Jij maakt nooit een fout? Alles wat jij doet is 100% in het belang van je kinderen?quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het vreemdgaan op zich je een slechte ouder maakt.
Het riskeren dat je kinderen het slagveld worden van een vechtscheiding,omdat jij je kwakje kwijt wilde of je gat gevuld moest worden, maakt je per definitie een slechte ouder
Je hebt fouten en fouten. Ik mag hopen dat vreemdgaan niet een "Oh oeps, ik gleed uit" gevalletje is.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij maakt nooit een fout? Alles wat jij doet is 100% in het belang van je kinderen?
Nee, dat is een vrij stomme fout. Maar jij vindt kennelijk dat iemand daar dan extra voor gestraft moet worden door hem/haar zijn/haar kinderen te ontzeggen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je hebt fouten en fouten. Ik mag hopen dat vreemdgaan niet een "Oh oeps, ik gleed uit" gevalletje is.
Nee, maar dan nog heeft dat niets met de band tussen ouder en kind te maken.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je hebt fouten en fouten. Ik mag hopen dat vreemdgaan niet een "Oh oeps, ik gleed uit" gevalletje is.
Ik heb nergens gezegd dat diegene zijn/haar kinderen nooit meer mag zien. Ik vind het echter wel een heel goede reden om te zeggen dat diegene de kinderen maximaal 1/2 dagen in de week "krijgt". Het is belangrijk voor de kinderen dat ze opgevoed worden door een verantwoordelijk persoon.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat is een vrij stomme fout. Maar jij vindt kennelijk dat iemand daar dan extra voor gestraft moet worden door hem/haar zijn/haar kinderen te ontzeggen.
"Riskeren dat" is niet duidelijk genoeg?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog heeft dat niets met de band tussen ouder en kind te maken.
Overigens vind ik het nogal bizar dat je de conclusie trekt dat vreemdgaan tot een vechtscheiding zou leiden.
Tot slot, voor degenen die zich zorgen maakten: ik heb geen tennisleraar
Ik vind dit echt zo'n bizarre stelling.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat diegene zijn/haar kinderen nooit meer mag zien. Ik vind het echter wel een heel goede reden om te zeggen dat diegene de kinderen maximaal 1/2 dagen in de week "krijgt". Het is belangrijk voor de kinderen dat ze opgevoed worden door een verantwoordelijk persoon.
Je verwoest een gezin en de jeugd van je kinderen. Als je niet even na kan denken voor je vreemdgaat ben je niet geschikt om meer dan 50% van de tijd verantwoordelijk te zijn voor kinderen.
Ja, dat bedoel ik met extra straffen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat diegene zijn/haar kinderen nooit meer mag zien. Ik vind het echter wel een heel goede reden om te zeggen dat diegene de kinderen maximaal 1/2 dagen in de week "krijgt". Het is belangrijk voor de kinderen dat ze opgevoed worden door een verantwoordelijk persoon.
Je verwoest een gezin en de jeugd van je kinderen. Als je niet even na kan denken voor je vreemdgaat ben je niet geschikt om meer dan 50% van de tijd verantwoordelijk te zijn voor kinderen.
Nou nee, een scheiding op een vechtscheiding laten uitdraaien is echt een zwaktebod, meestal van beide ouders.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:14 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
"Riskeren dat" is niet duidelijk genoeg?
Je weet niet of je een vechtscheiding gaat krijgen, maar elk normaal persoon kan wel bedenken dat dit een hele reële optie is
Nee, ik heb geen ervaring in dit geval. Ik heb geen kinderen en mijn ouders zijn elkaar zeer trouw en al meer dan 40 jaar gelukkig gertrouwdquote:Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik met extra straffen.
Ik ben het gewoon niet met jou eens dat zo’n misstap iemand ongeschikt maakt als ouder. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je eigen ervaring meespeelt in de emoties hieromtrent.
Je straft de kinderen juist door ze alleen te laten met een debiel die alleen aan zichzelf denkt en niet beseft op wie vreemdgaan allemaal impact heeft.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zo'n bizarre stelling.
Waarom zou je de kinderen straffen voor een fout van de ouder.
Overigens, een vechtscheiding is nagenoeg altijd de schuld van beide ouders, ongeacht de reden van de scheiding.
Oh, dat verbaast me dan.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:17 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen ervaring in dit geval. Ik heb geen kinderen en mijn ouders zijn elkaar zeer trouw en al meer dan 40 jaar gelukkig gertrouwd
Het gebrek aan ervaring kan ook de reden zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik met extra straffen.
Ik ben het gewoon niet met jou eens dat zo’n misstap iemand ongeschikt maakt als ouder. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je eigen ervaring meespeelt in de emoties hieromtrent.
Nee, ik straf mijn kind als ik hem bij de vader weghou met wie hij tot de scheiding dagelijks aan tafel zat, die hem 's avonds naar bed brengt, met wie hij zaterdagochtend boodschappen gaat doen en met wie hij op vrijdagavond "mannenavond" heeft en ze mij naar boven sturen omdat ik iets anders op TV wil zien dan zij.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:18 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je straft de kinderen juist door ze alleen te laten met een debiel die alleen aan zichzelf denkt en niet beseft op wie vreemdgaan allemaal impact heeft.
Allemaal heel lief enzo, maar waar is die lieve papa wanneer hij denkt "Wow, ik ga nu even lekker neuken, fuck it dat ik mijn kind beroof van zijn fijne gezinssituatie"?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik straf mijn kind als ik hem bij de vader weghou met wie hij tot de scheiding dagelijks aan tafel zat, die hem 's avonds naar bed brengt, met wie hij zaterdagochtend boodschappen gaat doen en met wie hij op vrijdagavond "mannenavond" heeft en ze mij naar boven sturen omdat ik iets anders op TV wil zien dan zij.
En hoe ga ik dat uitleggen?
Papa heeft met iemand anders gekust, daarom wilde mama scheiden en omdat ze nog steeds boos op papa is mag jij minder naar papa!
Dat idee?
Goede papa's doen alles goed?quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Allemaal heel lief enzo, maar waar is die lieve papa wanneer hij denkt "Wow, ik ga nu even lekker neuken, fuck it dat ik mijn kind beroof van zijn fijne gezinssituatie"?
Nope, goede papa's laten wel eens iets vallen, goede papa's rijden wel eens te hard, goede papa's maken wel eens iets kapot.quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:07 schreef dop het volgende:
[..]
Goede papa's doen alles goed?
Als iets verkeerds hebben gedaan dan kunnen het nooit meer goede papa's zijn?
Dus als je een slecht huwelijk hebt, ben je zonder meer een slechte papa, of mama?quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:13 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nope, goede papa's laten wel eens iets vallen, goede papa's rijden wel eens te hard, goede papa's maken wel eens iets kapot.
Iemand die ongeacht de consequenties een relatie kapot maken waardoor de gezinssituatie van het kind verwoest wordt, is geen goede papa/mama
Nee, zoals ik al eerder in het topic zei; Dan werk je godverdomme aan je relatie door middel van therapiequote:Op donderdag 16 januari 2020 14:16 schreef dop het volgende:
[..]
Dus als je een slecht huwelijk hebt, ben je zonder meer een slechte papa, of mama?
En al dat niets oplost dan toch maar bij elkaar blijven?quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:16 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al eerder in het topic zei; Dan werk je godverdomme aan je relatie door middel van therapie
Mee eens, een ouder die vreemd gaat is trouwens ook geen goed rolmodel voor de kinderen, zo'n ouder belooft het een (trouw) maar doet het andere (ontrouw) en de kinderen zien de bedrogen papa of mama in tranen. Dat kan toch nooit goed zijn voor de ontwikkeling van het kind? Grote schande en de kinderbescherming erop afsturen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:13 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ouders die ongeacht de consequenties een relatie kapot maken waardoor de gezinssituatie van het kind verwoest wordt, is geen goede papa/mama
Wat een nonsens weer, mensen maken fouten, deal with it.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Allemaal heel lief enzo, maar waar is die lieve papa wanneer hij denkt "Wow, ik ga nu even lekker neuken, fuck it dat ik mijn kind beroof van zijn fijne gezinssituatie"?
Trouw hoort bij de geloftes voor de burgerlijke stand?quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:22 schreef Aristai het volgende:
[..]
Mee eens, een ouder die vreemd gaat is trouwens ook geen goed rolmodel voor de kinderen, zo'n ouder belooft het een (trouw) maar doet het andere (ontrouw) en de kinderen zien de bedrogen papa of mama in tranen. Dat kan toch nooit goed zijn voor de ontwikkeling van het kind? Grote schande en de kinderbescherming erop afsturen.
Nee, relatietherapie is niet alleen om een relatie te redden, maar ook om vredig uit elkaar te gaan wanneer het echt niet meer lukt.quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:17 schreef dop het volgende:
[..]
En al dat niets oplost dan toch maar bij elkaar blijven?
Dat is beter voor de kinderen?
Ja, want omdat ik een iets wil bestraffen betekent dat ik alle andere (heftige) fouten wil vrijpleitenquote:Op donderdag 16 januari 2020 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een nonsens weer, mensen maken fouten, deal with it.
Ik zou het veel zorgwekkender vinden mijn kind achter te laten bij iemand die regelmatig veel drinkt, maar dat is volgens jou dan weer prima, zolang hij z'n secretaresse maar niet neukt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |