Waar zijn die vele bronnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Juist omdat ze daar zo goed bezig zijn/veel testen weten ze dit waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
Meer virologen van UMCG besmet met coronavirus
10 uur geleden Groningen
Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.
Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.
(...)
https://www.dvhn.nl/groni(...)avirus-25503350.html
En ze waren nog zo goed bezig in Groningen...
Nou ja, zij wéten tenminste zeker dat ze het hebben!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
Viroloog Bert Niesters van het UMCG blijkt ook besmet met corona. Hij heeft het virus waarschijnlijk opgelopen in het ziekenhuis.
Vorige week bleek afdelingshoofd Alex Friedrich geïnfecteerd met het coronavirus. Ook bestuursvoorzitter Ate van der Zee van het UMCG bleek even later besmet. Alle naaste collega’s van Friedrich zijn getest. Begin deze week bleek dat ook Bert Niesters en Friedrichs vervanger, Marjolein Knoester, de virusbesmetting hebben opgelopen.
(...)
Oftewel USA gaat dood, wij worden schoothondje van Rusland.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verplicht leesvoer!
How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:
quote:
22:45
Een recept om een voor coronatests benodigde vloeistof te maken is "vrijelijk beschikbaar", zei de baas van de Nederlandse tak van de Zwitserse farmaceut Roche, Esther de Rooij, vanavond bij het tv-programma Jinek. Ook alle informatie om ermee tot een goede werkwijze te komen, stelt het bedrijf ter beschikking aan laboratoria, zei ze.
In de talkshow zei De Rooij dat het niet gaat om een "geheim recept" en dat alles "is opgelost". Ook de noodzakelijke vloeistof is weer voorradig. Als laboratoriums deze zelf willen maken, is dat ook mogelijk. Bovendien zei De Rooij dat het bedrijf alles zal doen om het kabinet te helpen in de strijd tegen het virus.
Eerder vandaag had een woordvoerder van Roche al wel gezegd dat het recept op internet te vinden is, maar was nog onduidelijk of informatie over de werkwijze ook vrij gegeven werd.
Was nog niet gepost volgens mij..
Misschien geeft het wel aan dat ze niet zo "toonaangevend" zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.
Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verplicht leesvoer!
How the Pandemic Will End
The U.S. may end up with the worst COVID-19 outbreak in the industrialized world. This is how it's going to play out.
Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkt uit vele bronnen dat het daar nu wel flink gecensureerd word en dat de cijfers totaal niet meer kloppen.
Ja, dat zou wel handig geweest zijn. We hebben in Europa op zó veel vlakken samenwerking geregeld (economie, landbouw, justitie, ontwikkelingshulp, etc.) en dan hebben we een keer een gemeenschappelijk probleem, is het ieder voor zich.quote:Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Betere verdeling van testcapaciteit, verdeling van patiënten op Europese schaal, geen competitie om beademingsapparatuur, clusteren van infectieonderzoek etc.
Denk het niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zouden ze het expres doen, zodat ze voorlopig immuun zijn?
Blijkt toch iets besmettelijker dan gedacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:27 schreef houdafstand het volgende:
10 uur geleden Groningen
(...)
Zolang ze dat volhouden tot het vaccin er is, zullen ze de support van het volk hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. Bovendien wordt China bijna compleet afgesloten van de buitenwereld.
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal mensen die zich al jaren voorbereiden op "de" pandemie waarvan ze weten dat die onvermijdelijk zal komen. En als die dan komt zien ze het niet..
Graag een statistiekje erbij van overledenen die niet getest zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die cijfers klopten toen in ieder geval niet. Maar ja, wij doen het weinig beter!
Spierballentaal!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...
Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.
Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.
Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.
Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Huh waar heb jij het over? Denk je dat ik mij kan vinden in die benadering van alleen oudere mensen isoleren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fijn dat jij je daarin kunt vinden. Je hebt dan alleen de mensen die een hogere kans op doodgaan hebben eruitgefilterd. De jongere cohorten worden ook ziek in voldoede grote aantallen om het zorgstelsel onderuit te laten gaan.
Jij mag denken dat een Derde Wereld benadering van een pandemie tof is, de overgrote meerderheid van de Nederlanders is er toch een beetje aan gewend geraakt dat als ze naar het ziekenhuis moeten er ook een ziekenhuis is om naartoe te gaan. En niet dat ze op straat doodgaan na een klein ongelukje.
Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met dat idee leg je de complete economie plat en zorg je voor meer slachtoffers.
Wat is volgens jou het beste idee?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met alleen ouderen isoleren? Ik denk niet dat dat het beste idee is.
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het beste idee?
Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Een probleem met de VS is tot voorkort dat ze echt heel weinig testten. En als je niet test heb je de cijfers ook niet, maar wel de last natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb mij er niet in verdiept. Wat ik wel heb waargenomen is dat de VS in de laatste dagen een gigantische toename heeft. Het is niet lang geleden dat er een cluster was in de staat Washington en verder viel het wel mee. Nu rijst alles als paddenstoelen uit de grond. We zullen zien hoe het verdere verloop is.
Als ze niet leveren, dan gewoon innemen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx. Ik hoorde/zag net wat op OP1...
Probleem is nu vooral dat je (weet ik niet eens zeker) het recept misschien wel hebt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook/veilig/nuttig bruikbaar is in de testmachines die ongeveer de (enige) standaard vormen. Een beetje alsrecept appeltaart zonder te vertellen hoe lang het moet bakken.
Ik hoorde iets eerder, of las dat, dat Roche een verzwakte vorm gebruik die dan wel (alleen) werkt in HUN machines.
Roche hoofdkantoor zit in Woerden, de fabriek in Almere en nu wil ik niet oproepen tot...... maar doe erg graag mee aan de bestorming van La Bastille en verbreek graag mijn thuisbeleid om er even op uit te trekken en de spiertjes op te rekken.
Kortom er wordt een tering smerig spel gespeeld in/bij dat bedrijf. Gelijk nationaliseren en de aandeelhouders laten fluiten. Met zo 'n bedrijf ga je (ik ben dan ook geen aardige minister) niet eens onderhandelen. Puur het feit dat je dat moet doen is al een bewijs van een totale psychopathie.
Het geeft vooral aan dat moderne (vrij beschikbare) instrumenten om informatie te vergaren hen compleet vreemd lijken te zijn én dat zij zich beroepen op verouderde achterhaalde kanalen die zich ineffectief tot onbetrouwbaar hebben getoond. De enkeling die al weken/maanden tevergeefs aan de bel trekt daargelaten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat dergelijke toonaangevende wetenschappers dit niet in deze mate aan hebben zien komen (hoewel het volgens mij accurater is om te spreken van 'het niet in deze mate verwacht hadden') geeft wel aan hoe uniek deze pandemie is.
Nu interessant doen dat men het wel aan had zien komen (wie de schoen past..) is niet zo boeiend vind ik.
Ik denk dat als je nu nog niet doorhebt dat we mondiaal een enorm probleem hebben je hebt liggen slapen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het beste idee?
Ik denk dat als de overheid niet succesvol is in het ondersteunen van alle sectoren die hits krijgen en er faillissementen uitstromen dat we een groot probleem hebben.
Onze aanpak is met je rug tegen de muur staan en de mensen op de werkvloer met een schrijnend tekort aan middelen er maar het beste van laten maken terwijl de mensen thuis vooral niet door moeten krijgen hoe enorm hard shit de fan heeft geraakt. Hulde voor iedereen in vitale beroepen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien. Een overbelast zorgstelsel is echter nog vervelender.
Je gelooft toch zelf niet als Italië, Spanje en de VS zo hard getroffen worden in korte tijd dat het in China niet tig keer erger is.quote:
Is praktisch niet hun schuld, en praktisch hebben we die bedrijven straks weer nodig. Faillissementen zouden onterecht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Dat hier faillisementen uit gaan voortkomen is niet misschien
Dat is gewoon gradueel opengooien van de maatschappij voor de niet risico groepen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 00:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk dat onze aanpak op dit moment het beste is. Het is kiezen uit kwaden he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |