Vreemdgaan kan ook gewoon na bijv 7 jaar huwelijk gebeuren he. Zie je vooraf niet aankomen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:20 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik ben wel voor een straf op vreemdgaan binnen een dergelijke constructie als het huwelijk. Ben je iemand die zijn vleselijke lusten allemaal maar niet kan beheersen dan begin je maar een gewone relatie. Dan heeft het huwelijk tenminste nog een toegevoegde waarde.
Dan denken mensen er wellicht eens vooraf over na welke verbinding men nu eigenlijk aangaat met een ander mens.
Vreemdgaan gebeurd niet vanzelf, men gaat moedwillig een grens over, of gaat bewust grenzen opzoeken. Het gaat erom dat je je bewust bent van de aardse verleidingen en daar verantwoord mee omgaat, dat is de afspraak dan. Als je je daar bewust van bent en blijft is er helemaal geen gevaar voor vreemdgaan in mijn ogen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vreemdgaan kan ook gewoon na bijv 7 jaar huwelijk gebeuren he. Zie je vooraf niet aankomen.
7 goede jaren, 7 magere jaren btw. Als je die weet te overleven zit je huwelijk wel goed.
Ik denk dat dat bewustzijn er aan het begin van een huwelijk ook wel is en ook blijft maar als de verleiding er eenmaal is mensen toch over die streep gaan. Ik geloof niet zo in trouw zijn aan elkaar, al doe je nog zo hard je best.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:26 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Vreemdgaan gebeurd niet vanzelf, men gaat moedwillig een grens over, of gaat bewust grenzen opzoeken. Het gaat erom dat je je bewust bent van de aardse verleidingen en daar verantwoord mee omgaat, dat is de afspraak dan. Als je je daar bewust van bent en blijft is er helemaal geen gevaar voor vreemdgaan in mijn ogen.
Wil je dan gelijk ook verplichten dat het huwelijk geconsumeerd met kunnen worden? Verplicht sex moeten kunnen hebben binnen een huwelijk dus of te wel verkrachting binnen een huwelijk niet meer erkennen?quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:20 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik ben wel voor een straf op vreemdgaan binnen een dergelijke constructie als het huwelijk. Ben je iemand die zijn vleselijke lusten allemaal maar niet kan beheersen dan begin je maar een gewone relatie. Dan heeft het huwelijk tenminste nog een toegevoegde waarde.
Dan denken mensen er wellicht eens vooraf over na welke verbinding men nu eigenlijk aangaat met een ander mens.
Vanwege de vergaande gevolgen en de kosten daarvan voor de samenleving. Het hoeft verder niet per se via het strafrecht te gaan maar het moet wel civiel rechtelijk mogelijk zijn om dit soort afspraken te maken. Verder ben ik ook benieuwd naar wat jullie hiervan op moreel gebied vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien met privézaken? Eerlijk gezegd een heel eng idee. Moeten ze dan ook zeggen wanneer je op je vrouw moet en wanneer het tijd is te douchen? Als we toch bezig zijn.
Dan is er tenminste in enige mate sprake van rechtvaardigheid.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Want alles waar een straf op staat gebeurt niet?
Daarom dat ik zei: als je je vleselijke lusten niet onder controle meent te hebben dan ga je een gewone relatie aan. Je geeft zelf al aan niet tegen verleidingen te kunnen, dan ga je ook geen verbintenis aan zoals met een huwelijk. Je hebt er dan een keus in. Wat mij betreft dan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bewustzijn er aan het begin van een huwelijk ook wel is en ook blijft maar als de verleiding er eenmaal is mensen toch over die streep gaan. Ik geloof niet zo in trouw zijn aan elkaar, al doe je nog zo hard je best.
Ik denk dat vreemdgaan meestal het gevolg is van een ontspoort huwelijk in plaats van de oorzaak. OK, het brengt een en ander wel in een stroomversnelling maar een huwelijk wat niet wil ga je niet redden met straffen. De straf op scheiden is al heel erg hoog.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Vanwege de vergaande gevolgen en de kosten daarvan voor de samenleving. Het hoeft verder niet per se via het strafrecht te gaan maar het moet wel civiel rechtelijk mogelijk zijn om dit soort afspraken te maken. Verder ben ik ook benieuwd naar wat jullie hiervan op moreel gebied vinden.
Zulke uitersten zijn reden om de stelling teniet te doen. Seks zou zeker geen verplichting moeten zijn, maar wel een gezonde voorwaarde waar beiden zich voor inzetten binnen het huwelijk, een keer geen zin hebben is gewoon acceptabel natuurlijk. |Niet structureel onthouden van een van beide partners, dan mag je wel om de tafel, want dan spelen er vaak onderhuidse problemen die opgelost moeten worden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wil je dan gelijk ook verplichten dat het huwelijk geconsumeerd met kunnen worden? Verplicht sex moeten kunnen hebben binnen een huwelijk dus of te wel verkrachting binnen een huwelijk niet meer erkennen?
Oh, begrijp me niet verkeerd, het is geenzins mijn intentie om hiermee een huwelijk proberen te redden, wil louter dat de vreemdganger de gevolgen draagt voor zijn of haar keuze.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk dat vreemdgaan meestal het gevolg is van een ontspoort huwelijk in plaats van de oorzaak. OK, het brengt een en ander wel in een stroomversnelling maar een huwelijk wat niet wil ga je niet redden met straffen. De straf op scheiden is al heel erg hoog.
Het leven is nou eenmaal, zeker in relaties, niet altijd even eerlijk. Maar wettelijk moet je daar niets mee willen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:40 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dan is er tenminste in enige mate sprake van rechtvaardigheid.
Dat is een gegeven inderdaad maar je moet als wetgever toch wel bij willen dragen aan een zo rechtvaardig mogelijke samenleving? In deze situatie is er een duidelijke boeman dus waarom niet op een eenvoudige manier bijdragen aan gerechtigheid?quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het leven is nou eenmaal, zeker in relaties, niet altijd even eerlijk. Maar wettelijk moet je daar niets mee willen.
Verder klinkt het alsof je net uit een relatie komt waarbij je ex je pijn heeft gedaan. Een wet gaat die pijn niet wegnemen.
quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja jottem, laten we de sharia invoeren.
Je kunt je punt toch eveneens maken zonder het standpunt van de ander te vertekenen?quote:
Huwelijkse voorwaarden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:45 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Oh, begrijp me niet verkeerd, het is geenzins mijn intentie om hiermee een huwelijk proberen te redden, wil louter dat de vreemdganger de gevolgen draagt voor zijn of haar keuze.
Verbaasd me niet dat dat uitgerekend toen gebeurde. Sodom en Gomorrah in de vorm van een tijdsperiode.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:22 schreef Justinn het volgende:
Echtbreuk/overspel was meen ik tot in jaren 70 strafbaar in Nederland.
Je post dit in r&p, indien je daar niet op in wil gaan en alleen de wettelijke kant wil bespreken is wgr wellicht een betere plek?quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:50 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat is een gegeven inderdaad maar je moet als wetgever toch wel bij willen dragen aan een zo rechtvaardig mogelijke samenleving? In deze situatie is er een duidelijke boeman dus waarom niet op een eenvoudige manier bijdragen aan gerechtigheid?
Het hoeft nogmaals niet via het strafrecht te gaan maar geef mensen de mogelijkheid om dit onderling te regelen. Ik weet overigens niet of dat al kan, kan iemand hier wellicht iets meer duidelijkheid over scheppen?
Mijn antwoord richtte zich al op het morele.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:36 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Vanwege de vergaande gevolgen en de kosten daarvan voor de samenleving. Het hoeft verder niet per se via het strafrecht te gaan maar het moet wel civiel rechtelijk mogelijk zijn om dit soort afspraken te maken. Verder ben ik ook benieuwd naar wat jullie hiervan op moreel gebied vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |