Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit artikel is geschreven in de nasleep van een beginperiode waarin nog onbekend was hoe dit virus overgedragen werd:
[..]
Dit artikel stelt dan ook alleen dat er virusdeeltjes gevonden zijn zonder dat er symptomen waren. Dit stelt andermaal niets over de besmettelijkheid van de peuter van 6 maanden. Er staat dat de peuter zelf besmet is, niet of die ook anderen besmet heeft.
Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staatquote:Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--// niet op/alleen jou.
Wat ik mij afvraag... zouden duikverenigingen e.d. iets hierin kunnen betekenen ?
(perslucht apparatuur etc.etc.).
NB Ik weet dat je niet moet fucken met Medische Zaken maar in tijden van oorlog: beter een kans op behandeling dan geen behandeling wanneer je dood gaat.
Tegen de tijd dat Italië écht in de problemen kwam, konden wij hier niemand meer missen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hebben wij in het begin Italië geholpen?
Nogmaals:quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk. In januari zei zij over het virus het volgende: "Van de besmette mensen heeft ongeveer een kwart ernstige tot zeer ernstige problemen, zoals longontsteking. Dat is echt wel veel. Ongeveer 4 procent overlijdt. Maar in dit vroege stadium van de uitbraak is het heel lastig om het gevaar goed in te schatten.”
https://www.welingelichte(...)woon-griepvirus.html
Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef _I het volgende:
[..]
Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.
Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?quote:Kan dat artikel wel nieuw zijn, blijkt dus wel dat hun aanname niet klopt.
Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt. Hooguit dat er potentieel iets aan de hand is m.b.t. intermenselijke overdraagbaarheid. Nota bene gepubliceerd in een tijd dat intermenselijke overdraagbaarheid in zijn algemeenheid nog ter discussie stond. Laat staan van specifiek kinderen.quote:Er staat: These patients may play important roles in human-to-human transmission in the community.
Als je dat bedrijf daar laat zitten blijft het ook onder de daar geldende wetgeving vallen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef leolinedance het volgende: Uh, als je iets koopt is het toch van jou?
Ik kwam niet met iets anders, ik kwam met omstandig bewijs voor de stelling, waarop jij claimt dat ik wat claimde wat experts zouden betwisten, wat ik geenszins deed. Je las of begreep het dus fout.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ga toch weg man, met je fout.
Iemand stelt iets, ik vraag om een bron, jij komt met iets anders, ik geef aan dat dat niet onderbouwt wat je stelt, dan weet je niet meer wat je stelt, dus stop ik, dan kom je met een maffe reactie.
Haha, neem jezelf eens niet zo serieus. Je post gaf geen antwoord op mijn vraag. Kan gebeuren. Laat het los.
Inderdaad geen gek idee... Doorgeven aan de juiste personen graag! @Vallonquote:Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat
Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je dat bedrijf daar laat zitten blijft het ook onder de daar geldende wetgeving vallen.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
quote:De Defense Production Act, die direct na het begin van de Korea-oorlog geïntroduceerd werd, geeft de Amerikaanse president het recht om in de VS geproduceerde apparatuur in eigen land te houden.
Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?
[..]
Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?
[..]
Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt.
Ik zat net te denken.... Als kinderen er amper ziek van worden of het amper oppakken, worden ze er mogelijk ook niet immuun voor. Als je die groep weg rekent EN alle ouderen en kwetsbaren, dan blijven er niet genoeg over voor herd immunity.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:47 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik luister toevallig naar een oud stukje waar Van Dissel spreekt, 'die 50-60% groepsimmuniteit zal niet zonder vaccin bereikt worden'.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef _I het volgende:
[..]
Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.
Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.quote:En normaal gesproken zijn kinderen juist verspreiders. Daar geef ik je geen bron van. Dat werd besproken bij de briefing en kan elke ouder je vertellen.
Ik denk ook dat er een groep is die bewust wegkijkt omdat ze angst hebben of het gewoon niet snappen wat er gaande is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx. We moeten "elkaar" daarbij helpen.
Soms als schreeuwer, soms als onderworpene, onderwijzer of leerling.
Zelf vind ik het heerlijk als iemand zijn (on)gelijk heeft. Echt serieus in de sfeer niet om te winnen maar om deel te nemen. Dit zolang het niet om de persoon gaat.
Het volk zijn wij allemaal. Daarbij is er een groep die momenteel 10 kleuren poept en schijt doet.
Die van gekkigheid, in mijn omgeving dan, bang zijn om het kraanwater te drinken en als een malle ook thuis opgesloten 40x per dag hun handen wassen met alcohol van 100%.... en dat mogen ze maar is niet nodig wanneer je zaken op juiste waarde duidelijk maakt.
Ook omgekeerd dat je nu niet even het risico moet nemen om elkaar te bezoeken of boos wordt dat "JIJ" nooit je bloedeigen moeder zal besmetten en "JOUW" kind nooit oorzaak van besmetting is die iemands dood kan zijn.
Het probleem hier is dat oorzaak en gevolg, uiterst persoonlijk wordt gemaakt en beleeft.
Steeds weer denk ik aan het moet indalen en dat gaat best goed. Er zal echter een groep zijn die het (bewust) ontkent om wat voor reden dan ook. Wij moeten onszelf en die groep tegen zichzelf, in bescherming nemen.
Wat @DireStraits7 zegt.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.
[..]
Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.
Macron: https://www.reuters.com/a(...)ltdown-idUSKBN2172E5quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar ik behalve "afstemmen" dus niks concreets in lees maar goed.
quote:A poll by Monitor Italia last week showed 88% of Italians believe the EU has not done enough to help their country, underscoring how a lack of solidarity can hurt sentiment.
Volgens mij goed, maar het blijft een beperkt systeem voor noodgevallen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat
Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:54 schreef _I het volgende:
[..]
Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.
Ik had het niet specifiek over dit virus. Ik vroeg juist om een bron in eerste instantie, omdat het nog niet vastgesteld is m.b.t. dit virus.
Macron wil altijd meer EU en ziet zichzelf als de leider van de EU.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Macron: https://www.reuters.com/a(...)ltdown-idUSKBN2172E5
Italië:
[..]
In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.quote:
Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Macron: https://www.reuters.com/a(...)ltdown-idUSKBN2172E5
Italië:
[..]
Jij draait het om.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).
Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn.![]()
Die willen alleen maar helikoptergeld.![]()
Die hebben de afgelopen 7 vette jaren geen flikker gedaan om de economie te hervormenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn.![]()
Die willen alleen maar helikoptergeld.![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij draait het om.
Zijn er wel onderzoeken waaruit blijkt dat er geringe kans is dat ze anderen besmetten?
Er is nauwelijks asymptomatische besmetting gevonden. En aangezien kinderen nauwelijks symptomen vertonen.quote:Op basis van de huidige literatuur zijn het voornamelijk symptomatische personen die bijdragen aan de verspreiding en lijkt de bijdrage van de asymptomatische personen aan de verspreiding beperkt (Ghinai 2020). Slechts bij één asymptomatische persoon met PCR aangetoond virus in de keel was het mogelijk het virus ook daadwerkelijk te kweken (Hoehl 2020). Tevens zijn op dit moment geen aanwijzingen dat faeco-orale overdracht bijdraagt aan de verspreiding.
FF 1e reactie zonder de bron door te akkeren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:23 schreef _I het volgende:
[..]
Less severe illness in kids, but no ages spared
In the Pediatrics study, researchers conducted the first retrospective epidemiologic analysis of disease spread and severity in 2,143 confirmed or possible pediatric COVID-19 infections reported to the Chinese Center for Disease Control and Prevention (China CDC) from Jan 16 to Feb 8.
Of the 2,143 cases, 731 (34.1%) were laboratory-confirmed, and 1,412 (65.9%) were suspected. Median patient age was 7 years (range, 1 day to 18 years); 1,213 (56.6%) were boys.
Using clinical signs, lab testing, and chest x-rays, the researchers classified 94 patients (4.4%) as asymptomatic, 1,091 (50.9%) having mild disease, and 831 (38.8%) having moderate illness.
Young children were more at risk of serious illness than older children were. The proportion of severe and critical cases was 10.6 % for children younger than 1 year, 7.3% for those 1 to 5, 4.2% for those 6 to 10, 4.1% for those 11 to 15, and 3.0% for those 16 to 18. "Only one child died, and most cases were mild, with much fewer severe and critical cases (5.9%) than adult patients (18.5%)," they wrote.
Despite that finding, investigators said that children of all ages and both sexes were clearly at risk due to the coronavirus. "Although clinical manifestations of children's COVID-19 cases were generally less severe than those of adult patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection," they wrote.
bron
Children and Coronavirus: Research Finds Some Become Seriously Ill
A study of more than 2,000 children with the virus in China found that babies were especially vulnerable to developing severe infection.
bron
CONCLUSIONS: Children at all ages appeared susceptible to COVID-19, and there was no significant gender difference. Although clinical manifestations of children’s COVID-19 cases were generally less severe than those of adults’ patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection. The distribution of children’s COVID-19 cases varied with time and space, and most of the cases concentrated in Hubei province and surrounding areas. Furthermore, this study provides strong evidence for human-to-human transmission.
bron
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Interview met 'onze' Marion Koopmans:
Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.
https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
Mens ga koken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.
Nou dat is weinig concreet dus. Iemand een idee wat de levertijd op zo'n machine is? Ook die zullen wel weer gebouwd worden met compoenten uit allerlei andere landen die mogelijk ook leveringsproblemen hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Het wordt nu een beetje vermoeiendquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Was nog niet gepost volgens mij..quote:22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.
In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.
Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.
Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Wat hebben ze eraan om het spul in het land te houden als ze het niet mogen gebruiken?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.
Ik zie dat dus niet zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.
Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:
Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.quote:
Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.
edit: https://scholar.google.com/citations?user=cwUzg-kAAAAJ&hl=en
H-index > 100, not bad
Downloaden met Utorrent. ;')quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.
Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.quote:
Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:
Kan me hier helemaal in vinden:
https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/
Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.
Gedurende de onderhandelingen met Nederland bracht het bedrijf plots naar buiten dat de receptuur voor testvloeistoffen gewoon op internet te vinden zou zijn.quote:
Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.
3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?
Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
Ok ik dacht al ik heb iets gemist...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
dat gaat de aankomende maand helemaal fout, vooral met zo'n debiel als presidentquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
Met welk idee?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.
Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus
10 uur geleden Groningen
Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.
Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.
(...)
https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html
En ze waren nog zo goed bezig in Groningen...
Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
Verplicht leesvoer!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk heeft China dit virus best goed aangepakt.
Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
Alles op lock down, niemand "laten riskeren" behalve vitale sectoren.quote:
Waar zijn die vele bronnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Juist omdat ze daar zo goed bezig zijn/veel testen weten ze dit waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.
Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.
(...)
Nou ja, zij wéten tenminste zeker dat ze het hebben!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
(...)
Oftewel USA gaat dood, wij worden schoothondje van Rusland.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verplicht leesvoer!
How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.
In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.
Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.
Was nog niet gepost volgens mij..
Misschien geeft het wel aan dat ze niet zo "toonaangevend" zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verplicht leesvoer!
How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Betere verdeling van testcapaciteit, verdeling van patiënten op Europese schaal, geen competitie om beademingsapparatuur, clusteren van infectieonderzoek etc.
Denk het niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn?
Blijkt toch iets besmettelijker dan gedacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
(...)
Zolang ze dat volhouden tot het vaccin er is, zullen ze de support van het volk hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
Graag een statistiekje erbij van overledenen die niet getest zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
Spierballentaal!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...
Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.
Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.
Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.
Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.
Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Wat is volgens jou het beste idee?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het beste idee?
Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Een probleem met de VS is tot voorkort dat ze echt heel weinig testten. En als je niet test heb je de cijfers ook niet, maar wel de last natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
Als ze niet leveren, dan gewoon innemen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...
Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.
Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.
Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.
Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het beste idee?
Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
Je gelooft toch zelf niet als Italië, Spanje en de VS zo hard getroffen worden in korte tijd dat het in China niet tig keer erger is.quote:
Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien
Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Gelukkig maar tot minimaal eind oktober... in één van Japie's gunstige modellen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.
[..]
Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.
[..]
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen.(Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media.
)
Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.quote:
Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.
Op zich is het goed om kritisch te kijken naar wat de maatregelen ons kosten (in alle opzichten) en opleveren.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:
Kan me hier helemaal in vinden:
https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/
Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
Zolang die IC overbelast is.... Kansloze missie natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?
Als Trump ons die beademingsapparaten kan ontfutselen, dan zou het ons toch ook moeten lukken om een recept van dat cluppie af te dwingen t.b.v. de hele wereld? Wie gaat ons daarvoor aanklagen dan? Noodbevel ofzo, hatseflats.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.
Heel toevallig morgen niets doen, weer is ook nog steeds goed. Misschien maar een ritje maken naar het closed territory down-under als verkenningsoperatie voor een nachtelijk bezoek ter voorbereiding van een Invasieve Centrale bezetting....... wel FF je kentekenplaat en bakkes voorzien van mondkapje.... overal staan HD-camera's.
Hebben we ons toch weer in de voet gescheten met onze social-distance.
Gekkigheid allemaal* en ik hoop oprecht dat of het bedrijf of de overheid nog deze week, het inzicht zal doen laten indalen. Als ik CEO van Roche zou zijn zou ik niet weten hoe snel je deze wetenschap compleet gaat vrijgeven.... ms de reden waarom ik ondanks alle pogingen geen CEO geworden ben.
*Roche is erg machtig en voor je het weet kan je op 1.5m afstand een advocaat verwachten die je zal uitputten met een proces en beticht van terreurdaden die oproepen tot onwettige acties en je aansprakelijk stelt voor alle daaruit voortvloeiende (imago)schade.
Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.
Ging kennelijk iets mis met quotenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren?
Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen...
Tja, meeste plekken waar gewerkt wordt is vaak business as ussual. Op de werkvloer wordt amper aan Social distancing gedaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
(...)
Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.
Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ersquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
Hoop het...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ers
....quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld.
Niet? Nouja, okquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.quote:
?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.
Je mist het puntquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.
Tja dat willen landen/de bevolking niet. Je leest hier op het forum al dat veel mensen tegen internationale samenwerking zijn. Op veel gebieden zou het juist erg goed zijn hetzelfde met medicijnen aankoop binnen de EU is daar ook veel verschil in prijs.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich.
Ja dat is altijd rechts zijn filosofie.... Echter, als je gezonde competitie hebt wordt er wel op meerdere manieren geconcurreerd waardoor slechte zaken sowieso omvallen, daar heb je geen soepel belastinggeld voor nodig ofzo. Om ze weg te krijgen zegmaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:
En nee, dan heb ik het niet over bijvoorbeeld álle horeca. Er zullen genoeg bedrijven zijn die al weinig bestaansrecht hadden en waarvoor dit de druppel was. Die nu kunstmatig in leven houden van belastinggeld heeft geen enkele zin.
Er is toch geen lockdown in de VS?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Veel vragen, bezig met een werkstuk?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?quote:
De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaatquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
vreselijkquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:30 schreef Flow3r het volgende:
[..]
De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaat
Ander beroep zoeken dan maar
Beperkte dacht ikquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is toch geen lockdown in de VS?
Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zal ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Hoe raadt je het? :’)quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Veel vragen, bezig met een werkstuk?
Een overname, saneren en goed leiden met een bekwaam team ofwel door verkopenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
https://www.dvhn.nl/binne(...)rhuisd-25505318.htmlquote:Nog eens zestig patiënten uit Brabant verhuisd
TILBURG (ANP) - Nog eens zestig patiënten die in Brabant in het ziekenhuis lagen, zijn donderdag verplaatst naar ziekenhuizen elders in het land. Dat meldt het Regionaal Overleg Acute Zorg.
Sinds vorige week vrijdag zijn in totaal rond de 450 patiënten uit Brabant verplaatst. In de meeste gevallen ging het om mensen met het coronavirus. Het overplaatsen van patiënten moet ervoor zorgen dat er in Brabant voldoende capaciteit beschikbaar blijft op onder meer de ic-afdelingen om nieuwe patiënten op te kunnen nemen.
De coördinatie van de verplaatsingen gebeurde tot nog toe via het regionaal commandocentrum in Tilburg. Inmiddels is er een landelijk coördinatiecentrum opgetuigd. Dat opereert vanuit het Erasmus MC in Rotterdam en heeft nu de leiding over het verplaatsen van patiënten.
Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:31 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.
gratis geldquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.
Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou mooi zijn ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
Tjah als je het aan mag vragen mag je het aanvragen...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]dit geloof je toch zeker zelf niet?
Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:42 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?
Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horecaquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.
Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Die wil je niet weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
RIVM keer 10quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
Dit. En banen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
Dat is duidelijk. Ik neem echter aan dat die huurders ook navenant verdienen, anders zou het al niet rendabel zijn om daar te zitten. Iedere ondernemer die al even bezig is zou het een tijdje uit moeten kunnen zingen met minder inkomsten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |