Dat hebben we 50 jaar terug al wel gezienquote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En word helemaal erg als de National Guard ermee gaat bemoeien.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:58 schreef Montagui het volgende:
"Het kan verkeren"
twitter:MackiePZamora twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 07:54:39Now the wheels are turned. Trump can have his wish granted after all. Mexico is going to build a wall, to keep Americans out of Mexico 😂 https://t.co/NhmK5ktDOE reageer retweet
Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:53 schreef _I het volgende:
[..]
RESULTS: Worldwide, SARS-CoV involved 32 countries, with 8422 confirmed cases and 916 (10.87%) casualties from November 2002 to August 2003. MERS-CoV spread over 27 states, causing 2496 cases and 868 (34.77%) fatalities during the period April 2012 to December 2019. However, the novel coronavirus 2019-nCoV spread swiftly the global borders of 27 countries. It infected 34799 people and resulted in 724 (2.08%) casualties during the period December 29, 2019 to February 7, 2020. The fatality rate of coronavirus MERS-CoV was (34.77%) higher than SARS-CoV (10.87%) and 2019-nCoV (2.08%); however, the 2019-nCoV transmitted rapidly in comparison to SARS-CoV and MERS-CoV.
CONCLUSIONS: The novel coronavirus 2019-nCoV has diverse epidemiological and biological characteristics, making it more contagious than SARS-CoV and MERS-CoV. It has affected more people in a short time period compared to SARS-CoV and MERS‐CoV, although the fatality rate of MERS-CoV was higher than SARS-CoV and 2019-nCoV. The major clinical manifestations in coronavirus infections 2019-nCoV, MERS-CoV, and SARS CoV are fever, chills, cough, shortness of breath, generalized myalgia, malaise, drowsy, diarrhea, confusion, dyspnea, and pneumonia. Global health authorities should take immediate measures to prevent the outbreaks of such emerging and reemerging pathogens across the globe to minimize the disease burden locally and globally.
Bron
The incubation period of SARS is usually 2-7 days but may be as long as 10 days. The illness generally begins with a prodrome of fever (>38°C), which is often high, sometimes associated with chills and rigors and sometimes accompanied by other symptoms including headache, malaise, and myalgias. At the onset of illness, some cases have mild respiratory symptoms. Typically, rash and neurologic or gastrointestinal findings are absent, although a few patients have reported diarrhoea during the febrile prodrome.
After 3-7 days, a lower respiratory phase begins with the onset of a dry, non-productive cough or dyspnea that may be accompanied by or progress to hypoxemia. In 10%-20% of cases, the respiratory illness is severe enough to require intubation and mechanical ventilation. The case fatality among persons with illness meeting the current WHO case definition for probable and suspected cases of SARS is around 3%.
Bron
Waar zie jij afwijkingen in het ziektebeeld dan?
Dat zou kunnen, maakt niet dat het ziektebeeld anders is, wel het verloop.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik dacht dat het, voor de verspreiding cruciale, verschil erin zit dat SARS pas besmettelijk was op het moment dat iemand daadwerkelijk symptomen begon te vertonen. Zal eens kijken of het nieuwsartikel nog terug kan vinden dat daarover ging.
Het begint weer van vooraf aan...quote:Sinds drie dagen weer binnenlandse besmetting China
Ⓒ AFP
Voor het eerst in drie dagen tijd is in China iemand lokaal besmet geraakt met het coronavirus. Dat meldt de nationale gezondheidscommissie vrijdag.
De afgelopen 24 uur zijn er 55 gevallen van het coronavirus vastgesteld in het land, 12 minder dan een dag eerder. De afgelopen drie dagen waren alle nieuwe patiënten volgens de autoriteiten in het buitenland geweest, maar donderdag werd een binnenlandse besmetting vastgesteld bij een man uit de provincie Zhejiang.
Vijf mensen zijn in het afgelopen etmaal overleden aan het longvirus. Zij stierven allen in de centrale provincie Hubei, waar het virus in december voor het eerst de kop opstak. In China zijn tot dusver 81,340 gevallen van het virus bekend en 3292 patiënten overleden. Het aantal nieuwe infecties in het land is drastisch gedaald sinds de overheid ingrijpende maatregelen invoerde.
Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:02 schreef zatoichi het volgende:
Ik las dit artikel:
https://www.volkskrant.nl/cs-b779c460
Je zal er maar wonen zeg... Politieke discussies voeren over de zieken en doden in New York...
En over Amerika gesproken, mijn theorie is dat New York nu zo snel gaat vanwege het kosmopolitische karakter, maar dat de rest daar nog in een soort van tweede, langzame, golf achteraan komt. Dat land zou zomaar heel lang stil kunnen vallen.
Op zich wel bijzonder, aangezien dat geen aangrenzende provincie van Hubei is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china
[..]
Het begint weer van vooraf aan...
Op zich is het ook niet onverwacht of 'erg' dat er weer besmettingen bij komen, zolang het maar onder controle gehouden kan worden zonder weer de hele maatschappij lam te leggen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china
[..]
Het begint weer van vooraf aan...
Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is toch ook de algehele gedachte? Dat aangezien er geen restrictie in binnenlandse vluchten is, de New Yorkers New York zullen ontvluchten en het zo overal verspreiden.
Wat me trouwens opvalt is dat media vrij goed zijn in het benoemen van wat er in andere landen fout gaat. Maar andere landen zullen zeggen: je zal maar in Nederland wonen... De aanpak hier is net zo goed een fiasco.
Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
Precies, of als je man of kind op sterven ligt omdat je geen maskertje droeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust!
Maar we zijn er wel het snelst vanaf. Nu duurt het allemaal zo onnoemelijk lang... Lig er wakker vanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.
Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk
Waarom zou dat het meest toekomstigbestendig zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, meest toekomst bestendig is gewoon laten razen en de scherven oprapen, massagraven, etc.
Maar echt ethisch is dat niet natuurlijk
IK zou ook voor een tot 40 % abv verdunde ethanol gaanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
'Honderden Iraniërs dood door vergif, na misvatting dat het tegen corona zou beschermen'
In Iran zijn bijna 300 mensen overleden door het innemen van het giftige methanol, na geruchten dat het zou beschermen tegen het coronavirus, melden Iraanse media. Meer dan duizend mensen zijn gewond geraakt. Methanol is industriële alcohol. Bij consumptie kan het leiden tot blindheid.
Iran wordt zwaar getroffen door het coronavirus. Volgens de officiële cijfers zijn 29.000 mensen besmet en 2200 overleden. Maar experts hebben het vermoeden dat de Iraanse overheid de cijfers bewust laag voorspiegelt.
Nos
300 mensen dood na het drinken van Methanol als 'kuur'.![]()
Mooie post, eens!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.
[..]
Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.
[..]
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen.(Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media.
)
Die Birx was het ook nogal aan het "downplayen".quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Trump zei gisteren tijdens die briefing dat mensen weer terug aan het werk konden gaan.
Terwijl dit gebeurt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)vm-immuniteit-immuun
Steve ging ook helemaal uit zijn plaat.
Koop een #fashionfilterquote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat mondkapjes onrust veroorzaken kan ik me deels wel iets bij voorstellen, maar men moet er toch zo onderhand langzaam maar zeker wel aan beginnen te wennen.
Dan maar een beetje onrust, als je er levens mee kunt redden. Een trauma-helikopter zorgt ook voor onrust!
Ik heb deze besteld.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Koop een #fashionfilter
https://www.labeledby.com/shop
(Ik ga dat waarschijnlijk serieus doen trouwens, vind ze best cool)
Ja ik zal niet snel keihard oordelen over het RIVM of over de regering. Enorm lastige situatie, met veel onzekerheden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zolang de hele wereld niet doordrongen is van de ernst en er geen gezamenlijke aanpak is, lijkt me de aanpak voor een 'herd immunity' nog altijd beter dan een lokale 'total lockdown'. Zoals de wereld nu bezig blijven er haarden ontstaan, en dus ook weer ná (gedeelteijke) opheffing van een tijdelijke plaatselijke 'total lockdown'.
Best geinig. Maar waar wil je die dragen dan? Zitten wij niet met een identificatieplicht?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Koop een #fashionfilter
https://www.labeledby.com/shop
(Ik ga dat waarschijnlijk serieus doen trouwens, vind ze best cool)
Ja een paar weken geleden was er een berichtje in deze topicreeks over dat iemand een mondkapje droeg op straat, en die kreeg van de politie de keuze om het mondkapje af te doen, of thuis te blijven.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:32 schreef _I het volgende:
[..]
Best geinig. Maar waar wil je die dragen dan? Zitten wij niet met een identificatieplicht?
Zag trouwens gisteren wel wat oudere mensen met een mondkapje in de supermarkt. Stond er niet negatief tegenover.
Hoeveel plaats hebben jullie op de IC?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
16 op IC.
12 man
4 vrouw
jongste: 48 jaar
oudste: 83 jaar
Maar dat is op dit moment overal natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op zich wel bijzonder, aangezien dat geen aangrenzende provincie van Hubei is.
Gisteren was er hier een plaatje waarin stond dat carnaval niet de enige reden was dat er zo'n uitbraak in Braboland was. Er waren meerdere verschillende besmettingen, wat ik begreep?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Even het kaartje met besmettingen per 100.000 inwoners bekijkend. Je ziet overduidelijk Brabant en Limburg als besmettingshaarden - carnaval, dit weten we.
Maar je ziet toch ook een trend in de bible belt? Krijgt dit ook aandacht / zijn er alternatieve verklaringen?
Tja, denk dat mondkapjes wel essentieel zijn bij een functionerende samenleving op dit moment.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja een paar weken geleden was er een berichtje in deze topicreeks over dat iemand een mondkapje droeg op straat, en die kreeg van de politie de keuze om het mondkapje af te doen, of thuis te blijven.
Maar ik denk dat men nu langzaam maar zeker toch wel wat coulanter moet gaan worden wat dit betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |