abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191036641
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.

Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.

Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
pi_191036661
Nee, daar moeten de gehuwden maar zelf uit zien te komen.
Zonder wrijving geen glans
pi_191036677
Ik ben wel voor een straf op vreemdgaan binnen een dergelijke constructie als het huwelijk. Ben je iemand die zijn vleselijke lusten allemaal maar niet kan beheersen dan begin je maar een gewone relatie. Dan heeft het huwelijk tenminste nog een toegevoegde waarde.

Dan denken mensen er wellicht eens vooraf over na welke verbinding men nu eigenlijk aangaat met een ander mens.
pi_191036687
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:20 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik ben wel voor een straf op vreemdgaan binnen een dergelijke constructie als het huwelijk. Ben je iemand die zijn vleselijke lusten allemaal maar niet kan beheersen dan begin je maar een gewone relatie. Dan heeft het huwelijk tenminste nog een toegevoegde waarde.

Dan denken mensen er wellicht eens vooraf over na welke verbinding men nu eigenlijk aangaat met een ander mens.
Vreemdgaan kan ook gewoon na bijv 7 jaar huwelijk gebeuren he. Zie je vooraf niet aankomen.

7 goede jaren, 7 magere jaren btw. Als je die weet te overleven zit je huwelijk wel goed.
pi_191036694
Echtbreuk/overspel was meen ik tot in jaren 70 strafbaar in Nederland.
pi_191036724
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Vreemdgaan kan ook gewoon na bijv 7 jaar huwelijk gebeuren he. Zie je vooraf niet aankomen.

7 goede jaren, 7 magere jaren btw. Als je die weet te overleven zit je huwelijk wel goed.
Vreemdgaan gebeurd niet vanzelf, men gaat moedwillig een grens over, of gaat bewust grenzen opzoeken. Het gaat erom dat je je bewust bent van de aardse verleidingen en daar verantwoord mee omgaat, dat is de afspraak dan. Als je je daar bewust van bent en blijft is er helemaal geen gevaar voor vreemdgaan in mijn ogen.
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2020 @ 08:27:50 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191036733
Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien met privézaken? Eerlijk gezegd een heel eng idee. Moeten ze dan ook zeggen wanneer je op je vrouw moet en wanneer het tijd is te douchen? Als we toch bezig zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191036754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:26 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Vreemdgaan gebeurd niet vanzelf, men gaat moedwillig een grens over, of gaat bewust grenzen opzoeken. Het gaat erom dat je je bewust bent van de aardse verleidingen en daar verantwoord mee omgaat, dat is de afspraak dan. Als je je daar bewust van bent en blijft is er helemaal geen gevaar voor vreemdgaan in mijn ogen.
Ik denk dat dat bewustzijn er aan het begin van een huwelijk ook wel is en ook blijft maar als de verleiding er eenmaal is mensen toch over die streep gaan. Ik geloof niet zo in trouw zijn aan elkaar, al doe je nog zo hard je best.
pi_191036774
Ja jottem, laten we de sharia invoeren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191036775
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:20 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

Wil je dan gelijk ook verplichten dat het huwelijk geconsumeerd met kunnen worden? Verplicht sex moeten kunnen hebben binnen een huwelijk dus of te wel verkrachting binnen een huwelijk niet meer erkennen?
pi_191036789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien met privézaken? Eerlijk gezegd een heel eng idee. Moeten ze dan ook zeggen wanneer je op je vrouw moet en wanneer het tijd is te douchen? Als we toch bezig zijn.
Vanwege de vergaande gevolgen en de kosten daarvan voor de samenleving. Het hoeft verder niet per se via het strafrecht te gaan maar het moet wel civiel rechtelijk mogelijk zijn om dit soort afspraken te maken. Verder ben ik ook benieuwd naar wat jullie hiervan op moreel gebied vinden.
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:36:59 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191036793
Want alles waar een straf op staat gebeurt niet?
And so is the past
pi_191036811
Gelijk maar stenigen ook.
pi_191036827
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Want alles waar een straf op staat gebeurt niet?
Dan is er tenminste in enige mate sprake van rechtvaardigheid.
pi_191036830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bewustzijn er aan het begin van een huwelijk ook wel is en ook blijft maar als de verleiding er eenmaal is mensen toch over die streep gaan. Ik geloof niet zo in trouw zijn aan elkaar, al doe je nog zo hard je best.
Daarom dat ik zei: als je je vleselijke lusten niet onder controle meent te hebben dan ga je een gewone relatie aan. Je geeft zelf al aan niet tegen verleidingen te kunnen, dan ga je ook geen verbintenis aan zoals met een huwelijk. Je hebt er dan een keus in. Wat mij betreft dan.
pi_191036837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Vanwege de vergaande gevolgen en de kosten daarvan voor de samenleving. Het hoeft verder niet per se via het strafrecht te gaan maar het moet wel civiel rechtelijk mogelijk zijn om dit soort afspraken te maken. Verder ben ik ook benieuwd naar wat jullie hiervan op moreel gebied vinden.
Ik denk dat vreemdgaan meestal het gevolg is van een ontspoort huwelijk in plaats van de oorzaak. OK, het brengt een en ander wel in een stroomversnelling maar een huwelijk wat niet wil ga je niet redden met straffen. De straf op scheiden is al heel erg hoog.
pi_191036855
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wil je dan gelijk ook verplichten dat het huwelijk geconsumeerd met kunnen worden? Verplicht sex moeten kunnen hebben binnen een huwelijk dus of te wel verkrachting binnen een huwelijk niet meer erkennen?
Zulke uitersten zijn reden om de stelling teniet te doen. Seks zou zeker geen verplichting moeten zijn, maar wel een gezonde voorwaarde waar beiden zich voor inzetten binnen het huwelijk, een keer geen zin hebben is gewoon acceptabel natuurlijk. |Niet structureel onthouden van een van beide partners, dan mag je wel om de tafel, want dan spelen er vaak onderhuidse problemen die opgelost moeten worden.
pi_191036873
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik denk dat vreemdgaan meestal het gevolg is van een ontspoort huwelijk in plaats van de oorzaak. OK, het brengt een en ander wel in een stroomversnelling maar een huwelijk wat niet wil ga je niet redden met straffen. De straf op scheiden is al heel erg hoog.
Oh, begrijp me niet verkeerd, het is geenzins mijn intentie om hiermee een huwelijk proberen te redden, wil louter dat de vreemdganger de gevolgen draagt voor zijn of haar keuze.
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:45:29 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191036876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:40 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dan is er tenminste in enige mate sprake van rechtvaardigheid.
Het leven is nou eenmaal, zeker in relaties, niet altijd even eerlijk. Maar wettelijk moet je daar niets mee willen.

Verder klinkt het alsof je net uit een relatie komt waarbij je ex je pijn heeft gedaan. Een wet gaat die pijn niet wegnemen.
And so is the past
pi_191036935
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het leven is nou eenmaal, zeker in relaties, niet altijd even eerlijk. Maar wettelijk moet je daar niets mee willen.

Verder klinkt het alsof je net uit een relatie komt waarbij je ex je pijn heeft gedaan. Een wet gaat die pijn niet wegnemen.
Dat is een gegeven inderdaad maar je moet als wetgever toch wel bij willen dragen aan een zo rechtvaardig mogelijke samenleving? In deze situatie is er een duidelijke boeman dus waarom niet op een eenvoudige manier bijdragen aan gerechtigheid?

Het hoeft nogmaals niet via het strafrecht te gaan maar geef mensen de mogelijkheid om dit onderling te regelen. Ik weet overigens niet of dat al kan, kan iemand hier wellicht iets meer duidelijkheid over scheppen?
pi_191036953
quote:
9s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja jottem, laten we de sharia invoeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:38 schreef ElDinosaur het volgende:
Je kunt je punt toch eveneens maken zonder het standpunt van de ander te vertekenen?
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:53:54 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191036978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:45 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Oh, begrijp me niet verkeerd, het is geenzins mijn intentie om hiermee een huwelijk proberen te redden, wil louter dat de vreemdganger de gevolgen draagt voor zijn of haar keuze.
Huwelijkse voorwaarden.

Zo kun je dat in ieder geval in de V.S. regelen. Dan neem je bijv. op waar de partner financieel geen recht (meer) op heeft als het huwelijk door ontrouw van die partner stukloopt.

Ik zou een wettelijke regeling echt een achteruitgang vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191036982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:22 schreef Justinn het volgende:
Verbaasd me niet dat dat uitgerekend toen gebeurde. Sodom en Gomorrah in de vorm van een tijdsperiode.
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:55:11 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191036993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:50 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is een gegeven inderdaad maar je moet als wetgever toch wel bij willen dragen aan een zo rechtvaardig mogelijke samenleving? In deze situatie is er een duidelijke boeman dus waarom niet op een eenvoudige manier bijdragen aan gerechtigheid?

Het hoeft nogmaals niet via het strafrecht te gaan maar geef mensen de mogelijkheid om dit onderling te regelen. Ik weet overigens niet of dat al kan, kan iemand hier wellicht iets meer duidelijkheid over scheppen?
Je post dit in r&p, indien je daar niet op in wil gaan en alleen de wettelijke kant wil bespreken is wgr wellicht een betere plek?
And so is the past
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2020 @ 08:55:33 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_191036996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Mijn antwoord richtte zich al op het morele.

Verder juridisch: moeten mensen die roken dan zorg ontnomen worden? Mensen die alcohol drinken ook? Dit is ook een financieel juridische kwestie naast een morele kwestie.

Al deze voorbeelden lijken mij onwenselijk en vooral op de Sharia gebaseerd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_191037008
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Huwelijkse voorwaarden.

Zo kun je dat in ieder geval in de V.S. regelen. Dan neem je bijv. op waar de partner financieel geen recht (meer) op heeft als het huwelijk door ontrouw van die partner stukloopt.

Ik zou een wettelijke regeling echt een achteruitgang vinden.
Houd dat daar in de rechtbank ook stand en kan zoiets hier eveneens?

Waarom zou je een wettelijke regeling een achteruitgang vinden? Vreemdgaan is per definitie immoreel dus begrijp niet hoe zoveel mensen hier immoraliteit verdedigen of tenminste niet ten strengste verwerpen.
pi_191037022
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Je post dit in r&p, indien je daar niet op in wil gaan en alleen de wettelijke kant wil bespreken is wgr wellicht een betere plek?
Waar doel je precies op?
pi_191037023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:43 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Seks zou zeker geen verplichting moeten zijn,
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:43 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
|Niet structureel onthouden van een van beide partners,
Wat is het nu?

Ik kan me zo levendig voorstellen als de sex binnen een huwelijk niet werkt dat een van beide partners een keer al dan niet spontaan buiten de deur gaat eten. Sowieso gaat geen enkele dreiging met straf sexuele drang tegenhouden.
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:59:51 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:56 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Waarom zou je een wettelijke regeling een achteruitgang vinden? Vreemdgaan is per definitie immoreel dus begrijp niet hoe zoveel mensen hier immoraliteit verdedigen of tenminste niet ten strengste verwerpen.
Je gaat ‘goed gedrag’ in een relatie niet afdwingen met strafbaarheid.
pi_191037047
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nu?

Ik kan me zo levendig voorstellen als de sex binnen een huwelijk niet werkt dat een van beide partners een keer al dan niet spontaan buiten de deur gaat eten. Sowieso gaat geen enkele dreiging met straf sexuele drang tegenhouden.
Prima maar dan is het toch normaal dat de loyalist de Farizeeër vraagt om de schade te vergoeden?
pi_191037051
quote:

[..]

De gevolgen zijn dat de relatie erg onder druk komt met vaak een scheiding tot gevolg. Over het algemeen komen partners daar financieel veel slechter uit dan dat ze bij elkaar blijven. Lijkt mij wel voldoende straf.

Wie is de schuldige aan het stuklopen van een relatie? De vreemdganger is wel een erg voor de hand liggend antwoord maar dat kan ook weer oorzaken hebben.
pi_191037079
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je gaat ‘goed gedrag’ in een relatie niet afdwingen met strafbaarheid.
True, zo naïef ben ik absoluut niet, het gaat mij erom dat als er sprake is van dergelijk gedrag dat de desbetreffende persoon wel opdraait voor hun eigen gedrag.
pi_191037082
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nu?

Als het echt allemaal niet lukt op seksueel vlak, en dat is reden genoeg om niet bij elkaar te blijven, vraag dan een scheiding aan en ga uit elkaar, zo moeilijk is dat niet meer.

Seksuele drang is maar een momentopname, even rukken en het is weg. Maak het allemaal niet groter dan het is. Het is namelijk maar een heel klein onderdeel van een goede relatie.
pi_191037111
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De gevolgen zijn dat de relatie erg onder druk komt met vaak een scheiding tot gevolg. Over het algemeen komen partners daar financieel veel slechter uit dan dat ze bij elkaar blijven. Lijkt mij wel voldoende straf.

Wie is de schuldige aan het stuklopen van een relatie? De vreemdganger is wel een erg voor de hand liggend antwoord maar dat kan ook weer oorzaken hebben.
Klopt, dat zeg je precies goed, partners komen daar doorgaans beide op dat vlak bepaald niet beter uit. Waarom zou de loyalist moeten boeten voor de fouten van de Farizeeër? Vreemdgaan is nooit te verantwoorden. Ontevreden? Prima, daar is de deur. Simpel toch?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:05:49 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:02 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

True, zo naïef ben ik absoluut niet, het gaat mij erom dat als er sprake is van dergelijk gedrag dat de desbetreffende persoon wel opdraait voor hun eigen gedrag.
En dat ‘opdraaien voor’ vertaal jij naar financieel.

Regel het bij de notaris, als je er financieel zo min mogelijk bij in wilt schieten bij uit elkaar gaan.
pi_191037141
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Regel het bij de notaris, als je er financieel zo min mogelijk bij in wilt schieten bij uit elkaar gaan.
Onder meer alhoewel dat wel genuanceerder ligt, wil louter dat de gemaakte kosten voor de vreemdganger teruggevorderd kunnen worden. Is dat zo raar?

Mag je zoiets verder zomaar afspreken zonder dat een rechter daar gehakt van maakt?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 09:08:22 ]
pi_191037142
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet, hij zegt: geef mij de trouwerijkosten maar terug nadat je bent vreemdgegaan...
pi_191037150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:05 schreef JoshCampbell het volgende:
de Farizeeër?
Zo duidelijk is het vaak niet. Jij maakt er nu een wedstrijdje van wie het langste niet met de ogen knippert.

Waar twee kijven hebben twee schuld.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:10:01 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:07 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Onder meer. Mag je zoiets zomaar afspreken zonder dat een rechter daar gehakt van maakt?
Ja, dat is de vraag.

Het lijkt mij in ieder geval veel beter om dit een gevalletje ‘maatwerk’ te maken dan dat het de regel wordt voor elk burgerlijk huwelijk. Nu bemoeit de overheid zich dus helemaal niet met wat getrouwde mensen wel of niet met wie tussen de lakens doen. In de huwelijksbelofte zit niks over trouw in die zin. Goede zaak.
pi_191037174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:56 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Niet iedereen weegt vreemdgaan even zwaar.
compact en kleverig.
pi_191037183
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zo duidelijk is het vaak niet. Jij maakt er nu een wedstrijdje van wie het langste niet met de ogen knippert.

Oneens, er is soms wel degelijk sprake van een zwart-witsituatie en er gaat wellicht iets vooraf aan het vreemdgaan maar dan moet je er dan een punt achter zetten.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:10:51 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:07 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet, hij zegt: geef mij de trouwerijkosten maar terug nadat je bent vreemdgegaan...
Ja, ik kan lezen. Hij gaat verder, hij wil ook nog schadevergoeding.
pi_191037187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Gesproken als een echte vrouw, die er diep van binnen schijnbaar allemaal zo over schijnen te denken.
pi_191037192
Alleen als er ook een straf komt op jarenlang zeiken over het dopje van de tandpasta
pi_191037196
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom zou je dat als eerlijk persoon niet doen?
pi_191037205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:00 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Prima maar dan is het toch normaal dat de loyalist de Farizeeër vraagt om de schade te vergoeden?
Die schade is in dit voorbeeld toch niet alleen veroorzaakt door de vreemdganger?
Dan mag deze laatste de schade van het niet hebben van seks en het keer op keer afgewezen worden verhalen op de ander. Staan ze weer mooi gelijk ^O^
compact en kleverig.
pi_191037212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Oneens, er is soms wel degelijk sprake van een zwart-witsituatie en er gaat wellicht iets vooraf aan het vreemdgaan maar dan moet je er dan een punt achter zetten.
Heb jij autisme?
pi_191037220
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is de vraag.

Het lijkt mij in ieder geval veel beter om dit een gevalletje ‘maatwerk’ te maken dan dat het de regel wordt voor elk burgerlijk huwelijk. Nu bemoeit de overheid zich dus helemaal niet met wat getrouwde mensen wel of niet met wie tussen de lakens doen. In de huwelijksbelofte zit niks over trouw in die zin. Goede zaak.
Hoezo is bescherming voor vreemdgangers goed?
pi_191037227
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat laatste is niet altijd zo.
compact en kleverig.
pi_191037242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik kan lezen. Hij gaat verder, hij wil ook nog schadevergoeding.
Zou goed zijn maar zeg er eveneens bij dat ik weet dat dat niet realistisch is.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:14:53 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:13 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Hoezo is bescherming voor vreemdgangers goed?
Je bent wel vrij rigide in jouw eigen idee van goed en kwaad en je laat dat kennelijk nogal makkelijk gaan boven mensen hun individuele recht om daar anders over te denken.
pi_191037257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:12 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Heb jij autisme?
Volgens mij niet, wat is de relevantie daarvan voor dit topic?
pi_191037266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:15 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Volgens mij niet, wat is de relevantie daarvan voor dit topic?
Omdat je een simplistische zwart/wit denkwijze bezigt en geen enkel teken van inlevingsvermogen toont.
pi_191037270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Oneens, er is soms wel degelijk sprake van een zwart-witsituatie en er gaat wellicht iets vooraf aan het vreemdgaan maar dan moet je er dan een punt achter zetten
‘Ga gewoon scheiden joh!’ :')
compact en kleverig.
pi_191037272
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je bent wel vrij rigide in jouw eigen idee van goed en kwaad en je laat dat kennelijk nogal makkelijk gaan boven mensen hun individuele recht om daar anders over te denken.
Mensen zijn vrij om te doen wat ze willen zolang ze anderen daar maar geen schade mee betrokken, is dat zo raar?
pi_191037275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:10 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Gesproken als een echte vrouw, die er diep van binnen schijnbaar allemaal zo over schijnen te denken.
Dan heb ik dus gelijk ^O^
compact en kleverig.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:17:00 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Omdat je een simplistische zwart/wit denkwijze bezigt.
Waarom vraag je hem niet of hij christen is, gezien zijn opmerkingen over Farizeeërs.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:17:05 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037282
quote:

[..]

En over nog drie topics blijkt je huwelijk op springen te staan omdat je partner vreemdgegaan is en hoop je in dit topic medestanders te hebben gevonden?

Nope, slecht idee om dit soort zaken te criminaliseren.
Je geeft die arme bedrogen partner daarmee namelijk ook een manier een huwelijk over de kling te jagen door seks te ontzeggen en vervolgens de bedrogene uit te hangen en daar voordeel uit te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191037284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Waarom zou je dat als eerlijk persoon niet doen?
Omdat niet iedereen hetzelfde is.
compact en kleverig.
pi_191037292
Een huwelijk is een wettelijk en moreel contract waarbij trouw aan elkaar wordt beloofd als voorwaarde voor het goede huwelijk (niet andersom, goed huwelijk is geen voorwaarde voor trouw volgens het contract - wel volgens vreemdgangers),

de actie van vreemdgaan is ontrouw en heeft vele schadelijke gevolgen voor partner en kind (psychologisch, financieel, etc.),

er staan geen sancties op het niet nakomen door een der partijen;

als men niet kan scheiden voor seks te hebben met een ander dan de wettelijk en moreel partner en er geen sprake is van een overeengekomen open huwelijk voorafgaand aan de seks dan ja mag er best een sanctie aan verbonden worden, al was het maar een moreel signaal.
pi_191037306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

‘Ga gewoon scheiden joh!’ :')
Of proberen het uit te praten als een normaal persoon maar als die mogelijkheid er klaarblijkelijk niet meer is en je dus per se seks met iemand anders wil omdat je je holbewonersdriften niet in bedwang hebt lijkt me dat een prima advies inderdaad.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:19:00 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Mensen zijn vrij om te doen wat ze willen zolang ze anderen daar maar geen schade mee betrokken, is dat zo raar?
Ik raak echt behoorlijk geïrriteerd van jouw manier van reageren. Is dat raar?
pi_191037326
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Omdat je een simplistische zwart/wit denkwijze bezigt en geen enkel teken van inlevingsvermogen toont.
Inlevingsvermogen voor vreemdgangers? Heb jij dat wel?
pi_191037329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:18 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Of proberen het uit te praten als een normaal persoon maar als die mogelijkheid er klaarblijkelijk niet meer is en je dus per se seks met iemand anders wil omdat je je holbewonersdriften niet in bedwang hebt lijkt me dat een prima advies inderdaad.
Moeten mensen die zich beledigd voelen door uitspraken van anderen dan ook de mogelijkheid hebben om genoegdoening te eisen? Of gaat dit alleen over je angst voor een vreemdgaande vrouw?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:20:28 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef Aristai het volgende:
Een huwelijk is een wettelijk en moreel contract waarbij trouw aan elkaar wordt beloofd als voorwaarde voor het goede huwelijk (niet andersom, goed huwelijk is geen voorwaarde voor trouw volgens het contract - wel volgens vreemdgangers),

de actie van vreemdgaan is ontrouw en heeft vele schadelijke gevolgen voor partner en kind (psychologisch, financieel, etc.),

er staan geen sancties op het niet nakomen door een der partijen;

als men niet kan scheiden voor seks te hebben met een ander dan de wettelijk en moreel partner en er geen sprake is van een overeengekomen open huwelijk voorafgaand aan de seks dan ja mag er best een sanctie aan verbonden worden, al was het maar een moreel signaal.
Is dat zo? Beloof je voor de ambtenaar van de burgerlijke stand die vorm van trouw?

Volgens mij niet, hoor.
pi_191037334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Je berokkent anderen op zoveel manieren schade...
compact en kleverig.
  Vis een optie? woensdag 15 januari 2020 @ 09:22:59 #67
70532 loveli
N
pi_191037368
Overspelclausule in de huwelijkse voorwaarden, prima. Het huwelijk is de laatste jaren behoorlijk gedevalueerd. Mensen mogen er best over nadenken hoe ze hun huwelijk in de loop van de tijd goed houden. Niet vreemdgaan is daar een belangrijk onderdeel van.
crap in = crap out
pi_191037372
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat zo? Beloof je voor de ambtenaar van de burgerlijke stand die vorm van trouw?

Volgens mij niet, hoor.
Tegenover de partner, familie, wet, en God, er zit er vast wel een tussen die er wel toe doet?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:24:09 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037386
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:23 schreef Aristai het volgende:

[..]

Tegenover de partner, familie, wet, en God, er zit er vast wel een tussen die er wel toe doet?
In de kerk beloof je dat misschien, maar dat heeft geen wettelijke basis.
pi_191037402
quote:

[..]

Mensen praten vaak veel. Een scheiding is niet iets dat je zomaar even doet, toegeven dat je gefaald hebt is bv al behoorlijk moeilijk op zichzelf, laat staan alle gezeik dat erbij komt kijken.

Overigens wil ik niet zeggen dat je dan maar vreemd moet gaan, maar meer dat er zo gemakkelijk wordt gedaan over een grote stap als een scheiding.
compact en kleverig.
pi_191037403
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom vraag je hem niet of hij christen is, gezien zijn opmerkingen over Farizeeërs.
Begrip voor vreemdganger? ^O^
Christenen die het beste voorhebben met de samenleving? :{w

Waar zijn we toch mee bezig jongens.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 09:26:34 ]
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:26:54 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:26 schreef Aristai het volgende:

[..]

Daarom altijd ook in de kerk trouwen, dan brandt die feeks gelijk
Oh, nog zo’n idioot.

Nou, ik ben hier weg.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:27:16 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037449
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij niet, hoor.
Ik vroeg me ook al af of ik dat wel beloofd had :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:25 schreef JoshCampbell het volgende:
Begrip voor vreemdganger? ^O^
Christenen die het beste voorhebben met de samenleving? :{w

Waar zijn we toch mee bezig jongens.
Christenen willen wat zíj denken dat het beste is.
Misschien is objectief gezien een samenleving waarin iedereen het met iedereen doet wel het beste.
compact en kleverig.
pi_191037483
Verklaart overigens wel waarom het niet strafbaar moet zijn binnen ‘gewoon een relatie’ van 25 jaar en wel binnen een huwelijk van 3 mnd.
compact en kleverig.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:31:24 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037520
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Misschien is objectief gezien een samenleving waarin iedereen het met iedereen doet wel het beste.
Niet alleen christenen, ook anderen die menen dat een religieus boek hen vertelt hoe anderen moeten leven.

Iedere relifundi hangt zulke kortzichtige denkbeelden aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037557
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet alleen christenen, ook anderen die menen dat een religieus boek hen vertelt hoe anderen moeten leven.

Ik noemde christenen omdat hij hierboven christenen noemde. Niet omdat ik denk dat dat de enige groep mensen is die denkt dat ie het beter weet.
compact en kleverig.
pi_191037566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

En over nog drie topics blijkt je huwelijk op springen te staan omdat je partner vreemdgegaan is en hoop je in dit topic medestanders te hebben gevonden?

Nope, slecht idee om dit soort zaken te criminaliseren.
Je geeft die arme bedrogen partner daarmee namelijk ook een manier een huwelijk over de kling te jagen door seks te ontzeggen en vervolgens de bedrogene uit te hangen en daar voordeel uit te halen.
Pardon? Voordeel uithalen? Hoe precies? Als jij Piet je fiets uitleent en hij doet 'm niet op slot waardoor ie foetsie is verwacht jij toch ook dat hij de schade vergoed? Daar haal je toch geen voordeel uit? Je herstelt de situatie louter.

De loyalist is toch ook gewoon het slachtoffer van deze situatie, los van de eventuele kinderen?

Is het zo raar om van deze Babylonische dame van lichte zeden en dito moraal te verwachten dat zij de schade vergoed en uit de ouderlijke macht word gezet? Een dame die doelbewust vreemdgaat en zelfs trots haalt uit het feit dat ze er mee weg lijkt te komen, die wegrijd om seks te hebben met een andere man terwijl ze letterlijk haar vier kinderen in d'r achteruitkijkspiegel ziet staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 09:35:17 ]
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:34:51 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191037573
Ik denk dat je er wel iets mee kan mits je een huwelijks contract elke 7 jaar moet vernieuwen.

Doe je dat niet dan vervallen de voorwaarden. Maar als je dus binnen zo'n contract vreemdgaan als contractbreuk opstelt dan vind ik dat je idd financieel aangepakt mag worden. Ook als er dus bewijs is dat dat in het verleden is gebeurd. Als jouw kind bijvoorbeeld van een andere pappa is en je merkt dat pas na 10 jaar... het viel binnen dat contract. Misschien een verjaring van 20 jaar.

Bijkomstigheid is dat je je huwelijkse geloften elke 7 jaar expliciet moet vernieuwen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 09:34:54 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191037575
Wat jij wil gaat er gewoon niet komen hier TS, kun je hoog of laag springen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:35:41 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037583
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik noemde christenen omdat hij hierboven christenen noemde. Niet omdat ik denk dat dat de enige groep mensen is die denkt dat ie het beter weet.
Ik denk dat hij Christenen noemde omdat hij zelf een andere religie aanhangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 09:36:06 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_191037592
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:34 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Pardon? Voordeel uithalen? Hoe precies? Als jij Piet je fiets uitleent en hij doet 'm niet op slot waardoor ie foetsie is verwacht jij toch ook dat hij de schade vergoed? Daar haal je toch geen voordeel uit? Je herstelt de situatie louter.

De loyalist is toch ook gewoon het slachtoffer van deze situatie, los van de eventuele kinderen?

Is het zo raar om van deze Babylonische dame van lichte zeden en dito moraal te verwachten dat zij de schade vergoed en uit de ouderlijke macht word gezet? Een dame die doelbewust vreemdgaat en zelfs trots haalt uit het feit dat ze er mee weg lijkt te komen, die wegrijd om seks te hebben met een andere man terwijl ze letterlijk haar vier kinderen in d'r achteruitkijkspiegel ziet staan?
Ja, dat is raar ja.
pi_191037599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:34 schreef CoolGuy het volgende:
Wat jij wil gaat er gewoon niet komen hier TS, kun je hoog of laag springen.
Zo realistisch ben ik ook wel, daarom heb ik 'm ook hier gezet maar dat maakt het vraagstuk bespreken niet minder de moeite waard, al is het maar vanwege het morele aspect.
pi_191037610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is raar ja.
pi_191037613
Een verplicht triootje idd. Brengt iedereen wat meer bij elkaar.
pi_191037628
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moeten leven? Vreemdgaan is anti-samenleven en egoistisch, men heeft de ander trouw beloofd en op die belofte baseert die ander zijn of haar leven en financiële en psychologische leven en afhankelijkheid.

Van mij hoeft er geen sanctie op vreemdgaan binnen het huwelijk maar vertel dan wel even voor het huwelijk dat je onbetrouwbaar bent, dan kan de ander ervoor kiezen niet met je te trouwen.
pi_191037630
quote:

[..]

:D
Nu mogen de kinderen hun vader of moeder ook al niet meer zien...
En wie denk je dat daarmee gestraft wordt dan?
compact en kleverig.
pi_191037648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Moeten mensen die zich beledigd voelen door uitspraken van anderen dan ook de mogelijkheid hebben om genoegdoening te eisen? Of gaat dit alleen over je angst voor een vreemdgaande vrouw?
Als jij iemand betaalt om je niet te beledigen en hij doet dat toch vind ik dat je recht hebt op restitutie inderdaad want daar hebben we het over, reeds gemaakte kosten terugvorderen.
pi_191037652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:02 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Seksuele drang is maar een momentopname, even rukken en het is weg. Maak het allemaal niet groter dan het is. Het is namelijk maar een heel klein onderdeel van een goede relatie.
Mja, als vrouwen dat doen, wordt dat weer gezien als vreemdgaan...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:39:44 #90
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191037655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:02 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Er wordt dan gescheiden en er komt een alimentatieregeling, die meestal redelijk zwaar is. Bovendien wordt vaak de omgang met de kids ontzegd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_191037660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:39 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Als jij iemand betaalt om je niet te beledigen en hij doet dat toch vind ik dat je recht hebt op restitutie inderdaad want daar hebben we het over, reeds gemaakte kosten terugvorderen.
Je gaat samenwonen met een exclusieve hoer die je een maandelijks bedrag geeft om niet vreemd te gaan?
pi_191037667
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat je er wel iets mee kan mits je een huwelijks contract elke 7 jaar moet vernieuwen.

Doe je dat niet dan vervallen de voorwaarden. Maar als je dus binnen zo'n contract vreemdgaan als contractbreuk opstelt dan vind ik dat je idd financieel aangepakt mag worden. Ook als er dus bewijs is dat dat in het verleden is gebeurd. Als jouw kind bijvoorbeeld van een andere pappa is en je merkt dat pas na 10 jaar... het viel binnen dat contract. Misschien een verjaring van 20 jaar.

Bijkomstigheid is dat je je huwelijkse geloften elke 7 jaar expliciet moet vernieuwen.
Goed idee!
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 09:40:31 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_191037670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:39 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk dat je dat vindt, maar dan heb je het wel moeilijk in het leven lijkt mij, want van heel veel dingen waar jij van vindt dat jij 'recht hebt op restitutie' is de realiteit dat je die restitutie niet krijgt. Krijg je elke keer 0 op rekest.
pi_191037707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:34 schreef SpecialK het volgende:
Maar als je dus binnen zo'n contract vreemdgaan als contractbreuk opstelt dan vind ik dat je idd financieel aangepakt mag worden.
Dan moet je ook omschrijven wat vreemdgaan precies is. Verschillende mensen hebben daar verschillende ideeën over
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191037712
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar niet waar en zelfs al zou dat zo zijn dan rechtvaardigt dat vreemdgaan niet want als je trouwt met elkander beloof je elkaar juist om dat niet te doen, los van of er volgens jezelf of anderen wellicht betere opties zijn.
pi_191037721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Er wordt dan gescheiden en er komt een alimentatieregeling, die meestal redelijk zwaar is. Bovendien wordt vaak de omgang met de kids ontzegd.
Dat laatste is niet waar.
compact en kleverig.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:44:12 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037726
quote:

[..]

Lekkere frame, met je "Loyalist".

Maar als de "loyalist" dan van het huwelijk af wil maar niet de slechterik wil zijn en wel een schadevergoeding wil vangen gaat het volgens jouw zwart/wit plaatje dus zo:

De loyalist gaat de farizeeër eerst weken lopen opgeilen en kapt het keer op keer af voor dat het verder kan gaan en zorgt vervolgens dat de farizeeër op een feestje heel veel aandacht krijgt van iemand die het duidelijk niet gaat afkappen voor het moment suprême.

Nou, daar hebben we die smerige vuige farizeeër dan die vreemdgegaan is, en die arme loyalist die bedrogen is

Oh wacht... loyalist en farizeeër klopt niet helemaal in deze situatie hè?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037727
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
Verklaart overigens wel waarom het niet strafbaar moet zijn binnen ‘gewoon een relatie’ van 25 jaar en wel binnen een huwelijk van 3 mnd.
Wat verklaard dat precies?
pi_191037732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je ook omschrijven wat vreemdgaan precies is. Verschillende mensen hebben daar verschillende ideeën over
Dat kunnen partners dan ook samen bedenken en opschrijven in het huwelijkscontract, die moeten het samen wel weten toch?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:21 #100
66444 Lord_Vetinari
pi_191037755
pi_191037767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:44 schreef Aristai het volgende:

[..]

Dat kunnen partners dan ook samen bedenken en opschrijven in het huwelijkscontract, die moeten het samen wel weten toch?
Klopt, maar een simpel "jij mag niet vreemdgaan" in het contract zetten, is natuurlijk niet voldoende en zal alleen maar tot méér problemen leiden.
pi_191037768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:43 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar niet waar en zelfs al zou dat zo zijn dan rechtvaardigt dat vreemdgaan niet want als je trouwt met elkander beloof je elkaar juist om dat niet te doen, los van of er volgens jezelf of anderen wellicht betere opties zijn.
Toon maar aan dan.
En het ging niet over vreemdgaan in die quote.

Maar ik ben het gewoon niet met je eens. Vreemdgaan is niet het einde van de wereld.
compact en kleverig.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:47:38 #103
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191037777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Eens. Zou kunnen dat je dat per huwelijk als smaakje moet kiezen.

- mag flirten?
- mag emotioneel vreemd gaan?
- mag seks/zoenen met anderen?

Ik gok dat de meeste mensen zullen aansturen op het meest dichte pakket en het is natuurlijk wel vreemd om in onderhandeling te.gaan zo van... schat... "ik wil dat seks en zoenen geen contractbreuk is". Dat is onmiddelijk verdacht. Maar misschien juist gezond dat mensen dat van elkaar weten ipv dat je daar na het huwelijk achter moet komen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191037778
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:D
Nu mogen de kinderen hun vader of moeder ook al niet meer zien...
En wie denk je dat daarmee gestraft wordt dan?
Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag maar het lijkt me evident dat een persoon die zijn of haar eigen holbewonersdriften voor de gevoelens en belangen van zijn of haar kinderen laat gaan minder geschikt is voor het hoofdouderschap dan een eerlijk betrouwbaar persoon.
pi_191037790
quote:
Dat gaat over het verwateren van contact, niet over dat hen het contact ontzegd wordt.
pi_191037791
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Toon maar aan dan.

Maar ik ben het gewoon niet met je eens. Vreemdgaan is niet het einde van de wereld.
Ben je zelf wel eens vreemd gegaan?
pi_191037796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:44 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Wat verklaard dat precies?
Dat het om geloof gaat.
compact en kleverig.
pi_191037807
quote:
Misschien moet je dat stuk even lezen, want als je daaruit opmaakt dat de omgang ontzegd wordt, is daar iets mis gegaan.
compact en kleverig.
pi_191037812
Ah, ThePrinceTWP is weer terug. Ik dacht al, dat duurt lang.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191037826
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:49 schreef Ludachrist het volgende:
Ik was al aan het bedenken wie z’n kloon dit moest zijn. Dank je!
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:51:09 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:43 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ehm, dat beloof je?
Voor de burgerlijke stand niet volgens mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alimentatie staat toch los van vreemdgaan? Dat houd gewoon in dat de partner die meer verdiend financieel moet opdraaien voor de ander, zelfs als die ander de vreemdganger is.
pi_191037844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:47 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag maar het lijkt me evident dat een persoon die zijn of haar eigen holbewonersdriften voor de gevoelens en belangen van zijn of haar kinderen laat gaan minder geschikt is voor het hoofdouderschap dan een eerlijk betrouwbaar persoon.
Je kind heeft als het goed is niets te maken met je seksleven.
Beter bij elkaar blijven dan, want scheiden is sowieso al niet zo goed voor het kind.
Als jij wil scheiden na het vreemdgaan van je partner ben je schadelijker bezig voor het kind.
compact en kleverig.
pi_191037851
quote:

[..]
Niet voor allen maar wel heel erg schadelijk en pijnlijk voor velen (die zich afhankelijk hebben opgesteld op basis van een valse belofte) en ook kinderen worden vaak de dupe van het vreemdgaan van pappie of mammie.
pi_191037860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:48 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ben je zelf wel eens vreemd gegaan?
Mijn ex is twee keer vreemdgegaan.
Verrassend hè.
compact en kleverig.
pi_191037905
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je gaat samenwonen met een exclusieve hoer die je een maandelijks bedrag geeft om niet vreemd te gaan?
Je belooft elkaar trouw en past op basis daarvan je leven aan, daar horen als hoofdkostwinnaar doorgaans ook het één en ander aan kosten bij, te beginnen met de bruiloft.
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:57:20 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037926
quote:

[..]

Toon maar aan dan.

Klopt.
Het zou wat mij bereft wel het einde van mijn huwelijk zijn trouwens, maar het is niet zo dat ik dan zo zielig ben dat ik een schadevergoeding nodig zou hebben of mijn kind zijn vader niet meer zou mogen zien.

Gewoon end of story en good riddance als iemand toch al vreemdgaat.
Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, als je het huwelijk niet meer ziet zitten kan het ook beëindigd worden voor je vreemdgaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:56 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Je belooft elkaar trouw en past op basis daarvan je leven aan, daar horen als hoofdkostwinnaar doorgaans ook het één en ander aan kosten bij, te beginnen met de bruiloft.
Je bent in 1950 blijven hangen.
pi_191037947
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lekkere frame, met je "Loyalist".

Maar als de "loyalist" dan van het huwelijk af wil maar niet de slechterik wil zijn en wel een schadevergoeding wil vangen gaat het volgens jouw zwart/wit plaatje dus zo:

De loyalist gaat de farizeeër eerst weken lopen opgeilen en kapt het keer op keer af voor dat het verder kan gaan en zorgt vervolgens dat de farizeeër op een feestje heel veel aandacht krijgt van iemand die het duidelijk niet gaat afkappen voor het moment suprême.

Nou, daar hebben we die smerige vuige farizeeër dan die vreemdgegaan is, en die arme loyalist die bedrogen is

Oh wacht... loyalist en farizeeër klopt niet helemaal in deze situatie hè?
Hoe realistisch acht je een dergelijke situatie?
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:59:09 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037949
quote:
Oh, dat verklaart een hoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:00:12 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191037967
quote:
^O^
pi_191037969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt.
Het zou wat mij bereft wel het einde van mijn huwelijk zijn trouwens, maar het is niet zo dat ik dan zo zielig ben dat ik een schadevergoeding nodig zou hebben of mijn kind zijn vader niet meer zou mogen zien.

Gewoon end of story en good riddance als iemand toch al vreemdgaat.
Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, als je het huwelijk niet meer ziet zitten kan het ook beëindigd worden voor je vreemdgaat.
Voor mij zou het niet het einde van m’n huwelijk zijn. Alleen als het structureel zou worden of als het bedoeld was om me te kwetsen en daar geloof ik niet perse in.

En zo is iedereen anders en dat mag gelukkig.
compact en kleverig.
pi_191037971
Snap eigenlijk niet waarom, relatie is net een diamant, het heeft zoveel facetten, hoe wil je dat doen dan?

Als er 6 maand geen seks is dat dan beetje straf gegeven gaat worden? Als ze zo lang samen zijn wat meer straf. Was hij/zij dronken? enz enz enz

Ik denk dat mensen daar zelf maar uit moeten komen, scheiden is sowieso een drama. Het is een stuk fatsoen die je als volwassene moet hebben, is je huwelijk gewoon niets meer ga scheiden, kun je overal weer dekken en vertrekken.
Kwets je niemand meer mee en dan is het klaar.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:00:31 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191037973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:59 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Hoe realistisch acht je een dergelijke situatie?
In jouw voorstel waar de "loyalist" er voordeel uit kan halen dat de partner een farizeeër blijkt?

Groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191037986
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm, dat beloof je?
Voor de burgerlijke stand niet volgens mij.
Al is het maar impliciet. Waarom zou je trouwen als je met anderen seks wil?
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:03:04 #126
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191038001
Je kon toch niet wegblijven he :P

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:01 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Belastingvoordeel.
pi_191038021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:58 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je bent in 1950 blijven hangen.
Eerlijk, loyaliteit, trouw etcetera zijn maar ouderwets volgens u?
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:05:00 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:01 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Er kunnen zoveel redenen zijn.
Wel of geen seks willen heeft iig weinig met trouwen te naken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:05:42 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:04 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Daar straffen aan willen koppelen is ouderwets.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191038071
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat is een ding, ja?

Ik ken "the 7 year itch" wel (van mijn vorige relatie :') ), maar van 7 magere jaren heb ik nog niet gehoord.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191038076
quote:

[..]

Waarom spreek je van holbewonersdriften?

Waarom is het 'goed' om jezelf zo in te houden en wie bepaalt dat?

Volgens mij moet iemand dat lekker zelf bepalen.
pi_191038081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

In jouw voorstel waar de "loyalist" er voordeel uit kan halen dat de partner een farizeeër blijkt?

Groot.
Oneens maar zelfs dan, niemand dwingt iemand om vreemd te gaan.
pi_191038108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:03 schreef herverwijderd het volgende:
Je kon toch niet wegblijven he :P
[..]

Belastingvoordeel.
Ben nooit weg gegaan :?

Fantastische reden verder.
pi_191038128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Waarom spreek je van holbewonersdriften?

Waarom is het 'goed' om jezelf zo in te houden en wie bepaalt dat?

Volgens mij moet iemand dat lekker zelf bepalen.
Spreek graag de waarheid.

Omdat we anders nog in grotten zouden wonen.

Eens. Wil je de hoer spelen? Prima, daar is de deur.
pi_191038156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:10 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Spreek graag de waarheid.

Omdat we anders nog in grotten zouden wonen.

Eens. Wil je de hoer spelen? Prima, daar is de deur.
Dat maakt het nog niet universeel 'goed'. Dat is wellicht jouw waarheid, maar een ander kan een heel andere moraal hebben. En dat is dan ook prima.

Ik zie overigens niet in hoe het verlangen naar seks met iemand in relatie staat tot in grotten wonen, maargoed.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:18:30 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Zelfs dan? De loyalist is dan niet echt een loyalist hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191038214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:13 schreef TucoRamirez het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet universeel 'goed'. Dat is wellicht jouw waarheid, maar een ander kan een heel andere moraal hebben. En dat is dan ook prima.

Ik zie overigens niet in hoe het verlangen naar seks met iemand in relatie staat tot in grotten wonen, maargoed.
Prima toch? daar is de deur.

Driften in bedwang kunnen houden is de sleutel tot vooruitgang.
pi_191038226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelfs dan? De loyalist is dan niet echt een loyalist hè.
Oh jazeker wel, hij verbreekt de fundamentele belofte niet maar is wel in andere opzichten immoreel bezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 10:20:28 ]
pi_191038239
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.

Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.

Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
Vrij kansloos.

Om maar iets heel simpels te noemen: bewijslast.

Hoe ga je aantonen dat de ander is vreemdgegaan als diegene ontkent?
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:21:24 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:19 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Oh jazeker wel, hij verbreekt de fundamentele belofte niet.
Mwah, iemand inhuren om over je partner heen te gaan zodat jij een schadevergoeding kunt krijgen verbreekt de belofte niet? Okay....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191038282
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vrij kansloos.

Om maar iets heel simpels te noemen: bewijslast.

Hoe ga je aantonen dat de ander is vreemdgegaan als diegene ontkent?
Heterdaad, onderzoek bij vermoeden etcetera.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:13 #142
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_191038324
Voor het kerkelijk huwelijk is de kerk wat mij betreft vrij om te straffen. Een hostie minder of achterin moeten zitten ofzo. Zolang ze zich maar niet met het burgerlijk huwelijk gaan bemoeien.
Ik ga naar huis.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:30:27 #143
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191038362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Niemand dwingt je te trouwen. Gewoon niet doen. Hoef je ook geen geld van het feestje terug te willen vorderen. ;)

Wat me er aan doet denken, je mag wel vreemdgaan in jouw optiek als je niet getrouwd bent?

Ik kan overigens prima begrip hebben als iemand jou belazerd heeft hoor. Als je irl ook zo zou redeneren drijf je ze zo als een bordercollie de armen van een ander in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elpis op 15-01-2020 10:35:33 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_191038370
quote:

Ik vind dat de wetgever zich hier totaal niet mee dient te bemoeien.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:33:29 #145
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_191038386
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:54 schreef JoshCampbell het volgende:
Verbaasd me niet dat dat uitgerekend toen gebeurde. Sodom en Gomorrah in de vorm van een tijdsperiode.
Tot de jaren zeventig logen stellen juist over vreemdgaan omdat dat de enige manier was om te kunnen scheiden.
https://anderetijden.nl/aflevering/97/De-grote-leugen
Ik ga naar huis.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:41:59 #146
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191038505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:09 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Ben nooit weg gegaan :?

Fantastische reden verder.
Dank je.
pi_191038629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:24 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Heterdaad, onderzoek bij vermoeden etcetera.
Heterdaad? Door wie? De partner? Wat is het woord van een partner bij een scheiding?
Onderzoek? Door wie? De (al overbelaste) politie? Die mogen zich daar niet mee bezighouden.

Je kan het gewoon ontkennen, erg lastig te bewijzen.
Zelfs een foto van je partner bij een andere man of vrouw betekent niet dat deze vreemd gaat, kan ook op de koffie zijn.
pi_191038644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:04 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Je gedachtegang is ouderwets, met je hoofdkostwinnaar en geforceerde religieuze normen en waarden.
pi_191038676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Heterdaad? Door wie? De partner? Wat is het woord van een partner bij een scheiding?
Onderzoek? Door wie? De (al overbelaste) politie? Die mogen zich daar niet mee bezighouden.

Je kan het gewoon ontkennen, erg lastig te bewijzen.
Zelfs een foto van je partner bij een andere man of vrouw betekent niet dat deze vreemd gaat, kan ook op de koffie zijn.
DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen veilig stellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:58:23 #150
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191038765
TS klinkt als iemand met een rugzakje en veel frustraties.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:32 #151
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191038784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen of vreemde vaginale vochtsporen veiligstellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.
Fixed that, want omdanks het hoer dit hoer dat van ts gaan mannen evengoed vreemd.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_191038806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:59 schreef Elpis het volgende:

[..]

Fixed that, want omdanks het hoer dit hoer dat van ts gaan mannen evengoed vreemd.
En dan niet alleen van de getrouwden, maar van alle mensen met wie deze getrouwden mogelijk vreemd zouden hebben kunnen gaan.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:02:22 #153
66444 Lord_Vetinari
pi_191038822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Gokje op religie?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:54 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

woensdag 15 januari 2020 @ 11:03:10 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik denk dat het niet past in een rugzakje, je hebt wel bijna een bolderkar nodig voor deze collectie issues.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:03:26 #155
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191038843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gokje op religie?
[..]

Zou best kunnen, maar conservatief gelul is tegenwoordig weer helemaal hot geworden dus hoeft niet per sé.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:06:20 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen veilig stellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.
Gouden tijden voor privé detectives.
* Leandra gaat vast een full frame camera en een lange regenjas kopen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:05 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_191038899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gouden tijden voor privé detectives.
* Leandra gaat vast een full frame camera en een lange regenjas kopen *O*
* Lord_Vetinari gaat vast naar de KvK.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:05 #158
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191038940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gokje op religie?
[..]

Zouden die wel op internet mogen? :P
TV is al des duivels voor sommigen.

Mijn gok ligt iets noorderlijker.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:15:13 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191039051
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:09 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zouden die wel op internet mogen? :P
TV is al des duivels voor sommigen.

Mijn gok ligt iets noorderlijker.
Ja, internet mag wel.... TV is bij sommige groepen nog steeds uit den boze, maar helaas mogen ze wel op internet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:16:35 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191039068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

* Lord_Vetinari gaat vast naar de KvK.
Oh ja, wel handig om dat eerst te doen best wel en boel BTW op zo'n dure camera :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191039607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:38 schreef ElDinosaur het volgende:
Niet te vergeten bij bi relaties mogen we ze dan van hoge gebouwen gooien. :')
  woensdag 15 januari 2020 @ 12:13:35 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191039982
Stel bij het huwelijk een fatsoenlijk contract op en je kunt je op contractbreuk beroepen. Lijkt mij een beter plan omdat niet iedereen moeite heeft met vreemdgaan, en er zijn gradaties (van zoenen met een ander tot het onderhouden van een minnares met je bastaardkinderen).
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 13:16:37 #163
441859 crew  Lenny77
pi_191041058
De geile partner (m/v) die zoveel mogelijk wil rondneuken en vreemdgaan komt niet zo veel voor.
Vaak gaat er veel miserie vooraf wat dan weer kan leiden tot vreemdgaan en daar heeft de loyalist ook een verantwoordelijkheid voor.
Blijven praten, zaken oplossen, luisteren naar elkaar.
De loyalist kan net zo goed een monster zijn om mee te leven.
Daar zeg ik niet mee dat je dan maar moet gaan rondvogelen maar het zet de deur wel open.

Ts, wat als de partner wil scheiden van iemand omdat ie een ander is tegengekomen maar er is nog geen fysiek contact geweest? Dan is alles ok? Geen vergoeding, geen wegname ouderlijk recht enz?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_191042572
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

Daar zeg ik niet mee dat je dan maar moet gaan rondvogelen maar het zet de deur wel open.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard moeten beide partijen goed communiceren. Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen. Als het echt zo rot is allemaal, en als je het echt niet meer ziet zitten...stop er dan gewoon mee. Maar vreemdgaan is een individuele keuze. Er zijn maar héél weinig gevallen waar ik zou zeggen dat beide partijen verantwoordelijk zijn voor het vreemdgaan. Vreemdgaan en dan achteraf roepen dat het deels de schuld was van de andere partij vind ik gewoon kansloos. Diegene heeft er zelf individueel voor gekozen om met iemand anders aan te pappen.
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 19:34:20 #165
16180 crew  CoolGuy
pi_191046715
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard moeten beide partijen goed communiceren. Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen. Als het echt zo rot is allemaal, en als je het echt niet meer ziet zitten...stop er dan gewoon mee. Maar vreemdgaan is een individuele keuze. Er zijn maar héél weinig gevallen waar ik zou zeggen dat beide partijen verantwoordelijk zijn voor het vreemdgaan. Vreemdgaan en dan achteraf roepen dat het deels de schuld was van de andere partij vind ik gewoon kansloos. Diegene heeft er zelf individueel voor gekozen om met iemand anders aan te pappen.
^O^
  woensdag 15 januari 2020 @ 21:35:23 #166
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191048749
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen.
Welja alsof je broek versleten is en gewoon even een nieuwe koopt. :P

Er gaat een fase vooraf aan het trekken van de conclusie dat je er niet meer mee kan leven.
Als je zeg een relatie van 15 jaar hebt en 2 kinderen verder bent en je komt in een rotte periode, waarbij je het toch blijft proberen want tsja '15 jaar weggooien is zonde'en 'je bent het verplicht aan je kinderen', een man of vrouw tegen waarbij de vlam in de pan slaat kan het best eens zijn dat je even niet zo simpel denkt hoor.
pi_191049101
quote:

ik vind je argumenten niet goed. Alsof je kinderen en jij die schade niet krijgen wanneer je samenwoont zonder te trouwen. En trouw dan gewoon niet in gemeenschap van goederen dan is t op financieel gebied ook opgelost. En straffen op vreemdgaan....dan krijg je ook te maken met de reden van het vreemdgaan. Wat als de vreemdganger slecht behandeld word door de partner of zijn ze dan niet beide fout? Waarom verdient alleen het vreemdgaan straf. Het huwelijk houdt meer in dan alleen niet vreemdgaan ga je op andere aspecten dan ook straffen?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 21:54:51 ]
pi_191049153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 21:35 schreef Elpis het volgende:

[..]

Welja alsof je broek versleten is en gewoon even een nieuwe koopt. :P

Er gaat een fase vooraf aan het trekken van de conclusie dat je er niet meer mee kan leven.
Als je zeg een relatie van 15 jaar hebt en 2 kinderen verder bent en je komt in een rotte periode, waarbij je het toch blijft proberen want tsja '15 jaar weggooien is zonde'en 'je bent het verplicht aan je kinderen', een man of vrouw tegen waarbij de vlam in de pan slaat kan het best eens zijn dat je even niet zo simpel denkt hoor.
Ik zeg dan ook niet dat het makkelijk is om een relatie te verbreken. Maar het is wel de verstandige keuze als het echt zo kut is allemaal; helemaal als je inderdaad gevoelens begint te krijgen voor iemand anders. Verstandiger dan maar gewoon bovenop iemand anders te duiken en achteraf te roepen dat je partner deels verantwoordelijk is (kansloos, kan er niks mooiers van maken) voor het vreemdgaan. Dat is dan gewoon niet correct; je hebt er in je eentje voor gekozen dat je het makkelijker vond om hem ergens in te stoppen dan een volwassen besluit over je relatie te nemen. Ik snap best dat je een jarenlange relatie niet zomaar opgeeft, maar om dan maar lekker vreemd te gaan, kom op joh. Rare wereld als dat makkelijker is (je partner zoveel pijn doen en verraden) dan een kapotte relatie te verbreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 21:55:49 ]
pi_191050150
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tot de jaren zeventig logen stellen juist over vreemdgaan omdat dat de enige manier was om te kunnen scheiden.
https://anderetijden.nl/aflevering/97/De-grote-leugen
Juist. En dan weer gedoe met sleazy privédetectives om de ontrouw maar aan te kunnen tonen. Brrr.

Ik vind het een fundamenteel probleem als mensen vinden dat de overheid/wetgever dit soort privéproblematiek voor hun moet oplossen.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 00:14:44 #170
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191051238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:42 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Ik vind het een fundamenteel probleem als mensen vinden dat de overheid/wetgever dit soort privéproblematiek voor hun moet oplossen.
Trouwen voor de wet afschaffen dus.
What can change the nature of a man?
  donderdag 16 januari 2020 @ 00:21:15 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191051263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 00:14 schreef Coco. het volgende:

[..]

Trouwen voor de wet afschaffen dus.
Waarom?
  donderdag 16 januari 2020 @ 07:24:15 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191052007
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 00:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom?
Als je voor de wet trouwt, betrek je de samenleving bij je relatie. Je hebt er voordelen van, rechten waarop je je als "wettelijk partner" kunt beroepen. Dus mag de samenleving ook eisen stellen aan dat huwelijk, bijvoorbeeld dat het geen schijnhuwelijk is.
  donderdag 16 januari 2020 @ 07:29:43 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191052041
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je voor de wet trouwt, betrek je de samenleving bij je relatie. Je hebt er voordelen van, rechten waarop je je als "wettelijk partner" kunt beroepen. Dus mag de samenleving ook eisen stellen aan dat huwelijk, bijvoorbeeld dat het geen schijnhuwelijk is.
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je het huwelijk voor de wet zou afschaffen. Dat werd gesteld m.b.t. privéproblematiek als vreemdgaan.
pi_191053088
Vreemdgaan zou wat mij betreft best mogen betekenen dat je minder recht hebt op het zien van je kinderen of je recht op eventuele partneralimentatie of gemeenschap van goederen.

Je bent moedwillig de situatie voor je kinderen aan het verpesten. Dan heb je niet het beste voor met je kinderen.
pi_191053122
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:28 schreef Gutanoth het volgende:
Vreemdgaan zou wat mij betreft best mogen betekenen dat je minder recht hebt op het zien van je kinderen of je recht op eventuele partneralimentatie of gemeenschap van goederen.

Je bent moedwillig de situatie voor je kinderen aan het verpesten. Dan heb je niet het beste voor met je kinderen.
Uiteraard waar. Maar als een ouder is vreemdgegaan kan het nog steeds in het belang van het kind zijn om die ouder (net zo veel) te zien natuurlijk.

Gelet op het belang van het kind bij een scheiding lijkt het me daarom geen goede maatregel. Je betrekt het kind zo in de 'straf' van de vreemdganger.
pi_191053158
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Uiteraard waar. Maar als een ouder is vreemdgegaan kan het nog steeds in het belang van het kind zijn om die ouder (net zo veel) te zien natuurlijk.

Gelet op het belang van het kind bij een scheiding lijkt het me daarom geen goede maatregel. Je betrekt het kind zo in de 'straf' van de vreemdganger.
Dat is waar, maar als je vreemdgaat in een relatie waar kinderen bij gemoeid zijn, ben je per definitie een egoïstische en slechte ouder. Mensen gaan tegenwoordig maar om de haverklap vreemd zonder te willen werken aan een relatie.
pi_191053238
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:33 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat is waar, maar als je vreemdgaat in een relatie waar kinderen bij gemoeid zijn, ben je per definitie een egoïstische en slechte ouder. Mensen gaan tegenwoordig maar om de haverklap vreemd zonder te willen werken aan een relatie.
Klopt helemaal. Maar ik zou het kind niet betrekken in de 'straf' voor de vreemdganger. Daar krijg je vrees ik alleen maar meer ellende van (ondanks dat de vreemdganger zelf de aanstichter van de ellende is).
pi_191053246
quote:
Jezus
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:40:46 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191053292
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:28 schreef Gutanoth het volgende:

Wat is dit nou weer voor rare redenatie? Minder recht je kinderen te zien? Werkelijk?
Het belang van de kinderen (een goede band met beide ouders en beide ouders zoveel mogelijk om zich heen hebben) ga je ondergeschikt maken aan het recht van die ouder om de kinderen te zien?

Contact tussen ouder en kind is niet vanwege de belangen en rechten van de ouder, maar vanwege de belangen en rechten van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191053380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare redenatie? Minder recht je kinderen te zien? Werkelijk?
Het belang van de kinderen (een goede band met beide ouders en beide ouders zoveel mogelijk om zich heen hebben) ga je ondergeschikt maken aan het recht van die ouder om de kinderen te zien?

Contact tussen ouder en kind is niet vanwege de belangen en rechten van de ouder, maar vanwege de belangen en rechten van het kind.
Een goede band met ouders die de belangen van de kinderen op #1 zetten vind ik veel belangrijker dan ouders zien omdat het ouders zijn.

Een vriend van mij heeft een stiefvader die veel meer voor hem betekent heeft dan zijn "echte" vader in 100 jaar zou kunnen.

Dat een man zijn kwakje of een vrouw haar baarmoeder gebruikt heeft om een kind te maken, wilt nog niet zeggen dat ze een moeder of vader zijn.

Wanneer jij besluit vreemd te gaan en je kinderen dus door zo'n hel laat gaan, heb je al 20 punten in de min op de "vader/moeder" schaal.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:56:04 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191053495
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Een goede band met ouders die de belangen van de kinderen op #1 zetten vind ik veel belangrijker dan ouders zien omdat het ouders zijn.

Een vriend van mij heeft een stiefvader die veel meer voor hem betekent heeft dan zijn "echte" vader in 100 jaar zou kunnen.

Dat een man zijn kwakje of een vrouw haar baarmoeder gebruikt heeft om een kind te maken, wilt nog niet zeggen dat ze een moeder of vader zijn.

Wanneer jij besluit vreemd te gaan en je kinderen dus door zo'n hel laat gaan, heb je al 20 punten in de min op de "vader/moeder" schaal.
Wat jij belangrijk vindt en waarmee je mensen wilt straffen doet er niet toe, wat voor het kind belangrijk is doet er wel toe, en dat hangt niet op het feit dat de ene ouder de andere ouder bedrogen heeft.

Daarbij; als ik meer tijd besteed en en zaken bespreek met mijn tennisleraar, maar er geen seks mee heb is dat volgens jouw redenatie dus prima, want niet vreemdgegaan.
Terwijl ik dan emotioneel waarschijnlijk allang bij mijn man weg ben, maar voor jou is het fout zodra we seks hebben en al het andere niet.

Nou, ik voel me meer bedrogen door mijn man als hij zijn zieleroerselen consequent bij een ander neerlegt dan wanneer hij fysiek vreemdgaat.

Overigens zou ik geen van beiden accepteren, maar volgens jou is het emotionele bedrog prima maar als hij seks met een ander heeft gehad moet ik onze zoon vertellen dat hij niet naar papa mag omdat papa met een andere mevrouw gekust heeft? Of hoe wil je dat uitleggen aan een kind zonder te stoken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191053548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat jij belangrijk vindt en waarmee je mensen wilt straffen doet er niet toe, wat voor het kind belangrijk is doet er wel toe, en dat hangt niet op het feit dat de ene ouder de andere ouder bedrogen heeft.

Daarbij; als ik meer tijd besteed en en zaken bespreek met mijn tennisleraar, maar er geen seks mee heb is dat volgens jouw redenatie dus prima, want niet vreemdgegaan.
Terwijl ik dan emotioneel waarschijnlijk allang bij mijn man weg ben, maar voor jou is het fout zodra we seks hebben en al het andere niet.

Nou, ik voel me meer bedrogen door mijn man als hij zijn zieleroerselen consequent bij een ander neerlegt dan wanneer hij fysiek vreemdgaat.

Overigens zou ik geen van beiden accepteren, maar volgens jou is het emotionele bedrog prima maar als hij seks met een ander heeft gehad moet ik onze zoon vertellen dat hij niet naar papa mag omdat papa met een andere mevrouw gekust heeft? Of hoe wil je dat uitleggen aan een kind zonder te stoken?
Tsja, feit is nou eenmaal dat als je niet fysiek vreemd gaat de kans een stuk groter is dat je zonder vechtscheiding uit elkaar kan.

Alles wat je kan doen om de scheiding zo vredig mogelijk te laten verlopen is het beste voor je kind.

Wanneer een vader de moeder slaat in een ruzie tijdens de scheiding mag hij de kinderen ook minder zien waarschijnlijk. Vreemdgaan zorgt voor een dikke vechtscheiding en mag dus net zo zwaar bestraft worden.

Als jij in je relatie vreemd gaat heb je niet het beste voor met je kinderen en ben je dus geen goede ouder.
pi_191053561
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

watte?

emotioneel "vreemdgaan" is erger dan je benen spreiden voor een vreemde vent :') ?

#vrouwenlogica
pi_191053612
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:59 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Als jij in je relatie vreemd gaat heb je niet het beste voor met je kinderen en ben je dus geen goede ouder.
Helemaal mee eens, een ouder hoort niet emotioneel en/of fysiek vreemd te gaan want dat is schadelijk voor het kind op korte en/of lange termijn. Vreemdgangers zijn slechte ouders.
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:04:15 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191053619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:00 schreef Edding345 het volgende:

[..]

watte?

emotioneel "vreemdgaan" is erger dan je benen spreiden voor een vreemde vent :') ?

#vrouwenlogica
Mijn tennisleraar is geen vreemde vent, we kennen elkaar heel goed, bespreken ook zo lekker veel samen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191053664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn tennisleraar is geen vreemde vent, we kennen elkaar heel goed, bespreken ook zo lekker veel samen O+
Waarom probeer je niet uit te zoeken waarom je die dingen niet met je man kan bespreken dan?

Wanneer je aan kinderen begint ben je verplicht om tot het uiterste te gaan om je relatie te redden.

Ga in therapie, zoek de oorzaak van jullie problemen. Als na therapie blijkt dat het écht niet gaat werken kan je waarschijnlijk ook samen veel beter door een deur als de relatie over gaat.

Dát is het beste voor je kind(eren). Al het andere is egoïstisch en maakt je een slechte ouder.
pi_191054207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet erg vinden als mijn meisje van alles bespreekt met andere mannen zolang ik de enige ben die seks met haar heeft

Maar ik denk dat het voor vrouwen vaak andersom is en ze de logica ook op zichzelf toepassen of rationaliseren :T
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:53:27 #188
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191054443
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:59 schreef Gutanoth het volgende:
Wanneer een vader de moeder slaat in een ruzie tijdens de scheiding mag hij de kinderen ook minder zien waarschijnlijk.
Nope. Een slechte echtgenoot is niet per definitie een slechte vader.
En kinderen zeer zeer loyaal aan hun ouders. Ook aan de minder perfecte ouders.

Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik, ondanks mijn moeder beweert dat de relatie met haar vriend later kwam, het vermoeden gehad dat het wel eerder begon. En dat boeit me helemaal niks, want ik weet ook hoe mijn vader was. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:39 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet erg vinden als mijn meisje van alles bespreekt met andere mannen zolang ik de enige ben die seks met haar heeft
Ook als ze niks meer met jou bespreekt?
Dan heb je geen relatie meer maar ben je dedegradeert tot scharrel.

quote:
Maar ik denk dat het voor vrouwen vaak andersom is en ze de logica ook op zichzelf toepassen of rationaliseren.
In de (te) vele jaren dat ik op fora meelees ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.
Vrouwen laten vaker emotionele ontrouw zwaarder laten weten dan fysieke. De mannen eerder andersom.
pi_191054470
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik, ondanks mijn moeder beweert dat de relatie met haar vriend later kwam, het vermoeden gehad dat het wel eerder begon. En dat boeit me helemaal niks, want ik weet ook hoe mijn vader was. :{
[..]

[..]

In de (te) vele jaren dat ik op fora meelees ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.
Vrouwen laten vaker emotionele ontrouw zwaarder laten weten dan fysieke. De mannen eerder andersom.
Zolang ze maar haar gaten spreidt voor mij en niemand anders is het echt /care voor mij

Wellicht dat andere mannen ervan houden om de bff te zijn maja
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:56:55 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191054484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:55 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Zolang ze maar haar gaten spreidt voor mij en niemand anders is het echt /care voor mij

Wellicht dat andere mannen ervan houden om de bff te zijn maja
Wat praat jij liefdevol over je vrouw.

:r
pi_191054511
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat praat jij liefdevol over je vrouw.

Ze mag toch homovriendjes hebben van mij?
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:00:50 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191054546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:58 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Ze mag toch homovriendjes hebben van mij?
Van welke ONZ-user is dit de zoveelste kloon? Iemand?
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:07:30 #193
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191054659
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat praat jij liefdevol over je vrouw scharrel.

donderdag 16 januari 2020 @ 11:08:52 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191054686
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:07 schreef Elpis het volgende:

[..]

Tijdelijke neukgat.
pi_191054918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:39 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Maar ik denk dat het voor vrouwen vaak andersom is en ze de logica ook op zichzelf toepassen of rationaliseren :T
Dat alles bespreken maakt haar anders wel kwetsbaar voor vreemdgaan, dus heel erg verstandig is dat niet.

Als je een meid in een relatie wil losweken is dat toch vaak de meest succesvolle manier.
pi_191055803
Is emotioneel vreemdgaan ook dromen dat je seks hebt met andere ipv je eigen vrouw of man ?
pi_191055825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat alles bespreken maakt haar anders wel kwetsbaar voor vreemdgaan, dus heel erg verstandig is dat niet.

Als je een meid in een relatie wil losweken is dat toch vaak de meest succesvolle manier.
Ja echt wel of het moet een homo vriendje zijn anders is het alarmfase 1.
pi_191056016
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:24 schreef Lunatiek het volgende:
De wet stelt eisen aan de verbintenis en aan de partner. Dat is ook waar je ja op zegt: "beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt".

En die plichten zijn gewoon omschreven. Bijvoorbeeld dat echtgenoten verplicht zijn elkaar het nodige te verschaffen. In principe mag je bijvoorbeeld niet al het geld opmaken aan jouw nieuwe motor terwijl je vrouw dringend een nieuwe bril nodig heeft. En dat is geen strafrechtelijke zaak, maar burgerlijk recht.

Seksuele trouw staat niet in de wet als vereiste. Dus waarom zou een huwelijk waarin een partner vreemdgaat een schijnhuwelijk zijn? Dan kun je met evenveel grond zeggen dat een huwelijk waarin de vrouw niet gehoorzaam is aan de man een schijnhuwelijk is. Dat stond vroeger namelijk in de wet als echtelijke plicht. Eveneens was het vroeger de man die de woonplaats bepaalde. Een vrouw die zich daartegen verzette ging dus tegen die wet in.

Dat mensen seksuele trouw belangrijk vinden, prima. Om dat wettelijk vast te leggen: raar. Want dan zou je al die andere dingen die sommige mensen in een huwelijk belangrijk vinden ook wettelijk vast kunnen leggen:
- recht op seks (was er vroeger ook, verkrachting binnen het huwelijk was niet strafbaar)
- verbod op met vrienden/vriendinnen praten over de tekortkomingen van je echtgenoot
- recht op goede gesprekken
- recht op een avond per week voor jezelf zonder gezeur van de ander.....

Dat mensen dat allemaal essentieel kunnen vinden wil nog niet zeggen dat het in de wet moet.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:45:03 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191056132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:36 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

De wet stelt eisen aan de verbintenis en aan de partner. Dat is ook waar je ja op zegt: "beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt".

En die plichten zijn gewoon omschreven. Bijvoorbeeld dat echtgenoten verplicht zijn elkaar het nodige te verschaffen. In principe mag je bijvoorbeeld niet al het geld opmaken aan jouw nieuwe motor terwijl je vrouw dringend een nieuwe bril nodig heeft. En dat is geen strafrechtelijke zaak, maar burgerlijk recht.

Seksuele trouw staat niet in de wet als vereiste. Dus waarom zou een huwelijk waarin een partner vreemdgaat een schijnhuwelijk zijn? Dan kun je met evenveel grond zeggen dat een huwelijk waarin de vrouw niet gehoorzaam is aan de man een schijnhuwelijk is. Dat stond vroeger namelijk in de wet als echtelijke plicht. Eveneens was het vroeger de man die de woonplaats bepaalde. Een vrouw die zich daartegen verzette ging dus tegen die wet in.

Dat mensen seksuele trouw belangrijk vinden, prima. Om dat wettelijk vast te leggen: raar. Want dan zou je al die andere dingen die sommige mensen in een huwelijk belangrijk vinden ook wettelijk vast kunnen leggen:
- recht op seks (was er vroeger ook, verkrachting binnen het huwelijk was niet strafbaar)
- verbod op met vrienden/vriendinnen praten over de tekortkomingen van je echtgenoot
- recht op goede gesprekken
- recht op een avond per week voor jezelf zonder gezeur van de ander.....

Dat mensen dat allemaal essentieel kunnen vinden wil nog niet zeggen dat het in de wet moet.
Bedoelde Lunatiek dát met een schijnhuwelijk? Ik dacht dat hij gewoon echt een schijnhuwelijk bedoelde. :')
pi_191056250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zeg ook niet dat het vreemdgaan op zich je een slechte ouder maakt.

Het riskeren dat je kinderen het slagveld worden van een vechtscheiding,omdat jij je kwakje kwijt wilde of je gat gevuld moest worden, maakt je per definitie een slechte ouder :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:02:09 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191056351
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:55 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het riskeren dat je kinderen het slagveld worden van een vechtscheiding,omdat jij je kwakje kwijt wilde of je gat gevuld moest worden, maakt je per definitie een slechte ouder :)
Jij maakt nooit een fout? Alles wat jij doet is 100% in het belang van je kinderen?
pi_191056369
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij maakt nooit een fout? Alles wat jij doet is 100% in het belang van je kinderen?
Je hebt fouten en fouten. Ik mag hopen dat vreemdgaan niet een "Oh oeps, ik gleed uit" gevalletje is.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:05:21 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191056398
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je hebt fouten en fouten. Ik mag hopen dat vreemdgaan niet een "Oh oeps, ik gleed uit" gevalletje is.
Nee, dat is een vrij stomme fout. Maar jij vindt kennelijk dat iemand daar dan extra voor gestraft moet worden door hem/haar zijn/haar kinderen te ontzeggen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:11:07 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191056461
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog heeft dat niets met de band tussen ouder en kind te maken.
Overigens vind ik het nogal bizar dat je de conclusie trekt dat vreemdgaan tot een vechtscheiding zou leiden.

Tot slot, voor degenen die zich zorgen maakten: ik heb geen tennisleraar ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191056491
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat is een vrij stomme fout. Maar jij vindt kennelijk dat iemand daar dan extra voor gestraft moet worden door hem/haar zijn/haar kinderen te ontzeggen.
Ik heb nergens gezegd dat diegene zijn/haar kinderen nooit meer mag zien. Ik vind het echter wel een heel goede reden om te zeggen dat diegene de kinderen maximaal 1/2 dagen in de week "krijgt". Het is belangrijk voor de kinderen dat ze opgevoed worden door een verantwoordelijk persoon.

Je verwoest een gezin en de jeugd van je kinderen. Als je niet even na kan denken voor je vreemdgaat ben je niet geschikt om meer dan 50% van de tijd verantwoordelijk te zijn voor kinderen.
pi_191056505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog heeft dat niets met de band tussen ouder en kind te maken.
Overigens vind ik het nogal bizar dat je de conclusie trekt dat vreemdgaan tot een vechtscheiding zou leiden.

Tot slot, voor degenen die zich zorgen maakten: ik heb geen tennisleraar ;)
"Riskeren dat" is niet duidelijk genoeg?

Je weet niet of je een vechtscheiding gaat krijgen, maar elk normaal persoon kan wel bedenken dat dit een hele reële optie is
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:15:04 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191056514
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat diegene zijn/haar kinderen nooit meer mag zien. Ik vind het echter wel een heel goede reden om te zeggen dat diegene de kinderen maximaal 1/2 dagen in de week "krijgt". Het is belangrijk voor de kinderen dat ze opgevoed worden door een verantwoordelijk persoon.

Je verwoest een gezin en de jeugd van je kinderen. Als je niet even na kan denken voor je vreemdgaat ben je niet geschikt om meer dan 50% van de tijd verantwoordelijk te zijn voor kinderen.
Ik vind dit echt zo'n bizarre stelling.
Waarom zou je de kinderen straffen voor een fout van de ouder.

Overigens, een vechtscheiding is nagenoeg altijd de schuld van beide ouders, ongeacht de reden van de scheiding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:15:31 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191056522
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik met extra straffen.

Ik ben het gewoon niet met jou eens dat zo’n misstap iemand ongeschikt maakt als ouder. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je eigen ervaring meespeelt in de emoties hieromtrent.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:16:50 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191056548
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je weet niet of je een vechtscheiding gaat krijgen, maar elk normaal persoon kan wel bedenken dat dit een hele reële optie is
Nou nee, een scheiding op een vechtscheiding laten uitdraaien is echt een zwaktebod, meestal van beide ouders.

Maar goed, huwelijkse voorwaarden FTW.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191056554
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon niet met jou eens dat zo’n misstap iemand ongeschikt maakt als ouder. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je eigen ervaring meespeelt in de emoties hieromtrent.
Nee, ik heb geen ervaring in dit geval. Ik heb geen kinderen en mijn ouders zijn elkaar zeer trouw en al meer dan 40 jaar gelukkig gertrouwd
pi_191056569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind dit echt zo'n bizarre stelling.
Waarom zou je de kinderen straffen voor een fout van de ouder.

Overigens, een vechtscheiding is nagenoeg altijd de schuld van beide ouders, ongeacht de reden van de scheiding.
Je straft de kinderen juist door ze alleen te laten met een debiel die alleen aan zichzelf denkt en niet beseft op wie vreemdgaan allemaal impact heeft.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:18:40 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191056578
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen ervaring in dit geval. Ik heb geen kinderen en mijn ouders zijn elkaar zeer trouw en al meer dan 40 jaar gelukkig gertrouwd
Oh, dat verbaast me dan.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:18:55 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191056584
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gebrek aan ervaring kan ook de reden zijn.

Maar goed, TS heeft ook geen kinderen, dus dit zijn weer typisch van die discussies die vooral gaan over een situatie die mogelijk nooit gaat ontstaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:23:04 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191056648
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je straft de kinderen juist door ze alleen te laten met een debiel die alleen aan zichzelf denkt en niet beseft op wie vreemdgaan allemaal impact heeft.
Nee, ik straf mijn kind als ik hem bij de vader weghou met wie hij tot de scheiding dagelijks aan tafel zat, die hem 's avonds naar bed brengt, met wie hij zaterdagochtend boodschappen gaat doen en met wie hij op vrijdagavond "mannenavond" heeft en ze mij naar boven sturen omdat ik iets anders op TV wil zien dan zij.

En hoe ga ik dat uitleggen?
Papa heeft met iemand anders gekust, daarom wilde mama scheiden en omdat ze nog steeds boos op papa is mag jij minder naar papa!
Dat idee?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191056869
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik straf mijn kind als ik hem bij de vader weghou met wie hij tot de scheiding dagelijks aan tafel zat, die hem 's avonds naar bed brengt, met wie hij zaterdagochtend boodschappen gaat doen en met wie hij op vrijdagavond "mannenavond" heeft en ze mij naar boven sturen omdat ik iets anders op TV wil zien dan zij.

En hoe ga ik dat uitleggen?
Papa heeft met iemand anders gekust, daarom wilde mama scheiden en omdat ze nog steeds boos op papa is mag jij minder naar papa!
Dat idee?
Allemaal heel lief enzo, maar waar is die lieve papa wanneer hij denkt "Wow, ik ga nu even lekker neuken, fuck it dat ik mijn kind beroof van zijn fijne gezinssituatie"?
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:07:53 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_191057214
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:39 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Allemaal heel lief enzo, maar waar is die lieve papa wanneer hij denkt "Wow, ik ga nu even lekker neuken, fuck it dat ik mijn kind beroof van zijn fijne gezinssituatie"?
Goede papa's doen alles goed?
Als iets verkeerds hebben gedaan dan kunnen het nooit meer goede papa's zijn?
Twee goed ouders kunnen geen slecht huwelijk hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 16-01-2020 14:15:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_191057287
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:07 schreef dop het volgende:

[..]

Goede papa's doen alles goed?
Als iets verkeerds hebben gedaan dan kunnen het nooit meer goede papa's zijn?
Nope, goede papa's laten wel eens iets vallen, goede papa's rijden wel eens te hard, goede papa's maken wel eens iets kapot.

Ouders die ongeacht de consequenties een relatie kapot maken waardoor de gezinssituatie van het kind verwoest wordt, is geen goede papa/mama
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:16:12 #218
545 dop
pi_191057322
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:13 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nope, goede papa's laten wel eens iets vallen, goede papa's rijden wel eens te hard, goede papa's maken wel eens iets kapot.

Iemand die ongeacht de consequenties een relatie kapot maken waardoor de gezinssituatie van het kind verwoest wordt, is geen goede papa/mama
Dus als je een slecht huwelijk hebt, ben je zonder meer een slechte papa, of mama?
Als de liefde er niet meer is maar bij elkaar blijven voor de kinderen?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_191057328
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:16 schreef dop het volgende:

[..]

Dus als je een slecht huwelijk hebt, ben je zonder meer een slechte papa, of mama?
Nee, zoals ik al eerder in het topic zei; Dan werk je godverdomme aan je relatie door middel van therapie
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:17:52 #220
545 dop
pi_191057345
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:16 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al eerder in het topic zei; Dan werk je godverdomme aan je relatie door middel van therapie
En al dat niets oplost dan toch maar bij elkaar blijven?
Dat is beter voor de kinderen?
pi_191057416
quote:

[..]
Ouders die ongeacht de consequenties een relatie kapot maken waardoor de gezinssituatie van het kind verwoest wordt, is geen goede papa/mama
Mee eens, een ouder die vreemd gaat is trouwens ook geen goed rolmodel voor de kinderen, zo'n ouder belooft het een (trouw) maar doet het andere (ontrouw) en de kinderen zien de bedrogen papa of mama in tranen. Dat kan toch nooit goed zijn voor de ontwikkeling van het kind? Grote schande en de kinderbescherming erop afsturen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:28:59 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191057518
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:39 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer, mensen maken fouten, deal with it.

Ik zou het veel zorgwekkender vinden mijn kind achter te laten bij iemand die regelmatig veel drinkt, maar dat is volgens jou dan weer prima, zolang hij z'n secretaresse maar niet neukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:29:50 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191057533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:22 schreef Aristai het volgende:

[..]

Mee eens, een ouder die vreemd gaat is trouwens ook geen goed rolmodel voor de kinderen, zo'n ouder belooft het een (trouw) maar doet het andere (ontrouw) en de kinderen zien de bedrogen papa of mama in tranen. Dat kan toch nooit goed zijn voor de ontwikkeling van het kind? Grote schande en de kinderbescherming erop afsturen.
Trouw hoort bij de geloftes voor de burgerlijke stand?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191057704
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:17 schreef dop het volgende:

[..]

En al dat niets oplost dan toch maar bij elkaar blijven?
Dat is beter voor de kinderen?
Nee, relatietherapie is niet alleen om een relatie te redden, maar ook om vredig uit elkaar te gaan wanneer het echt niet meer lukt.

In alle opzichten dus beter dan vreemdgaan :)

Vreemdgaan is voor zwakke mensen en in het dierenrijk worden de zwakken afgeslacht samen met hun kinderen.
pi_191057727
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer, mensen maken fouten, deal with it.

Ik zou het veel zorgwekkender vinden mijn kind achter te laten bij iemand die regelmatig veel drinkt, maar dat is volgens jou dan weer prima, zolang hij z'n secretaresse maar niet neukt.
Ja, want omdat ik een iets wil bestraffen betekent dat ik alle andere (heftige) fouten wil vrijpleiten ^O^

Wanneer iemand alcoholist is worden zijn/haar rechten als ouder ook beperkt toch? Ik heb niet gezegd dat ik dat wil veranderen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:42:35 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057735
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, relatietherapie is niet alleen om een relatie te redden, maar ook om vredig uit elkaar te gaan wanneer het echt niet meer lukt.

In alle opzichten dus beter dan vreemdgaan :)

Vreemdgaan is voor zwakke mensen en in het dierenrijk worden de zwakken afgeslacht samen met hun kinderen.
Ja, goed argument. In het dierenrijk is men altijd trouw.

Joh, je bent nauwelijks serieus te nemen met dit soort teksten.
pi_191057756
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:40 schreef Gutanoth het volgende:
Impliceer je nou dat in het dierenrijk niet vreemdgegaan wordt? :?
In hele drommen diergroepen hebben mannetjes meerdere vrouwtjes. Sterker nog, dat is meer regel dan uitzondering in het dierenrijk.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:44:33 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057761
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:41 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja, want omdat ik een iets wil bestraffen betekent dat ik alle andere (heftige) fouten wil vrijpleiten ^O^

Wanneer iemand alcoholist is worden zijn/haar rechten als ouder ook beperkt toch? Ik heb niet gezegd dat ik dat wil veranderen.
Wel interessant hoor, hoe je de discussie vakkundig frustreert door er steeds weer nieuwe vergelijkingen bij te slepen die kant noch wal raken.
pi_191057764
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, goed argument. In het dierenrijk is men altijd trouw.

Jij bent wel iemand die lekker selectief op mijn berichten reageer :) Dan ben je ook niet echt serieus te nemen. Zelfs jij snapt wel dat ik met die laatste zin natuurlijk niet bedoel dat mensen dood gemaakt moeten worden ;)
pi_191057771
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wel interessant hoor, hoe je de discussie vakkundig frustreert door er steeds weer nieuwe vergelijkingen bij te slepen die kant noch wal raken.
interessant dat je uit mijn berichten haalt dat ik vind dat je je kind maar bij iemand laten die drinkt :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:45:22 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057772
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:44 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Jij bent wel iemand die lekker selectief op mijn berichten reageer :) Dan ben je ook niet echt serieus te nemen. Zelfs jij snapt wel dat ik met die laatste zin natuurlijk niet bedoel dat mensen dood gemaakt moeten worden ;)
Ik reageer toch niet op dat doodmaken, of wel?
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:45:50 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057783
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:45 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

interessant dat je uit mijn berichten haalt dat ik vind dat je je kind maar bij iemand laten die drinkt :)
Whut?
pi_191057788
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik reageer toch niet op dat doodmaken, of wel?
Ik bedoel er helemaal niet mee dat er in het dierenrijk niet vreemd gegaan wordt, ik bedoelde natuurlijk dat mensen die dat doen zwak zijn.
pi_191057793
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Whut?
Ah, mijn excuses, dat was leandra
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:46:53 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057798
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:46 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik bedoel er helemaal niet mee dat er in het dierenrijk niet vreemd gegaan wordt, ik bedoelde natuurlijk dat mensen die dat doen zwak zijn.
Ja, en de relevantie van de vergelijking met het dierenrijk is... ?
pi_191057807
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en de relevantie van de vergelijking met het dierenrijk is... ?
Dat zwakke dieren niet geschikt zijn hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:48:01 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057820
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Heb jij je pillen wel genomen, vandaag?
pi_191057839
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb jij je pullen wel genomen, vandaag?
Ah! Daar is de ad hominem van iemand die uitgediscussieerd is!
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:49:55 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057856
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:49 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ah! Daar is de ad hominem van iemand die uitgediscussieerd is!
Ja, uitgediscussieerd met iemand die niet verder komt dan te herhalen: vreemdgaan is zwak en maakt iemand ongeschikt om kinderen op te voeden.
pi_191057864
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij ook niet, eerder zei je dat je dit topic zou verlaten en nu ben je er weer? Dat is erg ontrouw.

Overigens, in het dierenrijk is het hebben van anderen geaccepteerd, a la open relatie, en dat is geen vreemdgaan.
pi_191057879
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, uitgediscussieerd met iemand die niet verder komt dan te herhalen: vreemdgaan is zwak en maakt iemand ongeschikt om kinderen op te voeden.
Je mag ook gewoon zeggen dat je punt niet sterk genoeg is en je moeite hebt er nog achter te staan.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:53:16 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057905
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:51 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon zeggen dat je punt niet sterk genoeg is en je moeite hebt er nog achter te staan.
Ja, bedankt voor de suggestie.
pi_191057926
Ik heb nooit gezegd:

Iemand gaat vreemd -> is dus niet geschikt om een kind op te voeden.

Ik heb gezegd:

Ouder heeft niet de capaciteiten om te beseffen wat vreemdgaan kan verpesten voor het kind of heeft daar gewoon scheit aan -> Iemand gaat vreemd -> Kind raakt zijn/haar stabiele gezinssituatie kwijt dankzij de onkunde van de eerdergenoemde ouder -> ouder is niet geschikt om een kind op te voeden.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:55:16 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057944
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:54 schreef Gutanoth het volgende:
Ik heb nooit gezegd:

Iemand gaat vreemd -> is dus niet geschikt om een kind op te voeden.

Ik heb gezegd:

Ouder heeft niet de capaciteiten om te beseffen wat vreemdgaan kan verpesten voor het kind of heeft daar gewoon scheit aan -> Iemand gaat vreemd -> Kind raakt zijn/haar stabiele gezinssituatie kwijt dankzij de onkunde van de eerdergenoemde ouder -> ouder is niet geschikt om een kind op te voeden.
3 en 4 volgen niet per definitie uit 1 en 2.
pi_191057967
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

3 en 4 volgen niet per definitie uit 1 en 2.
Nee, maar iedereen kan in stap 1 al begrijpen dat 3 een gevolg KAN ZIJN van 2?

Als je dan tóch besluit om het risico te lopen dat je je kind dat aandoet, dan doet een geschikt ouder dat toch niet?
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:58:16 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191057986
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:56 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen kan in stap 1 al begrijpen dat 3 een gevolg KAN ZIJN van 2?

Als je dan tóch besluit om het risico te lopen dat je je kind dat aandoet, dan doet een geschikt ouder dat toch niet?

Dat vind ik veel te kort door de bocht.
pi_191057990
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind ik veel te kort door de bocht.
Waarom?
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:00:30 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191058009
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:58 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat mensen fouten maken, ouders maken ook fouten. Dat maakt ze niet ongeschikt als ouder.
pi_191058063
- hou eens op met dit soort posts -

[ Bericht 95% gewijzigd door CoolGuy op 16-01-2020 15:11:17 ]
pi_191058110
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat mensen fouten maken, ouders maken ook fouten. Dat maakt ze niet ongeschikt als ouder.
Vreemdgaan is geen fout het is een keuze.

Een fout is als je iets goeds wil doen maar het onbedoeld niet goed doet en schade berokkend.

Bij vreemdgaan is er in de basis geen sprake van iets goed willen doen, dus is het ook geen fout.

Vreemdgaan is een bewuste keuze voorafgegaan door vele voorgaande keuzes en ook daarom nooit een fout.
pi_191058117
quote:

[..]

Je hebt fouten en fouten.
pi_191058123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:09 schreef Aristai het volgende:

[..]

Vreemdgaan is geen fout het is een keuze.

Een fout is als je iets goeds wil doen maar het onbedoeld niet goed doet en schade berokkend.

Bij vreemdgaan is er in de basis geen sprake van iets goed willen doen, dus is het ook geen fout.

Vreemdgaan is een bewuste keuze voorafgegaan door vele voorgaande keuzes en ook daarom nooit een fout.
dit dus
pi_191058136
quote:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd
Nope :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:39:02 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191058542
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:41 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Is dat zo? Dus als je je ex dwars wilt zitten hoef je alleen maar te verklaren dat hij/zij regelmatig veel drinkt en dan beperkt de rechter de omgang tussen die ouder en het kind?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191058600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dat zo? Dus als je je ex dwars wilt zitten hoef je alleen maar te verklaren dat hij/zij regelmatig veel drinkt en dan beperkt de rechter de omgang tussen die ouder en het kind?
Ik zei: "als iemand alcoholist is"
niet: "Als je zegt dat iemand alcoholist is"

:')
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:45:25 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191058635
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik zei: "als iemand alcoholist is"
niet: "Als je zegt dat iemand alcoholist is"

:')
En dat ga ik gedurende een scheiding bewijzen door?

Ik had het trouwens over regelmatig veel drinken, dat hoeft niet automatisch te betekenen dat iemand een alcoholist is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191058673
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoelde Lunatiek dát met een schijnhuwelijk? Ik dacht dat hij gewoon echt een schijnhuwelijk bedoelde. :')
Ik reageerde op de stelling dat de samenleving eisen mag stellen aan een huwelijk, maar gaandeweg werd het een wat algemenere reactie op dingen die gezegd zijn. Excuus als ik verwarring stichtte :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:52:24 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191058734
quote:

[..]

Vreemdgaan is geen fout.
Het kan een sabotage zijn waar je achteraf spijt van hebt. Maar het is geen fout.

Een fout betekend een (ondoordachte) beslissing waarvan je dacht dat de uitkomst positief zou zijn op dat moment.
Bij vreemdgaan weet je dat de uitkomst niet positief is. Negeer je dat in mindere of meerdere mate.

Dat hoe je met je partner omgaat bar weinig zegt over je geschiktheid als ouder heb je wel 100% gelijk in.
Dat is een andere relatie, die jammer genoeg te vaak niet meegenomen wordt in de keuze de partner relatie te saboteren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_191058888
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vreemdgaan is geen fout.
Het kan een sabotage zijn waar je achteraf spijt van hebt. Maar het is geen fout.

Een fout betekend een (ondoordachte) beslissing waarvan je dacht dat de uitkomst positief zou zijn op dat moment.
Bij vreemdgaan weet je dat de uitkomst niet positief is. Negeer je dat in mindere of meerdere mate.

Dat hoe je met je partner omgaat bar weinig zegt over je geschiktheid als ouder heb je wel 100% gelijk in.
Dat is een andere relatie, die jammer genoeg te vaak niet meegenomen wordt in de keuze de partner relatie te saboteren.
Jij houdt er wel een beperkte definitie van 'fout' op na. Daarnaast valt vreemdgaan nog steeds binnen jouw definitie van fout.

Vreemdgangers doen dat over het algemeen niet omdat ze verwacht worden betrapt te worden. De negatieve consequentie staat dus in het geheel niet vast, zoals jij stelt. Sterker nog: mijn gok is dat de meeste vreemdgangers niet worsen betrapt, en het dus (uit dat perspectief) meestal 'goed' gaat.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 16:17:08 #260
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191059077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:36 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

En die plichten zijn gewoon omschreven. Bijvoorbeeld dat echtgenoten verplicht zijn elkaar het nodige te verschaffen.

Je laat wat weg: Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:23:38 #261
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191059205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:17 schreef Coco. het volgende:

[..]

Je laat wat weg: Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
En in welk wetsartikel staat dat? Ik heb net even een de opname van onze trouwerij gecheckt, maar dat zegt onze ambtenaar niet hoor.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:27:11 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_191059282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Jij houdt er wel een beperkte definitie van 'fout' op na. Daarnaast valt vreemdgaan nog steeds binnen jouw definitie van fout.

Vreemdgangers doen dat over het algemeen niet omdat ze verwacht worden betrapt te worden. De negatieve consequentie staat dus in het geheel niet vast, zoals jij stelt. Sterker nog: mijn gok is dat de meeste vreemdgangers niet worsen betrapt, en het dus (uit dat perspectief) meestal 'goed' gaat.
Nee, mijn definitie van fout is niet beperkt.
Dat iemand denkt de evt negatieve gevolgen te kunnen omzeilen maakt niet dat men niet weet dat er mogelijk negatieve gevolgen zijn.

Als je denkt dat je partner er ok mee is is het geen vreemdgaan.
Kan dan wel een fout zijn, je dacht dat het ok zou zijn, maar achteraf is het dat niet.

Wel of niet betrapt worden maakt geen bal uit in deze. Vooraf weten dat je partner er niet ok mee is maakt dat het geen fout is. Nadenken over of de kans groot is dat je betrapt wordt maakt het er niet beter op. Maakt het enkel een grotere sabotage. Een nog bewustere keuze die altijd tussen jou en je partner in zal staan. Afstand creeerd.

Iedereen die vreemd gaat moet over en grens heen. Fuck de gevolgen.
Hoe berekender (hoe omzeil ik die gevolgen), hoe groter de sabotage.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:02 #263
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191059294
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

En in welk wetsartikel staat dat? Ik heb net even een de opname van onze trouwerij gecheckt, maar dat zegt onze ambtenaar niet hoor.
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:23 schreef Elpis het volgende:
Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.
http://www.wetboek-online(...)boek%20Boek%201.html

artikel 81
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:43:06 #264
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191059561
quote:
Darn toch weer iets ongezien getekend. :(

Overigens is de betekenis loyaliteit, trouw, nauwgezetheid en kan dat op diverse manieren geschonden worden. Dat is niet aan seks voorbehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elpis op 16-01-2020 22:25:36 ]
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:02:28 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191059859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:47 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Ik reageerde op de stelling dat de samenleving eisen mag stellen aan een huwelijk, maar gaandeweg werd het een wat algemenere reactie op dingen die gezegd zijn. Excuus als ik verwarring stichtte :)
Nee, ik denk dat jij gelijk hebt.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:25:17 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191060229
quote:
Ik strijk zijn overhemden heel nauwgezet :(
Als dat niet getrouw is weet ik het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:31:36 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191060352
quote:

nee
pi_191060903
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Mannen die hun zaad verspreiden over de gewillige vrouwtjes zijn juist de sterke in het dierenrijk.
pi_191061029
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:55 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dan maakt veel autorijden je ook een slechte ouder, je riskeert dat je dood gaat.
Of roken, hoewel dat sentiment al steeds groter wordt.
compact en kleverig.
pi_191061254
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me bij vreemdgaan niet een reëlere optie dan in andere gevallen, het ligt nl aan de personen in een relatie hoe ze ermee omgaan, niet aan de reden.
Dat lijkt mij tenminste logisch.
compact en kleverig.
pi_191061465
quote:
Ik weet niet of het strafbaar was, maar tot 1971 moest er een "schuldige" zijn om uberhaupt te mogen scheiden. Vreemdgaan was een van die redenen. Dit had als gevolg dat dan ook automatisch de schuldige de kosten droeg. Je kon als schuldige bijvoorbeeld geen aanspraak maken op allimentatie. De vrouwenbeweging in die tijd was daar sterk op tegen en heeft dit via de politiek weten aan te passen. In principe is het wel goed dat er geen schuld meer hoeft te zijn om te scheiden, maar dat een gescheiden man 60 procent van zijn salaris moet afstaan aan iemand die vreemd is gegaan en daarna hem heeft verlaten is natuurlijk te zot voor woorden.
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:49:23 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191061622
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dan maakt veel autorijden je ook een slechte ouder, je riskeert dat je dood gaat.
Of roken, hoewel dat sentiment al steeds groter wordt.
Roken tijdens de zwangerschap is wel een mooie vergelijking.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:49:28 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191061626
quote:
Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat de wetgever beoogde met dat artikel. Of beter: wat er juridisch gezien staat.

Hint: het is niet wat jij denkt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:54:00 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191061703
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst even verdiepen in wat de wetgever beoogde met dat artikel. Of beter: wat er juridisch gezien staat.

Oeh, toch maar goed dat ik zijn overhemden nauwgezet strijk :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:54:05 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191061705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ik weet niet of het strafbaar was, maar tot 1971 moest er een "schuldige" zijn om uberhaupt te mogen scheiden. Vreemdgaan was een van die redenen. Dit had als gevolg dat dan ook automatisch de schuldige de kosten droeg. Je kon als schuldige bijvoorbeeld geen aanspraak maken op allimentatie. De vrouwenbeweging in die tijd was daar sterk op tegen en heeft dit via de politiek weten aan te passen. In principe is het wel goed dat er geen schuld meer hoeft te zijn om te scheiden, maar dat een gescheiden man 60 procent van zijn salaris moet afstaan aan iemand die vreemd is gegaan en daarna hem heeft verlaten is natuurlijk te zot voor woorden.
Dat is standaard zo ja?
Owh nee, toch niet :N
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:58:45 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191061787
Wat een heerlijke simplificatie van iemand die waarschijnlijk nog nooit een relatie heeft gehad

Nuances, ontwikkeling van relatie en personen, gevoelens, het leven, gebeurtenissen, dit dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 januari 2020 @ 19:00:15 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191061818
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, toch maar goed dat ik zijn overhemden nauwgezet strijk :+
1:84 BW is een nadere uitwerking van 1:81 BW ;)
Strijken is niet nodig :P
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 19:08:30 #278
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191061959
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maak dat de kat wijs!
pi_191062638
quote:

[..]

Mensen gaan niet altijd uit elkaar na vreemdgaan.
Kinderen hóeven helemaal niets mee te krijgen van vreemdgaan.
Hoevaak zou het niet gebeuren dat de partner er gewoon nooit achterkomt?
compact en kleverig.
pi_191062826
Als je de boel saboteert, maar het heeft totaal geen gevolgen voor wat dan ook omdat je de boel goed verbergt, ben je wel de meest waardeloze saboteur ooit ;(
compact en kleverig.
pi_191063083
quote:
quote:
'3.4. Artikel 1:81 BW bepaalt: “Echtgenoten zijn elkander getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen.” Weliswaar volgt uit deze bepaling dat echtgenoten elkaar huwelijkstrouw verschuldigd zijn, doch aangenomen moet worden dat het hier een ideële verplichting betreft die niet in rechte afdwingbaar is. Aan het niet nakomen van een dergelijke ideële, niet in rechte afdwingbare verplichting kan geen vordering tot schadevergoeding worden verbonden, al was het maar omdat deze verplichting daarmee – weliswaar via een omweg – toch in rechte afdwingbaar zou worden. Daarom kan niet worden aangenomen dat overspel onrechtmatig is op de grond dat sprake is van een doen in strijd met een wettelijke plicht in de zin van artikel 6:162 BW.

Hoewel kan worden aangenomen dat de norm van huwelijkstrouw binnen de maatschappij breed gedragen wordt, brengt dat niet mee dat een schending van die norm een handelen is in strijd met hetgeen jegens de echtgenoot volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt in de zin van artikel 6:162 BW. De beslissing met wie een mens al dan niet seksuele gemeenschap heeft is – mits binnen de grenzen van het (straf)recht wat betreft onder meer leeftijd en consensualiteit – uiteindelijk een hoogstpersoonlijke keuze, waaraan een ander geen rechtens afdwingbare aanspraken kan ontlenen, ook niet de echtgenoot. Dat wil zeggen dat het feit dat de vrouw in 1986 gemeenschap heeft gehad met een ander dan de man – kort gezegd: het overspel – op zichzelf bezien niet tot het oordeel kan leiden dat zij onrechtmatig heeft gehandeld jegens de man. Ook kan het overspel niet bijdragen tot het oordeel dat in samenhang met de overige omstandigheden sprake is van een onrechtmatige daad.'

https://uitspraken.rechts(...)rue&keyword=Overspel

donderdag 16 januari 2020 @ 21:25:43 #282
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191063756
Als er uit het vreemdgaan een kind voortkomt, heeft dat gevolgen voor de maatschappij. Problematiek met alleenstaande moeders, een gezinsinkomen dat wordt gekort door alimentatie, etc etc. Maar ondertussen wel de maatschappelinke voordelen van het huwelijk genieten.
Alleen al daarom moet het huwelijk afgeschaft worden. Waarom moet de maatschappij opdraaien voor iets dat velen als een volkomen persoonlijke keuze zien, en iets waar de maatschappij niks mee te maken heeft?
  donderdag 16 januari 2020 @ 21:26:36 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191063774
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 21:25 schreef Lunatiek het volgende:
Als er uit het vreemdgaan een kind voortkomt, heeft dat gevolgen voor de maatschappij. Problematiek met alleenstaande moeders, een gezinsinkomen dat wordt gekort door alimentatie, etc etc. Maar ondertussen wel de maatschappelinke voordelen van het huwelijk genieten.
Alleen al daarom moet het huwelijk afgeschaft worden. Waarom moet de maatschappij opdraaien voor iets dat velen als een volkomen persoonlijke keuze zien, en iets waar de maatschappij niks mee te maken heeft?
En dat is opgelost door het afschaffen van het huwelijk??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 21:26:49 #284
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191063777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 20:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

Leuk voorbeeld, maar dan kan je net zo goed dat hele artikel schrappen als een rechter dat zo interpreteert. (overigens vreselijk voor die man)
pi_191063852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:17 schreef Coco. het volgende:

[..]

Die getrouwheid slaat niet op seksuele trouw, zoals een ander al heeft toegelicht. Het betekent dat je niet zomaar ineens mag verdwijnen bijvoorbeeld. Je hebt over en weer verplichtingen om elkaar bij te staan, zowel financieel als praktisch.
De gedachte dat het gaat over neuken is typisch een invulling vanuit je eigen morele kader, maar niet vanuit de wet.
pi_191063969
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 21:25 schreef Lunatiek het volgende:.
Het heeft niet alleen maar voordelen voor gehuwden. Het betekent ook dat je op kan draaien voor de schulden van je partner bijvoorbeeld. En dat je aangesproken kan worden om voor je partner te zorgen als die hulpbehoevend is. Daar heeft de maatschappij ook baat bij.
Evenals het verschaffen van een rechtspositie aan kinderen, die hebben automatisch een vader als de moeder getrouwd is, ook als er een andere verwekker is. Er is invloed op erven, pensioenen, uitkeringen etc. Het huwelijk is in de eerste plaats een zakelijke regeling waar de maatschappij van alles mee te maken heeft, en niet alleen tot financieel voordeel voor het stel.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 21:42:17 #287
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191064000
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 21:33 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Die getrouwheid slaat niet op seksuele trouw, zoals een ander al heeft toegelicht. Het betekent dat je niet zomaar ineens mag verdwijnen bijvoorbeeld. Je hebt over en weer verplichtingen om elkaar bij te staan, zowel financieel als praktisch.
De gedachte dat het gaat over neuken is typisch een invulling vanuit je eigen morele kader, maar niet vanuit de wet.
Ho ho mij boeit het niet. Heeft niks met morele kader van mij te maken. Getrouwheid kan van alles betekenen waaronder seksuele trouw.

Waarom het ene wel en het andere niet? De uitspraak van die rechter maakt er van dat het een ideële verplichting is. Ok dat kan. Dan moet de rest dat ook zijn dat onder getrouwheid valt. De OP stelt dat het dan niet moet vallen onder alleen een ideële verplichting. Daar valt over te discussiëren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Coco op 16-01-2020 22:03:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')