We betalen wat ze vragen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft iedereen toch met schoonmaaksters? Wat betalen jullie ze dan? Klinkt beetje als "pay peanuts, get monkeys"
Ik ga aan de slag met jouw link, tx!quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie hebben er wel pech mee. Is er niemand in jullie vriendenkring die een hulp heeft die tijd over heeft? Vaak ben ik zo aan hulpen gekomen.
De laatste 3 (waarvan de huidige echt geweldig is), heb ik via ikzoekhuishoudelijkehulp.nl. Dat systeem is mij prima bevallen. Toen de eerste 2 niet voldeden kreeg ik snel een ander voorstel. Mijn hulp vind het ook fijn via hen te werken.
Volgens mij heb ik die ook.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie hebben er wel pech mee. Is er niemand in jullie vriendenkring die een hulp heeft die tijd over heeft? Vaak ben ik zo aan hulpen gekomen.
De laatste 3 (waarvan de huidige echt geweldig is), heb ik via ikzoekhuishoudelijkehulp.nl. Dat systeem is mij prima bevallen. Toen de eerste 2 niet voldeden kreeg ik snel een ander voorstel. Mijn hulp vind het ook fijn via hen te werken.
Ben jij ook al weer in training voor het Kreviewen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ook.
Groetjes uit Utrecht.
Ik ga dit niet doen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ben jij ook al weer in training voor het Kreviewen?
Dan mag die tag ook wel weer weg.quote:
Misschien dat jullie juist daarom geen prioriteit zijn voor zo iemand. Ik zou de makkelijkere klussen met meer uren tenminste ook voor laten gaan.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:45 schreef Blues het volgende:
Wij doen veel zelf, het is vooral het zwaardere werk 2 uur eens in de 4 weken.
Maar de opdracht staat uit
Ja, dat dacht ik ook al. Dat is ook wel heel weinig natuurlijk. Lastig om in de routine te plannen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien dat jullie juist daarom geen prioriteit zijn voor zo iemand. Ik zou de makkelijkere klussen met meer uren tenminste ook voor laten gaan.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien dat jullie juist daarom geen prioriteit zijn voor zo iemand. Ik zou de makkelijkere klussen met meer uren tenminste ook voor laten gaan.
Voor de studenten was het geen probleem, tenminste die hadden meerdere adresjes en we appten dan of ze tijd hadden, bovendien gingen ze op onze afspraak in voor 2 uur per 4 weken. Als je dat niet wilt of kan moet je het ook niet doenquote:Op donderdag 23 januari 2020 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook al. Dat is ook wel heel weinig natuurlijk. Lastig om in de routine te plannen.
Maar dan moet je dat aangeven. Volgens mij was er een afspraak. En juist 2 uurtjes in een maand, als het niet op een bepaalde dag en niet op een betaalde tijd is, makkelijk tussen te voegen. Als je 6 werkhuisjes (zo heet dat) in een week hebt, komt het meestal wel voor dat er in een maand 1 uitvalt. Dan zou je fijn naar B&G kunnenquote:Op donderdag 23 januari 2020 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook al. Dat is ook wel heel weinig natuurlijk. Lastig om in de routine te plannen.
Moeten ze beter plannen denk ik dan.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:36 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Voor de studenten was het geen probleem, tenminste die hadden meerdere adresjes en we appten dan of ze tijd hadden, bovendien gingen ze op onze afspraak in voor 2 uur per 4 weken. Als je dat niet wilt of kan moet je het ook niet doen
Als ze dan gewoon niet op komen dag of veel te laat ligt niet aan routine of dat het lastig is voor hen toch? Dat is gewoon je afspraken niet nakomen.
Ik praat het niet goed voor ze. In zoek alleen naar een verklaring waarom er geen enkele schoonmaker lijkt te blijven hangen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:36 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Voor de studenten was het geen probleem, tenminste die hadden meerdere adresjes en we appten dan of ze tijd hadden, bovendien gingen ze op onze afspraak in voor 2 uur per 4 weken. Als je dat niet wilt of kan moet je het ook niet doen
Als ze dan gewoon niet op komen dag of veel te laat ligt niet aan routine of dat het lastig is voor hen toch? Dat is gewoon je afspraken niet nakomen.
Dat dacht ik ook niet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ho even, ik zeg niet dat mensen maar niet hoeven komen als het om zo weinig uur gaat
Mja ik zou het ook niet ideaal vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmm ik heb als student ook gepoetst. En ik snap dat mensen geen zin hebben in twee uurtjes in de maand maar dan moeten ze die gewoon niet aannemen. Tenminste ik zou er niet aan beginnen. Maar dit is gewoon niet netjes zo.
We hadden een paar studenten die prima waren en best lang bij ons hebben gepoetst hoor, maar door studie stopten. Toen 1 meisje die gewoon niet snapte wat schoonmaken is en toen een jongen die ook niet bijzonder goed poetste en vaak afspraken vergat of veel te laat kwam.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:43 schreef Myraela het volgende:
Ik praat het niet goed voor ze. In zoek alleen naar een verklaring waarom er geen enkele schoonmaker lijkt te blijven hangen.
Even weer kwestie van de juiste vinden dus.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:50 schreef Blues het volgende:
[..]
We hadden een paar studenten die prima waren en best lang bij ons hebben gepoetst hoor, maar door studie stopten. Toen 1 meisje die gewoon niet snapte wat schoonmaken is en toen een jongen die ook niet bijzonder goed poetste en vaak afspraken vergat of veel te laat kwam.
Ander onderwerp.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:55 schreef Blues het volgende:
Ander onderwerp! Het komt vast goed.
De notenkraker zit er al aardig in @:bloedzweetentranenstuderenopbladmuziek![]()
meerkeuze van het soort: is dit je knieschijf of je ellepijp.quote:
Wat een deceptie.quote:Op donderdag 23 januari 2020 17:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
meerkeuze van het soort: is dit je knieschijf of je ellepijp.
Aldus dochterlief althans. We gaan het eindresultaat nog zien
Dat is natuurlijk ook wel weinig, als in, je moet er wel rekening mee houden en levert weinig op. Je kunt niet de rest van de maand zeg maar die uren vrijhouden als je je brood er mee wil verdienen. Dus moet dat van jullie er even bij.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:45 schreef Blues het volgende:
Wij doen veel zelf, het is vooral het zwaardere werk 2 uur eens in de 4 weken.
Maar de opdracht staat uit
Het gaat over veilige websites? HTTPS. verder ga ik t niet lezen en heeft mijn telefoon het ged/lquote:Op donderdag 23 januari 2020 17:40 schreef fietsie het volgende:
Dat het hoogtepunt van je dag is het doorakkeren van een wetenschappelijke publicatie...
https://jhalderm.com/pub/papers/interception-ndss17.pdf
Dat veel leverancier van beveiligingsproducten eigenlijk nogal een potje maken van het naleven van (openbare) beveiligingsstandaarden en daarmee het beveiligingsproduct onveiligheid laten introduceren.quote:Op donderdag 23 januari 2020 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Het gaat over veilige websites? HTTPS. verder ga ik t niet lezen en heeft mijn telefoon het ged/l
Wat slechtquote:Op donderdag 23 januari 2020 18:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat veel leverancier van beveiligingsproducten eigenlijk nogal een potje maken van het naleven van (openbare) beveiligingsstandaarden en daarmee het beveiligingsproduct onveiligheid laten introduceren.
Blijft er ook niks liggen voor morgen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was om klokslag 17.30 klaar met werken. Wat burgerlijk.
Vrije markt he, dus niemand.quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat slecht![]()
Wie ziet daarop toe en wat en door wie gaat dit hersteld worden?
Ik spreek met mezelf af wat ik doe op een dag, ik heb niet echt vaste uren. Als ik treuzel, duurt het lang. Als ik doorwerk, heb ik mazzel. Dat laatste gebeurt niet zo vaak.quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Blijft er ook niks liggen voor morgen?
Wij sluiten het luik vd balie altijd om 1700 (als t kan) maar eigenlijk kan je wel tot 1900 of later doorwerken om echt alles van die dag af te maken.
Doen we dus niet.
Een bedrijf is zelf verantwoordelijk voor zijn beveiliging. Als hij daar een partner voor inhuurt, mag dat uiteraard. Maar het is nog wel de verantwoordelijkheid van het bedrijf dat de partner zijn werk goed doet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat slecht![]()
Wie ziet daarop toe en wat en door wie gaat dit hersteld worden?
Bij ons op de poli is iedereen om 16:30 wegquote:Op donderdag 23 januari 2020 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Blijft er ook niks liggen voor morgen?
Wij sluiten het luik vd balie altijd om 1700 (als t kan) maar eigenlijk kan je wel tot 1900 of later doorwerken om echt alles van die dag af te maken.
Doen we dus niet.
Dan beginnen jullie/ze zeker om 800quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:33 schreef Tally het volgende:
Bij ons op de poli is iedereen om 16:30 weg
Beter van niet dan!quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik spreek met mezelf af wat ik doe op een dag, ik heb niet echt vaste uren. Als ik treuzel, duurt het lang. Als ik doorwerk, heb ik mazzel. Dat laatste gebeurt niet zo vaak.
Langer door gaan kan altijd ja, absoluut. Maar onverstandig want hoofdpijn enzo. En dan doe ik morgen weer niets dus dat is onder de streep onverstandig.
Hier ben ik! Net klaar met eten, J was laat.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, het lijkt erop dat iedereen al in bed ligt
Hoeveel lagen doe je?quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:49 schreef Myraela het volgende:
Ik was even een trap schilderen. Was toch iets meer werk dan ik had verwacht. :’)
Wauw, daar steekt was op hangen wel magertjes bij af.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:49 schreef Myraela het volgende:
Ik was even een trap schilderen. Was toch iets meer werk dan ik had verwacht. :’)
Op het randje...quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, het lijkt erop dat iedereen al in bed ligt
En nu slaap je vannacht op de bank?quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:49 schreef Myraela het volgende:
quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb alleen niets boeiends te vertellen.
Die krijg je waarschijnlijk ook nog met de post. In een batch geprint. Die batches kunnen zo groot zijn, dat het dagen duurt om ze te printen. Om te voorkomen dat je bij een reactietermijn wordt gedupeerd door dat proces, dateren ze altijd in de toekomst.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:18 schreef AnneX het volgende:
@:Anthraxx: jouw afdeling?
Aangiftebrief IB 2019 zojuist digitaal ontvangen en gedateerd op 28 febr. 2020.![]()
# bijtijds.
Ik ben al afgestudeerd.quote:
Dat is paella uit Valencia. Verschillende regio's hebben hun eigen soort.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:29 schreef derLudolf het volgende:
Keuringsdienst van waarde aan het terug kijken. Paella met konijn aldus Spaanse meneerDat klinkt beter als zeevruchten die er in mijn gedachten in zitten.
Geïntrigeerd, doch lijkt dit me niet te eten...quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er bestaat zoiets als een gefrituurd Cadbury ei. Omg.
Sinds ik van gefrituurde mars heb gehoord verbaast niets me meerquote:Op donderdag 23 januari 2020 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er bestaat zoiets als een gefrituurd Cadbury ei. Omg.
Mij ook niet maar ik wil het wel heel graag proberen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geïntrigeerd, doch lijkt dit me niet te eten...
Kun je zelf goed doen denk, mits je aan zo'n ei kunt komen..quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mij ook niet maar ik wil het wel heel graag proberen.
Gefrituurde boter is nog mooierquote:Op donderdag 23 januari 2020 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sinds ik van gefrituurde mars heb gehoord verbaast niets me meer
Zag net op tv dat het merk Mars meer dierenvoer dan chocoladerepen maakt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sinds ik van gefrituurde mars heb gehoord verbaast niets me meer
Klopt, hebben er een aantal machines draaien. Was nogal verbaasd over het product dat er doorheen ging. Toen zag ik dat ze dus ook diervoeders deden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zag net op tv dat het merk Mars meer dierenvoer dan chocoladerepen maakt.
Ik ga het ooit vast proberen. Mag ook met een Mars. Of met een zak mini candybars om te vergelijken. Brainwave.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kun je zelf goed doen denk, mits je aan zo'n ei kunt komen..
Aa...dat verklaart.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die krijg je waarschijnlijk ook nog met de post. In een batch geprint. Die batches kunnen zo groot zijn, dat het dagen duurt om ze te printen. Om te voorkomen dat je bij een reactietermijn wordt gedupeerd door dat proces, dateren ze altijd in de toekomst.
Dat is geen ICTding, dus geen Anthraxx.
Kom naar ons dan, in plaats van potentieel gewond te raken!quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Als jullie naar de Italiaan gaan heb ik een optreden in Maasland. 28 Dec was ik daar ook al en podium was zo klein dat ik niks kon en n elleboog hard tegen mn kaak kreeg.
Heb er niet zo heel veel zin in..
Wel gevraagd of podium ajb anders kan.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 17:06 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond weer Slowaakse lesEens kijken waar ik mijn tong nu weer over ga breken
Zou het woord prst het slachtoffer kunnen zijn?
Lukt niet lig te hoesten en te snotteren. Hopelijk snel van die ellende af.quote:
Het was ook niet echt ochtend toen hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2020 04:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben eigenlijk nog niet zo toe aan ochtend.
quote:
Ahw same. Beterschap!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 04:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lukt niet lig te hoesten en te snotteren. Hopelijk snel van die ellende af.
Zolang die brug daar ligt...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 05:38 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhZo maar eens opstaan zodat ik vroeg naar kantoor kan en vroeg weer naar huis. Misschien vermijd ik dan de files naar Spijkenisse
De files beginnen al bij Delft rond die tijdquote:
Vervelend zeg. Gauw beter worden ja!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 04:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lukt niet lig te hoesten en te snotteren. Hopelijk snel van die ellende af.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 06:39 schreef PdeHoog het volgende:
En ik bedenk net dat ik om 8 uur bij de huisarts moet zijnKortom, voor jan lul vroeg opgestaan
quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:18 schreef AnneX het volgende:
@:Anthraxx: jouw afdeling?
Aangiftebrief IB 2019 zojuist digitaal ontvangen en gedateerd op 28 febr. 2020.![]()
# bijtijds.
Kloptquote:Op donderdag 23 januari 2020 22:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die krijg je waarschijnlijk ook nog met de post. In een batch geprint. Die batches kunnen zo groot zijn, dat het dagen duurt om ze te printen. Om te voorkomen dat je bij een reactietermijn wordt gedupeerd door dat proces, dateren ze altijd in de toekomst.
Dat is geen ICTding, dus geen Anthraxx.
Oh da's klotequote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou. Het is zo ver hoorBloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen
Owquote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou. Het is zo ver hoorBloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen
Shit zegquote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Meh da's vervelend.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Tofquote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisterochtend voor het eerst sinds half december weer eens hardgelopen. 40 minuten heel kalmpjes aan. Gister deed alles me al zeer, vandaag is het niet veel beterZonet een uur yoga gedaan en ik ben nu iig niet stijf meer
![]()
Mijn plan was om morgen weer een rondje te doen en dan te proberen om het om de dag vol te houden. Maar morgen heb ik waarschijnlijk spierpijn van de yoga van vandaag... we zien wel. Misschien loop ik die spierpijn er dan weer uit
Jaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:43 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, kut P. Was het iets wat je aan zag komen?
Vrijwel geen bijwerkingen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
P, medicijnen klinkt altijd heftig, maar zonder is echt erger. Waarschijnlijk krijg je metformine en dat heeft vrijwel geen bijwerkingen en voorkomt echt héél nare dingen. Het is fijn dat het er is
quote:Bijwerkingen van metformine zijn:
maag-darmklachten, zoals misselijkheid en een dunnere ontlasting
hoofdpijn
vermoeidheid
een vreemde smaak in uw mond.
Nee. Wel cholesterol.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
@:P. Heb je niet eerder eens een tijd meds gehad daarvoor?
En hoe kwam je er vanaf?
De dunnere ontlasting meestal alleen bij het opstarten van de medicatie, daarna niet meer. En dat er bijwerkingen zijn, wil niet zeggen dat je ze krijgt. Nogmaals, het heeft bijna geen bijwerkingen.quote:
Nou ja, als dat alles is. En zoveel 'voorkomt'quote:
Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
JaEn het probleem is dat de oplossing "simpel" is...... gewicht kwijt raken
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).quote:
Ja, dat afvallen is vanuit biologisch oogpunt ook wel logisch.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
Laten we dan maar hopen dat het hetzelfde effect bij mij heeftquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachtenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.
Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruikenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
In ziekenhuisland is dit "vrijwel" jaquote:
Ik mag ook meedoenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruiken
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
Ik ookquote:
Waarom?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Maar oh, wat heb ik een schurfthekel hieraan.
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
Vooral dat 'groeps gesprek'quote:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?quote:
De rest lijkt me ook primaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De rest lijkt me ook primaIk heb alleen een schurfhekel aan dingen in een groep met vreemden gooien (wat je hier in wezen ook regelmatig doet, maar ok, dat voelt anders
)
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.quote:
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Zou ook niets voor mij zijn. Maar goed het zal vast veel mensen wel helpenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Ik stel ze zelf wel. Maar kan zijn dat ik altijd de verkeerde personen tref. Zalvende zijige figuren, da's niets voor mij. Ik moet een schop onder m'n kont hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.
Nou, je hebt nu een handreiking gekregen. En die lijkt misschien stom maar ik zou daar toch vol overgave wat mee doen. Of het genoeg is of werkt is een tweede.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Dat komt vast nog wel. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk weer van de medicatie af komen. Tot die tijd helpen ze je gewoon en daar is ook weinig mis mee wat mij betreft. Om dat mini-lijstje met bijwerkingen zou ik me niet druk maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Mijn aversie is ook niet tegen medicijnen op zich, maar wel tegen alleen maar medicijnen voorschrijven en niet mogelijke onderliggende problemen (ook) oplossen die de medicijnen onnodig maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Soms helpt een goede eyeopener wel heel erg. Misschien is dit jouw eyeopener P.
Bij mij was het mijn psycholoog die me aansprak op mijn eetgedrag en dacht dat ik daar een probleem mee had. Eerst kwetste dat me, want het voelde als een veroordeling van m'n gewicht. En daarna wilde ik alleen maar bewijzen naar mezelf dat ik prima gezond kan eten, niet teveel, niet te weinig. Ik ben nu bijna 24 kilo kwijt, zit in een flow die heel natuurlijk en makkelijk aanvoelt. Dat was me met wat halfslachtige motivatie, zonder die eyeopener, nooit gelukt.
[..]
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.
P is ook al ooit flink afgevallen en ook een tijd afgehouden.
Denk dat dat het probleem voor ons allemaal is. Het gaat soms een tijd lang goed en dan voelt het ook echt alsof je nooit terug zal gaan. Maar vaak is de werkelijkheid anders
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.
Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluutquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Het was alleen maar een vraag hoorBedoel het goed!
Oké danquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluutZie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Ik loop tegenwoordig graag voor het ontbijt. Dan is daarna mijn ontbijt tien keer zo lekkerquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
TofIk moet vandaag ook weer. Moest eigenlijk gisteren, maar was erg laat thuis en Jross had het eten al klaar. Na het eten lopen is niet zo lekker. Yoga is fijn
Doe je iets van youtube oid?
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordtquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Die ken ik ook. Een kennis van mij is aan de ene kant heel blij met het afgevallen zijn, kan veel meer, geen last meer van de knieen (ze is een wandelmens), maar heeft wel heel veel last van haar ingewanden en dat beperkt haar haast net zo als de pijn in de knieen voorheen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Absoluut.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Oh dat bedoel je. Ja, dat komt er ook nog bij.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar tochquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch
Dat laatste werkt ook echt niet, want dan ga je "schijf van vijf" issues krijgen; je neemt immers ook minder noodzakelijke voedingsstoffen op..quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
Ons tweede breinquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Mag gewoon in het Nederlandsquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ons tweede brein
En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima?
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal
Ja hoor, gezelligquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Kun je wel meteen aanschuiven...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 06:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De files beginnen al bij Delft rond die tijd
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuisquote:
Bij de file bedoelde ikquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuisMeestal mag ik de oven aanzetten
Die zeker. Ze is nu al een aantal jaar geopereerd maar kan nog steeds weinig binnen houden. 1 keer in de x maanden (ben even kwijt) moet ze een bloedtransfusie want bloedarmoede e.d. Ze is nu al een paar keer geweest voor nierstenen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt?
En veel mensen bewegen onbewust natuurlijk echt heel weinig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen.![]()
Best wel een goed stuk. Dank voor de link!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
https://www.volkskrant.nl(...)ijn-lijden~bb556a20/
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.quote:Permanent gewichtsverlies is meer dan een ‘life event’; het is zonder buitensporige zelfkwelling bijna onmogelijk. Als de ervaringen van talloze dikke mensen en stapels wetenschappelijk onderzoek de afgelopen decennia iets duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat er achter elk nieuw dieet en wondermiddel een ongemakkelijke waarheid schuilgaat: dikke mensen worden zelden dun. En als het ze wel lukt, betalen ze daar vaak een heel hoge prijs voor.
Spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze laat je in ieder geval nadenkenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef AnneX het volgende:
Voor iets kleurrijks:Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen.Spoilers!
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
Ik vind het leuk! Ik zou denk ik zelf nog voor een iets donkerdere tint groen gaan, maar daar ben ik dan ook al jaren gewoon helemaal weg van.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap.Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.
[ afbeelding ]
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:09 schreef Kreator het volgende:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:
[..]
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."
Daarmee schrijf je (in mijn ogen onterecht) iedereen die het lukt af. En heb je te weinig oog voor het feit dat veel mensen voordat ze beginnen met afvallen net zo goed eetgestoord kunnen zijn.
Maar sporten en gezond eten is wel echt een buitensporige kwelling hoor.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
Erg mooi!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap.Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.
[ afbeelding ]
Ik denk dat je niet eens per se hoeft te sporten, om niet aan te komen. Wel bewegen, dus regelmatig wandelen en/of fietsen e.d.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
Nu heb ik een enorme neiging om de potloden op kleur te sorterenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.
Dat is dus waar ik met haar altijd wat moeite heb, zij verheerlijkt (misschien niet helemaal het goede woord) dik zijn. Sommige stukken in deze column kloppen anderen zijn echt (maar ja het is ook haar mening/haar column) raar.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is het juist een probleem van veel mensen dat ze afvallen zien als een enorme kwelling en een vreselijk traject vol honger, ellende en pijn. Hence al die maffe methodes om af te vallen, want dat 'hoort er dus gewoon bij.
Eh, nee.
Heb de column niet gelezen, maar wat Krea citeerde is echt een idioot stuk tekst. Als je dat oprecht zo ziet dan ben je af. Dan ga je nooit afvallen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu heb ik een enorme neiging om de potloden op kleur te sorteren![]()
En dar is niet de bedoeling.![]()
#Caran d’ache
Ook die mensen hebben baat bij minder inname dan verbruik.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:38 schreef Candaasje het volgende:
als je al een verstoord gewicht/metabolisme hebt,
Er is ook niemand die zegt dat het makkelijk isquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:48 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn wel genoeg studies gedaan naar processen in je lijf die het lastig maken om blijvend af te vallen. Zo gaan lege vetcellen krijsen dat je echt echt moet eten en gaat je BMR omlaag als je flink afgevallen bent
Oh ja, ik heb zelf ook amper discipline als het mijn gezondheid betreft hoor. En eerlijk is eerlijk; de verleiding ligt vaak op elke straathoek te wachten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:43 schreef Kreator het volgende:
Ja ben het met je eens qua bewegen en eten.
[..]
Ook die mensen hebben baat bij minder inname dan verbruik.
Het kost alleen wat discipline en die hebben veel mensen niet. Zo heb ik bijvoorbeeld maar zelden zin om gezond te lunchen of te sporten. Dat merk ik aan mijn buikje. Je moet ff zo'n drempel over.
Heel veel meer is het niet. Het is geen hogere wiskunde, al wordt dat er wel van gemaakt door de industrie en iedereen die baat heeft bij moeilijk gedoe.
Ik denk dat iedereen echt zelf wel weet waar die pondjes vandaan komen.
Mensen die dat zeggen verdienen dan ook echt een klap in hun nek.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is ook niemand die zegt dat het makkelijk is
Maar om het nou als kwelling te gaan zien en mensen die het wel lukt een eetstoornis toe te dichtenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:
Mensen die dat zeggen verdienen dan ook echt een klap in hun nek.Want leugens.
Da's vaak zo eenmalig, op andere plekken kun je vaker slaanquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen verdienen dan ook echt een klap in hun nek.Want leugens.
Dan kunnen ze daarna wel nooit meer liegen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's vaak zo eenmalig, op andere plekken kun je vaker slaan
Ja, nee. Nee.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar om het nou als kwelling te gaan zien en mensen die het wel lukt een eetstoornis toe te dichten
Ja, dat zeg ik. Dat wijf is wel een mongool.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar om het nou als kwelling te gaan zien en mensen die het wel lukt een eetstoornis toe te dichten
Die is zo belangrijkquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Pas toen ik de knop omzette van 'het mag niet' naar 'ik WIL het niet', ging het beter.
Je bedoelt dat die dame wellicht dingen schrijft die bij nader inzien nuancering, correctie of mogelijk zelfs rectificatie vragen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Dat wijf is wel een mongool.
Ik geloof niet dat Krea dat bedoeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die dame wellicht dingen schrijft die bij nader inzien nuancering, correctie of mogelijk zelfs rectificatie vragen?
De verlangens spatten van zijn uitlating afquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Krea dat bedoeld.
Ik corrigeer mensen steeds vaker. Eerst deed ik het niet, maar dan ontstaat er toch vaak een gevoel dat we of moeilijk doen, of dat we heel zielig zijn dat we niks 'mogen'.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die is zo belangrijk
Krijg het alleen niet aan buitenstaanders uitgelegd.
Ja, ik mag dat wel, ik wil het alleen nu niet.
Sjah ik heb hier toch echt collega's die ook al bedank je ze nog zo lief en vriendelijk dan maar een stukje op een schoteltje op de vergadertafel achterlaten, "voor het geval ik me bedenk".quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zag dat ook bij mensen die wilden afvallen en dan wel tot 3x toe taart moesten afslaan. (Wil je écht niet? Maar dan heb je niks...Zeker weten?...etc.) Het hele drama eromheen maakte het wel sneu voor diegenen ja, dat ze geen taart 'mochten' eten.
Dat herken ik ook, "neem een glas wijn" (of wat dan ook aan alcohol), "doe toch gezellig". Dan ben ik er meteen klaar mee en wil water of zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik corrigeer mensen steeds vaker. Eerst deed ik het niet, maar dan ontstaat er toch vaak een gevoel dat we of moeilijk doen, of dat we heel zielig zijn dat we niks 'mogen'.
En ik vind inmiddels dat ik een prima reden heb om iets niet te willen, en ik voel me daar heel niet zielig of tekort gedaan bij.
Ik zag dat ook bij mensen die wilden afvallen en dan wel tot 3x toe taart moesten afslaan. (Wil je écht niet? Maar dan heb je niks...Zeker weten?...etc.) Het hele drama eromheen maakte het wel sneu voor diegenen ja, dat ze geen taart 'mochten' eten.
QFTquote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:14 schreef Myraela het volgende:
Zo, maar dat is sowieso wel een irritatiepuntje hoor. Dat maar dingen blijven aanbieden.
Ik vond het wel een mooie wat die vriendin die ik noemde ooit eens schreef:quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee. Nee.![]()
Ik denk dat mijn relatie met eten nu/de afgelopen jaren gezonder is dan daarvoor.
Positief commentaar mag ik toch hopen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Wel een herkenbaar verhaal, Candaasje. Niemand maakt zich druk om mijn overgewicht met alle mogelijk nare gevolgen van dien. Maar als ik gezond eet, taart afsla, een slanker gezicht heb, veel sport, energiek ben....dan ineens krijg ik commentaar
exact, tot en met "nu moet je stoppen hoor". Niet nu maar een jaar of 20 geleden, terwijl ik nog een flink aantal kilo's te gaan had.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Wel een herkenbaar verhaal, Candaasje. Niemand maakt zich druk om mijn overgewicht met alle mogelijk nare gevolgen van dien. Maar als ik gezond eet, taart afsla, een slanker gezicht heb, veel sport, energiek ben....dan ineens krijg ik commentaar
Neequote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef fietsie het volgende:
Positief commentaar mag ik toch hopen?
"Oh je moet echt stoppen met afvallen hoor!"quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:
exact, tot en met "nu moet je stoppen hoor". Niet nu maar een jaar of 20 geleden, terwijl ik nog een flink aantal kilo's te gaan had.
Weird. Mijn initiële reactie bij de Kaas-smelt-meet was al zoiets van "er is iets veranderd..." maar waarom zou een brein daar dan van moeten maken "alarm!" ?quote:
Ik vrees dat je hier de kern raakt jaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."
Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
Ook dit heb ik wel eens overwogen, maar ik heb me voorgenomen nooit (echt nooit) meer een stap in de sportschool te zetten omdat ik het echt verschrikkelijk vind (meerdere keren geprobeerd). En een personal trainer vind je met name in de sportschool.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:17 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, shit P.
Is een personal trainer niks voor je? Ik weet dat het echt een jeukterm is, maar een vriendin van me heeft daar zo veel baat bij gehad. Niet enkel voor het sporten (en afvallen), maar ook voor haar eetpatroon en mentale problemen. Ze is nu zelfs ook zelf personal trainer geworden![]()
En een van de trainers bij mijn fysio praktijk was daarnaast ook personal trainer. Hij kon/kan mensen echt zo goed motiveren (zonder te pushen) en 'samen' sporten en doelen zetten is wellicht ook een stuk fijner?
Ja, precies dat ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Oh je moet echt stoppen met afvallen hoor!"
"Mijn bmi is nog boven de 30"
"Neee, dit is mooi zo, echt niet meer afvallen hoor!!"
"Officieel ben ik nog obees"
"Neuh, echt niet. Zo ben je goed, meer afvallen is niet goed hoor"
...
Gesprek serieus gevoerd.
Ik verloor voor mijn opleiding ook heel vlot,. in een kleine ander half jaar, zoiets.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook dit heb ik wel eens overwogen, maar ik heb me voorgenomen nooit (echt nooit) meer een stap in de sportschool te zetten omdat ik het echt verschrikkelijk vind (meerdere keren geprobeerd). En een personal trainer vind je met name in de sportschool.
En ik weet echt wel hoe het moet en waar je op moet letten. Ik ken de hele theorie van minder eten dan je verbrand etc. etc. etc.
Vorige keer ben ik ruim 25 kg kwijt geraakt door ontzettend te focussen op eten en 3-4x per week naar kantoor te fietsen. Vervolgens deed ik een project waarin veel tijd ging zitten en veel stress en ging het weer fout.
Dat snap ik, ik houd ook niet van sportscholen. Ik sport thuis of buiten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook dit heb ik wel eens overwogen, maar ik heb me voorgenomen nooit (echt nooit) meer een stap in de sportschool te zetten omdat ik het echt verschrikkelijk vind (meerdere keren geprobeerd). En een personal trainer vind je met name in de sportschool.
En ik weet echt wel hoe het moet en waar je op moet letten. Ik ken de hele theorie van minder eten dan je verbrand etc. etc. etc.
Vorige keer ben ik ruim 25 kg kwijt geraakt door ontzettend te focussen op eten en 3-4x per week naar kantoor te fietsen. Vervolgens deed ik een project waarin veel tijd ging zitten en veel stress en ging het weer fout.
Sportschool is inderdaad vaak wel een wereldje apart ja. Ik vond de groepslessen leuk, maar de sfeer in de rest van de zaal toch vooral "kijk mij eens strak zijn!'. Maar dat kan ook aan de sportschool gelegen hebben hoor...hoewel....quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk ergens ook: wat is er zo moeilijk te begrijpen aan een "nee dankje"? Denken die mensen echt dat ik te dom ben om te kunnen bedenken wat ik wil en dat ze het beter weten zodat ze me moeten overtuigen? Dat geldt voor wanneer mensen je eten aanbieden, maar ook voor allerlei ander gerammel aan je grenzen. Is het niet gewoon basis respect om iemands nee ook op te vatten als een nee?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, precies dat ja.
Ik deed er 'vroeger' ook gezellig aan mee hoor. Sinds die blog las en sinds dat ik zelf dus 3/4 van de hapjes op een verjaardag weiger, ben ik daarin denk ik wel veranderd. Ik snap veel beter dat mensen soms dingen niet willen, en dat dit geen belediging naar de gastvrouw/heer is.
En mijn vriend lach ik ook niet meer uit als 'ie geen fris maar gewoon water wil.
Hij begreep het 5 jaar geleden al een stuk beter dan ik, dat gezelligheid meer is dan een glas cola
Het "probleem" is meer. Tegen iemand zeggen, of vragen, is het wel verstandig om dat "eten" of die hoeveelheid te nemen. Er voor zorgt dat je heel snel buiten reikwijdten moet komen. En gevolgd door de mededeling "jij kan het wel hebben" op een niet bepaald vriendelijke toon.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Dit. Staat er. 3x per week in gebruik. Netflix op AppleTV en monitor. Werkt als een tiet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Kreator het volgende:
Koop een spinfiets voor thuis. Kost je 500 euro en dan kun je gewoon voor de tv sporten, zonder gedoe.
Zo heb ik in Canada met-een-niet-nader-te-noemen-iemand nog een paar uur rondgereden om iets te eten te vinden, maar vonden alleen een geitenkaassalade en daar had ze geen zin in. Maar wegens honger toch maar gegeten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten.
Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.
En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Ik vind het serieus knap voor iemand die altijd gewend was vlees te etenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten.
Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.
En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Dat is wel ingewikkeld. Voor plantaardige eiwitten zijn peulvruchten toch vaak wel de nummer 1. Ik bedoel, je hebt ook seitan (tarwe-eiwit) en noten (maar niet zo slank) maar verder is het toch vooral soja-kikkererwten-erwten-bonen-linzen. Wat is het waar je last van krijgt? Ik werd in het begin wel winderig als ik grote hoeveelheden peulvruchten at, maar dat ging weg.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat is waar ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."
Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Superknap van je, 24 dagen geen vlees.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Het is vaak onbedoeld en goedbedoeld, hoop ik... maar inderdaad, een 'nee' zou gewoon voldoende moeten zijn. Maar tsja..... het wordt toch vaak als een persoonlijke afwijzing bescouwd denk ik?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk ergens ook: wat is er zo moeilijk te begrijpen aan een "nee dankje"? Denken die mensen echt dat ik te dom ben om te kunnen bedenken wat ik wil en dat ze het beter weten zodat ze me moeten overtuigen? Dat geldt voor wanneer mensen je eten aanbieden, maar ook voor allerlei ander gerammel aan je grenzen. Is het niet gewoon basis respect om iemands nee ook op te vatten als een nee?
Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Het "probleem" is meer. Tegen iemand zeggen, of vragen, is het wel verstandig om dat "eten" of die hoeveelheid te nemen. Er voor zorgt dat je heel snel buiten reikwijdten moet komen. En gevolgd door de mededeling "jij kan het wel hebben" op een niet bepaald vriendelijke toon.
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sportschool is inderdaad vaak wel een wereldje apart ja. Ik vond de groepslessen leuk, maar de sfeer in de rest van de zaal toch vooral "kijk mij eens strak zijn!'. Maar dat kan ook aan de sportschool gelegen hebben hoor...hoewel....
Misschien eens informeren via een fysiopraktijk? Ik weet dat mijn ouders dat ook veel fijner vonden; die krijg je ook met geen stok de sportschool in. Maar het sporten samen met deze personal trainer (die in dienst was van de fysiopraktijk) was wel heel relaxt. Vond ik zelf ook.
En shit, doe je zo je best...kan me voorstellen dat het erg demotiverend werkt hoor
Zie nu dat ik dit zei over die column. Was aan het typen en kreeg telefoon. Heb blijkbaar op invoeren geklikt. Wilde dus zeggen dat ze met een aantal dingen wat mij betreft zeker de spijker op zijn kop raakt. Maar met alles. Ze is wel erg ongenuanceerd.quote:
Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?
Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.
Zo krijg ik geregeld commentaar op de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk, wat al een heel stuk minder is geworden.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
De sportschool die voor mij als enige voor de hand ligt heeft een glazen wand waarlangs alle apparaten staan die voor cardio en inspanningstrainingen logisch zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Ik heb de keuze uit 1 sportschool in de wijde omgeving. Er is een redelijke mix van normale mensen en de opgeblazen figuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee.Weinig mooiboys. Ik vind het iig een fijne plek om te sporten. Wel bewust voor gekozen en niet de fit for free die 'om de hoek' zit.
Och ja, geloof ik graag hoor. Dit was een 'middensegment' zullen we maar zeggen. Dus het krachthonk noemden schoonzus en ik altijd met een knipoog het Hulkhok.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Correct. Maar dat is ook voor hoe iemand er uit ziet. Of hoe zwaar/ligt iemand is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
Ja maar, bah!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
De kickboks lessen die een tijdje gegeven werden was meestal half/half. En er werd niet anders of minder hard geslagen door wie dan ook. Enkel bij bepaalde oefeningen werd er op gewicht en grote groepjes gemaakt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
Je het toch geen Priscilla? En grote gouden oorbellen, had je die voor de meet uitgedaan ofzo?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je zeker dat ze niet stiekem jaloers waren?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo kwamen ze echt niet over. Dit is dik 20 jaar geleden in een dorp. Het was toen niet zo normaal als nu voor vrouwen om zo'n sport te doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze niet stiekem jaloers waren?
Ik vind dat soort dingen wel stoer om te zien. Ik was ook altijd een beetje jaloers op de rugbydames.
Het was bij ons echt wel een ding voor die kerels om mij te slaan. Ze deden dat echt niet allemaal zonder gene.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:17 schreef z80 het volgende:
[..]
De kickboks lessen die een tijdje gegeven werden was meestal half/half. En er werd niet anders of minder hard geslagen door wie dan ook. Enkel bij bepaalde oefeningen werd er op gewicht en grote groepjes gemaakt.
Ik ook. Ik was de afgelopen dagen in zo'n autistische IKMOETALLESWETEN-internetkuil gevallen en heb niet optimaal geslapen omdat ik ofwel verder aan het researchen was ofwel aan het hieperdepieperen over alles wat ik geleerd hadquote:
Ik vind het er schattig uitzien, mag dat?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:02 schreef Myraela het volgende:
Nou mensen. Er zit nog wat tape, ik moet nog wat plekjes bijstippen en proberen de stof van het schuren van de witte muur af te krijgen. Maar ik vind het hoe dan ook een vooruitgang. Niet dat dat heel lastig was.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dat mag, stoer was ook niet helemaal waar we voor gingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het er schattig uitzien, mag dat?
Dat ziet ontzettend opgeknapt uit, wat een opknapperquote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:02 schreef Myraela het volgende:
Nou mensen. Er zit nog wat tape, ik moet nog wat plekjes bijstippen en proberen de stof van het schuren van de witte muur af te krijgen. Maar ik vind het hoe dan ook een vooruitgang. Niet dat dat heel lastig was.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Niet met dikke vingers mobiel proberen te wijzigen Kaatjequote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat ziet ontzettend opgeknapt uit, wat een mooi resultaat
Ik heb het stiekem nu al voor mijn neus staan.quote:
T was net ook een flink stuk kouder dan vanochtendquote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brr. Sta voor de sportschool in de auto met de verwarming aan. Brr.
Wij eten couscous met een prutje uit de slowcooker: zoete aardappel met rode kool in pindasaus. Dit wordt een hit of een misser. Misschien gooi ik er nog een blikje linzen door straks.
Ik zou bij jou in huis wel spontaan afvallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:13 schreef sigme het volgende:
Avondeten is achter de knopen:
Zo'n pakje mie-soep met een blikje linzen erdoor; toe kwark met wat noten & zaden en een schep jam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |