Oh da's klotequote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou. Het is zo ver hoorBloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen
Owquote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou. Het is zo ver hoorBloedsuikerwaardes zo beroerd dat ik medicijnen ga krijgen
Shit zegquote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Meh da's vervelend.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Tofquote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisterochtend voor het eerst sinds half december weer eens hardgelopen. 40 minuten heel kalmpjes aan. Gister deed alles me al zeer, vandaag is het niet veel beterZonet een uur yoga gedaan en ik ben nu iig niet stijf meer
![]()
Mijn plan was om morgen weer een rondje te doen en dan te proberen om het om de dag vol te houden. Maar morgen heb ik waarschijnlijk spierpijn van de yoga van vandaag... we zien wel. Misschien loop ik die spierpijn er dan weer uit
Jaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:43 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, kut P. Was het iets wat je aan zag komen?
Vrijwel geen bijwerkingen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
P, medicijnen klinkt altijd heftig, maar zonder is echt erger. Waarschijnlijk krijg je metformine en dat heeft vrijwel geen bijwerkingen en voorkomt echt héél nare dingen. Het is fijn dat het er is
quote:Bijwerkingen van metformine zijn:
maag-darmklachten, zoals misselijkheid en een dunnere ontlasting
hoofdpijn
vermoeidheid
een vreemde smaak in uw mond.
Nee. Wel cholesterol.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:10 schreef AnneX het volgende:
@:P. Heb je niet eerder eens een tijd meds gehad daarvoor?
En hoe kwam je er vanaf?
De dunnere ontlasting meestal alleen bij het opstarten van de medicatie, daarna niet meer. En dat er bijwerkingen zijn, wil niet zeggen dat je ze krijgt. Nogmaals, het heeft bijna geen bijwerkingen.quote:
Nou ja, als dat alles is. En zoveel 'voorkomt'quote:
Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
JaEn het probleem is dat de oplossing "simpel" is...... gewicht kwijt raken
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).quote:
Ja, dat afvallen is vanuit biologisch oogpunt ook wel logisch.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
Laten we dan maar hopen dat het hetzelfde effect bij mij heeftquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik slik het nu al jaren. Het begin had ik vooral dat het reageerde op vet en ik leegliep. Nu nauwelijks last van het spul. En door het te gaan slikken raakte ik ook nog een 30kg kwijt (+ meer bewegen etc).
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachtenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kun je daar, zeker met deze medische noodzaak, dan misschien extra ondersteuning bij krijgen? Ik ben de laatste die zal zeggen dat (blijvend) gewichtsverlies makkelijk is, maar het is positief dat er nog een kans is om er weer vanaf te raken.
Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruikenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
In ziekenhuisland is dit "vrijwel" jaquote:
Ik mag ook meedoenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruiken
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
Ik ookquote:
Waarom?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Maar oh, wat heb ik een schurfthekel hieraan.
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
Vooral dat 'groeps gesprek'quote:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?quote:
De rest lijkt me ook primaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De rest lijkt me ook primaIk heb alleen een schurfhekel aan dingen in een groep met vreemden gooien (wat je hier in wezen ook regelmatig doet, maar ok, dat voelt anders
)
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.quote:
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Zou ook niets voor mij zijn. Maar goed het zal vast veel mensen wel helpenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Ik stel ze zelf wel. Maar kan zijn dat ik altijd de verkeerde personen tref. Zalvende zijige figuren, da's niets voor mij. Ik moet een schop onder m'n kont hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.
Nou, je hebt nu een handreiking gekregen. En die lijkt misschien stom maar ik zou daar toch vol overgave wat mee doen. Of het genoeg is of werkt is een tweede.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Dat komt vast nog wel. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk weer van de medicatie af komen. Tot die tijd helpen ze je gewoon en daar is ook weinig mis mee wat mij betreft. Om dat mini-lijstje met bijwerkingen zou ik me niet druk maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Mijn aversie is ook niet tegen medicijnen op zich, maar wel tegen alleen maar medicijnen voorschrijven en niet mogelijke onderliggende problemen (ook) oplossen die de medicijnen onnodig maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Soms helpt een goede eyeopener wel heel erg. Misschien is dit jouw eyeopener P.
Bij mij was het mijn psycholoog die me aansprak op mijn eetgedrag en dacht dat ik daar een probleem mee had. Eerst kwetste dat me, want het voelde als een veroordeling van m'n gewicht. En daarna wilde ik alleen maar bewijzen naar mezelf dat ik prima gezond kan eten, niet teveel, niet te weinig. Ik ben nu bijna 24 kilo kwijt, zit in een flow die heel natuurlijk en makkelijk aanvoelt. Dat was me met wat halfslachtige motivatie, zonder die eyeopener, nooit gelukt.
[..]
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.
P is ook al ooit flink afgevallen en ook een tijd afgehouden.
Denk dat dat het probleem voor ons allemaal is. Het gaat soms een tijd lang goed en dan voelt het ook echt alsof je nooit terug zal gaan. Maar vaak is de werkelijkheid anders
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.
Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Is de hulp d.m.v. een gastric bypass niet iets voor jou? Iets dat kwak en molo hebben gedaan?
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee! Geen onnodig snijwerk en al helemaal niet iets waarvan ze nu nog niet kunnen voorspellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn.
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluutquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Het was alleen maar een vraag hoorBedoel het goed!
Oké danquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sorry. Mijn nee was misschien iets te resoluutZie mijn toevoeging. En geloof me, ik heb er wel over nagedacht. Ik heb ook twee ex-collega's die het gedaan hebben. Ik heb de resultaten gezien, maar ik heb tegen snijwerk nog een grotere aversie dan tegen medicijnen.
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik herken me hier helemaal in; ik zie nu thuis de effecten en ehm, ik ben verre van zo positief als wat ik her en der lees.
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Ik loop tegenwoordig graag voor het ontbijt. Dan is daarna mijn ontbijt tien keer zo lekkerquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
TofIk moet vandaag ook weer. Moest eigenlijk gisteren, maar was erg laat thuis en Jross had het eten al klaar. Na het eten lopen is niet zo lekker. Yoga is fijn
Doe je iets van youtube oid?
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordtquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarin merk jij die verschillen dan bijvoorbeeld?
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Die ken ik ook. Een kennis van mij is aan de ene kant heel blij met het afgevallen zijn, kan veel meer, geen last meer van de knieen (ze is een wandelmens), maar heeft wel heel veel last van haar ingewanden en dat beperkt haar haast net zo als de pijn in de knieen voorheen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig. Er zijn echt vele mensen waarmee het gewoon echt goed gaat, zoals Kwak en Molo. Dat is fantastisch. Maar ik ken geloof ik meer mensen die echt elke dag worstelen met wat ze wel en niet kunnen en willen. En dat verandert gewoon nooit, het is onomkeerbaar. En dan de onbekende lange termijneffecten nog.
Absoluut.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het perspectief van de persoon zelf, de eigen beleving, ook nog wat anders is dan wat de omgeving van de persoon ervaart.
Oh dat bedoel je. Ja, dat komt er ook nog bij.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijkheids veranderingen, mentale weerbaarheid, fysieke belastbaarheid, fundamenteel andere patronen in wat leuk / interessant gevonden wordt
Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar tochquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh jeetje, dat klinkt inderdaad wel heftig ook voor de omgeving.
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat. Mijn zusje is wel af van een hele rits medicijnen die ze had. Maar er zijn wel medicijnen voor in de plek gekomen. Niet zo veel als voorheen maar toch
Dat laatste werkt ook echt niet, want dan ga je "schijf van vijf" issues krijgen; je neemt immers ook minder noodzakelijke voedingsstoffen op..quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie wel een groot verschil tussen de mensen die na zo'n operatie gewoon alles blijven eten alleen minder en de mensen die knetterongelukkig alleen maar crackers met rookvlees gaan eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
Ons tweede breinquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Mag gewoon in het Nederlandsquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ons tweede brein
En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima?
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal
Ja hoor, gezelligquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Kun je wel meteen aanschuiven...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 06:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De files beginnen al bij Delft rond die tijd
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuisquote:
Bij de file bedoelde ikquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuisMeestal mag ik de oven aanzetten
Die zeker. Ze is nu al een aantal jaar geopereerd maar kan nog steeds weinig binnen houden. 1 keer in de x maanden (ben even kwijt) moet ze een bloedtransfusie want bloedarmoede e.d. Ze is nu al een paar keer geweest voor nierstenen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt?
En veel mensen bewegen onbewust natuurlijk echt heel weinig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen.![]()
Best wel een goed stuk. Dank voor de link!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
https://www.volkskrant.nl(...)ijn-lijden~bb556a20/
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.quote:Permanent gewichtsverlies is meer dan een ‘life event’; het is zonder buitensporige zelfkwelling bijna onmogelijk. Als de ervaringen van talloze dikke mensen en stapels wetenschappelijk onderzoek de afgelopen decennia iets duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat er achter elk nieuw dieet en wondermiddel een ongemakkelijke waarheid schuilgaat: dikke mensen worden zelden dun. En als het ze wel lukt, betalen ze daar vaak een heel hoge prijs voor.
Spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze laat je in ieder geval nadenkenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef AnneX het volgende:
Voor iets kleurrijks:Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen.Spoilers!
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
Ik vind het leuk! Ik zou denk ik zelf nog voor een iets donkerdere tint groen gaan, maar daar ben ik dan ook al jaren gewoon helemaal weg van.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap.Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.
[ afbeelding ]
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:09 schreef Kreator het volgende:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:
[..]
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."
Daarmee schrijf je (in mijn ogen onterecht) iedereen die het lukt af. En heb je te weinig oog voor het feit dat veel mensen voordat ze beginnen met afvallen net zo goed eetgestoord kunnen zijn.
Maar sporten en gezond eten is wel echt een buitensporige kwelling hoor.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:
Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |