abonnement Unibet Coolblue
pi_194022122
Oke en jij denkt dat er geen arts ter wereld door had dat dit niet veroorzaakt werd door een influenzavirus maar een coronavariant? Dan heb je wel een lage pet op van de medische wetenschap hoor ;)
pi_194022609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:14 schreef Jazeg het volgende:
Oke en jij denkt dat er geen arts ter wereld door had dat dit niet veroorzaakt werd door een influenzavirus maar een coronavariant? Dan heb je wel een lage pet op van de medische wetenschap hoor ;)
Hoe vaak denk je dat volstaan wordt met een klinische diagnose?
Daarbij zijn er zowel bij covid als bij influenza vaak bijkomende bacteriële infecties.

Het was btw slechts een voorbeeld van pieken in patiënten bij het Bernhoven, ik vermoed echt geen corona in 2018.
pi_194297422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:49 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe vaak denk je dat volstaan wordt met een klinische diagnose?
Daarbij zijn er zowel bij covid als bij influenza vaak bijkomende bacteriële infecties.

Het was btw slechts een voorbeeld van pieken in patiënten bij het Bernhoven, ik vermoed echt geen corona in 2018.
Tja, als jouw Immuunsysteem moet vechten tegen een virus, hebben bacteriën een soort van vrijspel. Het is niet dat die netjes wachten tot het virus weg is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194390516
@Za Dit is wel een goed artikel om te lezen, voor je weer met je Italiaanse arts aan komt zetten.

You must not 'do your own research' when it comes to science
pi_194391631
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Za Dit is wel een goed artikel om te lezen, voor je weer met je Italiaanse arts aan komt zetten.

You must not 'do your own research' when it comes to science
Wat moet ik precies met deze reactie?
Mijn Italiaanse arts?

Wanneer je mijn posts leest zul je zien dat ik niet overtuigd ben van een klinisch onbeduidend virus, en evenmin van een virus dat ons nog jaren zal teisteren.

IMO zal de situatie in Zweden (ook niet "mijn" Zweden) ons het nodige leren, en zal uit de recente tienduizenden besmettingen in Spanje duidelijk worden welke kant het opgaat.

Ik hoop gewoon dat de Italiaanse arts gelijk heeft, dat zou voor iedereen het best zijn, maar ik ben niet overtuigd, het kan een moment opname zijn of slechts zeer lokale bevindingen betreffen of een combi van die twee.

Geen idee waarom je meent mij terecht te moeten wijzen met dat artikel, ik ben redelijk veelzijdig, maar toch bedankt.
pi_194391946
quote:
If you “do your own research,” you can no doubt find innumerable websites, social media accounts, and even a handful of medical professionals who are sharing opinions that confirm whatever your preconceived notions about COVID-19 are. However, do not fool yourself: you are not doing research. You are seeking information to confirm your own biases and discredit any contrary opinions. Each time you do this, you exemplify the problem of anti-science bias that Dr. Fauci warned about in June:

“If you go by the evidence and by the data, you're speaking the truth and it's amazing sometimes, the denial there is. It's the same thing that gets people who are anti-vaxxers - who don't want people to get vaccinated, even though the data clearly indicate the safety of vaccines. That's really a problem.”
Je bent meerdere keren, in meerdere topics, met die italiaanse arts naar voren gekomen. En telkens portretteer je dat als feit, niet als iets wat jij hoopt wat waar is.

Ik snap het ook wel ergens, zeker als je hoopt dat zoiets waar is. Je loopt tegen een artikel aan waarin een arts, en die zou het toch moeten weten, iets beweert wat jij hoopt dat waar is, en dus deel je het. Maar als maar 1 arts zoiets zegt, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen? En al helemaal als wat beweert wordt extreem is of uiteen wordt gezet met resolute bewoordingen in plaats van het aangeven van onzekerheden en beperkingen van de conclusies?

Dus prima als je zoiets deelt, maar zet er dan wat duidelijker bij dat je hoopt dat het waar is, maar dat het niet waarschijnlijk is.
pi_194392247
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Je loopt tegen een artikel aan
De man is dagelijks in het nieuws, elke dag op tv, de meest geciteerde IC arts ter wereld.
Laten we het niet afdoen als een artikel waar ik tegenaan liep.

quote:
Dus prima als je zoiets deelt, maar zet er dan wat duidelijker bij dat je hoopt dat het waar is, maar dat het niet waarschijnlijk is.
Niet waarschijnlijk is?

pi_194395376
Het virus is gewoon veel minder aanwezig en een veel groter deel van de mensen die het draagt wordt getest. Ook heeft Gommers aangegeven dat door betere behandeling, oa door dexamethason het deel van de mensen die op de IC belandt een stuk kleiner is. Het virus is echt niet minder sterk geworden.
pi_194395566
Als een virus al ruim verspreid is, dan is het niet erg waarschijnlijk dat in korte tijd mutaties een belangrijke rol gaan spelen op globaal of landelijk niveau.

In principe merkt het virus in iemand die besmet is niets van een mutatie van het virus in iemand anders. Als het virus muteert heeft dat mogelijk gevolgen voor de "gastheer" en iedereen die direct of indirect door hem of haar besmet wordt. Het kan zijn dat een minder dodelijk virus beter verspreid en op de lange termijn voor de meeste besmettingen zorgt (en daardoor minder vatbaren overlaat voor de niet gemuteerde variant) maar daar gaat wel wat langer overheen dan een paar maanden en gaat uit van "competitie om de vatbaren" die er nu nog niet echt is omdat er nog zoveel vatbaren zijn.
pi_194400311
quote:
Aantal Amsterdamse coronabesmettingen in twee weken tijd verdriedubbeld
Het aantal besmettingen met het coronavirus is in Amsterdam over de afgelopen twee weken verdriedubbeld, blijkt uit de cijfers die het RIVM dinsdag publiceerde.
https://www.ad.nl/amsterd(...)riedubbeld~af43845d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194400463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Laat ze dan lekker daar maatregelen treffen die niet het hele land kapot maken.
pi_194400491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:56 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Laat ze dan lekker daar maatregelen treffen die niet het hele land kapot maken.
Doen ze al. Er is een mondkapjesplicht en er worden enorm veel boetes uitgedeeld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195441021
Inmiddels zijn mogelijk een miljoen Nederlanders al besmet geweest met het corona virus.

https://www.tweedekamer.n(...)van%20het%20RIVM.pdf



Dit was al ergens in het begin van juni, dus inmiddels zal het wel al wat hoger zijn!

https://www.parool.nl/ned(...)oronavirus~b684d45c/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')