abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2020 @ 23:36:03 #226
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192421668
De kans op dat dit klopt is 50% want het is of waar of niet.

Zelfde geldt voor de stelling dat 100% van Nederlanders besmet zijn.
Sisco Certified
pi_192422163
Als je hetzelfde sterftepercentage aanhoudt als Duitsland zou Nederland nu ongeveer 100.000 besmettingen moeten hebben. Dan mis je wel de niet-getesten in Duitsland wat het sterftepercentage verder kan drukken en het daadwerkelijk aantal besmettingen nog verder kan stuwen. Aan de andere kant zullen er vast ook wel mensen zijn overleden (deels) aan
covid-19 bij wie het nooit is vastgesteld. My best guess is voor nu dat er tussen de 100.000 en 125.000 mensen besmet zijn in Nederland.
pi_192422570
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:02 schreef Spanky78 het volgende:
Hormoonverstorende stoffen zoals bpa zou ik eerder verdenken. Maargoed.

Vrijwel iedereen valt af door minder en gezonder te eten. Als je daarna meer beweeggronden kun je dat gewichtsverlies vasthouden.

Sowieso vind ik dat veel mensen denken dat vegetarisch gezond is, maar dan wel zakken chips eten. Vegetarische calorieën tellen net zo hard. Vegan calorieën zijn vaak niet zo lekker, dus dan val je wel af.

Ik let gewoon op mijn voeding en sport veel. Als ik om me heen kijk zijn de meesten date dik door simpelweg te veel te eten.
Klopt, door te veel eten. Dat sporten is marginaal maar iedereen die sport denkt altijd dat ze zo goed bezig zijn. Daarna wel aardappelen en dergelijke vreten. Nou nou :')
pi_192422927
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
Als je hetzelfde sterftepercentage aanhoudt als Duitsland zou Nederland nu ongeveer 100.000 besmettingen moeten hebben. Dan mis je wel de niet-getesten in Duitsland wat het sterftepercentage verder kan drukken en het daadwerkelijk aantal besmettingen nog verder kan stuwen. Aan de andere kant zullen er vast ook wel mensen zijn overleden (deels) aan
covid-19 bij wie het nooit is vastgesteld. My best guess is voor nu dat er tussen de 100.000 en 125.000 mensen besmet zijn in Nederland.
Dit zou goed kunnen, maar denk ook echt niet meer. Het virus openbaart zich te grillig, waarbij velen doodziek worden maar een miljoen niets merken? Jouw schatting lijkt me aardig in de juiste richting.
pi_192422954
Krijg in m'n naaste omgeving iig steeds meer en meer besmette gevallen door. Ik raak niemand meer aan (doe ik al 2 weken niet meer volgens mij).
Eens kijken
  vrijdag 3 april 2020 @ 02:40:51 #231
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192423473
Overleden met Corona
Overleden door Corona

Het grote verschil
Mai pben rai~!
pi_192423605
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:36 schreef Za het volgende:Maar het allerbelangrijkst, en de reden waarom ik denk dat reeds een groot deel van de Nederlanders besmet zijn, is de absentie van serologisch antibody tests uit China, of beter het feit dat dergelijke cijfers ontbreken. DMV serologisch tests steekproefsgewijs in Wuhan zal nl allang duidelijk zijn hoeveel (miljoenen) Wuhanezen feitelijk besmet waren met corona, maar nooit symptomen kregen.
In China is de piek allang achter de rug en zijn er nauwelijks tot geen besmettingen meer.
Het land zal ten alle tijden een tweede golf willen voorkomen, en juist door het in kaart brengen van de werkelijke omvang van de besmetting kun je daarop anticiperen.
De tests worden in China gemaakt, al weken geleden hadden er geluiden kunnen zijn waarin werd aangegeven wat de werkelijke omvang is geweest van het aantal besmettingen in Wuhan, naar ik schat misschien wel 6 miljoen personen.
Nou schat ik China echt niet hoog in qua betrouwbaarheid. Alles om het gezicht te redden. Cijfers daarvandaan moet je dan ook niet met een korrel maar met een zak zout nemen.

Daarnaast: Die tests uit China werken slecht.
https://www.businessinsid(...)issing-cases-2020-3/
"We have 3 realistic alternatives: (1) Sit here and get blown up... (2)
Stand here and get blown up... (3) Jump up and down, shout at me for not
being able to think of anything, then get blown up." - Holly, Red Dwarf
pi_192423691
De bewering dat er geen nieuwe gevallen meer zijn in China is een leugen. Wie gelooft dat nou?
In Hong Kong en Taiwan groeien de aantallen nog steeds. Is dat dan geen China?

Leuk dilemma voor de CCP. :P
pi_192424102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom testen we niet gewoon 1000 mensen op willekeurige basis?????

Dan weet je toch al snel of er wat aan de hand is????
Dit snap ik ook niet, nu worden mensen getest die overduidelijk Corona vertonen, iedereen die nu in 1 keer met hoge koorts en ademhalingsproblemen te maken heeft moet je gewoon vanuit gaan dat die positief zijn. Dat er misschien een paar false positives tussen zitten zou voor de modelstudies niet moeten uitmaken.

Ik zou zeggen, pak zo snel mogelijk 10.000 mensen, volstrekt willekeurig en kijk wat de getallen zijn, dit is essentieel voor de toekomst voor Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192426253
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Klopt, door te veel eten. Dat sporten is marginaal maar iedereen die sport denkt altijd dat ze zo goed bezig zijn. Daarna wel aardappelen en dergelijke vreten. Nou nou :')
Niets mis met aardappelen, gekookt zijn ze best laag in energie per volume. Het gaat mij om meer eten dan je nodig hebt. ongeveer 7500 kcal voor een kilo vet. Dat betekent 250kcal te veel per dag is een kilo per maand. En 250 kcal is 2 biertjes, of 4 boterhammen, of wat nootjes.

Dik worden is zo gebeurd. En een kleine beetje trek/honger hebben gedurende de dag is normaal. We zijn echter gewend geraakt om elk oncomfortable gevoel meteen te verzadigen met iets. Met eten is dat verneukeratief voor zo ongeveer alles. En nu helemaal, als je obees bent heb je veel meer kans op problemen bij bijv. Corona.
Whatever...
pi_192426910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 03:33 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
De bewering dat er geen nieuwe gevallen meer zijn in China is een leugen. Wie gelooft dat nou?

Taiwan +9 in de afgelopen 24 uur en Hong Kong enkele tientallen.

China beweert nergens dat er geen nieuwe gevallen meer zijn, ze beweren wel dat de gevallen die er zijn van extern komen (ofwel, invliegende mensen).

Het is natuurlijk heel hip en gaaf om een alu hoedje op te zetten en elk cijfer in twijfel te trekken. Maar zullen we het gewoon bij de feiten houden zoals ze gepresenteerd worden? Jij en ik kunnen deze toch never nooit controleren.
pi_192427131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Taiwan +9 in de afgelopen 24 uur en Hong Kong enkele tientallen.

China beweert nergens dat er geen nieuwe gevallen meer zijn, ze beweren wel dat de gevallen die er zijn van extern komen (ofwel, invliegende mensen).
Waarmee ze dus beweren dat er geen nieuwe gevallen binnen de eigen bevolking zijn. Dat werd een aantal dagen lang gepropagandeerd en nu wordt Chinese officials in Hubei en Wuhan toch aangeraden om de data niet meer achter te houden.

https://www.theguardian.c(...)ses-as-hubei-reopens

Bovendien geeft de 'alleen import corona' retoriek de ruimte om zware xenofobie en racisme in de hand te werken, wat we ook zien gebeuren in China.

https://www.theguardian.c(...)eling-imported-cases

quote:
Het is natuurlijk heel hip en gaaf om een alu hoedje op te zetten en elk cijfer in twijfel te trekken. Maar zullen we het gewoon bij de feiten houden zoals ze gepresenteerd worden? Jij en ik kunnen deze toch never nooit controleren.
Het gaat helemaal niet om aluhoedjes of hoe hip ze zijn maar om het achterhouden van belangrijke informatie. Iets waar de CCP dus toegeeft zich mee bezig te houden en we eigenlijk ook allemaal al wisten. Hoe wil je geïnformeerd zijn als de feiten simpelweg niet gepresenteerd worden? Wat dan?
pi_192427240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 03:33 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

quote:
De afgelopen 24 uur zijn er opnieuw coronagevallen zonder symptomen vastgesteld in China. Het gaat om zestig nieuwe gevallen.

Dat maakte de nationale Gezondheidscommissie vrijdag bekend. Een dag eerder werden 130 nieuwe gevallen zonder symptomen gemeld.

NIEUWE DATA
Woensdag maakte de Chinese regering voor het eerst bekend dat het data bijhoudt over coronagevallen zonder klachten. De resultaten voeden de vrees voor een tweede virusuitbraak in het land. China heeft naar eigen zeggen 1027 patiënten die geen symptomen vertonen onder medische observatie staan.

De afgelopen 24 uur werden in het land 31 nieuwe besmettingen vastgesteld, maar daar zijn de nieuwe gevallen zonder symptomen niet bij opgeteld.
https://www.metronieuws.n(...)in-china-vastgesteld

Er zijn dus weer nieuwe mensen gesmet geraakt. Het positivie hieraan is dus dat er dus een gedeelte blijkbaar ziek word zonder symptomen. Ik hoop nog steeds dat relatief een veel groter gedeelte in Nederland ziek is zonder het te weten.
pi_192427272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Er zijn dus weer nieuwe mensen gesmet geraakt. Het positivie hieraan is dus dat er dus een gedeelte blijkbaar ziek word zonder symptomen. Ik hoop nog steeds dat relatief een veel groter gedeelte in Nederland ziek is zonder het te weten.
Ik vraag me af hoe positief dat is. Dat betekent ook dat je het kan verspreiden zonder dat je het doorhebt en dus anderen kan besmetten die er wel weer ziek van worden.
pi_192427311
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe positief dat is. Dat betekent ook dat je het kan verspreiden zonder dat je het doorhebt en dus anderen kan besmetten die er wel weer ziek van worden.
Als een groot gedeelte corona heeft gehad zonder dat zij daar last van hadden betekend het dus dat de fatality rate lager is, meer mensen het al waarschijnlijk hebben gehad (en dus bestand tegen zijn)... En daarnaast dus dat het niet voor iedereen zo ernstig hoeft te zijn.
pi_192427347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als een groot gedeelte corona heeft gehad zonder dat zij daar last van hadden betekend het dus dat de fatality rate lager is, meer mensen het al waarschijnlijk hebben gehad (en dus bestand tegen zijn)... En daarnaast dus dat het niet voor iedereen zo ernstig hoeft te zijn.
Ik heb persoonlijk een beetje moeite met over lijken gaan als het om een besmettelijk virus waar nog geen vaccin voor is gaat. Anderen blijkbaar niet of minder.
pi_192427349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

ja hoop het. Alleen je weet het niet, en dat is kut.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192427366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk een beetje moeite met over lijken gaan als het om een besmettelijk virus waar nog geen vaccin voor is gaat. Anderen blijkbaar niet of minder.
ik lees nergens 'over lijken gaan'. Ik lees 'het zou mooi zijn want dat zou misschien hopelijk kunnen betekenen dat veel mensen het al gehad hebben. En dus immuun.'
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192427426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik lees nergens 'over lijken gaan'. Ik lees 'het zou mooi zijn want dat zou misschien hopelijk kunnen betekenen dat veel mensen het al gehad hebben. En dus immuun.'
We weten helaas nog niet hoe lang die immuniteit duurt. Er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat die eeuwig is. Een paar weken misschien maar langer dan dat weten we gewoonweg nog niet. En dat is ervan uitgaande dat het niet muteert.

https://www.smithsonianma(...)ars-cov-2-180974532/
pi_192427460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:10 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

We weten helaas nog niet hoe lang die immuniteit duurt. Er is tot nu toe geen reden om aan te nemen dat die eeuwig is. Een paar weken misschien maar langer dan dat weten we gewoonweg nog niet. En dat is ervan uitgaande dat het niet muteert.

https://www.smithsonianma(...)ars-cov-2-180974532/
Maar ik heb ook ergens gelezen dan al zou het muteren en je hebt het gehad dat de volgende keer dan minder heftig zou zijn. En er zijn volgens mij een paar mutaties al geweest, maar het schijnt minder snel te muteren als de griep.
pi_192427484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook ergens gelezen dan al zou het muteren en je hebt het gehad dat de volgende keer dan minder heftig zou zijn. En er zijn volgens mij een paar mutaties al geweest, maar het schijnt minder snel te muteren als de griep.
Mutaties zijn willekeurig. Je weet nooit wanneer er eentje ineens een stuk dodelijker is of een ander effect heeft.
pi_192427613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er is niets bekend over wat er gebeurd als je een tweede keer Corona zou krijgen. Het is niet eens bekend of dat kan, waarschijnlijk niet. De mensen die 2x besmet zouden zijn geweest waren simpelweg nog niet genezen.

Er zijn geen grote mutaties bekend:
quote:
Onderzoekers van de Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory constateren dat het coronavirus nauwelijks muteert, terwijl het zich wel zeer snel verspreid.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ssiever-gevaarlijker
pi_192428175
There were 0 new confirmed cases in Hubei (0 in Wuhan).

Thirty-one provinces (autonomous regions, municipalities) and the Xinjiang Production and Construction Corps reported 55 new cases of asymptomatic infections , of which 17 cases were imported asymptomatic infections abroad; 9 cases were converted to confirmed cases on the same day (9 cases were imported into the diagnosis) 338 cases of medical observation were cancelled on the same day (12 cases of overseas medical observation were cancelled). 1,075 cases of asymptomatic infection are still under medical observation (226 cases imported from abroad).
http://www.nhc.gov.cn/xcs(...)e2233537e762c3.shtml

Ik ben zo benieuwd waarom deze 1075 personen überhaupt getest zijn (los van het deel dat afkomstig is uit het buitenland). Is China aangevangen met het aanvangen met in kaart brengen van de werkelijke omvang, maar waarom dan niet in Hubei?
Het betreft mensen uit 31 provincies, dus blijkbaar worden overal testen uitgevoerd en komen deze dan aan het licht, asymptomatische mensen worden getest in alle provincies?
Een deel betreft toeristen, maar wie zijn dan de rest, waarom werden zij getest, iemand een idee? @GereDathan @borealist

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 03-04-2020 13:06:42 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:07:15 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_192429354
Een expert aan het woord in deze podcast en ze geeft ook wat meer duiding mbt alle termen die rondvliegen over vaccins, groepsimmuniteit en tracking van individuele gevallen en bijv wat dat bedrijf nou precies doet dat Trump wou kopen (Trump wilde dat bedrijf kopen, bedoel ik)

https://soundcloud.com/ru(...)egen-het-coronavirus
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192429453
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef manny het volgende:
Een expert aan het woord in deze podcast en ze geeft ook wat meer duiding mbt alle termen die rondvliegen over vaccins, groepsimmuniteit en tracking van individuele gevallen en bijv wat dat bedrijf nou precies doet dat Trump wou kopen (Trump wilde dat bedrijf kopen, bedoel ik)

https://soundcloud.com/ru(...)egen-het-coronavirus
Dit is toch wel een podcast die iedereen zou moeten luisteren. Overigens geldt dit voor de hele show.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')