abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:40:49 #26
370431 drakin
vurig typje
pi_192266780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop :r
Wel interessant. :7

@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Ik heb ook nog 2 huisdierenverhalen. Niet van mezelf, want als gevolg van deze 2 dingen mochten wij geen huisdieren.

1. Het konijnendrama
Mijn moeder en haar 2 zusjes hadden samen konijnen. De konijnen liepen beneden binnen en in het achtertuintje van hun rijtjeshuis. De tuin hadden ze netjes afgezet met kippengaas tot onder de grond en de konijnen waren er erg op hun gemak.
Mijn moeder was als kind al een driftkop, met hetzelfde temperament als mijn opa. Op een gegeven moment was ze brutaal en kwam hij met zijn pantoffel naar haar toe om haar ermee te slaan. Dat was zijn upgrade als hij billenkoek met de hand niet genoeg vond. Mijn moeder ging er natuurlijk zo hard als ze kon vandoor. Toen ze langs haar zusje probeerde te komen in de deuropening, is ze pal bovenop een van de konijntjes gaan staan ;( het konijntje heeft de gebroken rug niet overleefd.
Het andere konijntje is rond kerst verdwenen, waarschijnlijk door achterburen (stelletje tokkies daar) gejat om op te eten :')

2. Moby de goudvis
Vervolgens had mijn moeder een goudvis in een grote bak in haar kamer. Het was een geniale goudvis, hij at bromvliegen die mijn opa voor hem ving en hij zwom rondjes op de maat van de muziek van de stereo waar hij naast stond.
Probleem was alleen dat mijn moeder doodsbang was voor goudvissen. Leuke beesten, maar alleen veilig op een afstandje in hun aquarium.
Iedere keer dat Moby dus uit zijn bak wist te springen, moest er een huisgenoot komen om hem er weer terug in te doen. Toen mijn moeder op kamers ging, moest er dus een random andere student komen om dat te doen. :')
Ze maakte ook zijn aquarium dus bijna nooit schoon, want dan moet je ook je vis verplaatsen om het water te vervangen en zo. :{
Hij is alsnog heel oud geworden, dus ergens ging er iets wel goed genoeg :')
Ik had een hele bolle goudvis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192266797
Ik vind pens trouwens niet per se heel ranzig. Of ik ben het gewoon gewend. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:57:08 #28
370431 drakin
vurig typje
pi_192267057
Hier stond eerst iets

Misschien gewoon even lekker wat zon nodig, ik heb zin in zon O+

[ Bericht 27% gewijzigd door drakin op 25-03-2020 14:11:06 ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192267095
Het lopen gaat goed hier net in 40 minuten net zoveel gelopen als maandag in 45 minuten. Ik krijg nog eens wandelbenen. Zou me wel goed uitkomen.

De gruwelijke dierenverhalen zijn nog niet tot een einde. Wat een verdriet kan je daarom hebben.

Maar een goed aflopend verhaal. Wij woonden jaren geleden tegenover een flatgebouw. Als je goed keek zag je dat aan de zijkant (dicht, geen ramen) er een rand uitstak (hooguit 5 cm) van de balkon/vloerplaten aan de voorkant. Dus zo'n richeltje. Mijn moeder en ik waren thuis en zagen opeens allemaal kinderen naar boven staren en gillen. Wij kijken, balanceerde op dat richeltje een kat (4 of 5 hoog, een flink end) We zijn toen met een grote deken naar buiten gehold en zijn onder die kat mee gaan lopen, die gleed uit en hing, dat was voor ons mooi want we konden zo goed uitmikken waar die naar beneden zou komen. En dat ging goed, kat viel in de deken, sprong eruit. Mijn moeder hield de kinderen tegen, en ik kon de versufte kat pakken. Wij naar huis, onze kat opgesloten in een andere kamer en "timmetje" kreeg rust, eten en drinken (had geen nagels meer arm beest). In de flat hing een briefje dat op 5 hoog een kat kwijt was. Briefje achtergelaten en een paar uur later werd Timmetje (die de cavia een hartverzakking bezorgde door bij haar in de kooi te springen) opgehaald door 2 hele blije eigenaren.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192267195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:34 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop :r
Wel interessant. :7

@:Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Even snel tussendoor (jeuj 5 minuten pauze):

Ja Cas en Mara lopen hier 24/7 vrij rond. Ik vind het inderdaad niet ideaal dat ze niet kunnen graven nee, hoewel ze zelf verder wel tevreden lijken. (Ze zijn echt liever lui dan moe, en al op behoorlijke leeftijd).

Maar goed, het was dit, of nog in een hokje in de opvang verblijven ;)
Ik ben dus mede hierom geen voorstander van de fok van konijnen/hamsters/gerbils/cavia's/etc etc etc etc.

Er gaat te vaak iets (gruwelijk) mis, en maar heel weinig mensen kunnen echt aan de behoeften van deze dieren voldoen. Is niet eens altijd uit onwil, maar vaak onkunde of gewoon domme pech.
pi_192267198
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind pens trouwens niet per se heel ranzig. Of ik ben het gewoon gewend. :7
Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minder
pi_192267216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Geitenpens ook niet? Runderpens stinkt wel veel minder
ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens. :r
pi_192267223
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Konijn was wel echt ziek destijds.
Maden zijn heel erg kut. Ik heb best vaak madenkonijnen moeten schoonpoetsen. Soms liep het goed af, vaker niet. En het gaat razendsnel, zo'n besmetting. ;(
pi_192267255
Oh, gelukkig kaatje een verhaal met goeie afloop!

Al weer een half uurtje pruttelt de geniale pastasaus van Aschwin.
http://koken.met.aschwin.nl/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm
Bij gebruik aan verse tomaten, dan wel 2 blikken erbij gedaan.
Natuurlijk wél een fles rode wijn.
Insert icon met geheven glas.
pi_192267270
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ik heb meestel geit of lam. Wat ik het ranzigste vind van alle varianten is denk ik gemalen runderpens. :r
Ahw, grappig wel :P . Nee hier was het een collectief "Geit is het ranzigste' tijdens de dissecties :D

Hoewel die rottende olifant van laatst ook wel smerig was.(Die lag al 1,5 jaar te weken in water. Komt binnenkort in de hal - het skelet dan).

Of... dat vuilnisvat vol kadaverresten. Daar wordt ook echt niemand vrolijk van. Want dat ligt echt weken te rotten natuurlijk.
pi_192267302
Goed, genoeg ranzige verhalen. Tijd voor aromaten-bespreking tijdens verdere hoorcollege ;)
(als we het dan toch over geur enzo hebben, wel toepasselijkl niet? Ook al is het dan herhaling voor mij. )
pi_192267312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ahw, grappig wel :P . Nee hier was het een collectief "Geit is het ranzigste' tijdens de dissecties :D

Hoewel die rottende olifant van laatst ook wel smerig was.(Die lag al 1,5 jaar te weken in water. Komt binnenkort in de hal - het skelet dan).

Of... dat vuilnisvat vol kadaverresten. Daar wordt ook echt niemand vrolijk van. Want dat ligt echt weken te rotten natuurlijk.
Dit zal vergelijkbaar zijn met mijn vriezer verhaal ja. :X Oh man. Ik krijg er bijna weer kokhalsneigingen van als ik er aan denk. Huuu.
pi_192267336
Oh ja...rottende olifant. Ergens in Botswana op safari. Wij kwamen aanrijden en daar kwam toch een meur onze kant op. Niet te harden. Daar toch naar toe gereden en daar lag een olifant met heel veel leeuwen er om heen. Die hadden totaal geen interesse in ons, denk haast dat we wel hadden kunnen uitstappen. We zijn wel er omheen gereden om de geur iets te ontlopen.
pi_192267362
Ik sla de ranzige verhalen even over.

Dus, wat eten jullie vanavond?
pi_192267398
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:

Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaas *O*
pi_192267401
Ik moeten even wat plannen maken om thuis wat leuker te gaan eten. Misschien wat meerdere gangen dinertjes, gourmetten, hotpot, kaasfondue, borrelplankjes of whatever. Zonder het te ongezond te maken, maar het moet wel een beetje leuk blijven.
pi_192267413
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Lonaa het volgende:
Platbrood, adana kebab, ingemaakte ui, sla, komkommer, geroosterde aubergine, geitenkaas *O*
Dit klinkt heel lekker. :9 Knoflooksaus erbij? :9
pi_192267433
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit klinkt heel lekker. :9 Knoflooksaus erbij? :9
tzaziki, denk ik. :7
pi_192267442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:08 schreef Candaasje het volgende:
Goed, genoeg ranzige verhalen. Tijd voor aromaten-bespreking tijdens verdere hoorcollege ;)
(als we het dan toch over geur enzo hebben, wel toepasselijkl niet? Ook al is het dan herhaling voor mij. )
Ik kan me niet herinneren dat ik aromaten goor vond ruiken :D
Stikstof- of zwavelverbindingen daarentegen :r
pi_192267446
Oh, ik had naar de turk gewild voor platbrood Dan morgen maar even.

Vandaag bami uit de vriezer, daar had ik zoveel van ingevroren dat ik er morgen ook van kan eten.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:16:05 #46
63722 z80
I fink you freaky
pi_192267448
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:11 schreef Myraela het volgende:

Het is nog vakantie. Pizza.
Morgen eens een pan reist of pasta maken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:16:35 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192267459
Sigme-koteletjes met spruitjes en aardappeltje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192267462
Vanavond geroerbakte Chinese kool met geroosterde kikkererwten en rijst. Ik wilde eigenlijk spitskool, maar die was uitverkocht.
pi_192267466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:16 schreef z80 het volgende:

[..]

Het is nog vakantie. Pizza.
Morgen eens een pan reist of pasta maken.
;(
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:24:57 #50
370431 drakin
vurig typje
pi_192267623
Chinese tomatensoep vanavond
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')