abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:43:55 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296556

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192296560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit artikel is geschreven in de nasleep van een beginperiode waarin nog onbekend was hoe dit virus overgedragen werd:
[..]

Dit artikel stelt dan ook alleen dat er virusdeeltjes gevonden zijn zonder dat er symptomen waren. Dit stelt andermaal niets over de besmettelijkheid van de peuter van 6 maanden. Er staat dat de peuter zelf besmet is, niet of die ook anderen besmet heeft.
Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.

Kan dat artikel wel nieuw zijn, blijkt dus wel dat hun aanname niet klopt.

Er staat: These patients may play important roles in human-to-human transmission in the community.

Dat staat er. Klaar.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:44:44 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296561
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--// niet op/alleen jou.

Wat ik mij afvraag... zouden duikverenigingen e.d. iets hierin kunnen betekenen ?
(perslucht apparatuur etc.etc.).

NB Ik weet dat je niet moet fucken met Medische Zaken maar in tijden van oorlog: beter een kans op behandeling dan geen behandeling wanneer je dood gaat.
Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat :)
pi_192296562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hebben wij in het begin Italië geholpen?
Tegen de tijd dat Italië écht in de problemen kwam, konden wij hier niemand meer missen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk. In januari zei zij over het virus het volgende: "Van de besmette mensen heeft ongeveer een kwart ernstige tot zeer ernstige problemen, zoals longontsteking. Dat is echt wel veel. Ongeveer 4 procent overlijdt. Maar in dit vroege stadium van de uitbraak is het heel lastig om het gevaar goed in te schatten.”

https://www.welingelichte(...)woon-griepvirus.html
Nogmaals:
Waarom loop jij constant instanties of adviseurs van instanties/overheid te pushen?

:W
pi_192296581
Ik luister toevallig naar een oud stukje waar Van Dissel spreekt, 'die 50-60% groepsimmuniteit zal niet zonder vaccin bereikt worden'.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192296587
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef _I het volgende:

[..]

Ja ho eens even. Het RIVM stelt en jij haalt de website aan.
Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?

quote:
Kan dat artikel wel nieuw zijn, blijkt dus wel dat hun aanname niet klopt.
Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?

quote:
Er staat: These patients may play important roles in human-to-human transmission in the community.
Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt. Hooguit dat er potentieel iets aan de hand is m.b.t. intermenselijke overdraagbaarheid. Nota bene gepubliceerd in een tijd dat intermenselijke overdraagbaarheid in zijn algemeenheid nog ter discussie stond. Laat staan van specifiek kinderen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192296597
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:42 schreef _I het volgende:

[..]

Ga toch weg man, met je fout.

Iemand stelt iets, ik vraag om een bron, jij komt met iets anders, ik geef aan dat dat niet onderbouwt wat je stelt, dan weet je niet meer wat je stelt, dus stop ik, dan kom je met een maffe reactie.

Haha, neem jezelf eens niet zo serieus. Je post gaf geen antwoord op mijn vraag. Kan gebeuren. Laat het los. :*
Ik kwam niet met iets anders, ik kwam met omstandig bewijs voor de stelling, waarop jij claimt dat ik wat claimde wat experts zouden betwisten, wat ik geenszins deed. Je las of begreep het dus fout.

Dat was inderdaad zonder bron, wat ik zelf ook aangaf en ik gaf ook aan eventueel bronnen te willen leveren voor wat ik zei.

Hier ga ik het verder bij laten, want je wil kennelijk je ongelijk niet toegeven met je kleuterachtige "je bent af" en "je was af".
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192296598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zei onze vriend uit Deurne ook terecht. Ben benieuwd hoe het met het testen van zijn beademingsmachine staat :)
Inderdaad geen gek idee... Doorgeven aan de juiste personen graag! @Vallon
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:50:44 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296600
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je dat bedrijf daar laat zitten blijft het ook onder de daar geldende wetgeving vallen.
Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
pi_192296608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Staat in die wetgeving dat de overheid producten op mag eisen in staatsbelang ofzo?
quote:
De Defense Production Act, die direct na het begin van de Korea-oorlog geïntroduceerd werd, geeft de Amerikaanse president het recht om in de VS geproduceerde apparatuur in eigen land te houden.
pi_192296610
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag 1: waar haalt het RIVM dit artikel aan en om welke stelling te verdedigen?
[..]

Vraag 2: ik vroeg jouw om een bron waaruit blijkt dat kinderen wél besmettelijk zijn, dus waar is die?
[..]

Je kunt niet de conclusies van slechts één onderzoek nemen. Nota bene een conclusie die helemaal niets onderschrijft van wat jij beweerd hebt.
Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.

En normaal gesproken zijn kinderen juist verspreiders. Daar geef ik je geen bron van. Dat werd besproken bij de briefing en kan elke ouder je vertellen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:51:57 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296615
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:47 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik luister toevallig naar een oud stukje waar Van Dissel spreekt, 'die 50-60% groepsimmuniteit zal niet zonder vaccin bereikt worden'.
Ik zat net te denken.... Als kinderen er amper ziek van worden of het amper oppakken, worden ze er mogelijk ook niet immuun voor. Als je die groep weg rekent EN alle ouderen en kwetsbaren, dan blijven er niet genoeg over voor herd immunity.
pi_192296617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:Y

#MAGA
#Netherlandssecond

Bedankt Arjan!
pi_192296618
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe kan ik iets bewijzen wat niet onderzocht is. Dat is exact mijn punt bij de eerste stelling.
Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.

quote:
En normaal gesproken zijn kinderen juist verspreiders. Daar geef ik je geen bron van. Dat werd besproken bij de briefing en kan elke ouder je vertellen.
Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.
pi_192296619
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx. We moeten "elkaar" daarbij helpen.
Soms als schreeuwer, soms als onderworpene, onderwijzer of leerling.
Zelf vind ik het heerlijk als iemand zijn (on)gelijk heeft. Echt serieus in de sfeer niet om te winnen maar om deel te nemen. Dit zolang het niet om de persoon gaat.

Het volk zijn wij allemaal. Daarbij is er een groep die momenteel 10 kleuren poept en schijt doet.
Die van gekkigheid, in mijn omgeving dan, bang zijn om het kraanwater te drinken en als een malle ook thuis opgesloten 40x per dag hun handen wassen met alcohol van 100%.... en dat mogen ze maar is niet nodig wanneer je zaken op juiste waarde duidelijk maakt.
Ook omgekeerd dat je nu niet even het risico moet nemen om elkaar te bezoeken of boos wordt dat "JIJ" nooit je bloedeigen moeder zal besmetten en "JOUW" kind nooit oorzaak van besmetting is die iemands dood kan zijn.
Het probleem hier is dat oorzaak en gevolg, uiterst persoonlijk wordt gemaakt en beleeft.

Steeds weer denk ik aan het moet indalen en dat gaat best goed. Er zal echter een groep zijn die het (bewust) ontkent om wat voor reden dan ook. Wij moeten onszelf en die groep tegen zichzelf, in bescherming nemen.
Ik denk ook dat er een groep is die bewust wegkijkt omdat ze angst hebben of het gewoon niet snappen wat er gaande is.

Ik probeer mijzelf ook tegen die groep in bescherming te nemen, maar het is soms wel een uitdaging als je deur uit gaat.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:53:21 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Heeft Nederland ook een wet die dat mogelijk maakt?
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:54:45 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Ok, maar ook toe-eigenen?
pi_192296628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij stelt: "kinderen zijn verspreiders", daar vroeg ik een bron van. Niet gekregen.
[..]

Maar dit is geen "normaal gesproken", dat is al duidelijk omdat "normaal gesproken" kinderen juist extra vatbaar zijn voor dit soort griepvirussen.
Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.

Ik had het niet specifiek over dit virus. Ik vroeg juist om een bron in eerste instantie, omdat het nog niet vastgesteld is m.b.t. dit virus.

Soit. Einde dag.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:56:08 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192296634
60.000 cases vandaag wereldwijd (en nog tellend)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192296636
Marion Koopmans zegt in de Live Q&A dat wij waarschijnlijk over 5 jaar het virus zullen zien als een van de winterverkoudheidsvirussen.

Over 5 jaar pas. :'(
pi_192296643
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar ik behalve "afstemmen" dus niks concreets in lees maar goed.
Macron: https://www.reuters.com/a(...)ltdown-idUSKBN2172E5
Italië:
quote:
A poll by Monitor Italia last week showed 88% of Italians believe the EU has not done enough to help their country, underscoring how a lack of solidarity can hurt sentiment.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:58:24 #27
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_192296644
Dat toe-eigenen is natuurlijk lachwekkend, want het product kent de nodige buitenlandse toeleveranciers. Eerst wat een buitenlandse overheid gaat doen is die toevoer frustreren en dan zit je helemaal met de gebakken peren. Maar het in beslag nemen klinkt natuurlijk heel stoer.
pi_192296650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij goed, maar het blijft een beperkt systeem voor noodgevallen.

Ik heb nu de indruk dat de overheid vooral inzet op DEMCON Macawi en Philips. De andere initiatieven zijn goed voor het moraal, maar worden alleen ingezet in nood. DEMCON Macawi wordt in eigen land geproduceerd en Philips heeft voor nu nog geen handelsbeperkingen. Ze zijn al langer spelers op dit gebied, dus ze weten precies wat de vraag is. Voor studenten en andere externe bedrijven is het toch moeilijker om binnen een paar weken een goede functionerend systeem gereed te hebben.
pi_192296659
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:54 schreef _I het volgende:

[..]

Je 2e zin onderbouwt mijn stelling in de eerste zin.

Ik had het niet specifiek over dit virus. Ik vroeg juist om een bron in eerste instantie, omdat het nog niet vastgesteld is m.b.t. dit virus.
Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).
pi_192296662
quote:
Macron wil altijd meer EU en ziet zichzelf als de leider van de EU.

Hij heeft niet eens de steun van zijn eigen volk. :')
pi_192296665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ok, maar ook toe-eigenen?
In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:01:02 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is in ieder geval allang vastgesteld dat dit virus zich anders gedraagt dan vergelijkbare virussen. En dat er vooralsnog geen inzichten zijn die erop wijzen dat kinderen dit virus makkelijk over kunnen dragen (dus niet: NIET kunnen overdragen, maar dat hun bijdrage in het aantal besmettingen zeer gering LIJKT te zijn).
Jij draait het om.

Zijn er wel onderzoeken waaruit blijkt dat er geringe kans is dat ze anderen besmetten?
pi_192296678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn. _O-

Die willen alleen maar helikoptergeld. :')
Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:03:19 #35
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192296683
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vwb Italie zou die uitslag elke maand zo zijn. _O-

Die willen alleen maar helikoptergeld. :')
Die hebben de afgelopen 7 vette jaren geen flikker gedaan om de economie te hervormen :(
pi_192296687
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij draait het om.

Zijn er wel onderzoeken waaruit blijkt dat er geringe kans is dat ze anderen besmetten?
quote:
Op basis van de huidige literatuur zijn het voornamelijk symptomatische personen die bijdragen aan de verspreiding en lijkt de bijdrage van de asymptomatische personen aan de verspreiding beperkt (Ghinai 2020). Slechts bij één asymptomatische persoon met PCR aangetoond virus in de keel was het mogelijk het virus ook daadwerkelijk te kweken (Hoehl 2020). Tevens zijn op dit moment geen aanwijzingen dat faeco-orale overdracht bijdraagt aan de verspreiding.
Er is nauwelijks asymptomatische besmetting gevonden. En aangezien kinderen nauwelijks symptomen vertonen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:04:27 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296689
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:23 schreef _I het volgende:

[..]

Less severe illness in kids, but no ages spared
In the Pediatrics study, researchers conducted the first retrospective epidemiologic analysis of disease spread and severity in 2,143 confirmed or possible pediatric COVID-19 infections reported to the Chinese Center for Disease Control and Prevention (China CDC) from Jan 16 to Feb 8.

Of the 2,143 cases, 731 (34.1%) were laboratory-confirmed, and 1,412 (65.9%) were suspected. Median patient age was 7 years (range, 1 day to 18 years); 1,213 (56.6%) were boys.

Using clinical signs, lab testing, and chest x-rays, the researchers classified 94 patients (4.4%) as asymptomatic, 1,091 (50.9%) having mild disease, and 831 (38.8%) having moderate illness.

Young children were more at risk of serious illness than older children were. The proportion of severe and critical cases was 10.6 % for children younger than 1 year, 7.3% for those 1 to 5, 4.2% for those 6 to 10, 4.1% for those 11 to 15, and 3.0% for those 16 to 18. "Only one child died, and most cases were mild, with much fewer severe and critical cases (5.9%) than adult patients (18.5%)," they wrote.

Despite that finding, investigators said that children of all ages and both sexes were clearly at risk due to the coronavirus. "Although clinical manifestations of children's COVID-19 cases were generally less severe than those of adult patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection," they wrote.
bron

Children and Coronavirus: Research Finds Some Become Seriously Ill
A study of more than 2,000 children with the virus in China found that babies were especially vulnerable to developing severe infection.

bron

CONCLUSIONS: Children at all ages appeared susceptible to COVID-19, and there was no significant gender difference. Although clinical manifestations of children’s COVID-19 cases were generally less severe than those of adults’ patients, young children, particularly infants, were vulnerable to infection. The distribution of children’s COVID-19 cases varied with time and space, and most of the cases concentrated in Hubei province and surrounding areas. Furthermore, this study provides strong evidence for human-to-human transmission.

bron
FF 1e reactie zonder de bron door te akkeren.
1) Ja kinderen kunnen (heftig) ziek worden, en "maar" 1 kind (natuurlijk te veel) daadwerkelijk stierf.
2) Eng is dat zij via CT-scan, kennelijk dus zichtbare, longschade ontdekten
* Kan niet inschatten of dat invasieve gevolgen heeft etc...

Om woordneuk te voorkomen.... het kleine verspreidingsrisico door kinderen in NL is vooral omdat op kwetsbaren via bij social-distancing worden weggehouden bij/van hun kinds/kinderen en zo geen extra risico krijgen.

Ik kan mij, zal je niet verbazen, vinden in de weliswaar wat algeme vertaling die het RIVM er aan geeft:
a) kinderen lopen geen extra/verhoogd risico.
b) "virologoisch" gezien geen reden om kinderen te sparen door scholen te sluiten.

En zo je wilt, om elk medisch risico voor kinderen uit te sluiten, was het "goed" om de scholen te sluiten. Dat recht te beslissen over het risico voor je kinderen heb je immers primair als ouder.
Zelf had ik er niet mee gezeten, kinderen hier zijn ingeënt en mochten desnoods zelf frutten met poep en pies.... gelukkig buiten een vieze trekbek geen verdere animo ontdekt.

NB: Ik kan mij voorstellen wanneer je kwetsbare kinderen hebt, dat natuurlijk totaal anders ligt en daarom hun "schoolvoorzieningen" sws al waren gesloten. Ben je kwetsbaar en heb je ook kinderen ligt RIVM interpretatie natuurlijk anders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192296697
Interview met 'onze' Marion Koopmans:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

https://www.bloomberg.com(...)is-of-our-generation
pi_192296703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:05 schreef houdafstand het volgende:

Marion Koopmans: The notion that people without symptoms spread massively is still under debate. It has been suggested by modelers, who have looked at specific studies on patients, but in the early days those were the people with more severe disease. Since then, we have learned that you can actually miss quite a few cases. From testing health-care workers for instance, we have learned that many people can have very minor symptoms. So we think that quite a bit of that so-called asymptomatic transmission is done by people with very mild disease.

Wat wil je hiermee zeggen?
pi_192296704
quote:

Mens ga koken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:07:22 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In theorie lijkt dat zo te zijn. Maar volgens mij is dit eerder opgeblazen door de media dan dat dit een reëel gevaar is.
Nou dat is weinig concreet dus. Iemand een idee wat de levertijd op zo'n machine is? Ook die zullen wel weer gebouwd worden met compoenten uit allerlei andere landen die mogelijk ook leveringsproblemen hebben.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:07:46 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296707
quote:

Het wordt nu een beetje vermoeiend :{
pi_192296708
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.

In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.

Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.
Was nog niet gepost volgens mij..
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:08:44 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:

Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:09:42 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296720
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Defensie kan ihkv het landsbelang die spullen gewoon in het land houden. Of ze het daadwerkelijk gaan doen is een tweede.
Wat hebben ze eraan om het spul in het land te houden als ze het niet mogen gebruiken?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:10:42 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192296726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar het is gewoon aantoonbaar onzin dat niet meerdere landen/grote organisaties aangestuurd hebben op verregaande Europese samenwerking. Dat het uiteindelijk bij 'wenselijk' blijft is niet omdat de wil er niet is, maar omdat de structuur er niet voor is en er geen tijd en middelen zijn om die nu ad hoc op te zetten, omdat ieder land druk genoeg is met zijn eigen shit te regelen.
Ik zie dat dus niet zo.
pi_192296727
quote:

Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.

edit: https://scholar.google.com/citations?user=cwUzg-kAAAAJ&hl=en
H-index > 100, not bad
pi_192296738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Top! ^O^
En toch vrees ik dat we hier tekorten houden...
pi_192296744
quote:

[..]

Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.
pi_192296748
Kan me hier helemaal in vinden:

https://www.parool.nl/wer(...)k-bezweren~b594fcce/

Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
pi_192296756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat zij geïnterviewd wordt door Bloomberg zegt genoeg over haar internationale allure.

edit: https://scholar.google.com/citations?user=cwUzg-kAAAAJ&hl=en
H-index > 100, not bad
Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.
pi_192296760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij Op1 zat alweer iemand die zich afvroeg waar dat recept dan precies staat.
Downloaden met Utorrent. ;')
pi_192296767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Downloaden met Utorrent. ;')
Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:18:48 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:

Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
pi_192296775
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ook zij dit onderschat heeft en dat zij door Bloomberg geïnterviewd werd is niet zo interessant nu.
ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
pi_192296777
quote:

[..]

Gedurende de onderhandelingen met Nederland bracht het bedrijf plots naar buiten dat de receptuur voor testvloeistoffen gewoon op internet te vinden zou zijn.

Betrokkenen melden echter dat het niet om de receptuur van Roche-vloeistoffen gaat. Die houdt het bedrijf nog altijd tegen de borst. Het zou draaien om alternatieven.

[...]

als laboratoria andere vloeistoffen dan die van Roche gebruiken in de testapparaten dan kan het bedrijf niet in staan voor de kwaliteit daarvan en vervalt mogelijk de garantie.
https://www.telegraaf.nl/(...)lingsspel-coronatest

Klinkt een stuk minder positief.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:19:46 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ALLE experts hebben dit onderschat. Of denk je dat China, Italië, Spanje, Frankrijk, VK, USA etc. etc. allemaal voor hun lol in lockdown zijn gegaan?
Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?
pi_192296780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel een proxy gebruiken voor je piratebay hits.
_O-
pi_192296787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is USA al in een complete lockdown ja? En VK?
3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
pi_192296802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:23:21 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

3 miljoen werklozen (potentieel 30%), zie situatie in NY. Waren ze maar in lockdown... Als er één land is waarop het predicaat 'onderschatting' van toepassing is, is het Amerika wel.
Ok ik dacht al ik heb iets gemist...
pi_192296810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

dat gaat de aankomende maand helemaal fout, vooral met zo'n debiel als president
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192296811
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, maar nu interessant doen met posts van virologen die de situatie in China destijds niet als een serieuze dreiging voor Europa zagen is niet zo boeiend vind ik.
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
pi_192296817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zag een interview met een Amerikaanse arts (volgens mij) die zei dat ook jongere mensen zeer hard getroffen worden door het corona-virus. Weet niet of dit wel zo'n verstandige aanpak is.
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Met welk idee?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192296825
Eigenlijk heeft China dit virus best goed aangepakt. Ze moeten die vleermuismarkten zeker sluiten. Elke keer een bron van ellende, dus sluiten die boel. Maar zouden we in Nederland sneller zijn met de ontdekking van een virus en uiteindelijk een lockdown? Denk het niet.
pi_192296827
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html

En ze waren nog zo goed bezig in Groningen... :@
pi_192296829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.

Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?
pi_192296832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:

10 uur geleden Groningen

Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.

Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.

(...)

Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn? :@
pi_192296834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.

Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
pi_192296835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Zien ze dan ook aankomen dat het nog ruim een jaar gaat duren?
Verplicht leesvoer!

How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
pi_192296839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef Jojoke het volgende:
Eigenlijk heeft China dit virus best goed aangepakt.
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:30:35 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192296846
quote:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
are we infinite or am I alone
pi_192296849
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192296852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Met welk idee?
Alles op lock down, niemand "laten riskeren" behalve vitale sectoren.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:32:20 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192296859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Waar zijn die vele bronnen?
are we infinite or am I alone
pi_192296861
quote:

10 uur geleden Groningen

(...)

Juist omdat ze daar zo goed bezig zijn/veel testen weten ze dit waarschijnlijk.
pi_192296865
quote:

10 uur geleden Groningen

(...)

Nou ja, zij wéten tenminste zeker dat ze het hebben! ;)
pi_192296869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verplicht leesvoer!

The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Oftewel USA gaat dood, wij worden schoothondje van Rusland.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:35:15 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296870
quote:
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.

In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.

Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.

Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...

Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.

Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.

Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.

Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
pi_192296874
quote:

[..]

Misschien geeft het wel aan dat ze niet zo "toonaangevend" zijn.

Daarnaast snap ik niet dat ik van jou geen kritiek mag hebben op bepaalde personen.

Zij adviseert trouwens de WHO en de WHO waarschuwde landen om vooral het virus serieus te testen en vooral te testen. :')
pi_192296879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verplicht leesvoer!

Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
pi_192296881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 00:37:43 #84
269689 crew  Viv
pi_192296882
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Betere verdeling van testcapaciteit, verdeling van patiënten op Europese schaal, geen competitie om beademingsapparatuur, clusteren van infectieonderzoek etc.
Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich. :X
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:37:46 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn? :@
Denk het niet.

Was overigens wel de trotse #MeGood gedachte van een huisartsmuts van een landelijke vereniging die dat zo zei.
pi_192296886
quote:

10 uur geleden Groningen

(...)

Blijkt toch iets besmettelijker dan gedacht. :')
pi_192296889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zolang ze dat volhouden tot het vaccin er is, zullen ze de support van het volk hebben.
pi_192296890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
Dit.

Echt. :')
pi_192296896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
Graag een statistiekje erbij van overledenen die niet getest zijn.
pi_192296898
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.

Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.

Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.

Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Spierballentaal!
Ik hou ervan! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:40:18 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.

Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren? :{

Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:41:54 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
pi_192296915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
Wat is volgens jou het beste idee?

Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 00:44:59 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
pi_192296932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
Een probleem met de VS is tot voorkort dat ze echt heel weinig testten. En als je niet test heb je de cijfers ook niet, maar wel de last natuurlijk.

Zie bv. hier: https://covidtracking.com/us-daily/
pi_192296938
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Als ze niet leveren, dan gewoon innemen inderdaad.
pi_192296939
quote:

[..]

Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen. _O_ (Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media. :N )
pi_192296946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar zijn die vele bronnen?
Je gelooft toch zelf niet als Italië, Spanje en de VS zo hard getroffen worden in korte tijd dat het in China niet tig keer erger is.
pi_192296955
quote:
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien
Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.
pi_192296956
quote:
Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.
pi_192296960
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.
[..]

Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.
[..]

Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen. _O_ (Met uitzondering van autoriteiten en hun sokpoppen in de media. :N )
Gelukkig maar tot minimaal eind oktober... in één van Japie's gunstige modellen. -O-
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:01:10 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192296972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Spierballentaal!
Ik hou ervan! O+
Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.

Heel toevallig morgen niets doen, weer is ook nog steeds goed. Misschien maar een ritje maken naar het closed territory down-under als verkenningsoperatie voor een nachtelijk bezoek ter voorbereiding van een Invasieve Centrale bezetting....... wel FF je kentekenplaat en bakkes voorzien van mondkapje.... overal staan HD-camera's.

Hebben we ons toch weer in de voet gescheten met onze social-distance.

Gekkigheid allemaal* en ik hoop oprecht dat of het bedrijf of de overheid nog deze week, het inzicht zal doen laten indalen. Als ik CEO van Roche zou zijn zou ik niet weten hoe snel je deze wetenschap compleet gaat vrijgeven.... ms de reden waarom ik ondanks alle pogingen geen CEO geworden ben.

*Roche is erg machtig en voor je het weet kan je op 1.5m afstand een advocaat verwachten die je zal uitputten met een proces en beticht van terreurdaden die oproepen tot onwettige acties en je aansprakelijk stelt voor alle daaruit voortvloeiende (imago)schade.
pi_192296976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.
Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?
  Manager PR/Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 01:02:26 #104
269689 crew  Viv
pi_192296977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:15 schreef kol7680 het volgende:

Op zich is het goed om kritisch te kijken naar wat de maatregelen ons kosten (in alle opzichten) en opleveren.

Waar ik wél moeite mee heb, is dat ze alleen naar het sterftecijfer kijken. Ja, als je heel ruim zou testen valt het sterftecijfer waarschijnlijk erg mee. Maar: het grote verschil tussen COVID-19 en de "gewone" manieren waar kwetsbaren/ouderen anders toch wel aan gestorven waren (zo niet dit jaar, dan wel in de eerstvolgende jaren), is de enorme druk op onze ziekenhuizen door de mensen die juist niet sterven, maar wel 3-4 weken beademing nodig hebben.

Alle niet-acute zorg wordt nu zoveel mogelijk uitgesteld, patiënten worden letterlijk via een militaire operatie herverdeeld, de IC-bedden worden opgeschaald ten koste van o.a. operatiekamers, 20.000 ex-zorgmedewerkers gaan bijspringen, en toch wordt het straks "spannend" of er wel voldoende IC-bedden zijn.

Dat is toch wel een uitzonderlijke situatie, en dat kan uitzonderlijke maatregelen rechtvaardigen.
pi_192296987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is niet zo simpel als je lijkt te denken. Wat zou jij open gooien op 7 april? Wat op 14 april? Wat op 21 april?
Zolang die IC overbelast is.... Kansloze missie natuurlijk.
Maar verdergaan dan wat we nu hebben heeft wel erg veel pijn.

Scholen, universiteiten..... Sportclubs.
pi_192296997
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Probleem is dat dit weinig indruk zal maken..... totale groepsgrootte die een gemeente beperkend kan vaststellen en je dan niet met meer dan 3 op 1.5m van elkaar afstand moet blijven zijn. Zelfs spugen, overigens terecht, kan niet meer. Staat zomaar 2 maanden op.

Heel toevallig morgen niets doen, weer is ook nog steeds goed. Misschien maar een ritje maken naar het closed territory down-under als verkenningsoperatie voor een nachtelijk bezoek ter voorbereiding van een Invasieve Centrale bezetting....... wel FF je kentekenplaat en bakkes voorzien van mondkapje.... overal staan HD-camera's.

Hebben we ons toch weer in de voet gescheten met onze social-distance.

Gekkigheid allemaal* en ik hoop oprecht dat of het bedrijf of de overheid nog deze week, het inzicht zal doen laten indalen. Als ik CEO van Roche zou zijn zou ik niet weten hoe snel je deze wetenschap compleet gaat vrijgeven.... ms de reden waarom ik ondanks alle pogingen geen CEO geworden ben.

*Roche is erg machtig en voor je het weet kan je op 1.5m afstand een advocaat verwachten die je zal uitputten met een proces en beticht van terreurdaden die oproepen tot onwettige acties en je aansprakelijk stelt voor alle daaruit voortvloeiende (imago)schade.
Als Trump ons die beademingsapparaten kan ontfutselen, dan zou het ons toch ook moeten lukken om een recept van dat cluppie af te dwingen t.b.v. de hele wereld? Wie gaat ons daarvoor aanklagen dan? Noodbevel ofzo, hatseflats.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:09:28 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192296998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.
Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.
pi_192296999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren? :{

Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen...
Ging kennelijk iets mis met quoten :)
pi_192297000
quote:

10 uur geleden Groningen

(...)

Tja, meeste plekken waar gewerkt wordt is vaak business as ussual. Op de werkvloer wordt amper aan Social distancing gedaan.
.
pi_192297006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou ja, bedrijven moeten toch wel enigszins voorbereid zijn op een financiele tegenslag. Dat dit veel meer is dan dat en dat bedrijven geholpen moeten worden begrijp ik ook wel, maar het is ook een risico wat je neemt als ondernemer.
Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:12:15 #111
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat heb je er aan om die gasten failliet te laten gaan terwijl je ze straks nodig hebt?
Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ers
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:12:55 #112
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297009
Adem in en uit, people
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:15:22 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
pi_192297019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet gebeuren, noodplan voor ondernemers en zzp'ers
Hoop het...
maar ik voorzie dat die IC's een jaar lang max capacity draaien... En dat er niks open gegooid gaat worden.
pi_192297023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld.
....

Niet nodig?
Waar draait de economie voor?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:17:43 #116
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297029
quote:

[..]

We hebben veel van die bedrijven niet nodig, horeca bijvoorbeeld. Er zullen er best veel bij zijn die gewoon slecht beleid hebben gevoerd en daardoor nu snel in de problemen raken. Ik vind niet dat ook dit geholpen moeten worden.
Niet? Nouja, ok 8)7
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:19:51 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niet? Nouja, ok 8)7
Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.

En nee, dan heb ik het niet over bijvoorbeeld álle horeca. Er zullen genoeg bedrijven zijn die al weinig bestaansrecht hadden en waarvoor dit de druppel was. Die nu kunstmatig in leven houden van belastinggeld heeft geen enkele zin.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:20:33 #118
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297040
Horeca is op zoveel vlakken zeer belangrijk, maar laat maar.
pi_192297043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, als je een slechte ondernemer bent hebben wij je niet nodig. Er staat vanzelf wel weer iemand op dit in dat gat springt. Als de crisis straks voorbij is lost dat probleem zich vanzelf op.
? :{
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:21:16 #120
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297045
quote:

[..]

Je mist het punt
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:22:07 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297049
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Je mist het punt
vertel
pi_192297053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich. :X
Tja dat willen landen/de bevolking niet. Je leest hier op het forum al dat veel mensen tegen internationale samenwerking zijn. Op veel gebieden zou het juist erg goed zijn hetzelfde met medicijnen aankoop binnen de EU is daar ook veel verschil in prijs.
pi_192297056
Hoe staan jullie tegenover Amerika?
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Cindy De Vuyst
pi_192297058
quote:
En nee, dan heb ik het niet over bijvoorbeeld álle horeca. Er zullen genoeg bedrijven zijn die al weinig bestaansrecht hadden en waarvoor dit de druppel was. Die nu kunstmatig in leven houden van belastinggeld heeft geen enkele zin.
Ja dat is altijd rechts zijn filosofie.... Echter, als je gezonde competitie hebt wordt er wel op meerdere manieren geconcurreerd waardoor slechte zaken sowieso omvallen, daar heb je geen soepel belastinggeld voor nodig ofzo. Om ze weg te krijgen zegmaar.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:24:27 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Zijn ze te laks? Neemt Trump het serieus? Denken jullie echt dat Trump de lockdown in de VS over 3 weken al wil opgeven of is dit wat stoere praat?
Denken jullie dat er nog veel beursdalingen zullen zijn door het beleid dat in de VS gevoerd wordt?
Er is toch geen lockdown in de VS?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:25:04 #126
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

vertel
Denk zelf na
pi_192297071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef einzeinz het volgende:
Veel vragen, bezig met een werkstuk? :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:29:02 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297085
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk zelf na
Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:30:12 #129
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192297091
quote:

[..]

De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaat
Ander beroep zoeken dan maar :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:30:54 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:30 schreef Flow3r het volgende:

[..]

De hele horeca branche kan nog wel eens op zijn eind zijn als dit zo door gaat
Ander beroep zoeken dan maar :')
vreselijk :{
pi_192297098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er is toch geen lockdown in de VS?
Beperkte dacht ik
Cindy De Vuyst
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:31:56 #132
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zal ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.
pi_192297102
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Veel vragen, bezig met een werkstuk? :')
Hoe raadt je het? :’)
Cindy De Vuyst
pi_192297109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hè. Ik ben overigens zelf een kleine ondernemer (niet mijn hoofdinkomen) dus heb er ook belang bij. Mijn kleine brouwerij verkoopt geen reet meer nu alles op zijn gat ligt. Hoe zou ik gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Een overname, saneren en goed leiden met een bekwaam team ofwel door verkopen ;)
Cindy De Vuyst
pi_192297118
quote:
Nog eens zestig patiënten uit Brabant verhuisd

TILBURG (ANP) - Nog eens zestig patiënten die in Brabant in het ziekenhuis lagen, zijn donderdag verplaatst naar ziekenhuizen elders in het land. Dat meldt het Regionaal Overleg Acute Zorg.

Sinds vorige week vrijdag zijn in totaal rond de 450 patiënten uit Brabant verplaatst. In de meeste gevallen ging het om mensen met het coronavirus. Het overplaatsen van patiënten moet ervoor zorgen dat er in Brabant voldoende capaciteit beschikbaar blijft op onder meer de ic-afdelingen om nieuwe patiënten op te kunnen nemen.

De coördinatie van de verplaatsingen gebeurde tot nog toe via het regionaal commandocentrum in Tilburg. Inmiddels is er een landelijk coördinatiecentrum opgetuigd. Dat opereert vanuit het Erasmus MC in Rotterdam en heeft nu de leiding over het verplaatsen van patiënten.
https://www.dvhn.nl/binne(...)rhuisd-25505318.html
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:38:17 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297121
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:31 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, eh, weet ik veel, jouw hoofdinkomen zal meetellen bij de compensatie voor je inkomsten als kleine ondernemer. Denk zelf na, ga na wat dit voor jou betekend.
Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt.
pi_192297123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het betekent dat ik minder inkomsten heb. Prima als de overheid geld wil doneren hoor, maar wel onnodig in ons geval omdat wij nooit geld uitbetalen en alles investeren in ons bedrijf en voldoende reserves aanhouden. Maar als de concurrent met zijn slechte beleid straks wél dat geld nodig heeft wil ik het natuurlijk ook ontvangen.

gratis geld
Money printer go BRRRrrrr

https://brrr.money/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 01:40:02 ]
pi_192297125
quote:

[..]

Das toch ook prima, iedereen op gelijke maatstaven even veel aid.
pi_192297127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O- dit geloof je toch zeker zelf niet?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:42:38 #140
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297130
quote:

[..]

Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:42:42 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou mooi zijn ja.
pi_192297138
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O- dit geloof je toch zeker zelf niet?
Tjah als je het aan mag vragen mag je het aanvragen...

Maar maybe dat ze een soort van leningen gaan doen en dat je die alleen in nood mag aanvragen... Who knows. Daar zit dan wel wat oneerlijke concurrentie in zegmaar.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:45:50 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:42 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik vind ook weleens iets en dat wat je vind mag je houden. Flauw, maar alsnog vind ik dat jij als ondernemer moet onderkennen dat er risico's zijn, ook mensen met een slecht beleid. Dat weet je toch?
Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.

Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:48:33 #144
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192297143
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
pi_192297152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Als ondernemer weet je dat er risico's zijn. Dat prijs je in en daar pas je je beleid op aan.

Ik snap dat het lullig is als je net begonnen bent, 50k hebt geïnvesteerd en in deze situatie beland. Maar er zijn ook zat bedrijven die 20 jaar bestaan en nu al snel in de problemen komen. Dan heb je iets niet goed gedaan.
Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca ;)
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
pi_192297165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
Is er al een actuele stand bezette IC-bedden : beschikbare IC-bedden beschikbaar?
Die wil je niet weten.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 01:56:15 #147
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192297168
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:48 schreef Van_Poppel het volgende:
RIVM keer 10 ;)
pi_192297172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

RIVM keer 10 ;)
3 keer RIVM toch? ;)
pi_192297183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij word je niet goed als je hoor hoe hoog de huren zijn in de horeca ;)
Ik zou mijn toko gelijk failliet verklaren denk ik, want het gaat je echt tienduizenden euro's kosten.
Dit. En banen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 02:06:15 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192297213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 01:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is duidelijk. Ik neem echter aan dat die huurders ook navenant verdienen, anders zou het al niet rendabel zijn om daar te zitten. Iedere ondernemer die al even bezig is zou het een tijdje uit moeten kunnen zingen met minder inkomsten.

Je ziet nu restaurants die het nooit gedaan hebben opeens bezorgmogelijkheden aanbieden. Ze werken hard, schakelen snel en zorgen dat hun business hier zo min mogelijk onder lijdt. Moeten die straks minder of niet gecompenseerd worden omdat ze zonder staatssteun overleven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')