Dit. Staat er. 3x per week in gebruik. Netflix op AppleTV en monitor. Werkt als een tiet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Kreator het volgende:
Koop een spinfiets voor thuis. Kost je 500 euro en dan kun je gewoon voor de tv sporten, zonder gedoe.
Zo heb ik in Canada met-een-niet-nader-te-noemen-iemand nog een paar uur rondgereden om iets te eten te vinden, maar vonden alleen een geitenkaassalade en daar had ze geen zin in. Maar wegens honger toch maar gegeten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten.
Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.
En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Ik vind het serieus knap voor iemand die altijd gewend was vlees te etenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten.
Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.
En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Dat is wel ingewikkeld. Voor plantaardige eiwitten zijn peulvruchten toch vaak wel de nummer 1. Ik bedoel, je hebt ook seitan (tarwe-eiwit) en noten (maar niet zo slank) maar verder is het toch vooral soja-kikkererwten-erwten-bonen-linzen. Wat is het waar je last van krijgt? Ik werd in het begin wel winderig als ik grote hoeveelheden peulvruchten at, maar dat ging weg.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat is waar ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."
Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Superknap van je, 24 dagen geen vlees.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Het is vaak onbedoeld en goedbedoeld, hoop ik... maar inderdaad, een 'nee' zou gewoon voldoende moeten zijn. Maar tsja..... het wordt toch vaak als een persoonlijke afwijzing bescouwd denk ik?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk ergens ook: wat is er zo moeilijk te begrijpen aan een "nee dankje"? Denken die mensen echt dat ik te dom ben om te kunnen bedenken wat ik wil en dat ze het beter weten zodat ze me moeten overtuigen? Dat geldt voor wanneer mensen je eten aanbieden, maar ook voor allerlei ander gerammel aan je grenzen. Is het niet gewoon basis respect om iemands nee ook op te vatten als een nee?
Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Het "probleem" is meer. Tegen iemand zeggen, of vragen, is het wel verstandig om dat "eten" of die hoeveelheid te nemen. Er voor zorgt dat je heel snel buiten reikwijdten moet komen. En gevolgd door de mededeling "jij kan het wel hebben" op een niet bepaald vriendelijke toon.
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sportschool is inderdaad vaak wel een wereldje apart ja. Ik vond de groepslessen leuk, maar de sfeer in de rest van de zaal toch vooral "kijk mij eens strak zijn!'. Maar dat kan ook aan de sportschool gelegen hebben hoor...hoewel....
Misschien eens informeren via een fysiopraktijk? Ik weet dat mijn ouders dat ook veel fijner vonden; die krijg je ook met geen stok de sportschool in. Maar het sporten samen met deze personal trainer (die in dienst was van de fysiopraktijk) was wel heel relaxt. Vond ik zelf ook.
En shit, doe je zo je best...kan me voorstellen dat het erg demotiverend werkt hoor
Zie nu dat ik dit zei over die column. Was aan het typen en kreeg telefoon. Heb blijkbaar op invoeren geklikt. Wilde dus zeggen dat ze met een aantal dingen wat mij betreft zeker de spijker op zijn kop raakt. Maar met alles. Ze is wel erg ongenuanceerd.quote:
Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam tegen iemand zeggen?
Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom vragen mensen wel of je genoeg eet als je afvalt? In beide gevallen is het iemand aanspreken op het eetgedrag. Maar dat mag blijkbaar niet.
Zo krijg ik geregeld commentaar op de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk, wat al een heel stuk minder is geworden.
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
De sportschool die voor mij als enige voor de hand ligt heeft een glazen wand waarlangs alle apparaten staan die voor cardio en inspanningstrainingen logisch zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zit behoorlijk verschil in de sportscholen. Zeker de goedkope is het net een apenrots. Mooiboy's die enkel de showspieren trainen. Of de duurdere met goede ondersteuning en verschillende groepstrainingen.
Enkel de eerste tijd in het nieuwe jaar tot aan carnaval en vlak voor de zomer vakantie komt er in elke sportschool een apart type volk.
Ik heb de keuze uit 1 sportschool in de wijde omgeving. Er is een redelijke mix van normale mensen en de opgeblazen figuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zit bij een duurdere Sportschool (Sportcity) en daar valt het aantal 'opgeblazen' mensen best mee.Weinig mooiboys. Ik vind het iig een fijne plek om te sporten. Wel bewust voor gekozen en niet de fit for free die 'om de hoek' zit.
Och ja, geloof ik graag hoor. Dit was een 'middensegment' zullen we maar zeggen. Dus het krachthonk noemden schoonzus en ik altijd met een knipoog het Hulkhok.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Correct. Maar dat is ook voor hoe iemand er uit ziet. Of hoe zwaar/ligt iemand is.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook ongewenst om je te bemoeien met andermans eetgewoonten wat mij betreft.
Ja maar, bah!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
De kickboks lessen die een tijdje gegeven werden was meestal half/half. En er werd niet anders of minder hard geslagen door wie dan ook. Enkel bij bepaalde oefeningen werd er op gewicht en grote groepjes gemaakt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een jaar of 2 aan kickboksen gedaan. Ik was een van de twee vrouwen. De les na ons was zo'n zumba of aerobicsachtig huppelklasje. Die dames snapten echt helemaal niets van wat ik daar nou deed tussen al die kerels. Ik stonk natuurlijk flink, was knalrood, zweet gutste van me af. Ik heb zelden zo vaak afkeurende blikken gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |