abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:33 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174937
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Kreator het volgende:
Koop een spinfiets voor thuis. Kost je 500 euro en dan kun je gewoon voor de tv sporten, zonder gedoe.
Dit. Staat er. 3x per week in gebruik. Netflix op AppleTV en monitor. Werkt als een tiet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:34 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174938
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten. O+

Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.

En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Zo heb ik in Canada met-een-niet-nader-te-noemen-iemand nog een paar uur rondgereden om iets te eten te vinden, maar vonden alleen een geitenkaassalade en daar had ze geen zin in. Maar wegens honger toch maar gegeten.
pi_191174955
quote:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten. O+

Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.

En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Ik vind het serieus knap voor iemand die altijd gewend was vlees te eten :Y Goed gedaan *O* Zo doorgaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191174971
quote:

Dat is wel ingewikkeld. Voor plantaardige eiwitten zijn peulvruchten toch vaak wel de nummer 1. Ik bedoel, je hebt ook seitan (tarwe-eiwit) en noten (maar niet zo slank) maar verder is het toch vooral soja-kikkererwten-erwten-bonen-linzen. Wat is het waar je last van krijgt? Ik werd in het begin wel winderig als ik grote hoeveelheden peulvruchten at, maar dat ging weg.

En verder: superknap! O+
pi_191175010
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."

Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
Ja, dat is waar ja.
quote:

:* Heel trots zijn! *O*

En ja, uiteten is soms wel eens een dingetje. Ken je de app HappyCow al? Kan soms (met name in steden) wel eens helpen iets te vinden waar je ook vega(n) gerechten kan vinden.
Scheelt weer de eeuwige geitenkaas of de kokoscurry.

Qua eiwitten: quinoa, hennepzaad en groenten zoals broccoli bevatten ook eiwitten hè :) Naast natuurlijk noten.

Succes met verven!
pi_191175021
quote:

Superknap van je, 24 dagen geen vlees.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191175036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk ergens ook: wat is er zo moeilijk te begrijpen aan een "nee dankje"? Denken die mensen echt dat ik te dom ben om te kunnen bedenken wat ik wil en dat ze het beter weten zodat ze me moeten overtuigen? Dat geldt voor wanneer mensen je eten aanbieden, maar ook voor allerlei ander gerammel aan je grenzen. Is het niet gewoon basis respect om iemands nee ook op te vatten als een nee?
Het is vaak onbedoeld en goedbedoeld, hoop ik... maar inderdaad, een 'nee' zou gewoon voldoende moeten zijn. Maar tsja..... het wordt toch vaak als een persoonlijke afwijzing bescouwd denk ik?
pi_191175148
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:38 schreef z80 het volgende:

[..]

Het "probleem" is meer. Tegen iemand zeggen, of vragen, is het wel verstandig om dat "eten" of die hoeveelheid te nemen. Er voor zorgt dat je heel snel buiten reikwijdten moet komen. En gevolgd door de mededeling "jij kan het wel hebben" op een niet bepaald vriendelijke toon.
Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:53:21 #259
63722 z80
I fink you freaky
pi_191175160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Sportschool is inderdaad vaak wel een wereldje apart ja. Ik vond de groepslessen leuk, maar de sfeer in de rest van de zaal toch vooral "kijk mij eens strak zijn!'. Maar dat kan ook aan de sportschool gelegen hebben hoor...hoewel....

Misschien eens informeren via een fysiopraktijk? Ik weet dat mijn ouders dat ook veel fijner vonden; die krijg je ook met geen stok de sportschool in. Maar het sporten samen met deze personal trainer (die in dienst was van de fysiopraktijk) was wel heel relaxt. Vond ik zelf ook.

En shit, doe je zo je best...kan me voorstellen dat het erg demotiverend werkt hoor :*
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 14:54:11 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191175164
Afvallen tja...
Ik ben ook te zwaar. Al komt er nu niets meer bij. Mag nog best wat af. :s) ik sport wel, maar de weegschaal heb ik eigenlijk na de eerste keer niet meer gezien. Ben niet bewust bezig met afvallen. Ik ben iig een stuk fitter en dat is fijn. :)
Ik weet wel wat ik nog zwaarder ben geweest en dat de eerste kilo's eraf zijn gegaan door 'normaal' te doen. Nu nog iets minder B:)B zal ook wat schelen :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191175174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Spijker op zijn kop.
Zie nu dat ik dit zei over die column. Was aan het typen en kreeg telefoon. Heb blijkbaar op invoeren geklikt. Wilde dus zeggen dat ze met een aantal dingen wat mij betreft zeker de spijker op zijn kop raakt. Maar met alles. Ze is wel erg ongenuanceerd.

