In de week dat de derde klassen op schoolreis was er op mijn school ook altijd een alternatief programma. Voor de eerste en tweede klas waren dat allerlei "workshops", modeltreinen (en aansturing) in het techniek lokaal en muskusratten waterkonijnen uit elkaar pulken bij biologie. Die luchtquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe niks geroken dat de menselijke lijkenlucht uit de dissectiezaal beneden onze microscopiezaal (ik weet niet hoe het komt, maar je kunt beter een dode hond op tafel hebben liggen...true story!) , de necrotiserend weefsel van een tumorbult, of de puslucht van een pyometra konden toppen... maar wel dus?
Het is een en al suiker natuurlijk (aardappelzetmeel)quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is het best zoet? Ik weet het niet. En ook niet één, maar allebei. En ze hebben eerst die emmer op moeten klimmen
Ow dat is erg lang, is hij dan nu weduwnaar? Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hij was 40 jaar lang getrouwd, 3 kids.
Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
40 jaar lang ongelukkig zijn, zo zondequote:Op woensdag 25 maart 2020 12:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.
Maar ja tegenwoordig is scheiden zo "gewoon" dat de vrouw had besloten toch maar naar 40+ jaar op te stappen.
En daarna naar een restaurantquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:
Vieze luchten?
De puslucht etc. zijn voorbijgekomen.
Ná Ramadan in Marokko, worden de huiden van de geslachte schapen gelooid.
Bij binnenkomst van de leerlooierij in de open lucht, krijg je een bosje munt om onder de neus te houden.
Wél leuke laarzen gekocht daar.
Indruk: [ link | afbeelding ]
Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin?quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.
"ja wij gaan ook uit elkaar"
"haha, ja joh."
"nee, echt. Scheiden."
"oh."
FTFYquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:10 schreef drakin het volgende:
[..]
Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin dat landgoed?
Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazenquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond de snijzalen en helpen bij obducties wel meevallen eifgenlijk. Incl de met poep gevulde darmen. Meevallen in de context van behangplakselhamsters en incisie en drainage van enorme abcessen.
jaja, moestuintjequote:
Dit heb ik vaker gehoord. Ik hjeb het fortuinlijke genoegen gehad dat nooit te hebben geroken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef z80 het volgende:
Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazen. Niet te harden die lucht.
Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:
Al die huisdieren verhalen.![]()
![]()
Oh en Cat, ik moest bij je konijn-verhaal nog denken aan mijn konijn-verhaal.
Dit was voor de hamster, dus ik was nog jonger. Anyway, iemand (mijn zusje) had het hok buiten niet goed dicht gedaan en wij woonde aan de rand van het dorp, groot vrijstaand huis. Konijn is dus uit dat hok gehupst, hele nacht beetje door de tuin hupsen met alle wilde konijntjes![]()
Volgende ochtend ontdekt, opgepakt, terug in zn hokje gezet. En toen werd ie ziek na een tijdje. Heel ziek. DA gebracht, hij had maden.Konijn moest daar blijven en ik lag al in bed en toen ging de telefoon en alles in mijn lijf wist dat het de DA was om te zeggen dat mijn konijn dood was.
Was ook zo. Tranen met tuiten. Helemaal over m'n toeren.
Dit verhaal kwam een jaar of wat geleden ter sprake en mijn moeder zegt zo terloops 'ik denk wel dat er mooie babykonijntjes uitgekomen waren'.
Wat.
'Oh, hebben we dat uiteindelijk nooit verteld? Ja, nou, je konijn was zwanger na die nacht buiten, maar dat wilde we je toen niet vertellen want je had al zo'n verdriet'
Ja, oke, prima, maar moet je dan 20 jaar wachten en het me dan alsnog vertellen?!?!?
Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:38 schreef drakin het volgende:
[..]
Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.
20 jaar is wel lang om daarmee te wachten
Sneu voor konijntjequote:Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.
Konijn was wel echt ziek destijds.
Ik had een hele bolle goudvisquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop![]()
Wel interessant.
@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?
Ik heb ook nog 2 huisdierenverhalen. Niet van mezelf, want als gevolg van deze 2 dingen mochten wij geen huisdieren.
1. Het konijnendrama
Mijn moeder en haar 2 zusjes hadden samen konijnen. De konijnen liepen beneden binnen en in het achtertuintje van hun rijtjeshuis. De tuin hadden ze netjes afgezet met kippengaas tot onder de grond en de konijnen waren er erg op hun gemak.
Mijn moeder was als kind al een driftkop, met hetzelfde temperament als mijn opa. Op een gegeven moment was ze brutaal en kwam hij met zijn pantoffel naar haar toe om haar ermee te slaan. Dat was zijn upgrade als hij billenkoek met de hand niet genoeg vond. Mijn moeder ging er natuurlijk zo hard als ze kon vandoor. Toen ze langs haar zusje probeerde te komen in de deuropening, is ze pal bovenop een van de konijntjes gaan staanhet konijntje heeft de gebroken rug niet overleefd.
Het andere konijntje is rond kerst verdwenen, waarschijnlijk door achterburen (stelletje tokkies daar) gejat om op te eten
2. Moby de goudvis
Vervolgens had mijn moeder een goudvis in een grote bak in haar kamer. Het was een geniale goudvis, hij at bromvliegen die mijn opa voor hem ving en hij zwom rondjes op de maat van de muziek van de stereo waar hij naast stond.
Probleem was alleen dat mijn moeder doodsbang was voor goudvissen. Leuke beesten, maar alleen veilig op een afstandje in hun aquarium.
Iedere keer dat Moby dus uit zijn bak wist te springen, moest er een huisgenoot komen om hem er weer terug in te doen. Toen mijn moeder op kamers ging, moest er dus een random andere student komen om dat te doen.![]()
Ze maakte ook zijn aquarium dus bijna nooit schoon, want dan moet je ook je vis verplaatsen om het water te vervangen en zo.![]()
Hij is alsnog heel oud geworden, dus ergens ging er iets wel goed genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Even snel tussendoor (jeuj 5 minuten pauze):quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop![]()
Wel interessant.
@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?
Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minderquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind pens trouwens niet per se heel ranzig. Of ik ben het gewoon gewend.
ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minder
Maden zijn heel erg kut. Ik heb best vaak madenkonijnen moeten schoonpoetsen. Soms liep het goed af, vaker niet. En het gaat razendsnel, zo'n besmetting.quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.
Konijn was wel echt ziek destijds.
Ahw, grappig welquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens.
Dit zal vergelijkbaar zijn met mijn vriezer verhaal ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, grappig wel. Nee hier was het een collectief "Geit is het ranzigste' tijdens de dissecties
![]()
Hoewel die rottende olifant van laatst ook wel smerig was.(Die lag al 1,5 jaar te weken in water. Komt binnenkort in de hal - het skelet dan).
Of... dat vuilnisvat vol kadaverresten. Daar wordt ook echt niemand vrolijk van. Want dat ligt echt weken te rotten natuurlijk.
Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaasquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:
Ik sla de ranzige verhalen even over.
Dus, wat eten jullie vanavond?
Dit klinkt heel lekker.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaas
tzaziki, denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit klinkt heel lekker.Knoflooksaus erbij?
Ik kan me niet herinneren dat ik aromaten goor vond ruikenquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:08 schreef Candaasje het volgende:
Goed, genoeg ranzige verhalen. Tijd voor aromaten-bespreking tijdens verdere hoorcollege![]()
(als we het dan toch over geur enzo hebben, wel toepasselijkl niet? Ook al is het dan herhaling voor mij. )
Het is nog vakantie. Pizza.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:
quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Het is nog vakantie. Pizza.
Morgen eens een pan reist of pasta maken.
Zou wel goed zijn voor wat meer immuniteit misschien.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:30 schreef Kreator het volgende:
IK KEN iEMAND DIE NU ACTIEF CORONA HEEFT.
Wie wil me aanraken.
Oeh. Plz tell me morequote:Op woensdag 25 maart 2020 14:30 schreef Kreator het volgende:
Wie wil me aanraken.
Goede afloopquote:Op woensdag 25 maart 2020 13:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Het lopen gaat goed hier net in 40 minuten net zoveel gelopen als maandag in 45 minuten. Ik krijg nog eens wandelbenen. Zou me wel goed uitkomen.
De gruwelijke dierenverhalen zijn nog niet tot een einde. Wat een verdriet kan je daarom hebben.
Maar een goed aflopend verhaal. Wij woonden jaren geleden tegenover een flatgebouw. Als je goed keek zag je dat aan de zijkant (dicht, geen ramen) er een rand uitstak (hooguit 5 cm) van de balkon/vloerplaten aan de voorkant. Dus zo'n richeltje. Mijn moeder en ik waren thuis en zagen opeens allemaal kinderen naar boven staren en gillen. Wij kijken, balanceerde op dat richeltje een kat (4 of 5 hoog, een flink end) We zijn toen met een grote deken naar buiten gehold en zijn onder die kat mee gaan lopen, die gleed uit en hing, dat was voor ons mooi want we konden zo goed uitmikken waar die naar beneden zou komen. En dat ging goed, kat viel in de deken, sprong eruit. Mijn moeder hield de kinderen tegen, en ik kon de versufte kat pakken. Wij naar huis, onze kat opgesloten in een andere kamer en "timmetje" kreeg rust, eten en drinken (had geen nagels meer arm beest). In de flat hing een briefje dat op 5 hoog een kat kwijt was. Briefje achtergelaten en een paar uur later werd Timmetje (die de cavia een hartverzakking bezorgde door bij haar in de kooi te springen) opgehaald door 2 hele blije eigenaren.
Ik hoorde deze week dat een vage kennis van me (oud, kwetsbaar etc) is doodgegaan aan Corona.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:30 schreef Kreator het volgende:
Wie wil me aanraken.
Draadjesvlees dat al vanaf gisteren op lage temperatuur in de oven suddert met daar doorheen o.a. paddenstoelen, winterpeen, maiskorrels, chilibonen, ui, knoflook en courgette.quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:
Mja, kan ik me voorstellen. Die gooien hun sites meteen op slot als je jullie IP zienquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben nog geen idee.. we willen iets bestelen maar de bestel-restaurants vallen nogal tegen...
Joh.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Oh, en ben je officieel bejaard als je uit nieuwsgierigheid brochures hebt aangevraagd van Amslod en Stella over E-bikes?
nee hoor. Ik ben jaren jonger dan jij en ik heb mijn 4e e-bike (de 3e heb ik maar 2 maanden gehad).quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Oh, en ben je officieel bejaard als je uit nieuwsgierigheid brochures hebt aangevraagd van Amslod en Stella over E-bikes?
Jaquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Maar dat kan toch niet? Hebben ze dan niet gewoon hun website slecht op orde?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen eet inspiratie.
Dadelijk nog even jarige peettante kaartje brengen en toezingen vanaf de straat of zo.
Dus ik dacht onderweg sushi mee te pikken bij mijn favo restaurant.
Kijk ik op de site: ik kan er een tafel reserveren voor vanavond![]()
![]()
![]()
Nu wil ik er meteen ook niet meer bestellen
Website uiteraard niet bijgewerkt. Ook geen melding dat ze gesloten zijn. Slordig en nalatig vind ik het.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet? Hebben ze dan niet gewoon hun website slecht op orde?
Aiquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:09 schreef Tele6 het volgende:
Conclusie: mijn buurjongen kan goed pianospelen.
Gisteren heeft hij drie keer een uur zitten oefenen en zo en droomde ik nog pianomuziek toen ik sliep. Nu is hij weer aan het studeren. Ook pianostudie als iemand het al goed kan is jammer om naar te luisteren; het grootste deel van de tijd is hij hetzelfde loopje aan het herhalen en herhalen en herhalen.
Ik ga straks erdoorheen spelen met de gitaar.
RIP aan de buren.
Aan de andere kant.. iedereen WEET het toch??quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Website uiteraard niet bijgewerkt. Ook geen melding dat ze gesloten zijn. Slordig en nalatig vind ik het.
Voorlopig zie ik er toch maar vanaf. Heb nog een goede gewone fiets en die E-bikes zijn mij eigenlijk veel te duur.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
nee hoor. Ik ben jaren jonger dan jij en ik heb mijn 4e e-bike (de 3e heb ik maar 2 maanden gehad).
Maar ik heb natuurlijk geen rijbewijs en hierdoor werd mijn wereld een stuk groter.
Hoe dan? Niemand wil mij testenquote:Op woensdag 25 maart 2020 14:30 schreef Kreator het volgende:
Wie wil me aanraken.
Ik hoop het niet voor die bekende van Krea, maar misschien ligt ie in het ZH?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoe dan? Niemand wil mij testen
Misschien komt het omdat ik jong en beeldschoon ben maar dan nog
Ok, dat laatste scheelt wel. En ik had even niet begrepen dat 'ie hem net heeftquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind mijn buurjongen op zich niet heel aso, ik snap wel dat als je net een piano hebt gekocht (wat ook niet niks is voor een studentenbudget) en je zit de hele dag thuis, je er ook veel op wilt spelen. En hij speelt niet vroeg 's ochtends of laat 's avonds
Hij heeft hem net een weekje of zo. Hij vroeg nog in de app van onze verdieping of iemand kon helpen met sjouwenquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ok, dat laatste scheelt wel. En ik had even niet begrepen dat 'ie hem net heeft
Je conditie zal sprongen vooruit zijn gegaan in de afgelopen maanden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik er toch maar vanaf. Heb nog een goede gewone fiets en die E-bikes zijn mij eigenlijk veel te duur.
Vertel?quote:
Dan vallen er ook geen dooien!quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is op dit moment niemand in de kerk.
Ik ga verhuizenquote:
Nee, want de godganse wereld rijdt op e-bikes. Je kan jezelf alleen typeren als een meeloper, geen trendsetterquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Electrische gitaar?quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:09 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren heeft hij drie keer een uur zitten oefenen en zo en droomde ik nog pianomuziek toen ik sliep. Nu is hij weer aan het studeren. Ook pianostudie als iemand het al goed kan is jammer om naar te luisteren; het grootste deel van de tijd is hij hetzelfde loopje aan het herhalen en herhalen en herhalen.
RIP aan de buren.
Waarnaartoe?quote:
Na corona naar het buitenland.. Ik heb de andere Job aangenomen..quote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Na corona naar het buitenland.. Ik heb de andere Job aangenomen..
Wow wat spannendquote:Op woensdag 25 maart 2020 15:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Helaas niet.quote:
Tillykke og held og lykke i din nye position.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:58 schreef Barreltje het volgende:
Dat schijnen nou niet direct de besten te zijn...quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Tillykke og held og lykke i din nye position.
Geen idee. Ik ben voorlopig wel klaar ermee.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef derLudolf het volgende:
Dat schijnen nou niet direct de besten te zijn...
Is Sparta of Gazelle veel duurder?
Onze Gazelle kostte 2300 euro p. stuk. Bij de dorpsdealer. Dus ja, best wel een stuk duurder.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
heel veel duurder ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom dus die interesse, trap-ondersteuning wanneer ik fiets in 'The Dutch Mountains'.quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:41 schreef AnneX het volgende:
Je conditie zal sprongen vooruit zijn gegaan in de afgelopen maanden.
Het is bij jullie wel duin op/af fietsen...ook goed voor de conditie.
Even gekeken, ik heb nu sinds 2005 een e-bike en ik zou er niet meer zonder kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarom dus die interesse, trap-ondersteuning wanneer ik fiets in 'The Dutch Mountains'.
Ha, dat liedje ken ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarom dus die interesse, trap-ondersteuning wanneer ik fiets in 'The Dutch Mountains'.
Da's jammer, maar aan de andere kant, je hoeft nog steeds niet te wachten totdat het f2f is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog niet verteld dat ik vanochtend gebeld werd door het ziekenhuis...
Die intake die ze met me ingepland hadden voor aankomende maandag waar ik zo over liep te juichen gisteren?
Ze hadden een foutje gemaakt. Nu wordt het anderhalve week later.
Ik heb medelijden met de mensen van de bali van de polikliniek, want zo blijf je ook wel bezig natuurlijk.
Ik vind het ook niet heel erg. Het gaat me erom dat ik weet dat ik in de nabije toekomst een afspraak heb, en of dat nou deze maandag is of donderdag in de week erna, ze doen maar.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's jammer, maar aan de andere kant, je hoeft nog steeds niet te wachten totdat het f2f is.
Dat is mooi lullig! Kan jij daar mee omgaan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog niet verteld dat ik vanochtend gebeld werd door het ziekenhuis...
Die intake die ze met me ingepland hadden voor aankomende maandag waar ik zo over liep te juichen gisteren?
Ze hadden een foutje gemaakt. Nu wordt het anderhalve week later.
Ik heb medelijden met de mensen van de bali van de polikliniek, want zo blijf je ook wel bezig natuurlijk.
Hoe gaat het nu met jou? Nog steeds die ellendige hoofdpijn?quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is mooi lullig! Kan jij daar mee omgaan?
Het is een beetje lullig, maar in deze tijden is het allemaal raar en chaotisch, zeker in het ziekenhuis, dus ik neem het ze niet kwalijk. Vooralsnog kan ik er dus prima mee omgaan en hopelijk verandert dat nietquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is mooi lullig! Kan jij daar mee omgaan?
Prijs is ook erg afhankelijk van het soort aandrijving (voorwiel- of middenmotor).quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En de accu inhoud. Keek laatst naar een fiets, bleek voor een redelijke prijs de accu (op z'n best)40 km meeging, 600 euro meer zou 60 km extra opleverenquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Prijs is ook erg afhankelijk van het soort aandrijving (voorwiel- of middenmotor).
Had ik niet gedacht, gezien je in een gebied woont vol mogelijkheden. Hier zijn nog steeds dezelfde open als die altijd al open waren (thuisbezorgd dingen).quote:Op woensdag 25 maart 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben nog geen idee.. we willen iets bestelen maar de bestel-restaurants vallen nogal tegen...
Oh shit 12x dezelfde regel en dan de volgende...quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:09 schreef Tele6 het volgende:
RIP aan de buren.
Jaa officieel! Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 maart 2020 15:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat zeker. Net als de accu. Maar algehele kwaliteit zal ook meespelen, ik ken iemand die fietshulp/pech van de ANWB doet. Die is geen fan van Stella en Amslpd zeg maarquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Prijs is ook erg afhankelijk van het soort aandrijving (voorwiel- of middenmotor).
Daar zijn de regels best gunstig voor gemaakt toch?quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:50 schreef borisz het volgende:
Ik overweeg ook een elektrische fiets... Werk is op 18,5 km van huis en dat zou op een elektrisch barrel goed te doen zijn.
De Nits.quote:
Ik ben naar een concert van ze geweest toen ik 8 was.quote:
Wij hebben ze nog een keer in 2018 in Theater Carré gezien toen ze samen met het Scapinoballet optraden tijdens de voorstelling TING!. NITS verzorgden de muziek bij die voorstelling.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben naar een concert van ze geweest toen ik 8 was.
Ik had in de krant gelezen dat ze in het theater een dorp verderop speelden
Klopt, een voorwielmotor schiet ook als het ware naar voren en blijft tempo houden als je stopt met trappen. Een middenmotor reageert veel beter op je trapgedrag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zeker. Net als de accu. Maar algehele kwaliteit zal ook meespelen, ik ken iemand die fietshulp/pech van de ANWB doet. Die is geen fan van Stella en Amslpd zeg maar
Volgens mij moet je geen motor in het voorwiel meer willen hebben overigens. Stuurt zwaarder en gewicht is niet mooi verdeeld. Middenmotor neemt ook direct waar wanneer je met trappen begint.
He, wat naarquote:Op woensdag 25 maart 2020 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Shit is real. Hoor net dat de moeder van een vriend is overleden aan Corona![]()
Haar had ik al een poos niet gezien. Raar idee, die lag dus gisteren zowat op de afdeling waar ik rondleiding had. (1 deurtje verder dan, waar de hele afdeling isoleer is) . En zorgelijk. De overleden kennis die ik vanmiddag noemde kwam uit hetzelfde kleine dorp. :
Oh bah, dat komt dan wel binnen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Shit is real. Hoor net dat de moeder van een vriend is overleden aan Corona![]()
Haar had ik al een poos niet gezien. Raar idee, die lag dus gisteren zowat op de afdeling waar ik rondleiding had. (1 deurtje verder dan, waar de hele afdeling isoleer is) . En zorgelijk. De overleden kennis die ik vanmiddag noemde kwam uit hetzelfde kleine dorp. :
Het zit niet meequote:Op woensdag 25 maart 2020 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
En verder reed ik net mijn band plat dus dat is ook kut
Maar peettante was blij met het verjaardagspraatje vanaf vier hoog.voor het eerst in mijn leven dat we niet bij elkaar op bezoek waren op onze verjaardagen.
Maar verder gaat het wel goed hoor
Zijn gewoon rare tijden.
Wat?quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
En ik heb dit natuurlijk nog![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou niet eens meer naar buiten willen. Gewoon de hele dag kittens knuffelen en bewonderenquote:Op woensdag 25 maart 2020 17:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Is niet alleen lollig hoor. Nu komen er nagels en tanden aanquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zou niet eens meer naar buiten willen. Gewoon de hele dag kittens knuffelen en bewonderen
Je krijgt het bijna niet verzonnen inderdaad.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Uniek, jij krijgt het wel voor de kiezen momenteel, sterkte
Gewoon 9 uur doorbikkelen (in mijn geval). Werk thuis nog harder dan op kantoor...quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je krijgt het bijna niet verzonnen inderdaad.
Maar op zich gaat het al wat beter, heb de afgelopen dagen al tig keer 112 willen bellen maar vandaag had ik dat niet
Hoe vermaken thuiswerkers zich? Lijkt mijn zo gek...
Als ik straks beter ben heb ik een hele officiele brief dat ik een vitale functie heb en dus mag werken op het bedrijf
Kon er ook nog wel bijquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Meh, mijn beste vriendin haar vader is vanochtend overleden aan kanker (keer wat anders). Ik ken hem al vanaf mijn 9de jaar.
Wil haar zo graag steunen maar 30 mensen is de max. (nou is het nu niet een goed idee maar het is zo cru voor de nabestaanden)
Dit is dus mijn werk nu. En we hebben weer een coll minder. Ha d al sinds vrijdag klachten die ze verzwegen hadquote:Op woensdag 25 maart 2020 16:27 schreef Tele6 het volgende:
Dat is niet handig!quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is dus mijn werk nu. En we hebben weer een coll minder. Ha d al sinds vrijdag klachten die ze verzwegen had![]()
Naar huis gestuurd. En toen zat ik dus alleen.![]()
Sterkte!quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit is dus mijn werk nu. En we hebben weer een coll minder. Ha d al sinds vrijdag klachten die ze verzwegen had![]()
Oef da’s pittig. Is er wel ondersteuning geregeld voor de komende tijd? (Als die er al is).quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
En wat heb je met de overige 7:59 uur gedaan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
, diverse skypecalls omgezet in teams, )
Heel veel (allemaal rotklusjes)quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
En wat heb je met de overige 7:59 uur gedaan?.
Mondkapjes gemaakt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
En wat heb je met de overige 7:59 uur gedaan?.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie maakte hier wel eens loempiataart? Want ik overweeg het voor dit weekend en zoek het recept.
Was het @:FutureFairytale Of @:uniekhoorn
Of iemand anders?
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heel lekker en makkelijk!
Je bekleedt met 4 vellen filodeeg een taartvorm, bakt 350gr kip even aan en 650gr groente (ik pak 400gr Chinese wokgroente en 250gr taugé meestal) tot er wat vocht uit is (even afgieten), pan van het vuur, dan klop je 3 eieren los en gooi je dat erdoorheen en dat mengsel stop je in de bakvorm. Dan vouw je de punten van je filodeeg eroverheen en nog 1 vel er bovenop en zet je dat ongeveer 40 minuten op 175 graden in de oven. En dan wat soyasaus erbij en smikkelen maar! Ik kan daar 4 keer van eten (heb een taartvorm van 24cm doorsnee gebruikt) en vind het erg lekker. Met bovenstaande ingrediënten per kwart 299 kcal
.
()
Geen idee wat een loempiaschotel is, maar bij een loempia is het minder erg dat ie vegetarisch is, dus ik zou voor de loempia gaanquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vegetarische kapsalon of vegetarische loempiaschotel? First world problem van de dag.
Van de lokale snackbar is het allebei erg lekker maar ik had trek in pindasaus dus het is de loempiaschotel geworden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee wat een loempiaschotel is, maar bij een loempia is het minder erg dat ie vegetarisch is, dus ik zou voor de loempia gaan
Deze thuiswerker.. werkt vooral eigenlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je krijgt het bijna niet verzonnen inderdaad.
Maar op zich gaat het al wat beter, heb de afgelopen dagen al tig keer 112 willen bellen maar vandaag had ik dat niet
Hoe vermaken thuiswerkers zich? Lijkt mijn zo gek...
Als ik straks beter ben heb ik een hele officiele brief dat ik een vitale functie heb en dus mag werken op het bedrijf
Wij ook. Hoewel niet zo snel als jullie. Wij wonen te ver van elkaar af.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze thuiswerker.. werkt vooral eigenlijk.
Lunchwandeling met mijn lief.
(Het kabouterpad vandaag <3 )
Sinds het hele coronaverhaal zien we elkaar meer dat ooit
Skivakantie daarvoor voelt al bijna als een ander leven
Nu op de bank.. gegeten.. en “the roman empire” op tv en ondertussen druk in discussie over hoeveel wijn ze eigenlijk dronken in die tijd.
(Na aanleiding van iemand die op de vraag of ze wijn wilde antwoordde met “ja een beetje”. En ik die dacht dat ze niet echt aan beetjes wijn deden in die tijd)
En zo meer dingen die volgens ons niet helemaal kloppen.. oftewel allebei ondertussen ook druk aan het fact checken
(En jullie stalken dus)
Gisteravond een leuk spel gespeeld...
https://www.spellenvariant.nl/detective-a-modern-crime-game
Waar corona ongetwijfeld in vele huizen de echtscheiding zal versnellen...
Gaan wij hier fast forward juist de andere kant op.
Kijk dat is fijn om te horenquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze thuiswerker.. werkt vooral eigenlijk.
Lunchwandeling met mijn lief.
(Het kabouterpad vandaag <3 )
Sinds het hele coronaverhaal zien we elkaar meer dat ooit
Skivakantie daarvoor voelt al bijna als een ander leven
Nu op de bank.. gegeten.. en “the roman empire” op tv en ondertussen druk in discussie over hoeveel wijn ze eigenlijk dronken in die tijd.
(Na aanleiding van iemand die op de vraag of ze wijn wilde antwoordde met “ja een beetje”. En ik die dacht dat ze niet echt aan beetjes wijn deden in die tijd)
En zo meer dingen die volgens ons niet helemaal kloppen.. oftewel allebei ondertussen ook druk aan het fact checken
(En jullie stalken dus)
Gisteravond een leuk spel gespeeld...
https://www.spellenvariant.nl/detective-a-modern-crime-game
Waar corona ongetwijfeld in vele huizen de echtscheiding zal versnellen...
Gaan wij hier fast forward juist de andere kant op.
En al voorsprongetje sinds augustus hequote:Op woensdag 25 maart 2020 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij ook. Hoewel niet zo snel als jullie. Wij wonen te ver van elkaar af.
Ook dat jaquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En al voorsprongetje sinds augustus he
Evengoed heerlijk.
Hoe ver woont hij eigenlijk?
quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef borisz het volgende:
En zo ken ik wel iemand die nu op de IC ligt met Corona.... wordt zelfs kunstmatig in coma gehouden.
Ha, dat is lang geleden! Goede reminder, ga hem zelf ook weer eens makenquote:
quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:48 schreef borisz het volgende:
En zo ken ik wel iemand die nu op de IC ligt met Corona.... wordt zelfs kunstmatig in coma gehouden.
Wij waren er met de auto zo vandaag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dat ja
Desalniettemin vind ik dat het snel gaat
Ruim een uur met de auto hier vandaan.
Door jouw verhalen overweeg ik 'm te maken, dus thanks!quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, dat is lang geleden! Goede reminder, ga hem zelf ook weer eens maken![]()
Originele recept komt uit een kookboek van ChicksLoveFood geloof ik.
Ik heb het over zonder filequote:Op woensdag 25 maart 2020 19:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wij waren er met de auto zo vandaag.
Iets met geen file
Nee, die is er niet en gaat er niet komen ook.quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef da’s pittig. Is er wel ondersteuning geregeld voor de komende tijd? (Als die er al is).
Pas op je handen.. mss is het niet zo'n goed idee voor jou?quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
En ben”lid” geworden van een Facebook pagina om mondkapjes te maken. Niet voor in ziekenhuizen enzo, maar in de zorg. Nou zijn er mensen die er 20-30 per dag maken , ik ben 2 dagen bezig en heb er 2
Waarvan maak je die dan? Mondmaskers van stof doen toch niet zoveel?quote:Op woensdag 25 maart 2020 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
En ben”lid” geworden van een Facebook pagina om mondkapjes te maken. Niet voor in ziekenhuizen enzo, maar in de zorg. Nou zijn er mensen die er 20-30 per dag maken , ik ben 2 dagen bezig en heb er 2
Vrienden van mij hebben er één en maken er veel gebruik van. Van haar hoefde het niet, maar nu is ze er heel blij mee. Maar zij wonen buiten met een hele grote tuin, ding valt niet op en staat ook biet in de wegquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:06 schreef Myraela het volgende:
Na een hele avond naar hottubs zoeken toch maar weer de conclusie getrokken dat het helemaal niet handig is. Die conclusie had ik de vorige keer ook al getrokken, maar het blijft zo lekker klinken.
Jupsquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het over zonder file
Maar jij in R, hij in D toch?
Ja, die ruimte hebben wij niet en dan is het stoken misschien ook wel wat asociaal richting de buren. Maar ik hou zo van water.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrienden van mij hebben er één en maken er veel gebruik van. Van haar hoefde het niet, maar nu is ze er heel blij mee. Maar zij wonen buiten met een hele grote tuin, ding valt niet op en staat ook biet in de weg
Gewoon van katoen, dubbellaags. Er kunnen diverse vullingen in, bv 3 lagen keukenpapier of stofzuigerzak. Het zorgt er niet voor dat je corona krijgt, maar wat ik begrijp is het voor thuiszorg medewerkers, vroedvrouwen, kraamverzorgsters. Die zie ik vooral veel oproepen doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarvan maak je die dan? Mondmaskers van stof doen toch niet zoveel?
Voor de elektrische moeten we een speciale aansluiting laten maken, hout stoken is wat asociaal tegenover buren. Want de opwarmtijd is best lang. Ze zijn wat duur, gaat toch wel snel richting de 4000 euro. En je moet wel onderhouden en schoonmaken. En onze tuin is net helemaal gedaan, dus de timing van dit idee is ook niet ideaal.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:20 schreef Lot_1 het volgende:
Ja wat zijn de nadelen van een hottub, Myraela? Ik werd er al enthousiast over namelijk
ps het gaat om het filmpjetwitter:jeroenkidv twitterde op woensdag 25-03-2020 om 19:27:15ORGEL JOKE is de vrouw die ons allemaal opfleurt! 🌺✨🎹
Maar wie ís zij? Wat beweegt haar?
Morgen hoor je haar -openhartiger dan ooit- in de ochtendshow op @NPORadio2!!
https://t.co/kwiYemZuGr @jwstartop reageer retweet
quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Candaasje het volgende:
Iedereen alleen al het begin van dat nummer geluisterd en snel weggevlucht? Zeg maar zoals ik ook wilde doen?
Ik deed een voorlees.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Candaasje het volgende:
Iedereen alleen al het begin van dat nummer geluisterd en snel weggevlucht? Zeg maar zoals ik ook wilde doen?
Ik zit nu in Spijk iddquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jups
Ik doe stuivertje wisselen met P
Toffe seriequote:Op woensdag 25 maart 2020 21:37 schreef Barreltje het volgende:
Hier begonnen met " the witcher"..
En aan het wachten op een pakketje wat al de hele dag komt..
Morgen zullen mijn pakketjes wel aankomen? Of heeft de PTT al coronavertraging?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:37 schreef Barreltje het volgende:
Oh! Jouw briefjes (incl fijn kerstfeestquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Morgen zullen mijn pakketjes wel aankomen? Of heeft de PTT al coronavertraging?
Oh ja nog gefeliciteerd met je nieuwe jobquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:37 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb ook een naar coronaverhaal inmiddels. Oom van mij, 80+ met comorbiditeiten. Dus hoogstwaarschijnlijk mijn tante ook besmet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en volgens mijn tante te moe om te 'vechten' (ik hou niet van die woordkeus).quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een nare, verdrietige en enge verhalen over corona![]()
En dan zijn er nog te veel die t nog steeds geen serieus vinden![]()
Gelukkig merkte ik vandaag voor t eerst echt verschil in rustiger buiten.
Meh, naar, zulk nieuws.quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook een naar coronaverhaal inmiddels. Oom van mij, 80+ met comorbiditeiten. Dus hoogstwaarschijnlijk mijn tante ook besmet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en volgens mijn tante te moe om te 'vechten' (ik hou niet van die woordkeus).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan kan ik ook wel boven slapen.
Na een paar treden toch maar op de bank slapen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
2020 is nu al een kutjaar en we zijn nog maar net begonnenquote:
quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Had ik de kracht om het een beetje gezellig te makenUniekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan kan ik ook wel boven slapen.
Na een paar treden toch maar op de bank slapenIk kreeg een glimlach op mijn gezicht door jou. Maar dus toch nog te slap om boven te gaan slapen. Hoop dat je snel verder aansterkt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mijn broertje stelde voor om nu maar vast via Facetime te gourmetten, dan kunnen we kerst alvast schrappen en zo snel mogelijk aan 2021 beginnen...quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
2020 is nu al een kutjaar en we zijn nog maar net begonnen
quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Had ik de kracht om het een beetje gezellig te makenWel zorgen dat je goed ligt he...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan kan ik ook wel boven slapen.
Na een paar treden toch maar op de bank slapenProbably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
kreukels?quote:
Nou dat je iig niet als een bejaarde van de bank af kruipt morgenochtendquote:
Die plank vind ik ook tof... zie je de tulpen?? In de enige vaas die ik had en geen tijd meer had om een goede vaas te kopen?? Die is van een hele lieve vrouw een hele lievequote:Op woensdag 25 maart 2020 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte IsaRotnieuws.
Slaapt je bank wel een beetje OK Uniek?Ziet er wel gezellig uit! Die wandplank vind ik tof!
(Ik ben een sucker voor boomstammen/hout/etc.)
Tof, had iemand die je gestuurd? Lief!quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Die plank vind ik ook tof... zie je de tulpen?? In de enige vaas die ik had en geen tijd meer had om een goede vaas te kopen?? Die is van een hele lieve vrouw een hele lieve
Ja, je kent haarquote:Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tof, had iemand die je gestuurd? Lief!
Die planken zijn fantastischquote:Op woensdag 25 maart 2020 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Die plank vind ik ook tof... zie je de tulpen?? In de enige vaas die ik had en geen tijd meer had om een goede vaas te kopen?? Die is van een hele lieve vrouw een hele lieve
Als zaterdag toch de klok vooruit gaat, waarom dan niet een maand of drie ipv een uurtjequote:Op woensdag 25 maart 2020 22:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn broertje stelde voor om nu maar vast via Facetime te gourmetten, dan kunnen we kerst alvast schrappen en zo snel mogelijk aan 2021 beginnen...
Nopequote:
Mis gegokt...quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nope
Maar zij is wel wie Fietsie bedoelde
Achquote:Op woensdag 25 maart 2020 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook een naar coronaverhaal inmiddels. Oom van mij, 80+ met comorbiditeiten. Dus hoogstwaarschijnlijk mijn tante ook besmet. Hij ligt nu in het ziekenhuis en volgens mijn tante te moe om te 'vechten' (ik hou niet van die woordkeus).
zoals dat het toch wel erg mooi is dat voedsel gewoon uit eigen land komt en niet van overver zoals desinfectiegel en mondkapjes.quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
kleine radertjes die oh zo veel belangrijker blijken dan iedereen dacht
Blijft verbazend dat de HEPA-filter fabricerende fabriek in Heerenveen dan weer geen mondkapjes materiaal kan leverenquote:Op woensdag 25 maart 2020 23:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
zoals dat het toch wel erg mooi is dat voedsel gewoon uit eigen land komt en niet van overver zoals desinfectiegel en mondkapjes.
Sorry voor een slechte vaasquote:Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ziet het er toch gezellig uit bij je Uniek. Hoop dat je een beetje kunt slapen en dat het morgen een beetje beter gaat.
Gekkie, ze hebben water, dan doen ze het wat langer.quote:
Haha, dat zijn leuke dingenquote:Op woensdag 25 maart 2020 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gekkie, ze hebben water, dan doen ze het wat langer.
Ik kwam van de week op een ochtend tulpen door de kamer tegen. Een van de diva’s liet haar innerlijke bloemist naar buiten komen.
Uhm ja nogal. Hoorde van iemand die zo'n centraal stofzuigsysteem in huis heeft dat nieuwe zakken en dingetje was omdat de grondstof voor mondkapjes werd gebruikt...quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Blijft verbazend dat de HEPA-filter fabricerende fabriek in Heerenveen dan weer geen mondkapjes materiaal kan leveren
Mja omdat ze her en der online dat adviseren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhm ja nogal. Hoorde van iemand die zo'n centraal stofzuigsysteem in huis heeft dat nieuwe zakken en dingetje was omdat de grondstof voor mondkapjes werd gebruikt...
Ik had je getagd bij broccoli maar zonder hoofdletter ging dat kennelijk niet goed.quote:
Nee, brococli stond voor vanavavond op het programma. Tag nog steeds niet ontvange, trouwensquote:Op donderdag 26 maart 2020 06:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik had je getagd bij broccoli maar zonder hoofdletter ging dat kennelijk niet goed.
Nu nog maar keer gedaan.
In de hoop dat je broccoli niet allang op is dus
Hmm hij is nu wel blauw..quote:Op donderdag 26 maart 2020 06:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, brococli stond voor vanavavond op het programma. Tag nog steeds niet ontvange, trouwens
vanaf de laptop welquote:Op donderdag 26 maart 2020 07:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm hij is nu wel blauw..
In het wat eten en drinken we vandaag topic.
Geen idee hoe ik mobiel naar een post link eigenlijk
Op de PI gaan staan van de post die je wil linken en link kopiëren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 07:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm hij is nu wel blauw..
In het wat eten en drinken we vandaag topic.
Geen idee hoe ik mobiel naar een post link eigenlijk
ah dat lukte vorige keer niet via mobiel..quote:Op donderdag 26 maart 2020 07:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op de PI gaan staan van de post die je wil linken en link kopiëren.
Zo dus CUL / [CULSC] De geur van 1000 doden. Tevens hamsters.
Hebbus.quote:Op donderdag 26 maart 2020 07:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
vanaf de laptop wel![]()
denk ik...
CUL / Wat eten en drinken we vandaag #462
De officiële bodypump is van Les Mills, en die hebben ook een On Demand functionaliteit waarmee je thuis kan sporten. 14.95 per maand bij een maandabonnement met 14 day free trial. Klik!. Geen affiliate link oid hoor! Ik heb het zelf wel en ben er ook heel blij mee, zeker nu.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik dacht... ik ga even wat squats doen..... op zich vond ik die altijd wel leuk....
.... maar toen ik een bodypump routine opzetten (qua muziek) en 'Knife Party - Power Glove' hoorde...wist ik weer hoe dood ik in de lessen altijd ging...in de eerste 5 minuten ook![]()
Mis dat toch wel.... ik heb weliswaar geen gewichten/bars hier, maar misschien toch maar eens op zoek naar de instructievideo's. Al doe ik maar de warming up, dan heb ik al meer bewogen dan in de afgelopen 2 jaar
Ik kan het plaatje niet meer terug vinden. Maar het gaat om de grote van het virus en de doorlaatbaarheid van een bepaalde stof. De grote van het virus is ongeveer 0.2 micron. Filters\stoffen die dit tegenhouden werken. Hier een test en uitleg mbt verschillende maskers.quote:Op donderdag 26 maart 2020 06:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja omdat ze her en der online dat adviseren.
Vraag me af of dat werkt.. stof of een virus.. dat scheelt nogal.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Isahoop dat je oom het red, ook al kan hij zelf niet vechten. Ziekenhuis moet vechten voor em. Sterkte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, best wel. Ouders van mijn nichtje waarmee we uit eten zijn geweest overigens.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Isa, dat klinkt heel erg beangstigend.
Dit jaquote:Op donderdag 26 maart 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Och Isa, dat klinkt heel erg beangstigend.
Dus zij mag ook niet naar haar vader, haar zoon niet naar opa. Gruwelijk is dit.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ouders van mijn nichtje waarmee we uit eten zijn geweest overigens.
Ja, gruwelijk voor veel mensen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Dus zij mag ook niet naar haar vader, haar zoon niet naar opa. Gruwelijk is dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lonaa ze houden de humor er wel in![]()
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Wij hebben echt niets gehoord van onze sportschool op 'helaas moeten we sluiten tot 6 april' na.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Ze doen echt heel goed hun best @:Isabeau.![]()
Hier is de sportschool open volgens de website. Alleen geen begeleiding.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hebben echt niets gehoord van onze sportschool op 'helaas moeten we sluiten tot 6 april' na.
Ja, dat mag dus nietquote:Op donderdag 26 maart 2020 09:28 schreef z80 het volgende:
Hier is de sportschool open volgens de website. Alleen geen begeleiding.
Misschien in Duitsland wel? Hoewel daar ook een samenscholingsverbod geldt, dus dat is gek.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat mag dus nietEr mogen niet allemaal mensen bij elkaar in een pand zijn.
Weet ik veel. Ik zag het op de site staan. Ben er nog niet geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat mag dus nietEr mogen niet allemaal mensen bij elkaar in een pand zijn.
Mijn sportschool is net uitgebreid met een tweede ruimte, dik drama dus. En hij gaat niet uit van openen na 6 april.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wij hebben echt niets gehoord van onze sportschool op 'helaas moeten we sluiten tot 6 april' na.
Hier ook bizar slecht geslapen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goedemorgen
Dit wordt een lange dag..
Begon al met mijn bed niet uit kunnen komen ondanks de wekker. Al ben ik maar een kwartiertje later begonnen met wrrken, dus het leed valt te overzien
Waarom? Ik dacht dat je het eerst nogal fanatiek deed. Blessure of niet leuk meer of zo?quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik had toevallig een maand geleden besloten om een half jaar pauze te nemen van dansen. Ben benieuwd of het naar de zomervakantie weer wordt opgestart want ze zaten ook net in een nieuwe ruimte.
Verder wel erg blij met onze sportkamer op zolder
Ah zoiets zocht ik iddquote:Op donderdag 26 maart 2020 08:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik kan het plaatje niet meer terug vinden. Maar het gaat om de grote van het virus en de doorlaatbaarheid van een bepaalde stof. De grote van het virus is ongeveer 0.2 micron. Filters\stoffen die dit tegenhouden werken. Hier een test en uitleg mbt verschillende maskers.
https://smartairfilters.c(...)s-n95-surgical-mask/
Ja, ik zag het ja! Zat er inderdaad al naar te kijken, want ik vond hun bodypump - ook de oefeningen zonder bars - vaak wel prettig qua ritme/afwisseling.quote:Op donderdag 26 maart 2020 08:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De officiële bodypump is van Les Mills, en die hebben ook een On Demand functionaliteit waarmee je thuis kan sporten. 14.95 per maand bij een maandabonnement met 14 day free trial. Klik!. Geen affiliate link oid hoor! Ik heb het zelf wel en ben er ook heel blij mee, zeker nu.
En daar zitten ook allerlei andere lessen in (BodyCombat, bodybalance, grit, cx worx, bodyattack..) ook vanalles waar je geen spullen voor nodig hebt.
Vriend vertelde hier dat een aantal van zijn aziatische collega's er ook mee bezig waren, en vaatdoekjes (die gele) schijnen beter te werken (filteren) dan bijvoorbeeld katoen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah zoiets zocht ik idd
Straks even lezen.
Ik zag ook mensen die opgevouwen keukenpapier adviseerden of gewoon vilt..
Dan waren die maskers voor het ziekenhuis OOK niet zo’n probleem zijn.
Virus reist zo door keukenpapier en vilt heen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah zoiets zocht ik idd
Straks even lezen.
Had er even niet zo veel plezier meer inquote:Op donderdag 26 maart 2020 10:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waarom? Ik dacht dat je het eerst nogal fanatiek deed. Blessure of niet leuk meer of zo?
Deze zocht ik. Zeer duidelijke uitleg over verschillende materialen en hun filterwerking.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah zoiets zocht ik idd
Straks even lezen.
Het zorgt er ook voor dat je minder met je fikken aan je bakkes zit.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Virus reist zo door keukenpapier en vilt heen.
Als je zelf verkouden/hooikoortsklachten bent en dus niet besmet, dan hou je je spetters ermee binnen. Maar verder zie ik het vooral als een schijnveiligheid. En zou me er bij een besmet persoon echt niet oké bij voelen.
Niet bepaald. Voor eten, drinken en roken gaat het masker af en weer op.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zorgt er ook voor dat je minder met je fikken aan je bakkes zit.
Het maakt je bewuster inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zorgt er ook voor dat je minder met je fikken aan je bakkes zit.
Ik bedoelde vooral als je bijv toch even naar een supermarkt moet en onder de mensen bent. Ik ga thuis echt geen masker dragenquote:Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet bepaald. Voor eten, drinken en roken gaat het masker af en weer op.
En constant verschuiven omdat je het niet gewent bent helpt ook niet.
Meer afstand, minder dodenquote:Op donderdag 26 maart 2020 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het maakt je bewuster inderdaad.
Maar als een besmet persoon hoest dan reist het virus er zo doorheen. Heb je geen fikken voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |