abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191170122
Hai.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 08:38:29 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191170143
Mogge :W

Dagje arbeid en vanavond Telstar - Top Oss. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191170277
Goodmorning all!

Da's balen P, dat je fris en fruitig vroeg wilde gaan werken, lukt het niet.

Hier ook een dagje werken en dan 3 dagen vrij. Zo raar, ik slaap als een paar dagen alsof ik in coma lig, maar zou nu zo weer kunnen slapen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191170313
Nou. Het is zo ver hoor :{ Bloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191170326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou. Het is zo ver hoor :{ Bloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen :{
Oh da's klote -O-
pi_191170340
quote:
Ow -O- naar
pi_191170526
quote:
Shit zeg :{
Spoilers!
pi_191170722
Jeetje, kut P. Was het iets wat je aan zag komen?
pi_191170860
@Think_Pinkk beterschap :*

@PdeHoog wat rot. :{ :*
pi_191170886
Ik heb gisterochtend voor het eerst sinds half december weer eens hardgelopen. 40 minuten heel kalmpjes aan. Gister deed alles me al zeer, vandaag is het niet veel beter :') Zonet een uur yoga gedaan en ik ben nu iig niet stijf meer *O*
Mijn plan was om morgen weer een rondje te doen en dan te proberen om het om de dag vol te houden. Maar morgen heb ik waarschijnlijk spierpijn van de yoga van vandaag :') ... we zien wel. Misschien loop ik die spierpijn er dan weer uit :D
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:59:21 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191170943
quote:
Meh da's vervelend.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191170982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisterochtend voor het eerst sinds half december weer eens hardgelopen. 40 minuten heel kalmpjes aan. Gister deed alles me al zeer, vandaag is het niet veel beter :') Zonet een uur yoga gedaan en ik ben nu iig niet stijf meer *O*
Mijn plan was om morgen weer een rondje te doen en dan te proberen om het om de dag vol te houden. Maar morgen heb ik waarschijnlijk spierpijn van de yoga van vandaag :') ... we zien wel. Misschien loop ik die spierpijn er dan weer uit :D
Tof *O* Ik moet vandaag ook weer. Moest eigenlijk gisteren, maar was erg laat thuis en Jross had het eten al klaar. Na het eten lopen is niet zo lekker. Yoga is fijn O+ Doe je iets van youtube oid?

P, medicijnen klinkt altijd heftig, maar zonder is echt erger. Waarschijnlijk krijg je metformine en dat heeft vrijwel geen bijwerkingen en voorkomt echt héél nare dingen. Het is fijn dat het er is O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191171074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:43 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, kut P. Was het iets wat je aan zag komen?
Ja :{ En het probleem is dat de oplossing "simpel" is...... gewicht kwijt raken :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191171084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:

P, medicijnen klinkt altijd heftig, maar zonder is echt erger. Waarschijnlijk krijg je metformine en dat heeft vrijwel geen bijwerkingen en voorkomt echt héél nare dingen. Het is fijn dat het er is O+
Vrijwel geen bijwerkingen?
quote:
Bijwerkingen van metformine zijn:

maag-darmklachten, zoals misselijkheid en een dunnere ontlasting
hoofdpijn
vermoeidheid
een vreemde smaak in uw mond.
:X
pi_191171085
@P. Heb je niet eerder eens een tijd meds gehad daarvoor?
En hoe kwam je er vanaf? :*

Vorige week een man gesproken met een marokaanse import tapijtenhandel.
Hij belde gister, dat hij foto’s gaat appen om te laten zien of het is wat wij zoeken...
Het kleed dat wijzelf meenamen is nogal verkleurd in de volle zon in al die jaren dat het ligt.

Gister een kapsalon gemaakt! en de zelfgebakken “0ma” frietjes apart erbij.
Dat was voor het eerst sinds lang, de frietjes.
Horen de frietjes onder de kaas? Dat wordt toch slappe hap.
pi_191171092
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
@:P. Heb je niet eerder eens een tijd meds gehad daarvoor?
En hoe kwam je er vanaf?
Nee. Wel cholesterol.
pi_191171098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:10 schreef PdeHoog het volgende:

De dunnere ontlasting meestal alleen bij het opstarten van de medicatie, daarna niet meer. En dat er bijwerkingen zijn, wil niet zeggen dat je ze krijgt. Nogmaals, het heeft bijna geen bijwerkingen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191171109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee. Wel cholesterol.
Je kán het! :*
pi_191171122
quote:

[..]

[..]

Nou ja, als dat alles is. En zoveel 'voorkomt'
De anticonceptiepil, bijv, die echt door HEEL HEEL veel vrouwen geslikt wordt heeft een veel grotere en ergere lijst aan mogelijke bijwerkingen:
'Vaak (komen voor bij meer dan 1 op de 100 vrouwen):
stemmingswisselingen, hoofdpijn, buikpijn (maagpijn), acne, borstpijn, gewichtstoename, misselijkheid
Soms (komen voor bij meer dan 1 op de 1000 vrouwen):
braken, diarree, vocht vasthouden, migraine, lager libido (minder zin in seks), grotere borsten, jeukende
rode uitslag van de huid (urticaria)
Zelden (komen voor bij minder dan 1 op de 1000 vrouwen):
niet meer kunnen verdragen van contactlenzen, allergische reacties, gewichtsverlies, hoger libido (meer
zin in seks) afscheiding uit de borsten, vaginale afscheiding, allergische reacties die soms ernstig
kunnen zijn met zwelling van de huid en/of slijmvliezen (erythema nodosum en erythema multiforme)
Andere ernstige bijwerkingen waar u alert op moet zijn worden ook genoemd in rubriek 2 van deze
bijsluiter ('Wanneer mag u dit middel niet gebruiken?’ en 'Wanneer moet u extra voorzichtig zijn
met dit middel?'). Dit zijn onder meer:
- bloedstollingsaandoeningen
- hoge bloeddruk
- levertumoren
- zwelling van de huid (angio-oedeem)
- optreden of verergering van aandoeningen als: de ziekte van Crohn, epilepsie, migraine enz'

:{
pi_191171174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
Ja :{ En het probleem is dat de oplossing "simpel" is...... gewicht kwijt raken :{
Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:19:36 #122
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191171182
quote:

[..]

[..]

Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
pi_191171213
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
Ja, dat afvallen is vanuit biologisch oogpunt ook wel logisch. :Y

Misschien moet ik het ook gaan slikken. :+
pi_191171284
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat het hetzelfde effect bij mij heeft :)
pi_191171308
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten :{

https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
pi_191171326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten :{

Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruiken :+
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:32:22 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191171343
quote:

[..]

[..]

In ziekenhuisland is dit "vrijwel" ja :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191171362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruiken :+
Ik mag ook meedoen *O*
pi_191171366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:

Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
pi_191171391
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik mag ook meedoen *O*
Ik ook -O-
Maar oh, wat heb ik een schurfthekel hieraan.
pi_191171401
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ook -O-
Maar oh, wat heb ik een schurfthekel hieraan.
Waarom?
pi_191171418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.
pi_191171422
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:36 schreef Lonaa het volgende:

Waarom?
Vooral dat 'groeps gesprek' :D :D :D
pi_191171440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?
pi_191171448
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:

Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?
De rest lijkt me ook prima :Y Ik heb alleen een schurfhekel aan dingen in een groep met vreemden gooien (wat je hier in wezen ook regelmatig doet, maar ok, dat voelt anders 8-) )
pi_191171450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel. :Y
pi_191171466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De rest lijkt me ook prima :Y Ik heb alleen een schurfhekel aan dingen in een groep met vreemden gooien (wat je hier in wezen ook regelmatig doet, maar ok, dat voelt anders 8-) )
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.
pi_191171485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
pi_191171498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.
pi_191171511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zou ook niets voor mij zijn. Maar goed het zal vast veel mensen wel helpen :) niet iedereen is hetzelfde.
pi_191171564
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.
Ik stel ze zelf wel. Maar kan zijn dat ik altijd de verkeerde personen tref. Zalvende zijige figuren, da's niets voor mij. Ik moet een schop onder m'n kont hebben.
Toen mijn vorige baan ophield moest ik naar een reïntegratie dame zoekend naar nieuw werk. En zij vertelde me 4 afspraken lang dat ik in een diepe depressie zou moeten zitten omdat het jaar ervoor mijn moeder was overleden, en daar bovenop mijn baan naar Amsterdam zou gaan en ik niet mee wilde. Ik zat niet in een depressie, niet over het overlijden van mijn moeder, en niet over het verliezen van mijn baan. Ik wilde hulp bij het schrijven van solliciatiebrieven, hulp bij beter zoeken naar banen etc. Was haar niet aan het verstand te peuteren.
pi_191171627
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel. :Y
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
pi_191171638
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:57:01 #144
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191171682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.
pi_191171685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Nou, je hebt nu een handreiking gekregen. En die lijkt misschien stom maar ik zou daar toch vol overgave wat mee doen. Of het genoeg is of werkt is een tweede.

Misschien moet je nog wel een stap heftiger aan de 'hulp':
De manier waarop je eten nu gebruikt is een copingsmechanisme voor stress/chaos/negatieve gevoelens. Misschien ben je wel gebaat bij cognitive therapie via een eetstoornissencentrum.
pi_191171687
quote:

[..]

Dat komt vast nog wel. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk weer van de medicatie af komen. Tot die tijd helpen ze je gewoon en daar is ook weinig mis mee wat mij betreft. Om dat mini-lijstje met bijwerkingen zou ik me niet druk maken.
Spoilers!
pi_191171695
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.
Mijn aversie is ook niet tegen medicijnen op zich, maar wel tegen alleen maar medicijnen voorschrijven en niet mogelijke onderliggende problemen (ook) oplossen die de medicijnen onnodig maken.
pi_191171807
Soms helpt een goede eyeopener wel heel erg. Misschien is dit jouw eyeopener P.

Bij mij was het mijn psycholoog die me aansprak op mijn eetgedrag en dacht dat ik daar een probleem mee had. Eerst kwetste dat me, want het voelde als een veroordeling van m'n gewicht. En daarna wilde ik alleen maar bewijzen naar mezelf dat ik prima gezond kan eten, niet teveel, niet te weinig. Ik ben nu bijna 24 kilo kwijt, zit in een flow die heel natuurlijk en makkelijk aanvoelt. Dat was me met wat halfslachtige motivatie, zonder die eyeopener, nooit gelukt.

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.
pi_191171869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Soms helpt een goede eyeopener wel heel erg. Misschien is dit jouw eyeopener P.

Bij mij was het mijn psycholoog die me aansprak op mijn eetgedrag en dacht dat ik daar een probleem mee had. Eerst kwetste dat me, want het voelde als een veroordeling van m'n gewicht. En daarna wilde ik alleen maar bewijzen naar mezelf dat ik prima gezond kan eten, niet teveel, niet te weinig. Ik ben nu bijna 24 kilo kwijt, zit in een flow die heel natuurlijk en makkelijk aanvoelt. Dat was me met wat halfslachtige motivatie, zonder die eyeopener, nooit gelukt.
[..]

En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.

P is ook al ooit flink afgevallen en ook een tijd afgehouden.

Denk dat dat het probleem voor ons allemaal is. Het gaat soms een tijd lang goed en dan voelt het ook echt alsof je nooit terug zal gaan. Maar vaak is de werkelijkheid anders -O-
pi_191171941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.

P is ook al ooit flink afgevallen en ook een tijd afgehouden.

Denk dat dat het probleem voor ons allemaal is. Het gaat soms een tijd lang goed en dan voelt het ook echt alsof je nooit terug zal gaan. Maar vaak is de werkelijkheid anders -O-
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.
pi_191171987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.
Daar heb je zeker gelijk in :)
pi_191172006
quote:

Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
pi_191172012
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
pi_191172024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee!
Het was alleen maar een vraag hoor :) Bedoel het goed!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:22:49 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
pi_191172051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Het was alleen maar een vraag hoor :) Bedoel het goed!
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluut ;) Zie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
pi_191172055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluut ;) Zie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
Oké dan :*
pi_191172062
Daarnaast vind ik dat het mezelf gewoon moet kunnen lukken. Het is me eerder gelukt.
pi_191172076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:26:51 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
pi_191172101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tof *O* Ik moet vandaag ook weer. Moest eigenlijk gisteren, maar was erg laat thuis en Jross had het eten al klaar. Na het eten lopen is niet zo lekker. Yoga is fijn O+ Doe je iets van youtube oid?
Ik loop tegenwoordig graag voor het ontbijt. Dan is daarna mijn ontbijt tien keer zo lekker O+

Ik volg inderdaad graag yogalessen op YouTube. Al jaren is Fightmaster Yoga mijn favoriete kanaal. Recent heeft ze een aantal ashtanga yogalessen van een uur gemaakt en daar heb ik er vandaag een van gedaan. Bij ashtanga yoga doe je de houdingen in een vaste volgorde en blijf je heel kort in de houdingen met veel vinyasa's (zonnegroetachtige series) ertussendoor, dus het was hard werken ~O>
pi_191172106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:29:11 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
pi_191172156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
pi_191172160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die ken ik ook. Een kennis van mij is aan de ene kant heel blij met het afgevallen zijn, kan veel meer, geen last meer van de knieen (ze is een wandelmens), maar heeft wel heel veel last van haar ingewanden en dat beperkt haar haast net zo als de pijn in de knieen voorheen.

Ik kom ook fluitend in aanmerking voor zo'n operatie, maar net als P hou ik niet van snijden waar niet nodig. Al heb ik ooit wel een ooglidcorrectie gehad, was medisch ook niet nodig (vond de verzekering), maar man man, wat een enorme last is er van mijn ogen gegaan, voorheen werd ik wakker alsof ik niet geslapen had, daarna niet meer.
pi_191172177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Absoluut.

Er spelen sowieso veel factoren mee. Mijn beste vriend voelt zich heel snel ellendig bij een lage eiwitinname. Bijna al zijn maaltijden bevatten vlees. Hij kan alleen maar kip en rund verdragen. Zijn vrouw en gezin lusten weinig, hij iets meer. Hij heeft maar een heel beperkte keuze. Rundergehakt valt ook verkeerd. Dan zit je al snel elke dag aan de tartaartjes enzo. Bij uitzondering ene biefstukje.
Hij is na 2 jaar ook nog niet gewend aan dat regelmatige naar binnen proppen van eten, ook als hij geen trek heeft. Of de hongerklop die ontstaat als hij een half uur te laat eet door een uitgelopen vergadering. Niet iedereen kan goed met dit soort dingen omgaan.
Spoilers!
pi_191172191
quote:

[..]

Oh dat bedoel je. Ja, dat komt er ook nog bij.
Spoilers!
pi_191172264
Ik heb ook het gevoel ik het steeds vaker en vaker begin te horen dat iemand zo'n operatie heeft gehad. En hoewel ik blij ben voor de mensen voor wie het een goede oplossing blijkt te zijn, ben ik wel benieuwd waarom we allemaal maar zo ongezond dik worden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:37 #169
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191172275
De enige manier voor mij om af te vallen is om niks meer in huis te halen (als ik wil snaaien, neem ik een walnoot of een komkommer) en te gaan sporten.
Als ik het in huis heb, eet ik het op.

Verder krijg ik maandag weer een nieuwe tijdelijke auto. Een Golf Variant (een nieuwe). Dat is 1000x beter dan mijn polo.

Groetjes,

Krea.
pi_191172344
quote:

[..]

Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:47:08 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:48:10 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172427
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:43 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch :)
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt? :D
pi_191172437
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:50:48 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
Dat laatste werkt ook echt niet, want dan ga je "schijf van vijf" issues krijgen; je neemt immers ook minder noodzakelijke voedingsstoffen op..
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:53:25 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191172510
Een ander dingetje is het verplichte natraject; de meeste behandelcentra hebben, op last van de verzekeraar, een natraject waarin verplicht geparticipeerd moet worden, en sommige van de activiteiten worden, laten we zeggen, op curieuze wijze georganiseerd.

Zoals een sport-ochtend waarbij voor aanvang gewogen moet worden. Weegschaal in midden van de zaal, naam wordt omgeroepen, gewicht voor de ingreep wordt rondgetetterd, gewicht van de meting wordt rondgetetterd.

Ik weet niet -wie- hier baat bij heeft, maar dit werkt voor een deel van deze patientgroep niet. Die haken mentaal echt -volledig- af door zo behandeld te worden.
pi_191172671
Ik ken IRL helemaal niemand die een maagverkleining (of iets vergelijkbaars) heeft gehad. Ik heb ook geen overgewichtige familie, of collega's.

Zelf vind ik mij een tikje zwaarder dan ideaal. Maar ja, ik eet natuurlijk werkelijk alles wat los en vast zit, en dan nog veel ook. Toevallig maakt ik vanochtend een foto'tje waar m'n lijn wel opstaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191172762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Spoilers!
pi_191172808
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal _O-
Spoilers!
pi_191172942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Ons tweede brein :Y

En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima? *)
pi_191172981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ons tweede brein :Y

En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima? *)
Mag gewoon in het Nederlands ;) Ik moet een en ander aan hun website doen maar die is (op de achtergrond) half Spaans en half Engels dus dat is wel interessant.
Spoilers!
pi_191172983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal _O-
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191173001
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Ja hoor, gezellig *O*
Spoilers!
pi_191173286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 06:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De files beginnen al bij Delft rond die tijd :+
Kun je wel meteen aanschuiven...
pi_191173328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Kun je wel meteen aanschuiven...
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuis :P Meestal mag ik de oven aanzetten :P
pi_191173335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuis :P Meestal mag ik de oven aanzetten :P
Bij de file bedoelde ik :)
pi_191173360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt? :D
Die zeker. Ze is nu al een aantal jaar geopereerd maar kan nog steeds weinig binnen houden. 1 keer in de x maanden (ben even kwijt) moet ze een bloedtransfusie want bloedarmoede e.d. Ze is nu al een paar keer geweest voor nierstenen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191173372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

En veel mensen bewegen onbewust natuurlijk echt heel weinig.

Kantoorbaan voor 40 uur, met de auto onderweg..
als je dan niet sport beweeg je eigenlijk gewoon echt heel weinig.
pi_191173412
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
https://www.volkskrant.nl(...)ijn-lijden~bb556a20/
pi_191173417
Voor iets kleurrijks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen. B-)
pi_191173477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
Best wel een goed stuk. Dank voor de link!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 13:09:10 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191173484
quote:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:

quote:
Permanent gewichtsverlies is meer dan een ‘life event’; het is zonder buitensporige zelfkwelling bijna onmogelijk. Als de ervaringen van talloze dikke mensen en stapels wetenschappelijk onderzoek de afgelopen decennia iets duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat er achter elk nieuw dieet en wondermiddel een ongemakkelijke waarheid schuilgaat: dikke mensen worden zelden dun. En als het ze wel lukt, betalen ze daar vaak een heel hoge prijs voor.
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
pi_191173503
quote:
Spijker op zijn kop.
Spoilers!
pi_191173516
quote:
Ze laat je in ieder geval nadenken
pi_191173517
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef AnneX het volgende:
Voor iets kleurrijks:
SPOILER
Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen. B-)
Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.
Spoilers!
pi_191173545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ze laat je in ieder geval nadenken
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
pi_191173560
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap. :D Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.

pi_191173586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
:Y
Ook al heb ik voor mijn gevoel wel al bijna 2 jaar een manier gevonden van afvallen die ik de rest van mijn leven vol kan houden en waarbij ik niet ongelukkig ben.
Wel superlangzaam 🤣 ik val in een jaar af wat Myra in een maand doet maar ben zo wel tevreden.
pi_191173596
Ahw, shit P.
Is een personal trainer niks voor je? Ik weet dat het echt een jeukterm is, maar een vriendin van me heeft daar zo veel baat bij gehad. Niet enkel voor het sporten (en afvallen), maar ook voor haar eetpatroon en mentale problemen. Ze is nu zelfs ook zelf personal trainer geworden :D

En een van de trainers bij mijn fysio praktijk was daarnaast ook personal trainer. Hij kon/kan mensen echt zo goed motiveren (zonder te pushen) en 'samen' sporten en doelen zetten is wellicht ook een stuk fijner?

Maar misschien heb je dit allemaal al gedaan hoor. En is dit het zoveelste advies van de zoveelste vreemde waar je eigenlijk even niet op zit te wachten, dat kan ik ook heel goed begrijpen :*

Wat betreft maagverkleiningen e.d.: ik ken één iemand die het gedaan heeft, en die is er wel goed uitgekomen. Maar die is wel superbewust bezig met haar voeding en die raakte zwanger - eigenlijk de echte onderliggende reden om de maagverkleining te doen. Dus ik hoor verder niet zoveel over de nadelen ;)

Wat betreft snijden: ik snap enerzijds de aversie...anderzijds.... een ongezond hoog lichaamsgewicht heeft óók gevolgen op de lange termijn voor toch wel heel veel mensen. En niet zelden behoorlijk serieuze gevolgen. Alleen soms wat 'sluipender'. Dus tsja..... als zelf afvallen niet lukt, om welke reden dan ook, vind ik het niet zo'n gekke optie om in elk geval niet per definitie af te wijzen.

Maar goed, ik heb ook wel makkelijk praten hoor. Ik heb het geluk van een redelijk OK metabolisme en een vriend die vooral van gezond koken houdt :D . Dus ik ken de strijd tegen het gewicht veel minder.

Maar dit herinnert me er wel aan dat ik mijn bloeduitslagen even moet gaan bekijken! Die zullen vast wel binnen zijn. (Kan tegenwoordig zelf inloggen bij Saltro zie ik)
pi_191173637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap. :D Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.

[ afbeelding ]
Ik vind het leuk! Ik zou denk ik zelf nog voor een iets donkerdere tint groen gaan, maar daar ben ik dan ook al jaren gewoon helemaal weg van.
pi_191173659
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:09 schreef Kreator het volgende:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:
[..]

Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."

Daarmee schrijf je (in mijn ogen onterecht) iedereen die het lukt af. En heb je te weinig oog voor het feit dat veel mensen voordat ze beginnen met afvallen net zo goed eetgestoord kunnen zijn.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 13:24:48 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191173705
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."

Daarmee schrijf je (in mijn ogen onterecht) iedereen die het lukt af. En heb je te weinig oog voor het feit dat veel mensen voordat ze beginnen met afvallen net zo goed eetgestoord kunnen zijn.
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
pi_191173719
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
Maar sporten en gezond eten is wel echt een buitensporige kwelling hoor. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')