Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruikenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
In ziekenhuisland is dit "vrijwel" jaquote:
Ik mag ook meedoenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze kunnen daar nog wel een betere websitedesigner gebruiken
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ze gaan me nu ook aanmelden voor GLI. Ik weet echt niet of ik daar nu op zit te wachten
https://zel.nl/ondersteuning-zorgverleners/gli-beweegkuur/
Ik ookquote:
Waarom?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Maar oh, wat heb ik een schurfthekel hieraan.
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op vastloopt bij het afvallen. Ik denk dat het voor veel mensen alleen al heel erg kan helpen doordat ze bij zoiets op regelmatige basis een soort 'check' en gesprek over dit onderwerp hebben. Zo blijf je er wel mee bezig.
Vooral dat 'groeps gesprek'quote:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?quote:
De rest lijkt me ook primaquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ok. Maar er is toch niks mis met een probleem hebben met je gezondheid en dat proberen op te lossen met iets anders dan medicijnen? Nadat je het zelfstandig geprobeerd hebt?
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is bij mij vooral gerelateerd aan mijn humeur en gemoedstoestand. Veel stress? Eten. Chaos? Eten. Etc, etc etc.
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De rest lijkt me ook primaIk heb alleen een schurfhekel aan dingen in een groep met vreemden gooien (wat je hier in wezen ook regelmatig doet, maar ok, dat voelt anders
)
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.quote:
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Zou ook niets voor mij zijn. Maar goed het zal vast veel mensen wel helpenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat en die gesprekken over persoonlijke doelen. Genoeg van die gesprekken gehad. Voor een ander werken ze misschien wel, ik word er heel kriegelig van.
Ik stel ze zelf wel. Maar kan zijn dat ik altijd de verkeerde personen tref. Zalvende zijige figuren, da's niets voor mij. Ik moet een schop onder m'n kont hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen doel hebben of er niet in geloven = soberso falen.
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het juist eigenlijk wel goed en ben zelfs positief verbaasd dat de arts niet alleen maar 'hier meds, doei' voorschreef, maar OOK iets aanbied om het probleem bij de bron op te lossen.
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn huisarts is, godzijdank, zo iemand die liever geen medicijnen voorschrijft.
Nou, je hebt nu een handreiking gekregen. En die lijkt misschien stom maar ik zou daar toch vol overgave wat mee doen. Of het genoeg is of werkt is een tweede.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Dat komt vast nog wel. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk weer van de medicatie af komen. Tot die tijd helpen ze je gewoon en daar is ook weinig mis mee wat mij betreft. Om dat mini-lijstje met bijwerkingen zou ik me niet druk maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alles is op te lossen. Maar ik weet niet hoe en tot op heden is er niemand die me kan vertellen hoe of wat.
Mijn aversie is ook niet tegen medicijnen op zich, maar wel tegen alleen maar medicijnen voorschrijven en niet mogelijke onderliggende problemen (ook) oplossen die de medicijnen onnodig maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik snap de aversie niet zo. Te hoge bloedsuiker verneukt echt heel erg veel in je lichaam. Er zijn medicijnen. Die goed werken. Als ik daarmee wel oud kan worden, dan is dat maar zo.
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:40 schreef Lonaa het volgende:
Dat is een patroon/gewoonte. En dat is te doorbreken en op te lossen. Is lastig, maar kan wel.
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Soms helpt een goede eyeopener wel heel erg. Misschien is dit jouw eyeopener P.
Bij mij was het mijn psycholoog die me aansprak op mijn eetgedrag en dacht dat ik daar een probleem mee had. Eerst kwetste dat me, want het voelde als een veroordeling van m'n gewicht. En daarna wilde ik alleen maar bewijzen naar mezelf dat ik prima gezond kan eten, niet teveel, niet te weinig. Ik ben nu bijna 24 kilo kwijt, zit in een flow die heel natuurlijk en makkelijk aanvoelt. Dat was me met wat halfslachtige motivatie, zonder die eyeopener, nooit gelukt.
[..]
En dit. Maar voordat je dat helemaal diep oplost (dat kost tijd), heeft het mij heel erg geholpen om me altijd voor te bereiden op eten. Makkelijke maar gezonde dingen in huis te hebben. Heb ik een rotdag gehad? Dan gooi ik een bloemkoolpizza in de oven. Geeft me hetzelfde gevoel, maar heeft niet de ongezonde toppings.
Dat weet je nooit. Maar als je er vanaf het begin al niet echt achterstaat, ga je het nooit lang volhouden.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Niet lollig bedoelt maar je weet ook nog niet of dit een blijvende verandering is.
P is ook al ooit flink afgevallen en ook een tijd afgehouden.
Denk dat dat het probleem voor ons allemaal is. Het gaat soms een tijd lang goed en dan voelt het ook echt alsof je nooit terug zal gaan. Maar vaak is de werkelijkheid anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |