abonnement Unibet Coolblue
pi_192317119
Ik ben een dag te vroeg :o
Net een maïsbrood in de tweede rijs staan. Ik was geïnspireerd door de Facebook-pagina van de kinderopvang, waar ze een broodbakinstructie en live stream van het bakken deelden.
Zelf bak ik ook weinig meer, dus ik moest weer opzoeken hoe het ook al weer ging met vormen en rijzen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_192317162
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja zachte bruine bolletjes nav een recept van Levine.
Ik heb 2 boeken van haar
Worden die erg luchtig? Ik vind mijn eigen nog wat te compact, veel die ze hier eten vinden dat super lekker alleen zou ik graag toch eens wat lichtere bollen maken.
pi_192317391
Heeft iemand een fijn recept voor witte zachte bolletjes? Ik lust wel een broodje hamburger morgen.
Spoilers!
pi_192318559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef mikieu het volgende:

[..]

Worden die erg luchtig? Ik vind mijn eigen nog wat te compact, veel die ze hier eten vinden dat super lekker alleen zou ik graag toch eens wat lichtere bollen maken.
Nou, precies goed zou ik zeggen :)
Supermarkt bollen zijn zo luchtig dat ik het idee heb dat ik vooral lucht hap.
pi_192319576
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand een fijn recept voor witte zachte bolletjes? Ik lust wel een broodje hamburger morgen.
Toevallig van de onvolprezen Kayotic van de week opgeslagen.
Haar twitterfeed is verder rete irritant o|O ~O> 8)7
Wát.een.betweter. :X

In ca 15 mins kneden tot soepel deeg. Verdelen in 15 balletjes, 20 mins laten rusten. Broodjes vormen en in braadslede (met papier), bestrijken met ei en 80 mins laten rijzen. Oven voorverwarmen op 250, broodjes erin en dan op 240 draaien en in 12 mins afbakken.
Afbeelding


Nog steeds geen gist in het dorp verkrijgbaar.
Die ik heb is van Oetker, dichte verpakking, tht 0818 -O-
Doet niks meer, hé.
pi_192319953
Oeh ja, ik heb morgen sowieso bakdag dus doe mee O+

Anne, zou je het niet kunnen proberen? Is er niet een makkelijke manier om snel te zien of je gist het nog doet?
pi_192319974
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:16 schreef douche-eendje het volgende:
Oeh ja, ik heb morgen sowieso bakdag dus doe mee O+

Anne, zou je het niet kunnen proberen? Is er niet een makkelijke manier om snel te zien of je gist het nog doet?
Geen idee.
Ben de bak skills kwijtgeraakt de afgelopen jaren, op appeltaart en brownies na.
En daarvoor is geen gist nodig.
pi_192320081
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

Toevallig van de onvolprezen Kayotic van de week opgeslagen.
Haar twitterfeed is verder rete irritant o|O ~O> 8)7
Wát.een.betweter. :X

In ca 15 mins kneden tot soepel deeg. Verdelen in 15 balletjes, 20 mins laten rusten. Broodjes vormen en in braadslede (met papier), bestrijken met ei en 80 mins laten rijzen. Oven voorverwarmen op 250, broodjes erin en dan op 240 draaien en in 12 mins afbakken.
Afbeelding
[ link | afbeelding ]

Nog steeds geen gist in het dorp verkrijgbaar.
Die ik heb is van Oetker, dichte verpakking, tht 0818 -O-
Doet niks meer, hé.
Dank je O+
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 14:49:56 #34
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192320404
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:17 schreef AnneX het volgende:

[..]

Geen idee.
Ben de bak skills kwijtgeraakt de afgelopen jaren, op appeltaart en brownies na.
En daarvoor is geen gist nodig.
" Je kan testen of je gist het nog doet door een paar gram gist toe te voegen aan lauwwarm water en eventueel een beetje suiker. Als het na een kwartiertje gaat bubbelen kan je het gist nog gebruiken. Zo niet, gooi het dan maar snel weg en koop nieuw."
https://dekeukenvankniede(...)ijn-gist-rijst-niet/
pi_192320567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:49 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

" Je kan testen of je gist het nog doet door een paar gram gist toe te voegen aan lauwwarm water en eventueel een beetje suiker. Als het na een kwartiertje gaat bubbelen kan je het gist nog gebruiken. Zo niet, gooi het dan maar snel weg en koop nieuw."
https://dekeukenvankniede(...)ijn-gist-rijst-niet/
Oh. Dank je O+
pi_192322087
Nou, net klaar.
Denk dat het niks wordt met http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
De foto’s van voorbereiding:
Vanwege de gist alert tip van brocolitaart de oventhermometer te voorschijn gehaald.
Alles afgewogen etc.etc.
Het staat dus als een 8)7 afgedekt in de buurt van de radiator.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afwachten maar. :7
pi_192322184
Ik ben ook begonnen! Plan is om het deeg in de koelkast te laten rijzen en morgen pas tweede rijs en bakken.
https://imgur.com/a/p4ejMOa

[ Bericht 15% gewijzigd door Yinny op 28-03-2020 17:13:21 (Waarom doet plaatje het nou niet?) ]
pi_192322345
@Yinny Succes! Van dat wolkige zachtzoete Hokkaidobrood is echt zó lekker :9 Een paar keer gebakken en telkens dacht ik: had ik maar een slaapzak van dit kruim. Zó fluffy! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322417
@AnneX Ik kan me niet voorstellen dat de hoeveelheid water klopt, het deegprutje hoort zoveel natter! :o Hoeveel heb je erin gedaan op 400 gram bloem/meel?
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322465
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:24 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Ik kan me niet voorstellen dat de hoeveelheid water klopt, het deegprutje hoort zoveel natter! :o Hoeveel heb je erin gedaan op 400 gram bloem/meel?
Euh, 350 ml. o|O
pi_192322507
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Euh, 350 ml. o|O
Bijzonder, ik snap er niks van! :D Dit recept minstens honderd keer gemaakt, het kledderige deeg is na het mengen van de ingrediënten altijd nog gewoon doorroerbaar van consistentie. :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Bijzonder, ik snap er niks van! :D Dit recept minstens honderd keer gemaakt, het kledderige deeg is na het mengen van de ingrediënten altijd nog gewoon doorroerbaar van consistentie. :o
Zo herinner ik het mij ook.😳

Zojuist het bord opgetild en het rijst zo de kom uit.🤪
Ga het maar in een grotere deegkom doen.
De gist werkt blijkbaar! Het stortte in - natuurlijk - bij overdoen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 28-03-2020 17:39:12 ]
pi_192322532
Intussen: boontjes aan de kook!
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322576
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:33 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zo herinner ik het mij ook.😳

Zojuist het bord opgetild en het rijst zo de kom uit.🤪
Ga het maar in een grotere deegkom doen.
De gist werkt blijkbaar!
Ik zie nu dat je geen doorsnee volkoren meel hebt, maar een broodbakmix waar óók al gist in zit! Ai! Ik zou het maar bij de radiator vandaan halen voordat straks je hele verdieping eronder zit ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322587
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik zie nu dat je geen doorsnee volkoren meel hebt, maar een broodbakmix waar óók al gist in zit! Ai! Ik zou het maar bij de radiator vandaan halen voordat straks je hele verdieping eronder zit ;)
Ohohoh. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu midden in de kamer.ow, zal het toetsbord ook maar verplaatsen...
pi_192322610
de luchtvochtigheid is op dit moment ook knoerd droog. Dat heeft ook invloed op je bloem en op je bereidingswijze en zo.

Onderstaand brood heb ik al vaak gebakken. Is glutenrvij (voor mij van levensbelang) en zonder gist. Het amandelmeel vervang ik door een gv broodmix. Vind het anders te zwaar en zoet.
Je kunt met het basisrecept ook eindeloos variëren met wat je er aan toevoegt.

https://uitpaulineskeuken(...)ten-en-vruchten.html

Ze heeft nog zo veel meer lekkere recepten. En zag geïnspireerd door dit topic, dat ze nog wat brood recepten had staan zonder gist. Voor de gistlozen onder ons op dit moment.
pi_192322614
Ik vind het nu al gezellig, dat samen brood bakken en het is nog niet eens zondag! :+ *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_192322638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:19 schreef minilot het volgende:
@:Yinny Succes! Van dat wolkige zachtzoete Hokkaidobrood is echt zó lekker :9 Een paar keer gebakken en telkens dacht ik: had ik maar een slaapzak van dit kruim. Zó fluffy! _O_
Nog nooit zelf gemaakt, dus ik ben benieuwd!

Iedereen, heel veel plezier!

Intussen nog een lepel meel bij gedaan, want het wil niet echt een deeg worden😂
pi_192322890
Ik ga denk ik morgen eens een eenvoudig bananenbrood maken :9
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:03:06 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192322928
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef minilot het volgende:
Ik vind het nu al gezellig, dat samen brood bakken en het is nog niet eens zondag! :+ *;
Ik ga jouw fool-proof broodjes maken..
Vanavond hopelijk bloem van de albèrt en dan met het gist van @sigme aan de slag! Ik heb er zin in!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')