In ZK stagneert het aantal dagelijkse besmettingen nu op circa 100 en het aantal doden op circa 5. Daarmee outperformed ZK Nl enorm. China zal na de lockdowns vermoedelijk 1st stijgen in het aantal besmettingen en doden en op een bepaald niveau blijven hangen vergelijkbaar met de situatie van ZK.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:32 schreef HulkHeld het volgende:
Ik hoorde zojuist op de radio dat er in China ook weer lokale besmettingen zijn geconstateerd. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk de eerste besmetting was in 'x' aantal dagen.
Voelt steeds als Groundhog Day. Althans, bij het opstaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo, nieuwe dag. Eens kijken hoe we ervoor staan.
Dat kan idd wel een puntje zijn, ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:
[..]
Gebrek aan middelen.
Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
Hmm, interessant.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Twee weken geleden (nou ja, en twee dagen inmiddels) was het biddag. Volle kerken dus.
Waar gaat dit over? (Val er net in)quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:
[..]
Gebrek aan middelen.
Pas als we een continue stroom aan mondkapjes hebben en iedereen in vitale functies voldoende heeft, zal het eventueel naar buiten worden gebracht.
Economie.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
Gaat vermoedelijk vooral om repatriatievluchten en vracht. Toerisme is zo'n beetje dood wereldwijd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Waarom mogen vliegtuigen uit het land met de meeste bekende besmettingen (VS) hier nog steeds landen?
FvD is vooral bezig stemmers te winnentwitter:rudybouma twitterde op donderdag 26-03-2020 om 18:43:49Forum voor Democratie gaf in een week tussen ¤21.000- 25.000 uit aan promotie van coronaberichten.
Baudet's partij is van alle politieke partijen het actiefst in betaalde promotie op Facebook & Instagram. De partij gaf hier in een jaar ¤242.000 aan uit.
https://t.co/4NbA2VJM7m reageer retweet
Mag ik een mondkapje dragen buiten de deur?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bizar wel, de politie die je vertelt dat je een mondkapje áf moet doen, terwijl in andere landen boetes uitgedeeld worden als je geen mondkapje op hebt.
Over waarom wij geen mondkapjes dragen op straat, naast het verbod op gezichtsbedekkende kleding.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:43 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? (Val er net in)
In je elleboog hoesten is toch niet zo hendig als de kleding (nu vaak een winterjas) niet meteen gewassen wordt?
Nederlanders die in het buitenland vastzitten lijkt me?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:41 schreef ZwangerPetro het volgende:
Toch heeft Baudet prima ingeschat wat voor impact dit virus in NL zou hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
FvD is vooral bezig stemmers te winnentwitter:rudybouma twitterde op donderdag 26-03-2020 om 18:43:49Forum voor Democratie gaf in een week tussen ¤21.000- 25.000 uit aan promotie van coronaberichten.
Baudet's partij is van alle politieke partijen het actiefst in betaalde promotie op Facebook & Instagram. De partij gaf hier in een jaar ¤242.000 aan uit.
Volgens mij staat er nergens in het artikel dat dit "fout" is maar wordt er redelijk objectief beschreven wat er wordt gedaan en wat mensen er over zeggen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.
Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoegquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef _I het volgende:
[..]
Over waarom wij geen mondkapjes dragen op straat, naast het verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Je kan van jezelf niet ziek worden, dus zolang een ander niet in jouw elleboog hoest, neem ik aan dat je je jas niet gelijk hoeft te wassen.
Maar even serieus, was jij al je kleding nadat je buiten bent geweest? Ik kom eigenlijk alleen nog in de supermarkt eens in de zoveel dagen en heb tot op heden alleen mijn handen gewassen achteraf. (ow, en bij mijn ouders maak ik ook de boodschappen schoon)
Grapjasquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoeg
geen wonder dat iedereen hier ziek blijft worden en in Azie weer gezond.
Lol, tuig is het ookquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
Baudet heeft zich prima opgesteld in deze kwestie.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:49 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Toch heeft Baudet prima ingeschat wat voor impact dit virus in NL zou hebben.
En hij heeft gelijk gekregen
Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Mag ik een mondkapje dragen buiten de deur?
Ja hoor, op straat en in winkels mag dat. De wet die gezichtsbedekking verbiedt, geldt alleen in overheidsgebouwen (zoals politiebureaus) en het openbaar vervoer.
Mag ik een mondkapje op in de trein of op het politiebureau?
Je zou mondkapjes kunnen zien als gezichtsbedekkende kleding. Strikt formeel zou je hierop aangesproken kunnen worden. Maar de politie verwacht niet dat iemand je nu vraagt of je het mondkapje wilt verwijderen.
https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
Het is deels ook onze weerstand.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Want islamisering, gezichtsbedekking en handen schudden is Nederlands cultuur etc. is de reden dat men hier nog steeds weigert zichzelf te verschonen. Dat de premier moet uit leggen dat je je handen moet wassen na de wc zegt al genoeg
geen wonder dat iedereen hier ziek blijft worden en in Azie weer gezond.
Ik ben liever arm dan dood, of dat mijn longen gatenkaas worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is een economie om zeep helpen (waarvan de gevolgen nog niet te overzien zijn) om niet teveel mensen nu te laten sterven wel ethisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |