abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191172671
Ik ken IRL helemaal niemand die een maagverkleining (of iets vergelijkbaars) heeft gehad. Ik heb ook geen overgewichtige familie, of collega's.

Zelf vind ik mij een tikje zwaarder dan ideaal. Maar ja, ik eet natuurlijk werkelijk alles wat los en vast zit, en dan nog veel ook. Toevallig maakt ik vanochtend een foto'tje waar m'n lijn wel opstaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191172762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dit zijn geen nieuwe dingen hoor; treedt bv ook al op bij mensen die door darmkanker een stuk darm moeten missen e.d. Relatief kleinere ingreep, maar wel van invloed op de totale balans.
Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Spoilers!
pi_191172808
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal _O-
Spoilers!
pi_191172942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Er wordt sowieso steeds meer bekend over de relatie tussen je darmen en je brein. Nog maar een paar jaar geleden werd gedacht dat mensen met psychische klachten ook darmklachten konden krijgen. Inmiddels is duidelijk dat het ook andersom kan zijn. Ik heb het gelukkig niet vaak. Afgelopen week weer eens een dagje.
Ons tweede brein :Y

En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191172981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ons tweede brein :Y

En, moest je Spaans praten of wilde Engels prima? *)
Mag gewoon in het Nederlands ;) Ik moet een en ander aan hun website doen maar die is (op de achtergrond) half Spaans en half Engels dus dat is wel interessant.
Spoilers!
pi_191172983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me helemaal stoer. Ik heb net aan de telefoon gezeten met Spanje, waar ik ook een klant heb. Ons bedrijf gaat internationaal _O-
Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191173001
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ga (dv) begin maart 3 weken die kant op. Kan ik bij je in dienst komen?
Ja hoor, gezellig *O*
Spoilers!
pi_191173286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 06:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De files beginnen al bij Delft rond die tijd :+
Kun je wel meteen aanschuiven...
pi_191173328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Kun je wel meteen aanschuiven...
Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuis :P Meestal mag ik de oven aanzetten :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191173335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet echt want G. is pas rond 18:30 thuis :P Meestal mag ik de oven aanzetten :P
Bij de file bedoelde ik :)
pi_191173360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ook zo'n gezellige multivitamine die tot kokhalzen leidt? :D
Die zeker. Ze is nu al een aantal jaar geopereerd maar kan nog steeds weinig binnen houden. 1 keer in de x maanden (ben even kwijt) moet ze een bloedtransfusie want bloedarmoede e.d. Ze is nu al een paar keer geweest voor nierstenen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191173372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
En veel mensen bewegen onbewust natuurlijk echt heel weinig.

Kantoorbaan voor 40 uur, met de auto onderweg..
als je dan niet sport beweeg je eigenlijk gewoon echt heel weinig.
pi_191173412
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
https://www.volkskrant.nl(...)ijn-lijden~bb556a20/
We have far more in common than that which devides us..
pi_191173417
Voor iets kleurrijks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen. B-)
pi_191173477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net de column van Asha ten Broeke hierover. Nou is zij het andere uiterste, maar toch.
Best wel een goed stuk. Dank voor de link!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 13:09:10 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191173484
quote:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:

quote:
Permanent gewichtsverlies is meer dan een ‘life event’; het is zonder buitensporige zelfkwelling bijna onmogelijk. Als de ervaringen van talloze dikke mensen en stapels wetenschappelijk onderzoek de afgelopen decennia iets duidelijk hebben gemaakt, is het wel dat er achter elk nieuw dieet en wondermiddel een ongemakkelijke waarheid schuilgaat: dikke mensen worden zelden dun. En als het ze wel lukt, betalen ze daar vaak een heel hoge prijs voor.
Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
pi_191173503
quote:
Spijker op zijn kop.
Spoilers!
pi_191173516
quote:
Ze laat je in ieder geval nadenken
pi_191173517
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:04 schreef AnneX het volgende:
Voor iets kleurrijks:
SPOILER
Voor kleurrijke activiteiten voor kinderen over een paar weken: punten slijpen. B-)
Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.
Spoilers!
pi_191173545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ze laat je in ieder geval nadenken
Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
We have far more in common than that which devides us..
pi_191173560
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap. :D Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.

pi_191173586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, en een bevestiging van "geen snij werk in mijn lijf". En dat "levenslang anders leven" klopt ook (helaas)
:Y
Ook al heb ik voor mijn gevoel wel al bijna 2 jaar een manier gevonden van afvallen die ik de rest van mijn leven vol kan houden en waarbij ik niet ongelukkig ben.
Wel superlangzaam 🤣 ik val in een jaar af wat Myra in een maand doet maar ben zo wel tevreden.
pi_191173596
Ahw, shit P.
Is een personal trainer niks voor je? Ik weet dat het echt een jeukterm is, maar een vriendin van me heeft daar zo veel baat bij gehad. Niet enkel voor het sporten (en afvallen), maar ook voor haar eetpatroon en mentale problemen. Ze is nu zelfs ook zelf personal trainer geworden :D

En een van de trainers bij mijn fysio praktijk was daarnaast ook personal trainer. Hij kon/kan mensen echt zo goed motiveren (zonder te pushen) en 'samen' sporten en doelen zetten is wellicht ook een stuk fijner?

Maar misschien heb je dit allemaal al gedaan hoor. En is dit het zoveelste advies van de zoveelste vreemde waar je eigenlijk even niet op zit te wachten, dat kan ik ook heel goed begrijpen :*

Wat betreft maagverkleiningen e.d.: ik ken één iemand die het gedaan heeft, en die is er wel goed uitgekomen. Maar die is wel superbewust bezig met haar voeding en die raakte zwanger - eigenlijk de echte onderliggende reden om de maagverkleining te doen. Dus ik hoor verder niet zoveel over de nadelen ;)

Wat betreft snijden: ik snap enerzijds de aversie...anderzijds.... een ongezond hoog lichaamsgewicht heeft óók gevolgen op de lange termijn voor toch wel heel veel mensen. En niet zelden behoorlijk serieuze gevolgen. Alleen soms wat 'sluipender'. Dus tsja..... als zelf afvallen niet lukt, om welke reden dan ook, vind ik het niet zo'n gekke optie om in elk geval niet per definitie af te wijzen.

Maar goed, ik heb ook wel makkelijk praten hoor. Ik heb het geluk van een redelijk OK metabolisme en een vriend die vooral van gezond koken houdt :D . Dus ik ken de strijd tegen het gewicht veel minder.

Maar dit herinnert me er wel aan dat ik mijn bloeduitslagen even moet gaan bekijken! Die zullen vast wel binnen zijn. (Kan tegenwoordig zelf inloggen bij Saltro zie ik)
pi_191173637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:14 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend de eerste laag, vanavond de tweede laag. Zal morgen wel een foto laten zien als het af is met de muur beneden erbij. Maar het is wel een heftig kleurtje voor een trap. :D Al vind ik het ook heel erg zoet en een beetje wennen, aangezien we normaal van de harde kleuren zijn.

[ afbeelding ]
Ik vind het leuk! Ik zou denk ik zelf nog voor een iets donkerdere tint groen gaan, maar daar ben ik dan ook al jaren gewoon helemaal weg van.
pi_191173659
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:09 schreef Kreator het volgende:
Na deze totale onzin opgehouden met lezen:
[..]

Die is gewoon niet helemaal fris in de bovenkamer.
Ik haakte hierbij af: "De enkeling die dit volhoudt, lukt dit alleen door gedrag te ontwikkelen dat nog het meest lijkt op een eetstoornis."

Daarmee schrijf je (in mijn ogen onterecht) iedereen die het lukt af. En heb je te weinig oog voor het feit dat veel mensen voordat ze beginnen met afvallen net zo goed eetgestoord kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')