abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 12:37:07 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192265676
Ik vond de snijzalen en helpen bij obducties wel meevallen eifgenlijk. Incl de met poep gevulde darmen. Meevallen in de context van behangplakselhamsters en incisie en drainage van enorme abcessen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 12:44:03 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192265796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe niks geroken dat de menselijke lijkenlucht uit de dissectiezaal beneden onze microscopiezaal (ik weet niet hoe het komt, maar je kunt beter een dode hond op tafel hebben liggen...true story!) , de necrotiserend weefsel van een tumorbult, of de puslucht van een pyometra konden toppen... maar wel dus?
In de week dat de derde klassen op schoolreis was er op mijn school ook altijd een alternatief programma. Voor de eerste en tweede klas waren dat allerlei "workshops", modeltreinen (en aansturing) in het techniek lokaal en muskusratten waterkonijnen uit elkaar pulken bij biologie. Die lucht :r

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij is het best zoet? Ik weet het niet. En ook niet één, maar allebei. En ze hebben eerst die emmer op moeten klimmen :?
Het is een en al suiker natuurlijk (aardappelzetmeel)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:44:22 #4
370431 drakin
vurig typje
pi_192265805
Heerlijke verhalen

quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij was 40 jaar lang getrouwd, 3 kids.
Ow dat is erg lang, is hij dan nu weduwnaar? Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.

Ik zie nu 2 ouwe mannetjes naast elkaar op hun moestuintje aan het werk :@
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192265828
Vieze luchten?
De puslucht etc. zijn voorbijgekomen.

Ná Ramadan in Marokko, worden de huiden van de geslachte schapen gelooid.
Bij binnenkomst van de leerlooierij in de open lucht, krijg je een bosje munt om onder de neus te houden.
Wél leuke laarzen gekocht daar.
Indruk:
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 12:47:35 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192265861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.
Maar ja tegenwoordig is scheiden zo "gewoon" dat de vrouw had besloten toch maar naar 40+ jaar op te stappen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:50:58 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192265914
fijne KREA TT *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:51:40 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192265923
tevens is mijn IKEA winkelwagen op mirakuleuze wijzen weer terug gekomen O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 12:55:28 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192265990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.
"ja wij gaan ook uit elkaar"
"haha, ja joh."
"nee, echt. Scheiden."
"oh."
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:58:09 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192266028
Opgegroeid op de boerderij...
Schaap dood in de wei, weg willen trekken en gelijk hele huid eraf, honderden maden die haar fataal waren geworden
Rook ook niet als Dior.

Moeders die de kat heeft laten drogen.. hij voelde wel héél fluffy!

Nou ja en tig andere dingen natuurlijk :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:00:43 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192266077
Fijne, onsmakelijke, verhalen allemaal.
Ik kan daar niet tegenop.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:09:33 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_192266229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.
Maar ja tegenwoordig is scheiden zo "gewoon" dat de vrouw had besloten toch maar naar 40+ jaar op te stappen.
40 jaar lang ongelukkig zijn, zo zonde ;(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:09:56 #13
370431 drakin
vurig typje
pi_192266235
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:
Vieze luchten?
De puslucht etc. zijn voorbijgekomen.

Ná Ramadan in Marokko, worden de huiden van de geslachte schapen gelooid.
Bij binnenkomst van de leerlooierij in de open lucht, krijg je een bosje munt om onder de neus te houden.
Wél leuke laarzen gekocht daar.
Indruk: [ link | afbeelding ]
En daarna naar een restaurant *O*
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:10:45 #14
370431 drakin
vurig typje
pi_192266250
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.
"ja wij gaan ook uit elkaar"
"haha, ja joh."
"nee, echt. Scheiden."
"oh."
Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin?
pi_192266336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:10 schreef drakin het volgende:

[..]

Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin dat landgoed?
FTFY 8-)
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:23:58 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_192266512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond de snijzalen en helpen bij obducties wel meevallen eifgenlijk. Incl de met poep gevulde darmen. Meevallen in de context van behangplakselhamsters en incisie en drainage van enorme abcessen.
Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazen :r . Niet te harden die lucht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:28:00 #17
370431 drakin
vurig typje
pi_192266583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

FTFY 8-)
jaja, moestuintje
pi_192266627
Al die huisdieren verhalen. :D :@

Oh en Cat, ik moest bij je konijn-verhaal nog denken aan mijn konijn-verhaal.

Dit was voor de hamster, dus ik was nog jonger. Anyway, iemand (mijn zusje) had het hok buiten niet goed dicht gedaan en wij woonde aan de rand van het dorp, groot vrijstaand huis. Konijn is dus uit dat hok gehupst, hele nacht beetje door de tuin hupsen met alle wilde konijntjes *O*

Volgende ochtend ontdekt, opgepakt, terug in zn hokje gezet. En toen werd ie ziek na een tijdje. Heel ziek. DA gebracht, hij had maden. ;( Konijn moest daar blijven en ik lag al in bed en toen ging de telefoon en alles in mijn lijf wist dat het de DA was om te zeggen dat mijn konijn dood was.

Was ook zo. Tranen met tuiten. Helemaal over m'n toeren.

Dit verhaal kwam een jaar of wat geleden ter sprake en mijn moeder zegt zo terloops 'ik denk wel dat er mooie babykonijntjes uitgekomen waren'.

Wat.

'Oh, hebben we dat uiteindelijk nooit verteld? Ja, nou, je konijn was zwanger na die nacht buiten, maar dat wilde we je toen niet vertellen want je had al zo'n verdriet'

Ja, oke, prima, maar moet je dan 20 jaar wachten en het me dan alsnog vertellen?!?!? ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:31:33 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_192266650
Net een rondje tuin gemaakt. Fruitbomen hebben allemaal de winter overleeft. Ook de vorig jaar geplante pruim laat groene blaadjes zien. Verder zit in de meeste bomen reeds bloesem.
pi_192266694
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop :r
Wel interessant. :7

@Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Ik heb ook nog 2 huisdierenverhalen. Niet van mezelf, want als gevolg van deze 2 dingen mochten wij geen huisdieren.

1. Het konijnendrama
Mijn moeder en haar 2 zusjes hadden samen konijnen. De konijnen liepen beneden binnen en in het achtertuintje van hun rijtjeshuis. De tuin hadden ze netjes afgezet met kippengaas tot onder de grond en de konijnen waren er erg op hun gemak.
Mijn moeder was als kind al een driftkop, met hetzelfde temperament als mijn opa. Op een gegeven moment was ze brutaal en kwam hij met zijn pantoffel naar haar toe om haar ermee te slaan. Dat was zijn upgrade als hij billenkoek met de hand niet genoeg vond. Mijn moeder ging er natuurlijk zo hard als ze kon vandoor. Toen ze langs haar zusje probeerde te komen in de deuropening, is ze pal bovenop een van de konijntjes gaan staan ;( het konijntje heeft de gebroken rug niet overleefd.
Het andere konijntje is rond kerst verdwenen, waarschijnlijk door achterburen (stelletje tokkies daar) gejat om op te eten :')

2. Moby de goudvis
Vervolgens had mijn moeder een goudvis in een grote bak in haar kamer. Het was een geniale goudvis, hij at bromvliegen die mijn opa voor hem ving en hij zwom rondjes op de maat van de muziek van de stereo waar hij naast stond.
Probleem was alleen dat mijn moeder doodsbang was voor goudvissen. Leuke beesten, maar alleen veilig op een afstandje in hun aquarium.
Iedere keer dat Moby dus uit zijn bak wist te springen, moest er een huisgenoot komen om hem er weer terug in te doen. Toen mijn moeder op kamers ging, moest er dus een random andere student komen om dat te doen. :')
Ze maakte ook zijn aquarium dus bijna nooit schoon, want dan moet je ook je vis verplaatsen om het water te vervangen en zo. :{
Hij is alsnog heel oud geworden, dus ergens ging er iets wel goed genoeg :')
pi_192266699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef z80 het volgende:

Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazen :r . Niet te harden die lucht.
Dit heb ik vaker gehoord. Ik hjeb het fortuinlijke genoegen gehad dat nooit te hebben geroken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192266732
Toch wel veel overeenkomsten in al deze dierenverhalen. #gebrokenruggetjes
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:38:30 #23
370431 drakin
vurig typje
pi_192266751
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:
Al die huisdieren verhalen. :D :@

Oh en Cat, ik moest bij je konijn-verhaal nog denken aan mijn konijn-verhaal.

Dit was voor de hamster, dus ik was nog jonger. Anyway, iemand (mijn zusje) had het hok buiten niet goed dicht gedaan en wij woonde aan de rand van het dorp, groot vrijstaand huis. Konijn is dus uit dat hok gehupst, hele nacht beetje door de tuin hupsen met alle wilde konijntjes *O*

Volgende ochtend ontdekt, opgepakt, terug in zn hokje gezet. En toen werd ie ziek na een tijdje. Heel ziek. DA gebracht, hij had maden. ;( Konijn moest daar blijven en ik lag al in bed en toen ging de telefoon en alles in mijn lijf wist dat het de DA was om te zeggen dat mijn konijn dood was.

Was ook zo. Tranen met tuiten. Helemaal over m'n toeren.

Dit verhaal kwam een jaar of wat geleden ter sprake en mijn moeder zegt zo terloops 'ik denk wel dat er mooie babykonijntjes uitgekomen waren'.

Wat.

'Oh, hebben we dat uiteindelijk nooit verteld? Ja, nou, je konijn was zwanger na die nacht buiten, maar dat wilde we je toen niet vertellen want je had al zo'n verdriet'

Ja, oke, prima, maar moet je dan 20 jaar wachten en het me dan alsnog vertellen?!?!? ;(
Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.

20 jaar is wel lang om daarmee te wachten
pi_192266764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:38 schreef drakin het volgende:

[..]

Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.

20 jaar is wel lang om daarmee te wachten
Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Konijn was wel echt ziek destijds.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:40:19 #25
370431 drakin
vurig typje
pi_192266776
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Sneu voor konijntje :{
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:40:49 #26
370431 drakin
vurig typje
pi_192266780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop :r

@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Ik heb ook nog 2 huisdierenverhalen. Niet van mezelf, want als gevolg van deze 2 dingen mochten wij geen huisdieren.

1. Het konijnendrama
Mijn moeder en haar 2 zusjes hadden samen konijnen. De konijnen liepen beneden binnen en in het achtertuintje van hun rijtjeshuis. De tuin hadden ze netjes afgezet met kippengaas tot onder de grond en de konijnen waren er erg op hun gemak.
Mijn moeder was als kind al een driftkop, met hetzelfde temperament als mijn opa. Op een gegeven moment was ze brutaal en kwam hij met zijn pantoffel naar haar toe om haar ermee te slaan. Dat was zijn upgrade als hij billenkoek met de hand niet genoeg vond. Mijn moeder ging er natuurlijk zo hard als ze kon vandoor. Toen ze langs haar zusje probeerde te komen in de deuropening, is ze pal bovenop een van de konijntjes gaan staan ;( het konijntje heeft de gebroken rug niet overleefd.
Het andere konijntje is rond kerst verdwenen, waarschijnlijk door achterburen (stelletje tokkies daar) gejat om op te eten :')

2. Moby de goudvis
Vervolgens had mijn moeder een goudvis in een grote bak in haar kamer. Het was een geniale goudvis, hij at bromvliegen die mijn opa voor hem ving en hij zwom rondjes op de maat van de muziek van de stereo waar hij naast stond.
Probleem was alleen dat mijn moeder doodsbang was voor goudvissen. Leuke beesten, maar alleen veilig op een afstandje in hun aquarium.
Iedere keer dat Moby dus uit zijn bak wist te springen, moest er een huisgenoot komen om hem er weer terug in te doen. Toen mijn moeder op kamers ging, moest er dus een random andere student komen om dat te doen. :')
Ze maakte ook zijn aquarium dus bijna nooit schoon, want dan moet je ook je vis verplaatsen om het water te vervangen en zo. :{
Hij is alsnog heel oud geworden, dus ergens ging er iets wel goed genoeg :')
Ik had een hele bolle goudvis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192266797
Ik vind pens trouwens niet per se heel ranzig. Of ik ben het gewoon gewend. :7
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:57:08 #28
370431 drakin
vurig typje
pi_192267057
Hier stond eerst iets

Misschien gewoon even lekker wat zon nodig, ik heb zin in zon O+

[ Bericht 27% gewijzigd door drakin op 25-03-2020 14:11:06 ]
pi_192267095
Het lopen gaat goed hier net in 40 minuten net zoveel gelopen als maandag in 45 minuten. Ik krijg nog eens wandelbenen. Zou me wel goed uitkomen.

De gruwelijke dierenverhalen zijn nog niet tot een einde. Wat een verdriet kan je daarom hebben.

Maar een goed aflopend verhaal. Wij woonden jaren geleden tegenover een flatgebouw. Als je goed keek zag je dat aan de zijkant (dicht, geen ramen) er een rand uitstak (hooguit 5 cm) van de balkon/vloerplaten aan de voorkant. Dus zo'n richeltje. Mijn moeder en ik waren thuis en zagen opeens allemaal kinderen naar boven staren en gillen. Wij kijken, balanceerde op dat richeltje een kat (4 of 5 hoog, een flink end) We zijn toen met een grote deken naar buiten gehold en zijn onder die kat mee gaan lopen, die gleed uit en hing, dat was voor ons mooi want we konden zo goed uitmikken waar die naar beneden zou komen. En dat ging goed, kat viel in de deken, sprong eruit. Mijn moeder hield de kinderen tegen, en ik kon de versufte kat pakken. Wij naar huis, onze kat opgesloten in een andere kamer en "timmetje" kreeg rust, eten en drinken (had geen nagels meer arm beest). In de flat hing een briefje dat op 5 hoog een kat kwijt was. Briefje achtergelaten en een paar uur later werd Timmetje (die de cavia een hartverzakking bezorgde door bij haar in de kooi te springen) opgehaald door 2 hele blije eigenaren.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192267195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:

@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Even snel tussendoor (jeuj 5 minuten pauze):

Ja Cas en Mara lopen hier 24/7 vrij rond. Ik vind het inderdaad niet ideaal dat ze niet kunnen graven nee, hoewel ze zelf verder wel tevreden lijken. (Ze zijn echt liever lui dan moe, en al op behoorlijke leeftijd).

Maar goed, het was dit, of nog in een hokje in de opvang verblijven ;)
Ik ben dus mede hierom geen voorstander van de fok van konijnen/hamsters/gerbils/cavia's/etc etc etc etc.

Er gaat te vaak iets (gruwelijk) mis, en maar heel weinig mensen kunnen echt aan de behoeften van deze dieren voldoen. Is niet eens altijd uit onwil, maar vaak onkunde of gewoon domme pech.
pi_192267198
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind pens trouwens niet per se heel ranzig. Of ik ben het gewoon gewend. :7
Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minder
pi_192267216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minder
ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens. :r
pi_192267223
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maden zijn heel erg kut. Ik heb best vaak madenkonijnen moeten schoonpoetsen. Soms liep het goed af, vaker niet. En het gaat razendsnel, zo'n besmetting. ;(
pi_192267255
Oh, gelukkig kaatje een verhaal met goeie afloop!

Al weer een half uurtje pruttelt de geniale pastasaus van Aschwin.
http://koken.met.aschwin.nl/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm
Bij gebruik aan verse tomaten, dan wel 2 blikken erbij gedaan.
Natuurlijk wél een fles rode wijn.
Insert icon met geheven glas.
pi_192267270
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens. :r
Ahw, grappig wel :P . Nee hier was het een collectief "Geit is het ranzigste' tijdens de dissecties :D

Hoewel die rottende olifant van laatst ook wel smerig was.(Die lag al 1,5 jaar te weken in water. Komt binnenkort in de hal - het skelet dan).

Of... dat vuilnisvat vol kadaverresten. Daar wordt ook echt niemand vrolijk van. Want dat ligt echt weken te rotten natuurlijk.
pi_192267302
Goed, genoeg ranzige verhalen. Tijd voor aromaten-bespreking tijdens verdere hoorcollege ;)
(als we het dan toch over geur enzo hebben, wel toepasselijkl niet? Ook al is het dan herhaling voor mij. )
pi_192267312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ahw, grappig wel :P . Nee hier was het een collectief "Geit is het ranzigste' tijdens de dissecties :D

Hoewel die rottende olifant van laatst ook wel smerig was.(Die lag al 1,5 jaar te weken in water. Komt binnenkort in de hal - het skelet dan).

Of... dat vuilnisvat vol kadaverresten. Daar wordt ook echt niemand vrolijk van. Want dat ligt echt weken te rotten natuurlijk.
Dit zal vergelijkbaar zijn met mijn vriezer verhaal ja. :X Oh man. Ik krijg er bijna weer kokhalsneigingen van als ik er aan denk. Huuu.
pi_192267336
Oh ja...rottende olifant. Ergens in Botswana op safari. Wij kwamen aanrijden en daar kwam toch een meur onze kant op. Niet te harden. Daar toch naar toe gereden en daar lag een olifant met heel veel leeuwen er om heen. Die hadden totaal geen interesse in ons, denk haast dat we wel hadden kunnen uitstappen. We zijn wel er omheen gereden om de geur iets te ontlopen.
pi_192267362
Ik sla de ranzige verhalen even over.

Dus, wat eten jullie vanavond?
pi_192267398
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:

Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaas *O*
pi_192267401
Ik moeten even wat plannen maken om thuis wat leuker te gaan eten. Misschien wat meerdere gangen dinertjes, gourmetten, hotpot, kaasfondue, borrelplankjes of whatever. Zonder het te ongezond te maken, maar het moet wel een beetje leuk blijven.
pi_192267413
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaas *O*
Dit klinkt heel lekker. :9 Knoflooksaus erbij? :9
pi_192267433
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit klinkt heel lekker. :9 Knoflooksaus erbij? :9
tzaziki, denk ik. :7
pi_192267442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:08 schreef Candaasje het volgende:
Goed, genoeg ranzige verhalen. Tijd voor aromaten-bespreking tijdens verdere hoorcollege ;)
(als we het dan toch over geur enzo hebben, wel toepasselijkl niet? Ook al is het dan herhaling voor mij. )
Ik kan me niet herinneren dat ik aromaten goor vond ruiken :D
Stikstof- of zwavelverbindingen daarentegen :r
pi_192267446
Oh, ik had naar de turk gewild voor platbrood Dan morgen maar even.

Vandaag bami uit de vriezer, daar had ik zoveel van ingevroren dat ik er morgen ook van kan eten.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:16:05 #46
63722 z80
I fink you freaky
pi_192267448
quote:

Het is nog vakantie. Pizza.
Morgen eens een pan reist of pasta maken.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:16:35 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192267459
Sigme-koteletjes met spruitjes en aardappeltje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192267462
Vanavond geroerbakte Chinese kool met geroosterde kikkererwten en rijst. Ik wilde eigenlijk spitskool, maar die was uitverkocht.
pi_192267466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:16 schreef z80 het volgende:

[..]

Het is nog vakantie. Pizza.
Morgen eens een pan reist of pasta maken.
;(
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:24:57 #50
370431 drakin
vurig typje
pi_192267623
Chinese tomatensoep vanavond
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 14:30:09 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192267745
IK KEN iEMAND DIE NU ACTIEF CORONA HEEFT.

Wie wil me aanraken.
pi_192267855
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:30 schreef Kreator het volgende:

Wie wil me aanraken.
Zou wel goed zijn voor wat meer immuniteit misschien.
pi_192267891
quote:

Wie wil me aanraken.
Oeh. Plz tell me more :9
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 14:46:03 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192268082
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oeh. Plz tell me more :9
Een vriend die ik al tijden niet heb gezien heeft corona. That's it.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:49 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192268265
Wij hebben nog geen idee.. we willen iets bestelen maar de bestel-restaurants vallen nogal tegen...
pi_192268338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Het lopen gaat goed hier net in 40 minuten net zoveel gelopen als maandag in 45 minuten. Ik krijg nog eens wandelbenen. Zou me wel goed uitkomen.

De gruwelijke dierenverhalen zijn nog niet tot een einde. Wat een verdriet kan je daarom hebben.

Maar een goed aflopend verhaal. Wij woonden jaren geleden tegenover een flatgebouw. Als je goed keek zag je dat aan de zijkant (dicht, geen ramen) er een rand uitstak (hooguit 5 cm) van de balkon/vloerplaten aan de voorkant. Dus zo'n richeltje. Mijn moeder en ik waren thuis en zagen opeens allemaal kinderen naar boven staren en gillen. Wij kijken, balanceerde op dat richeltje een kat (4 of 5 hoog, een flink end) We zijn toen met een grote deken naar buiten gehold en zijn onder die kat mee gaan lopen, die gleed uit en hing, dat was voor ons mooi want we konden zo goed uitmikken waar die naar beneden zou komen. En dat ging goed, kat viel in de deken, sprong eruit. Mijn moeder hield de kinderen tegen, en ik kon de versufte kat pakken. Wij naar huis, onze kat opgesloten in een andere kamer en "timmetje" kreeg rust, eten en drinken (had geen nagels meer arm beest). In de flat hing een briefje dat op 5 hoog een kat kwijt was. Briefje achtergelaten en een paar uur later werd Timmetje (die de cavia een hartverzakking bezorgde door bij haar in de kooi te springen) opgehaald door 2 hele blije eigenaren.
Goede afloop O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192268351
quote:

Wie wil me aanraken.
Ik hoorde deze week dat een vage kennis van me (oud, kwetsbaar etc) is doodgegaan aan Corona.

EN NIEMAND MAG ME AANRAKEN :(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:01:54 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192268353
quote:

Draadjesvlees dat al vanaf gisteren op lage temperatuur in de oven suddert met daar doorheen o.a. paddenstoelen, winterpeen, maiskorrels, chilibonen, ui, knoflook en courgette. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192268364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben nog geen idee.. we willen iets bestelen maar de bestel-restaurants vallen nogal tegen...
Mja, kan ik me voorstellen. Die gooien hun sites meteen op slot als je jullie IP zien :P
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:03:36 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192268382
Oh, en ben je officieel bejaard als je uit nieuwsgierigheid brochures hebt aangevraagd van Amslod en Stella over E-bikes?
Poef.....gone! ©golfer
pi_192268390
Geen eet inspiratie.

Dadelijk nog even jarige peettante kaartje brengen en toezingen vanaf de straat of zo.

Dus ik dacht onderweg sushi mee te pikken bij mijn favo restaurant.
Kijk ik op de site: ik kan er een tafel reserveren voor vanavond :') :') :')

Nu wil ik er meteen ook niet meer bestellen :')
pi_192268438
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Oh, en ben je officieel bejaard als je uit nieuwsgierigheid brochures hebt aangevraagd van Amslod en Stella over E-bikes?
Joh. :D voor jullie beiden?
*anwb w/

En “I will survive” , briljant. Voor met name de moeders in de culchat én fok.
pi_192268455
quote:
nee hoor. Ik ben jaren jonger dan jij en ik heb mijn 4e e-bike (de 3e heb ik maar 2 maanden gehad).
Maar ik heb natuurlijk geen rijbewijs en hierdoor werd mijn wereld een stuk groter.
pi_192268472
Conclusie: mijn buurjongen kan goed pianospelen.
Gisteren heeft hij drie keer een uur zitten oefenen en zo en droomde ik nog pianomuziek toen ik sliep. Nu is hij weer aan het studeren. Ook pianostudie als iemand het al goed kan is jammer om naar te luisteren; het grootste deel van de tijd is hij hetzelfde loopje aan het herhalen en herhalen en herhalen.
Ik ga straks erdoorheen spelen met de gitaar.

RIP aan de buren.
pi_192268493
En mijn concentratie is weer waardeloos. Ik heb in de afgelopen anderhalf uur drie alinea's van een wetenschappelijk artikel gelezen :')
pi_192268498
quote:
Ja :Y
Maar dat was je al :*
pi_192268502
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen eet inspiratie.

Dadelijk nog even jarige peettante kaartje brengen en toezingen vanaf de straat of zo.

Dus ik dacht onderweg sushi mee te pikken bij mijn favo restaurant.
Kijk ik op de site: ik kan er een tafel reserveren voor vanavond :') :') :')

Nu wil ik er meteen ook niet meer bestellen :')
Maar dat kan toch niet? Hebben ze dan niet gewoon hun website slecht op orde?
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:12:12 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192268510
Heb je wel een versterker Tele?
pi_192268532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar dat kan toch niet? Hebben ze dan niet gewoon hun website slecht op orde?
Website uiteraard niet bijgewerkt. Ook geen melding dat ze gesloten zijn. Slordig en nalatig vind ik het.
pi_192268547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:09 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren heeft hij drie keer een uur zitten oefenen en zo en droomde ik nog pianomuziek toen ik sliep. Nu is hij weer aan het studeren. Ook pianostudie als iemand het al goed kan is jammer om naar te luisteren; het grootste deel van de tijd is hij hetzelfde loopje aan het herhalen en herhalen en herhalen.

RIP aan de buren.
Ai :X

Niet fijn voor je rust nee.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:14:39 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192268551
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Website uiteraard niet bijgewerkt. Ook geen melding dat ze gesloten zijn. Slordig en nalatig vind ik het.
Aan de andere kant.. iedereen WEET het toch??
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:16:38 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192268592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:

nee hoor. Ik ben jaren jonger dan jij en ik heb mijn 4e e-bike (de 3e heb ik maar 2 maanden gehad).
Maar ik heb natuurlijk geen rijbewijs en hierdoor werd mijn wereld een stuk groter.
Voorlopig zie ik er toch maar vanaf. Heb nog een goede gewone fiets en die E-bikes zijn mij eigenlijk veel te duur.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:17:59 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192268614
quote:

Wie wil me aanraken.
Hoe dan? Niemand wil mij testen
Misschien komt het omdat ik jong en beeldschoon ben maar dan nog
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192268720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoe dan? Niemand wil mij testen
Misschien komt het omdat ik jong en beeldschoon ben maar dan nog
Ik hoop het niet voor die bekende van Krea, maar misschien ligt ie in het ZH?

Ik begon net bijna tegen mijn beeldscherm te praten :') Toen mijn vraag alsnog kunnen typen. (microfoon stond uit hè, anders had het natuurlijk wel gewerkt).

Wat gaan we eten....wraps denk ik. Eens wat restjes opmaken. Ik heb nog gerookte tofu, tomaatjes, 37 bakjes hummus ofzo, genoeg mais en bonen... dacht ook nog wel champignons....oh falafel ook nog....

Komt wel goed. 8-)

Binnenkort weer eens 'sushi' maken O+ . En nog wat gerechten die redelijk veel tijd kosten.

@Tele6 : Nee het ging om 'geur' op zich :P

En shit van je buurjongen. Ook vrij aso, om echt 3 uur te gaan spelen. Ik had vroeger al medelijden met onze buren (ik en zusje beide een half uur per dag. Dus samen een uur).

Ik heb een buurvrouw met ik vermoed liefdesverdriet ofzo. Ik kan anders niet verklaren waarom ze gisteravond 36x en nu weer een of andere afgrijselijke coverversie van een nr. van Abel moet afdraaien ;( (Nu hou ik al niet van Abel, maar een of andere zeurderige wijvenstem maakt het echt niet beter :X )
pi_192268728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:12 schreef Barreltje het volgende:
Heb je wel een versterker Tele?
Nee, akoestisch. Maar als ik erbij zing, horen ze me vast wel :P
pi_192268756
Ik vind mijn buurjongen op zich niet heel aso, ik snap wel dat als je net een piano hebt gekocht (wat ook niet niks is voor een studentenbudget) en je zit de hele dag thuis, je er ook veel op wilt spelen. En hij speelt niet vroeg 's ochtends of laat 's avonds ^O^
pi_192268819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind mijn buurjongen op zich niet heel aso, ik snap wel dat als je net een piano hebt gekocht (wat ook niet niks is voor een studentenbudget) en je zit de hele dag thuis, je er ook veel op wilt spelen. En hij speelt niet vroeg 's ochtends of laat 's avonds ^O^
Ok, dat laatste scheelt wel. En ik had even niet begrepen dat 'ie hem net heeft :)
pi_192268881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ok, dat laatste scheelt wel. En ik had even niet begrepen dat 'ie hem net heeft :)
Hij heeft hem net een weekje of zo. Hij vroeg nog in de app van onze verdieping of iemand kon helpen met sjouwen :D
pi_192269027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Voorlopig zie ik er toch maar vanaf. Heb nog een goede gewone fiets en die E-bikes zijn mij eigenlijk veel te duur.
Je conditie zal sprongen vooruit zijn gegaan in de afgelopen maanden.
Het is bij jullie wel duin op/af fietsen...ook goed voor de conditie. w/
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:48:44 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192269149
Zo kogel is door de kerk.. :W
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 15:53:47 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192269253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:48 schreef Barreltje het volgende:
Er is op dit moment niemand in de kerk.
pi_192269257
quote:
Vertel? :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:54:09 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192269260
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er is op dit moment niemand in de kerk.
Dan vallen er ook geen dooien! ^O^
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:54:26 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192269264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vertel? :D
Ik ga verhuizen :+
pi_192269280
quote:
Nee, want de godganse wereld rijdt op e-bikes. Je kan jezelf alleen typeren als een meeloper, geen trendsetter :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192269288
quote:

RIP aan de buren.
Electrische gitaar? :9
pi_192269298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ga verhuizen :+
Waarnaartoe? :o
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:58:59 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192269351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarnaartoe? :o
Na corona naar het buitenland.. Ik heb de andere Job aangenomen..
pi_192269366
Gefeliciteerd Barrel! *O*
pi_192269383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^ Kon je huidige leidinggevende niet voldoende beargumenteren waarom je nu opeens hoofdschilder kon worden?
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:01:03 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192269389
quote:

[..]

Wow wat spannend _O_
pi_192269432
Gefeliciteerd Barrel!
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 16:06:24 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192269487
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:07:55 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_192269505
Gefeliciteerd Barrel.
pi_192269506
@Blues welk liedje ben jij aan het doen op de gitaar nu?
Ik ben een beetje inspiratieloos qua liedjes om te leren nu ik wat meer oefen, want iedere keer bedenk ik wat en dan heb ik het na twee dagen wel onder de knie :')
pi_192269509
Gefeliciteerd @Barreltje O+
pi_192269526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Electrische gitaar? :9
Helaas niet.
Wel mijn eigen gezang over het gitaarspelen heen, en ik heb niet 's werelds meest charmante zangstem maar wel een hoop volume O-)
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:09:36 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192269538
quote:

Tillykke og held og lykke i din nye position. *O*
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 16:09:41 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192269542
quote:
Dat schijnen nou niet direct de besten te zijn...

Is Sparta of Gazelle veel duurder?
pi_192269550
quote:
Succes met de Job 🎉
Wanneer begin je? Ken je er al mensen? van hetzelfde bedrijf, toch...
pi_192269553
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Tillykke og held og lykke i din nye position. *O*
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:10:32 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192269554
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef derLudolf het volgende:

Geen idee. Ik ben voorlopig wel klaar ermee.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:11:30 #103
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192269563
quote:

[..]

Onze Gazelle kostte 2300 euro p. stuk. Bij de dorpsdealer. Dus ja, best wel een stuk duurder.
pi_192269693
quote:

[..]

heel veel duurder ja.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:19:45 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192269703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:41 schreef AnneX het volgende:

Je conditie zal sprongen vooruit zijn gegaan in de afgelopen maanden.
Het is bij jullie wel duin op/af fietsen...ook goed voor de conditie. w/
Daarom dus die interesse, trap-ondersteuning wanneer ik fiets in 'The Dutch Mountains'.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192269771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Daarom dus die interesse, trap-ondersteuning wanneer ik fiets in 'The Dutch Mountains'.
Even gekeken, ik heb nu sinds 2005 een e-bike en ik zou er niet meer zonder kunnen.
pi_192269812
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Ha, dat liedje ken ik. :7
pi_192269842
Ik had nog niet verteld dat ik vanochtend gebeld werd door het ziekenhuis...

Die intake die ze met me ingepland hadden voor aankomende maandag waar ik zo over liep te juichen gisteren?

Ze hadden een foutje gemaakt. Nu wordt het anderhalve week later.

Ik heb medelijden met de mensen van de bali van de polikliniek, want zo blijf je ook wel bezig natuurlijk. :X
pi_192269858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:27 schreef Tele6 het volgende:

Die intake die ze met me ingepland hadden voor aankomende maandag waar ik zo over liep te juichen gisteren?

Ik heb medelijden met de mensen van de bali van de polikliniek, want zo blijf je ook wel bezig natuurlijk. :X
Da's jammer, maar aan de andere kant, je hoeft nog steeds niet te wachten totdat het f2f is.
pi_192269892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Da's jammer, maar aan de andere kant, je hoeft nog steeds niet te wachten totdat het f2f is.
Ik vind het ook niet heel erg. Het gaat me erom dat ik weet dat ik in de nabije toekomst een afspraak heb, en of dat nou deze maandag is of donderdag in de week erna, ze doen maar. ^O^

Ik had op maandag een afspraak met begeleiding, die had ik al verzet, maar die is nu mooi weer terug naar z'n normale moment. ^O^
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:31:17 #111
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192269893
quote:

Dat is mooi lullig! Kan jij daar mee omgaan?
pi_192269915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou? Nog steeds die ellendige hoofdpijn?
pi_192269933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Het is een beetje lullig, maar in deze tijden is het allemaal raar en chaotisch, zeker in het ziekenhuis, dus ik neem het ze niet kwalijk. Vooralsnog kan ik er dus prima mee omgaan en hopelijk verandert dat niet :)

Hoe is het met jou? Hopelijk iets minder hoofdpijn inmiddels :* :*
pi_192269985
@Barreltje _O_ Gefeliciteerd! Dus toch voor spannend gegaan ipv vertrouwd *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 16:38:08 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192270009
Gefeliciteerd Barrel *O*.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192270024
Barrelnieuws *O*

Honger. }:|

Nieuwe energieboer aan het zoeken. Het moet soberso niet :r Essent :r worden.
pi_192270139
quote:

[..]

Prijs is ook erg afhankelijk van het soort aandrijving (voorwiel- of middenmotor).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:45:58 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192270168
Gefeliciteerd! @Barreltje *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192270178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Prijs is ook erg afhankelijk van het soort aandrijving (voorwiel- of middenmotor).
En de accu inhoud. Keek laatst naar een fiets, bleek voor een redelijke prijs de accu (op z'n best)40 km meeging, 600 euro meer zou 60 km extra opleveren
pi_192270242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Had ik niet gedacht, gezien je in een gebied woont vol mogelijkheden. Hier zijn nog steeds dezelfde open als die altijd al open waren (thuisbezorgd dingen).
quote:

RIP aan de buren.
Oh shit 12x dezelfde regel en dan de volgende... :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 16:50:52 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192270263
Ik overweeg ook een elektrische fiets... Werk is op 18,5 km van huis en dat zou op een elektrisch barrel goed te doen zijn :Y.
pi_192270275
quote:

[..]

Jaa officieel! Van harte gefeliciteerd! *O*
Je hebt nog wel even om eraan te wennen maar gaaf voor je, en spannend.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 16:53:31 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192270323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat zeker. Net als de accu. Maar algehele kwaliteit zal ook meespelen, ik ken iemand die fietshulp/pech van de ANWB doet. Die is geen fan van Stella en Amslpd zeg maar ;)

Volgens mij moet je geen motor in het voorwiel meer willen hebben overigens. Stuurt zwaarder en gewicht is niet mooi verdeeld. Middenmotor neemt ook direct waar wanneer je met trappen begint.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 16:54:23 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192270338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:50 schreef borisz het volgende:
Ik overweeg ook een elektrische fiets... Werk is op 18,5 km van huis en dat zou op een elektrisch barrel goed te doen zijn :Y.
Daar zijn de regels best gunstig voor gemaakt toch? :Y Qua vergoeding en dergelijke.
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 16:58:14 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192270408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:59 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd Barrel! *O*
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:58:42 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192270421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:26 schreef Tele6 het volgende:

Ha, dat liedje ken ik. :7
De Nits.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192270441
quote:
Ik ben naar een concert van ze geweest toen ik 8 was.
Ik had in de krant gelezen dat ze in het theater een dorp verderop speelden _O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:12:05 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192270607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:59 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben naar een concert van ze geweest toen ik 8 was.
Ik had in de krant gelezen dat ze in het theater een dorp verderop speelden _O-
Wij hebben ze nog een keer in 2018 in Theater Carré gezien toen ze samen met het Scapinoballet optraden tijdens de voorstelling TING!. NITS verzorgden de muziek bij die voorstelling.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192270615
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zeker. Net als de accu. Maar algehele kwaliteit zal ook meespelen, ik ken iemand die fietshulp/pech van de ANWB doet. Die is geen fan van Stella en Amslpd zeg maar ;)

Volgens mij moet je geen motor in het voorwiel meer willen hebben overigens. Stuurt zwaarder en gewicht is niet mooi verdeeld. Middenmotor neemt ook direct waar wanneer je met trappen begint.
Klopt, een voorwielmotor schiet ook als het ware naar voren en blijft tempo houden als je stopt met trappen. Een middenmotor reageert veel beter op je trapgedrag.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:13:49 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192270635
Middenmotor zou ook mijn voorkeur hebben en dan van Amslod met standaard grotere accu-inhoud.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 17:15:47 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192270674
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:13 schreef golfer het volgende:
Middenmoter
Je wilt niet het beste? ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:19:54 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192270737
Gefeliciteerd Barrel. Weet je al hoe je leven er dan uit zal zien? Hoe vaak ben je thuis? Waar verblijf je als je niet thuis bent?
Spoilers!
pi_192270806
Felies barrel *O*

En hoest met Uniek?
pi_192270838
Shit is real. Hoor net dat de moeder van een vriend is overleden aan Corona :{
Haar had ik al een poos niet gezien. Raar idee, die lag dus gisteren zowat op de afdeling waar ik rondleiding had. (1 deurtje verder dan, waar de hele afdeling isoleer is) . En zorgelijk. De overleden kennis die ik vanmiddag noemde kwam uit hetzelfde kleine dorp. :
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:27:06 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192270847
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies barrel *O*

En hoest met Uniek?
Hopelijk hoest ze niet meer/geen bloed meer :X

Beterschap @uniekhoorn :*
pi_192270856
En net nu valt er een mail binnen dat mijn chocolatier ook thuis gaat bezorgen. Slecht, dit :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:27:41 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192270860
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Haar had ik al een poos niet gezien. Raar idee, die lag dus gisteren zowat op de afdeling waar ik rondleiding had. (1 deurtje verder dan, waar de hele afdeling isoleer is) . En zorgelijk. De overleden kennis die ik vanmiddag noemde kwam uit hetzelfde kleine dorp. :
He, wat naar -O- Sterkte :*
pi_192270890
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh bah, dat komt dan wel binnen.
pi_192270973
En verder reed ik net mijn band plat dus dat is ook kut :(

Maar peettante was blij met het verjaardagspraatje vanaf vier hoog.voor het eerst in mijn leven dat we niet bij elkaar op bezoek waren op onze verjaardagen.

Maar verder gaat het wel goed hoor :*
Zijn gewoon rare tijden.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:37:03 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192271021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
En verder reed ik net mijn band plat dus dat is ook kut :(

Maar peettante was blij met het verjaardagspraatje vanaf vier hoog.voor het eerst in mijn leven dat we niet bij elkaar op bezoek waren op onze verjaardagen.

Maar verder gaat het wel goed hoor :*
Zijn gewoon rare tijden.
Het zit niet mee :(
Het zijn hele rare tijden :Y :*
pi_192271085
En ik heb dit natuurlijk nog O+
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:43:47 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192271156
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat? :@

Edit: Ohw de kittens O+ O+ O+
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:45:35 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192271186
quote:
[ afbeelding ]
O+
*smelt*
Poef.....gone! ©golfer
pi_192271524
quote:
[ afbeelding ]
Ik zou niet eens meer naar buiten willen. Gewoon de hele dag kittens knuffelen en bewonderen O+
pi_192271545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zou niet eens meer naar buiten willen. Gewoon de hele dag kittens knuffelen en bewonderen O+
Is niet alleen lollig hoor. Nu komen er nagels en tanden aan ;(
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:14:33 #146
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192271574
Meh, mijn beste vriendin haar vader is vanochtend overleden aan kanker (keer wat anders). Ik ken hem al vanaf mijn 9de jaar.
Wil haar zo graag steunen maar 30 mensen is de max. (nou is het nu niet een goed idee maar het is zo cru voor de nabestaanden)
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:15:43 #147
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192271599
Kittens
pi_192271652
Hoe gaat het met jezelf nu, Uniek?

Sterkte overigens met het verlies. :*
pi_192271730
Och Uniek, jij krijgt het wel voor de kiezen momenteel, sterkte :*
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:27:51 #150
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192271826
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Uniek, jij krijgt het wel voor de kiezen momenteel, sterkte :*
Je krijgt het bijna niet verzonnen inderdaad.

Maar op zich gaat het al wat beter, heb de afgelopen dagen al tig keer 112 willen bellen maar vandaag had ik dat niet :D

Hoe vermaken thuiswerkers zich? Lijkt mijn zo gek...

Als ik straks beter ben heb ik een hele officiele brief dat ik een vitale functie heb en dus mag werken op het bedrijf
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:35:12 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192271950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Maar op zich gaat het al wat beter, heb de afgelopen dagen al tig keer 112 willen bellen maar vandaag had ik dat niet :D

Als ik straks beter ben heb ik een hele officiele brief dat ik een vitale functie heb en dus mag werken op het bedrijf
Gewoon 9 uur doorbikkelen (in mijn geval). Werk thuis nog harder dan op kantoor...
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:36:31 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192271977
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Meh, mijn beste vriendin haar vader is vanochtend overleden aan kanker (keer wat anders). Ik ken hem al vanaf mijn 9de jaar.
Wil haar zo graag steunen maar 30 mensen is de max. (nou is het nu niet een goed idee maar het is zo cru voor de nabestaanden)
Kon er ook nog wel bij -O-
Naar dat je er niet (fysiek) voor haar kunt zijn (en met fysiek bedoel ik naar de begrafenis gaan en troosten).

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-03-2020 19:32:52 ]
pi_192271992
quote:

Dit is dus mijn werk nu. En we hebben weer een coll minder. Ha d al sinds vrijdag klachten die ze verzwegen had :(
Naar huis gestuurd. En toen zat ik dus alleen. 8)7 :{w
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:38:37 #154
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192272021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit is dus mijn werk nu. En we hebben weer een coll minder. Ha d al sinds vrijdag klachten die ze verzwegen had :(
Dat is niet handig!
Sterkte :*
pi_192272064
Oh en ik 'oefen ' niet 1 liedje op de gitaar of piano. Half uurtje het 1 dan weer het ander en dan op een vrij simpel niveau. Gaat alle kanten op. Ik was nu op de piano wat langer bezig met Salt water van Julian Lennon. Mooi nr met mooie akkoorden vind ik. O+
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:41:46 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192272072
quote:

[..]

Sterkte! :*
pi_192272247
Morgen weer vrij. Fijn nu het nog kan, dat om en om werken/vrij zijn. Heb het hard nodig om t vol te houden. Merk echt dat ik geen 20 meer ben.
pi_192272310
quote:

[..]

Oef da’s pittig. Is er wel ondersteuning geregeld voor de komende tijd? (Als die er al is).

Beetje een rommelige werkdag. Calls, diverse skypecalls omgezet in teams, tig hotels gecancelled. En heb er nu zo’n zooi van gemaakt dat ik morgen maar eens alles netjes ga opruimen (mis werkruimte)

En ben”lid” geworden van een Facebook pagina om mondkapjes te maken. Niet voor in ziekenhuizen enzo, maar in de zorg. Nou zijn er mensen die er 20-30 per dag maken , ik ben 2 dagen bezig en heb er 2 ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 18:59:00 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192272413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
, diverse skypecalls omgezet in teams, )
En wat heb je met de overige 7:59 uur gedaan? :7.
pi_192272468
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Heel veel (allemaal rotklusjes)
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:02:59 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_192272511
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mondkapjes gemaakt. :+
CUL / [CULSC] De geur van 1000 doden. Tevens hamsters.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:15:59 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192272807
Vegetarische kapsalon of vegetarische loempiaschotel? First world problem van de dag.
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:18:52 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192272890
Turk besteld! :Y) :9~
pi_192272891
Kapsalon.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:22:30 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192272975
Wie maakte hier wel eens loempiataart? Want ik overweeg het voor dit weekend en zoek het recept.
Was het @FutureFairytale Of @uniekhoorn
Of iemand anders?
pi_192273119
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie maakte hier wel eens loempiataart? Want ik overweeg het voor dit weekend en zoek het recept.
Was het @:FutureFairytale Of @:uniekhoorn
Of iemand anders?
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 09:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heel lekker en makkelijk!
Je bekleedt met 4 vellen filodeeg een taartvorm, bakt 350gr kip even aan en 650gr groente (ik pak 400gr Chinese wokgroente en 250gr taugé meestal) tot er wat vocht uit is (even afgieten), pan van het vuur, dan klop je 3 eieren los en gooi je dat erdoorheen en dat mengsel stop je in de bakvorm. Dan vouw je de punten van je filodeeg eroverheen en nog 1 vel er bovenop en zet je dat ongeveer 40 minuten op 175 graden in de oven :). En dan wat soyasaus erbij en smikkelen maar! Ik kan daar 4 keer van eten (heb een taartvorm van 24cm doorsnee gebruikt) en vind het erg lekker. Met bovenstaande ingrediënten per kwart 299 kcal :).
()
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 19:31:15 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192273148
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vegetarische kapsalon of vegetarische loempiaschotel? First world problem van de dag.
Geen idee wat een loempiaschotel is, maar bij een loempia is het minder erg dat ie vegetarisch is, dus ik zou voor de loempia gaan :Y
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:31:21 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273150
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Thanks! :*
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:33:55 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192273194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee wat een loempiaschotel is, maar bij een loempia is het minder erg dat ie vegetarisch is, dus ik zou voor de loempia gaan :Y
Van de lokale snackbar is het allebei erg lekker maar ik had trek in pindasaus dus het is de loempiaschotel geworden.

De schotel bestaat uit loempia, ei, salade, friet, pindasaus en saus du chef. Dat laatste is een soort joppiesaus en alleen 3 frietjes lang lekker.
Spoilers!
pi_192273356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Deze thuiswerker.. werkt vooral eigenlijk.
Lunchwandeling met mijn lief.
(Het kabouterpad vandaag <3 )
Sinds het hele coronaverhaal zien we elkaar meer dat ooit :)
Skivakantie daarvoor voelt al bijna als een ander leven :)
Nu op de bank.. gegeten.. en “the roman empire” op tv en ondertussen druk in discussie over hoeveel wijn ze eigenlijk dronken in die tijd.
(Na aanleiding van iemand die op de vraag of ze wijn wilde antwoordde met “ja een beetje”. En ik die dacht dat ze niet echt aan beetjes wijn deden in die tijd)
En zo meer dingen die volgens ons niet helemaal kloppen.. oftewel allebei ondertussen ook druk aan het fact checken _O-
(En jullie stalken dus)

Gisteravond een leuk spel gespeeld...
https://www.spellenvariant.nl/detective-a-modern-crime-game

Waar corona ongetwijfeld in vele huizen de echtscheiding zal versnellen...
Gaan wij hier fast forward juist de andere kant op.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:44:39 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273460
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nu op de bank.. gegeten.. en “the roman empire” op tv en ondertussen druk in discussie over hoeveel wijn ze eigenlijk dronken in die tijd.
(Na aanleiding van iemand die op de vraag of ze wijn wilde antwoordde met “ja een beetje”. En ik die dacht dat ze niet echt aan beetjes wijn deden in die tijd)
En zo meer dingen die volgens ons niet helemaal kloppen.. oftewel allebei ondertussen ook druk aan het fact checken _O-
(En jullie stalken dus)

Wij ook. Hoewel niet zo snel als jullie. Wij wonen te ver van elkaar af.
pi_192273529
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

(En jullie stalken dus)

Kijk dat is fijn om te horen O+
pi_192273549
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wij ook. Hoewel niet zo snel als jullie. Wij wonen te ver van elkaar af.
En al voorsprongetje sinds augustus he :)

Evengoed heerlijk.

Hoe ver woont hij eigenlijk?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 19:48:56 #174
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192273569
En zo ken ik wel iemand die nu op de IC ligt met Corona.... wordt zelfs kunstmatig in coma gehouden. :{
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:51:01 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273626
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En al voorsprongetje sinds augustus he :)

Evengoed heerlijk.

Hoe ver woont hij eigenlijk?
Ook dat ja :D
Desalniettemin vind ik dat het snel gaat :)
Ruim een uur met de auto hier vandaan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:51:18 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273629
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef borisz het volgende:
En zo ken ik wel iemand die nu op de IC ligt met Corona.... wordt zelfs kunstmatig in coma gehouden. :{
-O- Sterkte :*
pi_192273650
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ha, dat is lang geleden! Goede reminder, ga hem zelf ook weer eens maken :)
Originele recept komt uit een kookboek van ChicksLoveFood geloof ik.

@borisz sterkte!
pi_192273654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef borisz het volgende:
-O-

De vader van een vriendin van ons is nu na ruim een week in kunstmatige coma gelegen te hebben weer ontwaakt. Hopelijk komt het met jouw kennis ook goed.
pi_192273666
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook dat ja :D
Desalniettemin vind ik dat het snel gaat :)
Ruim een uur met de auto hier vandaan.
Wij waren er met de auto zo vandaag.
Iets met geen file
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:52:44 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ha, dat is lang geleden! Goede reminder, ga hem zelf ook weer eens maken :)
Originele recept komt uit een kookboek van ChicksLoveFood geloof ik.
Door jouw verhalen overweeg ik 'm te maken, dus thanks! ^O^
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:53:20 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192273681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wij waren er met de auto zo vandaag.
Iets met geen file
Ik heb het over zonder file ;)
Maar jij in R, hij in D toch?
pi_192273957
Na een hele avond naar hottubs zoeken toch maar weer de conclusie getrokken dat het helemaal niet handig is. Die conclusie had ik de vorige keer ook al getrokken, maar het blijft zo lekker klinken. ;(
pi_192273990
quote:

Oef da’s pittig. Is er wel ondersteuning geregeld voor de komende tijd? (Als die er al is).

Nee, die is er niet en gaat er niet komen ook.
Maar we redden het wel als de artsen zo weinig fysiek op de poli zijn, dan is het meer het geregel om alles continue per dag of zelfs per uur bij te stellen.
pi_192274031
Jullie dierenverhalen _O- ;(

Neefje had een kuikentje gekregen om te verzorgen want de moeder was dooT of weg geen idee meer. Neefje was te jong om voor het beestje te zorgen, maar ja... boerderij, geen echt ouderlijk toezicht op dat soort dingen..
Kwamen wij op bezoek; waar is het kuikentje?
Eh nou ja eh... die heeft neefje proberen te laten zwemmen en duiken en zo...
/verzopen oO<
pi_192274067
quote:

En ben”lid” geworden van een Facebook pagina om mondkapjes te maken. Niet voor in ziekenhuizen enzo, maar in de zorg. Nou zijn er mensen die er 20-30 per dag maken , ik ben 2 dagen bezig en heb er 2 ;)
Pas op je handen.. mss is het niet zo'n goed idee voor jou?

En dat wandelen, wat gaat dat goed! Lekker he!
pi_192274104
quote:
Waarvan maak je die dan? Mondmaskers van stof doen toch niet zoveel?
pi_192274127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:06 schreef Myraela het volgende:
Na een hele avond naar hottubs zoeken toch maar weer de conclusie getrokken dat het helemaal niet handig is. Die conclusie had ik de vorige keer ook al getrokken, maar het blijft zo lekker klinken. ;(
Vrienden van mij hebben er één en maken er veel gebruik van. Van haar hoefde het niet, maar nu is ze er heel blij mee. Maar zij wonen buiten met een hele grote tuin, ding valt niet op en staat ook biet in de weg
pi_192274144
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het over zonder file ;)
Maar jij in R, hij in D toch?
Jups :)

Ik doe stuivertje wisselen met P _O-
pi_192274164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrienden van mij hebben er één en maken er veel gebruik van. Van haar hoefde het niet, maar nu is ze er heel blij mee. Maar zij wonen buiten met een hele grote tuin, ding valt niet op en staat ook biet in de weg
Ja, die ruimte hebben wij niet en dan is het stoken misschien ook wel wat asociaal richting de buren. Maar ik hou zo van water. ;( En ik wil vakantie gewoon een beetje naar m'n achtertuin toe halen. :')
pi_192274200
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarvan maak je die dan? Mondmaskers van stof doen toch niet zoveel?
Gewoon van katoen, dubbellaags. Er kunnen diverse vullingen in, bv 3 lagen keukenpapier of stofzuigerzak. Het zorgt er niet voor dat je corona krijgt, maar wat ik begrijp is het voor thuiszorg medewerkers, vroedvrouwen, kraamverzorgsters. Die zie ik vooral veel oproepen doen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:19:52 #191
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192274245
Oww een hottub... bad word al eng van :D

Had geen zin in chinees dus heb ik een jawel: shoarma/kebap kapsalon pizza besteld :D
Heb maar 1 puntje op gegeten, dat is het probleem niet maar het klonk zo fout, dat het wel lekker MOET zijn. Was het wel.
Puntje voor morgen en de 6 puntjes ingevroren... zo komt mijn diepvries ook wel vol :')

Oja, nog ever dieren... wij hadden achter de boerderij weilanden tot helemaal aan het bos, nu denkende wel bijna 2 km...
Ik liep daar wel veel met de hond en toen zag ik een gewonde eend, helemaal opengevreten maar leefde nog wel... was een jaar of 11 ofzo dus ik wou hem de nek omdraaien maar had de kracht niet, het lukte gewoon niet... en toen heb ik hem doodgetrapt :'( :'( :'(
pi_192274261
Ja wat zijn de nadelen van een hottub, Myraela? Ik werd er al enthousiast over namelijk :D
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_192274266
Ik denk dat zulke dingen vooral voor een schijnveiligheid zorgen. En dat lijkt me eigenlijk nog gevaarlijker dan gewoon weten dat je risico loopt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:21:54 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192274288
Echt mensen, die dierenverhalen :'( :X
pi_192274325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:20 schreef Lot_1 het volgende:
Ja wat zijn de nadelen van een hottub, Myraela? Ik werd er al enthousiast over namelijk :D
Voor de elektrische moeten we een speciale aansluiting laten maken, hout stoken is wat asociaal tegenover buren. Want de opwarmtijd is best lang. Ze zijn wat duur, gaat toch wel snel richting de 4000 euro. En je moet wel onderhouden en schoonmaken. En onze tuin is net helemaal gedaan, dus de timing van dit idee is ook niet ideaal. :D

Idee was er al eerder overigens, maar toen voor gekozen om het niet te doen. Nu we zoveel thuis moeten zijn en niet op vakantie gaan, begint het toch weer te kriebelen.
pi_192274354
Ik moest lachen :D

jeroenkidv twitterde op woensdag 25-03-2020 om 19:27:15 ORGEL JOKE is de vrouw die ons allemaal opfleurt! 🌺✨🎹
Maar wie ís zij? Wat beweegt haar?
Morgen hoor je haar -openhartiger dan ooit- in de ochtendshow op @NPORadio2!!
https://t.co/kwiYemZuGr @jwstartop reageer retweet
ps het gaat om het filmpje

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-03-2020 22:24:16 ]
pi_192274487
Ik dacht... ik ga even wat squats doen..... op zich vond ik die altijd wel leuk....
.... maar toen ik een bodypump routine opzetten (qua muziek) en 'Knife Party - Power Glove' hoorde...wist ik weer hoe dood ik in de lessen altijd ging...in de eerste 5 minuten ook :')

Mis dat toch wel.... ik heb weliswaar geen gewichten/bars hier, maar misschien toch maar eens op zoek naar de instructievideo's. Al doe ik maar de warming up, dan heb ik al meer bewogen dan in de afgelopen 2 jaar 8-)
pi_192275170
Iedereen alleen al het begin van dat nummer geluisterd en snel weggevlucht? Zeg maar zoals ik ook wilde doen? ;(
pi_192275252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Candaasje het volgende:
Iedereen alleen al het begin van dat nummer geluisterd en snel weggevlucht? Zeg maar zoals ik ook wilde doen? ;(
:*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:12:07 #200
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192275269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Candaasje het volgende:
Ik deed een voorlees.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192275296
Jeeej, nu is mijn kluizenaarsbestaan toch weer wat minder kluizenaarig! *O*
pi_192275424
Ik kijk John Wick 3. Tja. Tijdens de 8264e vechtscene kun je prima bijlezen :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:22:38 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192275468
The Repair Shop op BBC1 staat hier op. Ze gaan een heel heel oude klok reviseren; eentje uit de begin van de prive bezit klokken
pi_192275601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jups :)

Ik doe stuivertje wisselen met P _O-
Ik zit nu in Spijk idd :7
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:33:44 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192275741
Zo gaaf. Antieke jukebox gerestaureerd. En dat niet alleen de opdrachtgever, maar de hele klusruimte van The Repair Shop met tranen geroerd is..
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:37:50 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192275848
Hier begonnen met " the witcher"..

En aan het wachten op een pakketje wat al de hele dag komt..
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:38:29 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192275869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:37 schreef Barreltje het volgende:

Toffe serie :) Hier wisselen we de serie en de game af, op de tv :P
pi_192275956
quote:

Morgen zullen mijn pakketjes wel aankomen? Of heeft de PTT al coronavertraging?
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:50:06 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192276141
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Morgen zullen mijn pakketjes wel aankomen? Of heeft de PTT al coronavertraging?
Oh! Jouw briefjes (incl fijn kerstfeest O+ ) zijn aangekomen!
pi_192276155
quote:

Oh ja nog gefeliciteerd met je nieuwe job *O*
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:56:59 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192276304
Tnx iedereen voor de felicitaties ^O^

Pakketje aangekomen.. Ik kreeg van K.een technisch lego pakket *;
pi_192276600
Wat een nare, verdrietige en enge verhalen over corona :{
En dan zijn er nog te veel die t nog steeds geen serieus vinden :(

Gelukkig merkte ik vandaag voor t eerst echt verschil in rustiger buiten.
pi_192276793
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een nare, verdrietige en enge verhalen over corona :{
En dan zijn er nog te veel die t nog steeds geen serieus vinden :(

Gelukkig merkte ik vandaag voor t eerst echt verschil in rustiger buiten.
Ik heb ook een naar coronaverhaal inmiddels. Oom van mij, 80+ met comorbiditeiten. Dus hoogstwaarschijnlijk mijn tante ook besmet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en volgens mijn tante te moe om te 'vechten' (ik hou niet van die woordkeus).
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:24:51 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192276834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook een naar coronaverhaal inmiddels. Oom van mij, 80+ met comorbiditeiten. Dus hoogstwaarschijnlijk mijn tante ook besmet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en volgens mijn tante te moe om te 'vechten' (ik hou niet van die woordkeus).
Meh, naar, zulk nieuws.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:25:27 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192276844
Had ik de kracht om het een beetje gezellig te maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dan kan ik ook wel boven slapen.

Na een paar treden toch maar op de bank slapen :P
pi_192276855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:24 schreef fietsie het volgende:

Meh, naar, zulk nieuws.
2020 is nu al een kutjaar en we zijn nog maar net begonnen :X
pi_192276867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
SPOILER

Uniek O+ Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht door jou. Maar dus toch nog te slap om boven te gaan slapen. Hoop dat je snel verder aansterkt :*
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:27:54 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192276893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

2020 is nu al een kutjaar en we zijn nog maar net begonnen :X
Mijn broertje stelde voor om nu maar vast via Facetime te gourmetten, dan kunnen we kerst alvast schrappen en zo snel mogelijk aan 2021 beginnen...
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:28:19 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192276903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
SPOILER

Wel zorgen dat je goed ligt he...
pi_192276913
Bah, Isa.
En voor anderen met familie, bekenden die zijn opgenomen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:29:24 #221
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192276928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wel zorgen dat je goed ligt he...
kreukels?
pi_192276941
Sterkte Isa :* Rotnieuws.

Slaapt je bank wel een beetje OK Uniek? :* Ziet er wel gezellig uit! Die wandplank vind ik tof!
(Ik ben een sucker voor boomstammen/hout/etc. ;) )
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:30:06 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192276942
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:29 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

kreukels?
Nou dat je iig niet als een bejaarde van de bank af kruipt morgenochtend :)
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:30:47 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192276957
Ach Isa en stomme ander corona gevallen :( Sterkte, het is zo onreal allemaal -O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:35:24 #225
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192277055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte Isa :* Rotnieuws.

Slaapt je bank wel een beetje OK Uniek? :* Ziet er wel gezellig uit! Die wandplank vind ik tof!
(Ik ben een sucker voor boomstammen/hout/etc. ;) )
Die plank vind ik ook tof... zie je de tulpen?? In de enige vaas die ik had en geen tijd meer had om een goede vaas te kopen?? Die is van een hele lieve vrouw een hele lieve *;
pi_192277066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Die plank vind ik ook tof... zie je de tulpen?? In de enige vaas die ik had en geen tijd meer had om een goede vaas te kopen?? Die is van een hele lieve vrouw een hele lieve *;
Tof, had iemand die je gestuurd? Lief!
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:37:09 #227
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192277088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tof, had iemand die je gestuurd? Lief!
Ja, je kent haar O+
pi_192277127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:

Die planken zijn fantastisch :Y en ik hou van tulpen O+
pi_192277186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, je kent haar O+
Je bent aan het teasen ~O>

Wie wie wie wie? :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:42:38 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192277204
Ik gok op iemand met krulletjes en een stralende lach.
pi_192277308
Ah, Sigme? O+

Bedtijd, trusten!
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 22:49:29 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192277327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn broertje stelde voor om nu maar vast via Facetime te gourmetten, dan kunnen we kerst alvast schrappen en zo snel mogelijk aan 2021 beginnen...
Als zaterdag toch de klok vooruit gaat, waarom dan niet een maand of drie ipv een uurtje ;)
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:49:54 #233
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192277336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Ah, Sigme? O+

Bedtijd, trusten!
Nope :D
Maar zij is wel wie Fietsie bedoelde
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:50:19 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192277345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nope :D
Maar zij is wel wie Fietsie bedoelde
Mis gegokt...
pi_192277361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ach ;(
pi_192277402
@AnneX ik heb net ook geZoomd :D
Met 16 mensen was het toch best een gedoe iedereen werkend te krijgen. En na 40 minuten was de sessie op.

Beetje proberen te zingen, maar door de vertraging werkt dat niet lekker. Volgende week kleinere groep en maar één microfoon aan. Vandaag wel bijgepraat met iedereen, dat was wel fijn.
Vrijdag Zoomen met mijn andere koor.

Hoe ging het bij jou?
pi_192277552
Wat ziet het er toch gezellig uit bij je Uniek. Hoop dat je een beetje kunt slapen en dat het morgen een beetje beter gaat.

Ach Isa, wat triest, sterkte met eat er komen gaat. En och wat zou het fijn zijn als we de klok een jaar vooruit konden zetten. Dan is er hopelijk een geneesmiddel en een vaccin, is er voldoen beademingsapparatuur en alles wat er nodig is in een opslag en hopelijk dat veel mensen denken “verpleegkundige, dat wil ik worden, mooi vak” en dat daar langdurig waardering voor is (net als voor al die andere kleine radertjes die oh zo veel belangrijker blijken dan iedereen dacht
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 23:03:52 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192277600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
kleine radertjes die oh zo veel belangrijker blijken dan iedereen dacht
zoals dat het toch wel erg mooi is dat voedsel gewoon uit eigen land komt en niet van overver zoals desinfectiegel en mondkapjes.
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:10:06 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192277709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

zoals dat het toch wel erg mooi is dat voedsel gewoon uit eigen land komt en niet van overver zoals desinfectiegel en mondkapjes.
Blijft verbazend dat de HEPA-filter fabricerende fabriek in Heerenveen dan weer geen mondkapjes materiaal kan leveren
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:13:49 #240
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192277778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ziet het er toch gezellig uit bij je Uniek. Hoop dat je een beetje kunt slapen en dat het morgen een beetje beter gaat.
Sorry voor een slechte vaas O+ O+ :*
pi_192277850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:13 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Sorry voor een slechte vaas O+ O+ :*
Gekkie, ze hebben water, dan doen ze het wat langer.

Ik kwam van de week op een ochtend tulpen door de kamer tegen. Een van de diva’s liet haar innerlijke bloemist naar buiten komen. :D
pi_192277933
Isa ;( hoop dat je oom het red, ook al kan hij zelf niet vechten. Ziekenhuis moet vechten voor em. Sterkte :{
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:25:56 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192277951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gekkie, ze hebben water, dan doen ze het wat langer.

Ik kwam van de week op een ochtend tulpen door de kamer tegen. Een van de diva’s liet haar innerlijke bloemist naar buiten komen. :D
Haha, dat zijn leuke dingen ^O^
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 23:33:26 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192278035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Blijft verbazend dat de HEPA-filter fabricerende fabriek in Heerenveen dan weer geen mondkapjes materiaal kan leveren
Uhm ja nogal. Hoorde van iemand die zo'n centraal stofzuigsysteem in huis heeft dat nieuwe zakken en dingetje was omdat de grondstof voor mondkapjes werd gebruikt...
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:42:23 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192278099
Bwuh nare Corona berichten.. sterkte iedereen :*

Wij kijken "toepasselijk" troostTV.. de 11-stedentocht.. ze zijn nu bij stavoren ^O^
pi_192279135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zit nu in Spijk idd :7
Ik nu weer op zuid...
na 2 dagen aan jouw kantje te zijn geweest :)
pi_192279136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhm ja nogal. Hoorde van iemand die zo'n centraal stofzuigsysteem in huis heeft dat nieuwe zakken en dingetje was omdat de grondstof voor mondkapjes werd gebruikt...
Mja omdat ze her en der online dat adviseren.

Vraag me af of dat werkt.. stof of een virus.. dat scheelt nogal.
pi_192279194
:W
pi_192279211
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:46 schreef Lonaa het volgende:
:W
Ik had je getagd bij broccoli maar zonder hoofdletter ging dat kennelijk niet goed.
Nu nog maar keer gedaan.

In de hoop dat je broccoli niet allang op is dus :D
pi_192279216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik had je getagd bij broccoli maar zonder hoofdletter ging dat kennelijk niet goed.
Nu nog maar keer gedaan.

In de hoop dat je broccoli niet allang op is dus :D
Nee, brococli stond voor vanavavond op het programma. Tag nog steeds niet ontvange, trouwens ;(
pi_192279320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, brococli stond voor vanavavond op het programma. Tag nog steeds niet ontvange, trouwens ;(
Hmm hij is nu wel blauw..
In het wat eten en drinken we vandaag topic.

Geen idee hoe ik mobiel naar een post link eigenlijk :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 maart 2020 @ 07:16:54 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192279433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

vanaf de laptop wel :+
denk ik...

CUL / Wat eten en drinken we vandaag #462
pi_192279495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Op de PI gaan staan van de post die je wil linken en link kopiëren.

Zo dus CUL / [CULSC] De geur van 1000 doden. Tevens hamsters. :)
pi_192279556
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Op de PI gaan staan van de post die je wil linken en link kopiëren.

Zo dus CUL / [CULSC] De geur van 1000 doden. Tevens hamsters. :)
ah dat lukte vorige keer niet via mobiel..
net op de laptop wel :)
pi_192279586
:W goedemorgen.
B was hier. Was fijn O+
En hij heeft geholpen om m'n thermostaatkraan te monteren O+ dat is heerlijk!
Nu omkleden en de deur uit om te gaan hardlopen.

:* aan iedereen die het kan gebruiken.
@uniekhoorn jouw posts klinken altijd zo lief :)
@Blues balen van zieke collega, hoop dat die je niet aangestoken heeft :X
@Isabeau :*
pi_192279595
Goedemorgen dotjes. O+
pi_192279645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

vanaf de laptop wel :+
denk ik...

CUL / Wat eten en drinken we vandaag #462
Hebbus.
pi_192279654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik dacht... ik ga even wat squats doen..... op zich vond ik die altijd wel leuk....
.... maar toen ik een bodypump routine opzetten (qua muziek) en 'Knife Party - Power Glove' hoorde...wist ik weer hoe dood ik in de lessen altijd ging...in de eerste 5 minuten ook :')

Mis dat toch wel.... ik heb weliswaar geen gewichten/bars hier, maar misschien toch maar eens op zoek naar de instructievideo's. Al doe ik maar de warming up, dan heb ik al meer bewogen dan in de afgelopen 2 jaar 8-)
De officiële bodypump is van Les Mills, en die hebben ook een On Demand functionaliteit waarmee je thuis kan sporten. 14.95 per maand bij een maandabonnement met 14 day free trial. Klik!. Geen affiliate link oid hoor! Ik heb het zelf wel en ben er ook heel blij mee, zeker nu.
En daar zitten ook allerlei andere lessen in (BodyCombat, bodybalance, grit, cx worx, bodyattack..) ook vanalles waar je geen spullen voor nodig hebt.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:28:24 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_192279831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja omdat ze her en der online dat adviseren.

Vraag me af of dat werkt.. stof of een virus.. dat scheelt nogal.
Ik kan het plaatje niet meer terug vinden. Maar het gaat om de grote van het virus en de doorlaatbaarheid van een bepaalde stof. De grote van het virus is ongeveer 0.2 micron. Filters\stoffen die dit tegenhouden werken. Hier een test en uitleg mbt verschillende maskers.
https://smartairfilters.c(...)s-n95-surgical-mask/
pi_192280013
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Isa ;( hoop dat je oom het red, ook al kan hij zelf niet vechten. Ziekenhuis moet vechten voor em. Sterkte :{
SPOILER
pi_192280215
Isa :*
pi_192280291
Och Isa, dat klinkt heel erg beangstigend.
pi_192280339
Oh bah Isa :*
pi_192280345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, best wel. Ouders van mijn nichtje waarmee we uit eten zijn geweest overigens.
pi_192280413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit ja ;(
Spoilers!
pi_192280449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, best wel. Ouders van mijn nichtje waarmee we uit eten zijn geweest overigens.
Dus zij mag ook niet naar haar vader, haar zoon niet naar opa. Gruwelijk is dit.
pi_192280461
Sterkte Isa. Rotperiode. :*
pi_192280463
OMG. De work-out vandaag heeft ook een carpush. :D _O- _O-
pi_192280488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:

Dus zij mag ook niet naar haar vader, haar zoon niet naar opa. Gruwelijk is dit.
Ja, gruwelijk voor veel mensen.
SPOILER
@Lonaa ze houden de humor er wel in *O* :D
pi_192280511
Ze doen echt heel goed hun best @Isabeau. :Y O+
pi_192280523
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Ze doen echt heel goed hun best @:Isabeau. :Y O+
Wij hebben echt niets gehoord van onze sportschool op 'helaas moeten we sluiten tot 6 april' na.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:28:28 #273
63722 z80
I fink you freaky
pi_192280607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij hebben echt niets gehoord van onze sportschool op 'helaas moeten we sluiten tot 6 april' na.
Hier is de sportschool open volgens de website. Alleen geen begeleiding.
pi_192280623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:28 schreef z80 het volgende:

Hier is de sportschool open volgens de website. Alleen geen begeleiding.
Ja, dat mag dus niet :? Er mogen niet allemaal mensen bij elkaar in een pand zijn.
pi_192280728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat mag dus niet :? Er mogen niet allemaal mensen bij elkaar in een pand zijn.
Misschien in Duitsland wel? Hoewel daar ook een samenscholingsverbod geldt, dus dat is gek.
pi_192280810
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Vanyel op 26-03-2020 09:43:00 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192280825
3 tegelijk in het pand?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:43:57 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_192280833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ik zag het op de site staan. Ben er nog niet geweest.
pi_192281049
Sterkte Isa, heel beangstigend voor jou en je familie ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn sportschool is net uitgebreid met een tweede ruimte, dik drama dus. En hij gaat niet uit van openen na 6 april.
Nu heeft de eigenaar/trainer gevraagd of mensen vanaf 6 april 45% van het tarief willen betalen, tot de lessen weer starten. Zodra de lessen weer starten krijg je dan 50% korting voor diezelfde periode.
Al in al dus 5% korting als je meedoet en hij heeft de komende tijd in ieder geval wat inkomsten. Ik vind het een leuk en creatief idee en doe mee.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:02:55 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192281112
Slim voorstel; als ie daarmee in ieder geval zijn (extra) rentelasten en vaste kosten kan benaderen kan ie het wellicht net lang genoeg uitzingen.
pi_192281190
Slim ja.
Mijn sportschool heeft een aantal thuisworkouts op de site gezet voor mensen die normaal naar de fitness gaan. Je gebruikt o.a. stoelen en boeken/rijstpakken/flessen. Als iemand interesse heeft kan ik wel een linkje opzoeken, je kunt er als niet-lid ook bij.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:08:08 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192281193
Goedemorgen :W
Dit wordt een lange dag..
Begon al met mijn bed niet uit kunnen komen ondanks de wekker. Al ben ik maar een kwartiertje later begonnen met wrrken, dus het leed valt te overzien :P
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:11:03 #283
63722 z80
I fink you freaky
pi_192281233
Als het nog wat warmer wil worden buiten dan de voortuin een schoffelen. Wat laurier kappen. Wat mos en blad wegwerken en misschien de grasmaaier eens aanzwengelen. De strijk moet maar een dag wachten. Geen zin in.
pi_192281242
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goedemorgen :W
Dit wordt een lange dag..
Begon al met mijn bed niet uit kunnen komen ondanks de wekker. Al ben ik maar een kwartiertje later begonnen met wrrken, dus het leed valt te overzien :P
Hier ook bizar slecht geslapen.
Wel
Om half 6 al wakker want mijn lief moest naar huis om daar te werken.
Nu enigzins brakkig in een conference call.
pi_192281249
Ik had toevallig een maand geleden besloten om een half jaar pauze te nemen van dansen. Ben benieuwd of het naar de zomervakantie weer wordt opgestart want ze zaten ook net in een nieuwe ruimte.

Verder wel erg blij met onze sportkamer op zolder :D
pi_192281252
Ik heb weer 10 km door het bos gedraafd. Ging stukken beter dan vorige week; nu is maar één van mijn kuiten moe en stijf en vorige week waren ze dat allebei _O-

Dit keer een stuk minder imbeciele hondenuitlaters dan eergisteren. Dat is wel gek. Ik heb degene met de oerdomme teckel wel weer gezien en ik ben weer net niet op 'm gaan staan :')

Kennelijk hijg en stamp ik toch niet zo hard als ik dacht, want ik kreeg van twee wandelende dames in sportkleding een preek over dat ik aan moest kondigen dat ik erlangs wilde, want dan konden ze aan de kant en dat was voor iedereen veiliger enz enz.
Ze liepen al aan de kant.
En meestal als ik van tevoren roep of ik erlangs mag, gaan mensen óf mopperen óf geschrokken midden op het pad stilstaan :')
Maar goed, ik ben toch niet zo'n stampende hijger dus *O*
Is natuurlijk voor mezelf ook anders, want ik loop er een uur lang naar te luisteren. :s)
pi_192281277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik had toevallig een maand geleden besloten om een half jaar pauze te nemen van dansen. Ben benieuwd of het naar de zomervakantie weer wordt opgestart want ze zaten ook net in een nieuwe ruimte.

Verder wel erg blij met onze sportkamer op zolder :D
Waarom? Ik dacht dat je het eerst nogal fanatiek deed. Blessure of niet leuk meer of zo? :*
pi_192281329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik kan het plaatje niet meer terug vinden. Maar het gaat om de grote van het virus en de doorlaatbaarheid van een bepaalde stof. De grote van het virus is ongeveer 0.2 micron. Filters\stoffen die dit tegenhouden werken. Hier een test en uitleg mbt verschillende maskers.
https://smartairfilters.c(...)s-n95-surgical-mask/
Ah zoiets zocht ik idd

Straks even lezen.
Ik zag ook mensen die opgevouwen keukenpapier adviseerden of gewoon vilt..

Dan waren die maskers voor het ziekenhuis OOK niet zo’n probleem zijn.
pi_192281381
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:10 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De officiële bodypump is van Les Mills, en die hebben ook een On Demand functionaliteit waarmee je thuis kan sporten. 14.95 per maand bij een maandabonnement met 14 day free trial. Klik!. Geen affiliate link oid hoor! Ik heb het zelf wel en ben er ook heel blij mee, zeker nu.
En daar zitten ook allerlei andere lessen in (BodyCombat, bodybalance, grit, cx worx, bodyattack..) ook vanalles waar je geen spullen voor nodig hebt.
Ja, ik zag het ja! Zat er inderdaad al naar te kijken, want ik vond hun bodypump - ook de oefeningen zonder bars - vaak wel prettig qua ritme/afwisseling.

(Nouja, en anders bestel ik via bol wel wat materiaal. Voorlopig zit ik toch binnen :P )
pi_192281407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah zoiets zocht ik idd

Straks even lezen.

Vriend vertelde hier dat een aantal van zijn aziatische collega's er ook mee bezig waren, en vaatdoekjes (die gele) schijnen beter te werken (filteren) dan bijvoorbeeld katoen.
Maar nee, voor ziekenhuispersoneel zal dat niet afdoende zijn. Voor op straat kan het toch wel wat schelen.

Vriend's werk heeft als het goed is een hele batch maskers laten overkomen uit China, voor de ziekenhuizen hier. En ik dacht ook dat ze meehielpen met zelf een fabriek op te zetten nu hier in NL :)
pi_192281415
quote:

[..]

Ah zoiets zocht ik idd

Straks even lezen.

Virus reist zo door keukenpapier en vilt heen.
Als je zelf verkouden/hooikoortsklachten bent en dus niet besmet, dan hou je je spetters ermee binnen. Maar verder zie ik het vooral als een schijnveiligheid. En zou me er bij een besmet persoon echt niet oké bij voelen.
pi_192281480
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Waarom? Ik dacht dat je het eerst nogal fanatiek deed. Blessure of niet leuk meer of zo? :*
Had er even niet zo veel plezier meer in :)
Lessen waren veranderd en er staan al een tijd weinig tot geen optredens op het programma.

Maar dat komt allemaal wel weer :) heb wel vaker dat ik even pauze van een hobby neem.
pi_192281497
:* voor Isa en familie. Wat voel je je dan machteloos hè.

@Uniek: was het Kaatje dan? :D

*verder terugleest*
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:26:49 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_192281518
quote:

[..]

Ah zoiets zocht ik idd

Straks even lezen.

Deze zocht ik. Zeer duidelijke uitleg over verschillende materialen en hun filterwerking.
https://smartairfilters.c(...)diy-face-mask-virus/
pi_192281538
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Virus reist zo door keukenpapier en vilt heen.
Als je zelf verkouden/hooikoortsklachten bent en dus niet besmet, dan hou je je spetters ermee binnen. Maar verder zie ik het vooral als een schijnveiligheid. En zou me er bij een besmet persoon echt niet oké bij voelen.
Het zorgt er ook voor dat je minder met je fikken aan je bakkes zit. :7
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:29:03 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192281556
waarom zou je met je fikken in je bakkes willen zitten?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:29:03 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_192281557
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet bepaald. Voor eten, drinken en roken gaat het masker af en weer op.
En constant verschuiven omdat je het niet gewent bent helpt ook niet.
pi_192281584
Kan even niet vinden hoe en wat, hier iets meer uitleg
https://www.ed.nl/eindhov(...)jes%20maken%20belgie
pi_192281587
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het maakt je bewuster inderdaad.
Maar als een besmet persoon hoest dan reist het virus er zo doorheen. Heb je geen fikken voor nodig.
pi_192281592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Voor eten, drinken en roken gaat het masker af en weer op.
En constant verschuiven omdat je het niet gewent bent helpt ook niet.
Ik bedoelde vooral als je bijv toch even naar een supermarkt moet en onder de mensen bent. Ik ga thuis echt geen masker dragen :')
pi_192281598
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het maakt je bewuster inderdaad.
Maar als een besmet persoon hoest dan reist het virus er zo doorheen. Heb je geen fikken voor nodig.
Meer afstand, minder doden *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')