abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192297955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De gouveneur van New York (de staat) heeft gisteren gezegd dat met elk realistisch scenario dat te bedenken is dat de zorg dat niet aan zal kunnen (staat in het VS topic in COR).

Als straks daar de ziekenhuizen vol liggen en het dodental oploopt zou dat wel eens heel erg uit de hand kunnen lopen.

En tel daar het enorme wapenbezit bij op :X
En word helemaal erg als de National Guard ermee gaat bemoeien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192297961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:42 schreef funnywell het volgende:

[..]

Die 3,9% is de mutatie, menselijk gemodificeerd of niet, je hebt nu met een SARS te maken die zich verspreid als de normale griep. Dat is het gevaarlijke dit keer, SARS was amper besmettelijk.

https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513
[..]

SARS-CoV-1 was amper besmettelijk en gaf een ander ziektebeeld. SARS-CoV-2 verspreid zich anders en ook anders dan griep. Het is gewoon een ander virus.
pi_192298003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:43 schreef Sickert het volgende:

[..]

Precies dit
Ik irriteer me daar aan de bouw ook aan. Alle mensen met 2 gouden handen hebben de afgelopen jaren goud geld verdiend.
2 weken crisis en de sector leidt de noodklok.

Heel veel andere bedrijven ook, jaren dik winst gemaakt, nu na 2 weken omdat duidelijk wordt dat de target niet gehaald wordt gelijk mensen op straat.
Neem je verlies, gebruik je buffer en bouw straks weer op.

Voor veel mkb waar het al niet lekker liep is dit natuurlijk de doodsteek.
Hier moeten bv de verhuurders van panden die al jaarlijks achterlijk hoge bedragen vragen bijspringen vind ik.

Diegene die het hardst geprofiteerd hebben moeten de riem aantrekken en bijspringen.
Dus mbt ziekenhuizen, niet bij de burger met de pet rond maar laat de verzekeraars betalen.
pi_192298024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:45 schreef Benger het volgende:

[..]

SARS-CoV-1 was amper besmettelijk en gaf een ander ziektebeeld. SARS-CoV-2 verspreid zich anders en ook anders dan griep. Het is gewoon een ander virus.
RESULTS: Worldwide, SARS-CoV involved 32 countries, with 8422 confirmed cases and 916 (10.87%) casualties from November 2002 to August 2003. MERS-CoV spread over 27 states, causing 2496 cases and 868 (34.77%) fatalities during the period April 2012 to December 2019. However, the novel coronavirus 2019-nCoV spread swiftly the global borders of 27 countries. It infected 34799 people and resulted in 724 (2.08%) casualties during the period December 29, 2019 to February 7, 2020. The fatality rate of coronavirus MERS-CoV was (34.77%) higher than SARS-CoV (10.87%) and 2019-nCoV (2.08%); however, the 2019-nCoV transmitted rapidly in comparison to SARS-CoV and MERS-CoV.

CONCLUSIONS: The novel coronavirus 2019-nCoV has diverse epidemiological and biological characteristics, making it more contagious than SARS-CoV and MERS-CoV. It has affected more people in a short time period compared to SARS-CoV and MERS‐CoV, although the fatality rate of MERS-CoV was higher than SARS-CoV and 2019-nCoV. The major clinical manifestations in coronavirus infections 2019-nCoV, MERS-CoV, and SARS CoV are fever, chills, cough, shortness of breath, generalized myalgia, malaise, drowsy, diarrhea, confusion, dyspnea, and pneumonia. Global health authorities should take immediate measures to prevent the outbreaks of such emerging and reemerging pathogens across the globe to minimize the disease burden locally and globally.

Bron

The incubation period of SARS is usually 2-7 days but may be as long as 10 days. The illness generally begins with a prodrome of fever (>38°C), which is often high, sometimes associated with chills and rigors and sometimes accompanied by other symptoms including headache, malaise, and myalgias. At the onset of illness, some cases have mild respiratory symptoms. Typically, rash and neurologic or gastrointestinal findings are absent, although a few patients have reported diarrhoea during the febrile prodrome.

After 3-7 days, a lower respiratory phase begins with the onset of a dry, non-productive cough or dyspnea that may be accompanied by or progress to hypoxemia. In 10%-20% of cases, the respiratory illness is severe enough to require intubation and mechanical ventilation. The case fatality among persons with illness meeting the current WHO case definition for probable and suspected cases of SARS is around 3%.

Bron

Waar zie jij afwijkingen in het ziektebeeld dan?
pi_192298032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, SARS was amper besmettelijk omdat het pas bij zwaar ziektebeeld in de longen vrij kwam. Maar dat is nu anders, nu is het de normale griep wat het zich verspreid. Als het eenmaal op je longen slaat dan heb je gewoon dezelfde complicaties en ziektebeeld als met SARS. Zelfde lange IC verblijft als met SARS. Hier een mooi 15 jaar later onderzoek.

https://www.nature.com/articles/s41413-020-0084-5

Het verspreid zich niet anders dan een normale griep, je gaat massaal carnaval vieren. En kijk mensen hebben de griep en dit keer hup Brabant is een brandhaard.

Normale griep weet je ook nooit van wie je t krijgt, was t nu mn collega die langs me hoeste, of was het toch die vrouw in de supermarkt. Misschien is t niet, maar zomaar roepen dat t niet hetzelfde ziektebeeld geeft is compleet lariekoek. Want anders hadden ze het nooit SARS-COV2 genoemd. MERS past in hetzelfde straatje, is ook aangetoond doordat ze de link legde met SARS.

En men kan niet roepen dat t niet identiek is, want SARS begrijpt men nu 17 jaar later nog steeds niet

quote:
The molecular mechanisms underlying the severe lung pathology that occurs during SARS-CoV infections remain incompletely understood.
https://www.nature.com/articles/s41419-018-0917-y
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:57:10 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192298041
AP twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:16:03 Iranian media reports nearly 300 people have been killed and more than 1,000 sickened by ingesting toxic methanol across the Islamic Republic out of the false belief it kills the new coronavirus. https://t.co/tUjo8TI0aP reageer retweet
pi_192298046
Nogmaals een goed artikel waarin alles in perspectief wordt geplaatst: https://www.parool.nl/wer(...)l&utm_source=twitter
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192298048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:55 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg, SARS was amper besmettelijk omdat het pas bij zwaar ziektebeeld in de longen vrij kwam. Maar dat is nu anders, nu is het de normale griep wat het zich verspreid. Als het eenmaal op je longen slaat dan heb je gewoon dezelfde complicaties en ziektebeeld als met SARS. Zelfde lange IC verblijft als met SARS. Hier een mooi 15 jaar later onderzoek.

https://www.nature.com/articles/s41413-020-0084-5

Het verspreid zich niet anders dan een normale griep, je gaat massaal carnaval vieren. En kijk mensen hebben de griep en dit keer hup Brabant is een brandhaard.

Normale griep weet je ook nooit van wie je t krijgt, was t nu mn collega die langs me hoeste, of was het toch die vrouw in de supermarkt. Misschien is t niet, maar zomaar roepen dat t niet hetzelfde ziektebeeld geeft is compleet lariekoek. Want anders hadden ze het nooit SARS-COV2 genoemd. MERS past in hetzelfde straatje, is ook aangetoond doordat ze de link legde met SARS.

En men kan niet roepen dat t niet identiek is, want SARS begrijpt men nu 17 jaar later nog steeds niet
[..]

https://www.nature.com/articles/s41419-018-0917-y
Het grote voordeel hier is dat het onderzoek afgestoft en opgepakt kan worden en we er wellicht sneller uit zijn.
Stel het is een compleet nieuw virus dan duurt het nog langer.
pi_192298050
"Het kan verkeren" :o

MackiePZamora twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:54:39 Now the wheels are turned. Trump can have his wish granted after all. Mexico is going to build a wall, to keep Americans out of Mexico 😂 https://t.co/NhmK5ktDOE reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192298052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik irriteer me daar aan de bouw ook aan. Alle mensen met 2 gouden handen hebben de afgelopen jaren goud geld verdiend.
2 weken crisis en de sector leidt de noodklok.

Heel veel andere bedrijven ook, jaren dik winst gemaakt, nu na 2 weken omdat duidelijk wordt dat de target niet gehaald wordt gelijk mensen op straat.
Neem je verlies, gebruik je buffer en bouw straks weer op.

Voor veel mkb waar het al niet lekker liep is dit natuurlijk de doodsteek.
Hier moeten bv de verhuurders van panden die al jaarlijks achterlijk hoge bedragen vragen bijspringen vind ik.

Diegene die het hardst geprofiteerd hebben moeten de riem aantrekken en bijspringen.
Dus mbt ziekenhuizen, niet bij de burger met de pet rond maar laat de verzekeraars betalen.
Mede om die reden hoop ik wel echt dat de overheid voldoende fraude analisten inzet bij het verdelen van het noodpakket.

Afgelopen zondag keek ik dat programma met Rick Nieman waar de staatssecretaris van financien zich min of meer beriep op het moraal van bedrijven en ondernemers om zich niet op het noodfonds te richten als ze zelf voldoende buffers hadden en hun belastingen gewoon netjes af te tikken als ze het nog konden leien.

Echter vooral dat soort vastgoedratten gaat straks natuurlijk van twee walletjes vreten. Enerzijds huurders de duimschroeven aandraaien en anderzijds wel arbeidstijdverkortingen etc. aanvragen. Hoop echt dat dit keer dat soort. bedrijven eens flink onder druk worden gezet.
pi_192298058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

En word helemaal erg als de National Guard ermee gaat bemoeien.
Dat hebben we 50 jaar terug al wel gezien
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:01:14 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192298066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:58 schreef Montagui het volgende:
"Het kan verkeren" :o

MackiePZamora twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:54:39 Now the wheels are turned. Trump can have his wish granted after all. Mexico is going to build a wall, to keep Americans out of Mexico 😂 https://t.co/NhmK5ktDOE reageer retweet
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192298070
Ik las dit artikel:

https://www.volkskrant.nl/cs-b779c460

Je zal er maar wonen zeg... Politieke discussies voeren over de zieken en doden in New York...

En over Amerika gesproken, mijn theorie is dat New York nu zo snel gaat vanwege het kosmopolitische karakter, maar dat de rest daar nog in een soort van tweede, langzame, golf achteraan komt. Dat land zou zomaar heel lang stil kunnen vallen.
pi_192298074
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:53 schreef _I het volgende:

[..]

RESULTS: Worldwide, SARS-CoV involved 32 countries, with 8422 confirmed cases and 916 (10.87%) casualties from November 2002 to August 2003. MERS-CoV spread over 27 states, causing 2496 cases and 868 (34.77%) fatalities during the period April 2012 to December 2019. However, the novel coronavirus 2019-nCoV spread swiftly the global borders of 27 countries. It infected 34799 people and resulted in 724 (2.08%) casualties during the period December 29, 2019 to February 7, 2020. The fatality rate of coronavirus MERS-CoV was (34.77%) higher than SARS-CoV (10.87%) and 2019-nCoV (2.08%); however, the 2019-nCoV transmitted rapidly in comparison to SARS-CoV and MERS-CoV.

CONCLUSIONS: The novel coronavirus 2019-nCoV has diverse epidemiological and biological characteristics, making it more contagious than SARS-CoV and MERS-CoV. It has affected more people in a short time period compared to SARS-CoV and MERS‐CoV, although the fatality rate of MERS-CoV was higher than SARS-CoV and 2019-nCoV. The major clinical manifestations in coronavirus infections 2019-nCoV, MERS-CoV, and SARS CoV are fever, chills, cough, shortness of breath, generalized myalgia, malaise, drowsy, diarrhea, confusion, dyspnea, and pneumonia. Global health authorities should take immediate measures to prevent the outbreaks of such emerging and reemerging pathogens across the globe to minimize the disease burden locally and globally.

Bron

The incubation period of SARS is usually 2-7 days but may be as long as 10 days. The illness generally begins with a prodrome of fever (>38°C), which is often high, sometimes associated with chills and rigors and sometimes accompanied by other symptoms including headache, malaise, and myalgias. At the onset of illness, some cases have mild respiratory symptoms. Typically, rash and neurologic or gastrointestinal findings are absent, although a few patients have reported diarrhoea during the febrile prodrome.

After 3-7 days, a lower respiratory phase begins with the onset of a dry, non-productive cough or dyspnea that may be accompanied by or progress to hypoxemia. In 10%-20% of cases, the respiratory illness is severe enough to require intubation and mechanical ventilation. The case fatality among persons with illness meeting the current WHO case definition for probable and suspected cases of SARS is around 3%.

Bron

Waar zie jij afwijkingen in het ziektebeeld dan?
Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.
pi_192298082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.
Dat zou kunnen, maakt niet dat het ziektebeeld anders is, wel het verloop.
pi_192298083
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china

quote:
Sinds drie dagen weer binnenlandse besmetting China

Ⓒ AFP
Voor het eerst in drie dagen tijd is in China iemand lokaal besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de nationale gezondheidscommissie vrijdag.

De afgelopen 24 uur zijn er 55 gevallen van het coronavirus vastgesteld in het land, 12 minder dan een dag eerder. De afgelopen drie dagen waren alle nieuwe patiënten volgens de autoriteiten in het buitenland geweest, maar donderdag werd een binnenlandse besmetting vastgesteld bij een man uit de provincie Zhejiang.

Vijf mensen zijn in het afgelopen etmaal overleden aan het longvirus. Zij stierven allen in de centrale provincie Hubei, waar het virus in december voor het eerst de kop opstak. In China zijn tot dusver 81,340 gevallen van het virus bekend en 3292 patiënten overleden. Het aantal nieuwe infecties in het land is drastisch gedaald sinds de overheid ingrijpende maatregelen invoerde.
Het begint weer van vooraf aan...
pi_192298102
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik las dit artikel:

https://www.volkskrant.nl/cs-b779c460

Je zal er maar wonen zeg... Politieke discussies voeren over de zieken en doden in New York...

En over Amerika gesproken, mijn theorie is dat New York nu zo snel gaat vanwege het kosmopolitische karakter, maar dat de rest daar nog in een soort van tweede, langzame, golf achteraan komt. Dat land zou zomaar heel lang stil kunnen vallen.
Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.

Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:10:59 #218
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Op zich wel bijzonder, aangezien dat geen aangrenzende provincie van Hubei is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:11:41 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192298123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Op zich is het ook niet onverwacht of 'erg' dat er weer besmettingen bij komen, zolang het maar onder controle gehouden kan worden zonder weer de hele maatschappij lam te leggen.
pi_192298136
Zo, nieuwe dag. Eens kijken hoe we ervoor staan. :)
pi_192298147
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.

Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192298155
16 op IC.

12 man
4 vrouw

jongste: 48 jaar
oudste: 83 jaar
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:17:14 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192298170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.

Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:18:06 #224
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192298180
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust! ;)
Precies, of als je man of kind op sterven ligt omdat je geen maskertje droeg.

Begrijp de logica niet.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192298212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.

Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk :{
Maar we zijn er wel het snelst vanaf. Nu duurt het allemaal zo onnoemelijk lang... Lig er wakker van :X
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')