quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil wel eens zo'n no knead brood bakken. Voor zover ik heb begrepen gooi je dan wat ingrediënten in de oven en na een tijdje heb je een lekker brood. Ik heb me er nog nooit in verdiept, wie heeft tips voor me?
Magquote:Op donderdag 26 maart 2020 16:17 schreef Barreltje het volgende:
ik doe mee met "het brood" al worden het waarschijnlijk kleine broodjes.. mag dat ook?
Op zich maakt dat niet uit inderdaad. Als je de op de 'voorgeschreven' dat je resultaten deelt is dat helemaal prima.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:18 schreef Myraela het volgende:
Komt er dan op die dagen een topic zelf om resultaten te delen? Die van woensdag wil ik dan eigenlijk al eerder maken, want ik kan niet altijd op die dagen zelf aan de slag. Maar dat hoeft dan niet uit te maken, denk ik.
Ik vind van welquote:Op donderdag 26 maart 2020 16:18 schreef Aure het volgende:
Oeh ik wilde worstenbroodjes maken, telt dat ook als brood?
Hoe kan dat nou? Ik ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Tja...ga ik hier nu mijn borrelbrood recept neerzetten?![]()
En mag een hartige taart zonder ei en room? Dan ga ik eens diep in mijn geheugen graven hoe ik dat ook al weer deed. Was vrij makkelijk maar toen gebruikte ik nog pakjes en zakjes (die niet meer bestaan volgens mij)
quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:35 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...een recept voor no knead brood.
Alleen is bloem en soortgelijke uitverkocht in het dorp.
Ooit wel eens gemaakt. https://www.kokenmetkarin.nl/2020/01/21/supermakkelijk-brood/
quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:42 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb 1 hele goede tip voor je. Bekijk dit filmpje, doe precies wat hij ook doet, en je maakt een prachtig no-knead bread.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:43 schreef Barreltje het volgende:
gebruik je dan bloem of meel voor een brood?
( en wat zijn de verschillen ( Hellup!!))
Kan je het ook echt een paar dagen zo op een plank onder een theedoek bewaren? Is het dan nog lekker?quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:42 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb 1 hele goede tip voor je. Bekijk dit filmpje, doe precies wat hij ook doet, en je maakt een prachtig no-knead bread.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik bak altijd 1 heel (groot) brood voor mijzelf en daar doe ik 2 tot 3 weken mee.
Simpel recept:
700-750 maismeel van de molen.
12-13 gram droge gist(poeder)
Beetje olijfolie, beetje zout en beetje suiker (versterkt het gist).
450 ml. lauwwarm water erbij.
3 minuten mixen.
Afdekken met vochtige (thee)doek en een uur laten rijzen.
Daarna weer 3 minuten mixen en weer een uur met (thee)doek laten rijzen.
Nog een keer 3 minuten mixen en deeg in broodvorm gieten en verdelen en laten rijzen zonder doek eroverheen.
Over voorverwarmen op 200 graden (hete lucht)
Brood dwars de oven in en na 22 minuten even draaien en dan nog 22 minuten bakken.
Af laten koelen en met de snijmachine boterhammetjes van maken die ik de vriezer in gooi.
ja, gaat wel, maar je kunt het ook gewoon invriezen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:49 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Kan je het ook echt een paar dagen zo op een plank onder een theedoek bewaren? Is het dan nog lekker?
Wel leuk om een keer te proberen, ben benieuwdquote:Op donderdag 26 maart 2020 16:50 schreef qltel het volgende:
[..]
ja, gaat wel, maar je kunt het ook gewoon invriezen.
Ja, is zeker leuk en erg makkelijk. Ik heb er altijd erg goede resultaten mee gehaald.quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:53 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Wel leuk om een keer te proberen, ben benieuwd
Zachte bolletjes? Die willen wij ook nog eens maken.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben een beetje lui geworden qua bakken, alleen bolletjes bak ik nog regelmatig.
Als ik het niet vergeet doe ik mee
Ja zachte bruine bolletjes nav een recept van Levine.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zachte bolletjes? Die willen wij ook nog eens maken.
Ik heb meestal een mix, deel patentbloem en deel volkorenmeelquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:35 schreef Barreltje het volgende:
Voor de vaste broodbakkers:
Bloem of meel ?
Hier is een mooi schrijfsel erover!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:35 schreef Barreltje het volgende:
Voor de vaste broodbakkers:
Bloem of meel ?
Dat dusquote:Op donderdag 26 maart 2020 17:08 schreef BE het volgende:
Oeh jaaa! Een no-knead bread! Lang niet gedaan.
9 gm is 9 gram? Dat is echt heel weinig en zal je niet zo missen denk ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 08:18 schreef Yinny het volgende:
In plaats van no knead bread zit ik te denken aan een brioche of...
Deze lijkt me ook heel lekker:
https://en.christinesreci(...)anese-style.html?m=1
Alleen geen melkpoeder in huis, dat zal ik weg moeten laten...
Dank je. Heb alleen al boodschappen gedaan en wil niet speciaal daarvoor naar buiten 😂quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
9 gm is 9 gram? Dat is echt heel weinig en zal je niet zo missen denk ik.
Melkpoeder is op zich wel te koop bij de grotere AH’s
Worden die erg luchtig? Ik vind mijn eigen nog wat te compact, veel die ze hier eten vinden dat super lekker alleen zou ik graag toch eens wat lichtere bollen maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja zachte bruine bolletjes nav een recept van Levine.
Ik heb 2 boeken van haar
Nou, precies goed zou ik zeggenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef mikieu het volgende:
[..]
Worden die erg luchtig? Ik vind mijn eigen nog wat te compact, veel die ze hier eten vinden dat super lekker alleen zou ik graag toch eens wat lichtere bollen maken.
Toevallig van de onvolprezen Kayotic van de week opgeslagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een fijn recept voor witte zachte bolletjes? Ik lust wel een broodje hamburger morgen.
Geen idee.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:16 schreef douche-eendje het volgende:
Oeh ja, ik heb morgen sowieso bakdag dus doe mee![]()
Anne, zou je het niet kunnen proberen? Is er niet een makkelijke manier om snel te zien of je gist het nog doet?
Dank jequote:Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toevallig van de onvolprezen Kayotic van de week opgeslagen.
Haar twitterfeed is verder rete irritant![]()
![]()
![]()
Wát.een.betweter.![]()
In ca 15 mins kneden tot soepel deeg. Verdelen in 15 balletjes, 20 mins laten rusten. Broodjes vormen en in braadslede (met papier), bestrijken met ei en 80 mins laten rijzen. Oven voorverwarmen op 250, broodjes erin en dan op 240 draaien en in 12 mins afbakken.
Afbeelding
[ link | afbeelding ]
Nog steeds geen gist in het dorp verkrijgbaar.
Die ik heb is van Oetker, dichte verpakking, tht 0818![]()
Doet niks meer, hé.
" Je kan testen of je gist het nog doet door een paar gram gist toe te voegen aan lauwwarm water en eventueel een beetje suiker. Als het na een kwartiertje gaat bubbelen kan je het gist nog gebruiken. Zo niet, gooi het dan maar snel weg en koop nieuw."quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee.
Ben de bak skills kwijtgeraakt de afgelopen jaren, op appeltaart en brownies na.
En daarvoor is geen gist nodig.
Oh. Dank jequote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:49 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
" Je kan testen of je gist het nog doet door een paar gram gist toe te voegen aan lauwwarm water en eventueel een beetje suiker. Als het na een kwartiertje gaat bubbelen kan je het gist nog gebruiken. Zo niet, gooi het dan maar snel weg en koop nieuw."
https://dekeukenvankniede(...)ijn-gist-rijst-niet/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afwachten maar.![]()
Euh, 350 ml.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:24 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Ik kan me niet voorstellen dat de hoeveelheid water klopt, het deegprutje hoort zoveel natter!Hoeveel heb je erin gedaan op 400 gram bloem/meel?
Bijzonder, ik snap er niks van!quote:
Zo herinner ik het mij ook.😳quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Bijzonder, ik snap er niks van!Dit recept minstens honderd keer gemaakt, het kledderige deeg is na het mengen van de ingrediënten altijd nog gewoon doorroerbaar van consistentie.
Ik zie nu dat je geen doorsnee volkoren meel hebt, maar een broodbakmix waar óók al gist in zit! Ai! Ik zou het maar bij de radiator vandaan halen voordat straks je hele verdieping eronder zitquote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zo herinner ik het mij ook.😳
Zojuist het bord opgetild en het rijst zo de kom uit.🤪
Ga het maar in een grotere deegkom doen.
De gist werkt blijkbaar!
Ohohoh.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zie nu dat je geen doorsnee volkoren meel hebt, maar een broodbakmix waar óók al gist in zit! Ai! Ik zou het maar bij de radiator vandaan halen voordat straks je hele verdieping eronder zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu midden in de kamer.ow, zal het toetsbord ook maar verplaatsen...
Nog nooit zelf gemaakt, dus ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:19 schreef minilot het volgende:
@:Yinny Succes! Van dat wolkige zachtzoete Hokkaidobrood is echt zó lekkerEen paar keer gebakken en telkens dacht ik: had ik maar een slaapzak van dit kruim. Zó fluffy!
Ik ga jouw fool-proof broodjes maken..quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef minilot het volgende:
Ik vind het nu al gezellig, dat samen brood bakken en het is nog niet eens zondag!![]()
Ja he?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef minilot het volgende:
Ik vind het nu al gezellig, dat samen brood bakken en het is nog niet eens zondag!![]()
Correctie. Nou wil ik deze. Bijna hetzelfde als uit het filmpje van @qltel maar zonder 20 keer vouwen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik hou het simpel: brood uit de stoofpan uit de oven.
Ik maak hem wel met tarwemeel volkoren ipv bloem. Maakt dat nog verschil voor de verhoudingen? Zal toch niet?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Correctie. Nou wil ik deze. Bijna hetzelfde als uit het filmpje van @:qltel maar zonder 20 keer vouwen.
Je ging no-knead doen toch? Die laat je best een tijd staan dus dat moet wel goedkomenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb fool-proof stress!!![]()
Op mn gist zakje (7gram) staat dat het voor 500 graan meel is.. en dan staat er in het recept dat je 1 gram moet gebruiken (bij 400 gram meel.. )
Welke leidraad moet ik nou gebruiken
Nope de fool-proof van minilot:quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je ging no-knead doen toch? Die laat je best een tijd staan dus dat moet wel goedkomen
Ik heb geen idee, ben geen broodbakker.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik maak hem wel met tarwemeel volkoren ipv bloem. Maakt dat nog verschil voor de verhoudingen? Zal toch niet?
Houdbaar tot juni 2020quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:27 schreef Barreltje het volgende:
De/Het gist houdt de gemoederen nog lang bezig![]()
De 1 gramquote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:02 schreef Barreltje het volgende:
Op mn gist zakje (7gram) staat dat het voor 500 graan meel is.. en dan staat er in het recept dat je 1 gram moet gebruiken (bij 400 gram meel.. )
De instructie op je zakje gist gaat uit van een korte rijstijd (ten hoogste zo'n twee uur), terwijl het deeg in het recept een hele nacht kan rijzen, en door al die extra tijd heb je veeeeeel minder gist nodig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik sta er speciaal vroeg voor opquote:
Ik ga worstenbroodjes maken dus dat duurt allemaal niet zo heel lang. Maar ik ga er niet eerder voor opstaanquote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sta er speciaal vroeg voor opHet streven is het brood af te hebben voor het ontbijt, dus dan moet ik bij nacht en ontij mijn bed uit
Ik vind deze fijn: https://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een fijn recept voor witte zachte bolletjes? Ik lust wel een broodje hamburger morgen.
Ik ben heeeel benieuwd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sta er speciaal vroeg voor opHet streven is het brood af te hebben voor het ontbijt, dus dan moet ik bij nacht en ontij mijn bed uit
Je weet dat vannacht de zomertijd ook nog eens ingaat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook al achter toen ik bezig was. Deeg was heel droog. Heb dus meer water gebruikt dan in het recept stond. Bedankt!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:02 schreef minilot het volgende:
Nog even over het gebruik van volkoren shizzle, aka meel, je kunt dat dus niet zomaar (deels) in plaats van witte bloem gebruiken, lieverds! Volkoren heeft gewoonlijk heel wat meer water nodig om er een werkbaar deeg van te maken.
Zo niet, dan potentieel baksteenbrood.
Er is toch onderscheid genoemd tussen gedroogde (1 gram) en verse (3 gram) gist.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nope de fool-proof van minilot:
http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Die moet ook een hele nacht staan.. wat gebeurt er dan als je er teveel gist in doet?
#broodn00b
Ik ook.quote:
Gistquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:25 schreef Muck het volgende:
Mijn no knead brood staat te rijzen als een malle![]()
Jaquote:
Wat is het effect van teveel of te weinig zout op het deeg?quote:Op zondag 29 maart 2020 08:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Deeg was mooi omhoog gekomen, maar ik bedacht me net dat ik te weinig zout heb gebruikt. In plaats van 1,5 theelepel maar 1 theelepel. Net dus nog een halve theelepel toegevoegd en er doorheen gevouwen. Deeg zakte wel flink in. Laat het dus nog maar een paar uur staan voor ik ga bakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zondag, dus rond 16 uur borreltijd toch? 🙂quote:Op zondag 29 maart 2020 08:40 schreef Aure het volgende:
Jullie zijn vroegmijn worstenbroodjes worden denk ik een second lunch
Klopt, maar dan moet ik even bestellen, ga ik ook doen en dan doe ik ook mee. Ik heb gebrek aan vers brood.quote:Op zondag 29 maart 2020 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
Het mooie is dat je in quarantaine ook kunt bakken
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 29 maart 2020 09:55 schreef minilot het volgende:
Te laat wakker voor ontbijtbrood maar niet wakker genoeg om de ingrediënten van het recept te halveren.Na drie blunders en toch eerst maar koffie gezet, de onderdelen min of meer correct bij elkaar:
[ afbeelding ]
Braaf zacht deegjeUiteindelijk dan. Ik heb niet zo'n fancy standmixer en pfoe, met ei en slagroom en melk verrijkt deeg twintig minuten met de hand kneden is een bitch, qua plakkerig
![]()
![]()
Maar het kwam goed!
[ afbeelding ]
Trusten vensterbankdeeg, tot straks!
[ afbeelding ]
Je plaatjes doen het alleen als ik ze in een nieuw tab open, maar damn dat ziet er goed uit zeg!quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
En kruim: [ afbeelding ]
Met roomboter er op, jummmm!Dit moet ik veel vaker doen!
quote:Op zondag 29 maart 2020 09:00 schreef Barreltje het volgende:
Wat is het effect van teveel of te weinig zout op het deeg?
Dat kennelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 09:03 schreef douche-eendje het volgende:
Teveel vind je gist en je smaak niet leuk. Te weinig, nog sneller een droog brood en vooral smaak.
Wow, die zijn mooi gelukt!quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Respect! Met de hand kneden kwam bij mij niet eens op😂quote:Op zondag 29 maart 2020 09:55 schreef minilot het volgende:
Veel te laat wakker voor ontbijtbrood maar niet wakker genoeg om de ingrediënten van het recept te halveren.Na drie blunders en toch eerst maar koffie gezet, de onderdelen min of meer correct bij elkaar:
[ afbeelding ]
Braaf zacht deegjeUiteindelijk dan. Ik heb niet zo'n fancy standmixer en pfoe, met ei en slagroom en melk verrijkt deeg twintig minuten met de hand kneden is een bitch, qua plakkerig
![]()
![]()
Maar het kwam goed!
[ afbeelding ]
Zet 'm op, vensterbankdeeg - tot straks!
[ afbeelding ]
Je plaatjes doen het niet bij mij..quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
De link openen in nieuw tabblad.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je plaatjes doen het niet bij mij..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi. Ik bak vandaag 2 broden met hazelnoten, 2 kleine paprika-peterselie broden en 24 kaasbroodjes.
OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Lukt mij mobiel ook niet, plaatsen doe ik altijd maar via laptopquote:Op zondag 29 maart 2020 10:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://imgur.com/gallery/kKecmAd
Hoe moet je plaatjes plakken met Imgur![]()
![]()
Ik heb geen laptopquote:Op zondag 29 maart 2020 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lukt mij mobiel ook niet, plaatsen doe ik altijd maar via laptop
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://imgur.com/gallery/kKecmAd
Hoe moet je plaatjes plakken met Imgur![]()
![]()
En dat vouwen is erg goed om de gluten steviger te maken..quote:Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef BE het volgende:
Ik doe de versie van @:qltel en moet nog een uurtje wachten tot het brood de oven in kan.
Die 20 keer vouwen viel overigens enorm mee, dat is niet meer dan overslaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gemengd en met theedoek eroverheen in de keuken neergezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen zag dat er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wat weinig bubbelig.. dus nog even een uurtje in de warmere woonkamer gezet..
Daarna brood gevouwen en nu wachten tot ik het mag gaan bewerkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Jaaah! Gelukt!quote:Op zondag 29 maart 2020 10:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Long press op de afbeelding, toon in nieuw tabblad en dan daarvan de url kopieren.heb de plaatjes gemaakt! Dank
![]()
Geluktquote:Op zondag 29 maart 2020 10:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Long press op de afbeelding, toon in nieuw tabblad en dan daarvan de url kopieren.![]()
Nquote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind deze fijn: https://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/
Wij hebben nog een broodbakgebeuren uit een kerstpakket liggen, misschien ga ik me daar morgen maar eens aan wagen. Mochten we daar niet aan toe komen dan heb ik vandaag prima pizza gebakken, dus mijn portie 'klooien met deeg' voor dit weekend is sowieso al binnen
Jaaaaa daar heb ik zin in.... * Ynske doet ook mee. Kleine in de stoel mee naar de keuken.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Brood is klaar!
Nog even met kwastje boter eroverheen gesmeerd
Helaas net niet helemaal gaar, wel heeeel zacht, maar niet heel fluffy. Had toch langer moeten kneden, denk ik.
Smaak is wel goed!![]()
![]()
Het proces tot nu toe met foto's achter spoilersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi. Ik bak vandaag 2 broden met hazelnoten, 2 kleine paprika-peterselie broden en 24 kaasbroodjes.
Wauw! Een bakmarathon!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Klaar om te rijzen
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:49 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, die rare vormen herken ik van mijn pogingen met die no knead broodjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.![]()
![]()
Ziet er heel lekker uit.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef Yinny het volgende:
Brood is klaar!
Nog even met kwastje boter eroverheen gesmeerd
[ afbeelding ]
Helaas net niet helemaal gaar, wel heeeel zacht, maar niet heel fluffy. Had toch langer moeten kneden, denk ik.
Smaak is wel goed!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mmm, gisteren zalm uit de oven gegeten. Nu ruikt het hier naar vis terwijl de oven voorverwarmd.
Hopelijk smaakt het brood straks niet naar vis.
***![]()
Ik vind het ook tof om alle voorbereidingen en resultaten te zien.
Beetje inspiratie op doen![]()
Krijg er wel trek van
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Hier een fool die de fool-proof broodjes liet mislukken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..
Ik heb vanmorgen mijn bakplaat nog staan schrobben om geur overdracht te voorkomenquote:Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef BE het volgende:
Mmm, gisteren zalm uit de oven gegeten. Nu ruikt het hier naar vis terwijl de oven voorverwarmd.
Hopelijk smaakt het brood straks niet naar vis.
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb ze ok al eens laten mislukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..
Sterkheidsbaas van alles.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Het proces tot nu toe met foto's achter spoilersIk ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Mijn no kneads waren precies de speltafbakbroodjes van de Aldi toen ze klaar warenalleen weken mijn vormen af.
Volgende keer oven langer voorverwarmen, ze bleven bleekjes."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."![]()
Maar wat een feest dit topic!!
Zo leuk om alle andere creaties te zien! Genoeg inspiratie om nog eens een brood te maken! Wat enorm leuk om te doen!
![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:49 schreef LeSage het volgende:
Mooi gelukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.![]()
Mja, daar had ik niet aan gedacht.quote:Op zondag 29 maart 2020 12:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen mijn bakplaat nog staan schrobben om geur overdracht te voorkomen
Die pan trouwens wordt in veel van de no-knead recepten een ‘Dutch oven’ genoemd en functioneert als ‘oven in een oven’. Houdt de stoom binnen waardoor het goed gaart.***![]()
Wat jammer, Barreltje! Een goede reden om nog een keer te proberen😊SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..![]()
Ik heb wel eens gehoord dat gist kapot kan gaan van de zoutkristallen, dus als je het zout oplost in water ipv er los doorheen te kneden dat geen probleem meer zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..![]()
Restant proces:
Kwartiertje zonder deksel in de oven:
Uiteindelijk toch maar 5 minuten langer gedaan. Eindresultaat:
Ziet er best goed uit voor een eerste poging. Beetje plat wel. Zo maar even proeven als het een beetje afgekoeld is. Bodem klinkt goed, hopelijk laat het makkelijk los van het bakpapier.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Wat leuk om alle voorbereidingen en resultaten te volgen
Ik ben zelf niet gaan bakken omdat er al veelste veel eten in huis is wat eerst op moet![]()
![]()
Een van de recepten:quote:Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)
https://www.kokenmetkarin.nl/2020/01/21/supermakkelijk-brood/![]()
Jazeker!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:12 schreef Yinny het volgende:
[..]
Wat jammer, Barreltje! Een goede reden om nog een keer te proberen😊
Ik heb nu dus nog gist over uit mn instant zakje.. hoe lang kan ik dat eigenlijk bewaren?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
In mijn eerste post hier, maar hier nogmaals:quote:Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)
https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-zelfgebakken-brood/
Heb alleen wel tarwemeel volkoren gebruikt ipv bloem. En ben begonnen met iets te weinig zout.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
O ja, in een pan omdat ik vorige week toevallig op zoek was naar een broodbakvorm en ik las dat het ook in een (BK) stoofpan in de oven kon. Die stond al een tijdje nutteloos in een kast, dus ...Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Deel 1.
700-750 gram maismeel van de molen:
ca. 11 gram gist erbij:
Beetje olijfolie, zout en suiker (versterkt de gisting)erbij
ca. 450 ml. lauwwarm water toevoegen
3 minuten mixen
afdekken met een vochtige doek en 1 uur laten rijzen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Wat is dat voor een centimeter?
Dat is mijn kookwekker.quote:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:32 schreef BE het volgende:
Wat is dat voor iets cools op dat laatste plaatje? Om het rijzen in de gaten te kunnen houden?Wat een deceptiequote:![]()
Mooi!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ze zijn klaar!
Eenkoorn bolletjes naar recept van Levine
[ afbeelding ]
Hier het eerste half uur bakken gehad, nu nog kwartiertje met de deksel iets los.
Vond hem nog best bleek, dus straks ook nog even los in de oven vermoed ik.***![]()
Yups. Een tringgggg als ie klaar is.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Mjam mjam.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Wat een mooie bolletjes!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En hier de binnenkant van mijn bolletje
[ afbeelding ]![]()
Heel gaaf topic dit. Wat zijn jullie leuk bezig
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Ha, leuk!
Jullie hebben me geïnspireerd, ik ga ook weer eens broodjes bakken
Recept voor 12 bolletjes:
500 Gr volkoren meel
30 gr boter
10 Gr zout
7 Gr gist
4 gr suiker
250 ml lauwe melk
50 ml lauw water
En een handje zonnebloempitjes
Alle droge ingrediënten:
Lekker kneden met het vocht erbij:
Omdat lekker ook nog wat zonnebloempitjes erdoor
En een mooie bol, nu circa 45 minuten rijzen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Nou, mijn deeg was een grote natte kledder. Het werd min of meer handelbaar na toevoeging van bloem maar ik betwijfel of het wat wordt. Over 3 kwartier weten we meer.Spoilers!![]()
Nom!!!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En hier de binnenkant van mijn bolletje
[ afbeelding ]
Hier de tussenstand:
Nu nog een kleine 10 min zonder pan in de oven. Hij klonk echt al prachtig hol!![]()
***![]()
Mooie resultaten hierboven.
Vervolg op de no knead serie in spoiler.
Redelijk gelukt, na de misser van kk brooddeeg, waarin óok gist.
Het is gelukkig niet helemaal baksteenbrood, doet mij denken aan afbakbroodjes uit de super. Had ook geen zout meer moeten toevoegen.![]()
Met de zelfgemaakte wilde pruimenjam is het lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier ging het niet zo goed. Deeg was heel nat, kreeg het dus niet van de pizzaschep af. Nu maar geen focaccia maar een dubbelgevouwen iets. Hopelijk komt het dan toch nog een beetje smakelijk uit de pizzeoven, maar mooi zal het niet worden.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:
Mooie resultaten hierboven.
Vervolg op de no knead serie in spoiler.
Redelijk gelukt, na de misser van kk brooddeeg, waarin óok gist.
Het is gelukkig niet helemaal baksteenbrood, doet mij denken aan afbakbroodjes uit de super. Had ook geen zout meer moeten toevoegen.![]()
Met de zelfgemaakte wilde pruimenjam is het lekker.Fijn dat ze toch gelukt zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wow!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:55 schreef BE het volgende:
[..]
Nom!!!
Hier de tussenstand:
[ afbeelding ]
Nu nog een kleine 10 min zonder pan in de oven. Hij klonk echt al prachtig hol!![]()
![]()
Deel 2:
Resultaat na eerste rijs.
Lucht eruit krijgen met spatel.
Weer 3 minuten mixen:
Opnieuw de vochtige doek erop en weer een uur rijzen.
Eet smakelijk! Met zoete rode bonenpasta smaakt alles veel beter!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:04 schreef minilot het volgende:
Dumdumduuuuuum. Buitenkant wat donker door grote kledders zoete bonenpasta aan de buitenkant, maar lijkt verder in orde. Beetje afkoelen nu en lauwwarm opeten
[ afbeelding ]![]()
Ziet er erg goed uitquote:Op zondag 29 maart 2020 13:18 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Familie heeft het goedgekeurd!![]()
Tx voor dit idee, te lang al niet meer gemaakt.![]()
![]()
Mooi brood!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:18 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Familie heeft het goedgekeurd!![]()
Tx voor dit idee, te lang al niet meer gemaakt.![]()
Ik ben nog niet zo ver, hij gaat hier vanmiddag pas de oven in, voor bij een kopje soep
Maar er zit progressie in:
Van:
Naar:
En nu een mooie bol die voor de tweede rijs ligt:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
SPOILER: batard vormenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: brood fotos O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder staat het deeg voor de kaasbroodjes nu te rijzen:
Ik heb dezelfde dealer als @golfer![]()
![]()
Kom je ook uit deze buurt? Waar woont jouw huis?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb dezelfde dealer als @:golferThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Jaquote:Op zondag 29 maart 2020 13:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom je ook uit deze buurt? Waar woont jouw huis?Zie dm
![]()
Wat een mooie broden maken jullie!
Ik ben nog een beginneling. En heb denk ik mijn gist niet genoeg de tijd gegeven, de broodjes waren nog vrij compact. Maar ze waren wel lekker. (Recept voor zachte broodjes van Rutger, aangepast naar koemelk vrij)![]()
![]()
Mijn recept komt van bakker Royal uit den bosch:
Recept, ik heb het voor vandaag gehalveerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbereiding:
Deeg:
Vulling:
Samen:
Nu wachten tot het in de oven mag![]()
![]()
Mijn dealer is ook Zandhaas![]()
Bereikbaar met de trein en stukkie lopen( en flink ballast op de weg terug)![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Mijn dealer is ook Zandhaas![]()
Bereikbaar met de trein en stukkie lopen( en flink ballast op de weg terug)en zonder te weten stonden jullie wel eens met elkaar in de rij.
![]()
Voor:
Na:
Ik had hem iets dieper moeten scoren zie ik maar ik vind em toch mooi!
Hij staat nu af te koelen, ben erg benieuwd naar de kruim. Maar het deeg was goed luchtig toen ie de oven in ging en is nog een stuk gerezen.![]()
Super lekker gelukt!
Bedankt voor de lekkere tip!Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
SPOILER: batard vormenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: brood fotos O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder staat het deeg voor de kaasbroodjes nu te rijzen:
[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde dealer als @:golfer
[ afbeelding ]
***![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:03 schreef Hupje het volgende:
Wat een mooie broden maken jullie!
Ik ben nog een beginneling. En heb denk ik mijn gist niet genoeg de tijd gegeven, de broodjes waren nog vrij compact. Maar ze waren wel lekker. (Recept voor zachte broodjes van Rutger, aangepast naar koemelk vrij)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
***![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef Aure het volgende:
Mijn recept komt van bakker Royal uit den bosch:
Recept, ik heb het voor vandaag gehalveerd.Knipoogt naar @golferSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbereiding:
[ afbeelding ]
Deeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vulling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
Nu wachten tot het in de oven mag![]()
En verder, wat een heerlijk lurktopic! Superleuk allemaal en lekker![]()
![]()
![]()
![]()
Deel 3.
Resultaat na de tweede rijs.
Opnieuw 3 minuten mixen:
Broodblik pakken en met vetvrij ovenpapier bekleden.
Broodblik vullen met deeg en deeg gelijkmatig verdelen.
Daarna weer, en dit maal zonder vochtige theedoek, nog een uur laten rijzen:
Na een paar minuutjes in de oven lekker verder aan het rijzen:
Worstenbroodjes met tijgerstrepen
Ik was het eigeel vergeten dus ik heb het er snel op geklatst toen het al in de oven zat![]()
![]()
Zou kunnen!quote:Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef AnneX het volgende:
[..]en zonder te weten stonden jullie wel eens met elkaar in de rij.
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molen![]()
Op fb zag ik een foto van de rij buiten op het paadje naar de molen toe. Stoep is ook lang genoeg voor een rij toch?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zou kunnen!
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molen![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molenIs open. Blues was er afgelopen donderdag nog. Ze hebben om de ruim 1,5 meter een paaltje neergezet om de afstand aan te geven en er mag maar 1 iemand tegelijkertijd naar binnen. Toonbank is ook afgeschermd met plexiglas.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef douche-eendje het volgende:
Op fb zag ik een foto van de rij buiten op het paadje naar de molen toe. Stoep is ook lang genoeg voor een rij toch?
Ah netjesquote:Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Is open. Blues was er afgelopen donderdag nog. Ze hebben om de ruim 1,5 meter een paaltje neergezet om de afstand aan te geven en er mag maar 1 iemand tegelijkertijd naar binnen. Toonbank is ook afgeschermd met plexiglas.
[ afbeelding ]. Nog ok voorraad daar? Mijn tarwebloem gaat wel hard met zo'n dag als vandaag, dus wil volgende week weer even 10 kilo halen
![]()
![]()
Omdat het wat koud was in de keuken duurde het rijzen iets langer, maar ze komen nu bijna uit de oven
Zo zag het er van binnen uit
En verdeeld en met pompoenpitten erop
Deel 4.
Na de derde keer een uur rijzen is dit het resulaat:
Oven intussen op 200 graden voorverwarmd en brood er dwars in.
Na 22 minuten nog een keer dwars draaien.
Resultaat na 44 minuten bakken.
Nu op rooster afkoelen laten en later met de snijmachine mooie boterhammen van maken (dat wordt het laatste deel van dit verslag).
Na het vormen nog eens 45 minuten laten rijzen, en daarna op 230 graden circa 30 minuten gebakken
En eentje opengesneden (inmiddels al opgegeten ook)
Straks nog even verse courgettesoep maken. Verse soep met zelfgebakken brood als avondeten
SPOILER: kaasbroodjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een geweldige broden/broodjes zie ik hier voorbij komen
Ik heb op het laatste moment besloten mee te doen aangezien mijn brood op is. Gekozen voor gewoon een simpel witbrood. Ik toast het toch altijd als het in de vriezer is geweest.
De ingrediënten afwegen, daarna mag Kenny het werk doen
Omdat er niks gaat boven zelfgemaakte pindakaas op je zelfgebakken boterham en mijn keuken nu toch is ontploft, ook maar even pindakaas gemaakt. Kenny de Tweede mag aan de slag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 16:51:09 ]![]()
Borrelbrood (maar ook erg lekker bij soep)
Ik maak het deeg in een broodbakmachine. "Normaal" brood bak ik daar ook vaak in af, dit nooit.
Nu ook een pak broodmix (wit van koopmans) gebruikt, dat doe ik wel vaker, maar nu was het nood, omdat ik geen gist meer had, en zelfs droge gist op was in de winkel van de week.
Naast dus het broodmix gaat er, ipv boter, olijfolie in. En als ik genoeg heb, gebruik ik de olie van de zongedroogde tomaatjes. Die gaan er ook in, naast knoflook, gedroogde oregano, basilicum rozemarijn, marjoraan en tijm. Soms doe ik er ook stukjes olijf door (zwart), soms chiliflakes, soms spekjes of kaas. Waar ik zin in heb en wat ik in huis heb.
Deeg maken in de bbm duurt 1,5 uur, daarna op een ovenplaat en uitspreiden en dan gaat er nog extra rozemarijn over, en wat olijfolie en grof zout. Nu ook rode ui erin gedaan. Dat gaat 30 minuten in de oven, voorverwarmd op 200 gr.
Brood na afkoelen in stukjes snijden, dopen in een lekkere olijf olie. Of lekker bij een stevige soep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..![]()
M'n brood is nog lang niet op en ik heb nu al zin om een nieuwe te maken.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
5e (en laatste) deel:
Na het afkoelen pak ik de (brood)snijmachine en wordt het maisbrood in boterhammen gesneden.
Het resultaat.
Stapelen, inpakken in diepvriesxakken en invriezen maar.
En dit doe ik al jarenlang dus elke 2 tot 3 weken.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik zie bij jullie ook al lekkere en mooie resultaten langs komen :-)
Ik heb een van mijn favoriete broodrecepten gebakken van uit Paulines keuken.
Ik heb deze keer de glutenvrije broodmix gebruikt van de AH en gedroogd fruit voor vijgen en pruimen gekozen. Ze staat nu in de oven. Ik ben benieuwd.
https://uitpaulineskeuken(...)ten-en-vruchten.html![]()
![]()
En voor degenen met een telefoon, alle foto's uit de reportage nog even in een spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Dit is toch wel een heel tof topic!![]()
Ik heb zojuist mijn banen'brood' (ik vind het eigenlijk meer cake...soit) in de oven geschoven. Even de foto's uploaden!![]()
Goed.... aangezien ik niet echt het grootste baktalent ben, probeer ik dat te compenseren met een verhaaltje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 18:21 schreef Candaasje het volgende:
Goed.... aangezien ik niet echt het grootste baktalent ben, probeer ik dat te compenseren met een verhaaltje.
Ik zie een nieuwe serie ontstaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de legendarische serie over karpers en vergieten nu een serie over Fok!ers met een banaan.
😂😂😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd, er gaat hier dus geen bloem doorheen?![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 17:52 schreef golfer het volgende:
En voor degenen met een telefoon, alle foto's uit de reportage nog even in een spoiler:Jaloers op snijmachine! Dat zijn echt mooie sneetjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh fuck, ja jawel, eigenlijk moest het tarwemeel zijn (als ik het recept zou volgen), maar dat had ik niet, en nog wel twee pakken bloem. Dus bloem it isquote:Op zondag 29 maart 2020 18:26 schreef Yinny het volgende:
[..]
😂😂😂
Ben benieuwd, er gaat hier dus geen bloem doorheen?![]()
![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 18:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie een nieuwe serie ontstaan.
Na de legendarische serie over karpers en vergieten nu een serie over Fok!ers met een banaan.Ik ben heel benieuwd naar al jullie creativiteit en inzendingen
![]()
![]()
30 minuten is best lang voor kleine broodjes. Mijn bolletjes hadden 15 minuten nodigquote:Op zondag 29 maart 2020 16:39 schreef essnhills het volgende:
Na het vormen nog eens 45 minuten laten rijzen, en daarna op 230 graden circa 30 minuten gebakken
[ afbeelding ]
En eentje opengesneden (inmiddels al opgegeten ook)
[ afbeelding ]
Straks nog even verse courgettesoep maken. Verse soep met zelfgebakken brood als avondeten![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 16:44 schreef douche-eendje het volgende:
Oh, die draai heb je mooi nagemaakt. Mij lukte dat nietSPOILER: kaasbroodjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh! Goed idee! Ik heb hier ook nog overrijpe bananen! Morgen maar eens gaan doen!Ik wist al niet wat er ik er mee aan moest want ik vind ze niet lekker om te eten dan.
![]()
Briljant idee en briljant topic!Tx wiehetdanookbedachtheeft!
***![]()
Beetje kaneelsuiker er overquote:Op zondag 29 maart 2020 19:00 schreef Candaasje het volgende:
Zoals beloofd nog even het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is minder zoet dan ik had verwacht, ondanks de bananen. Wel lekker hoor, maar iets zoeter zou het denk ik net nog wat geslaagder maken. Voor een volgende keer![]()
en ook lekker: een plakje bananenbrood even toasten, wat walnoten of pecannoten roosteren en dan met wat honing/maple syrup/zoiets erover heen opeten![]()
![]()
![]()
Hm, ik heb hier diverse soorten syrup! (Maple, agave en nog wat varianten.) Goede! Dank voor de tip!quote:Op zondag 29 maart 2020 19:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Beetje kaneelsuiker er over![]()
en ook lekker: een plakje bananenbrood even toasten, wat walnoten of pecannoten roosteren en dan met wat honing/maple syrup/zoiets erover heen opeten![]()
![]()
Jongens, ik heb enorm genoten van al jullie verhalen en foto's. Al kwijlend.Er gaat niks boven vers brood en ik heb niet meegedaan en daar heb ik nog spijt van
Maar je kan hier uitzoeken wat je wilt gaan makenquote:Op zondag 29 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik heb enorm genoten van al jullie verhalen en foto's. Al kwijlend.Er gaat niks boven vers brood en ik heb niet meegedaan en daar heb ik nog spijt van
We have far more in common than that which devides us..![]()
Chocolade-bananencake is hier favorietquote:Op zondag 29 maart 2020 19:08 schreef BE het volgende:
Oh! Goed idee! Ik heb hier ook nog overrijpe bananen! Morgen maar eens gaan doen!Ik wist al niet wat er ik er mee aan moest want ik vind ze niet lekker om te eten dan.
![]()
@Candaasje: leuk verslag
Brood staat hier inmiddels in de oven
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 19:36:26 ]![]()
Ik ga ook wel brood maken, binnenkort.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar je kan hier uitzoeken wat je wilt gaan maken
Ik vond dit topic al geniaal en toen als kers op de taart het brood @Candaasje die in een kastje kruipt!
Let me see you stripped down to the bone![]()
En ook hier klaar. Het kapje heb ik net warm gewoon zo opgegeten met zonder iets
Rest gaat in sneetjes de vriezer in.
Volgende keer weereens een wat spannender brood, maar dit had ik nu ook gewoon nodig
Fijn topic dit, ik heb genoten van ieders zijn/haar broden/broodjes. Leuke afleiding zo op de zondag![]()
![]()
Ik had door nachtdienst geen puf meer om te bakken, maar ik vind dit een geweldig topic met geweldig mooi gelukt brood en broodjesAllemaal
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Hé MK...je strooide er sesamzaadjes op.👍🏼
@Candaasje ...volgens mij heb ik zo’n bananenbrood eens gezoet met een stuk of wat gehakte of gemalen medjooldadels.![]()
Dat deed ik vorige week zondagquote:Op zondag 29 maart 2020 19:08 schreef BE het volgende:
![]()
Je moet wat hè, als de bananen ineens niet gegeten worden thuis
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Mijn broodbakavonturen verliepen niet vlekkeloos vandaag. Maar we hebben lol gehad en ook nog lekker gegeten.SPOILER: Brood 1: Dutch oven no kneadOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Brood 2, broodbakmixOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Brood 3: hamburgerbroodjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!![]()
Ik ben zo blij dat dit topic zo'n succes is geworden. Ik had echt niet zo veel enthousiasme verwacht. Bedankt allemaal![]()
Nu ga ik eens kijken welke van jullie broden ik op de FOK! Instagram ga zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben zo blij dat dit topic zo'n succes is geworden. Ik had echt niet zo veel enthousiasme verwacht. Bedankt allemaal![]()
Nu ga ik eens kijken welke van jullie broden ik op de FOK! Instagram ga zettenHa, mijn brood gespotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ontwerpers van draaicarrousel-kastjes moeten opgesloten worden in een draaicarrousel-cel. Stelletje hufters.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu ga ik eens kijken welke van jullie broden ik op de FOK! Instagram ga zettenwat is daar een linkje van? Heb zelf geen insta maar kan altijd wel kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Echt hèquote:Op maandag 30 maart 2020 08:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ontwerpers van draaicarrousel-kastjes moeten opgesloten worden in een draaicarrousel-cel. Stelletje hufters.![]()
![]()
Euh, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat hier krijgquote:Op maandag 30 maart 2020 13:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
wat is daar een linkje van? Heb zelf geen insta maar kan altijd wel kijken.
Spoilers!![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 19:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Chocolade-bananencake is hier favoriet
@:Candaasje: leuk verslag
Brood staat hier inmiddels in de oven
***![]()
https://www.instagram.com/p/B-VHuchF47C/?igshid=1shfcnvnjaiqkquote:Op maandag 30 maart 2020 13:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
wat is daar een linkje van? Heb zelf geen insta maar kan altijd wel kijken.***![]()
quote:Lekker!
Ik doe normaal de banaan in stukjes door het beslag heen, maar zo kan het ook ja. Eetze!
En tnx voor de insta-link![]()
![]()
Omdat ik het gisteren te druk had met andere dingen, post ik nu de foto's pasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
Het brood is nu wel op en ik heb gelijk een nieuw deeg gemaakt..
Nu de variant met gewoon bloem. Morgenochtend gaat het weer in de stoofpan in de oven. Zet de temperatuur wel iets hoger dan. Heb het vermoeden dat hij iets minder heet wordt dan dat hij aangeeft. Taarten en cakes bak ik in onze oven ook altijd op iets hogere temperaturen dan het recept aangeeft. Mij benieuwen..
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
quote:Op maandag 30 maart 2020 14:31 schreef Muck het volgende:
Omdat ik het gisteren te druk had met andere dingen, post ik nu de foto's pasZiet er mooi uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Genoten van jullie plaatjes en verhalen! Ik heb ook brood gebakken afgelopen zondag, maar dit topic over het hoofd gezien.
Off-topic: @AnneX, jij schreef over een recept van kayotic, maar haar site zit al jaren op slot toch? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden en idd ook groot fan van haar recepten. En ja, haar Twitter is tsja....![]()
Juist omdat het digitaal zo makkelijk terug te vinden was en opgeslagen, heb ik weinig van haar recepten geprint. Sip.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:58 schreef Annebakt het volgende:
Genoten van jullie plaatjes en verhalen! Ik heb ook brood gebakken afgelopen zondag, maar dit topic over het hoofd gezien.
Off-topic: @:AnneX, jij schreef over een recept van kayotic, maar haar site zit al jaren op slot toch? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden en idd ook groot fan van haar recepten. En ja, haar Twitter is tsja....![]()
De muts reageert ook niet en heeft mij geblokt, omdat ik het vroeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze heeft ook insta.
Misschien doet ze daar nog wel dingen. Wat raar dat ze je blokt alleen omdat je iets vraagt![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:43 schreef Blues het volgende:
Ze heeft ook insta.
Misschien doet ze daar nog wel dingen. Wat raar dat ze je blokt alleen omdat je iets vraagten ik niet.
![]()
![]()
@Kay ...oticSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb nog een achterdeur:quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:58 schreef Annebakt het volgende:
Off-topic: @:AnneX, jij schreef over een recept van kayotic, maar haar site zit al jaren op slot toch? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden en idd ook groot fan van haar recepten. En ja, haar Twitter is tsja....
https://web.archive.org/w(...)log/category/recipes![]()
HELD!!! Mijn dank is groot :-)quote:Op maandag 4 mei 2020 15:03 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ik heb nog een achterdeur:
https://web.archive.org/w(...)log/category/recipes
Forum Opties Forumhop: Hop naar: