Je plaatjes doen het alleen als ik ze in een nieuw tab open, maar damn dat ziet er goed uit zeg!quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
En kruim: [ afbeelding ]
Met roomboter er op, jummmm!Dit moet ik veel vaker doen!
quote:Op zondag 29 maart 2020 09:00 schreef Barreltje het volgende:
Wat is het effect van teveel of te weinig zout op het deeg?
Dat kennelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 09:03 schreef douche-eendje het volgende:
Teveel vind je gist en je smaak niet leuk. Te weinig, nog sneller een droog brood en vooral smaak.
Wow, die zijn mooi gelukt!quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Respect! Met de hand kneden kwam bij mij niet eens op😂quote:Op zondag 29 maart 2020 09:55 schreef minilot het volgende:
Veel te laat wakker voor ontbijtbrood maar niet wakker genoeg om de ingrediënten van het recept te halveren.Na drie blunders en toch eerst maar koffie gezet, de onderdelen min of meer correct bij elkaar:
[ afbeelding ]
Braaf zacht deegjeUiteindelijk dan. Ik heb niet zo'n fancy standmixer en pfoe, met ei en slagroom en melk verrijkt deeg twintig minuten met de hand kneden is een bitch, qua plakkerig
![]()
![]()
Maar het kwam goed!
[ afbeelding ]
Zet 'm op, vensterbankdeeg - tot straks!
[ afbeelding ]
Je plaatjes doen het niet bij mij..quote:Op zondag 29 maart 2020 09:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
De link openen in nieuw tabblad.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je plaatjes doen het niet bij mij..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi. Ik bak vandaag 2 broden met hazelnoten, 2 kleine paprika-peterselie broden en 24 kaasbroodjes.
OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Lukt mij mobiel ook niet, plaatsen doe ik altijd maar via laptopquote:Op zondag 29 maart 2020 10:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://imgur.com/gallery/kKecmAd
Hoe moet je plaatjes plakken met Imgur![]()
![]()
Ik heb geen laptopquote:Op zondag 29 maart 2020 10:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lukt mij mobiel ook niet, plaatsen doe ik altijd maar via laptop
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://imgur.com/gallery/kKecmAd
Hoe moet je plaatjes plakken met Imgur![]()
![]()
En dat vouwen is erg goed om de gluten steviger te maken..quote:Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef BE het volgende:
Ik doe de versie van @:qltel en moet nog een uurtje wachten tot het brood de oven in kan.
Die 20 keer vouwen viel overigens enorm mee, dat is niet meer dan overslaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gemengd en met theedoek eroverheen in de keuken neergezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen zag dat er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wat weinig bubbelig.. dus nog even een uurtje in de warmere woonkamer gezet..
Daarna brood gevouwen en nu wachten tot ik het mag gaan bewerkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Jaaah! Gelukt!quote:Op zondag 29 maart 2020 10:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Long press op de afbeelding, toon in nieuw tabblad en dan daarvan de url kopieren.heb de plaatjes gemaakt! Dank
![]()
Geluktquote:Op zondag 29 maart 2020 10:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Long press op de afbeelding, toon in nieuw tabblad en dan daarvan de url kopieren.![]()
Nquote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind deze fijn: https://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/
Wij hebben nog een broodbakgebeuren uit een kerstpakket liggen, misschien ga ik me daar morgen maar eens aan wagen. Mochten we daar niet aan toe komen dan heb ik vandaag prima pizza gebakken, dus mijn portie 'klooien met deeg' voor dit weekend is sowieso al binnen
Jaaaaa daar heb ik zin in.... * Ynske doet ook mee. Kleine in de stoel mee naar de keuken.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Brood is klaar!
Nog even met kwastje boter eroverheen gesmeerd
Helaas net niet helemaal gaar, wel heeeel zacht, maar niet heel fluffy. Had toch langer moeten kneden, denk ik.
Smaak is wel goed!![]()
![]()
Het proces tot nu toe met foto's achter spoilersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi. Ik bak vandaag 2 broden met hazelnoten, 2 kleine paprika-peterselie broden en 24 kaasbroodjes.
Wauw! Een bakmarathon!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Klaar om te rijzen
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:49 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, die rare vormen herken ik van mijn pogingen met die no knead broodjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.![]()
![]()
Ziet er heel lekker uit.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef Yinny het volgende:
Brood is klaar!
Nog even met kwastje boter eroverheen gesmeerd
[ afbeelding ]
Helaas net niet helemaal gaar, wel heeeel zacht, maar niet heel fluffy. Had toch langer moeten kneden, denk ik.
Smaak is wel goed!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mmm, gisteren zalm uit de oven gegeten. Nu ruikt het hier naar vis terwijl de oven voorverwarmd.
Hopelijk smaakt het brood straks niet naar vis.
***![]()
Ik vind het ook tof om alle voorbereidingen en resultaten te zien.
Beetje inspiratie op doen![]()
Krijg er wel trek van
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Hier een fool die de fool-proof broodjes liet mislukken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..
Ik heb vanmorgen mijn bakplaat nog staan schrobben om geur overdracht te voorkomenquote:Op zondag 29 maart 2020 12:01 schreef BE het volgende:
Mmm, gisteren zalm uit de oven gegeten. Nu ruikt het hier naar vis terwijl de oven voorverwarmd.
Hopelijk smaakt het brood straks niet naar vis.
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:06 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb ze ok al eens laten mislukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..
Sterkheidsbaas van alles.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Het proces tot nu toe met foto's achter spoilersIk ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Mijn no kneads waren precies de speltafbakbroodjes van de Aldi toen ze klaar warenalleen weken mijn vormen af.
Volgende keer oven langer voorverwarmen, ze bleven bleekjes."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."![]()
Maar wat een feest dit topic!!
Zo leuk om alle andere creaties te zien! Genoeg inspiratie om nog eens een brood te maken! Wat enorm leuk om te doen!
![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 11:49 schreef LeSage het volgende:
Mooi gelukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hartstikke lekker![]()
Weinig werk, goedkoop, veel lekkerder dan die danerolles croissantjes die we vaak op zondagochtend bakken.![]()
Mja, daar had ik niet aan gedacht.quote:Op zondag 29 maart 2020 12:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen mijn bakplaat nog staan schrobben om geur overdracht te voorkomen
Die pan trouwens wordt in veel van de no-knead recepten een ‘Dutch oven’ genoemd en functioneert als ‘oven in een oven’. Houdt de stoom binnen waardoor het goed gaart.***![]()
Wat jammer, Barreltje! Een goede reden om nog een keer te proberen😊SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..![]()
Ik heb wel eens gehoord dat gist kapot kan gaan van de zoutkristallen, dus als je het zout oplost in water ipv er los doorheen te kneden dat geen probleem meer zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef mijn zout toevoeging de schuld.. Ik was er niet zo nauwkeurig mee en deed het "uit de losse hand".. Ik vrees dat ok mn gist vermoord heb..![]()
Restant proces:
Kwartiertje zonder deksel in de oven:
Uiteindelijk toch maar 5 minuten langer gedaan. Eindresultaat:
Ziet er best goed uit voor een eerste poging. Beetje plat wel. Zo maar even proeven als het een beetje afgekoeld is. Bodem klinkt goed, hopelijk laat het makkelijk los van het bakpapier.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Wat leuk om alle voorbereidingen en resultaten te volgen
Ik ben zelf niet gaan bakken omdat er al veelste veel eten in huis is wat eerst op moet![]()
![]()
Een van de recepten:quote:Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)
https://www.kokenmetkarin.nl/2020/01/21/supermakkelijk-brood/![]()
Jazeker!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:12 schreef Yinny het volgende:
[..]
Wat jammer, Barreltje! Een goede reden om nog een keer te proberen😊
Ik heb nu dus nog gist over uit mn instant zakje.. hoe lang kan ik dat eigenlijk bewaren?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
In mijn eerste post hier, maar hier nogmaals:quote:Op zondag 29 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben echt enorm benieuwd naar dit brood! Waarom in een pan? En staat het recept al ergens ?(te lui om te zoeken)
https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-zelfgebakken-brood/
Heb alleen wel tarwemeel volkoren gebruikt ipv bloem. En ben begonnen met iets te weinig zout.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
O ja, in een pan omdat ik vorige week toevallig op zoek was naar een broodbakvorm en ik las dat het ook in een (BK) stoofpan in de oven kon. Die stond al een tijdje nutteloos in een kast, dus ...Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Deel 1.
700-750 gram maismeel van de molen:
ca. 11 gram gist erbij:
Beetje olijfolie, zout en suiker (versterkt de gisting)erbij
ca. 450 ml. lauwwarm water toevoegen
3 minuten mixen
afdekken met een vochtige doek en 1 uur laten rijzen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Wat is dat voor een centimeter?
Dat is mijn kookwekker.quote:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:32 schreef BE het volgende:
Wat is dat voor iets cools op dat laatste plaatje? Om het rijzen in de gaten te kunnen houden?Wat een deceptiequote:![]()
Mooi!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ze zijn klaar!
Eenkoorn bolletjes naar recept van Levine
[ afbeelding ]
Hier het eerste half uur bakken gehad, nu nog kwartiertje met de deksel iets los.
Vond hem nog best bleek, dus straks ook nog even los in de oven vermoed ik.***![]()
Yups. Een tringgggg als ie klaar is.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Mjam mjam.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Wat een mooie bolletjes!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En hier de binnenkant van mijn bolletje
[ afbeelding ]![]()
Heel gaaf topic dit. Wat zijn jullie leuk bezig
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)![]()
Ha, leuk!
Jullie hebben me geïnspireerd, ik ga ook weer eens broodjes bakken
Recept voor 12 bolletjes:
500 Gr volkoren meel
30 gr boter
10 Gr zout
7 Gr gist
4 gr suiker
250 ml lauwe melk
50 ml lauw water
En een handje zonnebloempitjes
Alle droge ingrediënten:
Lekker kneden met het vocht erbij:
Omdat lekker ook nog wat zonnebloempitjes erdoor
En een mooie bol, nu circa 45 minuten rijzen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Nou, mijn deeg was een grote natte kledder. Het werd min of meer handelbaar na toevoeging van bloem maar ik betwijfel of het wat wordt. Over 3 kwartier weten we meer.Spoilers!![]()
Nom!!!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En hier de binnenkant van mijn bolletje
[ afbeelding ]
Hier de tussenstand:
Nu nog een kleine 10 min zonder pan in de oven. Hij klonk echt al prachtig hol!![]()
***![]()
Mooie resultaten hierboven.
Vervolg op de no knead serie in spoiler.
Redelijk gelukt, na de misser van kk brooddeeg, waarin óok gist.
Het is gelukkig niet helemaal baksteenbrood, doet mij denken aan afbakbroodjes uit de super. Had ook geen zout meer moeten toevoegen.![]()
Met de zelfgemaakte wilde pruimenjam is het lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier ging het niet zo goed. Deeg was heel nat, kreeg het dus niet van de pizzaschep af. Nu maar geen focaccia maar een dubbelgevouwen iets. Hopelijk komt het dan toch nog een beetje smakelijk uit de pizzeoven, maar mooi zal het niet worden.![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:
Mooie resultaten hierboven.
Vervolg op de no knead serie in spoiler.
Redelijk gelukt, na de misser van kk brooddeeg, waarin óok gist.
Het is gelukkig niet helemaal baksteenbrood, doet mij denken aan afbakbroodjes uit de super. Had ook geen zout meer moeten toevoegen.![]()
Met de zelfgemaakte wilde pruimenjam is het lekker.Fijn dat ze toch gelukt zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wow!quote:Op zondag 29 maart 2020 12:55 schreef BE het volgende:
[..]
Nom!!!
Hier de tussenstand:
[ afbeelding ]
Nu nog een kleine 10 min zonder pan in de oven. Hij klonk echt al prachtig hol!![]()
![]()
Deel 2:
Resultaat na eerste rijs.
Lucht eruit krijgen met spatel.
Weer 3 minuten mixen:
Opnieuw de vochtige doek erop en weer een uur rijzen.
Eet smakelijk! Met zoete rode bonenpasta smaakt alles veel beter!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:04 schreef minilot het volgende:
Dumdumduuuuuum. Buitenkant wat donker door grote kledders zoete bonenpasta aan de buitenkant, maar lijkt verder in orde. Beetje afkoelen nu en lauwwarm opeten
[ afbeelding ]![]()
Ziet er erg goed uitquote:Op zondag 29 maart 2020 13:18 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Familie heeft het goedgekeurd!![]()
Tx voor dit idee, te lang al niet meer gemaakt.![]()
![]()
Mooi brood!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:18 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Familie heeft het goedgekeurd!![]()
Tx voor dit idee, te lang al niet meer gemaakt.![]()
Ik ben nog niet zo ver, hij gaat hier vanmiddag pas de oven in, voor bij een kopje soep
Maar er zit progressie in:
Van:
Naar:
En nu een mooie bol die voor de tweede rijs ligt:
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!![]()
SPOILER: batard vormenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: brood fotos O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder staat het deeg voor de kaasbroodjes nu te rijzen:
Ik heb dezelfde dealer als @golfer![]()
![]()
Kom je ook uit deze buurt? Waar woont jouw huis?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb dezelfde dealer als @:golferThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Jaquote:Op zondag 29 maart 2020 13:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Kom je ook uit deze buurt? Waar woont jouw huis?Zie dm
![]()
Wat een mooie broden maken jullie!
Ik ben nog een beginneling. En heb denk ik mijn gist niet genoeg de tijd gegeven, de broodjes waren nog vrij compact. Maar ze waren wel lekker. (Recept voor zachte broodjes van Rutger, aangepast naar koemelk vrij)![]()
![]()
Mijn recept komt van bakker Royal uit den bosch:
Recept, ik heb het voor vandaag gehalveerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbereiding:
Deeg:
Vulling:
Samen:
Nu wachten tot het in de oven mag![]()
![]()
Mijn dealer is ook Zandhaas![]()
Bereikbaar met de trein en stukkie lopen( en flink ballast op de weg terug)![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Mijn dealer is ook Zandhaas![]()
Bereikbaar met de trein en stukkie lopen( en flink ballast op de weg terug)en zonder te weten stonden jullie wel eens met elkaar in de rij.
![]()
Voor:
Na:
Ik had hem iets dieper moeten scoren zie ik maar ik vind em toch mooi!
Hij staat nu af te koelen, ben erg benieuwd naar de kruim. Maar het deeg was goed luchtig toen ie de oven in ging en is nog een stuk gerezen.![]()
Super lekker gelukt!
Bedankt voor de lekkere tip!Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
SPOILER: batard vormenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: brood fotos O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder staat het deeg voor de kaasbroodjes nu te rijzen:
[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde dealer als @:golfer
[ afbeelding ]
***![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:03 schreef Hupje het volgende:
Wat een mooie broden maken jullie!
Ik ben nog een beginneling. En heb denk ik mijn gist niet genoeg de tijd gegeven, de broodjes waren nog vrij compact. Maar ze waren wel lekker. (Recept voor zachte broodjes van Rutger, aangepast naar koemelk vrij)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
***![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 14:13 schreef Aure het volgende:
Mijn recept komt van bakker Royal uit den bosch:
Recept, ik heb het voor vandaag gehalveerd.Knipoogt naar @golferSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbereiding:
[ afbeelding ]
Deeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vulling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
Nu wachten tot het in de oven mag![]()
En verder, wat een heerlijk lurktopic! Superleuk allemaal en lekker![]()
![]()
![]()
![]()
Deel 3.
Resultaat na de tweede rijs.
Opnieuw 3 minuten mixen:
Broodblik pakken en met vetvrij ovenpapier bekleden.
Broodblik vullen met deeg en deeg gelijkmatig verdelen.
Daarna weer, en dit maal zonder vochtige theedoek, nog een uur laten rijzen:
Na een paar minuutjes in de oven lekker verder aan het rijzen:
Worstenbroodjes met tijgerstrepen
Ik was het eigeel vergeten dus ik heb het er snel op geklatst toen het al in de oven zat![]()
![]()
Zou kunnen!quote:Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef AnneX het volgende:
[..]en zonder te weten stonden jullie wel eens met elkaar in de rij.
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molen![]()
Op fb zag ik een foto van de rij buiten op het paadje naar de molen toe. Stoep is ook lang genoeg voor een rij toch?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zou kunnen!
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molen![]()
quote:Op zondag 29 maart 2020 15:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Zijn ze nu dicht? Geen ruimte voor1.5 meter afstand in de molenIs open. Blues was er afgelopen donderdag nog. Ze hebben om de ruim 1,5 meter een paaltje neergezet om de afstand aan te geven en er mag maar 1 iemand tegelijkertijd naar binnen. Toonbank is ook afgeschermd met plexiglas.quote:Op zondag 29 maart 2020 15:20 schreef douche-eendje het volgende:
Op fb zag ik een foto van de rij buiten op het paadje naar de molen toe. Stoep is ook lang genoeg voor een rij toch?
Ah netjesquote:Op zondag 29 maart 2020 15:40 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Is open. Blues was er afgelopen donderdag nog. Ze hebben om de ruim 1,5 meter een paaltje neergezet om de afstand aan te geven en er mag maar 1 iemand tegelijkertijd naar binnen. Toonbank is ook afgeschermd met plexiglas.
[ afbeelding ]. Nog ok voorraad daar? Mijn tarwebloem gaat wel hard met zo'n dag als vandaag, dus wil volgende week weer even 10 kilo halen
![]()
![]()
Omdat het wat koud was in de keuken duurde het rijzen iets langer, maar ze komen nu bijna uit de oven
Zo zag het er van binnen uit
En verdeeld en met pompoenpitten erop
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Deel 4.
Na de derde keer een uur rijzen is dit het resulaat:
Oven intussen op 200 graden voorverwarmd en brood er dwars in.
Na 22 minuten nog een keer dwars draaien.
Resultaat na 44 minuten bakken.
Nu op rooster afkoelen laten en later met de snijmachine mooie boterhammen van maken (dat wordt het laatste deel van dit verslag).
Na het vormen nog eens 45 minuten laten rijzen, en daarna op 230 graden circa 30 minuten gebakken
En eentje opengesneden (inmiddels al opgegeten ook)
Straks nog even verse courgettesoep maken. Verse soep met zelfgebakken brood als avondeten
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Forum Opties Forumhop: Hop naar: