abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:43:55 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296556


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192296560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit artikel is geschreven in de nasleep van een beginperiode waarin nog onbekend was hoe dit virus overgedragen werd:
[..]

Dit artikel stelt dan ook alleen dat er virusdeeltjes gevonden zijn zonder dat er symptomen waren. Dit stelt andermaal niets over de besmettelijkheid van de peuter van 6 maanden. Er staat dat de peuter zelf besmet is, niet of die ook anderen besmet heeft.
Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.

Kan dat artikel wel nieuw zijn, blijkt dus wel dat hun aanname niet klopt.

Er staat: These patients may play important roles in human-to-human transmission in the community.

Dat staat er. Klaar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:44:44 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296561
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--// niet op/alleen jou.

Wat ik mij afvraag... zouden duikverenigingen e.d. iets hierin kunnen betekenen ?
(perslucht apparatuur etc.etc.).

NB Ik weet dat je niet moet fucken met Medische Zaken maar in tijden van oorlog: beter een kans op behandeling dan geen behandeling wanneer je dood gaat.
Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat :)
pi_192296562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hebben wij in het begin Italië geholpen?
Tegen de tijd dat Italië écht in de problemen kwam, konden wij hier niemand meer missen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk. In januari zei zij over het virus het volgende: "Van de besmette mensen heeft ongeveer een kwart ernstige tot zeer ernstige problemen, zoals longontsteking. Dat is echt wel veel. Ongeveer 4 procent overlijdt. Maar in dit vroege stadium van de uitbraak is het heel lastig om het gevaar goed in te schatten.”

https://www.welingelichte(...)woon-griepvirus.html
Nogmaals:
Waarom loop jij constant instanties of adviseurs van instanties/overheid te pushen?

geregistreerd op: zondag 22 maart 2020 @ 22:07


:W
pi_192296581
Ik luister toevallig naar een oud stukje waar Van Dissel spreekt, 'die 50-60% groepsimmuniteit zal niet zonder vaccin bereikt worden'.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192296587
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef _I het volgende:

[..]

Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.
Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?

quote:
Kan dat artikel wel nieuw zijn, blijkt dus wel dat hun aanname niet klopt.
Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?

quote:
Er staat: These patients may play important roles in human-to-human transmission in the community.
Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt. Hooguit dat er potentieel iets aan de hand is m.b.t. intermenselijke overdraagbaarheid. Nota bene gepubliceerd in een tijd dat intermenselijke overdraagbaarheid in zijn algemeenheid nog ter discussie stond. Laat staan van specifiek kinderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296597
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef _I het volgende:

[..]

Ga toch weg man, met je fout.

Iemand stelt iets, ik vraag om een bron, jij komt met iets anders, ik geef aan dat dat niet onderbouwt wat je stelt, dan weet je niet meer wat je stelt, dus stop ik, dan kom je met een maffe reactie.

Haha, neem jezelf eens niet zo serieus. Je post gaf geen antwoord op mijn vraag. Kan gebeuren. Laat het los. :*
Ik kwam niet met iets anders, ik kwam met omstandig bewijs voor de stelling, waarop jij claimt dat ik wat claimde wat experts zouden betwisten, wat ik geenszins deed. Je las of begreep het dus fout.

Dat was inderdaad zonder bron, wat ik zelf ook aangaf en ik gaf ook aan eventueel bronnen te willen leveren voor wat ik zei.

Hier ga ik het verder bij laten, want je wil kennelijk je ongelijk niet toegeven met je kleuterachtige "je bent af" en "je was af".
pi_192296598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat :)
Inderdaad geen gek idee... Doorgeven aan de juiste personen graag! @Vallon
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:50:44 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296600
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je dat bedrijf daar laat zitten blijft het ook onder de daar geldende wetgeving vallen.
Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
pi_192296608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
quote:
De Defense Production Act, die direct na het begin van de Korea-oorlog geïntroduceerd werd, geeft de Amerikaanse president het recht om in de VS geproduceerde apparatuur in eigen land te houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?
[..]

Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?
[..]

Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt.
Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.

En normaal gesproken zijn kinderen juist verspreiders. Daar geef ik je geen bron van. Dat werd besproken bij de briefing en kan elke ouder je vertellen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:51:57 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296615
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:47 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik luister toevallig naar een oud stukje waar Van Dissel spreekt, 'die 50-60% groepsimmuniteit zal niet zonder vaccin bereikt worden'.
Ik zat net te denken.... Als kinderen er amper ziek van worden of het amper oppakken, worden ze er mogelijk ook niet immuun voor. Als je die groep weg rekent EN alle ouderen en kwetsbaren, dan blijven er niet genoeg over voor herd immunity.
pi_192296617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
:Y

#MAGA
#Netherlandssecond

Bedankt Arjan!
pi_192296618
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.
Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.

quote:
En normaal gesproken zijn kinderen juist verspreiders. Daar geef ik je geen bron van. Dat werd besproken bij de briefing en kan elke ouder je vertellen.
Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296619
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx. We moeten "elkaar" daarbij helpen.
Soms als schreeuwer, soms als onderworpene, onderwijzer of leerling.
Zelf vind ik het heerlijk als iemand zijn (on)gelijk heeft. Echt serieus in de sfeer niet om te winnen maar om deel te nemen. Dit zolang het niet om de persoon gaat.

Het volk zijn wij allemaal. Daarbij is er een groep die momenteel 10 kleuren poept en schijt doet.
Die van gekkigheid, in mijn omgeving dan, bang zijn om het kraanwater te drinken en als een malle ook thuis opgesloten 40x per dag hun handen wassen met alcohol van 100%.... en dat mogen ze maar is niet nodig wanneer je zaken op juiste waarde duidelijk maakt.
Ook omgekeerd dat je nu niet even het risico moet nemen om elkaar te bezoeken of boos wordt dat "JIJ" nooit je bloedeigen moeder zal besmetten en "JOUW" kind nooit oorzaak van besmetting is die iemands dood kan zijn.
Het probleem hier is dat oorzaak en gevolg, uiterst persoonlijk wordt gemaakt en beleeft.

Steeds weer denk ik aan het moet indalen en dat gaat best goed. Er zal echter een groep zijn die het (bewust) ontkent om wat voor reden dan ook. Wij moeten onszelf en die groep tegen zichzelf, in bescherming nemen.
Ik denk ook dat er een groep is die bewust wegkijkt omdat ze angst hebben of het gewoon niet snappen wat er gaande is.

Ik probeer mijzelf ook tegen die groep in bescherming te nemen, maar het is soms wel een uitdaging als je deur uit gaat.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:53:21 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Heeft Nederland ook een wet die dat mogelijk maakt?
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:54:45 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Ok, maar ook toe-eigenen?
pi_192296628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.
[..]

Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.
Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.

Ik had het niet specifiek over dit virus. Ik vroeg juist om een bron in eerste instantie, omdat het nog niet vastgesteld is m.b.t. dit virus.

Soit. Einde dag.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:56:08 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192296634
60.000 cases vandaag wereldwijd (en nog tellend)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192296636
Marion Koopmans zegt in de Live Q&A dat wij waarschijnlijk over 5 jaar het virus zullen zien als een van de winterverkoudheidsvirussen.

Over 5 jaar pas. :'(
pi_192296643
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar ik behalve "afstemmen" dus niks concreets in lees maar goed.
Macron: https://www.reuters.com/a(...)ltdown-idUSKBN2172E5
Italië:
quote:
A poll by Monitor Italia last week showed 88% of Italians believe the EU has not done enough to help their country, underscoring how a lack of solidarity can hurt sentiment.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:58:24 #27
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_192296644
Dat toe-eigenen is natuurlijk lachwekkend, want het product kent de nodige buitenlandse toeleveranciers. Eerst wat een buitenlandse overheid gaat doen is die toevoer frustreren en dan zit je helemaal met de gebakken peren. Maar het in beslag nemen klinkt natuurlijk heel stoer.
pi_192296650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat :)
Volgens mij goed, maar het blijft een beperkt systeem voor noodgevallen.


Ik heb nu de indruk dat de overheid vooral inzet op DEMCON Macawi en Philips. De andere initiatieven zijn goed voor het moraal, maar worden alleen ingezet in nood. DEMCON Macawi wordt in eigen land geproduceerd en Philips heeft voor nu nog geen handelsbeperkingen. Ze zijn al langer spelers op dit gebied, dus ze weten precies wat de vraag is. Voor studenten en andere externe bedrijven is het toch moeilijker om binnen een paar weken een goede functionerend systeem gereed te hebben.
pi_192296659
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:54 schreef _I het volgende:

[..]

Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.

Ik had het niet specifiek over dit virus. Ik vroeg juist om een bron in eerste instantie, omdat het nog niet vastgesteld is m.b.t. dit virus.
Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296662
quote:
Macron wil altijd meer EU en ziet zichzelf als de leider van de EU.

Hij heeft niet eens de steun van zijn eigen volk. :')
pi_192296665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ok, maar ook toe-eigenen?
In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:01:02 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).
Jij draait het om.

Zijn er wel onderzoeken waaruit blijkt dat er geringe kans is dat ze anderen besmetten?
pi_192296678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn. _O-

Die willen alleen maar helikoptergeld. :')
Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:03:19 #35
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192296683
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn. _O-

Die willen alleen maar helikoptergeld. :')
Die hebben de afgelopen 7 vette jaren geen flikker gedaan om de economie te hervormen :(
pi_192296687
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij draait het om.

Zijn er wel onderzoeken waaruit blijkt dat er geringe kans is dat ze anderen besmetten?
quote:
Op basis van de huidige literatuur zijn het voornamelijk symptomatische personen die bijdragen aan de verspreiding en lijkt de bijdrage van de asymptomatische personen aan de verspreiding beperkt (Ghinai 2020). Slechts bij één asymptomatische persoon met PCR aangetoond virus in de keel was het mogelijk het virus ook daadwerkelijk te kweken (Hoehl 2020). Tevens zijn op dit moment geen aanwijzingen dat faeco-orale overdracht bijdraagt aan de verspreiding.
Er is nauwelijks asymptomatische besmetting gevonden. En aangezien kinderen nauwelijks symptomen vertonen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:04:27 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296689
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:23 schreef _I het volgende:

[..]

Less severe illness in kids, but no ages spared
In the Pediatrics study, researchers conducted the first retrospective epidemiologic analysis of disease spread and severity in 2,143 confirmed or possible pediatric COVID-19 infections reported to the Chinese Center for Disease Control and Prevention (China CDC) from Jan 16 to Feb 8.

Of the 2,143 cases, 731 (34.1%) were laboratory-confirmed, and 1,412 (65.9%) were suspected. Median patient age was 7 years (range, 1 day to 18 years); 1,213 (56.6%) were boys.

Using clinical signs, lab testing, and chest x-rays, the researchers classified 94 patients (4.4%) as asymptomatic, 1,091 (50.9%) having mild disease, and 831 (38.8%) having moderate illness.

Young children were more at risk of serious illness than older children were. The proportion of severe and critical cases was 10.6 % for children younger than 1 year, 7.3% for those 1 to 5, 4.2% for those 6 to 10, 4.1% for those 11 to 15, and 3.0% for those 16 to 18. "Only one child died, and most cases were mild, with much fewer severe and critical cases (5.9%) than adult patients (18.5%)," they wrote.

Despite that finding, investigators said that children of all ages and both sexes were clearly at risk due to the coronavirus. "Although clinical manifestations of children's COVID-19 cases were generally less severe than those of adult patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection," they wrote.
bron

Children and Coronavirus: Research Finds Some Become Seriously Ill
A study of more than 2,000 children with the virus in China found that babies were especially vulnerable to developing severe infection.

bron

CONCLUSIONS: Children at all ages appeared susceptible to COVID-19, and there was no significant gender difference. Although clinical manifestations of children’s COVID-19 cases were generally less severe than those of adults’ patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection. The distribution of children’s COVID-19 cases varied with time and space, and most of the cases concentrated in Hubei province and surrounding areas. Furthermore, this study provides strong evidence for human-to-human transmission.

bron
FF 1e reactie zonder de bron door te akkeren.
1) Ja kinderen kunnen (heftig) ziek worden, en "maar" 1 kind (natuurlijk te veel) daadwerkelijk stierf.
2) Eng is dat zij via CT-scan, kennelijk dus zichtbare, longschade ontdekten
* Kan niet inschatten of dat invasieve gevolgen heeft etc...

Om woordneuk te voorkomen.... het kleine verspreidingsrisico door kinderen in NL is vooral omdat op kwetsbaren via bij social-distancing worden weggehouden bij/van hun kinds/kinderen en zo geen extra risico krijgen.

Ik kan mij, zal je niet verbazen, vinden in de weliswaar wat algeme vertaling die het RIVM er aan geeft:
a) kinderen lopen geen extra/verhoogd risico.
b) "virologoisch" gezien geen reden om kinderen te sparen door scholen te sluiten.

En zo je wilt, om elk medisch risico voor kinderen uit te sluiten, was het "goed" om de scholen te sluiten. Dat recht te beslissen over het risico voor je kinderen heb je immers primair als ouder.
Zelf had ik er niet mee gezeten, kinderen hier zijn ingeënt en mochten desnoods zelf frutten met poep en pies.... gelukkig buiten een vieze trekbek geen verdere animo ontdekt.

NB: Ik kan mij voorstellen wanneer je kwetsbare kinderen hebt, dat natuurlijk totaal anders ligt en daarom hun "schoolvoorzieningen" sws al waren gesloten. Ben je kwetsbaar en heb je ook kinderen ligt RIVM interpretatie natuurlijk anders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192296697
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
pi_192296703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_192296704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
Mens ga koken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:07:22 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Nou dat is weinig concreet dus. Iemand een idee wat de levertijd op zo'n machine is? Ook die zullen wel weer gebouwd worden met compoenten uit allerlei andere landen die mogelijk ook leveringsproblemen hebben.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:07:46 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
Het wordt nu een beetje vermoeiend :{
pi_192296708
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.

In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.

Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.
Was nog niet gepost volgens mij..
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:08:44 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:

In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:09:42 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296720
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.
Wat hebben ze eraan om het spul in het land te houden als ze het niet mogen gebruiken?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:10:42 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.
Ik zie dat dus niet zo.
pi_192296727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.

edit: https://scholar.google.com/citations?user=cwUzg-kAAAAJ&hl=en
H-index > 100, not bad
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Was nog niet gepost volgens mij..
Top! ^O^
En toch vrees ik dat we hier tekorten houden...
pi_192296744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Was nog niet gepost volgens mij..
Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296748
Kan me hier helemaal in vinden:

https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/

Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
pi_192296756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.

edit: https://scholar.google.com/citations?user=cwUzg-kAAAAJ&hl=en
H-index > 100, not bad
Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.
pi_192296760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.
Downloaden met Utorrent. ;')
pi_192296767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Downloaden met Utorrent. ;')
Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:18:48 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:
Kan me hier helemaal in vinden:

https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/

Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
pi_192296775
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.
ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Was nog niet gepost volgens mij..
Gedurende de onderhandelingen met Nederland bracht het bedrijf plots naar buiten dat de receptuur voor testvloeistoffen gewoon op internet te vinden zou zijn.

Betrokkenen melden echter dat het niet om de receptuur van Roche-vloeistoffen gaat. Die houdt het bedrijf nog altijd tegen de borst. Het zou draaien om alternatieven.

[...]

als laboratoria andere vloeistoffen dan die van Roche gebruiken in de testapparaten dan kan het bedrijf niet in staan voor de kwaliteit daarvan en vervalt mogelijk de garantie.
https://www.telegraaf.nl/(...)lingsspel-coronatest

Klinkt een stuk minder positief.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:19:46 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?
pi_192296780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.
_O-
pi_192296787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?
3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:23:21 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
Ok ik dacht al ik heb iets gemist...
pi_192296810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
dat gaat de aankomende maand helemaal fout, vooral met zo'n debiel als president
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192296811
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Met welk idee?
pi_192296825
Eigenlijk heeft China dit virus best goed aangepakt. Ze moeten die vleermuismarkten zeker sluiten. Elke keer een bron van ellende, dus sluiten die boel. Maar zouden we in Nederland sneller zijn met de ontdekking van een virus en uiteindelijk een lockdown? Denk het niet.
pi_192296827
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
pi_192296829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?
pi_192296832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn? :@
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:28:50 #70
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192296834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.

Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
pi_192296835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?
Verplicht leesvoer!

How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
pi_192296839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk heeft China dit virus best goed aangepakt.
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192296849
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192296852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Met welk idee?
Alles op lock down, niemand "laten riskeren" behalve vitale sectoren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Waar zijn die vele bronnen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192296861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
Juist omdat ze daar zo goed bezig zijn/veel testen weten ze dit waarschijnlijk.
pi_192296865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
Nou ja, zij wéten tenminste zeker dat ze het hebben! ;)
pi_192296869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verplicht leesvoer!

How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Oftewel USA gaat dood, wij worden schoothondje van Rusland.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:35:15 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.

In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.

Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.

Was nog niet gepost volgens mij..
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...

Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.

Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.

Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.

Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192296874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Misschien geeft het wel aan dat ze niet zo "toonaangevend" zijn.

Daarnaast snap ik niet dat ik van jou geen kritiek mag hebben op bepaalde personen.

Zij adviseert trouwens de WHO en de WHO waarschuwde landen om vooral het virus serieus te testen en vooral te testen. :')
pi_192296879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verplicht leesvoer!

How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
pi_192296881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 00:37:43 #84
269689 crew  Viv
pi_192296882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Betere verdeling van testcapaciteit, verdeling van patiënten op Europese schaal, geen competitie om beademingsapparatuur, clusteren van infectieonderzoek etc.
Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich. :X
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:37:46 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn? :@
Denk het niet.

Was overigens wel de trotse #MeGood gedachte van een huisartsmuts van een landelijke vereniging die dat zo zei.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192296886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
Blijkt toch iets besmettelijker dan gedacht. :')
pi_192296889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
Zolang ze dat volhouden tot het vaccin er is, zullen ze de support van het volk hebben.
pi_192296890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
Dit.

Echt. :')
pi_192296896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
Graag een statistiekje erbij van overledenen die niet getest zijn.
pi_192296898
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...

Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.

Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.

Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.

Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Spierballentaal!
Ik hou ervan! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:40:18 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.

Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren? :{

Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:41:54 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
pi_192296915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
Wat is volgens jou het beste idee?

Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:44:59 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het beste idee?

Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
pi_192296932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
Een probleem met de VS is tot voorkort dat ze echt heel weinig testten. En als je niet test heb je de cijfers ook niet, maar wel de last natuurlijk.

Zie bv. hier: https://covidtracking.com/us-daily/
pi_192296938
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...

Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.

Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.

Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.

Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Als ze niet leveren, dan gewoon innemen inderdaad.
pi_192296939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het beste idee?

Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen. _O_ (Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media. :N )
pi_192296946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar zijn die vele bronnen?
Je gelooft toch zelf niet als Italië, Spanje en de VS zo hard getroffen worden in korte tijd dat het in China niet tig keer erger is.
pi_192296955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien
Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296960
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.
[..]

Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.
[..]

Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen. _O_ (Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media. :N )
Gelukkig maar tot minimaal eind oktober... in één van Japie's gunstige modellen. -O-
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:01:10 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Spierballentaal!
Ik hou ervan! O+
Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.

Heel toevallig morgen niets doen, weer is ook nog steeds goed. Misschien maar een ritje maken naar het closed territory down-under als verkenningsoperatie voor een nachtelijk bezoek ter voorbereiding van een Invasieve Centrale bezetting....... wel FF je kentekenplaat en bakkes voorzien van mondkapje.... overal staan HD-camera's.

Hebben we ons toch weer in de voet gescheten met onze social-distance.

Gekkigheid allemaal* en ik hoop oprecht dat of het bedrijf of de overheid nog deze week, het inzicht zal doen laten indalen. Als ik CEO van Roche zou zijn zou ik niet weten hoe snel je deze wetenschap compleet gaat vrijgeven.... ms de reden waarom ik ondanks alle pogingen geen CEO geworden ben.

*Roche is erg machtig en voor je het weet kan je op 1.5m afstand een advocaat verwachten die je zal uitputten met een proces en beticht van terreurdaden die oproepen tot onwettige acties en je aansprakelijk stelt voor alle daaruit voortvloeiende (imago)schade.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192296976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.
Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 01:02:26 #104
269689 crew  Viv
pi_192296977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:
Kan me hier helemaal in vinden:

https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/

Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
Op zich is het goed om kritisch te kijken naar wat de maatregelen ons kosten (in alle opzichten) en opleveren.

Waar ik wél moeite mee heb, is dat ze alleen naar het sterftecijfer kijken. Ja, als je heel ruim zou testen valt het sterftecijfer waarschijnlijk erg mee. Maar: het grote verschil tussen COVID-19 en de "gewone" manieren waar kwetsbaren/ouderen anders toch wel aan gestorven waren (zo niet dit jaar, dan wel in de eerstvolgende jaren), is de enorme druk op onze ziekenhuizen door de mensen die juist niet sterven, maar wel 3-4 weken beademing nodig hebben.

Alle niet-acute zorg wordt nu zoveel mogelijk uitgesteld, patiënten worden letterlijk via een militaire operatie herverdeeld, de IC-bedden worden opgeschaald ten koste van o.a. operatiekamers, 20.000 ex-zorgmedewerkers gaan bijspringen, en toch wordt het straks "spannend" of er wel voldoende IC-bedden zijn.

Dat is toch wel een uitzonderlijke situatie, en dat kan uitzonderlijke maatregelen rechtvaardigen.
pi_192296987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?
Zolang die IC overbelast is.... Kansloze missie natuurlijk.
Maar verdergaan dan wat we nu hebben heeft wel erg veel pijn.

Scholen, universiteiten..... Sportclubs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296997
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.

Heel toevallig morgen niets doen, weer is ook nog steeds goed. Misschien maar een ritje maken naar het closed territory down-under als verkenningsoperatie voor een nachtelijk bezoek ter voorbereiding van een Invasieve Centrale bezetting....... wel FF je kentekenplaat en bakkes voorzien van mondkapje.... overal staan HD-camera's.

Hebben we ons toch weer in de voet gescheten met onze social-distance.

Gekkigheid allemaal* en ik hoop oprecht dat of het bedrijf of de overheid nog deze week, het inzicht zal doen laten indalen. Als ik CEO van Roche zou zijn zou ik niet weten hoe snel je deze wetenschap compleet gaat vrijgeven.... ms de reden waarom ik ondanks alle pogingen geen CEO geworden ben.

*Roche is erg machtig en voor je het weet kan je op 1.5m afstand een advocaat verwachten die je zal uitputten met een proces en beticht van terreurdaden die oproepen tot onwettige acties en je aansprakelijk stelt voor alle daaruit voortvloeiende (imago)schade.
Als Trump ons die beademingsapparaten kan ontfutselen, dan zou het ons toch ook moeten lukken om een recept van dat cluppie af te dwingen t.b.v. de hele wereld? Wie gaat ons daarvoor aanklagen dan? Noodbevel ofzo, hatseflats.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:09:28 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.
Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:09:36 #108
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192296999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren? :{

Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen...
Ging kennelijk iets mis met quoten :)
pi_192297000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
Tja, meeste plekken waar gewerkt wordt is vaak business as ussual. Op de werkvloer wordt amper aan Social distancing gedaan.
.
pi_192297006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.
Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:12:15 #111
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ers
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:12:55 #112
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297009
Adem in en uit, people
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:15:22 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
pi_192297019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ers
Hoop het...
maar ik voorzie dat die IC's een jaar lang max capacity draaien... En dat er niks open gegooid gaat worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192297023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld.
....

Niet nodig?
Waar draait de economie voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:17:43 #116
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297029
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
Niet? Nouja, ok 8)7
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:19:51 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niet? Nouja, ok 8)7
Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.

En nee, dan heb ik het niet over bijvoorbeeld álle horeca. Er zullen genoeg bedrijven zijn die al weinig bestaansrecht hadden en waarvoor dit de druppel was. Die nu kunstmatig in leven houden van belastinggeld heeft geen enkele zin.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:20:33 #118
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297040
Horeca is op zoveel vlakken zeer belangrijk, maar laat maar.
pi_192297043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.
? :{
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:21:16 #120
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.
Je mist het punt
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:22:07 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297049
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Je mist het punt
vertel
pi_192297053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich. :X
Tja dat willen landen/de bevolking niet. Je leest hier op het forum al dat veel mensen tegen internationale samenwerking zijn. Op veel gebieden zou het juist erg goed zijn hetzelfde met medicijnen aankoop binnen de EU is daar ook veel verschil in prijs.
pi_192297056
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Cindy De Vuyst
pi_192297058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:
En nee, dan heb ik het niet over bijvoorbeeld álle horeca. Er zullen genoeg bedrijven zijn die al weinig bestaansrecht hadden en waarvoor dit de druppel was. Die nu kunstmatig in leven houden van belastinggeld heeft geen enkele zin.
Ja dat is altijd rechts zijn filosofie.... Echter, als je gezonde competitie hebt wordt er wel op meerdere manieren geconcurreerd waardoor slechte zaken sowieso omvallen, daar heb je geen soepel belastinggeld voor nodig ofzo. Om ze weg te krijgen zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:24:27 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Er is toch geen lockdown in de VS?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:25:04 #126
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

vertel
Denk zelf na
pi_192297071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Veel vragen, bezig met een werkstuk? :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:29:02 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297085
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk zelf na
Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:30:12 #129
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192297091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaat
Ander beroep zoeken dan maar :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:30:54 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:30 schreef Flow3r het volgende:

[..]

De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaat
Ander beroep zoeken dan maar :')
vreselijk :{
pi_192297098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er is toch geen lockdown in de VS?
Beperkte dacht ik
Cindy De Vuyst
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:31:56 #132
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zal ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.
pi_192297102
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Veel vragen, bezig met een werkstuk? :')
Hoe raadt je het? :’)
Cindy De Vuyst
pi_192297109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Een overname, saneren en goed leiden met een bekwaam team ofwel door verkopen ;)
Cindy De Vuyst
pi_192297118
quote:
Nog eens zestig patiënten uit Brabant verhuisd


TILBURG (ANP) - Nog eens zestig patiënten die in Brabant in het ziekenhuis lagen, zijn donderdag verplaatst naar ziekenhuizen elders in het land. Dat meldt het Regionaal Overleg Acute Zorg.

Sinds vorige week vrijdag zijn in totaal rond de 450 patiënten uit Brabant verplaatst. In de meeste gevallen ging het om mensen met het coronavirus. Het overplaatsen van patiënten moet ervoor zorgen dat er in Brabant voldoende capaciteit beschikbaar blijft op onder meer de ic-afdelingen om nieuwe patiënten op te kunnen nemen.

De coördinatie van de verplaatsingen gebeurde tot nog toe via het regionaal commandocentrum in Tilburg. Inmiddels is er een landelijk coördinatiecentrum opgetuigd. Dat opereert vanuit het Erasmus MC in Rotterdam en heeft nu de leiding over het verplaatsen van patiënten.
https://www.dvhn.nl/binne(...)rhuisd-25505318.html
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:38:17 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297121
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:31 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.
Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
pi_192297123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
gratis geld
Money printer go BRRRrrrr

https://brrr.money/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 01:40:02 ]
pi_192297125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192297127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
_O- dit geloof je toch zeker zelf niet?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:42:38 #140
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:42:42 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
Zou mooi zijn ja.
pi_192297138
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O- dit geloof je toch zeker zelf niet?
Tjah als je het aan mag vragen mag je het aanvragen...

Maar maybe dat ze een soort van leningen gaan doen en dat je die alleen in nood mag aanvragen... Who knows. Daar zit dan wel wat oneerlijke concurrentie in zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:45:50 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:42 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?
Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.

Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:48:33 #144
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192297143
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
pi_192297152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.

Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca ;)
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192297165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
Die wil je niet weten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:56:15 #147
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297168
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
RIVM keer 10 ;)
pi_192297172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

RIVM keer 10 ;)
3 keer RIVM toch? ;)
pi_192297183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca ;)
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
Dit. En banen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 02:06:15 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca ;)
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
Dat is duidelijk. Ik neem echter aan dat die huurders ook navenant verdienen, anders zou het al niet rendabel zijn om daar te zitten. Iedere ondernemer die al even bezig is zou het een tijdje uit moeten kunnen zingen met minder inkomsten.

Je ziet nu restaurants die het nooit gedaan hebben opeens bezorgmogelijkheden aanbieden. Ze werken hard, schakelen snel en zorgen dat hun business hier zo min mogelijk onder lijdt. Moeten die straks minder of niet gecompenseerd worden omdat ze zonder staatssteun overleven?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 02:07:38 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297218
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 02:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit. En banen.
Een andere ondernemer springt wel weer in het gat. Die heeft ook personeel nodig. Het is niet zo dat de economie zich niet zal herstellen he ;)
pi_192297258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 02:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een andere ondernemer springt wel weer in het gat. Die heeft ook personeel nodig. Het is niet zo dat de economie zich niet zal herstellen he ;)
Duurt alleen wat langer met al die uitkeringen in de tussentijd.
Al het persoonlijk leed nog daargelaten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 02:24:54 #153
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192297264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 02:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is duidelijk. Ik neem echter aan dat die huurders ook navenant verdienen, anders zou het al niet rendabel zijn om daar te zitten. Iedere ondernemer die al even bezig is zou het een tijdje uit moeten kunnen zingen met minder inkomsten.

Je ziet nu restaurants die het nooit gedaan hebben opeens bezorgmogelijkheden aanbieden. Ze werken hard, schakelen snel en zorgen dat hun business hier zo min mogelijk onder lijdt. Moeten die straks minder of niet gecompenseerd worden omdat ze zonder staatssteun overleven?
Voor aardig wat restaurants is het extra lastig daar men wacht op mooi weer. De laatste maanden was het winter, weliswaar geen sneeuwstormen/kapotgevroren situaties, maar kloteweer was het wel. Velen hebben geleund op wat ze zomer 2019 hebben gedraaid. Met het mooie weer in aankomst zou die buffer kunnen herstellen.. nu dus niet.

Ook ik met mn restaurant ga het zwaar krijgen, precies zoals hierboven omschreven. Nu heb ik kunnen uitwijken naar bezorgen/afhaal, maar dat was voorheen amper 10% van totale omzet. Ik moet het hebben van 200man binnen en 100man op terras buiten. Kansloos. Ik heb ook een cafe wat helemaal stil staat en het enige wat ik daar nu doe is de 50liter fust langzaam leegslobberen :') Beter dat dan vlokjes in je bier..

Al met al dramatisch wat gewoon niet langer dan april moet duren, anders vallen ze bij bosjes om.

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 27-03-2020 02:31:41 ]
Mai pben rai~!
pi_192297327
Bill Gates net op CNN, erg de moeite waard om terug te kijken.
pi_192297357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je gelooft toch zelf niet als Italië, Spanje en de VS zo hard getroffen worden in korte tijd dat het in China niet tig keer erger is.
Heb jij de maatregelen gezien die China genomen heeft? Het zou me niet verbazen als het dodencijfer in Wuhan veel hoger ligt, maar ik geloof wel dat China het nu onder controle heeft. Als ze gevallen vinden zullen ze meteen agressief ingrijpen om een uitbraak te stoppen, en ze hebben bewezen dat ze dat kunnen.

Als je vergelijkt met Italië: 3 dagen geleden had men daar 296.964 personen getest, waarvan 69.176 positief bleken. Een maand geleden had men in Guangdong reeds ruim 300.000 personen getest, 1 op 300 was positief.
23.3% tegenover 0.33% positieve tests: dat is het verschil tussen waarschijnlijke gevallen testen (mensen met symptomen) of iedereen testen die mogelijk besmet zou kunnen zijn. China heeft de technologie om na te gaan waar een besmet persoon geweest is en wie mogelijk blootgesteld was.

De CCP mag dan wel de media controleren, dat lukt enkel met de "goedkeuring" van de bevolking, ze hebben teveel sociale media om iets te verbergen wanneer de "grote massa" het wil verspreiden.

Zie bvb het nieuws over de intimidatie en arrestatie van een ex-werknemer van Huawei niet zo lang geleden, of hoe de dokter die de eerste gevallen rapporteerde behandeld werd.
Nieuws over de Oeigoeren zal weinig interesse wekken, maar wanneer het iets betreft dat de verontwaardiging van de meerderheid van de bevolking opwekt kan de overheid het niet onderdrukken.
De bevolking is blijkbaar overtuigd dat het onder controle is, je ziet het ook aan wat Chinese studenten in het buitenland zeggen: hun ouders willen dat ze weer naar huis komen omdat ze zich zorgen maken dat ze in Europa of Amerika besmet zullen raken...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 03:57:00 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192297474
https://twitter.com/drdenagrayson/status/1243309216930168834?s=21

Kwam dit tegen, de telefoons van spring breakbezoekers in Florida zijn gevolgd nadat de jongeren weer terugkeerden, het hele land in. Huiveringwekkend om te zien hoe het virus zich dan eventueel kan verspreiden. De gouverneur doet vooralsnog niets.
pi_192297477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Op zich is het goed om kritisch te kijken naar wat de maatregelen ons kosten (in alle opzichten) en opleveren.

Waar ik wél moeite mee heb, is dat ze alleen naar het sterftecijfer kijken. Ja, als je heel ruim zou testen valt het sterftecijfer waarschijnlijk erg mee. Maar: het grote verschil tussen COVID-19 en de "gewone" manieren waar kwetsbaren/ouderen anders toch wel aan gestorven waren (zo niet dit jaar, dan wel in de eerstvolgende jaren), is de enorme druk op onze ziekenhuizen door de mensen die juist niet sterven, maar wel 3-4 weken beademing nodig hebben.

Alle niet-acute zorg wordt nu zoveel mogelijk uitgesteld, patiënten worden letterlijk via een militaire operatie herverdeeld, de IC-bedden worden opgeschaald ten koste van o.a. operatiekamers, 20.000 ex-zorgmedewerkers gaan bijspringen, en toch wordt het straks "spannend" of er wel voldoende IC-bedden zijn.

Dat is toch wel een uitzonderlijke situatie, en dat kan uitzonderlijke maatregelen rechtvaardigen.
Ik heb trouwens een probleem met het idee dat ouderen haast op het punt staan te sterven. Of wat je vaak/soms leest: dat ze "hun leven al gehad hebben" wanneer ze de gemiddelde levensverwachting bereikt hebben.

Wie die leeftijd bereikt heeft nog vrij veel jaren voor de boeg.

De levensverwachting per leeftijd:
75: 12.59
80: 9.22
81: 8.61
82: 8.00
83: 7.43
84: 6.89
85: 6.36

(https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192297493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:57 schreef Aventura het volgende:
https://twitter.com/drdenagrayson/status/1243309216930168834?s=21

Kwam dit tegen, de telefoons van spring breakbezoekers in Florida zijn gevolgd nadat de jongeren weer terugkeerden, het hele land in. Huiveringwekkend om te zien hoe het virus zich dan eventueel kan verspreiden. De gouverneur doet vooralsnog niets.
Deze is ook interessant: mobile phones in het "epicenter" in NYC:
TectonixGEO twitterde op donderdag 26-03-2020 om 03:48:52 Continuing our look at #SocialDistancing impact on #COVID19 ... This week @NYGovCuomo took decisive action calling for New Yorkers to #StayHome We took a look at mobile device movement leaving NY this week and the data shows strict policy is needed! https://t.co/N6pElCoZjC reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 04:25:48 #159
269689 crew  Viv
pi_192297523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 03:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een probleem met het idee dat ouderen haast op het punt staan te sterven. Of wat je vaak/soms leest: dat ze "hun leven al gehad hebben" wanneer ze de gemiddelde levensverwachting bereikt hebben.

Wie die leeftijd bereikt heeft nog vrij veel jaren voor de boeg.

De levensverwachting per leeftijd:
75: 12.59
80: 9.22
81: 8.61
82: 8.00
83: 7.43
84: 6.89
85: 6.36

(https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb)
Klopt hoor, ik benoemde het zo omdat dit als argument wordt gebruikt dat COVID-19 zo erg niet is (en de maatregelen onnodig ingrijpend zijn): anders waren ze wel overleden aan een gewone griep/longontsteking/etc.
pi_192297551
Nog steeds geen idee hoeveel besmettingen er in werkelijkheid zijn.

quote:
Sinds maandag worden ook alle geplande patiënten voor een hospitalisatie systematisch getest. “Dat is heel belangrijk om de patiënten ofwel in de Covidzone ofwel in de gewone zone te kunnen opnemen", vertelt woordvoerster Gina Volkaert. De triage dient om patiënten en personeel te beschermen.

De krant ‘De Tijd’ sprak met het diensthoofd radiologie en daaruit blijkt dat gisteren vijf op vijftig patiënten die een CT-scan ondergingen wel degelijk besmet zijn met het virus, zonder dat ze symptomen vertonen. De klassieke coronatest bevestigde bij alle vijf dat ze positief waren.

"Het gaat uiteraard om een kleine steekproef die nog wetenschappelijk bevestigd moet worden", legt professor Johan de Mey uit. "Maar als dat zo is, kan je misschien afleiden dat 10 procent van de Belgen zonder symptomen het virus heeft. We weten niet hoe besmettelijk zulke mensen zonder symptomen zijn, maar het is toch een pleidooi om de quarantaine nauwgezet op te volgen."
quote:
De geteste patiënten in het UZ Brussel waren mensen die een kleine ingreep moesten ondergaan voor een hersentumor of vrouwen die bevallen, zegt De Mey. Tot nu hebben twee vrouwen die zich aanmeldden voor een bevalling positief getest. 'Op de CT-scans zijn dan witte vlekken te zien, die ontstaan door vochtophoping in en tussen de longblaasjes.'
Dan is de vraag, liepen die patienten meer risico om de voorbije twee weken besmet te raken? Ofwel zijn ze een representatief sample van de bevolking, ofwel lopen ze door hun situatie een hoger risico op besmetting. Dokterspraktijken en ziekenhuizen lijken me plaatsen waar je makkelijk een besmetting kan oplopen.
Weet iemand of zulke patienten (mensen die een kleine ingreep moesten ondergaan voor een hersentumor of vrouwen die bevallen) in de weken voor hun afspraak normaal gezien ook andere afspraken zullen gehad hebben?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192297566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 05:14 schreef crystal_meth het volgende:

mensen die een kleine ingreep moesten ondergaan voor een hersentumor
Is dit serieus?
pi_192297578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 02:48 schreef Za het volgende:
Bill Gates net op CNN, erg de moeite waard om terug te kijken.
Ik zat er klaar voor maar ben in slaap gevallen. Inderdaad maar even terugkijken vandaag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 05:40:42 #163
19840 Libris
Live from Singapore
pi_192297590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 05:30 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik zat er klaar voor maar ben in slaap gevallen. Inderdaad maar even terugkijken vandaag.
pi_192297615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 05:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Bestraling misschien, ik neem aan dat dat kan beschreven worden als een "kleine ingreep" (wat betreft tijdsduur en resources).

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 27-03-2020 06:58:31 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:22:30 #165
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192297668
De VS is China al voorbij qua besmettingen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192297679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 05:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bestraling misschien, ik neem aan dat dat kan beschreven worden als een "kleine ingreep" (lijkt een specialiteit van UZ Brussel te zijn).
Geen idee hoe ik het je moet uitleggen maar wil eigenlijk zeggen doe maar niet. Eigenlijk wil ik heel boos worden maar iets zeg me dat dat toch geen zin heeft in deze tijd. Maar als je toch de wetenschapper wilt uithangen aub zoek uit wat de gevolgen zijn van zo simpele ingreep. Dan snap je misschien de vraag.
pi_192297739
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik het je moet uitleggen maar wil eigenlijk zeggen doe maar niet. Eigenlijk wil ik heel boos worden maar iets zeg me dat dat toch geen zin heeft in deze tijd. Maar als je toch de wetenschapper wilt uithangen aub zoek uit wat de gevolgen zijn van zo simpele ingreep. Dan snap je misschien de vraag.
Die beschrijving komt van de arts van het ziekenhuis. Het lijkt me duidelijk dat hij het heeft over de tijdsduur en de inzet van middelen en personeel, niet over de impact op de patient.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 06:54:05 #168
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192297744
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192297761
quote:
China will temporarily bar the entry of almost all foreigners and drastically reduce flights to the country as it tries to head off a second wave of infections caused by travellers coming from abroad.

The ban, which goes into effect at midnight on Friday, comes as the country reported its first locally infected coronavirus infection in three days and reported 54 imported cases. The move was greeted with broad support inside China.

The measure applies to those with valid visas or residence permits and amounts to China shutting its borders, inviting criticism given that Beijing previously condemned other countries for similar moves. The World Health Organization had also advised countries not to shut their borders to Chinese travellers.

China’s Civil Aviation Administration said late on Thursday that 90% of international flights would be suspended.
(bron: the Guardian)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192297780
Leesvoer mbt het corona virus:
Reformatorisch Dagblad: Genetica schept duidelijkheid: Covid-19 is gewoon SARS - Wetenschap & techniek.
https://www.rd.nl/meer-rd(...)ewoon-sars-1.1645790
pi_192297785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die beschrijving komt van de arts van het ziekenhuis. Het lijkt me duidelijk dat hij het heeft over de tijdsduur en de inzet van middelen en personeel, niet over de impact op de patient.
Dat is ook zo met een chemo keur. Maar ik wil het geen kleine ingreep noemen. Maar goed jij wilt puur gaan over tijd in het ziekenhuis ja dan zijn ze inderdaad weer snel weg. Maar als nog blijven uitspraken als (een kleine ingreep bij een hersentumor) ultra dom hopelijk snap je dat zelf ook.
pi_192297791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat is ook zo met een chemo keur. Maar ik wil het geen kleine ingreep noemen. Maar goed jij wilt puur gaan over tijd in het ziekenhuis ja dan zijn ze inderdaad weer snel weg. Maar als nog blijven uitspraken als (een kleine ingreep bij een hersentumor) ultra dom hopelijk snap je dat zelf ook.
Lol. De ARTS zei dat, in het artikel. Niet crystal.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192297795
quote:
Goed om te weten dat Bill meeleest in dit topic
pi_192297805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Lol. De ARTS zei dat, in het artikel. Niet crystal.
Prima vraag aan diezelfde arts wat die liever heeft corona of een hersentumor ik denk dat ik zijn antwoord wel kan raden.
pi_192297814
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:07 schreef patrickt37 het volgende:
Leesvoer mbt het corona virus:
Reformatorisch Dagblad: Genetica schept duidelijkheid: Covid-19 is gewoon SARS - Wetenschap & techniek.
https://www.rd.nl/meer-rd(...)ewoon-sars-1.1645790
Nou wat een duidelijkheid.

quote:
Het genetische materiaal van SARS-CoV2 komt namelijk voor 96,11 procent overeen met een SARS-virusstam

dus veel apen zijn mensen want het DNA komt nog meer overeen als tussen de 2 virussen. :D
pi_192297824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat is ook zo met een chemo keur. Maar ik wil het geen kleine ingreep noemen. Maar goed jij wilt puur gaan over tijd in het ziekenhuis ja dan zijn ze inderdaad weer snel weg. Maar als nog blijven uitspraken als (een kleine ingreep bij een hersentumor) ultra dom hopelijk snap je dat zelf ook.
Ik was vooral verbaasd toen ik het las. Misschien dom/cru om het op die wijze te beschrijven in een interview, maar ik neem aan dat het normaal "ziekenhuisjargon" is.

Dit is het artikel trouwens (moet je waarschijnlijk in "private window" openen om te lezen):
https://www.tijd.be/polit(...)besmet/10216783.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192297825
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:07 schreef patrickt37 het volgende:
Leesvoer mbt het corona virus:
Reformatorisch Dagblad: Genetica schept duidelijkheid: Covid-19 is gewoon SARS - Wetenschap & techniek.
https://www.rd.nl/meer-rd(...)ewoon-sars-1.1645790
Een heel verwarrend verhaal. De overeenkomst is maar 96,11%, terwijl de overeenkomst tussen mensen en chimpansees veel groter is. Sars-CoV-1 en -2 zijn duidelijk verschillend.
pi_192297832
Benieuwd hoe het er echt aan toe gaat in Amerika. Dat land is voor een groot deel haast een derde wereldland en zou goed kunnen dat er veel sterven aan corona zonder medische aandacht of iig zonder er op getest te zijn.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:23:27 #179
22565 asco
Los in deze tent
pi_192297834
Dat emo-geneuzel hangt me inderdaad de keel uit.
Treedt gewoon keihard op tegen hoestterroristen.
Paar jaar de cel in, ga daar maar hoesten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:25:24 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192297842
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:22 schreef Benger het volgende:

[..]

Een heel verwarrend verhaal. De overeenkomst is maar 96,11%, terwijl de overeenkomst tussen mensen en chimpansees veel groter is. Sars-CoV-1 en -2 zijn duidelijk verschillend.
Ja en bovendien lijkt zo’n overeenkomst alleen relevant als dit bijvoorbeeld betekent dat je dit hetzelfde behandelt als SARS. En dat is weer alleen relevant als dr voor SARS een behandeling of vaccin zou zijn geweest. Lijkt me.
pi_192297848
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Prima vraag aan diezelfde arts wat die liever heeft corona of een hersentumor ik denk dat ik zijn antwoord wel kan raden.
Ik weet het niet, beiden verschrikkelijke ziektes. Vergelijken is kansloos.
Gruwelijk sterven is altijd verschrikkelijk, of dat nou linksom of rechtsom is... :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192297859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:23 schreef asco het volgende:
Dat emo-geneuzel hangt me inderdaad de keel uit.
Treedt gewoon keihard op tegen hoestterroristen.
Paar jaar de cel in, ga daar maar hoesten.
De eerste hoester heeft al 8 weken gekregen.

https://www.bd.nl/tilburg(...)met-corona~a04c342f/
  FOK!fotograaf vrijdag 27 maart 2020 @ 07:29:34 #183
842 Zorro
Z
pi_192297860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:23 schreef asco het volgende:
Dat emo-geneuzel hangt me inderdaad de keel uit.
Treedt gewoon keihard op tegen hoestterroristen.
Paar jaar de cel in, ga daar maar hoesten.
En test ze. Als ze echt Corona hebben aanklacht veranderen naar poging tot moord.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192297869
Voor de mensen die Bill Gates cool vinden, er staat een hele toffe docu over hem op netflix, tering man wat heeft die kerel een drive!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192297879
quote:
Trump zei gisteren tijdens die briefing dat mensen weer terug aan het werk konden gaan.

Terwijl dit gebeurt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)vm-immuniteit-immuun

Steve ging ook helemaal uit zijn plaat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192297892
Neem aan dat de rest van de wereld het komende jaar een inreisverbod instelt voor Amerikanen?
pi_192297893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Trump zei gisteren tijdens die briefing dat mensen weer terug aan het werk konden gaan.

Terwijl dit gebeurt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)vm-immuniteit-immuun

Steve ging ook helemaal uit zijn plaat.
Ik had nu liever Elon Musk met Bill Gates als presidenten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192297894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik was vooral verbaasd toen ik het las. Misschien dom/cru om het op die wijze te beschrijven in een interview, maar ik neem aan dat het normaal "ziekenhuisjargon" is.

Dit is het artikel trouwens (moet je waarschijnlijk in "private window" openen om te lezen):
https://www.tijd.be/polit(...)besmet/10216783.html
Tja ik heb het snel half slachting gelezen. Ik zelf vind het nogal een makkelijke uitspraak. Laat ik het daar op houden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:34:30 #189
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192297899
Wat heeft Nederland voor werkgevers zeg? Men zet levens op het spel zonder reden :r zelfs als je eigen mondkapjes hebt mag je deze niet dragen tijdens je werk?

Ik heb twee familieleden die in de zorg werken:
1. Op het ziekenhuis
2. Schoonmaak bij ouderen thuis

1. Een broeinest van ziektes, mondkapjes niet nodig. Enkel op de IC :/
2. Mondkapjes vanuit HongKong laten bezorgen. Mogen absoluut geen mondkapje omdat dit voor onrust zorgt.

Sorry maar soms denk ik dat men bewust mensen ziek wil maken... Wat een teringzooi
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192297915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Trump zei gisteren tijdens die briefing dat mensen weer terug aan het werk konden gaan.

Terwijl dit gebeurt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)vm-immuniteit-immuun

Steve ging ook helemaal uit zijn plaat.
De gouveneur van New York (de staat) heeft gisteren gezegd dat met elk realistisch scenario dat te bedenken is dat de zorg dat niet aan zal kunnen (staat in het VS topic in COR).

Als straks daar de ziekenhuizen vol liggen en het dodental oploopt zou dat wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen.

En tel daar het enorme wapenbezit bij op :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192297919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die kindjes gingen ons toch allemaal besmetten zodat we groepsimmuniteit kregen?

Is ook zo krom als wat dat de scholen dicht gaan, ze wel buiten mogen spelen.. andere kinderen besmetten die dan weer de ouders besmetten.

Dat haalde Wilders vandaag ook aan.
Kunnen ze ook meteen alle onzinnige bedrijven dicht gooien die hun personeel op kantoor eisen, al meerdere topics op fok langsgeweest met zulke kansloze werkgever. Kei hard beboeten.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 07:37:40 #192
74056 crew  ToT
pi_192297920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:34 schreef Maikuuul het volgende:
Wat heeft Nederland voor werkgevers zeg? Men zet levens op het spel zonder reden :r zelfs als je eigen mondkapjes hebt mag je deze niet dragen tijdens je werk?

Ik heb twee familieleden die in de zorg werken:
1. Op het ziekenhuis
2. Schoonmaak bij ouderen thuis

1. Een broeinest van ziektes, mondkapjes niet nodig. Enkel op de IC :/
2. Mondkapjes vanuit HongKong laten bezorgen. Mogen absoluut geen mondkapje omdat dit voor onrust zorgt.

Sorry maar soms denk ik dat men bewust mensen ziek wil maken... Wat een teringzooi
Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust! ;)
pi_192297925
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik had nu liever Elon Musk met Bill Gates als presidenten.
Als je die briefing van gisteren even kijkt, is eigenlijk bijna iedereen beter dan Trump.

Hij begon met " what a beautifull day" terwijl er een ramp aan de gang is.

Die heel veel slachtoffers eist.

Het zou echt het laatste zijn wat ik zou zeggen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:39:01 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192297927
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.

Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.

Nos

300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'. :|W
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192297939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:22 schreef Benger het volgende:

[..]

Een heel verwarrend verhaal. De overeenkomst is maar 96,11%, terwijl de overeenkomst tussen mensen en chimpansees veel groter is. Sars-CoV-1 en -2 zijn duidelijk verschillend.
Die 3,9% is de mutatie, menselijk gemodificeerd of niet, je hebt nu met een SARS te maken die zich verspreid als de normale griep. Dat is het gevaarlijke dit keer, SARS was amper besmettelijk.

https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513

quote:
SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
pi_192297941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De gouveneur van New York (de staat) heeft gisteren gezegd dat met elk realistisch scenario dat te bedenken is dat de zorg dat niet aan zal kunnen (staat in het VS topic in COR).

Als straks daar de ziekenhuizen vol liggen en het dodental oploopt zou dat wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen.

En tel daar het enorme wapenbezit bij op :X
Dat gaat daar uit de hand lopen want Trump en zijn gevolg zijn allemaal in totale ontkenning.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192297942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef StateOfMind het volgende:
Als straks daar de ziekenhuizen vol liggen en het dodental oploopt zou dat wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen.

En tel daar het enorme wapenbezit bij op
dit zeg ik ook al weken, dat wordt echt een kruitvat als Billy-Bob ligt te kreperen op de stoep, die Yanks gaan al schieten als ze een slecht jaar op school hebben, dus nou....
pi_192297944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.

Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Precies dit
Narf!
pi_192297947
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.

Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.

Nos

300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'. :|W
Dit was eerder al met alcohol gebeurd toch?
Onwetendheid icm wanhopigheid, triest.
pi_192297955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De gouveneur van New York (de staat) heeft gisteren gezegd dat met elk realistisch scenario dat te bedenken is dat de zorg dat niet aan zal kunnen (staat in het VS topic in COR).

Als straks daar de ziekenhuizen vol liggen en het dodental oploopt zou dat wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen.

En tel daar het enorme wapenbezit bij op :X
En word helemaal erg als de National Guard ermee gaat bemoeien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192297961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:42 schreef funnywell het volgende:

[..]

Die 3,9% is de mutatie, menselijk gemodificeerd of niet, je hebt nu met een SARS te maken die zich verspreid als de normale griep. Dat is het gevaarlijke dit keer, SARS was amper besmettelijk.

https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513
[..]

SARS-CoV-1 was amper besmettelijk en gaf een ander ziektebeeld. SARS-CoV-2 verspreid zich anders en ook anders dan griep. Het is gewoon een ander virus.
pi_192298003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:43 schreef Sickert het volgende:

[..]

Precies dit
Ik irriteer me daar aan de bouw ook aan. Alle mensen met 2 gouden handen hebben de afgelopen jaren goud geld verdiend.
2 weken crisis en de sector leidt de noodklok.

Heel veel andere bedrijven ook, jaren dik winst gemaakt, nu na 2 weken omdat duidelijk wordt dat de target niet gehaald wordt gelijk mensen op straat.
Neem je verlies, gebruik je buffer en bouw straks weer op.

Voor veel mkb waar het al niet lekker liep is dit natuurlijk de doodsteek.
Hier moeten bv de verhuurders van panden die al jaarlijks achterlijk hoge bedragen vragen bijspringen vind ik.

Diegene die het hardst geprofiteerd hebben moeten de riem aantrekken en bijspringen.
Dus mbt ziekenhuizen, niet bij de burger met de pet rond maar laat de verzekeraars betalen.
pi_192298024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:45 schreef Benger het volgende:

[..]

SARS-CoV-1 was amper besmettelijk en gaf een ander ziektebeeld. SARS-CoV-2 verspreid zich anders en ook anders dan griep. Het is gewoon een ander virus.
RESULTS: Worldwide, SARS-CoV involved 32 countries, with 8422 confirmed cases and 916 (10.87%) casualties from November 2002 to August 2003. MERS-CoV spread over 27 states, causing 2496 cases and 868 (34.77%) fatalities during the period April 2012 to December 2019. However, the novel coronavirus 2019-nCoV spread swiftly the global borders of 27 countries. It infected 34799 people and resulted in 724 (2.08%) casualties during the period December 29, 2019 to February 7, 2020. The fatality rate of coronavirus MERS-CoV was (34.77%) higher than SARS-CoV (10.87%) and 2019-nCoV (2.08%); however, the 2019-nCoV transmitted rapidly in comparison to SARS-CoV and MERS-CoV.

CONCLUSIONS: The novel coronavirus 2019-nCoV has diverse epidemiological and biological characteristics, making it more contagious than SARS-CoV and MERS-CoV. It has affected more people in a short time period compared to SARS-CoV and MERS‐CoV, although the fatality rate of MERS-CoV was higher than SARS-CoV and 2019-nCoV. The major clinical manifestations in coronavirus infections 2019-nCoV, MERS-CoV, and SARS CoV are fever, chills, cough, shortness of breath, generalized myalgia, malaise, drowsy, diarrhea, confusion, dyspnea, and pneumonia. Global health authorities should take immediate measures to prevent the outbreaks of such emerging and reemerging pathogens across the globe to minimize the disease burden locally and globally.

Bron

The incubation period of SARS is usually 2-7 days but may be as long as 10 days. The illness generally begins with a prodrome of fever (>38°C), which is often high, sometimes associated with chills and rigors and sometimes accompanied by other symptoms including headache, malaise, and myalgias. At the onset of illness, some cases have mild respiratory symptoms. Typically, rash and neurologic or gastrointestinal findings are absent, although a few patients have reported diarrhoea during the febrile prodrome.

After 3-7 days, a lower respiratory phase begins with the onset of a dry, non-productive cough or dyspnea that may be accompanied by or progress to hypoxemia. In 10%-20% of cases, the respiratory illness is severe enough to require intubation and mechanical ventilation. The case fatality among persons with illness meeting the current WHO case definition for probable and suspected cases of SARS is around 3%.

Bron

Waar zie jij afwijkingen in het ziektebeeld dan?
pi_192298032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:45 schreef Benger het volgende:

[..]

SARS-CoV-1 was amper besmettelijk en gaf een ander ziektebeeld. SARS-CoV-2 verspreid zich anders en ook anders dan griep. Het is gewoon een ander virus.
Dat is precies wat ik zeg, SARS was amper besmettelijk omdat het pas bij zwaar ziektebeeld in de longen vrij kwam. Maar dat is nu anders, nu is het de normale griep wat het zich verspreid. Als het eenmaal op je longen slaat dan heb je gewoon dezelfde complicaties en ziektebeeld als met SARS. Zelfde lange IC verblijft als met SARS. Hier een mooi 15 jaar later onderzoek.

https://www.nature.com/articles/s41413-020-0084-5

Het verspreid zich niet anders dan een normale griep, je gaat massaal carnaval vieren. En kijk mensen hebben de griep en dit keer hup Brabant is een brandhaard.

Normale griep weet je ook nooit van wie je t krijgt, was t nu mn collega die langs me hoeste, of was het toch die vrouw in de supermarkt. Misschien is t niet, maar zomaar roepen dat t niet hetzelfde ziektebeeld geeft is compleet lariekoek. Want anders hadden ze het nooit SARS-COV2 genoemd. MERS past in hetzelfde straatje, is ook aangetoond doordat ze de link legde met SARS.

En men kan niet roepen dat t niet identiek is, want SARS begrijpt men nu 17 jaar later nog steeds niet

quote:
The molecular mechanisms underlying the severe lung pathology that occurs during SARS-CoV infections remain incompletely understood.
https://www.nature.com/articles/s41419-018-0917-y
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 07:57:10 #206
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192298041
AP twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:16:03 Iranian media reports nearly 300 people have been killed and more than 1,000 sickened by ingesting toxic methanol across the Islamic Republic out of the false belief it kills the new coronavirus. https://t.co/tUjo8TI0aP reageer retweet
pi_192298046
Nogmaals een goed artikel waarin alles in perspectief wordt geplaatst: https://www.parool.nl/wer(...)l&utm_source=twitter
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192298048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:55 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, SARS was amper besmettelijk omdat het pas bij zwaar ziektebeeld in de longen vrij kwam. Maar dat is nu anders, nu is het de normale griep wat het zich verspreid. Als het eenmaal op je longen slaat dan heb je gewoon dezelfde complicaties en ziektebeeld als met SARS. Zelfde lange IC verblijft als met SARS. Hier een mooi 15 jaar later onderzoek.

https://www.nature.com/articles/s41413-020-0084-5

Het verspreid zich niet anders dan een normale griep, je gaat massaal carnaval vieren. En kijk mensen hebben de griep en dit keer hup Brabant is een brandhaard.

Normale griep weet je ook nooit van wie je t krijgt, was t nu mn collega die langs me hoeste, of was het toch die vrouw in de supermarkt. Misschien is t niet, maar zomaar roepen dat t niet hetzelfde ziektebeeld geeft is compleet lariekoek. Want anders hadden ze het nooit SARS-COV2 genoemd. MERS past in hetzelfde straatje, is ook aangetoond doordat ze de link legde met SARS.

En men kan niet roepen dat t niet identiek is, want SARS begrijpt men nu 17 jaar later nog steeds niet
[..]

https://www.nature.com/articles/s41419-018-0917-y
Het grote voordeel hier is dat het onderzoek afgestoft en opgepakt kan worden en we er wellicht sneller uit zijn.
Stel het is een compleet nieuw virus dan duurt het nog langer.
pi_192298050
"Het kan verkeren" :o

MackiePZamora twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:54:39 Now the wheels are turned. Trump can have his wish granted after all. Mexico is going to build a wall, to keep Americans out of Mexico 😂 https://t.co/NhmK5ktDOE reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192298052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik irriteer me daar aan de bouw ook aan. Alle mensen met 2 gouden handen hebben de afgelopen jaren goud geld verdiend.
2 weken crisis en de sector leidt de noodklok.

Heel veel andere bedrijven ook, jaren dik winst gemaakt, nu na 2 weken omdat duidelijk wordt dat de target niet gehaald wordt gelijk mensen op straat.
Neem je verlies, gebruik je buffer en bouw straks weer op.

Voor veel mkb waar het al niet lekker liep is dit natuurlijk de doodsteek.
Hier moeten bv de verhuurders van panden die al jaarlijks achterlijk hoge bedragen vragen bijspringen vind ik.

Diegene die het hardst geprofiteerd hebben moeten de riem aantrekken en bijspringen.
Dus mbt ziekenhuizen, niet bij de burger met de pet rond maar laat de verzekeraars betalen.
Mede om die reden hoop ik wel echt dat de overheid voldoende fraude analisten inzet bij het verdelen van het noodpakket.

Afgelopen zondag keek ik dat programma met Rick Nieman waar de staatssecretaris van financien zich min of meer beriep op het moraal van bedrijven en ondernemers om zich niet op het noodfonds te richten als ze zelf voldoende buffers hadden en hun belastingen gewoon netjes af te tikken als ze het nog konden leien.

Echter vooral dat soort vastgoedratten gaat straks natuurlijk van twee walletjes vreten. Enerzijds huurders de duimschroeven aandraaien en anderzijds wel arbeidstijdverkortingen etc. aanvragen. Hoop echt dat dit keer dat soort. bedrijven eens flink onder druk worden gezet.
pi_192298058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

En word helemaal erg als de National Guard ermee gaat bemoeien.
Dat hebben we 50 jaar terug al wel gezien
pi_192298066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:58 schreef Montagui het volgende:
"Het kan verkeren" :o

MackiePZamora twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:54:39 Now the wheels are turned. Trump can have his wish granted after all. Mexico is going to build a wall, to keep Americans out of Mexico 😂 https://t.co/NhmK5ktDOE reageer retweet
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192298070
Ik las dit artikel:

https://www.volkskrant.nl/cs-b779c460

Je zal er maar wonen zeg... Politieke discussies voeren over de zieken en doden in New York...

En over Amerika gesproken, mijn theorie is dat New York nu zo snel gaat vanwege het kosmopolitische karakter, maar dat de rest daar nog in een soort van tweede, langzame, golf achteraan komt. Dat land zou zomaar heel lang stil kunnen vallen.
pi_192298074
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:53 schreef _I het volgende:

[..]

RESULTS: Worldwide, SARS-CoV involved 32 countries, with 8422 confirmed cases and 916 (10.87%) casualties from November 2002 to August 2003. MERS-CoV spread over 27 states, causing 2496 cases and 868 (34.77%) fatalities during the period April 2012 to December 2019. However, the novel coronavirus 2019-nCoV spread swiftly the global borders of 27 countries. It infected 34799 people and resulted in 724 (2.08%) casualties during the period December 29, 2019 to February 7, 2020. The fatality rate of coronavirus MERS-CoV was (34.77%) higher than SARS-CoV (10.87%) and 2019-nCoV (2.08%); however, the 2019-nCoV transmitted rapidly in comparison to SARS-CoV and MERS-CoV.

CONCLUSIONS: The novel coronavirus 2019-nCoV has diverse epidemiological and biological characteristics, making it more contagious than SARS-CoV and MERS-CoV. It has affected more people in a short time period compared to SARS-CoV and MERS‐CoV, although the fatality rate of MERS-CoV was higher than SARS-CoV and 2019-nCoV. The major clinical manifestations in coronavirus infections 2019-nCoV, MERS-CoV, and SARS CoV are fever, chills, cough, shortness of breath, generalized myalgia, malaise, drowsy, diarrhea, confusion, dyspnea, and pneumonia. Global health authorities should take immediate measures to prevent the outbreaks of such emerging and reemerging pathogens across the globe to minimize the disease burden locally and globally.

Bron

The incubation period of SARS is usually 2-7 days but may be as long as 10 days. The illness generally begins with a prodrome of fever (>38°C), which is often high, sometimes associated with chills and rigors and sometimes accompanied by other symptoms including headache, malaise, and myalgias. At the onset of illness, some cases have mild respiratory symptoms. Typically, rash and neurologic or gastrointestinal findings are absent, although a few patients have reported diarrhoea during the febrile prodrome.

After 3-7 days, a lower respiratory phase begins with the onset of a dry, non-productive cough or dyspnea that may be accompanied by or progress to hypoxemia. In 10%-20% of cases, the respiratory illness is severe enough to require intubation and mechanical ventilation. The case fatality among persons with illness meeting the current WHO case definition for probable and suspected cases of SARS is around 3%.

Bron

Waar zie jij afwijkingen in het ziektebeeld dan?
Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.
pi_192298082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.
Dat zou kunnen, maakt niet dat het ziektebeeld anders is, wel het verloop.
pi_192298083
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china

quote:
Sinds drie dagen weer binnenlandse besmetting China

Ⓒ AFP
Voor het eerst in drie dagen tijd is in China iemand lokaal besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de nationale gezondheidscommissie vrijdag.

De afgelopen 24 uur zijn er 55 gevallen van het coronavirus vastgesteld in het land, 12 minder dan een dag eerder. De afgelopen drie dagen waren alle nieuwe patiënten volgens de autoriteiten in het buitenland geweest, maar donderdag werd een binnenlandse besmetting vastgesteld bij een man uit de provincie Zhejiang.

Vijf mensen zijn in het afgelopen etmaal overleden aan het longvirus. Zij stierven allen in de centrale provincie Hubei, waar het virus in december voor het eerst de kop opstak. In China zijn tot dusver 81,340 gevallen van het virus bekend en 3292 patiënten overleden. Het aantal nieuwe infecties in het land is drastisch gedaald sinds de overheid ingrijpende maatregelen invoerde.
Het begint weer van vooraf aan...
pi_192298102
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik las dit artikel:

https://www.volkskrant.nl/cs-b779c460

Je zal er maar wonen zeg... Politieke discussies voeren over de zieken en doden in New York...

En over Amerika gesproken, mijn theorie is dat New York nu zo snel gaat vanwege het kosmopolitische karakter, maar dat de rest daar nog in een soort van tweede, langzame, golf achteraan komt. Dat land zou zomaar heel lang stil kunnen vallen.
Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.

Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:10:59 #218
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china
[..]

Het begint weer van vooraf aan...
Op zich wel bijzonder, aangezien dat geen aangrenzende provincie van Hubei is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:11:41 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192298123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china
[..]

Het begint weer van vooraf aan...
Op zich is het ook niet onverwacht of 'erg' dat er weer besmettingen bij komen, zolang het maar onder controle gehouden kan worden zonder weer de hele maatschappij lam te leggen.
pi_192298136
Zo, nieuwe dag. Eens kijken hoe we ervoor staan. :)
pi_192298147
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.

Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192298155
16 op IC.

12 man
4 vrouw

jongste: 48 jaar
oudste: 83 jaar
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:17:14 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192298170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.

Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:18:06 #224
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192298180
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust! ;)
Precies, of als je man of kind op sterven ligt omdat je geen maskertje droeg.

Begrijp de logica niet.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192298212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.

Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Maar we zijn er wel het snelst vanaf. Nu duurt het allemaal zo onnoemelijk lang... Lig er wakker van :X
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:21:13 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.

Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Waarom zou dat het meest toekomstigbestendig zijn :')
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192298218
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.

Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.

Nos

300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'. :|W
IK zou ook voor een tot 40 % abv verdunde ethanol gaan B:)B jaartje of 12 in een eikenhoutenvat laten rusten voor de rijkeren onder ons :7
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192298229
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.
[..]

Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.
[..]

Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen. _O_ (Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media. :N )
Mooie post, eens! :Y
pi_192298258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Trump zei gisteren tijdens die briefing dat mensen weer terug aan het werk konden gaan.

Terwijl dit gebeurt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)vm-immuniteit-immuun

Steve ging ook helemaal uit zijn plaat.
Die Birx was het ook nogal aan het "downplayen".
Zoals de claim dat Imperial college hun conclusies hadden aangepast van 500.000 naar 20.000 doden. Ze hadden niets aangepast, de studie gaf beide cijfers, afhankelijk van welke maatregelen genomen werden.
Of haar claim dat geen enkel land behalve de kleintjes als monaco een besmettingsgraad van meer dan 1 op 1000 had bereikt, en dat misschien betekende dat een groot deel vd bevolking besmet is zonder symptomen. Blijkbaar overschat ze het aantal inwoners van Italië en Spanje, die zitten reeds boven die 1 op 1000, en het aantal nieuwe gevallen stijgt nog steeds.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:27:52 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_192298266
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust! ;)
Koop een #fashionfilter

https://www.labeledby.com/shop

(Ik ga dat waarschijnlijk serieus doen trouwens, vind ze best cool)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:29:15 #231
74056 crew  ToT
pi_192298280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Koop een #fashionfilter

https://www.labeledby.com/shop

(Ik ga dat waarschijnlijk serieus doen trouwens, vind ze best cool)
Ik heb deze besteld.
pi_192298300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
Ja ik zal niet snel keihard oordelen over het RIVM of over de regering. Enorm lastige situatie, met veel onzekerheden.

Maar er valt wel wat te zeggen voor het aanhangen van het precautionary principle aan te hangen in dezen. De maatregelen leken erop gericht om geen overbelasting van de IC te krijgen. Alleen, zo lijkt het, zijn ze uitgegaan van een gemiddelde van alle modelvoorspellingen - dit terwijl de onzekerheidsmarge enorm is (wat ze zelf ook steeds zeggen). Dan zou je zeggen, probeer met zeg 75% zekerheid onder de max. IC-capaciteit te blijven, i.p.v. 50% zekerheid (fictieve getallen uiteraard).

Groepsimmuniteit is wetenschappelijk zeer dubieus. Eigenlijk nooit bewezen dat dit kan zonder vaccin. En je zou dan 60% van de bevolking moeten besmetten en de ouderen te ontzien - lijkt me praktisch onmogelijk. Bij 60% en een reële afspiegeling van de bevolking heb je 100.000 tot 200.000 doden. Tja.
pi_192298324
Ik hoorde zojuist op de radio dat er in China ook weer lokale besmettingen zijn geconstateerd. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk de eerste besmetting was in 'x' aantal dagen.
pi_192298325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Koop een #fashionfilter

https://www.labeledby.com/shop

(Ik ga dat waarschijnlijk serieus doen trouwens, vind ze best cool)
Best geinig. Maar waar wil je die dragen dan? Zitten wij niet met een identificatieplicht?

Zag trouwens gisteren wel wat oudere mensen met een mondkapje in de supermarkt. Stond er niet negatief tegenover.
pi_192298345
Even het kaartje met besmettingen per 100.000 inwoners bekijkend. Je ziet overduidelijk Brabant en Limburg als besmettingshaarden - carnaval, dit weten we.

Maar je ziet toch ook een trend in de bible belt? Krijgt dit ook aandacht / zijn er alternatieve verklaringen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:34:44 #236
74056 crew  ToT
pi_192298346
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:32 schreef _I het volgende:

[..]

Best geinig. Maar waar wil je die dragen dan? Zitten wij niet met een identificatieplicht?

Zag trouwens gisteren wel wat oudere mensen met een mondkapje in de supermarkt. Stond er niet negatief tegenover.
Ja een paar weken geleden was er een berichtje in deze topicreeks over dat iemand een mondkapje droeg op straat, en die kreeg van de politie de keuze om het mondkapje af te doen, of thuis te blijven.
Maar ik denk dat men nu langzaam maar zeker toch wel wat coulanter moet gaan worden wat dit betreft.
pi_192298351
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
16 op IC.

12 man
4 vrouw

jongste: 48 jaar
oudste: 83 jaar
Hoeveel plaats hebben jullie op de IC?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192298356
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Op zich wel bijzonder, aangezien dat geen aangrenzende provincie van Hubei is.
Maar dat is op dit moment overal natuurlijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:35:35 #239
74056 crew  ToT
pi_192298357
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Even het kaartje met besmettingen per 100.000 inwoners bekijkend. Je ziet overduidelijk Brabant en Limburg als besmettingshaarden - carnaval, dit weten we.

Maar je ziet toch ook een trend in de bible belt? Krijgt dit ook aandacht / zijn er alternatieve verklaringen?
Gisteren was er hier een plaatje waarin stond dat carnaval niet de enige reden was dat er zo'n uitbraak in Braboland was. Er waren meerdere verschillende besmettingen, wat ik begreep? :?
pi_192298370
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja een paar weken geleden was er een berichtje in deze topicreeks over dat iemand een mondkapje droeg op straat, en die kreeg van de politie de keuze om het mondkapje af te doen, of thuis te blijven.
Maar ik denk dat men nu langzaam maar zeker toch wel wat coulanter moet gaan worden wat dit betreft.
Tja, denk dat mondkapjes wel essentieel zijn bij een functionerende samenleving op dit moment.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2020 @ 08:37:25 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192298376
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja een paar weken geleden was er een berichtje in deze topicreeks over dat iemand een mondkapje droeg op straat, en die kreeg van de politie de keuze om het mondkapje af te doen, of thuis te blijven.
Maar ik denk dat men nu langzaam maar zeker toch wel wat coulanter moet gaan worden wat dit betreft.
Bizar wel, de politie die je vertelt dat je een mondkapje áf moet doen, terwijl in andere landen boetes uitgedeeld worden als je geen mondkapje op hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192298380
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.

Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.

Nos

300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'. :|W
Methanol vergiftiging kan je behandelen met "gewone" alcohol (de ethanol houdt de lever bezig, zodat de methanol niet omgezet wordt naar formaldehyde etc. en de nieren tijd krijgen om de methanol uit te scheiden), maar dat is daar waarschijnlijk verboden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2020 @ 08:38:17 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192298385
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Even het kaartje met besmettingen per 100.000 inwoners bekijkend. Je ziet overduidelijk Brabant en Limburg als besmettingshaarden - carnaval, dit weten we.

Maar je ziet toch ook een trend in de bible belt? Krijgt dit ook aandacht / zijn er alternatieve verklaringen?
Twee weken geleden (nou ja, en twee dagen inmiddels) was het biddag. Volle kerken dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:38:18 #244
74056 crew  ToT
pi_192298386
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:36 schreef _I het volgende:

[..]

Tja, denk dat mondkapjes wel essentieel zijn bij een functionerende samenleving op dit moment.
Ja alleen wordt er dus geroepen dat ze schijnveiligheid opleveren en juist extra gevaarlijk zijn als je ze aan blijft raken enzo.
1,5 meter afstand en niezen in je elleboog zou effectiever zijn, ook al kan het virus verdomd lang in de lucht blijven hangen en zie je overal ter wereld dat men WÉL mondkapjes draagt.
Waarom moeten we hier zo verdomd eigenwijs zijn steeds wat de aanpak van dit virus betreft?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2020 @ 08:38:18 #245
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192298387
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bizar wel, de politie die je vertelt dat je een mondkapje áf moet doen, terwijl in andere landen boetes uitgedeeld worden als je geen mondkapje op hebt.
Ja je mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen hier :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:38:41 #246
74056 crew  ToT
pi_192298391
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bizar wel, de politie die je vertelt dat je een mondkapje áf moet doen, terwijl in andere landen boetes uitgedeeld worden als je geen mondkapje op hebt.
Nou, dit dus precies ja! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:39:18 #247
74056 crew  ToT
pi_192298396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja je mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen hier :+
Een sjaal voor je bakkes als het -10 is mag ook niet?
  Spellchecker vrijdag 27 maart 2020 @ 08:39:54 #248
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192298401
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.

Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.

Nos

300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'. :|W
Zijn dit nu ook coronaslachtoffers?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2020 @ 08:40:45 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192298410
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Een sjaal voor je bakkes als het -10 is mag ook niet?
Technisch gezien niet nee :P

quote:
Gezichtsbedekkende kleding (kleding die het gezicht geheel bedekt of waarbij alleen de ogen zichtbaar zijn)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192298411
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja alleen wordt er dus geroepen dat ze schijnveiligheid opleveren en juist extra gevaarlijk zijn als je ze aan blijft raken enzo.
1,5 meter afstand en niezen in je elleboog zou effectiever zijn, ook al kan het virus verdomd lang in de lucht blijven hangen en zie je overal ter wereld dat men WÉL mondkapjes draagt.
Waarom moeten we hier zo verdomd eigenwijs zijn steeds wat de aanpak van dit virus betreft?
Gebrek aan middelen.

Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
pi_192298412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:32 schreef HulkHeld het volgende:
Ik hoorde zojuist op de radio dat er in China ook weer lokale besmettingen zijn geconstateerd. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk de eerste besmetting was in 'x' aantal dagen.
In ZK stagneert het aantal dagelijkse besmettingen nu op circa 100 en het aantal doden op circa 5. Daarmee outperformed ZK Nl enorm. China zal na de lockdowns vermoedelijk 1st stijgen in het aantal besmettingen en doden en op een bepaald niveau blijven hangen vergelijkbaar met de situatie van ZK.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192298415
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
pi_192298421
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo, nieuwe dag. Eens kijken hoe we ervoor staan. :)
Voelt steeds als Groundhog Day. Althans, bij het opstaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:41:49 #254
74056 crew  ToT
pi_192298423
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Gebrek aan middelen.

Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
Dat kan idd wel een puntje zijn, ja.
pi_192298425
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Twee weken geleden (nou ja, en twee dagen inmiddels) was het biddag. Volle kerken dus.
Hmm, interessant.
pi_192298447
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Gebrek aan middelen.

Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
Waar gaat dit over? (Val er net in)
In je elleboog hoesten is toch niet zo hendig als de kleding (nu vaak een winterjas) niet meteen gewassen wordt?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:44:04 #257
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
Economie.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192298457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
Gaat vermoedelijk vooral om repatriatievluchten en vracht. Toerisme is zo'n beetje dood wereldwijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192298510
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?

"Het virus maakt van iedereen een potentiële vijand."

https://www.scienceguide.(...)bij-het-leven-hoort/
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 08:48:04 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192298515
rudybouma twitterde op donderdag 26-03-2020 om 18:43:49 Forum voor Democratie gaf in een week tussen ¤21.000- 25.000 uit aan promotie van coronaberichten.
Baudet's partij is van alle politieke partijen het actiefst in betaalde promotie op Facebook & Instagram. De partij gaf hier in een jaar ¤242.000 aan uit.
https://t.co/4NbA2VJM7m reageer retweet
FvD is vooral bezig stemmers te winnen
pi_192298516
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bizar wel, de politie die je vertelt dat je een mondkapje áf moet doen, terwijl in andere landen boetes uitgedeeld worden als je geen mondkapje op hebt.
Mag ik een mondkapje dragen buiten de deur?
Ja hoor, op straat en in winkels mag dat. De wet die gezichtsbedekking verbiedt, geldt alleen in overheidsgebouwen (zoals politiebureaus) en het openbaar vervoer.

Mag ik een mondkapje op in de trein of op het politiebureau?
Je zou mondkapjes kunnen zien als gezichtsbedekkende kleding. Strikt formeel zou je hierop aangesproken kunnen worden. Maar de politie verwacht niet dat iemand je nu vraagt of je het mondkapje wilt verwijderen.

https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192298518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:43 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Waar gaat dit over? (Val er net in)
In je elleboog hoesten is toch niet zo hendig als de kleding (nu vaak een winterjas) niet meteen gewassen wordt?
Over waarom wij geen mondkapjes dragen op straat, naast het verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Je kan van jezelf niet ziek worden, dus zolang een ander niet in jouw elleboog hoest, neem ik aan dat je je jas niet gelijk hoeft te wassen.
Maar even serieus, was jij al je kleding nadat je buiten bent geweest? Ik kom eigenlijk alleen nog in de supermarkt eens in de zoveel dagen en heb tot op heden alleen mijn handen gewassen achteraf. (ow, en bij mijn ouders maak ik ook de boodschappen schoon)
pi_192298530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
Nederlanders die in het buitenland vastzitten lijkt me?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:49:51 #264
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192298539
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
rudybouma twitterde op donderdag 26-03-2020 om 18:43:49 Forum voor Democratie gaf in een week tussen ¤21.000- 25.000 uit aan promotie van coronaberichten.
Baudet's partij is van alle politieke partijen het actiefst in betaalde promotie op Facebook & Instagram. De partij gaf hier in een jaar ¤242.000 aan uit.
https://t.co/4NbA2VJM7m reageer retweet
FvD is vooral bezig stemmers te winnen
Toch heeft Baudet prima ingeschat wat voor impact dit virus in NL zou hebben.

En hij heeft gelijk gekregen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192298550
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.

Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
Volgens mij staat er nergens in het artikel dat dit "fout" is maar wordt er redelijk objectief beschreven wat er wordt gedaan en wat mensen er over zeggen.

De mening dat ik het schokkend vindt komt van mijzelf, niet van de media.

Ik lees ook niet graag de media die beweren dat wij beter zijn dan de rest. Eerlijk gezegd weten we gewoon niet wat de best aanpak is, dat weten we pas achteraf. En dan moeten ook alle aspecten worden meegenomen.
pi_192298569
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef _I het volgende:

[..]

Over waarom wij geen mondkapjes dragen op straat, naast het verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Je kan van jezelf niet ziek worden, dus zolang een ander niet in jouw elleboog hoest, neem ik aan dat je je jas niet gelijk hoeft te wassen.
Maar even serieus, was jij al je kleding nadat je buiten bent geweest? Ik kom eigenlijk alleen nog in de supermarkt eens in de zoveel dagen en heb tot op heden alleen mijn handen gewassen achteraf. (ow, en bij mijn ouders maak ik ook de boodschappen schoon)
Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoeg :r

geen wonder dat iedereen hier ziek blijft worden en in Azie weer gezond.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 08:52:41 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192298578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoeg :r

geen wonder dat iedereen hier ziek blijft worden en in Azie weer gezond.
Grapjas
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:54:55 #268
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192298600
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
rudybouma twitterde op donderdag 26-03-2020 om 18:43:49 Forum voor Democratie gaf in een week tussen ¤21.000- 25.000 uit aan promotie van coronaberichten.
Baudet's partij is van alle politieke partijen het actiefst in betaalde promotie op Facebook & Instagram. De partij gaf hier in een jaar ¤242.000 aan uit.
https://t.co/4NbA2VJM7m reageer retweet
FvD is vooral bezig stemmers te winnen
Lol, tuig is het ook
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192298605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Grapjas
Grapjes mogen hier niet.
pi_192298608
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:49 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Toch heeft Baudet prima ingeschat wat voor impact dit virus in NL zou hebben.

En hij heeft gelijk gekregen
Baudet heeft zich prima opgesteld in deze kwestie.

Maar zoals iemand terecht opmerkte: een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijk.
pi_192298617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:


Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:56:18 #273
74056 crew  ToT
pi_192298621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Mag ik een mondkapje dragen buiten de deur?
Ja hoor, op straat en in winkels mag dat. De wet die gezichtsbedekking verbiedt, geldt alleen in overheidsgebouwen (zoals politiebureaus) en het openbaar vervoer.

Mag ik een mondkapje op in de trein of op het politiebureau?
Je zou mondkapjes kunnen zien als gezichtsbedekkende kleding. Strikt formeel zou je hierop aangesproken kunnen worden. Maar de politie verwacht niet dat iemand je nu vraagt of je het mondkapje wilt verwijderen.

https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
^O^ Beter!
pi_192298631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoeg :r

geen wonder dat iedereen hier ziek blijft worden en in Azie weer gezond.
Het is deels ook onze weerstand.

Tja, het zou geweldig zijn als we net zo schoon en gezond zouden leven als de Aziaten. Misschien als onze straten ook pertinent gevuld zijn met smog en wij ook exotische dieren gaan eten die gevuld zijn met ziektes, dat we dan ook zo schoon worden als zij. Wie weet.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 08:57:06 #275
74056 crew  ToT
pi_192298633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?
Ik ben liever arm dan dood, of dat mijn longen gatenkaas worden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:57:56 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192298649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?

"Het virus maakt van iedereen een potentiële vijand."

https://www.scienceguide.(...)bij-het-leven-hoort/
Omdat jij anders zonder medicijnen en vreten zit.

Dan pas breekt de echte paniek uit.

Passagierskisten vliegen nu met alleen vracht. Jeweetwel, waar je normaal ook boven zit. Nu is er gelukkig nog meer ruimte omdat die stomme koffers niet mee hoeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192298650
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:56 schreef _I het volgende:

[..]

Het is deels ook onze weerstand.

Tja, het zou geweldig zijn als we net zo schoon en gezond zouden leven als de Aziaten. Misschien als onze straten ook pertinent gevuld zijn met smog en wij ook exotische dieren gaan eten die gevuld zijn met ziektes, dat we dan ook zo schoon worden als zij. Wie weet.
Het zijn twee extremen. Enerzijds wassen zij hun kont brandschoon met een bidet, anderzijds eten ze vleermuizen :')

Maar goed net als Europa is Azie niet 1 land.
pi_192298654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

[ afbeelding ]
Het aantal plekken dat vrijkomt groeit wel exponentieel, dus dat zal voor wat verlichting gaan zorgen over een aantal dagen. Hopelijk neemt dan het absolute aantal IC-opnames ook af.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:58:37 #279
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192298656
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben liever arm dan dood, of dat mijn longen gatenkaas worden.
Hier is dat een keuze ja, vanwege een normaal vangnet. Genoeg landen waar arm zijn meer betekent dan in een kleiner huis wonen met Euroshopper koekjes in de kast.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:16 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192298668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?
Dat is het vraagstuk nu. Op termijn gaat dat misschien wel leiden tot meer doden en verlies van kwaliteit van leven.
We gaan het meemaken -O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192298687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zat net te denken.... Als kinderen er amper ziek van worden of het amper oppakken, worden ze er mogelijk ook niet immuun voor. Als je die groep weg rekent EN alle ouderen en kwetsbaren, dan blijven er niet genoeg over voor herd immunity.
Fijn dat jij meer weet en dat herd immunity gaat werken, goed om te weten. Denk dat je wetenschapper moet worden.
pi_192298705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Volgens mij staat er nergens in het artikel dat dit "fout" is maar wordt er redelijk objectief beschreven wat er wordt gedaan en wat mensen er over zeggen.

De mening dat ik het schokkend vindt komt van mijzelf, niet van de media.

Ik lees ook niet graag de media die beweren dat wij beter zijn dan de rest. Eerlijk gezegd weten we gewoon niet wat de best aanpak is, dat weten we pas achteraf. En dan moeten ook alle aspecten worden meegenomen.
Ja bedoelde niet specifiek dat artikel, het viel me gewoon in algemene zin op. Denk dat het in andere landen ook gebeurt trouwens, want als men op het journaal een rondje correspondenten doet, zegt eigenlijk iedereen dat er in hun land met grote verbazing naar de Nederlandse aanpak wordt gekeken. Hier worden ook wel kritische vragen gesteld, maar de Nederlandse media zijn niet verbijsterd over de aanpak. (Die ook weer niet zó veel verschilt van andere landen.)
pi_192298716
Een familielid is naaister en geeft o.a. les bij een 'instelling' in mijn woonplaats.
Toen zij door de corona daar niet meer heen ging en duidelijk werd dat er een tekort was aan mondkapjes voor buurtzorg e.d. is zij aan het ontwerpen geslagen. En met succes.
Inmiddels zit ze zelf nagenoeg de hele dag achter de naaimachine. Er zijn meerdere naaisters, knippers en mensen die zorgen voor de distributie.
Het is een heel project geworden in de stad.
pi_192298721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?
Daar moet je een afweging in maken. Met wel enige prioritering van voorkomen sterfgevallen.
pi_192298727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:58 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Het zijn twee extremen. Enerzijds wassen zij hun kont brandschoon met een bidet, anderzijds eten ze vleermuizen :')

Maar goed net als Europa is Azie niet 1 land.
Daarom, en gewoontes zijn gewoontes. Dit werkte voor ons prima, tot nu. Gaan we nu een tijdje buigen naar elkaar. Ook leuk.
pi_192298741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:02 schreef Tris het volgende:
Een familielid is naaister en geeft o.a. les bij een 'instelling' in mijn woonplaats.
Toen zij door de corona daar niet meer heen ging en duidelijk werd dat er een tekort was aan mondkapjes voor buurtzorg e.d. is zij aan het ontwerpen geslagen. En met succes.
Inmiddels zit ze zelf nagenoeg de hele dag achter de naaimachine. Er zijn meerdere naaisters, knippers en mensen die zorgen voor de distributie.
Het is een heel project geworden in de stad.
Superlief O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192298749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:02 schreef Tris het volgende:
Een familielid is naaister en geeft o.a. les bij een 'instelling' in mijn woonplaats.
Toen zij door de corona daar niet meer heen ging en duidelijk werd dat er een tekort was aan mondkapjes voor buurtzorg e.d. is zij aan het ontwerpen geslagen. En met succes.
Inmiddels zit ze zelf nagenoeg de hele dag achter de naaimachine. Er zijn meerdere naaisters, knippers en mensen die zorgen voor de distributie.
Het is een heel project geworden in de stad.
Zo'n initiatief was laatst ook op het nieuws, super mooi om te zien! Maar ik begreep wel dat die mondkapjes die zij maakten in dat artikel, niet geschikt waren. Niet voor ziekenhuizen in ieder geval.
pi_192298750
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Gebrek aan middelen.

Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
Zeker waar. Het is mij een raadsel waarom wij niet een fabriek hebben inmiddels die massaal die dingen produceert. Al dan niet voor dagelijks gebruik wanneer de kwaliteit niet goed genoeg is voor ziekenhuizen.

Of massaal half gelaatsmaskers mey filters, nog duurzaam ook.
pi_192298752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verplicht leesvoer!

How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
duidelijk verhaal, gaat nog heel lang doorwerken dit
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:04:46 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192298760
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
16 op IC.

12 man
4 vrouw

jongste: 48 jaar
oudste: 83 jaar
Gisteren 12-2 toch?
pi_192298783
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben liever arm dan dood, of dat mijn longen gatenkaas worden.
En dan ben jij arm, stoot je teen, die ontsteekt, maar omdat er geen economie meer functioneert krijg je geen antibiotica en overlijdt je aan zoiets futiels als dat. En met jou nog veel meer aan futiele redenen.
pi_192298784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

[ afbeelding ]
de laatste 3 dagen blijven vaak nog groeien vanwege late aanlevering van data, ondanks dat in dit geval de 25e al blauw is.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:09:13 #294
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192298814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

[ afbeelding ]
Dit plaatje klopt toch niet?
Gisteren was het de 26ste en toen is met afstand de grootste stijging geweest.....
pi_192298820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan ben jij arm, stoot je teen, die ontsteekt, maar omdat er geen economie meer functioneert krijg je geen antibiotica en overlijdt je aan zoiets futiels als dat. En met jou nog veel meer aan futiele redenen.
Als de scholen ooit weer openen mogen er wel een aantal weer even Nederlandse les volgen :'(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 09:10:16 #296
74056 crew  ToT
pi_192298835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan ben jij arm, stoot je teen, die ontsteekt, maar omdat er geen economie meer functioneert krijg je geen antibiotica en overlijdt je aan zoiets futiels als dat. En met jou nog veel meer aan futiele redenen.
Ach dan heb je tenminste wat langer geleefd he! :) Liever later aan iets futiels overlijden dan nu aan corona.
pi_192298838
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zeker waar. Het is mij een raadsel waarom wij niet een fabriek hebben inmiddels die massaal die dingen produceert. Al dan niet voor dagelijks gebruik wanneer de kwaliteit niet goed genoeg is voor ziekenhuizen.

Of massaal half gelaatsmaskers mey filters, nog duurzaam ook.
En jij denkt dat je die dingen efficiënt zonder machines materialen en gereedschappen zo kan maken uit dunne lucht. _O-
pi_192298843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:00 schreef funnywell het volgende:

[..]

Fijn dat jij meer weet en dat herd immunity niet gaat werken, goed om te weten. Denk dat je wetenschapper moet worden.
Back at you
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192298862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:09 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dit plaatje klopt toch niet?
Gisteren was het de 26ste en toen is met afstand de grootste stijging geweest.....
Die stijging die ze dagelijks melden, bestaat deels uit nieuwe meldingen die betrekking hebben op de dagen ervoor (wegens verlate rapportage van de eerste opnamedatum). Dan worden ze bij de balkjes van de vorige dagen opgeteld.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298867
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:09 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dit plaatje klopt toch niet?
Gisteren was het de 26ste en toen is met afstand de grootste stijging geweest.....
nee klopt de laatste 3 dagen (inc vandaag) klopt nog niet, t/m de 23e is het wel redelijk compleet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192298871
vol
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')