Dat is waar, maar als je vreemdgaat in een relatie waar kinderen bij gemoeid zijn, ben je per definitie een egoïstische en slechte ouder. Mensen gaan tegenwoordig maar om de haverklap vreemd zonder te willen werken aan een relatie.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:30 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Uiteraard waar. Maar als een ouder is vreemdgegaan kan het nog steeds in het belang van het kind zijn om die ouder (net zo veel) te zien natuurlijk.
Gelet op het belang van het kind bij een scheiding lijkt het me daarom geen goede maatregel. Je betrekt het kind zo in de 'straf' van de vreemdganger.
Klopt helemaal. Maar ik zou het kind niet betrekken in de 'straf' voor de vreemdganger. Daar krijg je vrees ik alleen maar meer ellende van (ondanks dat de vreemdganger zelf de aanstichter van de ellende is).quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:33 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als je vreemdgaat in een relatie waar kinderen bij gemoeid zijn, ben je per definitie een egoïstische en slechte ouder. Mensen gaan tegenwoordig maar om de haverklap vreemd zonder te willen werken aan een relatie.
Jezusquote:Op woensdag 15 januari 2020 08:22 schreef Justinn het volgende:
Echtbreuk/overspel was meen ik tot in jaren 70 strafbaar in Nederland.
Wat is dit nou weer voor rare redenatie? Minder recht je kinderen te zien? Werkelijk?quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:28 schreef Gutanoth het volgende:
Vreemdgaan zou wat mij betreft best mogen betekenen dat je minder recht hebt op het zien van je kinderen of je recht op eventuele partneralimentatie of gemeenschap van goederen.
Je bent moedwillig de situatie voor je kinderen aan het verpesten. Dan heb je niet het beste voor met je kinderen.
Een goede band met ouders die de belangen van de kinderen op #1 zetten vind ik veel belangrijker dan ouders zien omdat het ouders zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare redenatie? Minder recht je kinderen te zien? Werkelijk?
Het belang van de kinderen (een goede band met beide ouders en beide ouders zoveel mogelijk om zich heen hebben) ga je ondergeschikt maken aan het recht van die ouder om de kinderen te zien?
Contact tussen ouder en kind is niet vanwege de belangen en rechten van de ouder, maar vanwege de belangen en rechten van het kind.
Wat jij belangrijk vindt en waarmee je mensen wilt straffen doet er niet toe, wat voor het kind belangrijk is doet er wel toe, en dat hangt niet op het feit dat de ene ouder de andere ouder bedrogen heeft.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:47 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Een goede band met ouders die de belangen van de kinderen op #1 zetten vind ik veel belangrijker dan ouders zien omdat het ouders zijn.
Een vriend van mij heeft een stiefvader die veel meer voor hem betekent heeft dan zijn "echte" vader in 100 jaar zou kunnen.
Dat een man zijn kwakje of een vrouw haar baarmoeder gebruikt heeft om een kind te maken, wilt nog niet zeggen dat ze een moeder of vader zijn.
Wanneer jij besluit vreemd te gaan en je kinderen dus door zo'n hel laat gaan, heb je al 20 punten in de min op de "vader/moeder" schaal.
Tsja, feit is nou eenmaal dat als je niet fysiek vreemd gaat de kans een stuk groter is dat je zonder vechtscheiding uit elkaar kan.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat jij belangrijk vindt en waarmee je mensen wilt straffen doet er niet toe, wat voor het kind belangrijk is doet er wel toe, en dat hangt niet op het feit dat de ene ouder de andere ouder bedrogen heeft.
Daarbij; als ik meer tijd besteed en en zaken bespreek met mijn tennisleraar, maar er geen seks mee heb is dat volgens jouw redenatie dus prima, want niet vreemdgegaan.
Terwijl ik dan emotioneel waarschijnlijk allang bij mijn man weg ben, maar voor jou is het fout zodra we seks hebben en al het andere niet.
Nou, ik voel me meer bedrogen door mijn man als hij zijn zieleroerselen consequent bij een ander neerlegt dan wanneer hij fysiek vreemdgaat.
Overigens zou ik geen van beiden accepteren, maar volgens jou is het emotionele bedrog prima maar als hij seks met een ander heeft gehad moet ik onze zoon vertellen dat hij niet naar papa mag omdat papa met een andere mevrouw gekust heeft? Of hoe wil je dat uitleggen aan een kind zonder te stoken?
watte?quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat jij belangrijk vindt en waarmee je mensen wilt straffen doet er niet toe, wat voor het kind belangrijk is doet er wel toe, en dat hangt niet op het feit dat de ene ouder de andere ouder bedrogen heeft.
Daarbij; als ik meer tijd besteed en en zaken bespreek met mijn tennisleraar, maar er geen seks mee heb is dat volgens jouw redenatie dus prima, want niet vreemdgegaan.
Terwijl ik dan emotioneel waarschijnlijk allang bij mijn man weg ben, maar voor jou is het fout zodra we seks hebben en al het andere niet.
Nou, ik voel me meer bedrogen door mijn man als hij zijn zieleroerselen consequent bij een ander neerlegt dan wanneer hij fysiek vreemdgaat.
Overigens zou ik geen van beiden accepteren, maar volgens jou is het emotionele bedrog prima maar als hij seks met een ander heeft gehad moet ik onze zoon vertellen dat hij niet naar papa mag omdat papa met een andere mevrouw gekust heeft? Of hoe wil je dat uitleggen aan een kind zonder te stoken?
Helemaal mee eens, een ouder hoort niet emotioneel en/of fysiek vreemd te gaan want dat is schadelijk voor het kind op korte en/of lange termijn. Vreemdgangers zijn slechte ouders.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:59 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Als jij in je relatie vreemd gaat heb je niet het beste voor met je kinderen en ben je dus geen goede ouder.
Mijn tennisleraar is geen vreemde vent, we kennen elkaar heel goed, bespreken ook zo lekker veel samenquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:00 schreef Edding345 het volgende:
[..]
watte?
emotioneel "vreemdgaan" is erger dan je benen spreiden voor een vreemde vent?
#vrouwenlogica
Waarom probeer je niet uit te zoeken waarom je die dingen niet met je man kan bespreken dan?quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn tennisleraar is geen vreemde vent, we kennen elkaar heel goed, bespreken ook zo lekker veel samen
Ik zou het ook niet erg vinden als mijn meisje van alles bespreekt met andere mannen zolang ik de enige ben die seks met haar heeftquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn tennisleraar is geen vreemde vent, we kennen elkaar heel goed, bespreken ook zo lekker veel samen
Nope. Een slechte echtgenoot is niet per definitie een slechte vader.quote:Op donderdag 16 januari 2020 09:59 schreef Gutanoth het volgende:
Wanneer een vader de moeder slaat in een ruzie tijdens de scheiding mag hij de kinderen ook minder zien waarschijnlijk.
Ook als ze niks meer met jou bespreekt?quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:39 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet erg vinden als mijn meisje van alles bespreekt met andere mannen zolang ik de enige ben die seks met haar heeft
In de (te) vele jaren dat ik op fora meelees ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.quote:Maar ik denk dat het voor vrouwen vaak andersom is en ze de logica ook op zichzelf toepassen of rationaliseren.
Zolang ze maar haar gaten spreidt voor mij en niemand anders is het echt /care voor mijquote:Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nope. Een slechte echtgenoot is niet per definitie een slechte vader.
En kinderen zeer zeer loyaal aan hun ouders. Ook aan de minder perfecte ouders.
Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik, ondanks mijn moeder beweert dat de relatie met haar vriend later kwam, het vermoeden gehad dat het wel eerder begon. En dat boeit me helemaal niks, want ik weet ook hoe mijn vader was.
[..]
Ook als ze niks meer met jou bespreekt?
Dan heb je geen relatie meer maar ben je dedegradeert tot scharrel.
[..]
In de (te) vele jaren dat ik op fora meelees ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.
Vrouwen laten vaker emotionele ontrouw zwaarder laten weten dan fysieke. De mannen eerder andersom.
Wat praat jij liefdevol over je vrouw.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:55 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Zolang ze maar haar gaten spreidt voor mij en niemand anders is het echt /care voor mij
Wellicht dat andere mannen ervan houden om de bff te zijn maja
Ze mag toch homovriendjes hebben van mij?quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat praat jij liefdevol over je vrouw.
Van welke ONZ-user is dit de zoveelste kloon? Iemand?quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:58 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Ze mag toch homovriendjes hebben van mij?
quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat praat jij liefdevol over je vrouw scharrel.
Dat alles bespreken maakt haar anders wel kwetsbaar voor vreemdgaan, dus heel erg verstandig is dat niet.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:39 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet erg vinden als mijn meisje van alles bespreekt met andere mannen zolang ik de enige ben die seks met haar heeft
Maar ik denk dat het voor vrouwen vaak andersom is en ze de logica ook op zichzelf toepassen of rationaliseren
Ja echt wel of het moet een homo vriendje zijn anders is het alarmfase 1.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat alles bespreken maakt haar anders wel kwetsbaar voor vreemdgaan, dus heel erg verstandig is dat niet.
Als je een meid in een relatie wil losweken is dat toch vaak de meest succesvolle manier.
De wet stelt eisen aan de verbintenis en aan de partner. Dat is ook waar je ja op zegt: "beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt".quote:Op donderdag 16 januari 2020 07:24 schreef Lunatiek het volgende:
Als je voor de wet trouwt, betrek je de samenleving bij je relatie. Je hebt er voordelen van, rechten waarop je je als "wettelijk partner" kunt beroepen. Dus mag de samenleving ook eisen stellen aan dat huwelijk, bijvoorbeeld dat het geen schijnhuwelijk is.
Bedoelde Lunatiek dát met een schijnhuwelijk? Ik dacht dat hij gewoon echt een schijnhuwelijk bedoelde.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:36 schreef DonnaNoble het volgende:
[..]
De wet stelt eisen aan de verbintenis en aan de partner. Dat is ook waar je ja op zegt: "beloof je getrouw alle plichten te zullen vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt".
En die plichten zijn gewoon omschreven. Bijvoorbeeld dat echtgenoten verplicht zijn elkaar het nodige te verschaffen. In principe mag je bijvoorbeeld niet al het geld opmaken aan jouw nieuwe motor terwijl je vrouw dringend een nieuwe bril nodig heeft. En dat is geen strafrechtelijke zaak, maar burgerlijk recht.
Seksuele trouw staat niet in de wet als vereiste. Dus waarom zou een huwelijk waarin een partner vreemdgaat een schijnhuwelijk zijn? Dan kun je met evenveel grond zeggen dat een huwelijk waarin de vrouw niet gehoorzaam is aan de man een schijnhuwelijk is. Dat stond vroeger namelijk in de wet als echtelijke plicht. Eveneens was het vroeger de man die de woonplaats bepaalde. Een vrouw die zich daartegen verzette ging dus tegen die wet in.
Dat mensen seksuele trouw belangrijk vinden, prima. Om dat wettelijk vast te leggen: raar. Want dan zou je al die andere dingen die sommige mensen in een huwelijk belangrijk vinden ook wettelijk vast kunnen leggen:
- recht op seks (was er vroeger ook, verkrachting binnen het huwelijk was niet strafbaar)
- verbod op met vrienden/vriendinnen praten over de tekortkomingen van je echtgenoot
- recht op goede gesprekken
- recht op een avond per week voor jezelf zonder gezeur van de ander.....
Dat mensen dat allemaal essentieel kunnen vinden wil nog niet zeggen dat het in de wet moet.
Ik zeg ook niet dat het vreemdgaan op zich je een slechte ouder maakt.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:53 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nope. Een slechte echtgenoot is niet per definitie een slechte vader.
En kinderen zeer zeer loyaal aan hun ouders. Ook aan de minder perfecte ouders.
Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik, ondanks mijn moeder beweert dat de relatie met haar vriend later kwam, het vermoeden gehad dat het wel eerder begon. En dat boeit me helemaal niks, want ik weet ook hoe mijn vader was.
[..]
Ook als ze niks meer met jou bespreekt?
Dan heb je geen relatie meer maar ben je dedegradeert tot scharrel.
[..]
In de (te) vele jaren dat ik op fora meelees ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.
Vrouwen laten vaker emotionele ontrouw zwaarder laten weten dan fysieke. De mannen eerder andersom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |