abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191173912
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Alsof het onmogelijk is om af te vallen door wat kleine aanpassingen te doen. Het is niet leuk om te horen, maar als je minder eet dan je verbruikt, val je af. Niet ongezond snoepen of drinken en jezelf wat discipline opleggen en je gaat hoe dan ook afvallen.
Ik ken echt maar weinig mensen die 2x per week een uur sporten en gezond eten die aankomen.
Ik denk dat je niet eens per se hoeft te sporten, om niet aan te komen. Wel bewegen, dus regelmatig wandelen en/of fietsen e.d.

Maar dat het verder écht voornamelijk in voeding zit. In de hoeveelheid natuurlijk, maar ook in wát je eet. Ik merk dat zelf; mijn lijf is qua vethuishouding (plaatsen, maar ook hoeveelheid) echt veranderd met mijn voedingspatroon. (Niet elke kilo zal er op terug te voeren zijn, want ik ben ook gewicht verloren door te stoppen met bodypump, maar wel een groot deel.)
Afvallen was overigens nooit een doel, meer iets dat ik na verloop van tijd (2 jaar!) op begon te merken,

Of je ook echt alleen op het wijzigen van voeding kunt afvallen als je al een verstoord gewicht/metabolisme hebt, dat durf ik niet te zeggen. Dat zal wellicht lastiger zijn.
pi_191173943
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb een paar dagen geleden voor het eerst in jaren een punt geslepen en dat herinnerde me er aan dat ik dat vroeger geweldig vond. Ik heb heel wat potloden klein geslepen.
Nu heb ik een enorme neiging om de potloden op kleur te sorteren B-)
En dar is niet de bedoeling. -O-
#Caran d’ache
pi_191173957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:34 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is het juist een probleem van veel mensen dat ze afvallen zien als een enorme kwelling en een vreselijk traject vol honger, ellende en pijn. Hence al die maffe methodes om af te vallen, want dat 'hoort er dus gewoon bij.

Eh, nee.

Heb de column niet gelezen, maar wat Krea citeerde is echt een idioot stuk tekst. Als je dat oprecht zo ziet dan ben je af. Dan ga je nooit afvallen.
Dat is dus waar ik met haar altijd wat moeite heb, zij verheerlijkt (misschien niet helemaal het goede woord) dik zijn. Sommige stukken in deze column kloppen anderen zijn echt (maar ja het is ook haar mening/haar column) raar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_191173964
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nu heb ik een enorme neiging om de potloden op kleur te sorteren B-)
En dar is niet de bedoeling. -O-
#Caran d’ache
:D

Ik heb hier wel een doosje van Caran dat nog keurig op kleur/volgorde ligt.
Heel fijn om naar te kijken O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 13:43:38 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191173976
Ja ben het met je eens qua bewegen en eten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:38 schreef Candaasje het volgende:
als je al een verstoord gewicht/metabolisme hebt,
Ook die mensen hebben baat bij minder inname dan verbruik.

Het kost alleen wat discipline en die hebben veel mensen niet. Zo heb ik bijvoorbeeld maar zelden zin om gezond te lunchen of te sporten. Dat merk ik aan mijn buikje. Je moet ff zo'n drempel over.

Heel veel meer is het niet. Het is geen hogere wiskunde, al wordt dat er wel van gemaakt door de industrie en iedereen die baat heeft bij moeilijk gedoe.
Ik denk dat iedereen echt zelf wel weet waar die pondjes vandaan komen.
pi_191173989
Ik ben toch wel permanent gewicht verloren, durf ik na 5 jaar te stellen. :7 En dat is geen life-event, dat is gewoon normaal doen. En dat is soms lastig genoeg, maar heel veel meer is het niet. Bewust zijn is niet hetzelfde als geobsedeerd zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191174041
Er zijn wel genoeg studies gedaan naar processen in je lijf die het lastig maken om blijvend af te vallen. Zo gaan lege vetcellen krijsen dat je echt echt moet eten en gaat je BMR omlaag als je flink afgevallen bent
pi_191174064
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:48 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn wel genoeg studies gedaan naar processen in je lijf die het lastig maken om blijvend af te vallen. Zo gaan lege vetcellen krijsen dat je echt echt moet eten en gaat je BMR omlaag als je flink afgevallen bent
Er is ook niemand die zegt dat het makkelijk is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191174070
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:43 schreef Kreator het volgende:
Ja ben het met je eens qua bewegen en eten.
[..]

Ook die mensen hebben baat bij minder inname dan verbruik.

Het kost alleen wat discipline en die hebben veel mensen niet. Zo heb ik bijvoorbeeld maar zelden zin om gezond te lunchen of te sporten. Dat merk ik aan mijn buikje. Je moet ff zo'n drempel over.

Heel veel meer is het niet. Het is geen hogere wiskunde, al wordt dat er wel van gemaakt door de industrie en iedereen die baat heeft bij moeilijk gedoe.
Ik denk dat iedereen echt zelf wel weet waar die pondjes vandaan komen.
Oh ja, ik heb zelf ook amper discipline als het mijn gezondheid betreft hoor. En eerlijk is eerlijk; de verleiding ligt vaak op elke straathoek te wachten.

Ik had daar vooral last van toen ik net aan het omschakelen was; nog nooit ben ik ZO bewust geweest van alle kaassouflés, bitterballen, broodjes zalm, hamburgers en weet ik het... goed, misschien moet je dan ook niet op een 'foodplaza' gaan staan op Utrecht ( :') ) en is een verjaardagsfeestje ook niet de beste plek .... maar toch...normaal gaf ik er echt veel minder om. En nu het niet meer 'mocht', werd mijn discipline wel heel erg op de proef gesteld....

Pas toen ik de knop omzette van 'het mag niet' naar 'ik WIL het niet', ging het beter.

Maar dat heeft wel even geduurd, voordat ik dat echt kon en ook zelf geloofde :P .
pi_191174078
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is ook niemand die zegt dat het makkelijk is
Mensen die dat zeggen verdienen dan ook echt een klap in hun nek. :Y Want leugens.
pi_191174085
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:

Mensen die dat zeggen verdienen dan ook echt een klap in hun nek. :Y Want leugens.
Maar om het nou als kwelling te gaan zien en mensen die het wel lukt een eetstoornis toe te dichten |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:51:48 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174091
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Da's vaak zo eenmalig, op andere plekken kun je vaker slaan :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191174093
@Candaasje van 'mag niet' naar 'wil niet' is een hele belangrijke. Ik loop daar bijv. tegenaan bij het stoppen met roken. Toen ik stopte, jaren geleden, wilde ik niet meer roken. Als ik nu nadenk over stoppen voelt het alsof ik niet meer MAG roken. En dat is zoveel zwaarder.
pi_191174095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's vaak zo eenmalig, op andere plekken kun je vaker slaan :P
Dan kunnen ze daarna wel nooit meer liegen. :7
pi_191174112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar om het nou als kwelling te gaan zien en mensen die het wel lukt een eetstoornis toe te dichten |:(
Ja, nee. Nee. :')

Ik denk dat mijn relatie met eten nu/de afgelopen jaren gezonder is dan daarvoor. :Y
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 13:53:49 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Dat wijf is wel een mongool.
pi_191174139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Pas toen ik de knop omzette van 'het mag niet' naar 'ik WIL het niet', ging het beter.

Die is zo belangrijk :Y

Krijg het alleen niet aan buitenstaanders uitgelegd.
Ja, ik mag dat wel, ik wil het alleen nu niet.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:55:17 #222
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174150
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Dat wijf is wel een mongool.
Je bedoelt dat die dame wellicht dingen schrijft die bij nader inzien nuancering, correctie of mogelijk zelfs rectificatie vragen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191174154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die dame wellicht dingen schrijft die bij nader inzien nuancering, correctie of mogelijk zelfs rectificatie vragen?
Ik geloof niet dat Krea dat bedoeld. :7
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:56:19 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174162
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Krea dat bedoeld. :7
De verlangens spatten van zijn uitlating af :P
pi_191174372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die is zo belangrijk :Y

Krijg het alleen niet aan buitenstaanders uitgelegd.
Ja, ik mag dat wel, ik wil het alleen nu niet.
Ik corrigeer mensen steeds vaker. Eerst deed ik het niet, maar dan ontstaat er toch vaak een gevoel dat we of moeilijk doen, of dat we heel zielig zijn dat we niks 'mogen'.
En ik vind inmiddels dat ik een prima reden heb om iets niet te willen, en ik voel me daar heel niet zielig of tekort gedaan bij.

Ik zag dat ook bij mensen die wilden afvallen en dan wel tot 3x toe taart moesten afslaan. (Wil je écht niet? Maar dan heb je niks...Zeker weten?...etc.) Het hele drama eromheen maakte het wel sneu voor diegenen ja, dat ze geen taart 'mochten' eten.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:11:49 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zag dat ook bij mensen die wilden afvallen en dan wel tot 3x toe taart moesten afslaan. (Wil je écht niet? Maar dan heb je niks...Zeker weten?...etc.) Het hele drama eromheen maakte het wel sneu voor diegenen ja, dat ze geen taart 'mochten' eten.
Sjah ik heb hier toch echt collega's die ook al bedank je ze nog zo lief en vriendelijk dan maar een stukje op een schoteltje op de vergadertafel achterlaten, "voor het geval ik me bedenk".
pi_191174450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik corrigeer mensen steeds vaker. Eerst deed ik het niet, maar dan ontstaat er toch vaak een gevoel dat we of moeilijk doen, of dat we heel zielig zijn dat we niks 'mogen'.
En ik vind inmiddels dat ik een prima reden heb om iets niet te willen, en ik voel me daar heel niet zielig of tekort gedaan bij.

Dat herken ik ook, "neem een glas wijn" (of wat dan ook aan alcohol), "doe toch gezellig". Dan ben ik er meteen klaar mee en wil water of zo.
Ben wel blij dat het me indertijd in 1x gelukt is om van roken af te komen, want om steeds weer stoppen ook bij het steeds weer afvallen te hebben lijkt me helemaal ellende.
pi_191174456
Zo, maar dat is sowieso wel een irritatiepuntje hoor. Dat maar dingen blijven aanbieden. :r
pi_191174479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:14 schreef Myraela het volgende:
Zo, maar dat is sowieso wel een irritatiepuntje hoor. Dat maar dingen blijven aanbieden. :r
QFT
pi_191174492
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, nee. Nee. :')

Ik denk dat mijn relatie met eten nu/de afgelopen jaren gezonder is dan daarvoor. :Y
Ik vond het wel een mooie wat die vriendin die ik noemde ooit eens schreef:

Nadat ze begonnen was met trainen en het wijzigen van haar eetpatroon, begon ze enorm af te vallen. Ik denk dat ze maatje 34-36 heeft aangetikt.

En heel eerlijk: ik heb regelmatig gedacht 'ga je niet te ver meis? sla je niet door?!'
Gelukkig heb ik het nooit tegen haar gezegd. Want in haar blog schreef ze op een gegeven moment dat ze het heel goed begreep, dat mensen haar niet durfden aan te spreken vroeger, maar dat ze er nu wel klaar mee was dat diezelfde mensen die hun mond niet open trokken toen zij het zoveelste stuk pizza naar binnen schoof terwijl ze 120kg woog, zich nu wel druk maakten om haar leefpatroon. Terwijl ze het nu gecontroleerd deed met een personal trainer en een diëtiste, en dat ze eindelijk naar een gezond BMI ging.

BAM. Die kwam toen wel even binnen. Topwijf is het.
pi_191174606
Wel een herkenbaar verhaal, Candaasje. Niemand maakt zich druk om mijn overgewicht met alle mogelijk nare gevolgen van dien. Maar als ik gezond eet, taart afsla, een slanker gezicht heb, veel sport, energiek ben....dan ineens krijg ik commentaar |:(
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:23:12 #232
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Wel een herkenbaar verhaal, Candaasje. Niemand maakt zich druk om mijn overgewicht met alle mogelijk nare gevolgen van dien. Maar als ik gezond eet, taart afsla, een slanker gezicht heb, veel sport, energiek ben....dan ineens krijg ik commentaar |:(
Positief commentaar mag ik toch hopen?
pi_191174642
quote:
exact, tot en met "nu moet je stoppen hoor". Niet nu maar een jaar of 20 geleden, terwijl ik nog een flink aantal kilo's te gaan had.
pi_191174651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef fietsie het volgende:

Positief commentaar mag ik toch hopen?
Nee :) Valse 'bezorgdheid'.
pi_191174672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:

exact, tot en met "nu moet je stoppen hoor". Niet nu maar een jaar of 20 geleden, terwijl ik nog een flink aantal kilo's te gaan had.
"Oh je moet echt stoppen met afvallen hoor!"
"Mijn bmi is nog boven de 30"
"Neee, dit is mooi zo, echt niet meer afvallen hoor!!"
"Officieel ben ik nog obees"
"Neuh, echt niet. Zo ben je goed, meer afvallen is niet goed hoor"

...

Gesprek serieus gevoerd.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:25:35 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee :) Valse 'bezorgdheid'.
Weird. Mijn initiële reactie bij de Kaas-smelt-meet was al zoiets van "er is iets veranderd..." maar waarom zou een brein daar dan van moeten maken "alarm!" ?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 14:26:01 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174688
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."

Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
pi_191174702
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:
Dat commentaar komt omdat men dan geforceerd wordt naar zichzelf te kijken. "waarom kan hij het wel afslaan en neem ik een stukje taart."

Dat geldt ook voor roken. Als je stopt, zegt je collega-roker vaak meteen: "oh dat lukt je toch niet. Ga je mee roken?" Eigenbelang.
Ik vrees dat je hier de kern raakt ja -O-
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 14:27:54 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174723
Ik had het kenteken doorgekregen van mijn nieuwe tijdelijk Golf Variant. Het is een zwarte 1.5 met 130 pk. Dat is op zich wel fijn. Maar ik kan nergens terugvinden welke uitvoering het is. Ik kan alleen een uitvoeringscode vinden, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel...

Iemand een idee?

Uitvoering FM6FM6AJ015N4BFON1ML1BVR2NA
Variant GAC4DPBAX0

(ik wil dus graag vast even kijken of het een comfort, business, highline, of zoiets is)
pi_191174789
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:17 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, shit P.
Is een personal trainer niks voor je? Ik weet dat het echt een jeukterm is, maar een vriendin van me heeft daar zo veel baat bij gehad. Niet enkel voor het sporten (en afvallen), maar ook voor haar eetpatroon en mentale problemen. Ze is nu zelfs ook zelf personal trainer geworden :D

En een van de trainers bij mijn fysio praktijk was daarnaast ook personal trainer. Hij kon/kan mensen echt zo goed motiveren (zonder te pushen) en 'samen' sporten en doelen zetten is wellicht ook een stuk fijner?

Ook dit heb ik wel eens overwogen, maar ik heb me voorgenomen nooit (echt nooit) meer een stap in de sportschool te zetten omdat ik het echt verschrikkelijk vind (meerdere keren geprobeerd). En een personal trainer vind je met name in de sportschool.

En ik weet echt wel hoe het moet en waar je op moet letten. Ik ken de hele theorie van minder eten dan je verbrand etc. etc. etc.

Vorige keer ben ik ruim 25 kg kwijt geraakt door ontzettend te focussen op eten en 3-4x per week naar kantoor te fietsen. Vervolgens deed ik een project waarin veel tijd ging zitten en veel stress en ging het weer fout.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191174791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"Oh je moet echt stoppen met afvallen hoor!"
"Mijn bmi is nog boven de 30"
"Neee, dit is mooi zo, echt niet meer afvallen hoor!!"
"Officieel ben ik nog obees"
"Neuh, echt niet. Zo ben je goed, meer afvallen is niet goed hoor"

...

Gesprek serieus gevoerd.
Ja, precies dat ja.
Ik deed er 'vroeger' ook gezellig aan mee hoor. Sinds die blog las en sinds dat ik zelf dus 3/4 van de hapjes op een verjaardag weiger, ben ik daarin denk ik wel veranderd. Ik snap veel beter dat mensen soms dingen niet willen, en dat dit geen belediging naar de gastvrouw/heer is.

En mijn vriend lach ik ook niet meer uit als 'ie geen fris maar gewoon water wil.
Hij begreep het 5 jaar geleden al een stuk beter dan ik, dat gezelligheid meer is dan een glas cola ;)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:33:27 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ook dit heb ik wel eens overwogen, maar ik heb me voorgenomen nooit (echt nooit) meer een stap in de sportschool te zetten omdat ik het echt verschrikkelijk vind (meerdere keren geprobeerd). En een personal trainer vind je met name in de sportschool.

En ik weet echt wel hoe het moet en waar je op moet letten. Ik ken de hele theorie van minder eten dan je verbrand etc. etc. etc.

Vorige keer ben ik ruim 25 kg kwijt geraakt door ontzettend te focussen op eten en 3-4x per week naar kantoor te fietsen. Vervolgens deed ik een project waarin veel tijd ging zitten en veel stress en ging het weer fout.
Ik verloor voor mijn opleiding ook heel vlot,. in een kleine ander half jaar, zoiets.

En toen ging ik 2 jaar lang heen en weer rijden naar Eindhoven en snachts leren enzo.

Nu dus op een ultraslow regime, in de hoop dat het meer gewoonte wordt.
pi_191174851
quote:

[..]

Dat snap ik, ik houd ook niet van sportscholen. Ik sport thuis of buiten.

B begint een kantoorlijf te krijgen na ruim 3 jaar gedetacheerd te zijn op een uur rijden van huis en gaat proberen om komende lente op een plek op fietsafstand gedetacheerd te worden. Dat gaat waarschijnlijk al een hoop doen voor hem :Y (al is het de autodrop maar...)
pi_191174863
quote:

[..]

Sportschool is inderdaad vaak wel een wereldje apart ja. Ik vond de groepslessen leuk, maar de sfeer in de rest van de zaal toch vooral "kijk mij eens strak zijn!'. Maar dat kan ook aan de sportschool gelegen hebben hoor...hoewel....

Misschien eens informeren via een fysiopraktijk? Ik weet dat mijn ouders dat ook veel fijner vonden; die krijg je ook met geen stok de sportschool in. Maar het sporten samen met deze personal trainer (die in dienst was van de fysiopraktijk) was wel heel relaxt. Vond ik zelf ook.

En shit, doe je zo je best...kan me voorstellen dat het erg demotiverend werkt hoor :*
pi_191174909
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten. O+

Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.

En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 14:37:22 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174913
Koop een spinfiets voor thuis. Kost je 500 euro en dan kun je gewoon voor de tv sporten, zonder gedoe.
pi_191174915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, precies dat ja.
Ik deed er 'vroeger' ook gezellig aan mee hoor. Sinds die blog las en sinds dat ik zelf dus 3/4 van de hapjes op een verjaardag weiger, ben ik daarin denk ik wel veranderd. Ik snap veel beter dat mensen soms dingen niet willen, en dat dit geen belediging naar de gastvrouw/heer is.

En mijn vriend lach ik ook niet meer uit als 'ie geen fris maar gewoon water wil.
Hij begreep het 5 jaar geleden al een stuk beter dan ik, dat gezelligheid meer is dan een glas cola ;)
Ik denk ergens ook: wat is er zo moeilijk te begrijpen aan een "nee dankje"? Denken die mensen echt dat ik te dom ben om te kunnen bedenken wat ik wil en dat ze het beter weten zodat ze me moeten overtuigen? Dat geldt voor wanneer mensen je eten aanbieden, maar ook voor allerlei ander gerammel aan je grenzen. Is het niet gewoon basis respect om iemands nee ook op te vatten als een nee?
pi_191174918
En nu ga ik de tweede laag verf erop doen, ik heb erg weinig geduld. :')
pi_191174926
Ik kan prima gezond leven en afvallen *O* En dan komt er een wow expansion of grote patch en kom ik weer aan. En dan een paar maanden later val ik weer fijn af *O*

Het is tot nu toe een beetje 10 er af, 5 er bij, 10 er af, 5 er bij. Dus er is een dálende lijn *)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:12 #250
63722 z80
I fink you freaky
pi_191174930
quote:
Het "probleem" is meer. Tegen iemand zeggen, of vragen, is het wel verstandig om dat "eten" of die hoeveelheid te nemen. Er voor zorgt dat je heel snel buiten reikwijdten moet komen. En gevolgd door de mededeling "jij kan het wel hebben" op een niet bepaald vriendelijke toon.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:33 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191174937
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Kreator het volgende:
Koop een spinfiets voor thuis. Kost je 500 euro en dan kun je gewoon voor de tv sporten, zonder gedoe.
Dit. Staat er. 3x per week in gebruik. Netflix op AppleTV en monitor. Werkt als een tiet.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:34 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191174938
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:37 schreef Myraela het volgende:
Als we het dan toch over veranderingen hebben. Mag ik even trots zijn dat ik al 24 dagen geen vlees heb gegeten. O+

Eigenlijk nog niet zoveel momenten gehad dat ik het mistte. Alleen bij het zoeken naar restaurants kijk ik soms naar menukaarten dan zijn de opties wel erg saai. Zag vandaag nog een menukaart en dan waren je enige opties zowel voor als hoofd iets met geitenkaas. Tsja, dan zoek ik nog even door.

En qua afvallen mis ik de slanke eiwitten van kipfilet en witvis. Ik hou niet zo van zuivel en kan niet zo goed tegen veel peulvruchten. Maar ach.
Zo heb ik in Canada met-een-niet-nader-te-noemen-iemand nog een paar uur rondgereden om iets te eten te vinden, maar vonden alleen een geitenkaassalade en daar had ze geen zin in. Maar wegens honger toch maar gegeten.
pi_191174955
quote:

Ik vind het serieus knap voor iemand die altijd gewend was vlees te eten :Y Goed gedaan *O* Zo doorgaan.
pi_191174971
quote:

Dat is wel ingewikkeld. Voor plantaardige eiwitten zijn peulvruchten toch vaak wel de nummer 1. Ik bedoel, je hebt ook seitan (tarwe-eiwit) en noten (maar niet zo slank) maar verder is het toch vooral soja-kikkererwten-erwten-bonen-linzen. Wat is het waar je last van krijgt? Ik werd in het begin wel winderig als ik grote hoeveelheden peulvruchten at, maar dat ging weg.

En verder: superknap! O+
pi_191175010
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:26 schreef Kreator het volgende:

Ja, dat is waar ja.
quote:

:* Heel trots zijn! *O*

En ja, uiteten is soms wel eens een dingetje. Ken je de app HappyCow al? Kan soms (met name in steden) wel eens helpen iets te vinden waar je ook vega(n) gerechten kan vinden.
Scheelt weer de eeuwige geitenkaas of de kokoscurry.

Qua eiwitten: quinoa, hennepzaad en groenten zoals broccoli bevatten ook eiwitten hè :) Naast natuurlijk noten.

Succes met verven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')