Ik heb geen idee, ben geen broodbakker.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik maak hem wel met tarwemeel volkoren ipv bloem. Maakt dat nog verschil voor de verhoudingen? Zal toch niet?
Houdbaar tot juni 2020quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:27 schreef Barreltje het volgende:
De/Het gist houdt de gemoederen nog lang bezig![]()
De 1 gramquote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb fool-proof stress!!![]()
Op mn gist zakje (7gram) staat dat het voor 500 graan meel is.. en dan staat er in het recept dat je 1 gram moet gebruiken (bij 400 gram meel.. )
Welke leidraad moet ik nou gebruiken
De instructie op je zakje gist gaat uit van een korte rijstijd (ten hoogste zo'n twee uur), terwijl het deeg in het recept een hele nacht kan rijzen, en door al die extra tijd heb je veeeeeel minder gist nodig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb fool-proof stress!!![]()
Op mn gist zakje (7gram) staat dat het voor 500 graan meel is.. en dan staat er in het recept dat je 1 gram moet gebruiken (bij 400 gram meel.. )
Welke leidraad moet ik nou gebruiken
Ik sta er speciaal vroeg voor opquote:
Ik ga worstenbroodjes maken dus dat duurt allemaal niet zo heel lang. Maar ik ga er niet eerder voor opstaanquote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sta er speciaal vroeg voor opHet streven is het brood af te hebben voor het ontbijt, dus dan moet ik bij nacht en ontij mijn bed uit
Ik vind deze fijn: https://nombelina.com/zelfgemaakte-hamburger-broodjes/quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een fijn recept voor witte zachte bolletjes? Ik lust wel een broodje hamburger morgen.
Ik ben heeeel benieuwd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik sta er speciaal vroeg voor opHet streven is het brood af te hebben voor het ontbijt, dus dan moet ik bij nacht en ontij mijn bed uit
Je weet dat vannacht de zomertijd ook nog eens ingaat?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook al achter toen ik bezig was. Deeg was heel droog. Heb dus meer water gebruikt dan in het recept stond. Bedankt!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:02 schreef minilot het volgende:
Nog even over het gebruik van volkoren shizzle, aka meel, je kunt dat dus niet zomaar (deels) in plaats van witte bloem gebruiken, lieverds! Volkoren heeft gewoonlijk heel wat meer water nodig om er een werkbaar deeg van te maken.
Zo niet, dan potentieel baksteenbrood.
Er is toch onderscheid genoemd tussen gedroogde (1 gram) en verse (3 gram) gist.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nope de fool-proof van minilot:
http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Die moet ook een hele nacht staan.. wat gebeurt er dan als je er teveel gist in doet?
#broodn00b
Ik ook.quote:
Gistquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:25 schreef Muck het volgende:
Mijn no knead brood staat te rijzen als een malle![]()
Jaquote:
Wat is het effect van teveel of te weinig zout op het deeg?quote:Op zondag 29 maart 2020 08:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Deeg was mooi omhoog gekomen, maar ik bedacht me net dat ik te weinig zout heb gebruikt. In plaats van 1,5 theelepel maar 1 theelepel. Net dus nog een halve theelepel toegevoegd en er doorheen gevouwen. Deeg zakte wel flink in. Laat het dus nog maar een paar uur staan voor ik ga bakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |