abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191171987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.
Daar heb je zeker gelijk in :)
pi_191172006
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:

Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
pi_191172012
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191172024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee!
Het was alleen maar een vraag hoor :) Bedoel het goed!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:22:49 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191172051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Het was alleen maar een vraag hoor :) Bedoel het goed!
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluut ;) Zie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191172055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluut ;) Zie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
Oké dan :*
pi_191172062
Daarnaast vind ik dat het mezelf gewoon moet kunnen lukken. Het is me eerder gelukt.
pi_191172076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:26:51 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191172101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tof *O* Ik moet vandaag ook weer. Moest eigenlijk gisteren, maar was erg laat thuis en Jross had het eten al klaar. Na het eten lopen is niet zo lekker. Yoga is fijn O+ Doe je iets van youtube oid?
Ik loop tegenwoordig graag voor het ontbijt. Dan is daarna mijn ontbijt tien keer zo lekker O+

Ik volg inderdaad graag yogalessen op YouTube. Al jaren is Fightmaster Yoga mijn favoriete kanaal. Recent heeft ze een aantal ashtanga yogalessen van een uur gemaakt en daar heb ik er vandaag een van gedaan. Bij ashtanga yoga doe je de houdingen in een vaste volgorde en blijf je heel kort in de houdingen met veel vinyasa's (zonnegroetachtige series) ertussendoor, dus het was hard werken ~O>
pi_191172106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:29:11 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
pi_191172156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
pi_191172160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die ken ik ook. Een kennis van mij is aan de ene kant heel blij met het afgevallen zijn, kan veel meer, geen last meer van de knieen (ze is een wandelmens), maar heeft wel heel veel last van haar ingewanden en dat beperkt haar haast net zo als de pijn in de knieen voorheen.

Ik kom ook fluitend in aanmerking voor zo'n operatie, maar net als P hou ik niet van snijden waar niet nodig. Al heb ik ooit wel een ooglidcorrectie gehad, was medisch ook niet nodig (vond de verzekering), maar man man, wat een enorme last is er van mijn ogen gegaan, voorheen werd ik wakker alsof ik niet geslapen had, daarna niet meer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191172177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Absoluut.

Er spelen sowieso veel factoren mee. Mijn beste vriend voelt zich heel snel ellendig bij een lage eiwitinname. Bijna al zijn maaltijden bevatten vlees. Hij kan alleen maar kip en rund verdragen. Zijn vrouw en gezin lusten weinig, hij iets meer. Hij heeft maar een heel beperkte keuze. Rundergehakt valt ook verkeerd. Dan zit je al snel elke dag aan de tartaartjes enzo. Bij uitzondering ene biefstukje.
Hij is na 2 jaar ook nog niet gewend aan dat regelmatige naar binnen proppen van eten, ook als hij geen trek heeft. Of de hongerklop die ontstaat als hij een half uur te laat eet door een uitgelopen vergadering. Niet iedereen kan goed met dit soort dingen omgaan.
Spoilers!
pi_191172191
quote:

[..]

Oh dat bedoel je. Ja, dat komt er ook nog bij.
Spoilers!
pi_191172264
Ik heb ook het gevoel ik het steeds vaker en vaker begin te horen dat iemand zo'n operatie heeft gehad. En hoewel ik blij ben voor de mensen voor wie het een goede oplossing blijkt te zijn, ben ik wel benieuwd waarom we allemaal maar zo ongezond dik worden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:37 #169
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191172275
De enige manier voor mij om af te vallen is om niks meer in huis te halen (als ik wil snaaien, neem ik een walnoot of een komkommer) en te gaan sporten.
Als ik het in huis heb, eet ik het op.

Verder krijg ik maandag weer een nieuwe tijdelijke auto. Een Golf Variant (een nieuwe). Dat is 1000x beter dan mijn polo.

Groetjes,

Krea.
pi_191172344
quote:

[..]

Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:47:08 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:48:10 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172427
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch :)
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt? :D
pi_191172437
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:50:48 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
Dat laatste werkt ook echt niet, want dan ga je "schijf van vijf" issues krijgen; je neemt immers ook minder noodzakelijke voedingsstoffen op..
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:53:25 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172510
Een ander dingetje is het verplichte natraject; de meeste behandelcentra hebben, op last van de verzekeraar, een natraject waarin verplicht geparticipeerd moet worden, en sommige van de activiteiten worden, laten we zeggen, op curieuze wijze georganiseerd.

Zoals een sport-ochtend waarbij voor aanvang gewogen moet worden. Weegschaal in midden van de zaal, naam wordt omgeroepen, gewicht voor de ingreep wordt rondgetetterd, gewicht van de meting wordt rondgetetterd.

Ik weet niet -wie- hier baat bij heeft, maar dit werkt voor een deel van deze patientgroep niet. Die haken mentaal echt -volledig- af door zo behandeld te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')