strooi je met feiten / “waarheden” waar andere specialisten nogal wat vraagtekens bij zetten.
Voordeel van anoniem schrijven, ik kan gewoon lekker lullen, en als ik het fout heb heeft dat geen gevolgen. Maar dit is een discussie forum, en ik krijg de indruk dat mensen boos op mij zijn voor het voeren van een discussie.

Dat hoort natuurlijk ook bij het kudde denken, iedereen moet in de pas lopen. Dus geen paniek zaaien als iedereen kalm is, en niet tot kalmte oproepen als iedereen in paniek is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:56:09 #266
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192433985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:37 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik schrijf anoniem dus je zult er maar op moeten vertrouwen dat ik verstand van zaken heb. Dit is natuurlijk het grootste probleem, elke idioot kan wat beweren, maar ik probeer logische argumenten te maken.
Is natuurlijk prima om anoniem te blijven. Maar je heft je anonimiteit toch niet op wanneer je bijvoorbeeld zegt dat je viroloog bent of biochemicus? Daar zijn er nogal wat van.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:57:17 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192434003
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:54 schreef borealist het volgende:

[..]

Dat is een conclusie gebaseerd op logische argumenten.
[..]

Oké, maar ik kan die niet rijmen met:

quote:
Ik ben zelf ook specialist. Al eind januari heb ik aan de bel getrokken dat corona niet meer te stoppen was en dat de data buitengewoon zorgwekkend was, maar ik heb geen invloed.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:03:44 #268
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192434103
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:56 schreef Federer-fan het volgende:
Is natuurlijk prima om anoniem te blijven. Maar je heft je anonimiteit toch niet op wanneer je bijvoorbeeld zegt dat je viroloog bent of biochemicus? Daar zijn er nogal wat van.
Er is niet veel nodig om iemand te finger printen, en fokkers hebben geen probleem met doxen.

Eind januari waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is en zich voor te bereiden.

Eind maart waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is maar redelijk onschuldig.

De eerste keer had ik gelijk, en deze keer zal ik waarschijnlijk ook gelijk krijgen.
pi_192434308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:03 schreef borealist het volgende:

[..]

Er is niet veel nodig om iemand te finger printen, en fokkers hebben geen probleem met doxen.

Eind januari waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is en zich voor te bereiden.

Eind maart waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is maar redelijk onschuldig.

De eerste keer had ik gelijk, en deze keer zal ik waarschijnlijk ook gelijk krijgen.
Dit strookt niet met je bewering dat Corona een hoax is.
Je bent dus een doublethink specialist. Dan is een beetje anonimiteit wel handig inderdaad.

Trouwens, meestal als mensen een discussie voeren, hebben ze argumenten die hout snijden en geen lege beweringen die men maar op je woord moet geloven want je bent een 'specialist'. Dat is niet een discussie, dat is een drogreden.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:18:57 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192434363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:03 schreef borealist het volgende:

[..]

Er is niet veel nodig om iemand te finger printen, en fokkers hebben geen probleem met doxen.
Oké, fair enough.
quote:
Eind januari waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is en zich voor te bereiden.

Eind maart waarschuwde ik mensen dat Corona geen normaal virus is maar redelijk onschuldig.

De eerste keer had ik gelijk, en deze keer zal ik waarschijnlijk ook gelijk krijgen.
Oké, ik hoop inderdaad dat je gelijk hebt
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192434404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:16 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Je bent dus een doublethink specialist.
M.a.w. een komediant. Dat denk ik ook wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:21:49 #272
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_192434421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:19 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik probeerde dat net al uit te leggen, de meest waarschijnlijke verklaring is dat COVID net zo besmettelijk is als de griep, een stuk minder gevaarlijk, en door gebrek aan immuniteit zich razendsnel verspreid.

Griep besmet grofweg 8% van de bevolking gedurende 4 maanden en 0.01% van de mensen gaat dood, het merendeel boven de 60 met een slechte gezondheid. Kom je uit op 1400 doden verspreid over 5 maanden.

COVID besmet waarschijnlijk 80% van de bevolking gedurende 3 maanden en 0.002% van de mensen gaat dood. Dan kom je uit op 2720 doden, verspreid over 4 maanden, het merendeel in de laatste 2 maanden.
Die 0.002% is nogal onzeker, dat zou zomaar 0.02% kunnen zijn.
pi_192434427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

M.a.w. een komediant. Dat denk ik ook wel.
Zo grappig vind ik hem niet. Ik denk eerder gewoon een ordinaire alt-right 4chan trol.
pi_192434597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:19 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik probeerde dat net al uit te leggen, de meest waarschijnlijke verklaring is dat COVID net zo besmettelijk is als de griep, een stuk minder gevaarlijk, en door gebrek aan immuniteit zich razendsnel verspreid.

Griep besmet grofweg 8% van de bevolking gedurende 4 maanden en 0.01% van de mensen gaat dood, het merendeel boven de 60 met een slechte gezondheid. Kom je uit op 1400 doden verspreid over 5 maanden.

COVID besmet waarschijnlijk 80% van de bevolking gedurende 3 maanden en 0.002% van de mensen gaat dood. Dan kom je uit op 2720 doden, verspreid over 4 maanden, het merendeel in de laatste 2 maanden.
Deze wil ik nog wel even quoten. Gevoelsmatig heb ik wat moeite met de getallen en percentages en ik vraag me af hoe je dat weet cq aanneemt. Je kunt door in de vakjes "x" in te vullen werkelijk alles verklaren. Ik vind het vooralsnog geen echt bevredigend antwoord op mijn vraag. Het lijkt m.i. meer op redeneren naar "het" antwoord. Dat is gevaarlijk. Je vult dan in de respectievelijke vakjes vatbaar%: 80, maanden: 3, en fataliteit%: 0,002 in en dan heb je je antwoord. Je moet m.i. met wat meer komen.

Misschien klopt het wel wat je beweert en ik vraag me af waarom niet veel meer mensen in dit topic zich dat afvragen. Het is m.i. De Vraag der Vragen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 03-04-2020 18:37:24 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:05:42 #275
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192436222
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
Gevoelsmatig heb ik wat moeite met de getallen en percentages en ik vraag me af hoe je dat weet cq aanneemt.
De belangrijkste indicatie is dat er geen peuters sterven en dat 99% van de doden boven de leeftijd van 60 is. We hebben dus niet te maken met het scenario van de Spaanse griep.

Een andere indicatie is de snelheid waarmee het zich verspreid. We gingen van 5 doden per dag naar 150 doden per dag in twee weken, dat is een groei van 25% per dag.

Als we uit gaan van een sterfte kans van 0.002% hadden we 2 weken geleden 250000 besmettingen, en zitten we nu op 7.5 miljoen.

Ik zit zelf meer aan 0.003% te denken maar dat is wat lastiger rekenen, en het is de bedoeling dat mensen met een IQ boven de 115 mij kunnen volgen.

Maar alle indicaties geven aan dat corona niet ernstig is, en dan is de enige logische verklaring voor de noodtoestand in de ziekenhuizen dat er miljoenen mensen besmet zijn.
pi_192436439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:05 schreef borealist het volgende:
en het is de bedoeling dat mensen met een IQ boven de 115 mij kunnen volgen.
Tsja. Zwak weer dit. Ik wil je best het voordeel van de twijfel geven maar dan moet je dit soort onzin niet doen. Je komt dan over als een "hochstapler" (bedrieger; oplichter; leugenaar; jokkebrok; leugenbeest; flessentrekker).

Op de 1 of andere manier geloof ik jouw autoriteit niet. Wat je schrijft komt niet aannemelijk over en ook niet bij het 115+ deel vermoed ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192436498
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:05 schreef borealist het volgende:

[..]

De belangrijkste indicatie is dat er geen peuters sterven en dat 99% van de doden boven de leeftijd van 60 is. We hebben dus niet te maken met het scenario van de Spaanse griep.

Een andere indicatie is de snelheid waarmee het zich verspreid. We gingen van 5 doden per dag naar 150 doden per dag in twee weken, dat is een groei van 25% per dag.

Als we uit gaan van een sterfte kans van 0.002% hadden we 2 weken geleden 250000 besmettingen, en zitten we nu op 7.5 miljoen.

Ik zit zelf meer aan 0.003% te denken maar dat is wat lastiger rekenen, en het is de bedoeling dat mensen met een IQ boven de 115 mij kunnen volgen.

Maar alle indicaties geven aan dat corona niet ernstig is, en dan is de enige logische verklaring voor de noodtoestand in de ziekenhuizen dat er miljoenen mensen besmet zijn.
Meneer de specialist heeft duidelijk geen idee hoe exponentiële groei werkt. :')

Ik stel me nu meer deze specialist voor eigenlijk. :D

  vrijdag 3 april 2020 @ 20:26:36 #278
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192436591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
Tsja. Zwak weer dit. Ik wil je best het voordeel van de twijfel geven maar dan moet je dit soort onzin niet doen.
Ik ben gewoon eerlijk. Je ziet de meeste mensen afhaken op het moment dat die bovengrens van 115 bereikt wordt. Maar aangezien de seksuele voorkeur voor intelligentie behoorlijk groot is bij vrouwen zal een ieder zich toch gedwongen voelen om te doen alsof hij intelligent is, wat dan meestal neerkomt op iemand beschuldigen van wartaal tezamen met andere betas.

Dat spelletje speel ik al lang niet meer mee, maar gelukkig zal ik snel weer mijn interesse verliezen en met interessantere zaken aan de slag gaan.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:30:55 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192436663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier geloof ik jouw autoriteit niet. Wat je schrijft komt niet aannemelijk over en ook niet bij het 115+ deel vermoed ik.
Ik zit zelf rond de 97 geloof ik. 8-)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192436711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:26 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik ben gewoon eerlijk. Je ziet de meeste mensen afhaken op het moment dat die bovengrens van 115 bereikt wordt. Maar aangezien de seksuele voorkeur voor intelligentie behoorlijk groot is bij vrouwen zal een ieder zich toch gedwongen voelen om te doen alsof hij intelligent is, wat dan meestal neerkomt op iemand beschuldigen van wartaal tezamen met andere betas.

Dat spelletje speel ik al lang niet meer mee, maar gelukkig zal ik snel weer mijn interesse verliezen en met interessantere zaken aan de slag gaan.
r/iamverysmart
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:34:41 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192436733
quote:
Volgens mij heb ik daar weinig te zoeken met mijn +/- 97. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192437116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:57 schreef Bart2002 het volgende:
En het is hier ongetwijfeld al eerder gevraagd: als de theorie van dienst waar is waarom liggen dan nu de ic-afdelingen vol en "toen" niet?
Omdat het de zwaksten in de samenleving als laatste bereikt.
pi_192438451
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

De fatality rate is op dit moment nog niet helemaal zeker, getallen van 0,5 tot 3% (+-0.6% dacht ik in Zuid Korea waar veel getest word) worden genoemd.Maar als we dus flink meer mensen hebben die overlijden (wellicht corona) en een redelijk lage CFR.... Dan is er dus een kans dat er veel meer corona is dan dat wij denken. Ik zou dat positief vinden :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 23:01:43 #284
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192439319
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
Volgens mij heb ik daar weinig te zoeken met mijn +/- 97. _O-
Met een IQ van 97 kan je expert worden zolang je een goed geheugen hebt, discipline, en je jezelf keurig aan de regeltjes houdt. De hele academische wereld is daar vandaag de dag op ingericht.

Je ziet dan ook dat dat soort mensen vaak een minachting hebben voor mensen zonder opleiding en een graf hekel hebben aan mensen die slim zijn.

En zo kan het dus zijn dat een mannetje of vrouwtje met een beneden gemiddelde intelligentie, maar een boven gemiddeld geheugen, beleid gaat maken. Aangezien intelligente mensen vaak lui zijn en geheugen + discipline meer gewaardeerd worden is die kans vandaag de dag behoorlijk groot.

Dus zo komen we uit op de financiële crisis die slimme mensen van mijlen ver aan zagen komen, het immigratie drama, en het huidige corona drama.
pi_192440292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:15 schreef Anton91 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

De fatality rate is op dit moment nog niet helemaal zeker, getallen van 0,5 tot 3% (+-0.6% dacht ik in Zuid Korea waar veel getest word) worden genoemd.Maar als we dus flink meer mensen hebben die overlijden (wellicht corona) en een redelijk lage CFR.... Dan is er dus een kans dat er veel meer corona is dan dat wij denken. Ik zou dat positief vinden :)
Tussen de 0,6 en 3,9%. Dat zijn de correcte cijfers. Maar alles leuk en aardig, wat wil je hier mee bereiken? dat we opeens tegen elkaar zeggen dat we niet meer bang hoeven zijn en gewoon alle beperkingen op kunnen heffen en de kans minimaal is dat mensen tot 40 jaar ernstig ziek worden? Feit is wel dat er 42 artsen in Italië zijn overleden als gevolg aan het coronavirus, zie je dit ook met gewone griepgolf? wat het sterftepercentage ook is, feit is en blijft dat het een raar virus is waar je voor op moet passen.
pi_192440520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:57 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Tussen de 0,6 en 3,9%. Dat zijn de correcte cijfers. Maar alles leuk en aardig, wat wil je hier mee bereiken? dat we opeens tegen elkaar zeggen dat we niet meer bang hoeven zijn en gewoon alle beperkingen op kunnen heffen en de kans minimaal is dat mensen tot 40 jaar ernstig ziek worden? Feit is wel dat er 42 artsen in Italië zijn overleden als gevolg aan het coronavirus, zie je dit ook met gewone griepgolf? wat het sterftepercentage ook is, feit is en blijft dat het een raar virus is waar je voor op moet passen.
Dat zou betekenen dat de hoeveelheid mensen die besmet is vele male groter zou kunnen zijn dan nu het geval is. Als 40-70 procent het virus sowieso krijgt (zoiets zei Rutte in een van zijn toespraken) en als de fatality rate veel lager is dan we in het begin misschien dachten dan is dat positief.

In Italie zijn natuurlijk veel meer mensen overleden omdat de zorg het daar niet meer aankon. Laten we zeggen dat 70% besmet moet zijn geweest om het virus te laten doven en we zitten na de eerste piek op een percentage van rond de 10% of misschien wel meer dan zou dat betekenen dat de weg na die 70% toch minder minder heftig is dan we in het begin hadden gedacht.
pi_192440794
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat de hoeveelheid mensen die besmet is vele male groter zou kunnen zijn dan nu het geval is. Als 40-70 procent het virus sowieso krijgt (zoiets zei Rutte in een van zijn toespraken) en als de fatality rate veel lager is dan we in het begin misschien dachten dan is dat positief.

In Italie zijn natuurlijk veel meer mensen overleden omdat de zorg het daar niet meer aankon. Laten we zeggen dat 70% besmet moet zijn geweest om het virus te laten doven en we zitten na de eerste piek op een percentage van rond de 10% of misschien wel meer dan zou dat betekenen dat de weg na die 70% toch minder minder heftig is dan we in het begin hadden gedacht.
Rutte zei dat omdat hij de economie zoveel mogelijk door wilde laten gaan zonder een volledige lock down, maar daar is hij op terug gekomen, 40 tot 70% besmettingen is een oude koers die niet haalbaar bleek.

Ik denk dat dit virus niet minder heftig is dan wij nu denken, qua sterfte misschien wel, die cijfers zullen nog echt wel bijgesteld worden.

Maar je moet niet alleen naar de sterfte kijken om jezelf te willen geruststellen dat het misschien allemaal wel mee valt, je moet ook naar de impact van het virus kijken die het heeft op het menselijk lichaam. Er zijn ook heel veel mensen die het overleven maar die complicaties er aan over houden en blijvende longschade. Dit virus heeft de neiging dieper de longen binnen te dringen en te ontaarden in een longontsteking.

Zelfs een gewone griep is ernstig, heel veel mensen verwarren een lichte verkoudheid met griep terwijl ze gewoon verkouden zijn, een griep kan in het slechtste geval ook schade aan het hart veroorzaken of tot de dood leiden. Een gewone griepgolf is ook niet fijn voor de economie en de belasting van het zorgstelsel, in het geval van Corona is het ernstiger, niet alleen openbaart het zich heftiger dan gewone griep, als je ook maar iets gaat versoepelen in het beleid dan zullen de mortuaria overvol liggen, het zorgstelsel zal overbelast raken en net als in Italië en Spanje zullen er patiënten op de gang liggen en ook veel artsen sterven zo'n situatie wil je voorkomen. Dus het maakt helemaal niet uit of er nu 0,6% aan dood gaat of 4% het beleid versoepelen kan alleen als de piek aantoonbaar voorbij is en er sprake is van groepsimmuniteit, dat punt zitten we nog lang niet op.
pi_192443176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:36 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Rutte zei dat omdat hij de economie zoveel mogelijk door wilde laten gaan zonder een volledige lock down, maar daar is hij op terug gekomen, 40 tot 70% besmettingen is een oude koers die niet haalbaar bleek.

Ik denk dat dit virus niet minder heftig is dan wij nu denken, qua sterfte misschien wel, die cijfers zullen nog echt wel bijgesteld worden.

Maar je moet niet alleen naar de sterfte kijken om jezelf te willen geruststellen dat het misschien allemaal wel mee valt, je moet ook naar de impact van het virus kijken die het heeft op het menselijk lichaam. Er zijn ook heel veel mensen die het overleven maar die complicaties er aan over houden en blijvende longschade. Dit virus heeft de neiging dieper de longen binnen te dringen en te ontaarden in een longontsteking.

Zelfs een gewone griep is ernstig, heel veel mensen verwarren een lichte verkoudheid met griep terwijl ze gewoon verkouden zijn, een griep kan in het slechtste geval ook schade aan het hart veroorzaken of tot de dood leiden. Een gewone griepgolf is ook niet fijn voor de economie en de belasting van het zorgstelsel, in het geval van Corona is het ernstiger, niet alleen openbaart het zich heftiger dan gewone griep, als je ook maar iets gaat versoepelen in het beleid dan zullen de mortuaria overvol liggen, het zorgstelsel zal overbelast raken en net als in Italië en Spanje zullen er patiënten op de gang liggen en ook veel artsen sterven zo'n situatie wil je voorkomen. Dus het maakt helemaal niet uit of er nu 0,6% aan dood gaat of 4% het beleid versoepelen kan alleen als de piek aantoonbaar voorbij is en er sprake is van groepsimmuniteit, dat punt zitten we nog lang niet op.
Maar we kunnen nog steeds werken, wel met restricties maar we zitten niet in een volledige lockdown zoals een hoop Nederlanders dat graag hadden gewild.

En het gaat er niet zo zeer om de restricties nu direct te versoepelen, ik hoop wel dat we daartoe de mogelijkheid hebben zo snel mogelijk. Ik snap het idee van flatten de curve om de zorg in stand te houden, omdat we het anders niet meer aan kunnen. Maar het maakt wel uit voor groepsimmuniteit of we aan het eind van de eerste piek een percentage van mensen met afweerstoffen hebben van 1% of dat we al ruim over de 10% zitten. Dan zitten we misschien op groepsimmuniteit voordat er een vaccin ontwikkeld zal zijn.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:31:55 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192443475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:01 schreef borealist het volgende:

[..]

Met een IQ van 97 kan je expert worden zolang je een goed geheugen hebt, discipline, en je jezelf keurig aan de regeltjes houdt. De hele academische wereld is daar vandaag de dag op ingericht.
Ja, da's waar.
quote:
Je ziet dan ook dat dat soort mensen vaak een minachting hebben voor mensen zonder opleiding en een graf hekel hebben aan mensen die slim zijn.
Klinkt logisch ja.
quote:
[...]

Dus zo komen we uit op de financiële crisis die slimme mensen van mijlen ver aan zagen komen, het immigratie drama, en het huidige corona drama.
Maar je moet toch het IQ van Bennie St. Claire hebben om dat niet te zien aankomen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192444932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar we kunnen nog steeds werken, wel met restricties maar we zitten niet in een volledige lockdown zoals een hoop Nederlanders dat graag hadden gewild.

En het gaat er niet zo zeer om de restricties nu direct te versoepelen, ik hoop wel dat we daartoe de mogelijkheid hebben zo snel mogelijk. Ik snap het idee van flatten de curve om de zorg in stand te houden, omdat we het anders niet meer aan kunnen. Maar het maakt wel uit voor groepsimmuniteit of we aan het eind van de eerste piek een percentage van mensen met afweerstoffen hebben van 1% of dat we al ruim over de 10% zitten. Dan zitten we misschien op groepsimmuniteit voordat er een vaccin ontwikkeld zal zijn.
Daar komen we alleen achter als er op grote schaal getest gaat worden of de mensen al antistoffen hebben ontwikkeld, als er keihard bewijs is dan kan daar op geanticipeerd worden er op gokken is nooit verstandig, evenals Russisch roulette spelen onverstandig is.
pi_192445325
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:19 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Daar komen we alleen achter als er op grote schaal getest gaat worden of de mensen al antistoffen hebben ontwikkeld, als er keihard bewijs is dan kan daar op geanticipeerd worden er op gokken is nooit verstandig, evenals Russisch roulette spelen onverstandig is.
Dat gaat Sanquin dus doen :)

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
pi_192457053
The UK has provisionally ordered 17.5 million antibody tests as part of plans to roll out so-called “immunity passports” which would allow thousands of people to leave the country’s coronavirus lockdown early.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
pi_192457538
Testje in dat Italiaanse dorp toont aan dat van dat dorp waarschijnlijk 80 procent al besmet is geweest.
  zondag 5 april 2020 @ 08:41:22 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192458049
Als deze experts gelijk hebben en het coronavirus zich ook verspreidt door praten en misschien zelfs door ademhalen, zou dat dan niet betekenen dat enorm veel mensen (nog meer dan we nu denken) al besmet zijn geweest?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192458934
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 05:01 schreef HPoi het volgende:
Testje in dat Italiaanse dorp toont aan dat van dat dorp waarschijnlijk 80 procent al besmet is geweest.
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn. Heb je een bron?
pi_192459021
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:18 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad goed nieuws zijn. Heb je een bron?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iteit-italiaans-dorp
pi_192459245
quote:
Dank je! we hebben meer van dit soort onderzoeken nodig. Dat is het enige wat ons inzicht geeft. testen, testen, testen. Ik vermoed dat in Brabant er ook al meer dan zo'n 50% besmet is (geweest).
pi_192459252
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:55 schreef zoost het volgende:

[..]

Dank je! we hebben meer van dit soort onderzoeken nodig. Dat is het enige wat ons inzicht geeft. testen, testen, testen. Ik vermoed dat in Brabant er ook al meer dan zo'n 50% besmet is (geweest).
In Nederland zijn hier ook al wat aanwijzingen voor. Zo werd een paar weken geleden Covid-19 in het riool gevonden, wat zou betekenen dat echt veel meer mensen dan we denken al besmet zijn geweest.
  zondag 5 april 2020 @ 10:59:36 #299
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_192459279
Stopen met Wuhan als referentie te gebruiken. Het is wel duidelijk dat daar geen virus is besteedden...
pi_192459465
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:56 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In Nederland zijn hier ook al wat aanwijzingen voor. Zo werd een paar weken geleden Covid-19 in het riool gevonden, wat zou betekenen dat echt veel meer mensen dan we denken al besmet zijn geweest.
Hoeveel mensen moeten het hebben voor het meetbaar is dan?
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')