abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 12:37:07 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192265676
Ik vond de snijzalen en helpen bij obducties wel meevallen eifgenlijk. Incl de met poep gevulde darmen. Meevallen in de context van behangplakselhamsters en incisie en drainage van enorme abcessen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 12:44:03 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192265796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe niks geroken dat de menselijke lijkenlucht uit de dissectiezaal beneden onze microscopiezaal (ik weet niet hoe het komt, maar je kunt beter een dode hond op tafel hebben liggen...true story!) , de necrotiserend weefsel van een tumorbult, of de puslucht van een pyometra konden toppen... maar wel dus?
In de week dat de derde klassen op schoolreis was er op mijn school ook altijd een alternatief programma. Voor de eerste en tweede klas waren dat allerlei "workshops", modeltreinen (en aansturing) in het techniek lokaal en muskusratten waterkonijnen uit elkaar pulken bij biologie. Die lucht :r

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij is het best zoet? Ik weet het niet. En ook niet één, maar allebei. En ze hebben eerst die emmer op moeten klimmen :?
Het is een en al suiker natuurlijk (aardappelzetmeel)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:44:22 #4
370431 drakin
vurig typje
pi_192265805
Heerlijke verhalen

quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hij was 40 jaar lang getrouwd, 3 kids.
Ow dat is erg lang, is hij dan nu weduwnaar? Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.

Ik zie nu 2 ouwe mannetjes naast elkaar op hun moestuintje aan het werk :@
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192265828
Vieze luchten?
De puslucht etc. zijn voorbijgekomen.

Ná Ramadan in Marokko, worden de huiden van de geslachte schapen gelooid.
Bij binnenkomst van de leerlooierij in de open lucht, krijg je een bosje munt om onder de neus te houden.
Wél leuke laarzen gekocht daar.
Indruk:
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 12:47:35 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192265861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.
Maar ja tegenwoordig is scheiden zo "gewoon" dat de vrouw had besloten toch maar naar 40+ jaar op te stappen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:50:58 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192265914
fijne KREA TT *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:51:40 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192265923
tevens is mijn IKEA winkelwagen op mirakuleuze wijzen weer terug gekomen O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 maart 2020 @ 12:55:28 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192265990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je na 40 jaar nog eens uit elkaar gaat gewoon.
Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.
"ja wij gaan ook uit elkaar"
"haha, ja joh."
"nee, echt. Scheiden."
"oh."
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:58:09 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192266028
Opgegroeid op de boerderij...
Schaap dood in de wei, weg willen trekken en gelijk hele huid eraf, honderden maden die haar fataal waren geworden
Rook ook niet als Dior.

Moeders die de kat heeft laten drogen.. hij voelde wel héél fluffy!

Nou ja en tig andere dingen natuurlijk :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:00:43 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192266077
Fijne, onsmakelijke, verhalen allemaal.
Ik kan daar niet tegenop.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:09:33 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_192266229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja, of een van beiden moet aan de drank zijn en je elke dag klappen geven ofzo. Daarvan ken ik een geval hier in het dorp in elk geval. Die liepen richting de zeventig en best gelovig. Dus ja, scheiden kon eigenlijk niet.
Maar ja tegenwoordig is scheiden zo "gewoon" dat de vrouw had besloten toch maar naar 40+ jaar op te stappen.
40 jaar lang ongelukkig zijn, zo zonde ;(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:09:56 #13
370431 drakin
vurig typje
pi_192266235
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:
Vieze luchten?
De puslucht etc. zijn voorbijgekomen.

Ná Ramadan in Marokko, worden de huiden van de geslachte schapen gelooid.
Bij binnenkomst van de leerlooierij in de open lucht, krijg je een bosje munt om onder de neus te houden.
Wél leuke laarzen gekocht daar.
Indruk: [ link | afbeelding ]
En daarna naar een restaurant *O*
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:10:45 #14
370431 drakin
vurig typje
pi_192266250
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Was wel raar. Ik ging die week uit elkaar met mijn vriendin. Kwam ik de buren tegen en hadden het erover.
"ja wij gaan ook uit elkaar"
"haha, ja joh."
"nee, echt. Scheiden."
"oh."
Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin?
pi_192266336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:10 schreef drakin het volgende:

[..]

Er hing wat in de lucht zeker?? Wat voor raar goedje verbouwen jullie op die moestuin dat landgoed?
FTFY 8-)
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:23:58 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_192266512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond de snijzalen en helpen bij obducties wel meevallen eifgenlijk. Incl de met poep gevulde darmen. Meevallen in de context van behangplakselhamsters en incisie en drainage van enorme abcessen.
Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazen :r . Niet te harden die lucht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:28:00 #17
370431 drakin
vurig typje
pi_192266583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

FTFY 8-)
jaja, moestuintje
pi_192266627
Al die huisdieren verhalen. :D :@

Oh en Cat, ik moest bij je konijn-verhaal nog denken aan mijn konijn-verhaal.

Dit was voor de hamster, dus ik was nog jonger. Anyway, iemand (mijn zusje) had het hok buiten niet goed dicht gedaan en wij woonde aan de rand van het dorp, groot vrijstaand huis. Konijn is dus uit dat hok gehupst, hele nacht beetje door de tuin hupsen met alle wilde konijntjes *O*

Volgende ochtend ontdekt, opgepakt, terug in zn hokje gezet. En toen werd ie ziek na een tijdje. Heel ziek. DA gebracht, hij had maden. ;( Konijn moest daar blijven en ik lag al in bed en toen ging de telefoon en alles in mijn lijf wist dat het de DA was om te zeggen dat mijn konijn dood was.

Was ook zo. Tranen met tuiten. Helemaal over m'n toeren.

Dit verhaal kwam een jaar of wat geleden ter sprake en mijn moeder zegt zo terloops 'ik denk wel dat er mooie babykonijntjes uitgekomen waren'.

Wat.

'Oh, hebben we dat uiteindelijk nooit verteld? Ja, nou, je konijn was zwanger na die nacht buiten, maar dat wilde we je toen niet vertellen want je had al zo'n verdriet'

Ja, oke, prima, maar moet je dan 20 jaar wachten en het me dan alsnog vertellen?!?!? ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:31:33 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_192266650
Net een rondje tuin gemaakt. Fruitbomen hebben allemaal de winter overleeft. Ook de vorig jaar geplante pruim laat groene blaadjes zien. Verder zit in de meeste bomen reeds bloesem.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192266694
Ik vond pens inderdaad ook het naarst. Wij hebben het met microbiologie bestudeerd onder de microscoop. Dan zit je er een dag lang met je neus letterlijk bovenop :r
Wel interessant. :7

@Candaasje je hebt nu ook konijnen toch? Lopen die vrij rond door je hele huis? Vinden ze het niet erg dat ze niet kunnen graven en doen daar?

Ik heb ook nog 2 huisdierenverhalen. Niet van mezelf, want als gevolg van deze 2 dingen mochten wij geen huisdieren.

1. Het konijnendrama
Mijn moeder en haar 2 zusjes hadden samen konijnen. De konijnen liepen beneden binnen en in het achtertuintje van hun rijtjeshuis. De tuin hadden ze netjes afgezet met kippengaas tot onder de grond en de konijnen waren er erg op hun gemak.
Mijn moeder was als kind al een driftkop, met hetzelfde temperament als mijn opa. Op een gegeven moment was ze brutaal en kwam hij met zijn pantoffel naar haar toe om haar ermee te slaan. Dat was zijn upgrade als hij billenkoek met de hand niet genoeg vond. Mijn moeder ging er natuurlijk zo hard als ze kon vandoor. Toen ze langs haar zusje probeerde te komen in de deuropening, is ze pal bovenop een van de konijntjes gaan staan ;( het konijntje heeft de gebroken rug niet overleefd.
Het andere konijntje is rond kerst verdwenen, waarschijnlijk door achterburen (stelletje tokkies daar) gejat om op te eten :')

2. Moby de goudvis
Vervolgens had mijn moeder een goudvis in een grote bak in haar kamer. Het was een geniale goudvis, hij at bromvliegen die mijn opa voor hem ving en hij zwom rondjes op de maat van de muziek van de stereo waar hij naast stond.
Probleem was alleen dat mijn moeder doodsbang was voor goudvissen. Leuke beesten, maar alleen veilig op een afstandje in hun aquarium.
Iedere keer dat Moby dus uit zijn bak wist te springen, moest er een huisgenoot komen om hem er weer terug in te doen. Toen mijn moeder op kamers ging, moest er dus een random andere student komen om dat te doen. :')
Ze maakte ook zijn aquarium dus bijna nooit schoon, want dan moet je ook je vis verplaatsen om het water te vervangen en zo. :{
Hij is alsnog heel oud geworden, dus ergens ging er iets wel goed genoeg :')
pi_192266699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:23 schreef z80 het volgende:

Dat is allemaal redelijk vers of geprepareerd. Zit wel een sterke geur aan maar is nog wel te harden. Een waterlijk, groen en blauw en "mooi" opgeblazen :r . Niet te harden die lucht.
Dit heb ik vaker gehoord. Ik hjeb het fortuinlijke genoegen gehad dat nooit te hebben geroken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192266732
Toch wel veel overeenkomsten in al deze dierenverhalen. #gebrokenruggetjes
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:38:30 #23
370431 drakin
vurig typje
pi_192266751
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:
Al die huisdieren verhalen. :D :@

Oh en Cat, ik moest bij je konijn-verhaal nog denken aan mijn konijn-verhaal.

Dit was voor de hamster, dus ik was nog jonger. Anyway, iemand (mijn zusje) had het hok buiten niet goed dicht gedaan en wij woonde aan de rand van het dorp, groot vrijstaand huis. Konijn is dus uit dat hok gehupst, hele nacht beetje door de tuin hupsen met alle wilde konijntjes *O*

Volgende ochtend ontdekt, opgepakt, terug in zn hokje gezet. En toen werd ie ziek na een tijdje. Heel ziek. DA gebracht, hij had maden. ;( Konijn moest daar blijven en ik lag al in bed en toen ging de telefoon en alles in mijn lijf wist dat het de DA was om te zeggen dat mijn konijn dood was.

Was ook zo. Tranen met tuiten. Helemaal over m'n toeren.

Dit verhaal kwam een jaar of wat geleden ter sprake en mijn moeder zegt zo terloops 'ik denk wel dat er mooie babykonijntjes uitgekomen waren'.

Wat.

'Oh, hebben we dat uiteindelijk nooit verteld? Ja, nou, je konijn was zwanger na die nacht buiten, maar dat wilde we je toen niet vertellen want je had al zo'n verdriet'

Ja, oke, prima, maar moet je dan 20 jaar wachten en het me dan alsnog vertellen?!?!? ;(
Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.

20 jaar is wel lang om daarmee te wachten
pi_192266764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:38 schreef drakin het volgende:

[..]

Zwanger en maden? Of waren maden een smoesje ofzo.

20 jaar is wel lang om daarmee te wachten
Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Konijn was wel echt ziek destijds.
  woensdag 25 maart 2020 @ 13:40:19 #25
370431 drakin
vurig typje
pi_192266776
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Konijnen krijgen, net als schapen, vrij makkelijk maden en dat kunnen ze niet zo goed hebben.

Konijn was wel echt ziek destijds.
Sneu voor konijntje :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')