abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:32 #151
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191038784
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen of vreemde vaginale vochtsporen veiligstellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.
Fixed that, want omdanks het hoer dit hoer dat van ts gaan mannen evengoed vreemd.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_191038806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:59 schreef Elpis het volgende:

[..]

Fixed that, want omdanks het hoer dit hoer dat van ts gaan mannen evengoed vreemd.
En dan niet alleen van de getrouwden, maar van alle mensen met wie deze getrouwden mogelijk vreemd zouden hebben kunnen gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:02:22 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191038822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
TS klinkt als iemand met een rugzakje en veel frustraties.
Gokje op religie?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:54 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Verbaasd me niet dat dat uitgerekend toen gebeurde. Sodom en Gomorrah in de vorm van een tijdsperiode.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:03:10 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
TS klinkt als iemand met een rugzakje en veel frustraties.
Ik denk dat het niet past in een rugzakje, je hebt wel bijna een bolderkar nodig voor deze collectie issues.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:03:26 #155
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191038843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gokje op religie?
[..]

Zou best kunnen, maar conservatief gelul is tegenwoordig weer helemaal hot geworden dus hoeft niet per sé.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:06:20 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191038891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen veilig stellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.
Gouden tijden voor privé detectives.
* Leandra gaat vast een full frame camera en een lange regenjas kopen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:05 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191038899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gouden tijden voor privé detectives.
* Leandra gaat vast een full frame camera en een lange regenjas kopen *O*
* Lord_Vetinari gaat vast naar de KvK.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:05 #158
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191038940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gokje op religie?
[..]

Zouden die wel op internet mogen? :P
TV is al des duivels voor sommigen.

Mijn gok ligt iets noorderlijker.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:15:13 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191039051
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:09 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zouden die wel op internet mogen? :P
TV is al des duivels voor sommigen.

Mijn gok ligt iets noorderlijker.
Ja, internet mag wel.... TV is bij sommige groepen nog steeds uit den boze, maar helaas mogen ze wel op internet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:16:35 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191039068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

* Lord_Vetinari gaat vast naar de KvK.
Oh ja, wel handig om dat eerst te doen best wel en boel BTW op zo'n dure camera :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191039607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:38 schreef ElDinosaur het volgende:
Gelijk maar stenigen ook.
Niet te vergeten bij bi relaties mogen we ze dan van hoge gebouwen gooien. :')
  woensdag 15 januari 2020 @ 12:13:35 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191039982
Stel bij het huwelijk een fatsoenlijk contract op en je kunt je op contractbreuk beroepen. Lijkt mij een beter plan omdat niet iedereen moeite heeft met vreemdgaan, en er zijn gradaties (van zoenen met een ander tot het onderhouden van een minnares met je bastaardkinderen).
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 13:16:37 #163
441859 crew  Lenny77
pi_191041058
De geile partner (m/v) die zoveel mogelijk wil rondneuken en vreemdgaan komt niet zo veel voor.
Vaak gaat er veel miserie vooraf wat dan weer kan leiden tot vreemdgaan en daar heeft de loyalist ook een verantwoordelijkheid voor.
Blijven praten, zaken oplossen, luisteren naar elkaar.
De loyalist kan net zo goed een monster zijn om mee te leven.
Daar zeg ik niet mee dat je dan maar moet gaan rondvogelen maar het zet de deur wel open.

Ts, wat als de partner wil scheiden van iemand omdat ie een ander is tegengekomen maar er is nog geen fysiek contact geweest? Dan is alles ok? Geen vergoeding, geen wegname ouderlijk recht enz?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_191042572
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

Daar zeg ik niet mee dat je dan maar moet gaan rondvogelen maar het zet de deur wel open.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard moeten beide partijen goed communiceren. Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen. Als het echt zo rot is allemaal, en als je het echt niet meer ziet zitten...stop er dan gewoon mee. Maar vreemdgaan is een individuele keuze. Er zijn maar héél weinig gevallen waar ik zou zeggen dat beide partijen verantwoordelijk zijn voor het vreemdgaan. Vreemdgaan en dan achteraf roepen dat het deels de schuld was van de andere partij vind ik gewoon kansloos. Diegene heeft er zelf individueel voor gekozen om met iemand anders aan te pappen.
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 19:34:20 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191046715
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard moeten beide partijen goed communiceren. Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen. Als het echt zo rot is allemaal, en als je het echt niet meer ziet zitten...stop er dan gewoon mee. Maar vreemdgaan is een individuele keuze. Er zijn maar héél weinig gevallen waar ik zou zeggen dat beide partijen verantwoordelijk zijn voor het vreemdgaan. Vreemdgaan en dan achteraf roepen dat het deels de schuld was van de andere partij vind ik gewoon kansloos. Diegene heeft er zelf individueel voor gekozen om met iemand anders aan te pappen.
^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 januari 2020 @ 21:35:23 #166
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_191048749
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar als een van de partijen het idee heeft dat er echt niet te leven valt met hun partner (of dat zijn/haar partner zoveel fout doet/niet communiceert) dan zou ik eerder zeggen dat het de deur open zet om de relatie gewoon te beëindigen.
Welja alsof je broek versleten is en gewoon even een nieuwe koopt. :P

Er gaat een fase vooraf aan het trekken van de conclusie dat je er niet meer mee kan leven.
Als je zeg een relatie van 15 jaar hebt en 2 kinderen verder bent en je komt in een rotte periode, waarbij je het toch blijft proberen want tsja '15 jaar weggooien is zonde'en 'je bent het verplicht aan je kinderen', een man of vrouw tegen waarbij de vlam in de pan slaat kan het best eens zijn dat je even niet zo simpel denkt hoor.
pi_191049101
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.

Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.

Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
ik vind je argumenten niet goed. Alsof je kinderen en jij die schade niet krijgen wanneer je samenwoont zonder te trouwen. En trouw dan gewoon niet in gemeenschap van goederen dan is t op financieel gebied ook opgelost. En straffen op vreemdgaan....dan krijg je ook te maken met de reden van het vreemdgaan. Wat als de vreemdganger slecht behandeld word door de partner of zijn ze dan niet beide fout? Waarom verdient alleen het vreemdgaan straf. Het huwelijk houdt meer in dan alleen niet vreemdgaan ga je op andere aspecten dan ook straffen?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 21:54:51 ]
pi_191049153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 21:35 schreef Elpis het volgende:

[..]

Welja alsof je broek versleten is en gewoon even een nieuwe koopt. :P

Er gaat een fase vooraf aan het trekken van de conclusie dat je er niet meer mee kan leven.
Als je zeg een relatie van 15 jaar hebt en 2 kinderen verder bent en je komt in een rotte periode, waarbij je het toch blijft proberen want tsja '15 jaar weggooien is zonde'en 'je bent het verplicht aan je kinderen', een man of vrouw tegen waarbij de vlam in de pan slaat kan het best eens zijn dat je even niet zo simpel denkt hoor.
Ik zeg dan ook niet dat het makkelijk is om een relatie te verbreken. Maar het is wel de verstandige keuze als het echt zo kut is allemaal; helemaal als je inderdaad gevoelens begint te krijgen voor iemand anders. Verstandiger dan maar gewoon bovenop iemand anders te duiken en achteraf te roepen dat je partner deels verantwoordelijk is (kansloos, kan er niks mooiers van maken) voor het vreemdgaan. Dat is dan gewoon niet correct; je hebt er in je eentje voor gekozen dat je het makkelijker vond om hem ergens in te stoppen dan een volwassen besluit over je relatie te nemen. Ik snap best dat je een jarenlange relatie niet zomaar opgeeft, maar om dan maar lekker vreemd te gaan, kom op joh. Rare wereld als dat makkelijker is (je partner zoveel pijn doen en verraden) dan een kapotte relatie te verbreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 21:55:49 ]
pi_191050150
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tot de jaren zeventig logen stellen juist over vreemdgaan omdat dat de enige manier was om te kunnen scheiden.
https://anderetijden.nl/aflevering/97/De-grote-leugen
Juist. En dan weer gedoe met sleazy privédetectives om de ontrouw maar aan te kunnen tonen. Brrr.

Ik vind het een fundamenteel probleem als mensen vinden dat de overheid/wetgever dit soort privéproblematiek voor hun moet oplossen.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 00:14:44 #170
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191051238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:42 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Ik vind het een fundamenteel probleem als mensen vinden dat de overheid/wetgever dit soort privéproblematiek voor hun moet oplossen.
Trouwen voor de wet afschaffen dus.
What can change the nature of a man?
  donderdag 16 januari 2020 @ 00:21:15 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191051263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 00:14 schreef Coco. het volgende:

[..]

Trouwen voor de wet afschaffen dus.
Waarom?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 januari 2020 @ 07:24:15 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191052007
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 00:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom?
Als je voor de wet trouwt, betrek je de samenleving bij je relatie. Je hebt er voordelen van, rechten waarop je je als "wettelijk partner" kunt beroepen. Dus mag de samenleving ook eisen stellen aan dat huwelijk, bijvoorbeeld dat het geen schijnhuwelijk is.
  donderdag 16 januari 2020 @ 07:29:43 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191052041
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je voor de wet trouwt, betrek je de samenleving bij je relatie. Je hebt er voordelen van, rechten waarop je je als "wettelijk partner" kunt beroepen. Dus mag de samenleving ook eisen stellen aan dat huwelijk, bijvoorbeeld dat het geen schijnhuwelijk is.
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je het huwelijk voor de wet zou afschaffen. Dat werd gesteld m.b.t. privéproblematiek als vreemdgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191053088
Vreemdgaan zou wat mij betreft best mogen betekenen dat je minder recht hebt op het zien van je kinderen of je recht op eventuele partneralimentatie of gemeenschap van goederen.

Je bent moedwillig de situatie voor je kinderen aan het verpesten. Dan heb je niet het beste voor met je kinderen.
pi_191053122
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:28 schreef Gutanoth het volgende:
Vreemdgaan zou wat mij betreft best mogen betekenen dat je minder recht hebt op het zien van je kinderen of je recht op eventuele partneralimentatie of gemeenschap van goederen.

Je bent moedwillig de situatie voor je kinderen aan het verpesten. Dan heb je niet het beste voor met je kinderen.
Uiteraard waar. Maar als een ouder is vreemdgegaan kan het nog steeds in het belang van het kind zijn om die ouder (net zo veel) te zien natuurlijk.

Gelet op het belang van het kind bij een scheiding lijkt het me daarom geen goede maatregel. Je betrekt het kind zo in de 'straf' van de vreemdganger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')