Maar ik vind het wel mooi dat mensen met een zo enorm andere mening ook gewoon een groot platform hebben. Het is helemaal niet verkeerd om eens op een andere manier te kijken naar overgewicht.
Spoilers!
pi_191175185
Ik ga straks ook naar de sportschool. Niet omdat ik het leuk vind maar omdat ik last van mijn lijf krijg als ik het niet doe. Het moet maar dus.
Spoilers!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:58:54 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_191175226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?
Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.
Zo krijg ik geregeld commentaar op de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk, wat al een heel stuk minder is geworden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 januari 2020 @ 14:58:57 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191175227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:

[..]

Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee. :) Weinig mooiboys. Ik vind het iig een fijne plek om te sporten. Wel bewust voor gekozen en niet de fit for free die 'om de hoek' zit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191175257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.
Zo krijg ik geregeld commentaar op de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk, wat al een heel stuk minder is geworden.
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
Spoilers!
pi_191175264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:01:24 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191175267
quote:

[..]

De sportschool die voor mij als enige voor de hand ligt heeft een glazen wand waarlangs alle apparaten staan die voor cardio en inspanningstrainingen logisch zijn.

De bar en de kletstafels van de kantine kijken hier vol op uit.

Dus juist de groep die zich met ongezonde tegenzin naar de sportschool sleept zit voor de mega-breedbeeld-tv te kijk.

De trainingsruimten voor de fitboys in fitgils zijn allemaal on-ingluurbaar.

Ik vind het raar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191175274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee. :) Weinig mooiboys. Ik vind het iig een fijne plek om te sporten. Wel bewust voor gekozen en niet de fit for free die 'om de hoek' zit.
Ik heb de keuze uit 1 sportschool in de wijde omgeving. Er is een redelijke mix van normale mensen en de opgeblazen figuren.
Spoilers!
pi_191175307
quote:

[..]

Och ja, geloof ik graag hoor. Dit was een 'middensegment' zullen we maar zeggen. Dus het krachthonk noemden schoonzus en ik altijd met een knipoog het Hulkhok. :P

En inderdaad, in januari was het opeens druk; hadden we gewoon materiaal te weinig. Pff

Maar de groepsles bodypump was leuk :Y . Daar was het vooral hard werken, en minder in je yogapants ronddartelen.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:05:26 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_191175325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Correct. Maar dat is ook voor hoe iemand er uit ziet. Of hoe zwaar/ligt iemand is.
pi_191175377
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
Spoilers!
pi_191175439
Ik heb een keer een weightliftingwedstrijd gedaan. De vrouw die me inwoog vroeg 'Maar waarom doe je dit? Ik vind aerobics veel meer iets voor jou'

Wat. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191175443
Zo blij met mijn fysiofitness gebeuren. Niemand in strakke pakjes. Zelfs (bij een andere groep) een meneer gezien, hoogbejaard, in een pak, overhemd met stropdas en nette schoenen. En zo op de loopband en armoefeningen
We have far more in common than that which devides us..
pi_191175501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
Ja maar, bah!

;)

Ok, ik ben zin aan het maken eindelijk eens iets te gaan doen voor het enige vak waar ik examen voor ga doen: economie

:')

Ok ok, het bestaat uit twee onderdelen, waaronder ook een 'stationsproef' waarbij je bijvoorbeeld klinisch onderzoek moet uitvoeren op een knuffel, of een koe rectaal moet onderzoeken (nepkoe), of een mestonderzoek moet uitvoeren, of vloeistoftherapie moet uitvoeren..... maar dat is pas vrijdag, en het theorie gedeelte gaat dus over economie. En het was nogal vaag. En kort door de bocht. En... nouja.... ik heb geen zin :P
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:17:29 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_191175518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
De kickboks lessen die een tijdje gegeven werden was meestal half/half. En er werd niet anders of minder hard geslagen door wie dan ook. Enkel bij bepaalde oefeningen werd er op gewicht en grote groepjes gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')